◻️کمیتامل
حق #امام_عسکری به شیعه در ادامه حرکت امام هادی در تعلیم زیارات اهل بیت، حقی قابل توجه است.در مفاتیح زیارات متعددی از امام عسکری نقل شده است: زیارات ۱۴ گانه معصومین و زیارت سیدالشهداء در سوم شعبان از آن جمله است. #زیارت_غدیریه هم امام عسکری از پدرشان نقل کرده اند.
.
.
یک هفته بعد از عراقچی
قالیباف اینگونه به بیروت رفت
کاش مسئولین ما قدرت رسانه را می فهمیدند. همین یک عکس می تواند محاسبات رژیم یهود را تغییر دهد. تک عکس ها و تک جمله های برنامه ریزی شده مسئولین، می تواند اثراتی بعضا به میزان موشکها داشته باشد...
#قالیباف: بهدعوت آقای نبیه بری به بیروت آمدهام تا پیام رهبر انقلاب و رئیسجمهور را به مردم لبنان و مقاومت برسانم.
پیام های واضح و در سطوح بالای ایران در حمایت از لبنان و محور مقاومت از موضع قدرت مثل سفر اقای عراقچی و اقای قالیباف علی رغم تهدیدات واضح و رسمی تل اویو به بیروت که هر هواپیمایی ایرانی در فرودگاه حریری فرود بیاید، هدف قرار می دهد، بخشی از دیپلماسی در کنار میدانی است که حزب الله در جنوب تاکنون سرافراز ایستاده است. پس از شهادت سید حسن عزیز و وضعیت ترور سید هاشم صفی الدین، دشمن به اخراج حزب الله از عرصه سیاسی بیروت طمع کرده است، شرایط خاصی در لبنان حاکم است، انشالله پیروزی با ماست.
.
.
.
.
فضای لبنان پس از ترور سید حسن، بسیار خاص و بخش زیادی از نبرد در رسانه هاست. جدا از اینکه جامعه لبنانی همیشه بسیار رسانه زده و تحت تاثیر رسانه بوده و هست و مسئله ای که سید عزیز هم بسیار آن را درک و در مسیر درست استفاده و مراقبت میکرد.
لذا برای همین اقدام سفر آقای عراقچی( فرود در فرودگاه بعد تهدید اسراییل) هنوز در لبنان از آن سخن میگویند.
جدا از ماهیت اقدامات دیپلماسی و پیغام آیت الله خامنه ای که توسط آقای قالیباف به بیروت ارسال شده، پیوست رسانه سفر ( مثل کلیپ خلبانی قالیباف) بسیار اقدامی مهم و تاثیرگذار است؛ بالاخص در روحیه حامیان مقاومت و زدودن شبهه رها شدن حزب الله از سوی ایران که خط یک رسانه های عربی ضد مقاومت در روزهای اخیر است، تاثیر مثبت دارد.
محسن فائضی
.
.
◻️کمیتامل
مداحی در دل مقاومت ۷ نوحه از مداح لبنانی؛ حسین خیرالدین پینوشت: نوحهها توسط «بافتار» ترجمه شدها
13.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تشکر حسین خیرالدین مداح مشهور لبنانی از آقای قالیباف بابت سفر امروز
.
16.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما گر زسر بریده می ترسیدیم
در محفل عاشقان نمیرقصیدیم
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سردار قاآنی کجاست؟
ارزیابی رسانه دانشگاه جنگ ارتش ایران از شایعات پیرامون سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس
.
.
.
.
برخی دوستان پیگیر آدرس کانال هستند و خرده میگیرند که چرا مطابق معمول آیدی کانال در انتهای پیامها نوشته نمیشود. واقعیت این است که بنده از اول بنای راهاندازی کانال نداشتم، به پیشنهاد برخی دوستان قرار شد مطالب و محتوای مفید و قابل استفادهای که در شبکههای اجتماعی و کانال ها مطالعه میکنم را شستهرُفته و دسته بندی شده جهت استفاده دوستانِ اهل مطالعه ارائه کنم و در این راستا چارهای جز تاسیس کانال نبود.
ولی برای اینکه نظر دوستان هم لحاظ شده باشد آدرس کانال را سنجاق کردهام و یکبار دیگر در کانال به اشتراک میگذارم.👇
.
.
.
.
افکار ما نیز مانند گوشیهایمان
هر روز به کمی شارژ نیاز دارند...
کمی تمرکز، مطالعه و تفکر
چیزیست که ما را
در مسیر موفقیت
نگه میدارد
☑️ کانال عمومی «کمی تامل»
▫️کشکولی از مباحث و تحلیلهای متنوع حول موضوعات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با نگاه نقادانه
▫️با مدیریت اینجانب محمد حمیدی
▫️لینک کانال:
https://eitaa.com/kami_taammol
▫️ارسال نقد و نظر در خصوص مباحث و موضوعات طرح شده در کانال به @hamidi_m
.
.
عطاءالله مهاجرانی لندن نشین وزیر ارشاد دولت خاتمی که در بحبوحه جنگ به لبنان سفر کرده است.
.
.
◻️کمیتامل
عطاءالله مهاجرانی لندن نشین وزیر ارشاد دولت خاتمی که در بحبوحه جنگ به لبنان سفر کرده است. . .
.
از کوی دانشگاه تا بیروت
۱۹مهر: در اتاق ایرانیها، نشستیم به قلیانکشی که دکتر مهاجرانی سررسید!
او هم دست کمی از اینها ندارد! پیرمرد از خیابانهای لندن پاشده آمده در خرابههای بیروت، روایت مقاومت بنویسد!
بسته گز از کیف درآورد: «از لندن آوردم! شنیدم چنین جمع ایرانی در اینجا جمع شده، آمدم حرفهایتان را بشنوم.»
هرکسی قصه آمدنش را گفت. سیدداوود خواست ۱۸تیر و دهه۷۰ را بکشد وسط، سیدکمیل درگوشی اشاره کرد: «دکتر الان خودیِ و انقلابیِ. باید جذب شود!»
من دکتر را انداختم به خاطرهگویی. از نامه معروف آقایخامنهای به او در سال۶۹ پرسیدم:
«جنگ تمامشده بود، بوشپدر به ایران پیام مذاکره داده بود. من مقالهای با تیتر «مذاکره مستقیم» نوشتم. حرفی از رابطه نزدم. آیتالله خامنهای در نمازجمعه نسبت به رابطه با آمریکا واکنش نشان داد. ناگهان موجی از توهین و تکفیر علیهام براه افتاد. میداندار هم مهدی نصیری سردبیر کیهان بود. از بیت رهبری زنگ زدند گفتتد آقا بین دونماز نامهای در حمایت از شما نوشته. آقا بزرگوارانه بخاطر توهینهای سایرین از من عذرخواهی کردند.»
دنیا چرخشها دارد! حالا مهاجرانی در خرابههای بیروت فریاد مقاومت سر میدهد و نصیری رابطه که هیچ، میگوید باید تسلیم شویم!
حرف بچهها به زدن و نزدن موشکها رسید، دکتر گفت رهبری در نمازجمعه حرف آخر را زد: «نه تعلل میکنیم نه شتابزده.»
بحث رسید به جلیلی-قالیباف. دکتر گفت «الان وقت این حرفها نیست. بچسبید به مقاومت.»
این جنگ عجیب ما را دور هم جمع کرده...
#جواد_موگویی
.
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این چهره موجهی که پنجه به چهره جمهوری اسلامی میکشد و اغلب پا را از دایره نقد هم فراتر نهاده و مشغول لجنمال کردن حاکمیت است "مهدی نصیری" از سوپرانقلابیهای پشیمان زمان ماست. روزگاری ستون نویس کیهان(انقلابیترین روزنامه کشور) بوده و خیلیها را به اندک مخالفتی، با انگ غیرانقلابی و سازشکار و... از دایره انقلاب خارج کرده و اکنون خودش نادم از گذشته، تبدیل شده به یکی از مخالفین سرسخت جمهوری اسلامی و بلکه بالاتر انقلاب اسلامی. جالب اینجاست آنکه در مقابل او جانانه پاسخ میدهد جناب "قیس قریشی" لندن نشین است که بعید میدانم از قِبَل این انقلاب ریالی نصیبش شده باشد. بله افراط و تفریط دو روی یک سکهاند. اینکه آقا فرمودند سوپرانقلابیها طاقت نیاوردند یا به تعبیر برخیها سوپرانقلابیها تا آخر نمیمانند واقعیتی انکار ناپذیر است.
مراقب خود و انقلابیگریمان باشیم.
.
.
انتخابات تمام شده اما زخم شکاف و دوقطبی انتخاباتی التیام نیافته و کَلکَل بچهحزباللهیها هنوز ادامه دارد.
به اندک بهانهای آتش بگومگوهای جلیلیچیها و قالیبافیها شعله ور میشود. اختلاف نظر در خصوص ظرفیت و توانمندی این دو بزرگوار هیچ منافاتی با فهم کلان ساختار مدیریتی نظام و سرمایههای انسانیاش ندارد. هردوی این عزیزان در دفاع مقدس و در راه اسلام و ایرانعزیز و عزت و شرفمان جان در طبق اخلاص نهادهاند، تردید ندارم اگر شرایط مشابهی پیش آید فرسنگها جلوتر از مدعیانِ تازه به دوران رسیده پرهیاهویی چون من دوباره کف میدان حاضر میشوند.
قالیبافیهای محترم؛ برای اثبات حاج باقر نیازی به تخریب و نفی جلیلی نیست، نکنید این کارها را.
و ایضا جلیلیچیهای گرامی؛ کلاهتان را کمی بالاتر بگذارید و بر افق نگاهتان بیفزایید. قالیباف امروز رییس مجلس است و در شرایط پیچیده داخلی(حضور همزمان مجلس اصولگرا و دولت اصلاحطلب) و تحولات سرنوشتساز منطقهای و بینالمللی(همچون طوفانالاقصی و جنگ اوکراین) علاوه بر مدیریت داخلی مجلس بایست یک اجماع قابل توجهی میان نمایندگان در خصوص مسائل کلان کشور ایجاد نماید لذا به اندک انعطافی او را همپیاله غربگرایان مخوانید و غیرانقلابی خطابش نکنید. کشور هم قالیباف میخواهد هم جلیلی و هم پزشکیان. همه ما با داشتن سلایق متفاوت در کنار هم شدهایم ملت ایران. انسجام ملی را پاس بداریم و از دوقطبیهای کاذب بپرهیزیم.
کاش یاد بگیریم از دستآوردهای ملی بزرگ و غرورآفرین همچون سفر مجاهدانه رییس مجلس به لبنان، اینطور پلشت بازی جناحی در نیاوریم؛ کاش یاد بگیریم کمی انصاف داشته باشیم
.
.
.
.
تفاوت رجزهای ما و آنها
1⃣ یکم. به تفاوت رجزخوانی امیرالمومنین با مرحب یهودی توجه کردید؟
در گذشته جنگاوران برای به رخ کشیدن قدرت خود رجز می خواندند؛ نوعی جنگ روانی برای تضعیف روحیه حریف.
اما میان این رجزها تفاوت ها بود.
گوشه ای از رجز مرحب چنین است: من از مردمی هستم که زنان زیبارو و خوش پوش ما را زاییده اند. لباس ما گل دار و چادر ما، برد یمنی است.
و پاسخ رجزگونه امیرالمومنین: من کسی هستم که مادرم نام مرا «حیدر» گذاشته است. من شیر بیشه شجاعت و شیر تیراندازم.
یکی رجزش برپایه امر موهوم است و دیگری بر پایه حقیقت عیان در عالم.
نمونه دیگر این رجزها در جنگ احد است. مشرکان قریش به سرپرستی مادر معاویه تعدادی از زنان آواز خوان را آوردند تا دف بزنند و شعر بخوانند و سپاهیان را اغوا کنند.
در مقابل امام صادق می فرماید رجز مسلمین در بدر و احد "یانصرالله اقترب" بود. رجز امام حسین در کربلا "یامحمد" بود و رجز امیرالمومنین در جمل "یامنصور امت".
این رجزها را بگذارید کنار جنگ روانی دشمن در جنگ احد که شایعه شهادت پیامبر را سرزبان ها انداخت. یا بگذارید کنار قرآن سر نیزه کردن عمروعاص.
تفاوت ایندو جنگ روانی چیست؟
هردو مشحون از احساسات و هیجان است. اما یکی در خدمت رشد جهل و ناآگاهی و دیگری تذکر حقیقت و رشد آگاهی.
این مهمترین تفاوت جنگ رسانه ای حق و باطل در تاریخ است.
2⃣ دوم. حالا به این روزهای جنگ روانی میان ما و رژیم منحوس صهیونیستی توجه کنید.
از یک سو تهدید پوچ و مضحک برای حمله به ایران. از یک سوی تحقیر توان و قدرت مجاهدین. از یک سو سانسور واقعیت هایی مثل طوفان الاقصی. از یک سو شایعه پراکنی مثل جاسوس بودن فلان فرمانده حماس یا شهادت قاآنی و از همه مهمتر کودک کشی برای وحشت افزایی و قدرت نمایی ...
اما این سوی میدان رجزهایی که برپایه واقعیت های میدان است. برپایه توجه دادن به حقایق است. برپایه تهییج و زنده کردن روحیه ظلم ستیزی در عالم است. برپایه ذکر است و برپایه سردست گرفتن انسانیت است.
ابتدا وعده صادق دو با آن صلابت و هیبت نظامی.
پس از آن نماز نصر رهبرانقلاب با آن جلال داهیانه.
پیشتر مانور قدرت در سفرهای رئیس جمهور و وزیرامور خارجه.
و حالا سفر پرشکوه و نصرآور رئیس مجلس به لبنان.
این دو میدان بهترین جلوه از تفاوت های جنگ روانی میان حق و باطل است.یکی جهل افزا و یکی ایمان افزاست. و بیچاره و بینوا آن دنیایی که هنوز در میان ایندو رجز، حیران و واله است.
محسن مهدیان
سرمقاله همشهری
.
.
◻️کمیتامل
این چهره موجهی که پنجه به چهره جمهوری اسلامی میکشد و اغلب پا را از دایره نقد هم فراتر نهاده و مشغول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر مراقب نباشیم و مبانی خود را تقویت نکنیم ممکن است ما هم مثل مهدی نصیری یا همین سوپرانقلابیهایی شویم که حاج قاسم می گوید.
البته لزوما همه این مدل آدمها مزدور اجنبی نمیشوند اما اغلب نظراتشان با نظرات دشمنان نظام و انقلاب همخوانی پیدا میکند.
.
.