98.9.4(ج ۲۱)لابشرط قسمی و مقسمی .mp3
9.54M
#نهایه_الحکمه
#المدخل
_ لابشرط قسمی و مقسمی
موضوع فلسفه لابشر قسمی است
جلسه بیست و یکم
98.9.5(ج۲۲)تغیر جهت موضوع فلسفه .mp3
12.21M
#نهایه_الحکمه
#المدخل
_ ممکن است موضوع فلسفه در ابتدا جهتی داشته باشد ولی در انتها جهت دیگر
جلسه بیست و دوم
98.9.3(ج۲۰) ضرورت بالقیاس علت و معلول.mp3
5.49M
#بدایه الحکمه
#المرحله_السابعه_فی_العله_و_المعلول
الفصل الثالث:
-ادامه بحث ضرورت بالقیاس علت و معلول
جلسه بیستم
98.9.4(ج۲۱)قاعده الواحد.mp3
8.85M
#بدایه الحکمه
_الفصل الرابع:
قاعده الواحد
جلسه بیست و یکم
98.9.5(ج۱۰)اقسام جوهر + عالم مثال.mp3
7.38M
#آشنایی_با_نظام_حکمت_مشاء
#مشاء_جوهر_و_عرض
اقسام جوهر
عقل_ نفس_ جسم_ ماده_ صورت
عالم مثال
جلسه دهم
98.9.4(ج۲۴)لم یلد.mp3
8.73M
شرح و تدریس حدیث اول باب دوم
#توحید_صدوق
لم یولد
"کل کائن فاسد"
متن جلسه بیست و چهارم
98.9.6(ج۶)ادله تقدم جدل بر برهان.mp3
10.61M
#برهان_شفا
مقاله اولی
وجه تقدیم جدل بر برهان
جلسه ششم
98.9.6(11ج)تقسیمات جوهر در الهیات شفا.mp3
6.38M
#آشنایی_با_نظام_حکمت_مشاء
#مشاء_جوهر_و_عرض
تقسیم بندی جوهر در الهیات شفا بوعلی
جلسه یازدهم
حجت الاسلام استاد مهدی منصوری زیده عزه:
راه نتیجه دادن و ثمر دادن مسیر علمی رعایت مقدمات و ملزومات علمی است
۱.عدم معصیت
۲.پیش مطالعه
۳.حضور مسمتر در کلاس و عدم غیبت
۴.مطالعه
۵.مباحثه
۶.جزوه
۷.و از همه مهمتر:
مرور و تکرار
مرور و تکرار
مرور و تکرار
ملائکه تدبیر عالم میکنند."والمدبرات امرا"
لذا به این خاطر است که در روایات می فرمایند: اگر شاخه ی درختی را شکستید، کانّه بال ملک را شکسته اید.به عبارتی ملک میخواهد از طریق شاخه درخت تدبیری کند ، ولی شاخه را شکستید لذا نمی تواند تدبیر کند.
حال ملک می خواهد تدبیر جان ما کند، از چه طریق ؟از طریق مرور و تکرار، ازطریق مباحثه و...، حال وقتی مرور نکردید ، تکرار نکردید،گویی بال ملک را شکسته اید.ملک می خواهد تدبیر جان شما کند ،وحال آنکه بستر مناسب نمی یابد،.چرا ،چون که با دست خود بال ملک را شکسته اید...
@kanoon_tafakor
98.09.09(ج۲۳)وجوددرروایات،فرق موضوع فلسفه با..mp3
16.03M
#نهایه_الحکمه
#المدخل
_موجود و موجود در روایات
_فرق موضوع فلسفه با موضوع سایر علوم
_تذکر: موضوع فلسفه موجود مطلق است لکن به اطلاق دوم آن ، یعنی موجود بما هو موجود است
(اطلاق اول موجود مطلق واجب الوجود است که موضوع فلسفه نیست)
98.9.9
جلسه بیست و سوم
98.09.09(ج۲۵).mp3
13.77M
شرح و تدریس حدیث اول باب دوم
#توحید_صدوق
جلسه بیست و پنجم
98.1.14( ج۱) تعریف عام و خاص.mp3
10.77M
#کفایه_الاصول
#عام_و_خاص
تعریف
جلسه اول
98.4.17( ج۴) فصل ثالث الفاظ عام.mp3
6.54M
#کفایه_الاصول
#عام_و_خاص
فصل سوم الفاظ عام
کل _ جمع محلی به ال
جلسه چهارم
98.4.18( ج۵) الفصل الرابع .mp3
8.19M
#کفایه_الاصول
#عام_و_خاص
الفصل الرابع حجیت عام المخصص فی الباقی
جلسه پنجم
98.4.25( ج۶).mp3
9.88M
#کفایه_الاصول
#عام_و_خاص
الفصل الرابع حجیت عام المخصص فی الباقی
جلسه ششم
98.5.28( ج۷).mp3
9.95M
#کفایه_الاصول
#عام_و_خاص
الفصل الرابع حجیت عام المخصص فی الباقی
جلسه هفتم
9-9-98(ج۲۲)قاعده سنخیت.MP3
8.13M
#بدایه الحکمه
#المرحله_السابعه_فی_العله_و_المعلول
الفصل الخامس:قاعده الواحد
_قاعده سنخیت
جلسه بیست و دوم
98.9.10(ج۲۳)قاعده سنخیت.mp3
10.06M
#بدایه الحکمه
#المرحله_السابعه_فی_العله_و_المعلول
الفصل الخامس:قاعده الواحد
_قاعده سنخیت ( کتاب هستی شناسی استاد عبودیت)
جلسه بیست و سوم
98.9.10(ج۲۴)نظر بارکلی در مورد وجود.mp3
9.28M
#نهایه_الحکمه
#المدخل
_ نظریه بارکلی در مورد وجود
جلسه بیست و چهارم
98.9.10(ج۲۶)معرفت شناسی حق در روایات و ایات.mp3
5.27M
شرح و تدریس حدیث اول باب دوم
#توحید_صدوق
معرفت شناسی حق در روایات و ایات
جلسه بیست و ششم
، محمولات فلسفه ؛ نهایه ، المدخل.docx
28.7K
متن جلسه ۲۵
#نهایه_الحکمه
#المدخل
محمولات فلسفی
👇👇👇