036_1400.1.10 مرحله ۱۰.mp3
24.15M
#بدایه الحکمه
#المرحله_العاشر
الفصل الحادی عشر
جلسه سی و ششم
012_1400.1.10 اصول مدرسه مطلوب.mp3
22.47M
#اصول_مدرسه_مطلوب
حجت الاسلام استاد مهدی منصوری
جلسه دوازدهم
013_1400.1.11اصول مدرسه مطلوب.m4a
39.63M
#اصول_مدرسه_مطلوب
حجت الاسلام استاد مهدی منصوری
اصل ارائه الگو
جلسه سیزدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاج قاسم تعینی برای مکتب مرحوم امام است و نشان می دهد که ظهور مرحوم امام در این زمانه به چه نحو است .
حاج قاسم تعلق به عالمی دیگر داشت و در این عالم در وسعت بود و وسعت او به جای اینکه از بیرون و با مال دنیا باشد ، با صمدانیت و درون خودش بود و همین باعث شد که در عین وسعت در دنیا ، دنیا برایش ضیق و تنگ باشد .
کسی که در این دنیا در وسعت باشد ولی دنیا برایش تنگ و ضیق نباشد ، اهل دنیا است ولی کسی که در عین وسعت در دنیا ، دنیا برای اش ضیق و تنگ باشد ، اهل معنویت و آخرت است .
#حاج #قاسم #سلیمانی
#مکتب #سلیمانی
#مکتب #امام
084_1400.1.19_1اصالت الوجود.m4a
25.03M
#نهایه_الحکمه
#المرحله_الاولی_فی_احکام_الوجود
الفصل الثانی:اصالت الوجود و اعتباریت ماهیت
اشکال اول واردشده از سوی اصاله الماهوی ها به اصالت الوجودی ها
جلسه هشتاد و چهارم
085_1400.1.19_2اصالت الوجود.m4a
25.56M
#نهایه_الحکمه
#المرحله_الاولی_فی_احکام_الوجود
اشکال دوم بر اصالت وجود
جلسه هشتاد و پنجم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستان مار و اره
انسان ها تا به تعدیل حب و بغض دست نیابند ، دستیابی به زندگی انسانی غیر ممکن است . انسان در این دنیا آمده است که حب و بغض خود را فانی در حب و بغض حضرت حق کند تا خود که غلیظ ترین حجاب است را از میان بردارد و جای خود ، خدای خود را مستقر نماید و خلافت الهی را رقم زند .
086_1400.1.20اصاله الوجود.mp3
33.98M
#نهایه_الحکمه
#المرحله_الاولی_فی_احکام_الوجود
اشکال دوم و سوم بر اصالت وجود
جلسه هشتاد و ششم
087_1400.1.22 اصالت الوجود نظرمحقق دوانی.mp3
20.62M
#نهایه_الحکمه
#المرحله_الاولی_فی_احکام_الوجود
نظریه سوم: محقق دوانی(تفصیل)
اصالت الوجود در واجب تعالی و اصالت الماهیت در ممکنات
جلسه هشتاد و هفتم
037_1400.1.22مرحله ۱۰الفصل الثانی عشر .mp3
23.9M
#بدایه الحکمه
#المرحله_العاشر
الفصل الثانی عشر
جلسه سی و هفتم
038_1400.1.23مرحله ۱۰ فصل۱۲.mp3
15.19M
#بدایه الحکمه
#المرحله_العاشر
الفصل الثانی عشر
جلسه سی و هشتم
039_1400.1.24 مرحله ۱۰ فصل ۱۲.mp3
15.39M
#بدایه الحکمه
#المرحله_العاشر
الفصل الثانی عشر
جلسه سی و نهم
088_1400.1.23نطریه محقق دوانی.mp3
20.28M
#نهایه_الحکمه
#المرحله_الاولی_فی_احکام_الوجود
نظریه محقق دوانی در اصالت وجود
مرحوم دوانی قائل به این مطلب اند:
اصالت وجود در واجب تعالی و اصالت ماهیت در ممکنات
جلسه هشتاد و هشتم
089_1400.1.24فروعات بحث اصالت الوجود.mp3
30.62M
#نهایه_الحکمه
#المرحله_الاولی_فی_احکام_الوجود
فروعات و لوازم اصالت الوجود
فرع اول
جلسه هشتاد و نهم
♦️اطلاعیه
انشالله فردا ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت کلاس
نهایت الحکمه استاد منصوری
ساعت ۶ صبح میباشد.
001_1400.1.25بینش اول ،قدرت انتخاب و اختیار.mp3
17.55M
#بینش_های_مقدماتی_روزه
بینش اول:انسان دارای قدرت اختیار و انتخاب است.
عبادات در منظومه و ساختار بینشی است که جوابگو و معنادار می شود . بدون وجود چنین ساختاری بی معنا می شود و در اینصورت انسان ها رغبت و انگیزه ای ندارند که به سمت آن روند .
از جمله مولفه های ساختار معنایی عبادتی همچون روزه این است که انسان اختیار دارد و انتخابگر است .
حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری
جلسه اول
090_1400.1.25 ادامه فرع اول اصالت الوجود.mp3
7.95M
#نهایه_الحکمه
#المرحله_الاولی_فی_احکام_الوجود
فروعات و لوازم اصالت الوجود
فرع اول
جلسه نود ام
040_1400.1.25 مرحله ۱۰ فصل ۱۲.mp3
19.46M
#بدایه الحکمه
#المرحله_العاشر
الفصل الثانی عشر
جلسه چهلم
041_1400.1.26 مرحله ۱۰ فصل ۱۲.mp3
21.05M
#بدایه الحکمه
#المرحله_العاشر
الفصل الثانی عشر
جلسه چهل و یکم
091_1400.1.26 فروعات اصالت الوجود ،فروع اول.m4a
26.81M
#نهایه_الحکمه
#المرحله_الاولی_فی_احکام_الوجود
فروعات و لوازم اصالت الوجود
فرع اول
تفسیر اول از آیت الله جوادی آملی
جلسه نود و یکم
002_1400.1.26 بینش دوم ،هدف خلقت.mp3
29.07M
#بینش_های_مقدماتی_روزه
بینش دوم: هدف خلقت انسان
از جمله مولفه های ساختار معنایی عباداتی همچون روزه این است که انسان هدف خلقت خود را بداند .
هدف خلقت انسان متناسب با ظرفیت و پتانسیل و استعدادهای انسان است . استعداد انسان در عقلانیت است ؛ از اینرو کمال انسان هم در فعلیت عقلانی و ظهور عقلانیت است که خود را به بندگی و در نتیجه به خلافت الهی پیوند می زند .
روزه با چنین مولفه ای معنای خودش را می یابد و می تواند جهت خاص خود را در نظام اندیشه ای و رفتاری پیدا کند .
حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری
جلسه دوم