037_1400.1.22مرحله ۱۰الفصل الثانی عشر .mp3
23.9M
#بدایه الحکمه
#المرحله_العاشر
الفصل الثانی عشر
جلسه سی و هفتم
038_1400.1.23مرحله ۱۰ فصل۱۲.mp3
15.19M
#بدایه الحکمه
#المرحله_العاشر
الفصل الثانی عشر
جلسه سی و هشتم
039_1400.1.24 مرحله ۱۰ فصل ۱۲.mp3
15.39M
#بدایه الحکمه
#المرحله_العاشر
الفصل الثانی عشر
جلسه سی و نهم
088_1400.1.23نطریه محقق دوانی.mp3
20.28M
#نهایه_الحکمه
#المرحله_الاولی_فی_احکام_الوجود
نظریه محقق دوانی در اصالت وجود
مرحوم دوانی قائل به این مطلب اند:
اصالت وجود در واجب تعالی و اصالت ماهیت در ممکنات
جلسه هشتاد و هشتم
089_1400.1.24فروعات بحث اصالت الوجود.mp3
30.62M
#نهایه_الحکمه
#المرحله_الاولی_فی_احکام_الوجود
فروعات و لوازم اصالت الوجود
فرع اول
جلسه هشتاد و نهم
♦️اطلاعیه
انشالله فردا ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت کلاس
نهایت الحکمه استاد منصوری
ساعت ۶ صبح میباشد.
001_1400.1.25بینش اول ،قدرت انتخاب و اختیار.mp3
17.55M
#بینش_های_مقدماتی_روزه
بینش اول:انسان دارای قدرت اختیار و انتخاب است.
عبادات در منظومه و ساختار بینشی است که جوابگو و معنادار می شود . بدون وجود چنین ساختاری بی معنا می شود و در اینصورت انسان ها رغبت و انگیزه ای ندارند که به سمت آن روند .
از جمله مولفه های ساختار معنایی عبادتی همچون روزه این است که انسان اختیار دارد و انتخابگر است .
حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری
جلسه اول
090_1400.1.25 ادامه فرع اول اصالت الوجود.mp3
7.95M
#نهایه_الحکمه
#المرحله_الاولی_فی_احکام_الوجود
فروعات و لوازم اصالت الوجود
فرع اول
جلسه نود ام
040_1400.1.25 مرحله ۱۰ فصل ۱۲.mp3
19.46M
#بدایه الحکمه
#المرحله_العاشر
الفصل الثانی عشر
جلسه چهلم
041_1400.1.26 مرحله ۱۰ فصل ۱۲.mp3
21.05M
#بدایه الحکمه
#المرحله_العاشر
الفصل الثانی عشر
جلسه چهل و یکم
091_1400.1.26 فروعات اصالت الوجود ،فروع اول.m4a
26.81M
#نهایه_الحکمه
#المرحله_الاولی_فی_احکام_الوجود
فروعات و لوازم اصالت الوجود
فرع اول
تفسیر اول از آیت الله جوادی آملی
جلسه نود و یکم
002_1400.1.26 بینش دوم ،هدف خلقت.mp3
29.07M
#بینش_های_مقدماتی_روزه
بینش دوم: هدف خلقت انسان
از جمله مولفه های ساختار معنایی عباداتی همچون روزه این است که انسان هدف خلقت خود را بداند .
هدف خلقت انسان متناسب با ظرفیت و پتانسیل و استعدادهای انسان است . استعداد انسان در عقلانیت است ؛ از اینرو کمال انسان هم در فعلیت عقلانی و ظهور عقلانیت است که خود را به بندگی و در نتیجه به خلافت الهی پیوند می زند .
روزه با چنین مولفه ای معنای خودش را می یابد و می تواند جهت خاص خود را در نظام اندیشه ای و رفتاری پیدا کند .
حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری
جلسه دوم
092_1400.1.28 فروع اول،تفسیر دوم استاد فیاضی.mp3
15.9M
#نهایه_الحکمه
#المرحله_الاولی_فی_احکام_الوجود
فروعات و لوازم اصالت الوجود
فرع اول
تفسیر دوم از استاد فیاضی
جلسه نود و دوم
042_1400.1.28 مرحله ۱۰فصل۱۲.mp3
19.88M
#بدایه الحکمه
#المرحله_العاشر
الفصل الثانی عشر
جلسه چهل و دوم
003_1400.1.28بینش سوم عبودیت.m4a
29.55M
#بینش_های_مقدماتی_روزه
بینش سوم: عبودیت و بندگی
از جمله مولفه های ساختار معنایی عبادات و از جمله روزه بایستگی فرهنگ عبودیت و بندگی در زندگی است .
اگر هر موجودی در این خلقت عبد وجودی است از اینرو در توافق با عبدانیت وجودی ، می بایست با اراده و اختیار خود عبد سلوکی باشد و سلوک الی الله را در سراسر زندگی خود حاکم گرداند .
کسی که به فهم بایستگی حاکمیت فرهنگ عبودیت در زندگی دست یافت ، روزه برای اش معنادار می شود . چون روزه به طور ویژه به او کمک خواهد کرد که بتواند عبودیت در زندگی را محقق سازد .
حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری
جلسه سوم
043_1400.1.29 مرحله ۱۰ فصل ۱۳.mp3
23.55M
#بدایه الحکمه
#المرحله_العاشر
الفصل الثالث عشر
جلسه چهل و سوم
بینش ۲۹ فروردین.m4a
21.07M
#بینش_های_مقدماتی_روزه
بینش چهارم : بایستگی حاکمیت بخشی اندیشه سلوک در زندگی
خدای اول و آخر و ظاهر و باطن در عالم وجود ، می بایست با اراده و اختیار سلوکی انسان اول و آخر و ظاهر و باطن زندگی قرار بگیرد و تمامی زندگی انسان را پر نماید .
چنین انسانی می تواند در چارچوب اندیشه سلوکی هر چیزی را با مولفه سلوک بسنجد و بر طبق آن به پیش برد .
حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری
جلسه چهارم
093_1400.1.29 تفسیر سوم (حجت الاسلام عشاقی).mp3
10.97M
#نهایه_الحکمه
#المرحله_الاولی_فی_احکام_الوجود
فروعات و لوازم اصالت الوجود
فرع اول
تفسیر سوم از حجت الاسلام عشاقی
جلسه نود و سوم
🍃سلسله مباحث #انس_با_دعا (۱)
( به مناسبت ماه مبارک رمضان )
💠انس با ادعیه راهی برای درمان رذائل
💠انس با ادعیه بستری برای درمان رذائل است. ارتباط انسی با خدای متعال با ادبیات خاصی که در دعا تعلیم دادهاند راه را برای درمان رذائل در سر صحنه انس با ادعیه فراهم می کند.
💠وقتی در دعای ابوحمزه می فرماید: «فمن یکون اسوء حالا منی» در این صورت با فقری که بر خود حاکم می بیند راه بر ورود عجب و خود شیفتگی و تکبر و خود برتر بینی بسته می شود.
💠راه این است که مأنوس شویم تا با نگاه و معرفتی که بر خود و عمل خود حاکم می کنیم، بسیاری از عملکردهایی که بر پایۀ توهمات است زدوده شود. متأسفانه چون نگاهی که به ادعیه باید باشد در حال حاضر نیست ، انس هم کمتر برقرار می شود و دغدغه های ایمانی کمتر در ما احیاء می شود و یک غفلت و خود فراموشی در ما فراهم می شود. .............
#ادامه_دارد
#انس_با_دعا
094_1400.1.30 فروعات اصالت الوجود.mp3
13.2M
#نهایه_الحکمه
#المرحله_الاولی_فی_احکام_الوجود
فروعات و لوازم اصالت الوجود
جلسه نود وچهارم
044_1400.1.30 مرحله ۱۰.mp3
15.44M
#بدایه الحکمه
#المرحله_العاشر
الفصل الرابع عشر فی السرعت و البط
جلسه چهل و چهارم
005_1400.1.30 ببنش پنجم ادبیات نیاز به بندگی.mp3
18.18M
#بینش_های_مقدماتی_روزه
◀️بینش پنجم: نیاز انسان به تکلیف و محور نبودن سود و ضرر خدای متعال در تکالیف
✅خدای متعال در تکالیف بر انسان ها به دنبال سود و ضرر نیست و انسان نیازمند به تکلیف هستند .
✅خدای غنی ، به جهت کمالش است که کار می کند نه اینکه به کمال برسد .
✅از اینرو راه رسیدن به خدای عالی و عظیم و رفیع ، برای انسان ، تکالیفی است که به عهده اش می باشد تا بتواند در پرتو آن قرب الی الله به عظمت و علو دست یابد .
✅می بایست ادبیات بدهکاری در نسبت به تکلیف و نیاز به تکلیف برای انسان شکل بگیرد .
✅با وجود چنین مولفه ای در ساختار معنایی روزه ، انسان می تواند به روزه ای که زحمت هایی را برای نفسانیت انسان ایجاد می کند ، رغبت بسیار بالایی نشاندهد و در استقرار در حیطه عقلانیت آن را به لذت تبدیل نماید .
حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری
جلسه پنجم