eitaa logo
کانون تفکر
1.1هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
425 ویدیو
142 فایل
کانال حاضر پیرامون مجموعه صوتهای تدریس دروس  فلسفه،عرفان،کلام،حدیث و... توسط حجت الاسلام والمسلمین استادمهدی منصوری زیده عزه می باشد. https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۱ دی ۱۴۰۰
◾️به اطلاع میرساند: به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها کلاسهای حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری زیده عزه در این هفته برگزار نمیگردد.
۱۱ دی ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت حضرت آقا حفظه الله از انتظار حاج قاسم سلیمانی پشت درب اتاق عمل جراحی و همراهی با خانواده دوست شهیدش -------------- @kanoon_tafakor
۱۱ دی ۱۴۰۰
قهرمانِ پرافتخار.pdf
6.72M
📚 کتابچه | مجموعه بیانات رهبر انقلاب درباره شهید حاج قاسم سلیمانی
۱۲ دی ۱۴۰۰
۱۳ دی ۱۴۰۰
۱۴ دی ۱۴۰۰
1_1395978662.mp3
6.9M
⬅️نقش تمرکز در یادگیری ⬅️حجه الاسلام منصوری ✅تمرکز ، موجب تفکر می شود . همه فعالیت های علمی ( مطالعه ، مباحثه ، مرور و تکرار و .... ) همه و همه به دلیل ایجاد تمرکز است . ✅تمرکز مواجهتی است که بلد سازی می کند .
۱۴ دی ۱۴۰۰
یاعلی اِنِّی اُوصیِكَ اَنْ لایَلِیَ غُسْلِی وَ كَفَنِی سِواكَ وَ اِذا اَنَا مِتُّ فَادْفِنِّی لَیْلاً وَ لا تُۆذِّنَّنَ بِی اَحَداً... @kanoon_tafakor
۱۵ دی ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مظلومیت امیرالمومنین(علیه السلام) بعد از پیامبر(ص) از زبان حضرت آیت‌الله جوادی املی @kanoon_tafakor
۱۷ دی ۱۴۰۰
🔸کلاسهای حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری حفظه الله ⬅️ادامه جلسات درس عرفان ( مقدمه قیصری بر فصوص ) ✅دوشنبه بیستم دی ماه ✅ساعت ۷:۱۵ صبح ✅مدرسه سعادت
۱۸ دی ۱۴۰۰
تأملی بر فرصت معماری اسلامی در بلوار پیامبر اعظم در شهر مقدس قم دوره صفویه برخوردار از اثر معماری اسلامی شد و اثر آن ماندگار ماند ولی متأسفانه تاکنون از اثر معماری اسلامی در انقلاب اسلامی خبری نیست. لازمه اینکه انقلاب اسلامی مقدمیت برای تمدن اسلامی داشته باشد ، حرکت در راستای عینیت بخشی به ابعاد مختلف زندگی از جمله معماری است که بایستی در آن گام هایی برداشته شود . با تحقیقی که حقیر با گروهی داشته ایم طرح و نقشه معماری بلوار پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله در شهر مقدس قم ، با توجه به موقعیتی که از همه جهت دارد ، قرار نیست که به عنوان یک اثر معماری برای انقلاب اسلامی و عینیت بخش الگوی حوزه های علمیه در معماری باشد . اگر چنین فرصت هایی مثل بلوار پیامبر اعظم که می تواند تعین بخش یک طرح کلان باشد ، از دست رود _به جهت اینکه یک چنین موقعیت هایی در کلان شهرها یا نیست و یا اگر هم باشد بسیار کم است _ چندین دهه و یا حتی چندین قرن عقب می مانیم و اثری مناسب نمی توانیم به جای بگذاریم و حوزه علمیه طرح هایش در حوزه تمدنی فقط در حد حمل اولی باقی بماند . طراحی فعلی برای بلوار _ بر اساس اطلاعاتی که پیدا کرده ایم _ به جای اینکه فرهنگی باشد و از پیوست اقتصادی برخوردار باشد ، بالعکس است و حوزه فرهنگی پیوست می باشد . به نظر می رسد مطالبه اگر عمومی نشود و مسئولان حوزه علمیه دست به کار نشوند و مراجع تقلید دخالتی نداشته باشند ، نمی توان موثر واقع شویم چرا که کیسه های بزرگ اقتصادی برای اینجا دوخته شده است و نمی توان با چند درخواست موثر واقع شد . خلاصه اینکه حوزه علمیه بایستی با در دست داشتن طراحی برای بلوار ، به طور سازمانی مطالبه خود را داشته باشد و شروع به رایزنی کند و مواظب باشد که با به دست آوردن چند هزار متر زمین برای ساخت حوزه علمیه و چند مسجد از مطالبه خود دست نکشد . مهدی منصوری @kanoon_tafakor
۱۸ دی ۱۴۰۰
55_00.10.21نمط نهم اشارات .mp3
28.25M
مقامات العارفین پنجاه وپنجم
۲۱ دی ۱۴۰۰
⬅️کلاس کلام جدید ✅چهارشنبه ساعت ۹ _۱۰صبح مدرسه سعادت ✅پنج شنبه ساعت ۱۰ _۱۱ صبح مدرسه سعادت
۲۱ دی ۱۴۰۰
⬅️قابل توجه دوستان کلاس کلام جدید روز چهارشنبه برگزار نمی شود
۲۲ دی ۱۴۰۰
056_00.10.26 نمط نهم اشارات .mp3
38.76M
مقامات العارفین پنجاه و ششم
۲۶ دی ۱۴۰۰
تشکیلات ( بخش اول ) خلأ تبیینی و زیست در تاریخ انقلاب اسلامی در حال حاضر ما در خلأ تبیینی به سر می بریم و نتوانسته ایم تبیین از دین داشته باشیم و ظرفیت های دینی و ایمانی به جهت اینکه تبیین نشده ، در اسارت باقی مانده و نتوانسته خود را آزاد نماید و این خود نمونه ای بارز از زنده به گور کردن است که گام اول برای احیاء ، تبیین می باشد . از طرفی در تاریخی قرار داریم که انقلاب اسلامی ما را در آن وارد نموده است و به عبارتی در تاریخ پسا انقلاب به سر می بریم . انقلاب اسلامی با تاریخی که در پیش روی ما گشود ، ما را مواجه با گشودگی عالم ملکوت نمود و در ما احساس گشودگی عالَم ملکوت ایجاد نمود . انقلاب اسلامی ما را در جهانی گسترده وارد نمود و ما را به آن جهان آشنا نمود . انقلاب اسلامی نشان داد که ظرفیت های ملکوتی وجود دارد که بریدۀ از زمین نیستند و هنر مدیریت برای آن است و باید آزاد گردد . ما باید خلأ تبیین را پُر نماییم ولی در این تاریخ هر تبیینی مفید واقع نمی شود و بلکه فقط تبیینی می تواند کمک کار باشد و ظرفیت ها را آزاد نماید که در طراز انقلاب اسلامی باشد . @kanoon_tafakor
۲۶ دی ۱۴۰۰
🔹تشکیلات ( بخش دوم ) مقام معظم رهبری می فرمایند : « اوّلین توصیه‌ای که ما به تشکّلها می‌کنیم، این است که حضور داشته باشند؛ حضور. مقصود فقط حضور جسمانی نیست؛ هم حضور فکری، هم حضور بیانی... هم احیاناً حضور جسمانی. وظیفه‌ی دوّم تبیین؛ تبیین اساس کار ما است. ما با ذهن‌ها مواجهیم، با دل‌ها مواجهیم؛ باید دل‌ها قانع بشود. اگر دلها قانع نشد، بدنها به راه نمی‌افتد، جسمها به‌کار نمی‌افتد؛ این فرقِ بین تفکّر اسلامی و تفکّرات غیر اسلامی است. فَاِنَّما عَلَیکَ البَلاغ؛ به پیغمبر خدا می‌گوید وظیفه‌ی تو رساندن است، حرف را باید برسانی. باید تبیین کنید؛ حرفهایتان را، نظراتتان را بگویید؛ در مسائل مهمّ کشور؛ در مسئله‌ی اقتصاد_مقاومتی تبیین کنید، در مسئله‌ی پیشرفت_علمی -اینها مسائل مهمّ کشور است- در مسئله‌ی ارتباط باآمریکا [تبیین کنید]؛ برای خیلی‌ها روشن نیست. برای شما که مجموعه‌های دانشجویی هستید، اگر روشن نیست، بروید برای خودتان روشن کنید؛ اگر روشن است، برای مجموعه‌ی دانشجویی تبیین کنید. » ( ۱۳۹۵/۰۴/۱۲) « به مسئله‌ی «تبیین» اهمّیّت بدهید. خیلی از حقایق هست که باید تبیین بشود. در قبال این حرکت گمراه‌کننده‌ای که از صد طرف به سمت ملّت ایران سرازیر است و تأثیرگذاری بر افکار عمومی که یکی از هدفهای بزرگ دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است و دچار ابهام نگه داشتنِ افکار و رها کردن اذهان مردم و بخصوص جوانها، «حرکت تبیین» خنثی‌کننده‌ی این توطئه‌ی دشمن و این حرکت دشمن است. هر کدام از شما به عنوان یک وظیفه، مثل یک چراغی، مثل یک نوری پیرامون خودتان را روشن کنید. امروز خوشبختانه میدان باز است برای انتشار افکار. این فضای عمومی در کنار مشکلاتی که ممکن است به وجود بیاورد، برکات بزرگی هم دارد؛ میتوانید افکار درست را، افکار صحیح را منتشر کنید، پاسخ به اشکالات را، پاسخ به ابهام‌آفرینی‌ها را در این فضا با استفاده‌ی از این امکان منتشر کنید و میتوانید در این زمینه به معنای واقعی کلمه جهاد کنید. البتّه اصل قطعی در این باب این است که بایستی از شیوه‌ی اخلاقی در این کار پیروی کرد. از این کاری که بعضی‌ها در فضای_مجازی یا در مطبوعات و در مقاله‌ها و اینجا و آنجا انجام میدهند که با دشنام، با تهمت و فریب و دروغ با افکار عمومی مواجه میشوند، باید بشدّت اجتناب کرد. بایستی حقایق را با منطق قوی، سخن متین و عقلانیّت کامل، همراه با زینت عاطفه و عواطف انسانی، و به‌کارگیری اخلاق منتشر کرد. امروز همه‌‌ی ما بایستی در این میدان حرکت بکنیم؛ هر کدام به نحوی و با سهمی که در این راه داریم.جوانهای ما امروز بحمدالله مجهّزند؛ مجهّز به فکر، مجهّز به عقلانیّت، مجهّز به آگاهی‌های فراوان، و میتوانند در این زمینه‌ها خیلی تلاش کنند. خودتان را آماده کنید، این تجهیزات را در خودتان افزایش بدهید و به معنای واقعی کلمه خودتان را مجهّز کنید و در این میدان وارد بشوید: در میدان تبیین و افشاگری. » "۵ مهر۱۴۰۰" @kanoon_tafakor
۲۶ دی ۱۴۰۰
تشکیلات ( بخش سوم ) تبیین در طراز انقلاب اسلامی ابعاد و شئون انقلاب اسلامی که به دنبال تأمین گری آن می باشد ، سه حوزه است ؛که عبارت اند از : عدالت ، عقلانیت ، معنویت . تحقق انقلاب اسلامی با ظهور و بروز در این سه حوزه به صورت اجتماعی در صحنۀ اجتماع است و تا خود را در این سه حوزه ظاهر نسازد ، نتوانسته است که خود را تحقّق بخشد . عدالت و معنویت و عقلانیت در اجتماع سه عنصری است که انقلاب اسلامی خود را با آن معنا می بخشد . تبیین طراز آن است که خود را مطابق و موافق با این سه حوزه سازد . حال تبیینی می تواند در طراز انقلاب اسلامی و پیش برندۀ اهداف انقلاب اسلامی و در خدمت آن باشد که مولفۀ اجتماع را بسیار مورد توجه قرار دهد و بداند که بدون نظر و توجه به مولفۀ اجتماع از طرفی و بدون استفادۀ از اجتماع و دخیل کردن آن در مناسبات نمی تواند به مقصودات انقلابی دست یابد . چرا که انقلاب اسلامی به دنبال این است که این سه عنصر را به صورت اجتماعی در اجتماع پیاده سازی نماید . تبیین ها باید به گونه ای باشد که مولفۀ اجتماع را مدّ نظر قرار دهد و اجتماعی تعریف و تبیین علمی و عملی نماید و به گونه ای باشد که با فعّال سازی اجتماع ، به اهداف اجتماعی دست یابد .
۲۶ دی ۱۴۰۰
تشکیلات ( بخش چهارم ) تبیین طراز در کنار ویژگی های بسیار می بایست از دو ویژگی انسجام و جامعیت برخوردار باشد . تبیین اگر بخواهد انسجام و جامعیت در تناسب با انقلاب اسلامی داشته باشد می بایست به مولفۀ « اجتماع » در علم و دانش ( تبیین علمی ) و هم در عینیت و عملیّات ( تبیین عینی کارکردی ) توجه نمود و به جهت گستردگی ابعاد نمی توان مولفۀ اجتماع را نه در تبیین های علمی و نه در تبیین های عملی بدون فعّال سازی اجتماع های خاصّ ( تشکیلات ها ) به پیش برد . یعنی همانطور که انقلاب اسلامی خود را سازمانی و تشکیلاتی تعریف نموده است و خواسته است که به دین ظهور اجتماعی ببخشد ، تبیینی هم که باید صورت بگیرد باید با تشکیلات و به وسیلۀ آن باشد تا بتوانیم تبیینی در طراز انقلاب اسلامی داشته باشیم و گرنه نمی توانیم ابعاد انسجامی و جامعیت تبیین میان علم و عین را تأمین کنیم . بدون تشکیلات نمی توانیم تبیینی جامع و منسجم ارائه کنیم و نمونۀ عملیاتی از علم و عین را در تبیین به منصۀ ظهور بکشانیم . از اینرو ما نیازمند به تفکر و خُلق و روحیۀ تشکیلاتی هستیم تا بتوانیم مولفۀ « اجتماع » را در تبیین های علمی و عملی فعّال سازیم . پس می بایست با تشکیلات های اجتماعی در حوزۀ معنویت و عدالت و عقلانیت ، توجه به مولفۀ « اجتماعی » در دانش داشته باشیم و بدنۀ اجتماعی را در راستای پیاده سازی تبیین های دانشی فعّال سازیم . مهدی منصوری
۲۶ دی ۱۴۰۰
تشکیلات ( بخش پنجم ) نبودِ تشکیلات در طراز ، موجب خود تحریمی و ریزش های حدّاکثری استفادۀ حدّاکثری از ظرفیت ها بسیار مهمّ است و نباید اجازه داد ظرفیت ها و پتانسیل ها زنده به گور شوند .از اینرو بایستی به این سمت رویم که به طور کمّی و کیفی استفادۀ حدّاکثری از اهل حقّ برای دستیابی به اهداف داشته باشیم . متأسفانه در حال حاضر به جهت بی تشکیلاتی و یا تشکیلات بی کیفیت ویا کم کیفیت ، با خود تحریمی مواجه هستیم و نعمت ها و فرصت های الهی که در جهت رشد و ارتقاء در اختیار ما قرار گرفته است ، یک یک از دست می رود و می سوزد به گونه ای که حتّی مدیریت معیشت دنیوی بسیاری همچون طلّاب حوزه های علمیه دچار مشکل است و با این بهانه دست از وظایف برداشته و نتیجه ها حاصل نمی شود و یا دیر حاصل می شود . در حالی که با اندیشه و تدبیر و شجاعت در راستای آزاد سازی ظرفیت ها ، نه تنها دنیای بسیاری در حدّ کفاف تأمین می گشت بلکه می توانستیم به اهداف مورد نظر نزدیک شویم . ولی در حال حاضر تأمین زندگی دنیوی در برابر انجام وظیفه ها قرار گرفته است و گاهی می شود که جمع وظیفه و کفایت حدّاقلی زندگی دنیوی برای عدّه ای را سخت کرده اند . متأسفانه به جهت بی تشکیلاتی و یا تشکیلات ضعیف و بی کیفیت ، هنوز به خاکریز نرسیده تلفات بسیار داریم . ر در اینصورت باید استعداد ها را دید ؛ انگیزه ها را تقویت کرد تا بتوانیم با تشکیلات های بر اساس عقلانیت ، از این ظرفیت ها استفاده نمود . مهدی منصوری
۲۶ دی ۱۴۰۰