eitaa logo
کانون تفکر
1.1هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
424 ویدیو
142 فایل
کانال حاضر پیرامون مجموعه صوتهای تدریس دروس  فلسفه،عرفان،کلام،حدیث و... توسط حجت الاسلام والمسلمین استادمهدی منصوری زیده عزه می باشد. https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
مشاهده در ایتا
دانلود
004_00.3.30 حدیث خوانی.aac
40.74M
مروری بر احادیث اصول کافی کتاب الایمان و الکفر اصول کافی مناجات الشاکین و باب خوف و رجاء جلسه چهارم
005_00.3.31 حدیث خوانی.mp3
25.07M
مروری بر احادیث اصول کافی کتاب الایمان و الکفر اصول کافی
006_00.4.2 حدیث خوانی.mp3
25.22M
مروری بر احادیث اصول کافی کتاب الایمان و الکفر باب خوف و رجاء ؛ باب الشکر جلسه ششم
007_00.4.3 حدیث خوانی.mp3
29.58M
مروری بر احادیث اصول کافی کتاب الایمان و الکفر باب الشکر جلسه هفتم
008_00.12.2 حدیث خوانی اصول کافی،باب شکر.mp3
28.1M
مروری بر احادیث اصول کافی کتاب الایمان و الکفر باب الشکر جلسه هشتم
009_00.12.3 حدیث خوانی،اصول کافی باب شکر.mp3
21.7M
مروری بر احادیث اصول کافی کتاب الایمان و الکفر باب الشکر جلسه نهم
003_00.12.3تقیسمات فلسفی بنابر تشکیک .mp3
15.55M
تمام مباحث فلسفی به خصوص مباحث تقسیمی فلسفه مثل واحدو کثیر،وحدت و کثرت،تجرد و ماده،ضرورت و امکان و...در بدنه تشکیک شکل میگیرد. جلسه سوم جلسه سوم
018_00.12.3 سلوک علمی شهیدآوینی.mp3
17.29M
سلوک علمی،چالشها و راهکارها شهدا و درک حضور در این تاریخ دربیان شهید اوینی حجت الاسلام استاد مهدی منصوری "مشهد مقدس " جلسه هجدهم
شهداء و حضور تاریخی.docx
62.8K
شهداء و درک حضور تاریخی در بیان شهید آوینی در سلوک علمی ، معرفت و شناخت تاریخی است که در آن حضور داریم . اگر تاریخی را که در آن نفس می کشیم ،نیابیم و درک نکنیم ، علمی می خوانیم و یا طوری می خوانیم که به انسان در امروز و فردا کمک نمی کند و بلکه آن را به گذشته می برد و آن را در تضاد گذشته و آینده قرار می دهد و همین باعث می شود که در قرب الی الله باز ماند . فایل پیش رو بیان درک حضور تاریخی شهداست که نوشتجانی از شهید آوینی ترتیب داده شده است تا با سخنگویی ایشان از شهدا بتوانیم نوع درک شهدا از تاریخ را به طور تفصیل فهم کنیم .
شهداء و حضور تاریخی.pdf
421.5K
شهداء و درک حضور تاریخی در بیان شهید آوینی در سلوک علمی ، معرفت و شناخت تاریخی است که در آن حضور داریم . اگر تاریخی را که در آن نفس می کشیم ،نیابیم و درک نکنیم ، علمی می خوانیم و یا طوری می خوانیم که به انسان در امروز و فردا کمک نمی کند و بلکه آن را به گذشته می برد و آن را در تضاد گذشته و آینده قرار می دهد و همین باعث می شود که در قرب الی الله باز ماند . فایل پیش رو بیان درک حضور تاریخی شهداست که نوشتجانی از شهید آوینی ترتیب داده شده است تا با سخنگویی ایشان از شهدا بتوانیم نوع درک شهدا از تاریخ را به طور تفصیل فهم کنیم .
⬅️سلسله جلسات متن خوانی و گفتگو بر محور کتاب ✅چهارشنبه ؛ ساعت ۹ شب ✅کتاب رشد از مرحوم علی صفایی ⬅️آدرس برگزاری این هفته : مشهد ؛ کوچه سرشور ، کوچه شماره 32
متن خوانی کتاب رشد جلسه۴.mp3
23.18M
متن خوانی و گفتگوی کتاب رشد مرحوم علی صفایی حائری جلسه چهارم حجه الاسلام و المسلمین منصوری @ostadmahdimansoori
🌹 شهیدی که از شدت بی‌خوابی مویرگ‌های چشمش پاره شده بود و خون می‌آمد 🌹به‌مناسبت سالروز شهادت شهید حمید باکری
❤️👆نظر امام خامنه ای درباره «دسته‌ی سومِ پس از جنگ» در جمله معروف شهید باکری 🌹امروز ششم اسفند، سالروز شهادت شهید «حمید باکری» است. جمله معروفی از او به یادگار مانده است: «دعا کنید که خداوند شهادت را نصیب شما کند که در غیر این صورت زمانی فرامیرسد که جنگ تمام می شود و رزمندگان سه دسته می شوند: 🔸دسته ای به مخالفت با گذشته خود بر میخیزند و از گذشته خود پشیمان اند. 🔸دسته ای راه بی تفاوتی را برمیگزینند و در زندگی مادی غرق می شوند و همه چیز را فراموش می کنند. 🔸دسته سوم به گذشته خود وفادار می مانند و احساس مسئولیت می کنند که از شدت غصه ها و مصائب دق خواهند کرد. پس از خدا بخواهید با وصال شهادت از عواقب زندگی بعد از جنگ در امان بمانید چون عاقبت دو دسته اول ختم به خیر نخواهد شد و جزو دسته سوم ماندن سخت و دشوار خواهد بود.» ♦️مهرماه 91 در دیدار رهبرمعظم انقلاب با خانواده شهدای استان خراسان‌شمالی، فرزند یکی از شهدا در صحبتهایش این جمله منتسب به شهید باکری را بیان می‌کند. ♦️امام خامنه‌ای در صحبتهایشان به این جمله اشاره کرده و می‌گویند: « من یک نکته ی دیگر را هم اضافه کنم بر آنچه که عزیزان ما در اینجا بیان کردند. گفتند: "آن کسانی که در دوران جهاد مقدس و دفاع مقدس، در جبهه های جنوب و غرب رفتند وارد میدانها شدند و جان خود را کف دست گرفتند، به سه دسته تقسیم میشوند: بعضیها از گذشته شان پشیمان میشوند، بعضیها بیتفاوت میمانند، بعضیها پایبند میمانند. آنهائی که پایبند میمانند، باید از غصه دق کنند." این جمله اخیر را من قبول ندارم. ♦️آنهائی که پایبند میمانند، شاهد به ثمرنشستن این نهال و تناورشدن این درخت خواهند بود. اینجور نیست که با روی گرداندن کسانی، این حرکت عظیم، این بنای معظم و شامخ تکان بخورد. با برگشتن یک عده ای از این قافله عظیم، هرگز این قافله از راه باز نمی‌ماند؛ «من یرتدّ منکم عن دینه فسوف یأتی الله بقوم یحبّهم و یحبّونه» ؛ این را خدای متعال در قرآن فرموده است به مسلمانان صدر اسلام، به آن کسانی که در رکاب پیغمبر جهاد کردند و جنگیدند و جان خودشان را فدا کردند؛ قرآن در واقع همین حقیقت را برای آنها بیان میکند. ♦️دلها را باید نگه داشت. بعضی از دلها میلرزند، میلغزند، نمیتوانند خودشان را بر آن لبه ی مرتفع نگه دارند و حرکت را ادامه دهند؛ لذا سقوط میکنند. قرآن از اینها تعبیر کرده است به: "من یرتدّ منکم عن دینه" ارتداد، به طور مطلق همه جا به معنای برگشتن از دین نیست؛ پشت کردن به دین نیست؛ معنایش این است که از آن راهی که در گذشته میرفت، برمیگردد. ♦️بله، یک عده ای در انقلاب ما هم بوده اند، در صدر اسلام هم بودند؛ راهی را که در کنار پیغمبر حرکت میکردند، ادامه ندادند؛ اما آیا راه متوقف ماند؟ آیا راه متوقف میمانَد؟ آیا قافله در جای خود میایستد؟ قافله حرکت میکند: "فسوف یأتی الله بقوم یحبّهم و یحبّونه"؛ رویشهائی به وجود خواهد آمد. یکی از این رویشها، خود شما جوانها هستید. شما که دوران جنگ را ندیدید، شما که امام را ندیدید، شما که در عرصه های جنگ نبودید؛ اما امروز سرتاسر کشور اسلامی و انقلابی ما از روحیه ایستادگی و ثبات و افتخار و احساس عزت، لبریز است.
آدرس برگزاری کلاسها: میدان معلم، کوچه شهیدین بیاید داخل، وقتی رسیدید آخرکوچه، (سه راهی) به پیچید سمت راست، نبش کوچه چهار ، پلاک 84، زیر زمین
قابل توجه دوستان 👆👆 کلاس های فقه و اصول و حکمت متعالیه ( تشکیک و الهیات بالمعنی الاخص ) در مکانی برگزار می گردد که آدرسش👆 اعلام شده است .
قابل توجه دوستان ❌درس عرفان روز شنبه برگزار نمی گردد