eitaa logo
کانون تفکر
1.1هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
424 ویدیو
142 فایل
کانال حاضر پیرامون مجموعه صوتهای تدریس دروس  فلسفه،عرفان،کلام،حدیث و... توسط حجت الاسلام والمسلمین استادمهدی منصوری زیده عزه می باشد. https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
مشاهده در ایتا
دانلود
002_متن خوانی کتاب جامعه و تاریخ.mp3
3.02M
متن خوانی کتاب جامعه و تاریخ بخش دوم کتاب جلسه دوم
📸طلبه‌ی حوزه علمیه قم که بازیگر شد! 🔸️ در ششم شهریور ۱۳۳۵ در روستای دژکوه در استان و بویراحمد زاده شد. وی پس از اتمام تحصیل در به توصیه و خواست پدر برای تحصیل علوم به مدرسه آیت‌الله قم (روبروی پاساژ الغدیر کنونی) رفت. 🔹️بعد از پایان تحصیلات برای ارشاد و راهنمایی مردم به محل زندگی‌اش بازگشت و بعد از چند ماه فعالیت در کسوت روحانی، به تهران مهاجرت کرد و چهار سال در مدرسه هنری درس خواند و دوره و را گذراند. 🔸️مسعود ، کارگردان درباره او گفته است: حسین، کودکی با جثه کوچک و سر بزرگ در ، پشت سنگ در طبیعت تنگ‌دست به دنیا آمد و همه اسباب‌بازی‌هایش سنگ‌های بود. 🔹️ با سوالات زیاد به قم برای رفت و چند سال درست خواند و با لباس به روستا بازگشت اما حسین که روحی بلندپرواز داشت برایش سخت بود که درس به مردم روستا یاد بدهد، پیش ما آمد که حرف بزند و بگوید، اما هر قدمی که گذاشت بیشتر برایش پیش آمد. 🔸️حسین پناهی در ۱۴ مردادماه ۱۳۸۳ در تهران دار فانی را وداع گفت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
recording-20240809-063722.mp3
9.25M
ماهیات ( جنس و فصل و نوع) جلسه چهل و ششم
recording-20240810-070711.mp3
9.73M
ماهیات ( جنس و فصل و نوع) جلسه چهل و هفتم
recording-20240807-110825.mp3
3.59M
متن خوانی کتاب جامعه و تاریخ بخش دوم کتاب جلسه سوم
recording-20240809-071848.mp3
4.21M
متن خوانی کتاب جامعه و تاریخ بخش دوم کتاب جلسه چهارم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽خاطره‌ی بازیگر سینما از دو سال طلبگی‌اش در قم! 📌هر روز ساعت ۴ صبح، یک جزء می‌خواندم و با مامانم که بود، راه نمی‌رفتم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 تا می‌توانید یک دور اصول کافی دستتان باشد! 📝 خاطره مهمی از علامه طباطبایی ره و کلاس حدیث ایشان 🎥 توصیه مهم آيت‌الله جوادی آملی ره به طلاب در رابطه توجه به کتب حدیثی - ۹۷/۵/۱۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹آیت الله العظمی جوادی آملی «وجود مبارک امام مجتبی (سلام الله علیه) به ما فرمود؛ «كُونُوا أَوْعِیةَ الْعِلْمِ ومَصَابِیحَ الْهُدى»؛ مهم‌ترین وظیفه و خصوصاً و توده مردم عموماً، عمل به وصیت امام مجتبی (سلام الله علیه) است. ایشان فرمود «ظرف دانش باشید و چراغ هدایت»؛ وقتی ظرف علم شدید از بنان و بیان شما علم نشأت می ‌گیرد، آنگاه وقتی حرف می‌ زنید عالمانه است، چیزی می ‌نویسد عالمانه است، قیام و قعودتان عالمانه است. یك ظرف عطر وقتی درش باز می‌شود جز بوی خوب چیز دیگر ندارد.» درس اخلاق ٩۶/٨/۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
دولت حضور

🔸 ما اگر از غیبت به حضور بیاییم و اگر از جهل به علم بیاییم، مبدأ خود را می‌ شناسیم ... . ◀️ اگر مشكلی هست در غیبت ماست نه در غیبت ولی ما!!
سرهنگ پاسدار شهید احمدرضا افشاری
بسم الله الرحمن الرحیم مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ بار دیگر انقلاب اسلامی با تقدیم یکی از پاسداران مدافع حرم، سرو تناور انقلاب اسلامی را آبیاری نمود. رزمنده سرافراز سرهنگ پاسدار احمدرضا افشاری از نیروهای مستشاری هوا فضای سپاه در سوریه بر اثر جراحات وارده ناشی از بمباران هوایی به شهادت رسید. این صحابه آخر الزمانی اباعبدالله الحسین نیمه اول مردادماه در پی حمله هوایی نیروهای ائتلاف متجاوز به سوریه به درجه رفیع جانبازی نائل و برای اقدامات درمانی به ایران منتقل شده بود، امروز پنج شنبه بر اثر شدت جراحات به یاران شهیدش پیوست. اینجانب با تبریک و تسلیت شهادت این شهید سر افراز، از درگاه خدای کریم و نعیم، برای آن شهید عزیز علو درجات و همنشینی با شهدای کربلا و برای خانواده مکرم، بستگان و همرزمان ارجمند وی سلامتی و ثبات قدم در تداوم راه شهید و شهادت و جهاد خالصانه در مسیر اعتلای قرآن و عترت و سربلندی ایران اسلامی را طلب می‌کنم. سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
آیت الله العظمی جوادی آملی: حضرت امام حسین سلام الله علیه درباره‌ معرفت می فرمايد: «دراسة العلم لقاح المعرفة»[١] ؛ «درس و بحث، زمينه‌ عارف و آگاه شدن است». برای شناخت خدا و معرفت نفس بهترين مقدمه، درس و بحث علوم اسلامی است. [۱]بحارالانوار ج۷۵ ص۱۲۷ شکوفايی عقل در پرتو نهضت حسينی ص۱۷۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا عقب‌نشینی در مقابل دشمن در عرصه‌های مختلف مثل جنگ روانی ، خشم و غضب الهی را به‌دنبال دارد؟ وَمَنْ يُوَلِّهِمْ يَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلَّا مُتَحَرِّفًا لِقِتَالٍ أَوْ مُتَحَيِّزًا إِلَىٰ فِئَةٍ فَقَدْ بَاءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ ۖ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ ۱۶ انفال 🔹منظور از عقب‌نشینی تاکتیکی و غیرتاکتیکی چیست؟ https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دنیا الان آماده شنیدن حرفهای ماست.... مرحوم محمدحسین فرج نژاد (طلبه جهادی صهیونیسم‌‌پژوه و استاد مبرز سواد رسانه ) https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
 درک حضور

▫️ یکی از برجسته ترین ، زیارت «اربعین» است. ... و سایر زیارت ها، در هر زمان و زمینی جا دارد، برای اینکه آنها در هر زمان و زمینی به اذن خدای سبحان حاضر هستند... . https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
📜 نان با طعم پِهِن 🔹️در سال ۱۳۲۰ قحطی شدیدی ایران را فرا گرفت. وضعیت نان در قم خیلی نامناسب بود، به حدی که پهن الاغ و اسب توی نان پیدا می شد. روزی آیت الله ، تمام نانوایان قم را در منزل رئیس صنف جمع می کند و با عصبانیت به مشهدی محمد که خادم ایشان بود، می گوید: «برو نانی را که این آقایان خبازان مسلمان و شیعه درست کرده اند، بیار». نان آن موقع، نان «گرده» بود. 🔸️مشهدی محمد می رود نان را توی بشقابی می گذارد و می آورد پیش رئیس خبازها می گذارد. آقای صدر به او می گوید: «نان را بشکن و بخور. ببین بوی پهن از آن می آید یا نه ؟ نانوایان سرشان را پایین می اندازند و حرفی نمی زنند. 🔹️آقای صدر با عصبانیت گفت: «می گویم که نان را بشکن و بده همه‌ی نانوایان بو کنند، ببینند بوی پهن اسب و الاغ می دهد یا نه؟ شما مسلمانید؟ شما حاجی هستید؟ شما اهل قم هستید»؟ چند تا از این حرف ها می زند بلند می شود و می رود. نانوایان هم با کمال شرمندگی می روند. از روز بعد، وضع نان کمی بهتر می شود. 📚خاطرات سید حسین موسوی کرمانی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص ۱۶۳ https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
عَنِ الصَّادِقِ علیه السلام قَالَ‏ : عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ کَیْفَ لَا یَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ : عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ کَیْفَ لَا یَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَّ حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکِیلُ‏ فَإِنِّی سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ بِعَقِبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ یَمْسَسْهُمْ سُوءٌ وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ کَیْفَ لَا یَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ تَعَالَى لا إِلهَ‏ إِلَّا أَنْتَ‏ سُبْحانَکَ‏ إِنِّی‏ کُنْتُ‏ مِنَ‏ الظَّالِمِینَ‏ فَإِنِّی سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ بِعَقِبِهَا فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَ نَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ کَذلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ‏ وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُکِرَ بِهِ کَیْفَ لَا یَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ تَعَالَى أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِیرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّی سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ بِعَقِبِهَا فَوَقاهُ اللَّهُ سَیِّئاتِ ما مَکَرُوا وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْیَا وَ زِینَتَهَا کَیْفَ لَا یَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ تَعَالَى ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ‏ فَإِنِّی سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ بِعَقِبِهَا إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْکَ مالًا وَ وَلَداً فَعَسى‏ رَبِّی أَنْ یُؤْتِیَنِ خَیْراً مِنْ جَنَّتِکَ‏  وَ عَسَى مُوجِبَةٌ . _________________________________ من لا یحضره الفقیه، ج4 ص 392-393،روایت شماره: 5835؛ خصال صدوق ، ج1 ص218-219؛ بحارالانوار، ج90 ص 184-185
۱- در شگفتم برای کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به ذکر «حسبنا الله و نعم الوکیل» (آل عمران ایه ۱۷۱) پناه نمی برد. در صورتی که خداوند به دنبال ذکر یاد شده فرموده است: فانقلبوا بنعمة من الله و فضل لم یمسسهم سوء (پس (آن کسانی که به عزم جهاد خارج گشتند، و تخویف شیاطین در آنها اثر نکرد و به ذکر فوق تمسک جستند) همراه با نعمتی از جانب خداوند (عافیت) و چیزی زاید بر آن (سود در تجارت) بازگشتند، و هیچگونه بدی به آنان نرسید.) ۲- در شگفتم برای کسی که اندوهگین است چگونه به ذکر «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین» (سوره انبیاء آیه ۸۷) پناه نمی برد. زیرا خداوند به دنبال این ذکر فرموده است: فاستجبنا له ونجیناه من الغم وکذلک ننجی المؤمنین «پس ما (دعای یونس را در اثر تمسک به ذکر یاد شده) استجابت کرده و از اندوه نجاتش دادیم و همین گونه مؤمنان را نجات می بخشیم.» (سوره انبیاء آیه ۸۸) ۳- در شگفتم برای کسی که مورد مکر و حیله واقع شده ( و بخصوص از خودی و آشنا اعم از دوست یا حویشاوند و همسر، رودست و به اصطلاح رکب خورده )، چگونه به ذکر «افوض امری الی الله، ان الله بصیر بالعباد» (سوره غافر آیه ۴۴) ... پناه نمی برد. زیرا خداوند به دنبال ذکر فوق فرموده است: فوقاه الله سیئات ما مکروا «پس خداوند (موسی را در اثر ذکر یاد شده) از شر و مکر (فرعونیان) مصون داشت.» (سوره غافر آیه ۴۵)  ۴- در شگفتم برای کسی که طالب دنیا و زیباییهای دنیاست چگونه به ذکر «ماشاءالله و لاقوة الا بالله» (سوره کهف آیه 39) پناه نمی برد، زیرا خداوند بعد از ذکر یاد شده فرموده است: «مردی که فاقد نعمتهای دنیوی بود، خطاب به مردی که از نعمتها برخوردار بود) فرمود:انْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْکَ مالًا وَ وَلَداً فَعَسى‏ رَبِّی أَنْ یُؤْتِیَنِ خَیْراً مِنْ جَنَّتِکَ( عسی در آیه حتم و یقین است ) اگر تو مرا به مال و فرزند، کمتر از خود می دانی پس (بدان  که) حتما خداوند مرا بهتر از باغ تو بدهد.» https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26