eitaa logo
کارورزی اجتهاد تمدنی
508 دنبال‌کننده
187 عکس
20 ویدیو
53 فایل
اجتهاد تمدنی و تمدنسازی اسلامی بدون اجتهاد جواهری ممکن نیست. اجتهاد جواهری با تمرکز بر سه رویکرد در فقاهت 1️⃣قاعده محور (۱۶۰) 2️⃣مهارت محور (۱۳۰) 3️⃣الگوریتمی(۱۰۰) دست یافتنی است.🏆 ارائه پیشنهادات و انتقادات👇 @Shasanrafatizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
قابل توجه جویندگان مهارت مهم ترجمه بلاغی آنچه در مطالب این👆 بسته آمده است، صِرف برخی ابعاد و چند نمونه برای آشنایی با فضای کلی و احساس ضرورت آن بوده است و اصل پاور کارگاه ترجمه بلاغی حدود ۲۰۰ اسلاید است که ان شاء الله امید است در آینده نه چندان دور در قالب کتاب یا درسنامه در معرض استفاده اهالی فکر و قلم قرار بگیرد ان شاء الله
قاعده لاضرر و حفظ محیط زیست🍃به مناسبت روز جهانی محیط زیست✨ 🟢 بخشی از بیانات آیت‌ﷲ احمد مبلّغی با موضوع «کاربردی سازی گزاره‌های فقهی؛ امکان سنجی، ساحت‌ها و روش‌ها» پیرامون ارتباط کاربردی سازی قواعد فقهی و حفظ محیط زیست از نظر می‌گذرد: 🔸اگر از فقه سنتی سؤال کنند که چنانچه فردی زباله خودش را که محتوی پلاستیک است، در کوچه یا خیابان یا بیابان یا ساحل دریا بیندازد، حرام است؟ خیلی سخت است که بگوید حرام است؛ و می‌گوید: این چه ضرری دارد؟! پلاستیک چه ضرری دارد؟ 🔸اما نگاه کاربردی سازی گزاره‌های فقهی می‌گوید: این ضرر، فرآیندی شده. اینجا ضرر این طور نیست که تک و موردی باشد؛ فرآیندی است؛ یعنی وقتی من پلاستیک را می‌اندازم و پلاستیک در جامعه به وفور در اختیار همه است و فرهنگ از روی همخوانی شکل می‌گیرد یعنی دیگری می‌بیند من می‌اندازم او هم می‌اندازد؛ پس من با این عمل، بخشی از یک فرآیند اضرار به محیط زیست هستم؛ آن هم با ابعاد خطرناک. 🔸وقتی شما ضرر را فرآیندی تعریف می‌کنید، می‌بینید که از انداختن یک پلاستیک حتی یک نفر آزرده می‌شود و شما به عنوان یک عنصر فعال در یک فرآیندی قرار می‌گیرید که دیگران را هم با این کارتان دعوت می‌کنید به این کار و ممکن است در یک زمان ده‌ها و صدها نفر این کار را بکنند و شما هم بخشی از این فرآیند آسیب زدن به محیط زیست هستید. 🔸آنوقت براساس لاضرر می‌توانید این کار را حرام به حساب بیاورید. @feghhemohitezist
image_2024-06-08_18-43-15.png
264.8K
فایل با کیفیت قاعده شناسی اصاله الاطلاق 👆
قاعده شناسی شاید مهمترین مهارت اصولی باشد. 🎁شناسنامه قواعد🎁 📒قاعده اصاله الاطلاق با نگاهی شفاف و نسبتا جامع 📚قالب کاربردی برای قاعده شناسی👆 مهارت تحلیل و بررسی ابعاد یک قاعده و شفاف سازی آنها و تطبیق آن در مسائل فقهی این مورد بعنوان یک نمونه است 📣اگر اصول فقه کاربردی میخواهید اگر تحول در آموزش اصول فقه میخواهید این قالب میتواند درسنامه اصول فقه را متحول کند. فایل با کیفیت در تصویر بالا موجود است.👆 با رعایت امانتداری نقل مطالب بلامانع است. 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
📣قابل توجه علاقمندان مهارتهای اجتهاد جواهری 🌷جلسه بیست و هفتم 7⃣2⃣ 💐مهارت بیست و ششم6⃣2⃣ 👨‍🏫دوره فشرده 🌺مهارتهای اجتهاد جواهری🌺 🖥در آپارات بارگذاری شد. الحمدلله بسته سوم مهارتهای اجتهاد به پایان رسید. 👇👇👇 https://eitaa.com/Maharatha_ejtehad 🌷🌷🌷🌺🌺🌺 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
تعداد آیات الاحکام چند تاست؟ 1.مشهور در بین کتب آیات الاحکام اینست که تا 500 آیه و اندکی شمرده اند 2.استاد باقر ایروانی در دروس تمهیدیه فی تفسیر آیات الاحکام میگوید آیات با حذف مکررات و اخراج برخی آیات از گردونه فقاهتی 600 آیه است (ج1، ص22) 3.اما طبق روایتی (ربع فرائض و احکام) یک چهارم یعنی حدود هزار و ششصد آیه 4.و طبق روایت دیگر (الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏2، ص: 628) یک سوم قرآن (ثلث فرائض و احکام) یعنی بیش از دو هزار آیه پرداخته است 5.تازه حدیث در مقام تحدید نبوده است یعنی ممکن است آیات الاحکام بیشتر بوده باشد (تصریح محشّی کافی ذیل حدیث) 6.اگر قرآن «جدید غض طری» (بحار22، 477) است که هست اگر «لانذرکم به و من بلغ» است که هست پس باید همه قرآن دلیل و راهنما و مدرکی باشد برای تمام زندگی چنانکه فقه تمدنی اقتضا دارد لذا انس با قرآن و تفسیر برای مجتهد از نان شب واجبتر است دائره را بر خود ضیق نکنیم شتابزده سراغ اصول عملیه و قواعد دیگر نرویم قرآن کتاب قانون زندگی را دریابیم اهل فقه القرآن باشیم قبل از فقه الحدیث و قبل از قواعد و اصول. زمانه ابن ادریسی میخواهد که جرات عبور از گذشتگان را داشته باشد اکتفا کردن به 500 آیه به فهم قاصر بنده ظلم است به قران عزیز • چرا که موجب تعطیل شدن بقیه قرآن از حیز انتفاع میگردد. • آیا خطاب آیه «رب ان قومی اتخذوا هذا القرآن مهجورا» پرِ اهل فقاهت و فتوا را نمی‌گیرد • کنار گذاشتن مستندترین و قوی ترین منبع و دلیل در اجتهاد است اکتفا کردن به 500 آیه ظلم است به مسلمانان • چرا که باعث محرومیت آنان از معارف بلند قرآنی میشود حال چگونه به اصل خویش بازگردیم ؟ و به سراغ قرآن برویم؟ اولین مرحله از تفسیر چنانکه در تفاسیر مشهور و غنی (مجمع البیان، کشاف، المیزان و ...) مشهود است رجوع به مهارتهای ادبی یعنی مهارتهای لغوی صرفی نحوی و بلاغی است لذا تسلط بر ادبیات و مهارتهای ادبی برای مجتهد از اوجب واجبات است. برای بررسی مهارتهای ادبی میتوانید این مطلب را ببنید👇 https://eitaa.com/karvarzi_eghtehad/531 🌷🌷🌷🌺🌺🌺 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
هوالعلیم انا الجهول فی علمی فکیف لا اکون جهولا فی جهلی آنچه که در کانال بیان می‌شود صرف ذهنیاتی است که گمان میرود صائب باشد هیچ ادعایی نیست هرچه دارم از لطف امام زمان عجل الله فرجه الشریف و دعای بزرگترهاست و بعد از آن آنچه هست از افاضات اساتید عزیزی است که بصورت پیوسته و ناپیوسته از محضرشان خوشه چینی نموده ام
image_2024-06-23_22-22-34.png
335.3K
تصویر با کیفیت روش مطالعه 👆
✅الگویی در روش مطالعه چگونه بخوانیم تا بیشترین بهره را داشته باشد؟ فرصتم اندک و درسهایم بسیار چگونه حل کنم این معضل را؟ 📣هیچ محقق و مولف و مبلغ و محصلی از روش مطالعه بهینه بی نیاز نیست. 💐همچنین هیچ انسان موفقی از روش مطالعه صحیح بی نیاز نیست چرا که مطالعه پدال گاز موفقیت است. 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
هدایت شده از اجتهاد
💢مکاسب محرمه یک فقه الدوله جدید است ✔️استاد شیخ محمد سند در نشست «فقه به مثابه حکمت عملی؟ در کشاکش نفی و اثبات» بیان کرد: مکاسب محرمه به زبان سنتی بیان شده و در حقیقت یک فقه الدوله جدید است. در بحث مکاسب بیان کردیم شارع یک قواعدی را برای عقلا تعیین کرده مانند اوفوا بالعقود، تجاره عن تراض و ... اینها خط قرمزهای شارع است، مثلا برای بعضی اجناس مانند نفت در معامله باید قیمت به روز در زمان قبض محاسبه شود چون غیر از این غرر می‌شود و شارع این را نمی‌پسندد. 👈ادامه مطلب: http://ijtihadnet.ir/?p=75766 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
روش موضوع شناسی آیت الله شاهرودی.mp3
14.44M
✅ فایل صوتی روش آیت الله هاشمی (ره) 🔹ارائه: استاد احمد مبلغی 🔹عنوان نشست: «التحليلات المنهجية للسيد الشاهرودي في عملية الإستنباط» (تحلیل‌‌های روشی در فقه ‌‌آیت‌الله شاهرودی؛ دی ماه ۱۳۹۷) 🔹زبان: عربی 🔹متن جلسه: https://ravesh-ejtehad.blog.ir/post/55 ▫️با سپاس از همکاری جامعة آل البيت(ع) العالمية 🔸روش شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad
بسم الله الرحمن الرحیم 📚یکی از نشانه های انسان موفق این است که چند سرانه دارد سرانه روزانه و ماهانه و سالانه 1⃣سرانه مطالعه (افزایش اطلاعات لازم برای زندگی) 2⃣سرانه ورزش جسمی (چابک سازی جسم) 3⃣سرانه ورزش ذهنی (سرانه تفکر در راستای تحلیل اطلاعات به هدف حل معادلات دو مجهولی زندگی) 4⃣سرانه ورزش روحی و روانی (=تهذیب میزان انجام گذشتها، کنترل چشم و دست و زبان، مدیریت خشم، مدیریت احساس و بقیه ارزشهای اخلاقی) با تهذیب خود، خود را تذهیب کنید😊 5⃣سرانه کمک به دیگران (دستگیری و ارتباط گیری با همنوعان و احساس ارزشمندی) 6⃣سرانه شارژگیری از سرچشمه انرژی هستی (نماز و دعا و قرآن و یاد خدا) 7⃣سرانه تفریح سالم (رفع خستگی و شارژگیری مجدد) 🌷در طول ماه و سال چند ساعت از این سرانه ها بهره‌مند هستید⁉️ ✅اگر از همه این سرانه ها بهره‌مند هستید بدانید که در جاده موفقیت گام برمی‌دارد👏🤲 🌏💐@pelehmovafaghat
✅اقوال و دیدگاهها در نیاز اجتهاد به بلاغت آیا بلاغت در اجتهاد کاربرد دارد؟ آیا بلاغت در اجتهاد ضرورت دارد؟ پاسخ را در نمودار ببینید تصویر با کیفیت 👇 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
image_2024-07-24_00-30-13.png
385.1K
تصویر با کیفیت نمودار نیاز به بلاغت در اجتهاد
📣قابل توجه علاقمندان مهارتهای اجتهاد جواهری 🌷جلسه بیست و هشتم 8⃣2⃣ 💐 مقدمه بسته چهارم مهارتهای بلاغی (دیدگاه‌ها درباره نیاز اجتهاد به بلاغت) 👨‍🏫دوره فشرده 🌺مهارتهای اجتهاد جواهری🌺 🖥در آپارات بارگذاری شد. بحول و قوه الهی بسته چهارم مهارتهای اجتهاد آغاز شد. 👇👇👇 https://eitaa.com/Maharatha_ejtehad 🌷🌷🌷🌺🌺🌺 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
سلام علیکم اساس هر علمی و پایه های خروجی گرفتن از هر علمی، قواعد آنست و شک نیست که اشرف علوم، علم تفسیر قرآن است و بقیه علوم مقدمه برای فهم قرآن هستند قواعد تفسیر قرآن را بصورت جامع جایی نیافتم اخیرا در تحقیقی از چند کتاب آنها را استخراج نمودم و به آقای استاد جواد ایروانی (دانشگاه رضوی) که عرض کردم ایشان فرمودند: قواعد تفسیر همین موارد است بزودی فهرست کامل قواعد تفسیری بر اساس سه کتاب 1⃣قواعد تفسیر قرآن علی اکبر بابابی 2⃣درسنامه مبانی و قواعد تفسیر رضایی اصفهانی 3⃣مفردات راغب اصفهانی در کانال کاروزی اجتهاد تمدنی عرضه خواهد شد ان شاءالله 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
استاد مهدوی راد ۱.متاسفانه برنامه آموزشی طلاب را جوری چیدند که از بدان ایدک الله شرح امثله تا اجتهاد مطلق اگر یکبار به قرآن مراجعه نکند بازهم اجتهاد ممکن است. این چجور فقاهت در دین است که از منبع اصیل آن بی‌خبر است. ۲.آمدند پیش شهید صدر آیه ای خواند شهید صدر پرسید این آیه است؟ گفت بله ایشان شروع کرد به گریه کردن رفت از مغازه معجم المفهرس گرفت دید بله قرآن است دوباره گریه کرد گفت کفایه هم رو چهارلا پنج لا با مستندات در ذهن دارم و بلدم اما قرآن را نه بعد رفت کتابی نوشت در تفسیر موضوعی که ابداعات تاریخی دارد. فقه و اصول اینچنینی داریم ما ۳.چگونه است که وقتی طلبه ای فقه کار کند و متخصص شود می‌شود آیت الله اما وقتی تفسیر و قرآن کار کند می‌شود فاضل محترم ۴.یکی از مباحث اصول که باید در اصول بحث شود و الان نمی‌شود بحث اشارات پیامبر صلی‌الله علیه و آله است که در بین اهل سنت وجود دارد (فعل معصوم جزو سیره است) ✅ مدرسه قرآن و حدیث دارالعلم در مجاورت مضجع شریف عالم آل محمد علیه السلام 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
استاد علی راد 1⃣دائما ما در فقاهت خود به روایات مراجعه میکنیم، این که شد اخباری از اخباری هم ما اخباری تریم جایگاه قرآن در فقاهت کجاست 2⃣اگر میخواهیم تحولی در فقاهت رخ دهد آیات الاحکام را آنگونه که اهل بیت علیهم السلام بدان تمسک میکردند ببینیم امام صادق علیه السلام به آیه «كُلٌّ يَعْمَلُ عَلىٰ شٰاكِلَتِهِ» تمسک میکند که جزو آیات الاحکام شمرده نمیشود برای یک موضوع فقهی بظاهر دور از ذهن وَ عَنْهُ عَنْ فَضَالَةَ عَنْ حَمَّادٍ اَلنَّابِ عَنْ حَكَمِ بْنِ اَلْحَكَمِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: وَ سُئِلَ عَنِ اَلصَّلاَةِ فِي اَلْبِيَعِ وَ اَلْكَنَائِسِ فَقَالَ صَلِّ فِيهَا قَدْ رَأَيْتُهَا مَا أَنْظَفَهَا قُلْتُ أَ يُصَلَّى فِيهَا وَ إِنْ كَانُوا يُصَلُّونَ فِيهَا فَقَالَ نَعَمْ أَ مَا تَقْرَأُ اَلْقُرْآنَ قُلْ كُلٌّ يَعْمَلُ عَلىٰ شٰاكِلَتِهِ فَرَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَنْ هُوَ أَهْدىٰ سَبِيلاً ، صَلِّ إِلَى اَلْقِبْلَةِ وَ غَرِّبْهُمْ وسائل الشیعه ج ۵ ص 138 و نمونه‌های فراوان دیگر 3⃣حضرت جوادالائمه علیه السلام شهید راه فقاهت استنطاقی است در جریان استنطاق معنای ید از قرآن که دو روز بعد از این تفسیر شگرف آقا را شهید کردند السارق و السارقه فاقطعوا ایدیهما مرز ید در آیه «ان المساجد لله» مشخص شده است. ✅ مدرسه قرآن و حدیث دارالعلم در مجاورت مضجع شریف عالم آل محمد علیه السلام 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
استاد علی راد 1⃣چرا پیامبرانی همچون یوسف و ایوب و سلیمان در قرآن مورد هجمه دشمن قرار گرفته است و برای هریک شبهاتی در قرآن پدیدار شده است؟ تفکر جدایی دین از سیاست از سقیفه شروع شد دشمن ذهن شما را از حکومت و خلافت و سیاست و تمدنسازی پیامبران به مغازله و معاشقه انبیاء منحرف کردند مبنای خلیفه دوم است « لا تجمتع الخلافه مع النبوه» دیگری در ادامه مسیر آنها می‌گوید «کنا نطیع الامیر و لو کان عبدا حبشیا» حضرت ایوب حکومت داشته است ما اصلا خبر نداریم 2⃣برای اینکه شبهات قرآنی که وارد کردند بر شخصیت بی نظیر و پاک و بلند انبیاء رفع و دفع شود، باید قرآن را در شرایط فرهنگی و افق تاریخی متن دید فضای و جو نزول را مد نظر قرار داد (تلاوت قرآن از بالا) ما قرآن را از پایین و ظهورات می بینیم در آن گیر میکنیم 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
مطالب درباره کفایه الاصول جهت دسترسی آسان به مطالب در زمینه روش تحصیل و تدریس و تحقیق در کفایه الاصول فهرست مطالب آن تقدیم می‌گردد: 1⃣تمام اقسام اجماع براساس کفایه در یک نمودار https://eitaa.com/karvarzi_eghtehad/554 2⃣اقسام اجماع معتبر و حجت https://eitaa.com/karvarzi_eghtehad/551 3⃣مطالب کفایه بر سه قسم است https://eitaa.com/karvarzi_eghtehad/514 4⃣آسیب شناسی اصاله العموم https://eitaa.com/karvarzi_eghtehad/491 5⃣فهرست کامل الفاظ عموم در شروح کفایه https://eitaa.com/karvarzi_eghtehad/477 6⃣بحث مفاهیم جزو دلالت لفظیه یا عقلیه https://eitaa.com/karvarzi_eghtehad/452 7⃣روشهای حل مسئله در کفایه استاد واعظی https://eitaa.com/karvarzi_eghtehad/440 8⃣زوائد اصول/انسداد https://eitaa.com/karvarzi_eghtehad/377 9⃣کفایه قاعده محور/باب عام و خاص https://eitaa.com/karvarzi_eghtehad/338 0⃣1⃣جدول شبهه مصداقیه https://eitaa.com/karvarzi_eghtehad/311 1⃣1⃣روش جذاب سازی تدریس اصول فقه https://eitaa.com/karvarzi_eghtehad/302 2⃣1⃣جدول شبهه مفهومیه https://eitaa.com/karvarzi_eghtehad/301 3⃣1⃣مفهوم حصر/ادوات حصر/عنایه الاصول https://eitaa.com/karvarzi_eghtehad/285 4⃣1⃣تحول در متون درسی ضروری است/آیه الله حکیم https://eitaa.com/karvarzi_eghtehad/238 5⃣1⃣جایگاه کتب درسی قدیم/آیه الله شبیری زنجانی https://eitaa.com/karvarzi_eghtehad/235 6⃣1⃣فلسفه علم اصول/مقدمه کفایه https://eitaa.com/karvarzi_eghtehad/184 7⃣1⃣ضرورت تغییر متون درسی/حسینی خراسانی https://eitaa.com/karvarzi_eghtehad/141 8⃣1⃣حکم شناسی/تبعیت حکم از اراده مکلف https://eitaa.com/karvarzi_eghtehad/127 زوائد اصول https://eitaa.com/karvarzi_eghtehad/118 9⃣1⃣قالب قاعده شناسی اصولی https://eitaa.com/karvarzi_eghtehad/573
استاد محمد حسن زمانی مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه کشور طلاب الازهر ده برابر طلاب قم هستند همه آنها حافظ قرآن هستند طنطاوی در سخنرانی اش گفت: «لن یکون ازهریا من لایکون حافظا للقرآن» ما یاد گرفتیم بگیم حفظ قرآن سخته زبان یادگرفتن سخته خواندن کتاب دیگران سخته برید ببینید مستشرقان درباره قرآن ما اطلاعات ما اسلام ما چه مطالعات گسترده ای انجام دادند در سال ۱۹۱۳ دایره‌المعارف بزرگ اسلام نوشتند و مطالب خودشان را در آن گنجاندند میدانید معجم المفهرس که فهرست موضوعی قرآن است و شما استفاده میکنید از کار یک مستشرق آلمانی بنام فلوگل در سال ۱۸۲۹ گرفته شده است ؟ وای بر ما و کوتاهی نسبت به قرآن عظیم 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
برخی از دانشمندان می‌گویند «برای اجتهاد نیاز به علوم بلاغت نیست» آری وقتی که فقاهت و اجتهاد از قرآن فاصله بگیرد و فقط اخبار مورد استناد باشد و حکم صادر شود (هرچند بلاغت در فهم روایات نیز دخیل است) نتیجه همین می‌شود. جدایی تفسیر قرآن از بلاغت در حد محال است. ببینید علماء سلف را و تضلع آنها را در بلاغت همانند سیدمرتضی که در وصف او گویند اگر کسی شهادت دهد که سید مرتضی از خود عرب به زبان عربی آشناتر بود خطا نگفته است. بررسی کنید تفاسیر مهم را که چند درصد آن بلاغت است بگذریم از کتب آیات الاحکام که جز ادبیات و بلاغت و متفرع ساختن احکام فقهی بر قواعد ادبی غالبا چیزی در آنها نیامده است. 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
بسم الله الرحمن الرحیم العلیم 📚قال رسول الله صلی‌الله علیه و آله وسلم «اعلم الناس من جمع علم الناس الی علمه» برخی از رفقای جدید الورود تقاضای معرفی کانالها رو داشتند ✅1⃣محتوای کانال کارورزی اجتهاد تمدنی ۱.مهارتهای اجتهاد (نگاه کاربردی و مهارت محور به دروس حوزه) =(۱۳۰ مهارت) ۲.استخراج و تمرکز بر قواعد کاربردی این علوم برای اجتهاد (۱۶۰ قاعده از ۱۲ علم) ۳.الگوریتم کلان اجتهاد و خرده فرآیندهای اجتهاد(۱۰۰ گام) ۴.نکات ظریف و شنیدنی لغوی بلاغی ادبی درباره آیات و روایات ۵.هدایت تحصیلی ۶.مهارتهای پژوهشی مانند روش مطالعه و تندخوانی ۷.مهارتهای تمدنسازی مانند ترجمه بلاغی و فقاهت تمدنی ۸.مطالب و اخبار علمی مفید 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad ✅2⃣محتوای کانال جعبه ابزار تبلیغی ۱.مهارتهای تبلیغی (اصلی و فرعی ۲۶ مهارت) ۲.روشها و ابزارهای هرمهارت مانند روش تولید محتوا روش تبلیغ چهره به چهره روشهای ارتباط گیری با جوانان و ... (۱۱۰ روش تبلیغ تخصصی) ۳.معرفی منابع مکتوب و نرم افزار های تبلیغی ۴.ارایه محتوای تبلیغی روشمند ۵.نگاه تحلیلی به موضوعات و مسائل ✅🌏@tablighonarmandaneh ✅3⃣ وبلاگ تبلیغ هنرمندانه https://mobbaleghmovafagh.blog.ir/ وبلاگ تخصصی روشهای و ابزارهای تبلیغی تولید محتوای روشمند تبلیغی به زبان مخاطب منبرک آماده در موضوعات مختلف دینی تربیتی فرهنگی سیاسی اجتماعی ✅4⃣کانال پله پله تا آسمان موفقیت @pelehmovafaghat محتوای درباره رازهای موفقیت و شکست در زندگی مهارتهای زندگی مبتنی بر روانشناسی اسلامی به زبان مخاطب همراه با تمثیلات و تشبیهات لازم به ذکر است ۱. با همین عنوان وبلاگ پله پله تا آسمان موفقیت در فضای اینترنت فعال است. https://moovafagheyat.blog.ir/ ۲.سابقا با محتوای مشابه، دو کانال در فضای پیام رسان سروش وجود داشت که الان به این کانال منتقل شده است ✅5⃣کانال لغت شناسی قرآن @loghatquran ارایه یک دوره لغت شناسی قرآنی مبتنی بر مفردات راغب اصفهانی ✅6⃣ کانال مدرسه مهارتهای اجتهاد https://eitaa.com/Maharatha_ejtehad ارایه یک دوره فشرده مهارتهای اجتهاد کلیپ و صوت دوره در این کانال تقدیم دوستان عزیز میگردد. (این کانال یکی از خروجی های کانال کارورزی اجتهاد تمدنی محسوب می‌شود) ✅7⃣کانال آپارات (تبلیغی، علمی) محتوای کانال 👇 1⃣کلیپهای تبلیغی 2⃣کلیپهای مهارتهای اجتهاد جواهری https://www.aparat.com/Rafatizadeh اگر توفیق و عمری باقی باشد همه کانالها بر اساس نیاز مخاطب انتخاب و در فضای ایتا ارایه می گردد. 📚امام رضا علیه السلام فرمودند: رَحِمَ اَللَّهُ عَبْداً أَحْيَا أَمْرَنَا قُلْتُ كَيْفَ يُحْيِي أَمْرَكُمْ قَالَ يَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ يُعَلِّمُهَا اَلنَّاسَ فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ كَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا رزومه کامل👇 https://mobbaleghmovafagh.blog.ir/page/about-me
قابل توجه دوستان جدید الورود 👇 ✅اهداف کانال کارورزی اجتهاد تمدنی ان شاء الله👇 1⃣هموارسازی و شفاف سازی مسیر اجتهاد (دستور «برو درس بخوان» خیلی کلی‌گویی است و رسانا نیست.) برنامه ریزی شفاف نیاز دارد. 2⃣شکستن تابوی محال نمایی اجتهاد 3⃣ استخراج و تعیین و شفاف سازی قواعد کاربردی اجتهاد از بین قواعد ۱۲ علم پایه اجتهاد 4⃣استقصاء و تبیین مهارت محور مهارتهای اجتهاد 👨‍🏫تا کنون مهارتهای لغوی و صرفی و نحوی بصورت فشرده در قالب کلیپ و صوت در کانال مدرسه مهارتهای اجتهاد تقدیم علاقمندان گردیده‌است. https://eitaa.com/Maharatha_ejtehad 5⃣کاربردی سازی دروس و علوم حوزه علمیه 6⃣حرکت روشمند و توانمند به سمت تمدن سازی اسلامی (تمدن سازی بدون علمیت و اجتهاد ممکن نیست.) 7⃣آشنایی بیشتر با سرچشمه وحی (قرآن) و توجه دادن به آن در فرایند استنباط (اجتهاد موجود غالبا اخباری است.) 8⃣جامعیت در نگاه به مولفه‌های اجتهاد (در دست داشتن فهرست کامل قواعد و مهارتها و الگوریتم ها) 9⃣گسترش و نهادینه سازی فقه تمدنی و اجتهاد تمدنی(حرکت از فقه فردی به سمت فقه تمدنی) 0⃣1⃣تلاش برای تبیین معنای صحیح و کاربردی روش شناسی اجتهاد 1⃣1⃣تمرکز بر محورهای اصلی اجتهاد (قواعد کاربردی و مهارتها و الگوریتم) و ترک پراکنده کاری 2⃣1⃣ آشنایی با مهارتهای پژوهشی لازم برای اجتهاد 3⃣1⃣ بازشناسی آسیبهای فقاهت موجود (غالبا) و تلاش برای حل آنها 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad