eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.3هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
585 ویدیو
367 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥داستان چگونه امام جماعت شدن در حرم مطهر رضوی مرحوم آقاسید جعفر طباطبایی ▪️به مناسبت درگذشت آیت‌الله حاج سیدجعفر طباطبایی 🤲نثار روحشان صلوات و فاتحه ای هدیه کنیم💯 🔘کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📕 #مقاله ای درباره اندیشه های میرزای #جلوه میرزای جلوه از فیلسوفان برجسته حوزه علمیه فلسفی تهران بو
تأملی در نقض و ابرام های برجستگان مکتب تهران بر بقاء موضوع در حرکت جوهری .pdf
275.8K
📕 تأملی در نقض و ابرام های برجستگان مکتب تهران بر بقاء موضوع در حرکت جوهری 💧چکیده💧 آقا علی مدرس و حکیم میرزا ابوالحسن از برجستگان مکتب فلسفی تهران، در دو جبهه متقابل، آراء صدرا را بازخوانی نموده­اند. ضمن التزام به مبانی حکمت متعالیه در بسیاری از آراء مدعی نقص است و تلاش می­کند آنها را تکمیل نماید و یا با تقریری نو از آن رفع ابهام کند. از طرف دیگر حکیم جلوه بر مشی شیخ الرئیس است و نقد حکمت متعالیه را در سر می پروراند. این مقاله از میان تمام مسائلی که در میدان بحث و جدال این دو فیلسوف هم عصر (در یک حوزه) مطرح است، مسأله بقاء موضوع در حرکت جوهری را طرح نموده و در صدد است تا از یک سو مدعای آقا علی را در تقریر نو از حرکت جوهری صدرا طرح و تحلیل نماید و از سوی دیگر تقریر تازه مرحوم جلوه از نفی حرکت جوهری را تبیین ، تحلیل و نقد کند. از جمله نتایجی که پس از تحلیل و نقد آراء این دو دانشمند به دست آمده است این است که آقا علی مدرس توانسته است با ارائه­ی تقریری تازه از موضوع حرکت جوهری، تناقض ظاهری و ابهام رأی صدرا در این موضوع را رفع کند، اما حکیم جلوه در تلاش برای تضعیف رأی صدرا و تثبیت قول ، دچار خلط مبانی این دو فیلسوف شده است. 🟣کشکول ناب حوزوی🔻 🟡 @kashkolenab
💥سخنی از مرحوم آیت الله سید محمد درباره سختی های طلبگی 📚آموزگار فقاهت ، ص۹۲ ✅کشکول ناب حوزوی🔻 💠 @kashkolenab
رسالت زمانه علمای علم کلام.mp3
21.49M
💥نشست فرهنگی رسالت امروز طلاب و اساتید کلام اسلامی در جهاد تبیین+بحث از جنگ شناختی اخیر 🎙سخنران: استاد 🏢مرکز تخصصی کلام ، موسسه امام صادق(ع) پردیسان @kalamcenter ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
💥اتمام حجت خمینی (ره) برای تمام حوزویان و علما! ✍پ.ن:خون تمام شهدا خصوصا شهدای اخیر بر گردن خیلی از ما حوزویان خواهد بود! ای کاش بدانیم که مدیون خون شهدا هستیم و روز قیامت باید جواب بدهیم اگر کم کاری کنیم 🔰 کشکول ناب حوزوی🔻 🌀 @kashkolenab 👈
مزاج تدوین شده.mp3
19.29M
💥نشست علمی "تاثیر مزاج ها و طبایع افراد در روند تحصیلی" جلسه دوم 🎤حجت الاسلام کریم خانی 🕌حوزه علمیه مروی تهران 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥چه عجب یکنفر در مجلس این مطالبه حق را انجام داد! نماينده مردم قاينات وزيركوه در صحن علني مجلس: 🔻مدیران ناکارآمد از گذشته تا امروز در اغتشاشات اخیر نقش دارند! ⁉️چرا یک بار مسئولان آن کارخانه را که محصولاتش را گران کرد، در وسط شهر شلاق نزدید؟! ❗️چرا یک بار نیامدید بگویید انتقام بی‌کفایتی خودروسازان را که داغ جوانان را به سینه گذاشته است، می گیریم؟! ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
💥البرزخ عند بعض اهل السنة ✍آیت الله : ...الظاهر من أكثر أهل السنّة المعتمدين في العقائد على الأخبار و الآثار، أنّ هنا جسداً علی صورة الطير تتعلّق به الروح، و قد استدلّ له بما أخرجه عبد الرزاق، عن عبد اللَّه بن كعب بن مالك قال: قال رسول اللَّه: «إنّ أرواح الشهداء في صور طير خضر معلّقة في قناديل الجنة حتى يرجعها اللَّه تعالى إلى يوم القيامة». و في بعض الروايات: «أنّ أرواح الشهداء في أجواف طير خضر تعلّق من ثمر الجنة أو شجر الجنة». أخرج مسلم فيصحيحه عن ابن مسعود: مرفوعاً: «أن أرواح الشهداء عند اللَّه في حواصل طيور خضر تسرح في أنهار الجنة حيث شاءت ثمّ تأوى إلى قناديل تحت العرش» [۱]. و يبدو أنّ الروايات إسرائيليات، و قد رُدّ مضمون هذه الروايات في روايات أئمة أهل البيت، فعالجوا مشكلة الحياة البرزخية بشكل قريب إلى الأذهان، و هو خلق جسد آخر علی صور أبدانهم في الدنيا بحيث لو رأى الرائي أحدهم لقال «رأيت فلاناً». 🔹روى الشيخ أبو جعفر الطوسي في تهذيب الأحكام مسنداً إلى علي بن مهزيار، عن القاسم بن محمّد، عن الحسين بن أحمد، عن يونس بن ظبيان قال: كنت عند أبي عبد اللَّه (الإمام الصادق) عليه السلام جالساً فقال: «ما يقول الناس في أرواح المؤمنين؟ » قلت: يقولون: في حواصل طير خضر في قناديل تحت العرش، فقال أبو عبد اللَّه: «سبحان اللَّه، المؤمن أكرم على اللَّه أن يجعل روحه في حوصلة طائر أخضر، يا يونس المؤمن إذا قبضه اللَّه تعالي صيّر روحه في قالب كقالبه في الدنيا فيأكلون و يشربون، فإذا قدم عليهم القادم عرفوه بتلك الصورة التي كانت في الدنيا». 🔸روى ابن أبي عمير، عن حماد، عن أبي بصير قال: سألت أبا عبد اللَّه عليه السلام عن أرواح المؤمنين؟ فقال: «في الجنة علي صور أبدانهم لو رأيته لقلت: فلان» [۲]. ---------- [۱]: آلوسی ، روح المعاني ۲: ۲۱ [۲]: مجمع البيان ۱: ۲۳۶ ط صيدا لاحظ الكافي ۳: ۲۴۵ و بما أنّ الشيخ الطبرسي نقل الرواية عن الكافي، ذكرنا موضع الرواية منه. 📚في ضلال التوحيد ، ص٤٥٢ 🌐 اطلاعات بیشتر 👉 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
هدایت شده از کانال میز معارف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️دوره ی آخرالزمان 🔸واعظ شهیر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ : 🔹رفقا خیلی برای فرج امام زمان دعا کنیم 🌺حداقل هرروز بعد از نمازهامون برا فرج مهدی فاطمه عجل الله دعا کنیم 🔰میزمعارف @mizemaaref
۸ ضرورت گنجاندن دشمن شناسی در آموزش ها.mp3
3.39M
💥ضرورت دشمن‌شناسی و بازگشت از شیوه‌ی تربیت بنی‌امیه‌ای به شیوه‌ی تربیت اهل بیت علیهم‌السلام+ استشراق یا استغراب؟! 🎤استاد کیوانی 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
استاد ربانی بیرجندی +.mp3
29.35M
💥نشست علمی "سیر تطور کتب کلامی و اعتقادات شیعه" 🎤استاد محمدحسن 🏢موسسه علمی پژوهشی کلامُنا - مشهد 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
❓غلو در حق ائمه اطهار كه از نظر فقهى شيعى جايز نيست و غلات طبق فتاوى همه فقها خارج از دين و كافر و ن
💥برائت از غلو و تفویض حضرت امام رضا علیه السلام از کسانی که در حق اهل بیت علیهم السلام غلو کرده اند برائت جسته اند: 🔹وَ كَانَ الرِّضَا عَلَيْهِ السَّلَامُ يَقُولُ فِي دُعَائِهِ: اللَّهُمَّ إِنِّي أَبْرَأُ إِلَيْكَ مِنَ الْحَوْلِ وَ الْقُوَّةِ، فَلَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِكَ‌ 🔸خداوندا من به درگاه تو اعلام می کنم که از خود نیرو و قوه ای ندارم، و هر نیرو و توانی هست به واسطه توست 🔹اللَّهُمَّ مَنْ زَعَمَ أَنَّنَا أَرْبَابٌ فَنَحْنُ إِلَيْكَ مِنْهُ برَاءٌ، وَ مَنْ زَعَمَ أَنَّ إِلَيْنَا الْخَلْقَ وَ عَلَيْنَا الرِّزْقَ فَنَحْنُ إِلَيْكَ‌ مِنْهُ برَاءٌ كَبَرَاءَةِ عِيسَى- عَلَيْهِ السَّلَامُ- مِنَ النَّصَارَى 🔸خداوندا هر کس به خدایی ما قائل شود از او بیزاریم، و هر که مدعی گردد آفرینش و روزی به دست ماست، از او به درگاه تو اعلام برائت می کنیم. چنانکه عیسی علیه السلام از نصارا برائت جست. 📚 الاعتقادات للصدوق ، ص320. ط موسسة الامام الهادی علیه السلام 🟣کشکول ناب حوزوی🔻 🟡 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥مستندی کوتاه و شنیدنی از تاریخ زندگانی و آثار علمی دانشمند کم نظیر ابن سینا ⭐️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
برنامه رادیویی سوفیا برگزار میکند: بررسی جوانب مختلف مکتب فلسفی علامه طباطبایی ⏰سه شنبه 1401/08/24 ساعت 22 📻رادیو گفتگو 🎥فیلم برنامه های گذشته(بررسی اندیشه های فیلسوفان اسلامی)👇 https://www.aparat.com/Dr.adabi
💥ان شاء الله به کسی برنخورد! تشریفات و تنبلی و ادعا، از عوامل کاهش نشاط علمی حوزه شده! 🎙استاد سید احمد حسینی : متأسفانه حوزه های ما از نظر نشاط علمی و انگیزه های کاری علمی مثل قدیم نیست. ان شاء الله به کسی برنخورد، شاید یکی از جهاتش این است که بزرگان ما سبک ساده زیستی قدیمی را از دست داده اند. ما در نجف بودیم و با آقایان ، ، شاهرودی، سید عبدالهادی شیرازی و سید محمود شیرازی رفت و آمد داشته ام؛ اینها یک صدم تشریفاتی که الآن آقایان دارند را نداشتند. الآن دنیای ما مادی است و یک قدری ناخودآگاه اینها تحت تأثیر قرار گرفته اند. دومین دلیل «تنبلی» است. تمام زندگی ما در مقایسه با سابق، تنبلی است و حاضر نیستیم جدیّت داشته باشیم و در درس، تدریس، کارهای فرهنگی و کارهای علمی آن طوری که باید و شاید نیستیم. مثلا یک آقای جوان منزل ما آمده بود و حرف هایی می زد. به او گفتم بینک و بین الله تو امروز چه قدر کار کرده ای؟ گفت یک ساعت و نیم بوده است. گفتم من 90 سال عمر دارم و هر روز هشت ساعت کار می کنم. من نمی خواهم خودم را معرفی کنم، ولی این جدیّت است. من در یک سخنرانی مهم در تهران رسما گفتم. گفتم من متأسفم! الآن آقایانی که می گویند ما طلبه هستیم هر روز چهار ساعت روبروی تلویزیون می نشینند و فوتبال و امثال اینها تماشا می کنند و نیم ساعت هم کار جدی نمی کنند. سومین اشکال این است که مدام بگوییم این لازم نیست، آن وقت می برد، آن اضافه است، این کتاب سخت است و باید برای طلبه کار را راحت کرد، این کلمات را نباید به کار بگیریم. یک مثال برای شما بزنم. من یک وقتی فکر می کردم که چرا در حوزه های قدیم ما کتاب های درسی سخت بود. مثلا شرح الفیه ابن مالک برای سیوطی سخت و برای ابن عقیل راحت است. طلبه های 100 سال و 200 سال پیش عقل نداشتند که این راحت تر است؟! مثلا در فقه ابتدایی، شرح لمعه سخت است و شرایع فقه راحت است. چرا شرایع نمی خواندند؟ یعنی این قدر مثل آقایان امروز عقل نداشتند که این راحت است؟! می خواستند علم ملکه باشد. زحمت بکشد و سعی کند تا یک چیزی را به دست بیاورد؛ این در خاطرش می ماند. الآن یکی از آفات حوزه «امتحان» است. طلبه یک روز چیزی را حفظ کند و امتحان بدهد و بعد هم فراموش کند. یعنی طرح هایی که به عنوان تعیین محدوده درسی اعلام می شود هیچ کدام طلبگی نیست. یک وقت من در مدرسه جدید و دانشگاه هستم و می خواهم برگه ای را [امتحان بدهم] تا اینکه سمتی را پیدا کنم؛ طلبه این طور نیست. لذا ما طلبه به این معنای طلبه نداریم. الآن می گویند 80 هزار یا 90 هزار طلبه در قم هست؛ خروجی آن چه قدر است؟! ضعف است. من خیلی معذرت می خواهم. آقایی به منزل ما آمد که از خویشان ما در مشهد است. پدر خانمش مدرسه ای داشته و آن مدرسه را خراب کرده اند و توسعه داده اند و ساخته اند و بعضی طبقاتش هم تکمیل شده است. این جوان به خانه ما در قم آمد. به من گفت حوزه نباید بی در و پیکر باشد و باید نظم باشد. ما از این حرف ها خیلی شنیده ایم. به او گفتم همین حوزه بی در و پیکر، «خمینی» را ساخت؛ شما در این 40 سال چند «خمینی» درست کرده اید؟! همان حوزه بی در و پیکر چنین شخصیتی را ساخت. من شخصیت های فوق العاده دیگر را کاری ندارم. ولی چون او خودش روح انقلابی داشت با او این طور صحبت کردم. یک چیزی را در آخر اضافه کنم؛ اینکه ما عصر ادعا هستیم و هرکسی ادعایی می کند. چون من خیلی معاشر هستم. آقای شیخ خیلی جوانی که شاید 25 سال سن داشت، پیش من آمد که او را نمی شناختم. گفت من الآن چند سال است طلبه حوزه نجف هستم. گفت من گلستان سعدی و دیوان حافظ را درس خوانده ام و درس داده ام. گفتم خیلی خوب شد که به شما برخورد کردم، چند سؤال برای من گیر است، چون من نه درس خوانده ام و نه درس داده ام. گفتم چرا اول گلستان سعدی می گوید «منّت خدای را عزوجل» و نمی گوید منت خدای را تعالی؟ گفت نمی دانم. گفتم منت ذلت دارد؛ می خواهد بگوید من منت را به کسی می برم که عزیزترین همه است. چند سؤال این طوری از گلستان کردم و بعد گفتم در دیوان حافظ می گوید «اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما را/ به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را» چرا گفته «اگر آن ترک شیرازی» و نگفته آن ترک تبریزی؟ حال اینکه حروف شیرازی با حروف تبریزی یکی است و وزن شعری به هم نمی خورد؛ شیراز ترک ندارد و تبریز دارد. کمی فکر کرد و گفت نمی دانم. گفتم ترک در اصطلاح عرفا به جوانان زیبا و دارای قد رسا می گویند و شیراز هم شهر گل و بلبل است. آن وقت «به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را» به چه معنا است؟ کمی فکر کرد و گفت نمی دانم. گفتم هندوهای هند یک چیزی مثل خال قرمز بر پیشانی خودشان می کشند و این خیلی خوشگل می شود. گفتم آشیخ برو درس بخوان؛ این حرف های مزخرف چیست؟! منبع ⭐️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
ضرورت‌ها_و_بایسته‌های_اعتبارسنجی_احادیث_و_اهمیت_جایگاه_راویان_اکبری.mp3
17.08M
💥ضرورت‌ها و بایسته‌های اعتبارسنجی احادیث 🎤عمیدرضا اکبری 🔹محورهای مهم در مباحث اعتبارسنجی روایات 🔻ابزارهای بررسی سندی (مباحث جرح و تعدیل، طبقات‌شناسی، روش‌شناسی روایت‌گری راویان، تحلیل فهرستی، نمودار اسناد و جریان‌شناسی راویان) 🔻ابزارهای اصالت‌سنجی منابع 🔻ابزارهای بررسی متنی (تبارشناسی متون و مطالعات پیمایشی، زبان‌شناسی تاریخی) 🔻ابزارهای بررسی مضمونی (گفتمان‌شناسی تاریخی، جریان‌شناسی انگاره‌ها، عرضه بر کتاب و سنت و تجربه) 🔻زمینه‌های اختلاف در میزان اعتبار اخبار فرایند شکل‌گیری اخبار و اهمیت توجه به نقش راویان در اموری چون: - نقل به معنا در طبقات نخستین، و رویکردهای مختلف - تجمیع روایات مرسل و بحث ادراج - تکمیل اسناد و پدیده تسری - نقش تبویب اخبار و گزینش مؤلفان در فهم اخبار - تصحیف - جعل 1400/3/5 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✳️ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥جایگاه فقه در حل مسائل مستحدثه به ویژه اقتصاد 🔹 عادت فقه بر این بوده که در مواجهه با مسائل دست به استنباط بزند، یعنی فقه، رخنه پوش آسیب‌ها و مسائل اجتماعی شده است. 🔸 به عنوان مثال فقه با بانک مواجه شده است و گفته است ربوی است و به روش سنتی خود، ساختار بانک را حفظ کرده و گفته اگر مثلا عقد قرض را جایگزین کنیم غیر ربوی می‌شود، در حالی که ساختار بانک به نحوی است که امکان ندارد با یک تصمیم برای حذف ربا کارکردهایش را عوض کند. 🔹 نگاه روش شناختی فقه به مسائل که تکلیف مکلفان را مشخص می‌کرد در نظام جمهوری اسلامی همچنان باقی مانده است. 🎥دکتر حسن سبحانی، استاد تمام اقتصاد دانشگاه تهران 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥برائت از غلو و تفویض حضرت امام رضا علیه السلام از کسانی که در حق اهل بیت علیهم السلام غلو کرده اند
نقش فاعلی امام در نظام آفرینش__استاد ربانی گلپایگانی .pdf
1.04M
📕 "نقش فاعلی امام در نظام آفرینش" ✍استاد علی 💧چکیده💧 بحث درباره جایگاه و نقش امام در جهان آفرینش به نقش فاعلی و غایی امام در جهان باز می‌گردد، یعنی آیا امام از چنان کمال وجودی برخوردار است که در عالم آفرینش نقش فاعلی یا غایی یا هر دو را ایفا کند؟ در مورد نقش تکوینی امام به عنوان علت غایی جهان اتفاق نظر وجود دارد، اما برخی نقش امام به عنوان علت فاعلی را نپذیرفته اند و برخی به عنوان اصل ثانوی و در موارد استثنایی و برخی دیگر امام را مجرای فیض الهی در گستره عالم آفرینش دانسته‌اند که دیدگاه مقاله نیز همین است. 🟣کشکول ناب حوزوی🔻 🟡 @kashkolenab
💥توصیه به تلاوت آیه قرآن برای رفع گرفتاری توسط شیخ آقابزرگ 📜بخشی از نسخه خطی کشکول شیخ تهرانی (ره) در کتابخانه مجلس ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔹 @kashkolenab
💥فیلتر فقط برای حزب اللهی هاست! بسیاری از مردم عادی توی تلگرام و اینستاگرام و توییتر هستن! ✍پ.ن: متاسفانه اکثر طلبه ها جمع شدن در "حوزه علمیه ایتا" و از اکثریت مردم که در تلگرام و اینستاگرام و... هستند غافل شدن، ملحدین و ضدانقلاب و... هم از این فرصت استفاده کامل را برده و به نشر شبهات و کافر و ضد انقلاب کردن مردم مشغولن! ✍پ.ن۲: حداقل فیلترشکن نصب نمی کنید ، برید تو روبیکا کار کنید! تو روبیکا مردم عادی خیلی بیشتر هستن تا ایتا
💥ماجرای جالب مباحثه مرحوم آیت الله سید محسن جبل عاملی با مرحوم آیت الله شیخ تهرانی 🟣کشکول ناب حوزوی🔻 🟡 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️رابطه‌ی میان دین و اخلاق چیست؟ 🔹استاد شهید ، تحقق اخلاق را نیازمند دین دانسته و دین را پشتوانه اخلاق بشر قلمداد می‌کند؛ چرا که جدایی دین از اخلاق در تاریخ بشر سبب عقب‌ماندگی اخلاقی شده و اخلاق موردنیاز جوامع بشری تنها با وجود دین امکان‌پذیر می‌شود. 🔸آیت الله (ره)، بر آن است که قلمرو اخلاق جدا از گستره دین نیست و اگر دین را به درختی تشبیه کنیم، عقاید ریشه‌های آن، اخلاق تنه، و احکام شاخ و برگ‌های دین‌اند. 🔹استاد خسروپناه، معتقد است که گرچه درک معنای خوب و بد نیازمند دین و گزاره‌های دینی نیست، اما تعیین و کشف ارزش‌های اخلاقی جز با دین ناممکن است. 🔸حجت الاسلام سید حمید حسینی بر این باور است که یافته‌های عقلانی حتی در صورتی که با ظاهر متون دینی در تضاد باشد، قابل نقض نیست. 🔹دکتر ابوالقاسم فنایی بر آن است که اخلاق، هم در مقام تعریف مفاهیم اخلاقی، هم در بیان تحقق مصداقی اوصاف اخلاقی، هم در تشخیص وظایف اخلاقی، و همچنین در ضمانت اجرای اخلاق، به‌هیچ‌روی نیازمند دین نیست. 🌹کشکول ناب حوزوی👇 🌸 @kashkolenab
نامه به شهردار.pdf
148.4K
💥نامه مهم استاد انقلابی دکتر محمد منان رئیسی به دکتر علیرضا زاکانی شهردار تهران که در جلسه تودیع ایشان از مرکز مطالعات شهرداری تهران به ایشان تقدیم شد. "آقای زاکانی...یا در شعارها تجدید نظر و واژه اسلام را از آنها حذف بفرمایید و یا در سیاستها تجدید نظر بفرمایید و آنها را با اساتید معماری و شهرسازی اسلامی(حوزوی و دانشگاهی) به مشورت بگذارید!" ‼️شعار شما مبنی بر بازآفرینی شهر بر مدار هویّت اسلامی ایرانی، چه تناسبی با الگوی کنونی معماری و شهرسازی تهران و تراکم فروشی ها و توسعه ی عمودی شهر دارد؟ "...موضوع پروژه TOD است که به تصدیق خود حضرتعالی در جلسات مختلف، بارگذاری های گسترده حاصل از آن، حدود ۵۰ درصد از مساحت شهر تهران را شامل خواهد شد. به این معنا که نیمی از تهران، مشمول بلند مرتبه سازی و تراکم افزایی (در واقع همان تراکم فروشی از طریق بسترهایی نظیر کمیسیون ماده ۵)خواهد شد...!" ✍پ.ن: متاسفانه به جای اینکه دکتر محمد منان رئیسی در شهرداری مدعیان انقلابی گری مسئولیت بیشتری بگیره ، کنار گذاشته میشه! این یک نمونه دیگر که ثابت کرد اصولگراها انقلابی نیستند! همه باید بفهمیم! ⁉️اگر قراره زاکانی هم تراکم فروشی بکنه ، چه فرقی با قبلی ها داره؟! 📚یکی از کتابهای خوب دکتر رئیسی👇 https://eitaa.com/kashkolenab/1224
💥نقدی روشی بر بدایه و نهایه 🎙آیت الله سید (از شاگردان علامه): 🔹کتاب بدایه الحکمه و نهایه الحکمه ... پس از مراجعت مـن بـه زنجان نوشته شده‌ که به طور خلاصه و مختصر است. 🔸ولی به عقیده من‌ چندان برای مبتدی مـناسب نـیست، کتاب بسیار نفیسی است اما غرض‌ و مطلوب‌ را ایفاء‌ نمی‌کند چون مصادف بـود بـا اواخـر ایام ایشان []، و این‌که مطلب‌ را توضیح دادن و سطح مطلب را پایین‌ آوردن و بحث‌ کردن و در خور فهم یک مبتدی کـردن خـودش وقـت‌‌ فراوانی‌ را‌ می‌گیرد. 🔹و کسی ‌که در زمینه مباحث اصول‌ چنین توفیقی را پیدا کرده مرحوم مـحمدرضـا است که ‌‌طلبه‌ قبل از ورود به رسائل و کفایه با مشکل‌ بسیاری روبرو می‌شود ولی آن‌ مرحوم‌ خـوب‌ از عـهده‌ این کار برآمده و دست مبتدی را گرفته تا فرا گرفتن‌ این دو کتاب‌ بـرایش هـموار شود، و در عین حال‌ کتاب بسیار ارزنده و جـامعی اسـت. 🔸امـا بدایه‌ الحکمه؛‌ پس از یک‌ دوره‌ تدریس دیدم کـه از آن غـموض مطلب‌ (پیچیدگی) کاسته نشده یعنی همان محذوری که‌ در تدریس منظومه یک معلم و اسـتاد نـسبت‌ به شاگردان احساس می‌کند هـمان در بـدایه هست، ولی در‌ عـین حـال کـتاب بسیار خوبی است. 🔹اما کتاب‌ نـهایه الحـکمه چکیده و خلاصه فلسفه است، بویژه‌ فلسفه متعالیه مرحوم صدرالمتألهین. درک و تدریس‌ آن آسان نـیست مـخصوصا ایشان مطلب را جامع‌ و کلی مثل‌ سـبک‌ شیخ در رسائل عنوان مـی‌کند و بـعد می‌فرماید «و ینبغی علی امور» و یـا مـی‌فرمایند «بتفرع علی هذا…» حال این تفریع چطور بر آن کلی‌ مترتب می‌شود، هنر مـی‌خواهد یـعنی هنر فلسفه، کتابی‌ است‌ بـسیار جـامع بـرای آنان‌که در فلسفه تـا حـد زیادی کار کرده بـاشند. 📚نشریه کیهان فرهنگی، شماره ۶۸، آبان ۱۳۶۸ 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab