🔺باید فرهنگ مصرف بهینه را به یک گفتمان ملی تبدیل کنیم
🔺تأکید بر تسریع طرحهای بهینهسازی و ارتقای راندمان نیروگاهها
نشست هماهنگی و بررسی الگوی مشارکت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت نیرو در اجرای برنامههای مدیریت مصرف انرژی و ارتقای بهرهوری نیروگاههای کشور، با حضور دکتر مسعود پزشکیان رئیسجمهور، وزیر نیرو، سرپرست وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس سازمان بهینهسازی و مدیریت راهبردی انرژی برگزار شد.
🔹در این نشست، برنامههای وزارت دفاع در حوزه بهینهسازی مصرف انرژی و اجرای طرحهای کاهش مصرف در مجموعههای تحت پوشش این وزارتخانه مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس گزارش ارائهشده، اجرای طرح بهینهسازی تجهیزات ساختمانی، استفاده از فناوریهای کاهنده مصرف در خانههای سازمانی، ساختمانهای اداری و مجتمعهای صنعتی وزارت دفاع، در کنار برنامههای آموزشی و فرهنگسازی، میتواند منجر به کاهش حدود 30 درصدی مصرف انرژی در این مجموعهها شود.
🔹همچنین در این جلسه، برنامه تبدیل نیروگاههای حرارتی به سیکل ترکیبی به عنوان یکی از مهمترین طرحهای ارتقای بهرهوری در صنعت برق کشور بررسی شد. بر اساس گزارشهای ارائهشده، اجرای این طرح ضمن افزایش راندمان نیروگاهها، امکان افزایش حدود 9 هزار مگاوات ظرفیت عملی تولید برق و صرفهجویی روزانه 56 میلیون مترمکعب گاز طبیعی را بدون نیاز به مصرف سوخت بیشتر فراهم خواهد کرد.
🔹رئیسجمهور پزشکیان در این جلسه با تأکید بر اینکه بخش مهمی از اقدامات مرتبط با مدیریت مصرف انرژی، نیازمند اصلاح الگوهای رفتاری و فرهنگی است، اظهار داشت: بسیاری از برنامههای بهینهسازی مصرف را میتوان مستقل از تفاهمنامهها و چارچوبهای اداری و صرفاً با تکیه بر فرهنگسازی و جلب مشارکت عمومی به اجرا رساند.
🔹دکتر پزشکیان با تأکید بر ضرورت تسریع در اجرای طرحهای بهینهسازی انرژی، خواستار بازنگری در روندهای طولانی اجرای پروژهها شد و گفت: کشور دیگر توان تحمل تأخیرهای چندین ساله در اجرای طرحهای راهبردی را ندارد. هرجا اراده، برنامهریزی و انسجام مدیریتی وجود داشته باشد، امکان عبور سریع از موانع و دستیابی به نتایج وجود خواهد داشت.
@kerman_gov
🔴پیشگیری مؤثرترین راهکار مدیریت بحران است
🔺مدیرکل مدیریت بحران استان بر نقش محوری بخشداران در پیشگیری، کاهش خطر و مدیریت مؤثر بحرانها تأکید کرد.
به گزارش روابطعمومی استانداری کرمان، غلامرضا نژادخالقی در نخستین همایش بخشداران سراسر استان:
🔺رویکرد اصلی مدیریت بحران، پیشگیری و کاهش خسارات پیش از وقوع حوادث است
🔺تشکیل بانک اطلاعاتی مخاطرات، شناسایی تهدیدهای هر منطقه و استفاده از ظرفیت دستگاههای اجرایی و دهیاریها، از الزامات مدیریت بحران است
🔺مدیریت بحران یک مسئولیت بینبخشی است و موفقیت در آن نیازمند هماهنگی، برنامهریزی و افزایش آمادگی مدیران و جوامع محلی است
https://gov.kr.ir
@kerman_gov
🔘افتتاح مرکز کاریابی «مهارت» در رفسنجان با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان
✔️ساختمان جدید مرکز کاریابی «مهارت» با هدف تسهیل در فرآیند اشتغالزایی و ایجاد ارتباط مؤثر میان نیروی کار ماهر و واحدهای تولیدی در شهرستان رفسنجان با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان افتتاح شد.
✔️به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، ندا نظامی، در سفر به شهرستان رفسنجان و در آیین افتتاح ساختمان جدید مرکز کاریابی «مهارت»، ضمن بازدید از بخشهای مختلف این مجموعه، بر نقش کلیدی مراکز مشاوره شغلی در تحقق اهداف اشتغالزایی تأکید کرد.
ندا نظامی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان:
✔️این مجموعه میتواند با شناسایی فرصتهای شغلی و بهرهگیری از ظرفیتهای نیروی کار بومی، نقش بسزایی در هدایت مؤثر جوانان به بازار اشتغال ایفا کند.
✔️توسعه زیرساختهای اشتغال و حمایت از ظرفیتهای محلی، از جمله اقدامات راهبردی است که میتواند ضمن کاهش دغدغههای شغلی خانوادهها، منجر به افزایش امید به آینده و نشاط اجتماعی در میان جوانان شود.
@kerman_gov
️ 🔴گزیده سخنان استاندار کرمان در شورای برنامهریزی و توسعه استان:
🖍️ در حوزه توزیع اعتبارات جاری، ضروری است تمامی مدیران نسبت به نحوه هزینهکرد این اعتبارات، دقت و مراقبت لازم را داشته باشند.
🖍️ مدیران باید با رعایت انضباط مالی، از ایجاد هرگونه تعهد بدون پشتوانه و تأمین اعتبار خودداری کنند.
🖍️ در زمینه مدیریت انرژی، باید اقدامات و برنامههای مطلوبی از سوی دستگاههای اجرایی استان ارائه و لازم است با بهرهگیری از ابزارهای نوین و ظرفیتهای دولت الکترونیک، فرآیندهای زائد اداری حذف و زمینه کاهش مراجعات حضوری مردم فراهم شود.
🖍️ در بودجه سال جاری، از ظرفیت دستگاههای نظارتی برای جذب اعتبارات بیشتر در استان استفاده شده است.
🖍️ مدیران باید با تعامل، هماهنگی و بهرهگیری از ظرفیت دستگاههای نظارتی، در مسیر جذب هرچه بیشتر اعتبارات برای استان گام بردارند
️ 🖍️مدیران باید در مسیر جذب اعتبارات، با جدیت و پیگیری مستمر عمل کرده و از هرگونه تأخیر، تعلل و فرصتسوزی پرهیز کنند
️ 🖍️مدیران باید خود را متعهد به مردم استان دانسته و در همه امور، مصالح و منافع مردم این دیار را سرلوحه تصمیمگیریها و اقدامات خود قرار دهند
@kerman_gov
🔴مدیران از فضای هماهنگی و تعامل با دستگاههای نظارتی؛ برای افزایش منابع و اعتبارات استانی بهره ببرند
🔴لزوم استفاده از فناوریهای نوین و توسعه دولت الکترونیک برای کاهش مراجعات حضوری مردم به دستگاهها
🔺استاندار کرمان با تأکید بر ضرورت تعامل دستگاههای اجرایی با نهادهای نظارتی اظهار کرد: مدیران نباید این دستگاهها را مانع جذب اعتبار تلقی کنند، بلکه باید از فضای هماهنگی و تعامل موجود برای افزایش منابع و اعتبارات استان بهره ببرند.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، دکتر محمدعلی طالبی شنبه ۲۳ خردادماه در چهارمین جلسه شورای برنامهریزی و توسعه استان کرمان در سال جاری:
🔺دستگاههای اجرایی باید برنامه مشخصی برای افزایش بهرهوری و همچنین مدیریت انرژی که از تأکیدات دولت است، داشته باشند
🔺تأخیر در اجرای پروژهها و جذب اعتبارات، بهویژه در شرایط تورمی و افزایش قیمتها، موجب کاهش اثربخشی منابع و خسارت به بیتالمال میشود و مدیرانی که در این زمینه تعلل داشته باشند، قابل تحمل در ساختار مدیریتی استان نخواهند بود.
https://gov.kr.ir
@kerman_gov
🔸اشتغال پایدار فرزندان ایثارگران از اولویتهای استان است
🔻معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در نشست بررسی وضعیت اشتغال و تسهیلات فرزندان ایثارگران، شهدا و جانبازان، بر ضرورت بهرهگیری حداکثری از ظرفیتهای اقتصادی استان برای خدمترسانی مؤثر به جامعه ایثارگری تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، غلامرضا سالاری:
🔻تمامی ظرفیتهای اقتصادی استان باید در راستای ارائه بهترین خدمات به ایثارگران و خانوادههای معظم آنان به کار گرفته شود تا زمینه بهرهمندی این عزیزان از فرصتهای شغلی و حمایتهای اقتصادی بیش از پیش فراهم شود.
🔻ایجاد فرصتهای شغلی پایدار برای فرزندان ایثارگران و تسهیل دسترسی آنان به تسهیلات حمایتی از جمله اولویتهای مهم مدیریت اقتصادی استان است.
https://gov.kr.ir
@kerman_gov
💠طرح ساماندهی ترافیک میدان شورا ظرف ۱۵ روز آینده بازبینی و ارائه شود
🔹معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با تأکید بر اینکه مدیریت ترافیک مستقیماً با کرامت، آرامش و کیفیت زندگی شهروندان ارتباط دارد، خواستار بازنگری در طرحهای ترافیکی میدان شورا و ارائه راهکارهای کارشناسی برای روانسازی تردد در این محدوده شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، علیاصغر ذاکریهرندی در دویستوچهلوپنجمین جلسه شورای ترافیک استان کرمان با موضوع بررسی بازبینی طرح ترافیکی میدان «شورا» شهر کرمان:
🔹موضوع ترافیک و مشکلات تردد شهری از جمله مسائل جدی و اثرگذار بر زندگی روزمره مردم است و باید با حساسیت و دقت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.
🔹در بحث مدیریت ترافیک، تنها جابهجایی خودروها مطرح نیست، بلکه وقت مردم، کرامت شهروندان، آرامش روانی جامعه و میزان مصرف انرژی نیز اهمیت دارد.
🔹متأسفانه در برخی موارد کار کارشناسی دقیق مبتنی بر خروجیها و نتایج حاصل از اجرای طرحها انجام نشده و ضروری است تصمیمات ترافیکی بر اساس مطالعات میدانی، ارزیابی نتایج و تأثیرات واقعی آنها بر تردد شهروندان اتخاذ شود.
https://gov.kr.ir
@kerman_gov
اخبار استانداری کرمان
🗂|#اینفوگرافی| آغاز بزرگترین نهضت آبرسانی روستایی کشور در کرمان 📌عملیات اجرایی طرح آبرسانی به ۶۶۴
️ 🗂️|#اینفوگرافی| کرمان؛ در مسیر تبدیل شدن به قطب انرژی خورشیدی کشور
📌با تعریف ۱۲۷۵ پروژه انرژی خورشیدی و ظرفیت مجموع ۷۴۴۱.۵۱ مگاوات، کرمان امروز یکی از مهمترین کانونهای توسعه انرژی پاک در ایران است.
🔹 ۴۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در مدار تولید
🔹 ۱۵۷۶.۷۹ مگاوات در حال احداث
🔹 ۴۳۳۵ مگاوات دارای مطالعات اتصال
🔹 ۱۱۳۵.۳۲ مگاوات دارای مجوز
📌هدفگذاری استان در سال ۱۴۰۴، بهرهبرداری از ۷۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی جدید است؛ گامی بزرگ برای تأمین انرژی پایدار، توسعه اقتصادی و کاهش ناترازی برق
@kerman_gov
☎️ ارتباط مستقیم با شهردار زرند از طریق شماره تلفن ۱۱۱
🔹یکشنبه 24 خرداد ماه
🔹ساعت 9 صبح
#اداره_کل_روابط_عمومی_استانداری_کرمان