eitaa logo
🇮🇷کشتی نوحِ آخرالزمان🇮🇷
17.9هزار دنبال‌کننده
10.3هزار عکس
3.2هزار ویدیو
27 فایل
بسم رب الحسین پیام ناشناس https://eitaa.com/joinchat/2361721550C30996c726d آیدی مدیر کانال @zohor313iran آدرس لینک کانال: https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
مشاهده در ایتا
دانلود
🕌🏴🚩بسم ربِّ الحسین🚩🏴🕌 🚩..........هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة...........🚩 در مباحث سلطنت رضوی اشاره شد، انسان کامل در مرتبه اخفی سِرّ، اتّحاد و اتّصال تامّ دارد با اسم مستاثره ذات، که رکن رکین و قوام اسم اعظم است و اسم اعظم نیز رکن رکین و قوام اسماء الله الحسنی است! انسان کامل در قلّه قاف مرتبه اعلی علّیین وجودی(اخفی سِرّ)، علم مطلق را آن به آن از اسم مستاثره ذات احدی دریافت میکند! علم مطلق در مقام جمعی الجمعی است و آن توحید هوالاول و الاخر و الظاهر و الباطن است! توحید احدی و صمدی هو! توحید ذاتی که تجلّیات وحدت وجود محض است! مرتبه و مقامی که خبری از کثرت نیست! خبری از عدد نیست! هرچه هست وجود احدی ذات است! تجلّی احدی هو که اوّل و آخر و ظاهر و باطنش، یکی است! حالا صورت علمیِ کلمات عالم امکان(ماسوی الله) از اختفای وجود که در وحدت محض اند(حقیقت جمع الجمعی) باید خارج و بصورت حقیقت جمعی در مقام واحدیّت(حقیقت محمّدیه) تعیُّن یابد‌ و این امر با تنزّل از مرتبه اخفیِ سِرِّ به مرتبه سِرِّ انسان کامل محقق میابد در غیر اینصورت خلقت ماسوی الله میسر نخواهد بود. پس مرتبه اخفی سِرِّ انسان کامل حامل علم مطلق(حقیقت جمع الجمعی) و مرتبه سِرِّ انسان کامل، حامل علم کلمات وجودی عالم(حقیقت جمعی) است! اوّل انسان کامل، صاحب مقام کل، حضرت محمدصلی الله علیه و اله، حامل علم مطلق(حقیقت جمع الجمعی) در مقام احدیت و صورت علمی کلمات وجودی عالم(حقیقت جمعی) در مقام واحدیت است! لذا اشاره دارد به ظرف وجودی حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله و اشاره دارد به علم مطلق و صورت علمی کلمات وجودی عالم(حقیقت جمع الجمعی و جمعی) یعنی توحید احدی هوالاول و الاخر و الظاهر و الباطن! پس از رسول الله صلی الله علیه و اله، دوازده نور مطلق از حقیقت محمّدیه(کلهم نورواحد) مشتق و متکثر شد! بدین ترتیب خلقت نوری ائمه اطهار علیهم السلام صورت گرفت! نوری که از طاق عرش اسم اعظم، سیطره و سلطنت مطلقه دارند بر تمام مراتب جزئیه و کلیه اسماء الله الحسنی ذوات مقدّسه دوازده گانه، از حیث اینکه مشتق از حقیقت محمّدیه‌ و در اتّحاد و اتّصال تامّه میباشند لذا در اهلیّت با مطلق اند پس دریاب را در فقرات زیارتنامه ها اهل بیت نبوهّ اشاره دارد به مقام اسم اعظم! اشاره دارد به مقام ممسوس فی ذات الله! اشاره دارد به مقام خلیفه الله مطلق! اشاره دارد به غلبه مطلقه سلطنت حقیقیه! اشاره دارد به مقام کُنِ انسان کُل! اشاره دارد به هویّت غیبیه نقطه تحت باء بسم الله الرحمن الرحیم! اشاره دارد به حقیقت احدی فاطمی و محمّدیه! اشاره دارد به ستون نظام آفرینش! اشاره دارد به منظومه مطلقه توحیدی! چه در نظام تشریع و چه در نظام تکوین، هربیتی صاحب دارد و عبارتست از اگرچه با تجلّی آن به آنِ بر مرتبه اخفی سِرّ انسان کامل(حضرت محمّد صلی الله علیه و آله)، علم مطلق و حقیقت علمی صورت علمی کلمات وجودی عالم در مرتبه اعلی علّیین وجودی ایشان، تجلّیِ متّصل، ممتد و بهم پیوسته دارد ولیکن حقیقت مطلقی که بر اسم اعظم، تجلّی علی الدّوام دارد عبارتست از اسم مستاثره ذات یا فاطمیّت نظام هستی یا حقیقت احدی فاطمی! اسم مستاثره ذات که در اختفای وجود است! اسمی که اشاره دارد به حقیقت جمع الجمعی احدی(مقام وحدت وجود)! امام صادق علیه‌السلام فرمود: با عیسی بن مریم دو حرف بود که با آن دو کارهایی انجام می‌داد و با موسی علیه‌السلام چهار حرف بود و با ابراهیم شش حرف بود و با آدم بیست و پنج حرف بود و با نوح هشت حرف بود و خداوند همه آن‌ها را برای رسول اللّه صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله‌ و سلم جمع کرد، همانا اسم خداوند حرف می‌باشد و حرف را از او پوشاند[۱] امام صادق علیه‌ السلام فرمود: همانا اسم اعظم خداوند بر حرف استوار است! در نزد آصف از آن حروف یک حرف بود، پس به آن تکلم کرد، در نتیجه زمین بین او و تخت بلقیس را فرو برد، سپس تخت را در دست گرفت و زمین سریع تر از یک چشم به هم زدن به حال قبلی برگشت و در نزد ما هفتاد و دو حرف از اسم موجود است و حرف در نزد خداوند تعالی است، آن را مخصوص خود نموده، در علم غیب مکتوب(مکنون) می باشد[۲] ۷۲ حرف از ۷۳ حرف از اسم اعظم نزد اهل بیت علیهم السلام است و یک حرف آن نزد ذات احدیت، در اختفای وجود است که از آن به تعبیر شده. پی نوشت: [۱] - ح۴، بصائر الدرجات، صفار القمی، منشورات مکتبة آیة اللّه العظمی المرعشی النجفی. [۲] - ح۷، بصائر الدرجات، صفار القمی، منشورات مکتبة آیة اللّه العظمی المرعشی النجفی. ----------------------------❀○❀--------------------------- @zohor313iran https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🕌🏴🚩بسم ربِّ الحسین🚩🏴🕌 السَّلام علیک یا رسول الله صلی الله علیه و آله السَّلام علیک یا حسن ابن علی علیه السَّلام السَّلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السَّلام   ▪️روزي امام مجتبي عليه السلام در حالي كه كودكي خردسال بود به جانب پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم آمدهمين كه چشم رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم به او افتاد ديدگانش پر از اشك شد. پس او را بر روي زانوان خود نشاند و فرمود: حسن نور چشم من و موجب روشني قلبم و ميوه ي دل من است! او آقاي جوانان اهل بهشت است... هر چشمي كه براي مصائب حسنم گريه كند در قيامت كه چشم ها كور مي شوند كور نخواهد شد. دلي كه براي مصائب او غمگين شود در قيامت كه همه ي دلها غمگين مي شوند؛ غمگين نخواهد شد و...[۱] در عالم حیوانات نیز حزن و اشک نیز وجود دارد! چه در عالم واقع یا در مستندهای راز بقاء دیده ایم! حیوانات داری قوّه وهم و خیال اند! و محبّت و حزن و شادی نیز ریشه در این قوّه دارد!چرا که این امور در ساحت حیوانی، موهومی است و آنی که حیوان را تحریک میکند برای ظهور و بروز محبّت و حزن و شاد عبارتست از قوّه وهم و خیال! تمام خصوصیّات مورداشاره در عالم حیوانی منتهی میشه به عالم صورت و مادّه و مدّت! و این بدان معناست که در نظام طبیعت و خلقت حیوانات، امور یک آغازی دارد و پایانی! اما بدن طبیعی انسان، حامل یک رقیقه آسمانی است! امانت دار نفخه الهی است! پذیرنده دَمِ خداست! صاحب تنزلی از روح اعظم است! حقیقتی که به فرموده حق تعالی، زمین و آسمانها که به عالم کبیر تعبیر شده از قبول این امانت سرباز زدند و تحمّل و قابلیت آن را نداشتند برای پذیرفتن! این معجزه الهی، تنزّل یافته روح اعظم است، بصورت یک حقیقت اجمالی است که استعداد کمال طلبی مطلق و بی نهایت را دارد! یعنی صاحب بنیّه و مغزیست(لُبّ) که به موجب آن بی نهایت طلب است، کمالات لامقطوعه و لاممنوعه را از مبداء وجود، طلب میکند! اما این حقیقت اجمالیِ تنزّل یافته باید به تعالی، شکوفایی و فعلیّت تامّ در کمال خواهی واصل شود، باید برایش توان ادراکات کمالات بی نهایت، حاصل شود! لازمه این امر، حرکت و سیر و تدریج است اما در عالم الست که عالم نور است و مجرّد از مادّه و مدّت و صورت، امکان این مهم وجود ندارد! بنابراین اصل تکوینی، در علم ازلی حق تعالی، قلم تقدیر اینچنین رقم زد که حقیقت انسان به عالم طبیعت، هبوط کند یا تنزّل یابد! چرا که از مشخصه های عالم مادّه، حرکت و تدریج است! حالا یکی از موضوعاتی که در تعالی و شکوفایی و شُدنِ انسانی اعجاز میکند و اساسا نشان از سلامت و طهارت روح الهیِ دمیده شده در انسانست عبارتست از اشک! اشکی که از چشم های انسان سرازیر میشود نیز از قوای وهم و خیال است ولیکن وهم و خیالی که اتّصال عالم ملکوت و اتّحاد با عالم غیب را دارد! وهم و خیالی که تحت سیطره عقل رحمانی، نفسِ تنزّل یافته در درکات اسفل السّافلینِ عالم طبیعت را به عالم نور توحید و ولایت متّصل کرده است و شمس ولایت عظمی از افق اعلی علّیین بر مملکت وجودی او طلوع کرده و قلبش حرمت یافته و از کعبه هم حرمتش بالاتر! قلبی که مستعد شده تا مُطعَفِ ملائکه الله و قدسیان باشد! حالا هنگامیکه حرمتِ صاحب علی الاطلاق این حریم که خلیفه الله مطلق است و بر کرسی اسم اعظم تکیه زده توسط دیوان و ددان انسان نما، شکسته میشود! عمق این مصیبت برای او در مقیاس بی نهایت است! وسعتی به شعاع ازل تا ابد! محرک او برای ابراز حزن و اندوه، قلب عرش الرحمن است که وهم و خیالش را تحت سیطره خود دارد! قلبی که کعبه ملائکه الله و قدسیان است! این حزن و اندوه غوغا و قیامتی در حریم عرش الهی(قلبش) بپا میکند! مصیبت شکستن حرمت وقتی در وجودش، قائِم میشود او را تا آستانه جنون، سرگشتگی و هیمان میرساند که فقط نَمیُ و سایه ی هزاران بار نازله آن میشود اشک! ▪️قرآن حکیم: ﻭ ﭼﻮﻥ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﺮ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﺳﻠﺎم ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﺑﺸﻨﻮﻧﺪ، ﺩﻳﺪﮔﺎﻧﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺑﻴﻨﻲ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﺣﻖ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺍﻧﺪ، ﻟﺒﺮﻳﺰ ﺍﺯ ﺍﺷﻚ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ، ﻣﻰﮔﻮﻳﻨﺪ: ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ! ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻳﻢ، ﭘﺲ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺯﻣﺮﻩ ﮔﻮﺍﻫﺎﻥ ﺑﻨﻮﻳﺲ[۲] قرآن حکیم: ﻭ ﮔﺮﻳﻪ ﻛﻨﺎﻥ ﺑﻪ ﺭﻭ ﺩﺭ ﻣﻰ ﺍﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﺑﺮ ﻓﺮﻭﺗﻨﻲ ﻭ ﺧﺸﻮﻋﺸﺎﻥ ﻣﻰ ﺍﻓﺰﺍﻳﺪ[۳] ▪️پیامبر بزرگ صلى‏الله‏علیه‏و‏آله فرمود :اى ابوذر! کسى که مى‏تواند گریه کند، پس گریه کند، اگر نمى‏تواند قلبا محزون شود و به صورت گریه کن درآید که قلب سخت و قساوت، از خدا دور است[۴] ▪️نیز در حدیث آمده : خوشا به حال بنده‏اى که خداوند او را در گریه ببیند و گریه کنندگان در قیامت در رفیق اعلا هستند و نزدیک ترین مرحله عبد به رب گریه در سجده است[۶] ----------------------------❀○❀--------------------------- @zohor313iran https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🕌🏴🚩بسم ربِّ الحسین🚩🏴🕌 السَّلام علیک یا رسول الله صلی الله علیه و آله السَّلام علیک یا حسن ابن علی علیه السَّلام السَّلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السَّلام یکی از شیوه هایی که دشمنان، برای خاموش کردن نور خدا به کار می گرفتند، کشتن اولیای الهی بوده است که این روش بارها درباره اهل بیت علیهم السلام به کار گرفته شده روایاتی که درباره شهادت همه معصومین رسیده است، ثابت می کند همه ایشان به شهادت رسیده اند و هیچ یک با فوت طبیعی از دنیا نرفته اند و پیامبر گرامی اسلام نیز از این عموم خارج نیستند، همه علمای بزرگ شیعه بر این باورند که پیامبرصلی الله علیه و اله به سبب سمّ به شهادت رسیده اند. هرچند بعضی از ایشان به خاطر رعایت تقیه وخفقان موجود در زمان حکومت های ظالم به این مطلب تصریح نکرده اند ولی هیچ یک از ایشان مطلبی را که دال بر این باشد که رسول خدا صلی الله علیه و آله با فوت طبیعی از دنیا رفته اند را نقل نکرده اند. شیخ مفید رحمه الله می گوید: ایشان در۲۸ صفر سال دهم هجری در سن ۶۳ سالگی در مدینه منوّره مسموم به شهادت رسید[۱] شیخ طوسی رحمه الله نیز همین مطلب را در تهذیب الاحکام یادآور می شود[۲] و مرحوم مجلسی رحمه الله نیز می نویسد: شهادت پیامبرصلی الله علیه و آله در سال یازدهم هجری بوده است[۳] علامه حلی رحمه الله نیز شهادت پیامبر را با سمّ تایید می کند[۴] مرحوم محمد علی اردبیلی رحمه الله نیز می گوید:پیامبر صلی الله علیه و آله در مدینه با سمّ به شهادت رسید[۵] علاوه بر اجماع علمای شیعه بر این مطلب که پیامبر صلی الله علیه و اله به شهادت رسیده اند، روایاتی نیز در این باره رسیده است، که این روایات را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:  ▪️۱ - روایاتی که عموماً در مورد شهادت همه معصومین علیهم السلام وارد شده است. ▪️۲ - روایاتی که در خصوص شهادت پیامبر صلی الله علیه و اله وارد شده است.  روایاتی که در مورد شهادت همه معصومین علیهم السلام رسیده است، اگر نگوییم به حد تواتر رسیده است، حداقل می توان گفت مستفیضه هستند که به اختصار بیان خواهیم کرد. ▪️۱ - رسول خدا صلی الله علیه و اله فرمودند: ما من نبيٍّ أو وصيٍّ إلا شهیدٌ:هیچ نبی و یا وصی نیست مگر این که شهید می شود[۶] ▪️۲ - در روایت دیگری فرمود: ما منا إلا مسمومٌ أو مقتول:هیچ یک از ما نیست مگر این که یا مسموم یا کشته می شود[۷] ▪️۳ - امام مجتبی علیه السلام : والله ما منّا إلا مقتول شهید:به خدا سوگند هیچ یک از ما نیست مگر این که مقتول و شهید است همین روایت از امام صادق و امام رضا علیهما السلام هم نقل شده است[۸] از این روایات می توان فهمید تمام اهل بیت به شهادت رسیده اند چون حرف نفی و الا در یک کلام افاده عموم می دهد و همه ایشان را شامل می شود مگر این که با دلیل محکم و یقینی یکی از ایشان خارج شود که چنین دلیلی موجود نیست. روایاتی که به خصوص در مورد شهادت پیامبر صلی الله علیه و اله رسیده اند اگر چه تعدادشان به اندازه دسته اول نیست، لکن از نظر سند صحیح هستند.  ▪️۱ - رسول الله صلی الله علیه و اله خطبه ای خواندند و فرمودند: ای مردم! زمانی که من شهید شوم، علی أولی به نفس شماست و زمانی که علی به شهادت برسد، فرزندم حسن أولی به نفس مؤمنین است و وقتی فرزندم حسن به شهادت برسد، فرزندم حسین أولی به نفس مؤمنین است و زمانی که فرزندم حسین به شهادت برسد، فرزندم علی بن حسین أولی به نفس مؤمنین است، با وجود او امر به دست مؤمنین نیست. سپس به علی علیه السلام و فرمودند:یا علی! تو او را درک خواهی کرد پس سلام مرا به او برسان و زمانی‌که او به شهادت برسد، فرزندش محمد أولی به نفس مؤمنین است و تو یا حسین! او را به زودی درک خواهی کرد، پس سلام مرا به او برسان. سپس بعد از محمد مردانی هستند یکی بعد از دیگری و با وجود ایشان امر در اختیار مؤمنین نخواهد بود و این فرمایش را سه مرتبه تکرار کردند و فرمودند: هیچ کدام از ایشان نیست مگر این که أولی به نفس مؤمنین است، با وجود ایشان، امر در دست مؤمنین نیست، همه ایشان هدایت‌گر و هدایت شده‌اند، که ایشان ۹ نفر از فرزندان حسین اند پس علی‌بن‌ ابی‌طالب علیه السلام ایستاد و در حالی‌که گریه می‌کرد، فرمود: پدر و مادرم فدایت ای پیامبر خدا! آیا کشته می‌شوی؟ حضرت فرمود: بله، به وسیله سمّ به شهادت می‌رسم و تو با شمشیر کشته می‌شوی و محاسنت از خون سرت خضاب می‌شود و فرزندم حسن نیز با سمّ کشته می‌شودو فرزندم حسین با شمشیر کشته می‌شود او را ظالم پسر ظالم زنا زاده پسر زنا زاده منافق پسر منافق می کشد[۹] 📌منبع: نشریه عبرتهای عاشورا ----------------------------❀○❀--------------------------- @zohor313iran https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🕌🏴🚩بسم ربِّ الحسین🚩🏴🕌 السَّلام علیک یا رسول الله صلی الله علیه و آله السَّلام علیک یا حسن ابن علی علیه السَّلام السَّلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السَّلام ادامه دوسته دوّم از روایاتی که تصریح به شهادت پیامبرصلی الله علیه و اله نموده... ▪️۲ - امام صادق از پدرانشان روایت کرده که فرمودند: امام حسن علیه السلام به اهل بیتشان فرمودند: من با سمّ کشته می شوم همان طور که رسول خدا صلی الله علیه و اله با سمّ به شهادت رسید. پرسیدند: چه کسی این کار را با شما می کند؟ فرمودند: همسرم جعده دختر اشعث، معاویه او را فریب می دهد و او را به این کار امر می کند[۱۰] ▪️۳ - هم چنین عیاشی از حسین بن منذر روایت کرده که گفت: از امام صادق علیه السلام در مورد قول خداوند: أفإن مات أو قتل إنقلبتم علی أعقابکم؛ پرسیدم: آیا قتل بوده یا موت؟ فرمود: اصحابش کردند آن چه کردند[ایشان را به شهادت رساندند][۱۱] تا این جا از روایات استفاده شد که پیامبر عظیم الشأن اسلام به شهادت رسیده اند و شهادتشان به سبب سمّ بوده است البته نه آن سمّی که در خیبر خورده اند. البته در تاریخ و تفاسیر به نمونه های متعددی برمیخوریم که منافقین در صدد ترور حضرت ختمی مرتبت بوده اند و همه ی این قرائن نشان از بغضی است که آخرالامر نتیجه داد. از باب مثال، زمخشرى(از علمانی اهل سنت) در كشّاف در تفسیر قول خداوند تعالى در سوره توبه آیه ۷۴: وَ كَفَرُوا بَعْدَ إِسْلامِهِمْ وَ هَمُّوا بِما لَمْ یَنالُوا می گوید: مراد از این اهتمام به رسول خدا، فتك و ترورى است كه مى ‏خواستند به رسول خدا وارد آورند، و این قضیّه در رجوع آنحضرت از غزوه تبوك واقع شد، كه پانزده نفر از منافقین، هم میثاق شدند كه چون آنحضرت بر فراز عقبه بالا آید، او را از روى شترش در درّه و ته وادى پرتاب كنند. عمّار بن یاسر رضى الله عنه دهانه شتر رسول الله را گرفته بود و حذیفه از پشت سر شتر را مى ‏راند. در این بین حذیفه شنید كه صداى پاى شتر و بهم خوردن اسلحه مى ‏آید. چون به پشت سر روى گردانید، دید جماعتى هستند كه لثام و نقاب بر چهره خود  انداخته‏ اند. به آنها گفت: دور شوید اى دشمنان خدا و آنها فرار كردند[۱۲] البته باید دقت نمود که احساس نشود که قصد ترور منحصر در یک مرتبه بوده و این توطئه ها، بارها به شکل های مختلف طرح ریزی شده است. که این ترورها، مربوط به منافقان و افراد مطرح مسلمان بوده است، تا آن جا که حذیفه، در ماجرای ترور به پیامبرصلی الله علیه و آله می فرماید: اى رسول خدا، من شرّ و بدى را در چهره برخى از فرماندهان سپاهت بخوبى در مى‏یابم[۱۳] لذا باید بحق اذعان کرد که شهادت پیامبر مکرم اسلام در نهایت غربت است؛ همو که تمامی شهداء و انبیاء از شعاع نور وجودش برای ابد در هستی و وادی ملکوت متشعشع میباشند و همه شهد شیرین شهادت ها از جان کوثر او میتراود و بر امت راستین ایشان واجب است که شهادت ایشان را با لحاظ ظرافتهایی که موجب تفرقه بین آحاد مسلمین نشود فریاد زنند. : دلایل عقلی و نقلی در خصوص اثبات اصل شهادت پیامبرخاتم صلی الله علیه و اله ارائه گردید! اما موضوع بسیار مهم در اصل دشمن شناسی، اینکه عاملین شهادت(ترورخاموش) و دلایل طراحی حذف فیزیکی رسول الله صلی الله علیه و اله باید مورد واکاوی و تحلیل و بررسی قرار بگیره! در همین راستا قبلا توفیقی حاصل شد مباحث مورد اشاره در غالب موضوعات مختلف پیرامون نقش یهود در دشمنی با خدا و پیامبران خدا علی الخصوص بنی هاشم از نسل جناب اسمعیل فرزند حضرت ابراهیم خلیل الله و چرایی و انگیزه های باطنی یهود(روانشناختی) در دشمنی و محاربه مطلق علنی و پنهان با اهل بیت علیهم السلام بطور کامل به رشته تحریر درآمد که میتوانید با سرچ کلمه ترور - یهود - کودتای ثقیفه - پیامبر...به مباحث، دسترسی پیدا کنید. 📌منبع: نشریه عبرتهای عاشورا 📌بحث مرنبط شهادت پیامبرصلی الله علیه و آله - لینک 👇 ----------------------------❀○❀--------------------------- @zohor313iran https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🇮🇷کشتی نوحِ آخرالزمان🇮🇷
🕌🏴🚩بسم ربِّ الحسین🚩🏴🕌 السَّلام علیک یا رسول الله صلی الله علیه و آله السَّلام علیک یا حسن ابن علی عل
[۱] - المقنعه، شیخ مفید، ص۴۵۶ [۲] - تهذیب الاحکام، شیخ طوسی، ج۶، ص ۱ [۳] - بحارالانوار، علامه مجلسی، ج۲۲، ص۵۱۴ [۴] - منتهی المطلب، علامه حلی، ج ۲، ص۸۸۷ [۵] - جامع الروات، محمدعلی اردبیلی، ج۲، ص۴۶۳ [۶] - بصائر الدرجات، محمد بن حسن صفّار، ص۱۴۸؛ بحارالانوار، علامه مجلسی، ج۱۷، ص۴۰۵ و ج ۴۰، ص۱۳۹ [۷] - وسائل الشیعه، شیخ حر عاملی، ج۱۴، ص۲ و ص۱۸؛ من لا یحضره الفقیه، شیخ صدوق، ج۴، ص۱۷ [۸] - اعلام الوری، طبرسی، ج ۲، ص۱۳۲ از امام صادق ؛ عیون الاخبار، شیخ صدوق، ج ۱، ص ۲۸۷از امام رضاعلیه السلام [۹] - اسرار آل محمد صلی الله علیه و اله، سلیم بن قیس هلالی ص۳۶۲؛ بحارالانوار، علامه مجلسی، ج۳۳، ص۲۶۶ [۱۰] - اثبات الهداه، شیخ حر عاملی، ج۲، ص۵۵۸؛ بحارالانوار، علامه مجلسی، ج ۴۳، ص۳۲۷ [۱۱] - تفسیر عیاشی، محمد بن عیاش، ج ۱، ص ۲۰۰ [۱۲] - تفسیر كشاف ج ۱ ص ۵۵۴ [۱۳] - الإحتجاج على أهل اللجاج، ج‏۱، ص ۵۴ ----------------------------❀○❀--------------------------- @zohor313iran https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🕌🏴🚩بسم ربِّ الحسین🚩🏴🕌 السَّلام علیک یا رسول الله صلی الله علیه و آله السَّلام علیک یا حسن ابن علی علیه السَّلام السَّلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السَّلام در کتاب منتهی الآمال آمده است حضرت امام حسن علیه السلام با اهل بیت خود می فرمود: من به زهر، شهید خواهم شد مانند رسول خداصلی الله علیه و آله پرسیدند: که خواهد کرد این کار را؟ فرمود: زن من، جعده، دختر اشعث بن قیس، معاویه پنهانی زهری برای او خواهد فرستاد و امر خواهد کرد او را که آن زهر را به من بخوراند. اشعث بن قیس شوهر خواهر ابوبکر بود او کسی است که سوابق تاریخی نکوهیده اش در خطبه ۱۹ نهج البلاغه ذکر شده است و امام علی علیه السلام او را منافق پسر کافر نامیده اند و او نیز از یهودی زادگان قاتل است. معاویه هم که از سردمداران نفاق در مدینه بود، او نیز طبق آیات قرآن، روایات و اشارات مولی علی علیه السلام در نهج البلاغه، یهودی تبار است(یهودیان مخفی که زندگی دوگانه دارند همانهایی که در آخرالزمان به یهودی های آنوسی شناخته میشوند که مبسوط در این کانال اثبات شد)! همچنین در کتاب ره آورد مبارزات حضرت زهرا سلام الله علیها نیز آمده است: امام مجتبی علیه السلام با زهر دختر یهودی زاده ای مسموم می شود. پس از وفات پیامبرصلی الله علیه و آله، همه مخالفان و دشمنان پنهان و آشکار اسلام، دست در دست هم نهادند تا امیرالمومنین علیه السلام و سایر ائمه اطهار از مسند رهبری و زعامت امّت مسلمان کنار روند تا خبری از رهبری معنوی - سیاسی و عدالت علوی در جامعه نباشد! در پشت تمام این جنایات شوم، تمام نقشه ها و جنگ های نرم و سخت، دست یهود در میان بود تا تضفیف و انزوا و در نهایت حذف فیزیکی نسل بنی هاشم را عملیاتی کنند و از سویی دیگر نیز با فراموشی اسلام ناب محمّدی و مکتب تشیع علوی، عصرجاهلیّت در نقاب اسلام اموی بر جامعه و امّت مسلمان دوباره برگردد و به تدریج استهاله هویّتی، فرهنگی و تمدّنی نیز به سرانجام برسد! کودتای ثقیفه بنی اسرائیل که منجر به حذف خلیفه الله حقیقی از مسند رهبری امّت و جامعه اسلامی شد، در ادامه با مکر و حقّه دجّال اموی(معاویه و عمروعاص) و طراحی کودتای دیگر بوسیله تحمیل صلح اموی با هدف غصب دوباره خلافت سیاسی و حکومت از امام حسن مجتبی علیه السلام، در دستور کار یهود قرار گرفت و پس از آن هم توسط یک زن یهودی زاده به شهادت رسیدن! علیرغم توصیه اکید معاویه ملعون به یزید لعنه الله علیه مبنی بر مدارا با حسین ابن علی علیه السلام بعنوان فرزند رسول الله صلی الله و اله که محبوب و مقبول امّت مسلمان است! اما یزید سبک سرِ احمقِ عیّاشِ زن باره ی سگ بازِ میمون بازِ میگسارِ فاسق فاجار فاسد، سرانجام عقده ها، کینه ها، خشم متراکم، تمام کفر و الحادِ مفرط و مطلق آبا و اجداد خویش را در روز عاشورا و سرزمین کربلا، عیان ساخت... آری! تمام شکست خورده ها، کافران زخم خورده، یهودیان و یهودی زادگان سیلی خورده، تنبیه شده ها از یهودیان خیبر و خواص مسلمان دنیاپرست! همه و همه اکنون در کودتای سقیفه، برای از میان برداشتن مولی علی علیه السلام و قطع نسل بنی هاشم! نسلی که در صلب ایشان، نور منجی موعود مستقر است! همه و همه هم داستان و هم راه و هم پیمان شدن تا طرح کودتای ثقیفه بنی اسرائیل با صدور فرمان مجریان و پیاده نظام یهود به حریم ولایت یورش برده و فاجعه آتش، درب چوبی، سیلی، غلاف شمشیر، لیف خرما، دست های بسته و میخ در خلق و لکّه ننگ در دامن امّت مسلمان، تا ابد باقی بماند! در اجرای کودتای ثقیفه بنی اسرائیل، این قنفذ یهودی زاده بود که کار را تمام کرد و دست تنهاترین حامی ولایت، حضرت فاطمه سلام الله علیه را با غلاف شمشیر و لطمه از امام زمانش جدا کردند. پس از آن دست در دست خالد بن ولید گذاشته، مخالفان را سرکوب کرده سپس معاویه را بر شامات مسلط ساخته و بعد از آن با ابوسفیان کنار می آیند و فرزندان او را به حکومت می رسانند و یهودی زاده نفوذی، مروان بن حکم داماد عثمان می شود و مقدرات جامعه اسلامی را به دست می گیرد و سرانجام ابن ملجم یهودی زاده، مسلمان می شود و از طرف مردم یمن با امام علی علیه السلام بیعت می کند و در جنگ جمل و صفین شرکت می کند و پس از حکمیت جزو خوارج شده به ترور امام روی می آورد و امام مجتبی علیه السلام نیز با زهر دختر یهودی زاده ای مسموم می شود و امام حسین علیه السلام با شمشیر فرزند هند جگرخوار که در تمام جنگ های مستقیم، شکست خورده بود و سرانجام در کربلا به شهادت می رسد و حکایت هم چنان باقی است! یهود و مسیحیت صهیون و نبرد نهایی با امام زمان علیه السلام و زمینه سازان ظهور... یهود...یهود...یهود...یهود...یهود!!! ----------------------------❀○❀--------------------------- @zohor313iran https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌🏴🚩بسم ربِّ الحسین🚩🏴🕌 السَّلام علیک یا رسول الله صلی الله علیه و آله السَّلام علیک یا حسن ابن علی علیه السَّلام السَّلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السَّلام خدایا... تو این نعمت ولایت را به ما عطا کردی و از ما عهد گرفتی! ۴۰ سال به ما فرصت دادی تا شکر این نعمت را بجای آوریم! ولی آنگونه که باید، شکر این نعمت را بجای نیاوردیم! وای بر احوال ما به خاطر تمام کوتاهی ها... اگر قیامت از ما سوال کنند با این نعمت چه کردید؟!!!... ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيمِ: ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺍﺯ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎ ﺑﺎﺯﭘﺮﺳﻲ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﺷﺪ[۱] و چه بسیار اوامر ایشان... بخاطر کوتاهی ما بر زمین نماند... بر ما بگذر... و بر ما رحم کن ... و پرچم این انقلاب را با دست ایشان به دست صاحبش برسان ... مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا: از ميان مؤمنان مردانى‏ اند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آنها در [همين] انتظارند و [هرگز عقيده خود را] تبديل نكردند[۲] پی نوشت: [۱] - تکاثر - آیه ۸ [۲] - احزاب - آیه۲۳ ----------------------------❀○❀--------------------------- @zohor313iran https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🕌🏴🚩بسم ربِّ الحسین🚩🏴🕌 السَّلام علیک یا رسول الله صلی الله علیه و آله السَّلام علیک یا حسن ابن علی علیه السَّلام السَّلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السَّلام ویژه ایام شهادت سبط اکبر مواجه انسان با ابتلائات، امتحانات و مصائب، از سنّت های لایتغیّر الهی است! اما وقتی به انسان کامل یا امام علیه السلام میرسد مصیبت یه امر متعارف و عادی نیست! مصیبتی که به ایشان وارد میشود اگر قاعده ازلی لطف و حرکت حُبّ الله در مشیت، حکمت و قدرت الهی عیان نبود، ارکان نظام آفرینش در هم فرو میریخت و تمام هستیِ موجودات و ماسوی الله همه از عالم غیب و شهادت، محو می شدند به همان صورت علمی در اختفای وجود محض! گویا اثری و خبری از خلقت آنها در عالم غیب و شهادت نبوده! وقتی حرمت یک مومن از کعبه ابراهیمی، بالاتر و برتر است! وقتی شکستن دل یک مومن، ارکان عرش الای را می لرزاند! حالا انسان کامل یا امام علیه السلام که روح و جان کعبه است! کعبه نیز به طواف شمع وجود امام علیه السلام در طواف است! امام علیه السلام که استیلای وجودی دارد بر اسم اعظم! امامی که خلائِق از نور او و بدست یداللّهی او خلق شدن از ملک و ملکوت، کرسی و عرش، لوح و قلم تا طایفه جنّ و انس و مَلِکُ و موجودات عالم طبع! امامی که بر قلّه قاف عالم اعلی علّیین، تکیه زده! امامی که اتّحاد و اتّصال تامّ با حقیقت غیب الغیوبی! حقیقت جمع الجمعی! وجود احدی فاطمی! دارد و فیض مطلق وجود را در مقام ذات، دریافت میکند! امامی که هویّت غیبیه نقطه تحت باءِ بسم الله الرحمن الرحیم است و اسم اعظم نیز با هویت نوری او یکی و یگانه است! یعنی اسم اعظم از نور او و او نیز از نور اسم اعظم است! اسم اعظم، اوّل و آخر و ظاهر و باطن کلمات وجودی عالم در مقام توحید احدی بر ایشان تجلّی مطلق نموده... امام علیه السلام که به سبب تکیه تکوینی بر کرسی اسم اعظم و ممسوس با اسم مستاثره ذات، در نظام آفرینش، صاحب مقام امر و کُن است و به موجب آن، با اسم الخالق و الهادی و الرزّاق در مقام‌فاعلیّت، تحت سیطره اسم الولی، متصرّف میشود در خزینه غیبیِ صورت علمی کلمات وجودی عالم که همانا قلب ایشان است به این صورت های علمی، فیض هستی و هدایت به امر و رزق عطاء میکند! وقتی امام علیه السلام که رکن رکین! اصل اصیل! در نظام توحیدی و خلقت است! بدون خلقت نوری ایشان، اصلا خروج صورت علمی کلمات خلقی عالم از اختفای وجود میسر نبود! وقتی چنین حرمتی که عالم قدس و نور همه قداست و نورانیّت خود را از ایشان دارند! همه قداست و نورانیّت همه امور در عالم غیب و شهادت همه از امام علیه السلام است! یقیناً هتک، جسارت و شکستن چنین حرمت مطلقی، مصیبت عظیم است! حالا هرچه عمق هتک حرمت بیشتر باشد! هرچه جسارت بزرگتر و فراگیرتر و همه جانبه باشد مصیبت نیز شدیدتر و عظیم تر خواهد بود لذا عاشورا و کربلا، اعظم مصائب است از حیث هتک حرمت و جسارت نسبت به امام علیه السلام! مصائبی که اهل آسمان (قدسیان و ملکوتیان) نیز که هیچ حزن و ملالی در آن راه ندارد در حیرت و حزن و ماتم جانگداز و طاقت فرسای واقعه کربلا، سر در گریبان دارند.... اما یک راز در مصیبت عظیم کربلا و عاشورا مستتر است! کربلا و عاشورا، شرح و تفسیر مصیبت عظیم دیگری است! امام حسین علیه السلام، نقش آفرین و میاندار اصلی تفسیر مصیبت عظیمی است که در لایه های باطنی آن، مستور و مکنون است! کربلا و عاشورا ظرف زمانی و مکانی است که اگر اتفاق نمی افتاد نتیجتاً عمق فاجعه! شدت جسارت! پیچیدگی ابعاد شوم مصیبت و سختی و جانکاه مصیبت مورد آن برای همیشه راز سر به مهر باقی می ماند. کربلا و عاشور خلق شد تا ابعاد و لایه های اعظم‌ مصائب مکنون و مستور مانده را عیان سازد!....ادامه دارد ----------------------------❀○❀--------------------------- @zohor313iran https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🕌🏴🚩بسم ربِّ الحسین🚩🏴🕌 السَّلام علیک یا رسول الله صلی الله علیه و آله السَّلام علیک یا حسن ابن علی علیه السَّلام السَّلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السَّلام ویژه ایام شهادت سبط اکبر در ادامه برای ورود به اصل بحث کربلا جلوه مجتبوی، گریزی به واقعه جانسوز کربلا میزنیم برش هایی از لحظات اخر امیر و امام عشق اشاره میکنیم. ▪️آخرین لحظات عمر امام حسین علیه السلام که حسابی بدنشان تیر خورده و زخمی بود، دشمن به سمت خیمه‌ها حمله کرد، امام در اینجا این جمله را فرمود: إن لَم یَکُن لَکُم دینٌ و کُنتُم لاتَخافونَ المَعادَ فَکونوا اَحراراً فِی دُنیاکُم؛ اگر دین ندارید و از قیامت نمی ترسید، لااقل در دنیای خود آزاده باشید. یعنی تا من زنده هستم به طرف خیمه بانوان نروید، مفهوم این سخن امام این است که به من چند ضربه، شمشیر و تیر بیش‌تر بزنید، ولی چند دقیقه دیرتر بعد از شهادتم به سمت خیمه بانوان بروید[۱] بعد حضرت فرمود:أَنَا الَّذِی أُقَاتِلُکُم وَ تُقَاتِلُونِّی وَ النِّسَاءُ لَیسَ عَلَیهِنَّ جُنَاحٌ فَامنَعُوا عُتُاتَکُم عَنِ التَّعَرُّضِ لِحَرَمِی مَا دُمتُ حَیّاً این منم که با شما می‌جنگم و شما هم با من مبارزه می‌کنید! زنان را گناهی نیست، پس متجاوزان و ستمگران و جاهلان خود را مادام که زنده‌ام از خیمه گاه من باز دارید[۲] ▪️آخرین لحظاتی که امام حسین علیه السلام داشت دربرابر دشمن دفاع می‌کرد و حضرت تک و تنها شده بود،خودش را به آب فرات رساند، در این لحظه امام علیه السلام یک مشت آب برداشت که بنوشد، اما یک نامردی به دروغ گفت:حسین داری آب می‌خوری! درحالی که به خیمه زنان حمله شده است! امام حسین علیه السلام حتی در حد یک مشت آب خوردن هم نایستاد، بلکه نگران حمله به حرم آل الله بود، حضرت سریع برگشت و برای دفاع از ناموسش معطل نکرد[۳] ▪️امام حسینی که هیچ وقت برای خودش هیچ کمکی نمی‌خواست، اما درآخرین لحظات عمرشان فرمود: آیا کسی نیست از حرم پیامبر دفاع کند؟[۴]هَل مِن راحِمٍ یَرحَمُ آلَ الرَّسُولِ الْمُحَنّارِهَل مِن نَاصِرٍ یَنصُرُ الذَّریة الاَطهارِ هَل مِن بَحیرٍ لِاَبناءِ البَتُول، هَل مِن ذابٍّ یَذُبُّ عَن حَرَمِ الرَّسُولِ؛ آیا رحم‌کننده‌ای هست که به خاندان پیامبرصلی الله علیه و آله ترحم کند؟آیا یاری‌کننده‌ای هست که فرزندان پیامبرصلی الله علیه و اله را یاری دهد؟ آیا کسی هست که به فریاد فرزندان زهرا بتول برسد؟ آیا دفاع‌کننده‌ای هست که از خانواده رسول خداصلی الله علیه و آله دفاع کند[۵] ◽نکته ای گاهاً شنیده میشود علت خلق این صحنه های جگرسوز و جانگداز و طاقت فرسا را به ناموس پرستی صرف از طرف امام حسین علیه السلام تقلیل میدن! تا حدّ غیرت صرف تقلیل میدن! ولیکن موضوع متعالی تر و فراتر از اوهام، خیال، عقل، قلب ناقص بشری است! ◽شخصیت هایی که در آن لحظات سخت قیامتی در خیام بودند، اگر چه زن هایی از خانواده امام حسین و بنی هاشم...و به ظاهر در خیامی از جنس چادر بودند! اما حریم، حریم آل الله است که قدسیان در طواف آنند! حریمی است که ثمره حقیقت مرتضوی و فاطمی(لولوء و مرجان)در آن خیام مستقرند! یعنی جلوه تام معشوقه ای صورت خداوند تبارک و تعالی(وجه الله)! ◽وقتی مشغول موسم حجّ هستید! چطور کعبه ای که از سنگ، چوب، گل، آهن و پارچه ای بیش نیست ولیکن بدلیل چینش توحیدی آن بدست حضرت ابراهیم خلیل الله و انتصاب به الله حرمتش برای اهل توحید و موحدین عالم واجب میشود! دهها عمل مباح در آن حریم، حرام میشود! احکام واجب برای حفظ حرم و حریم الهی وضع میشود! ◽حالا آل الله که روز عاشورا در ارض کربلا و در خیام، تحت محاصره دیوان و ددان مسلمان نما بودند، چه حرمت و حریمی در نظام توحید و آفرینش دارند! ◽حرمت و حریمی که قَوامِ قداست و نورانیّت عالم قدس به وجود آنهاست! ◽حرمت و حریمی که رحمانیّت و رحمیّت عرشیان و کرسی نشینان به وجود آنانست! ◽اصلا عرش و کرسی و عالم قدس و قدسیان، قداست و نورانیّت شان را از این حریم دریافت کرده اند! ◽کعبه و حجر الاسود هم در طواف این حریم مشغول و به وجود این حریم، حرمت دارند! ◽مقصد و مقصود حجّ، تمامیّت و کمال حجّ به وجود حریم و حرمت آل الله و لقاء امام علیه السلام است! ◽کدام حریم و حرمت بالاتر از وجود ذی وجود خورشید عالم تاب، اُختُ الوقار، بِنتُ الجلال، ناموس ازل و ابد خدا از علم الله تا الست و دنیا تا برزخ و قیامت و جنّت القاء یعنی عقیله بنی هاشم، حضرت زینب قلب الصّبور که لُبِّ توحید و ولایت را بی واسط از تجلّیات حقیقت مرتضوی(خلیفه الله مطلق) دریافت کرده و فیض مقدّس(باطن ولایت) را از حقیقت فاطمی گرفته است! | لینک بخش ۱ ----------------------------❀○❀--------------------------- @zohor313iran https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🕌🏴🚩بسم ربِّ الحسین🚩🏴🕌 السَّلام علیک یا رسول الله صلی الله علیه و آله السَّلام علیک یا حسن ابن علی علیه السَّلام السَّلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السَّلام ویژه ایام شهادت سبط اکبر پس حالا میتوان متوجه شد چرا اباعبدالله الحسین علیه السلام در آن لحظات آخر به فکر اهل خیام بود به هرنحوی سعی داشتند مانع حمله وحوش انسان نما به سمت اهل حرم بشوند! اما نکته دقیق اینکه: چه میشود که حضرت تصریح دارند تا زنده هستم و نفس در بدن دارم به خیام حمله ور نشوید و تعرّض نکنید! یعنی چه میشود که حتی امام حسین علیه السلام هم تمایلی ندارد شکسته شدن حریم و حرمت آل الله در خیام را تا وقتی زنده هستند، شاهد باشند! حتی حضرت، دست روی رگِ عربی جماعت امام کُش میگذارد! اشاره به مسلک و مرام آزادمردان عرب میگذارد تا آنها را از حمله و تعرّض به خیام بازدارد! این حریم چه جایگاهی دارد که برای امام حسین علیه السلام آنقدر ثقیل و سخت است که حتی حاضر نیست شکسته شدن چنین حریم و حرمتی را ببیند! سرانجام در همین حین، آن ملعون ازل و ابد دستور میدهد، بروید کارش را تمام کنید! و حالا برشی از تاریخ پس از کودتای ثقیفه بنی اسرائیلی را مورد بررسی قرار دهیم.... آری! عصاره ی مصیبت عظیم و اعظم مطلق، میان کوچه بنی هاشم!....دست حسن ابن علی علیه السلام در دستان مادر عالمین و مواجه با آن فرزند شیطان! ابلیس مجسّم! حرامیِ حرام زاده!... آه و آه و آه و حزن و حزن و حزن مطلق، الی الابد! غوغا و قیامت سیلی، جلوی دیدگان امام حسن علیه السلام که هرچه کرد با حضرتش، همین قیامت و غوغای سیلی بود نه زهر زن یهودی زاده... غوغا و قیامت آن سیلی، میان کوچه بود که تبدیل به صحنه قیامتی برای امام حسن مجتبی علیه السلام شد تا یگانه دردِ جانکاه و مطلق این مصیبت، نور ولایت علوی و حقیقت احدی فاطمی را در وجود حسن ابن علی علیه السلام، جمع و به اوج برساند! در این اوج، وصول به مقام احسان و سرچشمه ی مجمع البحرین برای سبط اکبر حاصل شد، مجمع البحرینی که جمع حقیقت ولایت علوی و فاطمی در مرتبه اعلی علّیین وجودی امام حسن علیه السلام است که اشاره دارد به حقیقت مجتبوی!... امّا حزن مطلق این مصیبت! غم جانکاه مطلق این مصیبت! باید در مراتب عالی و اعلی وجودی امام حسن علیه السلام سالهای سال، مکنون و مستور بماند تا قابل شوند برای تجلّیات حقیقت مجتبوی از حیث مظهریت در مقام کثرت برای عطاء نعمات و نفحات رحمانی و فیض احسنِ حَسَن به جمیع خلائِق و این سِرِّ کریم است که به حسن ابن علی علیه السلام تعلّق گرفته... اصل مصیبت عظیم و اعظم مطلق که غوغا و قیامت در قیامتی میان کوچه بپا کرد! بدلیل هتک حرمت و جسارت اوّل شخص نظام احسنِ توحید احدی است! شخصیتی که هویت غیبی ممسوس فی ذات الله است! او که مظهر غیب الغیوبی هو در مقام وحدت است! او که هویّت غیبیه نبوّت مطلقه محمّدیه و ولایت مطلقه علویه است! او که ارکان اسم اعظم است! او که به فرمایش امام حسن عسکری علیه السلام حجّت است بر حجّت های الهی! یعنی تکویناً در خلقت نوری ایشان تقدّم دارد بر حجج الهی و حجّت های الهی نیز در خلقت نوری، تقدّم دارند بر جمیع خلائِق! او که به فرمایش امام زمان علیه السلام، اسوه ی خلیفه الله مطلق است و اسوه در رتبه وجودی بالاتراست! اوّل شخصی که سرچشمه کوثر یازده گانه حقایق نوری جنّت النّعیم است! این شخصیت بی بدیل نظام آفرینش، که در چنین جایگاه رفیع و متعالی قراردارد! جایگاهی که فقط ائمه اطهار علیهم السلام با آن اتّصال و اتّحاد دارند! مقامی که همگان از شناخت کنه آن، بریده شده اند و حالا خداوند تبارک و تعالی تقدیر را اینگونه رقم زده که به روی زمین هبوط کند و مطابق با تکوین خلقتش، نام فاطمه برایش انتخاب گردد! جسارت و هتک حرمت سیلی میان آن کوچه، جمع مصیبت عظیم و اعظم مطلق است در مقابل دیدگان حسن ابن علی علیه السلام! چگونه میتوان سخن از عمق این مصیبت مطلق و شدت غم جانکاه لایه های قیامتی اش را فهم کرد! چگونه میتوان، تصویری از شدت غم جانسوز این مصیبت عظیم و اعظم مطلق را از ذهن و خیال و قلبها گذراند! عصاره مصیبت عظیم و اعظم مطلق باید در آئینه ای دیگر، شرح و تفسیر کرد! آری!...غوغا و قیامت در یوم القیامه عاشورا و محشر کربلا، شرح و تفسیر عمق لایه های باطنی مصیبت عظیم و اعظم مطلقی است که امام حسن مجتبی شاهد آن بود! شرح و تفسیر شدّت مصیبت عظیم و اعظمی است که در سینه امام حسن مجتبی علیه السلام،حکّ شد! صحنه هایی که از صبح تا عصر عاشورا خلق شد تماماً شرح آیه آیه های غمنامه امام حسن مجتبی علیه السلام است! | لینک بخش ۲ ----------------------------❀○❀--------------------------- @zohor313iran https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104