3291_48646.pdf
491.1K
♨️مروری بر زمینههای تاریخی نگارش نامه عذرخواهی آیت الله آذریقمی به مقام معظم رهبری
روزنامه جوان، ۱۷ آبان ۱۴۰۰
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر
@rozaneebefarda
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️مدیر کل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی: شایعه بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سازمان تبلیغات!
🔺حامد علامتی:
🛎این بودجه مربوط به تبصره ۶ قانون #بودجه سالجاری است که از محل مازاد درآمد اپراتورها به شرط رسیدن به رقم ۷ هزار میلیارد تومان قابل وصول خواهد بود، اما چنین درآمدی وصول نشده و از این محل به #سازمان_تبلیغات ریالی اختصاص نیافته است که در صورت تحقق این درآمد، حداکثر اعتباری که به سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری قابل تخصیص خواهد بود ۳۰۰ میلیارد تومان است و اعدادی که در رسانهها مطرح میشود دقیق نیستند.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻رسولالله (صلیاللهعلیهوآله): وَيلٌ لِصُنّاعِ اُمَّتي مِنَ اليَومِ و غَدا
واى به حال صنعتگران امّت من، از اين كه در كار مردم امروز و فردا كنند.
📚وسائل الشيعه، ح ۱۲، ص ۳۱۰
☀️بیانات مقام معظم رهبری
وَ أَصلَحُ النّاس أَصلَحُهُم لِلنّاس
صالحترین مردم آن کسی است که بیش از دیگران به صلاح مردم کار کند. همه میخواهیم از عباد الله الصّالحین باشیم انشاءالله. اگر میخواهید از بندگان صالح باشید تا آن جایی که از دستتان برمیآید به صلاح مردم عمل کنید، کار کنید، اقدام کنید.
وَ خَیرُ النّاس مَن إِنتَفَعَ بِهِ النّاس
این «خیر» هم برای تفضیل است؛ یعنی بهترین مردم کسی است که دیگران از وجود او منتفع بشوند؛ برای رفع گرفتاریهای دنیوی و اخرویشان به او مراجعه کنند و او نفع ببخشد به مردم. این [شخص] را میگویند بهترین مردم است.
۱۳۹۲/۱۰/۱۸
#اخلاقی
#مردم
☀️نشر با منبع
☀️درس اخلاق امام خامنه ای
☀️ @darsemamkhameneii
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️استمداد حضرت آیتاللهخوئی ره از مقام معظم رهبری در جریان انتفاضه شعبانیه
✍حاشیه روزنه
#سکولارهای_حوزوی برای تکمیل پازل خود تا کنون بخشهای مهمی از حقائق تاریخی مرتبط با تحولات حوزوی را بایکوت و سانسور کردهاند!
از جمله این موارد میتوان به تاریخ مجاهدتهای برخی اعاظم نجف و قم اشاره کرد؛ تحرکات و دستگیری #آیتاللهبروجردی توسط رضاخان(سال ۱۳۰۶)، حرکت مرحوم #آیتاللهحکیم در تکفیر بعثیها و درافتادن با صدام(سال ۴۹) که منجر به حصر ایشان شد و نیز مشارکت مرحوم #آیتاللهخوئی در انتفاضه شعبانیه(سال ۶۹) نشانگر آن است که بزرگان تشیع اهل مبارزه و جهاد با طاغوت بودهاند.
این در حالیست که سکولارها تلاش دارند آنان را سیاستستیز و العیاذبالله سکولار معرفی نمایند تا از این طریق بتوانند طریقه باطل خود را موجه جلوه دهند!
اگر تاریخ تحولات حوزه به درستی ترسیم شود، معنای درست انقلابیگری در حوزه و پرچمداران و پیشتازان آن به درستی عیان خواهد شد و سیهروی شود هر که در او غش باشد!
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر
@rozaneebefarda
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️حرکت حسن روحانی به سمت امور آموزشی و پژوهشی⁉️⁉️⁉️
شنیده شده حسن روحانی بعد از پایان دوران ریاست جمهوری به موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی رفته و در آنجا عضو هیات علمی شده است. رئیس جمهور پیشین اخیرا تدریس خود را در این موسسه آغاز کرده است. روحانی قبل از ریاست جمهوری نیز به اتفاق جمعی از همفکران خود از جمله صالحی امیری و برخی افراد دانشگاهی در این موسسه حضور داشتند. موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی (نیاوران)، مجموعهای وابسته به نهاد ریاست جمهوری و به عنوان اتاق فکر دولت جمهوری اسلامی است که در حوزههای پژوهشی و آموزشی فعالیت میکند.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻مشارکت ۵۰۰۰ طلبه در شبکه اعزام مبلّغ نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها
🔻حجتالاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها در دیدار با مدیر حوزه
◻️ ورود حوزه به دانشگاهها یک امر مستحدثه است؛ مسئله دانشگاه اسلامی یک مسئله پیچیده میباشد
بر اساس اقتضائات فضای فکری و فرهنگی دانشگاه سرنخها و جوانههای افکار خارجی در این نهاد زودتر از سایر نهادهای آموزشی میروید
◻️۵۰۰۰طلبه فاضل شامل ۳۲۰۰طلبه آقا و ۱۸۰۰طلبه خانم در شبکه اعزام مبلغ این نهاد حضور دارند
◻️بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ طلبه حق التدریسی که در دانشگاه ها به تدریس میپردازند
◻️ما در دانشگاه ها ۲۶۰ دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری داریم
◻️در حال حاضر ۴۰ مرکز دروس حوزوی در فضای دانشگاه ها داریم که بالغ بر ۴۰۰۰ نفر دین پژوه بدون اخذ مدرک تحصیلی و فقط به دلیل علاقه شخصی در این مراکز مشغول به تحصیل علم هستند
◻️متون درسی مرتبط با علوم انسانی و دینی که در دانشگاه ها در حال تدریس هستند می بایست مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد
🔻حجتالاسلام پناهیان: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به امرپژوهش عمق ببخشد
◻️ میبایست در طرحهای تحولی حوزه، دانشگاهودانشجویان به عنوان اصلیترین مخاطبین در نظر گرفته شوند
◻️ این نهاد میتواند بازوی مشورتی خوبی برای حوزه در تربیت طلاب برای ورود به فضای دانشگاه ها باشد
◻️ لازم است ادبیات حوزویان متناسب با شرایط امروز جامعه شود
◻️ باید مسئله آمادگی حوزویان برای ورود به فضای دانشگاه ها در برنامههای کلان حوزه لحاظ گردد
◻️ نیاز است طلاب برای سختترین شرایط در برخی دانشگاه ها آمادگی یابند.
♨️ @khabarehowzeh
🔻امام موسي كاظم (عليهالسلام): ما فِي الْمِيزَانِ شَيْءٌ أَثْقَلَ مِنَ الصَّلَاةِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
🔻در ترازوی اعمال، هیچ چیز سنگین تر از صلواتبرمحمدوآلمحمد نیست.
📚 الكافي، جلد ۲، صفحه ۴۹۴
☀️بیانات مقام معظم رهبری
وَ أَحزَمُ النّاس أَکظَمُهُم لِلغَیظ
حزم به معنای دوراندیشی و احتیاط و رعایت همهی جوانب زندگی است. حازم کسی است که در هر قدمی که برمیدارد و هر حرکتی که انجام میدهد، همهی جوانب آن را ملاحظه میکند.
میفرمایند حازمترین مردم آن کسی است که خشم خود را، غیظ خود را فرو ببرد. چرا این [شخص] حازم است؟ برای اینکه غیظ و خشم پردهای بر روی عقل انسان میکشد. انسان در حال عصبانیت از تصرف عقل خود خارج میشود؛ وقتی انسان از تصرف عقل خارج شد، کارهای بیرویه، کارهای غلط، حرفهای نابجا، تصمیم نادرست از او سر میزند. پس انسان اگر بخواهد حزم را رعایت کند و مراعات جوانب گوناگون زندگی را بکند و مواظب باشد که خطا و اشتباه نکند، یکی از راههای مهمش این است که وقتی عصبانی شد کظم غیظ کند؛ یعنی نگذارد که این عصبانیت در حرف او، در عمل او، در رفتار او، در اقدام او اثر بگذارد؛ [راهش] این است؛ این درس بزرگی است. [یکوقت ما] عصبانی میشویم، یک حرف بیرویهای از دهانمان خارج میشود.
حالا عصبانی شدن هم انواع و اقسامی دارد؛ بعضیها عصبانیتهای عارضی [دارند]؛ به قول این جوانها جوگیر میشوند؛ یک جایی در یک جمعیتی قرار میگیرند که آنها نسبت به یک جهتی یک جهتگیریای دارند، این شخص هم جوگیر میشود و [عصبانی میشود] در واقع اگر تنها بود عصبانی هم نمیشد اما در آن جو عصبانی میشود و وقتی عصبانی شد آنوقت هرچه از دهانش بیرون بیاید بر زبان جاری میکند؛ اشتباهات فراوان، خطاهای فراوان.
۱۳۹۲/۱۰/۱۸
#اخلاقی
#حزم
☀️نشر با منبع
☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای
☀️ @darsemamkhameneii
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ماهی چقدر حقوق میگیری؟
کبری آسوپار نوشت:
🔹در جدولبندی وسط اتوبان تعدادی کارگر با بیل و نهال و... مشغول کار هستند. رئیسجمهور نزدیک کارگران میرود و یکی از آنها را مخاطب قرار میدهد: «ماهی چقدر حقوق میگیری؟» پاسخ سریع داده میشود: «۳۷۰۰». همین و تمام. کسی از هیچ طرف این دیالوگ، نمیگوید کم است، زیاد است، خوب است و یا هر چیز دیگری که یک فایدهی آنی را بر دانستن میزان حقوق او مترتب کند. گویی همه ارزش قرار است همین اصل گفتگو باشد!
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️ماهی چقدر حقوق میگیری؟
✍کبری آسوپار نوشت:
🔻در جدولبندی وسط اتوبان تعدادی کارگر با بیل و نهال و... مشغول کار هستند. رئیسجمهور نزدیک کارگران میرود و یکی از آنها را مخاطب قرار میدهد: «ماهی چقدر حقوق میگیری؟» پاسخ سریع داده میشود: «۳۷۰۰». همین و تمام. کسی از هیچ طرف این دیالوگ، نمیگوید کم است، زیاد است، خوب است و یا هر چیز دیگری که یک فایدهی آنی را بر دانستن میزان حقوق او مترتب کند. گویی همه ارزش قرار است همین اصل گفتگو باشد!
🔹نفر بعدی که مخاطب همین سؤال واقع میشود، مستأصل میماند که چه بگوید و دستهایش را به گونهای حرکت میدهد و به کارگران دیگر نگاه میکند که یعنی چه بگویم! یکی از همراهان رئیسجمهور متوجه استیصال او نمیشود و –شاید کمی بی فکرانه- میگوید خبر نداری چقدر میگیری؟!
🔹تعجب از او و نگفتن حقوق ماهیانهاش نیست؛ تعجب از کسی است که تا سطح همراهی رئیسجمهور بالا آمده، اما توانایی تشخیص استیصال و بلکه ترس آن کارگر را ندارد. تعجب است که درنمییابد موضوع «ندانستن» نیست. مگر میشود کارگر حساب ریال ریال حقوقش را نداشته باشد؟! اهل حساب و کتاب هم که نباشد، نسبت وضعیت اقتصادی کشور با میزان دریافتیاش، او را اهل حساب میکند. نسبت به نفر اول، او کمی فرصت مصلحتاندیشی داشته؛ به همین دلیل مستأصل است. موضوعش «ترس» است. یک حرکت اشتباه، او را به کیش و مات میرساند و همان حقوقی را هم که از بیان مقدارش میترسد، از دست میدهد و با خود فکر میکند آن وقت رئیسجمهور کجاست؟
🔹یکی میگوید ۴ تومان و دیگری ۴۸۰۰ و... یک نفر از میان جمع، غائلهای را که مسئولان حاضر گویی حتی متوجهاش هم نشدهاند، جمع میکند و میگوید بقدر قانون کار. همین پرسش و پاسخ و استیصال، بعد از سؤال «روزی چند ساعت کار میکنید؟» رئیسجمهور هم تکرار میشود.
🔹رئیسجمهور و آن جمع باید این سؤال برایشان پیش بیاید که چرا این کارگرها گلایه ندارند. تعارف که نداریم؛ ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان یا ۲ میلیون و... که از دهان یکیشان در میرود و عدد را ناتمام میگذارد، رقمی نیست که وقتی آن را به بالاترین مقام اجرایی کشورت گفتی، بعدش گلایه نکنی... اصلاً مگر او چندبار فرصت صحبت با چنین مقامی را خواهد یافت؟ رئیسجمهور بالاترین مقام اجرایی کشور است؛ اما برای آن کارگر، بالاترین مقام مسئول همان سرکارگر و در نهایت کارفرماست که به او حقوق میدهد. امورش دست اوست و اگر از خلال گفتوگویش با رئیسجمهور، حرفی بزند که منافع کارفرما را به خطر بیندازد، زندگیاش به هم میریزد و آن وقت رئیسجمهور کجاست؟ همین دوربینها هم برای رئیسجمهور آنجاست؛ وگرنه صدای کارگر را وقتی بیکار شود، چه کسی میشنود؟ برای او مسئول کسی است که میتواند صدایش را به او برساند.
🔹همه فایده صحبت با رئیسجمهور نباید این خشنودی و فخرفروشی احتمالی باشد که «من رئیسجمهور را از نزدیک دیدم و با او حرف زدم»؛ رئیسجمهور که سلبریتی نیست تا صرف گرفتن یک سلفی با او یا فخرفروشی از دو جمله همکلامی، همه هدف از دیدار او باشد؛ او باید کار کند، زندگیها را بهتر کند، رسیدگی کند، تغییر دهد، متحول کند؛ او رئیس همه رؤساست.
آقای رئیسی عزیز!
🔹از سر زدن شما به کارگرها باید کارفرما و سرکارگر بترسند، نه آنکه آن کارگر لکنت بگیرد و حتی از پاسخ به بدیهیترین سؤال ممکن درماند. میدانم در دوره بدی رئیسجمهور شدهاید و مردم انتظار تحقق همه وعدههای انتخاباتی رئیسجمهور ۹۲ و ۹۶ را هم از شما دارند؛ باید شکر کنیم از رئیسجمهوری که داخل کارخانه منتخب و از پیش تعیین شده هم، فقط از پشت شیشه شاسی بلندش با تکان دادن سر، جواب استقبال کارگرها را میداد، به رئیسجمهوری رسیدهایم که از نزدیک و سرزده با کارگرها صحبت میکند، اما یادآوری تفرعن دیگری، کار شما را بیشتر از یک «انجام وظیفه» قابل تحسین نمیکند. فرامتن دیدارهایتان را هم دریابید.
🔹شما گفتید و ما شنیدیم و در همین شنیدن متوقف نشدیم و رأی هم دادیم؛ حال کارگرها گفتند و شما شنیدید و دیدید، شما هم در همین شنیدن و دیدن متوقف نشوید. میخواهید با کارگرانی که میترسند حتی میزان حقوقشان را به شما بگویند، چه کنید؟ میدانید، در سرزمینی که گرفتن حقوق نجومی شرمآور نباشد، داد زدن حقوق کارگر میتواند ترسناک باشد! وقتی کسانی که امور مردم دستشان است، از مقامات عالی رتبه حساب نبرند و اقتدار قانون را بر خود ناظر ندانند، کارگر باید حتی از حرف زدن با عالیترین مقام اجرایی بترسد!
🔹ما قدردان اتفاق مبارکی که دارید رقم میزنید، هستیم؛ اما از این گفتگوها قرار است به چه نتیجهای برسید؟ این هدفگذاری است که باید مبنای ارزشگذاری چنین رویدادهایی قرار بگیرد.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️سیاست دفتر رهبری کجا و سیاست برخی دولت مردان کجا
🔸در حالی که دولت در تلاش بود سپهر خلجی، مسئول روابط عمومی دفتر رهبری را برای پست سخنگویی دولت انتخاب کند، این مورد با مخالفت دفتر ایشان مواجه شد.
🔸این نشان میدهد دفتر رهبری حاضر نیست در این حد هم به اعتماد عمومی خدشه ای وارد شود و شائبه ای از رانت بازی برایشان بوجود بیاید.
🔸ولی متاسفانه در روزهای اخیر شاهد انتصاب عجیب و غریبی از برخی مسئولان بوده ایم که واقعا افکار عمومی را خدشه دار کرد و به اعتماد عمومی ضربات جدی زد.
🔸انتصاب داماد شهردار تهران و برخی معاونت های صرفا رفاقتی در برخی وزارت خانه ها همچون اقتصاد و اکنون هم پیشنهاد فیاضی به عنوان وزیر آموزش و پروش با حداقل ترین رزومه کافی، ضربات جدی به اعتماد عمومی در این شرایط بد اقتصادی میزند ولی ظاهرا دولت برایش اهمیتی ندارد!
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ديدار پدر صنعت موشكی ايران شهيد «طهرانیمقدم» با علامه «حسنزاده آملی»
🎥 بارک الله آقاجان! خدا شما را حفظ کند!
🌹 سالروز شهادت سردار رشید اسلام، شهید حسن طهرانی مقدم گرامی باد.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
#صدای_شما
🔻سلام در موضوع امریه طلاب ... نهادهایی که سرباز طلبه جذب میکنند با توجه به قانون کسری خدمت، این ادارات به دلخواه میتوانند قبول نکنند ونامه ترخیص از خدمت را ندهند و طلبه هم هیچ اختیاری دراین زمینه ندارد و مراکز مدیریت هم هیچ کاری انجام نمی دهند و به عهده آن نهاد می گذارند تا جایی که حتی اگر سرباز طلبه دوسال هم خدمت سربازی انجام دهد و همه گزارشات هم به مرکز ارسال شود بازهم اگر نهادی دلش نخواست می تواند نامه ترخیص را امضا نکند. مرکز هم هیچگونه حمایتی نمی کند.
🔻عملا با یک طلبه به هر شیوه ای که دلشان بخواهد، رفتار میکنند وهیچ دادرسی برای او وجود ندارد.
🔻بنده یکی از طلبه هایی هستم که یکسال از عمر من را هدر داده اند و با وجود داشتن کسری خدمت و یکسال خدمت با اسناد و مدارک، مجبور به ترک شده و هیچ نهادی پاسخگو نیست و فقط به خاطر معیشت فرزندانم از ادامه روند خدمت، معذوم.
💬ابراهیم
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻امام على ع: أفضَلُ الأَدَبِ أن يَقِفَ الإِنسانُ عِندَ حَدِّهِ ولا يَتَعَدّى قَدرَهُ
برترين ادب آن است كه انسان در حدّ خود بايستد و از اندازه خويش فراتر نرود
غررالحكم حدیث3241
☀️مقام معظم رهبری
اینکه گاهی تعبیر میشود که «مسئولین نوکر مردم هستند»، بعضی ایراد میکنند که آقا این کلمهی «نوکر» را نگویید. خب این کلمهی پیغمبر است دیگر، خادم یعنی نوکر. این کلام علاوه بر اینکه اهمیت و ارزش خدمت به مردم را نشان میدهد که از نظر شارع مقدس اسلام و پیامبر مکرم، چقدر «خدمت به مردم»، «برای مردم کار کردن»، «برای مردم زحمت کشیدن»، «به مردم سود رساندن» اهمیت دارد، چقدر اهمیت دارد؛ علاوهی بر این، درهم شکستن آن پندار غلط و انگارهی غلطی است که من و شما از ریاست و سیادت خودمان در ذهنمان نقش میبندد. وقتی من و شما در فلان اداره، در فلان جمعیت رئیس شدیم، یک انگارهای در ذهن ما به وجود میآید از وجود خودمان، از شخصیت خودمان، که گویی یک حاشیهی امنی باید داشته باشیم، یک اعتبار فوق متعارفی باید داشته باشیم؛ نه، روایت میگوید شما اگرچنانچه به هر دلیلی ریاست این جمعیت، ریاست این قوم، ریاست این ملت را در هر حدی بر عهده گرفتید، فوراً وظیفهای به گردن شما میآید و آن خدمت به اینها است.
ببینید این کجا و آنچه که در فرهنگهای رایج دنیا، در فرهنگهای مادی مطرح است کجا! که به مجرد اینکه کسی وارد این اتاق ریاست شد و روی صندلی ریاست نشست، کأنه یک حصاری از اعتبارات و عناوین دور او کشیده میشود که دیگر کسی حق ندارد به او اندک تعرضی بکند؛ نه، شما رئیسید خیلی خب، موظفید به خدمت کردن.
۹۲/۱۱/۱
♨️khabarehowzeh
♨️تیترهای مغرضانه از نصایح مشفقانه
رسانه ی خبرآنلاین با انتخاب تیتری سیاه از دعوت به تقوا که از واجبات نماز جمعه است نماز جمعه و امام جمعه انقلابی تهران را هدف تخریب قرار داده است
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️این هفته عدالتی ترین مسأله عمومی کشور بازطرح یارانه های پنهان بود. بازاری سازی اش و هم اینجور ماندنش موجب تبعیض است!
در خطبه تهران ولو کوتاه و در حد موضع (نه تحلیل و تبیین و مطالبه مشخص) طرح شد اما متاسفانه اغلب رسانه ها جمله دیگری که تعرض به مردم تلقی میکردند را تیتر کردند!
اگر عدالت اجتماعی و عمومی را دوست داریم باید شروع ها را گرامی بداریم و تشویق کنیم،
از "موضع بسیط و ساده گرفتن" به "تبیین و تحلیل اسلامی مسأله" بکشانیم و "راه حل های درست" را از تریبون های مقدس، پر پژواک و به اجرا نزدیک کنیم.
#نماز_جمعه
#انصاف
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
✍علی مهدیان نوشت
بروید متن سخنرانی آقای صدیقی را در نماز جمعه ببینید. دعوت به تقوا کرده که جزو واجبات خطبه است و توضیح داده عدم تقوا باعث بلایا میشود.
بعد هم ویژگیهای دولت فعلی را گفته که ولایی و عدالتخواه و جوانگرا و مردمی است.
خود جناب صدیقی محل بحث من نیست. خدا ایشون رو حفظ کنه اما این نکته هم روشنه که کسی که علت مشکلات این مردم مظلوم و قهرمان را گناه های آنها بداند نه از دین چیزی فهمیده نه این مردم را شناخته.
مثل این است که عده ای وسط خیمه های اباعبدالله بایستند و روایات نسبت بلایا و گناهان را بخوانند. چقدر احمقانه است اگر مرض دیگری نباشد.
باید درباره تحریم ها و محرومیتهای این مردم، آن را با ضیافه الله که برای ویژگان است مقایسه کرد مثل حضرت امام ره و باید حقیقت البلا للولاء را یادآوری کرد.سالها است این مردم با کرامت و مظلوم با همه فشارها و دردهای داخلی و خارجی پای این انقلاب ایستاده اند و پرچمدار مقاومت جهانیند
اما انصافا سخنان جناب صدیقی هیچ ربطی به این تیترهای دروغ ندارد.او در مقام بیان آثار گناه و تقوا بود نه علت یابی وضع امروز مردم .شاید بگویید تحریفش کردند چون از دولت مردمی و ولایی و ظلم ستیز دفاع کرده.دردشان آمده. من میگویم این نیست.مشکل این است که تریبون نماز جمعه با شعارعدالتخواهی در عین حال در حال امیدآفرینی است. همان که رسانه چی های دشمن دقیقا مقابلش را میخواهند
خیلی وقت است گفتمان عدالتخواهی را گره زده اند به پراکندن ناامیدی.
حالا بگردید ببینید به جز علینژاد و سینا ولی الله چه کسانی در داخل چشم بسته اند و دهان باز کرده اند و تهمت میزنند؟!
@ali_mahdiyan
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
📣 نقادی به سبک فارس
▫️خبرگزاری فارس پس از پوشش خبری عادلانه ی(!) سخنان طرفهای بحث در ثریا از حدود ده دقیقه تماس تصویری بنده چند غلط فقهی و... شمارش کرده و همین جا هم آن ده دقیقه را انعکاس نداده تا مخاطب بتواند ارزیابی کند.
• مثلا مخاطب ببیند در همان #وقت_ضیق (ده دقیقه مقابل یک ساعت) هم درباره زندانیان گفته ام: "البته آنها برای انجام یک واجب آورده می شدند"!
و درباره تشهیر هم قبل از یادداشت پیوست در همان برنامه گفته ام: "پیشنهاد می کنم شورای سیاستگذاری با #همکاری_قوه_قضائیه چنین کند"!
• نویسنده محترم خود را معرفی کند تا محضرشان درس پس دهم و قول مشهور فقهای شیعه در هر دو مساله را مرور کنم!
• عمده مطلب یادداشت "نسبت نهاد نماز جمعه با مجرمین قضائی" هم سالهای قبل بنام "رسواگری مفسد اقتصادی از فقه تا قانون تشهیر" در این کانال بود !
• چنانچه آمارهای خوانده شده هم سالها بوده و چون به رخ کشیده نشده بود نویسنده فارس عهده دار توجیهش نبود!
• مروری در یادداشت های بنده، تمجید و تحسین ائمه جمعه حتی برای برداشتن یک نرده یا جوشکاری یک لوله را نشان می دهد. خداوند ما را از انصاف دور نکند.
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2552
به هرشکل همین قدرش هم سپاسگزاریم
مخاطبان فرهیخته، "نقد فارس" / "ده دقیقه حضور تصویری در ثریا" /"یادداشت پیوست" را اینجا بخوانند و قضاوت کنند:
- http://fna.ir/4vrfk
-https://eitaa.com/m_ghanbarian/2543
-https://eitaa.com/m_ghanbarian/2546
🤲 ربنا آتنا من لدنک رحمه و هیئ لنا من امرنا رشدا!
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻امام عسكرى (عليهالسلام): لا تُمارِ فيَذهَبَ بَهاؤكَ و لا تُمازِحْ فيُجتَرأَ علَيكَ
➖ #مجادله مكن كه احترامت از بين میرود و
➖ #شوخى مكن كه بر تو گستاخ میشوند.
📚تحف العقول : ۴۸۶
☀️بیانات مقام معظم رهبری
اگر یقین نبود و شک بر وجود انسان مستولی بود، اهداف برای انسان نامفهوم و مبهم است؛ هدفها که روشن نبود، حرکت، حرکت مستقیم و صحیح و مستمری نخواهد بود؛ لذاست که خدای متعال در مورد پیغمبر اکرم میفرماید: «آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْهِ مِن رَّبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ کُلٌّ آمَنَ بِاللهِ وَمَلآئِکَتِهِ [وَکُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لاَ نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ وَقَالُواْ سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا غُفْرَانَکَ رَبَّنَا وَإِلَیْکَ الْمَصِیرُ]»
با بینه و یقین حرکت کردن تفاوت میکند با حرکتی که از روی تردید و شک باشد؛ لذا شما میبینید که در دعاها هم درخواست یقین از خدا میشود: «[اَللّهُمَّ اجْعَلْ غِناىَ فى نَفْسى] وَالْیَقینَ فى قَلْبى وَالاِْخْلاصَ فى عَمَلى وَالنُّورَ فى بَصَرى وَالْبَصیرَةَ فى دینى»
خب، آیا یقین چیزی است که وقتی پدید آمد، همیشه در دل انسان باقی بماند؟ یا باید آن را آبیاری کرد؟ نه، دومی درست است؛ یقین حاصل میشود لکن گاهی حوادث و عوارضی که برای انسان و در نفس انسان پیش میآید -از شهوت و غضب و اطماع و انواع و اقسام ضعفهای اخلاقی- یقین را در انسان تضعیف میکند و تردید و شک به وجود میآورد.
یکی از آثار بسیار سنگین و سخت گناهان، همین از بین رفتن یقین است که «ثُمَّ کَانَ عَاقِبَةَ الَّذِینَ أَسَاؤُوا السُّوأَى أَن کَذَّبُوا بِآیَاتِ اللهِ [وَکَانُوا بِهَا یَسْتَهْزِؤُون]» وقتی که انسان کار خلاف، کار غلط بر اساس خواستههای نفسانی، شهوات نفسانی و ضعفهای اخلاقی انجام میدهد بهتدریج برای اینکه عمل خود را توجیه کند، خودش پایهی اعتقادات خودش را مثل موریانهای از بین میبرد و پوک میکند.
بنابراین مهمترین چیزی که خدای متعال در دل انسان میگذارد یقین است و این یقین را باید حفظ کرد.
۱۳۹۲/۱۱/۱۶
#اخلاقی
#یقین
☀️نشر با منبع
☀️درس اخلاق امام خامنه ای
☀️ @darsemamkhameneii
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️آئین تودیع و معارفه مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)
🔻آئین تودیع و معارفه مدیران پیشین و جدید موسسه امام رضا(علیه السلام) بصورت ویدئو کنفرانس در تهران و قم برگزار شد.
🔻آیت الله علیاکبر رشاد ضمن قدردانی از زحمات پنج ساله حجت الاسلام و المسلمین دکتر #حیدر_همتی و تبیین اهداف کلان و راهبردهای عملیاتی موسسه در بعد برنامه و تربیت نیرو در حوزه فقه نظام ساز و با اشاره به ضرورت تحول و ارتقا ارکان موسسه آموزش عالی امام رضا(ع)؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر #ذبیح_الله_نعیمیان را برای دوره سه ساله به مدیریت این موسسه منصوب نمودند.
🔻حجت الاسلام و المسلمین نعیمیان از پژوهشگران با سابقه در حوزه فقه حکومتی و دارای تالیفات متعددی در این زمینه می باشند.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️مدرسه علمیهای متفاوت در اصفهان
◻️ از راه اندازی مطب تا باشگاه ورزشی
🔻حجت الاسلام مهدی سراجی، مدیر مدرسه علمیه امام سجاد(ع) حوزه علمیه اصفهان:
مدرسه علمیه امام سجاد(ع) مدرسه است که در آن پیرایشگاه، مطب طب سنتی، ماساژ درمانی، عطاری، کتابخانه، باشگاه ورزشی و حتی بوفه مواد غذایی راه اندازی شده است.
👈 مشروح گفتگو
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻رهبر انقلاب اسلامی در حکمی اعضاء شورایعالی انقلاب فرهنگی را برای دوره جدید منصوب کردند
🔻امام خامنهای در حکمی با انتصاب اعضاء شورایعالی انقلاب فرهنگی برای یک دوره جدید و چهار ساله، ضمن تشکر از زحمات اعضاء سابق بویژه دانشمندان و اساتیدی که در دوره جدید حضور نخواهند داشت، شاکله و آرایش عمومی فرهنگ بر اساس نظم و محتوای انقلابی را یگانه وسیله مصونسازی در برابر هجوم فرهنگی و رسانهای بیگانگان دانستند.
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
🔸بسم الله الرحمن الرحیم، الحمدالله والصلاة علی رسولهالمصطفی و آله الاطهار. سلامالله علیهم اجمعین.
ورود در دومین چهلوارهی انقلاب اسلامی که با آغاز سدهی جدید هجری شمسی همزمان شده است، نگاهی نو، آسیبشناسانه و روزآمدساز، به مجموعهئی از زیرساختهای تمدنی را ضروری میسازد. در رأس این مجموعه، مقولهی فرهنگ است. فرهنگ، جهت دهندهی همهی اقدامهای اساسی و زیر بنائی جوامع بشری و شتابدهنده یا کُندکنندهی آن است.
🔸این رویکرد در مقطع کنونی، عمدتاً ناظر به ارتقاء نگاه و احساس مسئولیت متصدیان فرهنگی و نخبگان و فعالان عرصههای گوناگون کشور به مقولهی فرهنگ و پدیدآمدن این باور عمیق است که فرهنگسازی در هریک از اجزاء تمدّنی جامعه، برترین وسیلهی پیشرفت و موفقیت آن و بینیازکننده از ابزارهای الزامآور و تحکّمی است.
🔸همچنین ناظر به این نکتهی حیاتی است که شاکله و آرایش عمومی فرهنگ در همهی بخشهای گستردهی آن، نیازمند نظم و محتوای انقلابی است. این یگانه وسیلهی مصونسازی فرهنگ عمومی کشور در برابر هجوم فرهنگی و رسانهئی برنامهریزی شدهی بیگانگان بدخواه است.
🔸مأموریت شورای عالی انقلاب فرهنگی، از آغاز، ساماندهی به وضعیت فرهنگ و دانش در کشور، و سیاستگذاری در این دو مقوله، و هدایت دستگاههای متصدی آن به سمت ارزشها و هدفهای انقلاب، و برآوردن نیازهای فکری این دستگاهها و ظاهر شدن در نقش قرارگاه فرهنگی کشور بوده است.
🔸شورای عالی خدمات با ارزشی در این زمینهها ارائه داده است و اینجانب بر خود فرض میدانم از همهی اعضاء محترم که در دورههای مختلف نقش آفریدهاند، بویژه از دانشمندان و اساتیدی که در دورهی جدید در شورای عالی حضور نخواهند داشت صمیمانه سپاسگزاری کنم و ادامهی کمکهای مشاورهئی آنان را به این شورا درخواست نمایم.
🔸اینک برای دورهی جدید -که از ابلاغ این نوشته آغاز خواهد شد- اشخاص حقوقی و حقیقی نامبرده در ذیل را برای چهار سال به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب میکنم.
🔸اشخاص حقوقی: فعلاً رؤسای سه قوه و دستگاههائی که تاکنون عضو شورای عالی بودهاند.
🔸و اشخاص حقیقی: جناب آقای اعرافی، جناب آقای ایمان افتخاری، جناب آقای امیرحسین بانکی پور فرد، جناب آقای حمید پارسانیا، جناب آقای عادل پیغامی، جناب آقای غلامعلی حدادعادل، جناب آقای حسن رحیمپور ازغدی، جناب آقای علیاکبر رشاد، جناب آقای حسین ساعی، جناب آقای ابراهیم سوزنچی، جناب آقای سعیدرضا عاملی، جناب آقای منصور کبکانیان، جناب آقای علی لاریجانی، جناب آقای محمود محمدیعراقی، جناب آقای محمدرضا مخبر دزفولی، جناب آقای مرتضی میرباقری، جناب آقای صادق واعظ زاده، جناب آقای احمد واعظی.
🔸نکات حائز اهمیتی در پیوست این حکم به نظر حضرات اعضای محترم خواهد رسید. توفیق همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم. سیّدعلی خامنهای
۱۴۰۰/۸/۲۳
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻امام علي (عليهالسلام): مَن تَسَلّي بِالكُتبُ لَم تَفُتهُ سَلوَةٌ
كسي كه با #كتاب آرامش يابد، هيچ آرامشي را از دست نداده است.
📚 غررالحكم و دررالكلم، ح ۸۱۲۶
☀️عدالت خواهی از منظر مقام معظم رهبری
قوهى قضائيه با متهم مواجه است. يك نفرى متهم به يك معنائى ميشود؛ قوهى قضائيه وظيفه دارد از راههائى كه قانون معين كرده، برود تحقيق كند، تفحص كند و مشخص كند كه اين اتهام وارد است يا وارد نيست. صرف متهم شدن كه جرم نيست. به هر كسى ممكن است يك اتهامى وارد شود. تا وقتى كه از طريق قانونى جرم ثابت نشده است، نه در خود قوه، نه در بيرون قوه، نه در تريبونها و منبرهاى رسمى، نه در وسائل ارتباط جمعى، كسى حق ندارد آبروى يك مسلمانى را ببرد؛ اين بسيار مسئلهى مهمى است. بعضى اوقات انسان مىبيند روى قوهى قضائيه فشار مىآورند كه آقا افشاء كنيد. نه آقا، هيچ لزومى ندارد افشاء كردن. در موارد خاصى، بله، شارع مقدس مشخصاً و معيناً خواسته است كه مردم مجازات را ببينند، يا مجازات شونده را بشناسند؛ اينها موارد خاصى است، مال همه جا نيست. بخصوص وقتى كه در فضاى جامعه روحيهى تعميم وجود دارد كه يك چيزى را به غير مورد خودش تعميم ميدهند، اينجا انسان خيلى بايد احتياط كند. تا وقتى جرمى ثابت نشده است، قطعاً نبايستى كسى را در معرض قرار داد؛ در معرض اتهام هم نبايد قرار داد؛ چون وقتى گفتيد متهم است، افكار عمومى تفكيك نميكند بين متهمى كه هيچ گناهى نكرده است، با آن كسى كه شواهدى بر گناه او وجود دارد. حتّى بعد از اثبات جرم هم چه لزومى دارد؟ عرض كردم، مگر يك موارد خاص؛ «و ليشهد عذابهما طائفة من المؤمنين».(۲) چند موردِ اينجورى داريم. حتّى اگر چنانچه فرض كنيم يك نفرى جرمى هم كرده است، اين جرم در دادگاه صالح اثبات هم شده است، اين شخص به مجازات محكوم هم شده است - فرض كنيد رفته زندان - چه لزومى دارد ما اسم او را در روزنامهها منتشر كنيم تا بچهى اين آدم كه دارد مدرسه ميرود، ديگر رويش نشود مدرسه برود؟ چه اشكال دارد كه اين مدتِ زندانش را بگذراند، بيايد بيرون، خودش و خانوادهاش زندگى عادىشان را ادامه دهند؟ خب، جرمى كرد، مجازات شد، تمام شد ديگر. بايد حتماً آبروريزى بشود؟ اين از نكات بسيار مهمى است.
البته مخاطب اين حرف فقط قوهى قضائيه نيست؛ مسئولان قوه، خارج قوه، رسانهها مخاطبند. نه از آن طرف بايستى عملكرد قوهى قضائيه را زير سؤال برد؛ هر اقدامى كه قوهى قضائيه ميكند، بگويند نخير، يك كاسهاى زير نيمكاسه هست، يك غرضى هست - نخير، كسى نبايد اينجور عمل كند، اينجور حرف بزند - نه از اين طرف، افراد به صرف اينكه متهم به يك معنائى شدند، اين اتهام آشكار شود، واضح شود، در افكار عمومى مطرح شود. افكار عمومى از اين مسئله چه لذتى ميبرد؟ براى افكار عمومى چه فايدهاى دارد كه بداند زيدى، عمروى، بكرى متهم به فلان عمل خلافى است؟ بايد به اينها توجه كرد.
عرض كردم؛ آنچه كه تضمينكنندهى همهى اين مطالب است، تقواست. تقوا اين است كه ما مراقب حرفمان، مراقب كارمان، مراقب جهتگيرىمان، مراقب رفتارمان باشيم. كوچكترين اعمال ما ثبت ميشود؛ «فمن يعمل مثقال ذرّة خيرا يره. و من يعمل مثقال ذرّة شرّا يره».(۳) اعمال ما، گفتار ما، الفاظ ما همه ثبت ميشود؛ بعد ما را به سؤال و جواب ميكشند. دادگاه عدلى وجود دارد كه در آن دادگاه عدل بايد انسان جواب بدهد. زير جواب ميمانيم. تقوا يعنى همين را رعايت كنيم، همين را مواظبت كنيم.
https://b2n.ir/a06740
☀️نشر با منبع
☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای
☀️ @emamkhameneii
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️همراهی صدرالساداتی با مسیح علینژاد در حمایت از اغتشاشات آبان ۹۸
صدرالساداتی با انتشار چند استوری، به کمپین راهاندازی شده توسط مسیح علینژاد به عنوان "دادخواهی مادران کشتهشدگان اغتشاشات آبان ۹۸" پیوست!
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh