OstadAAli-416-ThaqalainSite.mp3
3.03M
▪️دَخَلَتْ زَيْنَبُ عَلَي ابنِ زِيادٍ▪️
#استاد_عالی
💠وقتی که عقیله بنی هاشم #حضرت_زینب سلام الله علیها وارد قصر ابن زیاد شد واکنش میرزای بزرگ شیرازی 💠
🔻شيخ مفيد ره در ارشاد مينويسد: دَخَلَتْ زَيْنَبُ عَلَي ابنِ زِيادٍ وَ عليها اَرْذَلُ ثِيابِها وَ هِيَ مُتَنَکِّرَةٌ [هنگامي که زينب به مجلس پسر زياد در آمد پستترين جامه را پوشيده بود و به طور ناشناس وارد شد.] 😭
🔻 در منتخب طريحي و مقتل ابی مخنف است که: وَ کانَتْ تَتَخَفَّي بَيْنَ النِّساءِ وَ هِيَ تَسْتُرُ وَجْهَها بِکُمِّها لِاَنَّ قِناعَها اُخِذَ مِنْه . [خود را در ميان زنان مخفي ميکرد و صورت خود را با آستين ميپوشانيد چون مقنعه اش را از او گرفته و ربوده بودند.] 😭
#حضرت_زینب_کبری سلام الله علیها
🔻عفت زینب کبری سلام الله علیها
أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ
وفات بزرگ بانوی اسلام تسلیت باد 🙏✌️😔😔😔😢😢😢
#ادمین_مهاجر
╔═.🍃.═══════╗
🌼@khademngoo🌼
╚═══════.🍃.═╝
ای زینب (س)
تو کوه صبر باشی و من نگاهم به بی صبرانی باشد که ادعای اسوه بودن دارند ؟!
تو فرمانبردار امام خویش باشی و من غافل از امام حاضر وحیّ خود باشم ؟
یاری ام کن!
کمکم کن تا تو را الگوی زیستنم بدارم و بدانم
یاری ام کن تا چنان باشم که با امام خویش بودی
▪️🥀 #وفات_شهادت_گونه
▪🥀 #حضرت_زینب_س_تسلیت_باد
وفات حضرت زینب(سلام الله علیها)
زینب کبری برای زنان ما در طول تاریخ یک الگوست؛ عقل و متانت، قدرت و شجاعت، شور و احساس عاطفی، صراحت زبان، متانت دل، استواری روح؛ در عینحال، مادرانه، خواهرانه، با همهی انسانها برخورد کردن، در محیط خانه شمع محبت را روشن نگه داشتن، همسر و فرزندان را بر سر سفرهی محبت و عاطفهی خود دور هم جمع کردن؛ اینها خصوصیات زن مسلمان است.
۸۴/۳/۲۵
#رایحه_ولایت
#مقام_معظم_رهبری
#ادمین_احکام
╔═.🍃.═══════╗
🌼@khademngoo🌼
╚═══════.🍃.═╝
#نشر_مجدد
🔘متن شبهه:
آيا حكيم بن حزام، مانند حضرت علی علیه السلام؛ در خانه كعبه متولد شده است ؟
🔆پاسخ شبهه:
1️⃣طبق اعتقاد شيعه و نيز برخي از علماي اهل سنت ؛ همانند ابن صباغ مالكي و گنجي شافعي، هيچ كس غير از امير مؤمنان عليه السلام در داخل خانه كعبه به دنيا نيامده است و اين فضيلت بزرگ از امتيازات ويژه آن حضرت است ؛ اما متأسفانه تحريف گران تاريخ و دشمنان امير مؤمنان عليه السلام اين ويژگي را نيز همانند ديگر فضائل آن حضرت يا از اساس منكر شده و يا كسان ديگري را در آن شريك و سهيم كرده اند .
2️⃣گنجی شافعی (متوفای ۶۵۸هـ) در کفایه الطالب می نویسد: «امیر مؤمنان علیه السلام شب جمعه سیزده رجب ، سال سیم بعد از واقعه عام الفیل در داخل خانه خدا به دنیا آمد . کسی پیش از آن حضرت و بعد از آن در داخل خانه کعبه به دنیا نیامده است و این از فضائل اختصاصی آن حضرت است که خداوند به جهت بزرگداشت مقام او عطا کرده است.»
3️⃣همچنین ابن صباغ المالکی (۸۵۵ هـ) از بزرگان اهل سنت در الفصول المهمه می نویسد: «علی علیه السلام در مکه مشرفه در داخل بیت الحرام ( کعبه ) در روز جمعه سیزدهم ماه خدا یعنی ماه رجب سال سی ام عام الفیل و بیست و سه سال پیش از هجرت به دنیا آمد … پیش از او هیچ کس در کعبه متولد نشد ، و این فضیلتی است که خداوند به جهت بزرگداشت و بالا بردن مقام و اظهار کرامت او مخصوص حضرتش گردانیده است .»
4️⃣و اما از دیدگاه شیعه، مساله به دنیا آمدن حضرت علی علیه السلام، در کعبه و عدم تولد هیچ فرزندی بعد و قبل از ایشان در کعبه، اجماعی است.
5️⃣باید گفت، شايد بتوان ادعا كرد كه كمتر فضيلتي از فضائل اهل بيت رسول خدا صلي الله عليه وآله مانده است كه از دستبرد اين تحريف گران به دور مانده باشد و آن ها به نحوي آن را زير سؤال نبرده باشند . يكي از اين موارد ولادت آن حضرت در خانه كعبه است كه ادعا شده است غير از امير مؤمنان عليه السلام ، حكيم بن حزام نيز در خانه كعبه متولد شده است .
6️⃣نخستين كسي كه اين مطلب را نقل كرده ، زبير بن بكار متوفاي 256هـ است و قبل از او در هيچ كتابي از كتاب هاي اهل سنت نقل نشده و بعد از او نيز هر كس نقل كرده ، از زبير بن بكار است .
وي در جمهرة نسب قريش مي نويسد : «مادر حكيم بن حزام به همراه زناني از قريش وارد كعبه شدند ، او كه باردار بود ناگهان درد زايمان او را فراگرفت و فرزندش را به دنيا آورد.»
7️⃣اشکالات روایت تولد حکیم بن حزام:
زبير بن بكار اين روايت را از مصعب بن عثمان بن مصعب بن عروة بن الزبير بن العوام نقل مي كند كه مبتلا به چند اشكال است :
اولاً : مصعب بن عثمان مجهول است و در هيچ يك از كتاب هاي رجالي نامي از او برده نشده است ؛
ثانياً : روايت مرسل است ؛ چرا كه مصعب بن عثمان ، ده ها سال بعد از اين قضيه به دنيا آمده است ، چگونه مي تواند از اين قضيه خبر دهد ؟
ثالثاً : اين روايت از ساخته هاي خاندان زبير و به ويژه زبير بن بكار است كه به خاطر دشمني با خاندان اهل بيت عليهم السلام افسانه هاي بسياري ساخته اند كه از جمله آن ها همين قضيه است . اين مطلب را نيز به خاطر زير سؤال بردن فضائل اختصاصي امير مؤمنان عليه السلام جعل كرده اند .
از طرف ديگر حكيم بن حزام با خاندان زبير پسر عمو هستند ؛ چرا كه حكيم بن حزام بن خويلد بن أسد بن عبد العزي و خاندان زبير نيز به اسد بن عبد العزي مي رسند . اين احتمال وجود دارد كه خاندان زبير به خاطر دوستي عمو زاده خود ، اين مطلب را جعل كرده باشند .
╔═.🍃.═══════╗
🌼@khademngoo🌼
╚═══════.🍃.═╝
روشنا ( آوای بیداری ) 🇵🇸🏴
#ساعت به وقت #احکام 🌺🌺🌺 همراه با مسابقه و جوایز نقدی🤩🤩🤩 مژده 😍😍😍 مژده😍😍😍 آرشیو احکام اینجا همه اح
#ساعت به وقت #احکام
🌺🌺🌺
همراه با مسابقه و جوایز نقدی🤩🤩🤩
مژده 😍😍😍 مژده😍😍😍
آرشیو احکام
اینجا همه احکام گذاشته می شود⏬
https://eitaa.com/joinchat/2541813847C2be2ca7f3f
🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼🌺
✅ جلسه 51
#ادمین_احکام
🔵مواردی که فدیه باید پرداخت شود:
۱. ﻣﺮﺩ ﻭ ﺯﻥ ﭘﻴﺮ ﮐﻪ ﺭﻭﺯﻩ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﺸﻘﺖ ﺩﺍﺭﺩ.
۲. ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﻣﺒﺘﻠﺎ ﺑﻪ ﺑﻴﻤﺎﺭﯼ ﺍﺳﺘﺴﻘﺎ ﺍﺳﺖ ﻳﻌﻨﯽ ﺯﻳﺎﺩ ﺗﺸﻨﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺭﻭﺯﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭ ﻣﺸﻘﺖ ﺩﺍﺭﺩ.
۳. ﺯﻥ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭ ﮐﻪ ﻭﺿﻊ ﺣﻤﻞ ﺍﻭ ﻧﺰﺩﻳﮏ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺭﻭﺯﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﺣﻤﻠﺶ ﺿﺮﺭ ﺩﺍﺭﺩ.
۴. ﺯﻥ ﺷﻴﺮﺩﻩ ﮐﻪ ﺷﻴﺮ ﺍﻭ ﮐﻢ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺭﻭﺯﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﭽﻪ ﻳﯽ ﮐﻪ ﺷﻴﺮ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﺿﺮﺭ ﺩﺍﺭﺩ.
۵. ﻓﺮﺩ ﺑﻴﻤﺎﺭ ﮐﻪ ﺭﻭﺯﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭ ﺿﺮﺭ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺑﻴﻤﺎﺭﯼ ﺍﻭ ﺗﺎ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺳﺎﻝ ﺑﻌﺪ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﭘﻴﺪﺍ ﮐﻨﺪ.
♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️
۱. ﺯﻥ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﮐﻪ ﺧﻮﻑ ﺍﺯ ﺿﺮﺭ ﺭﻭﺯﻩ ﺑﺮ ﺟﻨﻴﻦ ﺧﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺧﻮﻑ ﻭﯼ ﻫﻢ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﻣﻨﺸﺎﺀ ﻋﻘﻠﺎﻳﯽ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﺎﻳﺪ ﺭﻭﺯﻩ ﺍﺵ ﺭﺍ ﺍﻓﻄﺎﺭ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮ ﺭﻭﺯﯼ ﻓﺪﻳﻪ ﺑﺪﻫﺪ ﻭ ﻗﻀﺎﯼ ﺭﻭﺯﻩ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺑﻌﺪﺍً ﺑﻪ ﺟﺎ ﺁﻭﺭﺩ.
۲. ﺯﻥ ﺷﻴﺮ ﺩﻫﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﮐﻢ ﻳﺎ ﺧﺸﮏ ﺷﺪﻥ ﺷﻴﺮﺵ ﺑﺮ ﺍﺛﺮ ﺭﻭﺯﻩ، ﺧﻮﻑ ﺿﺮﺭ ﺑﺮﻃﻔﻞ ﺧﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﺎﻳﺪ ﺭﻭﺯﻩ ﺍﺵ ﺭﺍ ﺍﻓﻄﺎﺭ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮ ﺭﻭﺯﯼ ﻓﺪﻳﻪ ﺑﺪﻫﺪ ﻭ ﻗﻀﺎﯼ ﺭﻭﺯﻩ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺑﻌﺪﺍً ﺑﻪ ﺟﺎ ﺁﻭﺭﺩ.
۳. ﺑﻴﻤﺎﺭﯼ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﯼ ﺑﻴﻤﺎﺭﯼ، ﺭﻭﺯﻩ ﯼ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﮕﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺑﻴﻤﺎﺭﻳﺶ ﺗﺎ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺳﺎﻝ ﺑﻌﺪ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﭘﻴﺪﺍ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﻗﻀﺎﯼ ﺭﻭﺯﻩ ﻫﺎﻳﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻧﮕﺮﻓﺘﻪ ﻭﺍﺟﺐ ﻧﻴﺴﺖ، ﻓﻘﻂ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮ ﺭﻭﺯﯼ ﻓﺪﻳﻪ ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﺩ.
ﺗﻮﺟﻪ:
ﺯﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺑﻴﻤﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺭﻭﺯﻩ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻣﻌﺬﻭﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﯼ ﺑﻴﻤﺎﺭﯼ ﻗﺎﺩﺭ ﺑﺮ ﻗﻀﺎ ﮐﺮﺩﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﺎ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺳﺎﻝ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﻫﻢ ﻧﻴﺴﺖ ﻓﺪﻳﻪ ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﺍﻭ ﻭﺍﺟﺐ ﺍﺳﺖ ﻭ ﭼﻴﺰﯼ ﺑﺮ ﻋﻬﺪﻩ ﯼ ﺷﻮﻫﺮﺵ ﻧﻴﺴﺖ.
ﺯﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺩﻭ ﺳﺎﻝ ﻣﺘﻮﺍﻟﯽ ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﻋﺬﺭ ﺷﺮﻋﯽ، ﺭﻭﺯﻩ ﯼ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﮕﺮﻓﺘﻪ، ﺍﮔﺮ ﻋﺬﺭ ﺍﻭ ﺩﺭ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺭﻭﺯﻩ، ﺧﻮﻑ ﺍﺯ ﺿﺮﺭ ﺭﻭﺯﻩ ﺑﺮ ﺟﻨﻴﻦ ﻳﺎ ﮐﻮﺩﮐﺶ ﺑﻮﺩﻩ ﺑﺎﻳﺪ ﻋﻠﺎﻭﻩ ﺑﺮ ﻗﻀﺎ، ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮ ﺭﻭﺯﯼ ﻓﺪﻳﻪ ﻫﻢ ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﺩ ﻭ ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﻗﻀﺎ ﺭﺍ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺭﻣﻀﺎﻥ، ﺗﺎ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺳﺎﻝ ﺑﻌﺪ ﺑﺪﻭﻥ ﻋﺬﺭ ﺷﺮﻋﯽ ﺑﻪ ﺗﺄﺧﻴﺮ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻪ ﻋﻠﺎﻭﻩ ﺑﺮ ﻗﻀﺎ ﻭ ﻓﺪﻳﻪ، ﮐﻔﺎﺭﻩ ﯼ ﺗﺄﺧﻴﺮ ﻫﻢ ﺑﺮ ﺍﻭ ﻭﺍﺟﺐ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺭﻭﺯﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩﺵ ﺿﺮﺭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﺿﺮﺭ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﻗﺎﺩﺭ ﺑﺮ ﻗﻀﺎﯼ ﺭﻭﺯﻩ ﺗﺎ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺳﺎﻝ ﺑﻌﺪ ﻧﺒﻮﺩﻩ، ﻓﻘﻂ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮ ﺭﻭﺯﯼ ﻓﺪﻳﻪ ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﺩ.
♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️
🔴ﻣﻘﺪﺍﺭ ﻓﺪﻳﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﮐﻔﺎﺭﻩ ﯼ ﺗﺄﺧﻴﺮ ﺍﺳﺖ ﻳﻌﻨﯽ ﻳﮏ ﻣﺪ ﻃﻌﺎﻡ ﮐﻪ ﺑﺎﻳﺴﺘﯽ ﺑﻪ ﻓﻘﻴﺮ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ.
╔═.🍃.═══════╗
🌼@khademngoo🌼
╚═══════.🍃.═╝
❌ﻳﮏ ﻧﮑﺘﻪ ﺩﺭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﮐﻔﺎﺭﻩ
ﺍﮔﺮ ﻧﺬﺭ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺭﻭﺯ ﻣﻌﻴﻨﯽ ﺭﺍ ﺭﻭﺯﻩ ﺑﮕﻴﺮﺩ، ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﻋﻤﺪﺍً ﺭﻭﺯﻩ ﻧﮕﻴﺮﺩ ﻳﺎ ﺭﻭﺯﻩ ﺍﺵ ﺭﺍ ﺑﺎﻃﻞ ﮐﻨﺪ ﺑﺎﻳﺪ ﮐﻔﺎﺭﻩ ﺑﺪﻫﺪ.
ﺗﻮﺟﻪ:
ﮐﻔﺎﺭﻩ ﯼ ﻧﺬﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﻔﺎﺭﻩ ﯼ ﻗﺴﻢ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺟﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﮔﻔﺘﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.
╔═.🍃.═══════╗
🌼@khademngoo🌼
╚═══════.🍃.═╝
🔵جاهاییکه قضای روزه واجب هست ولی کفاره واجب نیست:
۱. ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﻧﻴﺖ ﺭﻭﺯﻩ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ، ﻳﺎ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﺭﻳﺎ ﺭﻭﺯﻩ ﻣﯽ ﮔﻴﺮﺩ ﻭﻟﯽ ﻫﻴﭽﻴﮏ ﺍﺯ ﮐﺎﺭﻫﺎﻳﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﺑﺎﻃﻞ ﺷﺪﻥ ﺭﻭﺯﻩ ﺍﺳﺖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﺪ ﻗﻀﺎﯼ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺑﺮ ﺍﻭ ﻭﺍﺟﺐ ﺍﺳﺖ، ﻭﻟﯽ ﮐﻔﺎﺭﻩ ﻭﺍﺟﺐ ﻧﻴﺴﺖ.
۲. ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﻏﺴﻞ ﺟﻨﺎﺑﺖ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﺎ ﺣﺎﻝ ﺟﻨﺎﺑﺖ ﻳﮏ ﻳﺎ ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯ، ﺭﻭﺯﻩ ﺑﮕﻴﺮﺩ ﻗﻀﺎﯼ ﺁﻥ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﺑﺮ ﺍﻭ ﻭﺍﺟﺐ ﺍﺳﺖ.
۳. ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﺳﺤﺮ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﻳﻦ ﮐﻪ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﮐﻨﺪ ﺻﺒﺢ ﺷﺪﻩ ﻳﺎ ﻧﻪ، ﮐﺎﺭﯼ ﮐﻪ ﺭﻭﺯﻩ ﺭﺍ ﺑﺎﻃﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﺪ، ﺳﭙﺲ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺻﺒﺢ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﺑﺎﻳﺪ ﻗﻀﺎﯼ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺭﺍ ﺑﮕﻴﺮﺩ، ﻭﻟﯽ ﺍﮔﺮ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺑﺪﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺻﺒﺢ ﻧﺸﺪﻩ ﻭ ﭼﻴﺰﯼ ﺑﺨﻮﺭﺩ، ﻭ ﺑﻌﺪ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺻﺒﺢ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻗﻀﺎﯼ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺑﺮ ﺍﻭ ﻭﺍﺟﺐ ﻧﻴﺴﺖ.
۴. ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺗﺎﺭﻳﮑﯽ ﻫﻮﺍ ﻳﻘﻴﻦ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﻐﺮﺏ ﺷﺪﻩ ﻳﺎ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺧﺒﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﺷﺮﻋﺎً ﺣﺠﺖ ﺍﺳﺖ ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ ﻣﻐﺮﺏ ﺷﺪﻩ، ﻭ ﺍﻓﻄﺎﺭ ﮐﻨﺪ ﺳﭙﺲ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﻫﻨﻮﺯ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻣﻐﺮﺏ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺑﺎﻳﺪ ﻗﻀﺎﯼ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎ ﺁﻭﺭﺩ.
۵. ﺍﮔﺮ ﺑﺮ ﺍﺛﺮ ﺍﺑﺮ ﮔﻤﺎﻥ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﻐﺮﺏ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺍﻓﻄﺎﺭ ﮐﻨﺪ، ﺑﻌﺪ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﻣﻐﺮﺏ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﻗﻀﺎﯼ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺑﺮ ﺍﻭ ﻭﺍﺟﺐ ﻧﻴﺴﺖ.
۶. ﺩﺭ ﺳﺤﺮ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺗﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﻳﻘﻴﻦ ﺑﻪ ﻃﻠﻮﻉ ﻓﺠﺮ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﮐﺎﺭﻫﺎﻳﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﺑﺎﻃﻞ ﺷﺪﻥ ﺭﻭﺯﻩ ﺍﺳﺖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﺪ، ﻭﻟﯽ ﺍﮔﺮ ﺑﻌﺪﺍً ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺻﺒﺢ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺣﮑﻢ ﺁﻥ ﺩﺭ ﻣﺴﺄﻟﻪ ﯼ«۳» ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪ.
۷. ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺗﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﻳﻘﻴﻦ ﺑﻪ ﻓﺮﺍﺭﺳﻴﺪﻥ ﻣﻐﺮﺏ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﻓﻄﺎﺭ ﮐﻨﺪ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﺎ ﻳﻘﻴﻦ ﺑﻪ ﻣﻐﺮﺏ ﺍﻓﻄﺎﺭ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺑﻌﺪ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺷﺪ ﮐﻪ ﻣﻐﺮﺏ ﻧﺸﺪﻩ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺣﮑﻢ ﺁﻥ ﺩﺭ ﻣﺴﺄﻟﻪ ﯼ «۴و۵» ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪ.
۸. ﺍﮔﺮ ﺭﻭﺯﻩ ﺩﺍﺭ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻭﺿﻮ ﮐﻪ ﻣﺴﺘﺤﺐ ﺍﺳﺖ ﻗﺪﺭﯼ ﺁﺏ ﺩﺭ ﺩﻫﺎﻥ ﺑﮕﺮﺩﺍﻧﺪ ﻭ ﻣﻀﻤﻀﻪ ﮐﻨﺪ، ﺍﻳﻦ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺁﺏ ﺑﯽ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﻓﺮﻭ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪ ﺭﻭﺯﻩ ﺍﺵ ﺻﺤﻴﺢ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻗﻀﺎ ﺑﺮ ﺍﻭ ﻭﺍﺟﺐ ﻧﻴﺴﺖ، ﻭﻟﯽ ﺍﮔﺮ ﺍﻳﻦ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﻧﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻭﺿﻮ ﺑﻠﮑﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻨﮏ ﺷﺪﻥ ﻭ ﺍﻣﺜﺎﻝ ﺁﻥ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺁﺏ ﺑﯽ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﺑﻪ ﺣﻠﻖ ﺍﻭ ﻓﺮﻭ ﺭﻓﺖ، ﺑﺎﻳﺪ ﻗﻀﺎﯼ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎ ﺁﻭﺭﺩ.
╔═.🍃.═══════╗
🌼@khademngoo🌼
╚═══════.🍃.═╝
بــے شَـڪ
بَـراے امرِ فَـرَج
در نمـاز هـا...
روے لَــبِ
امـامِ زَمـان
وَصـفِ زِیْنَبـْـــ(س) اسٺ...
⚫️سالروز شهادت بانوی معظم اسوهی صبر و شکیبایی،#ام_المصائب خانم #حضرت_زینب کبری سلاماللهعلیها را محضر حضرت مهدی ارواحنا له الفداء و شما عزيزان تسلیت عرض مینماییم⚫️
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
#ادمین_مهاجر
╔═.🍃.═══════╗
🌼@khademngoo🌼
╚═══════.🍃.═╝
آن که نامش کرده عالم را مسخر زینب است
آن که وصفش می رباید هوش از سر زینب است
مادرش آموزگار مکتب شرم وحیاست
فارغ التحصیل دانشگاه مادر زینب است
گر علی بن ابی طالب بود معیار صبر
آن که صبرش با علی گردد برابر زینب است
وفات حضرت زینب را تسلیت عرض می کنیم
╔═.🍃.═══════╗
🌼@khademngoo🌼
╚═══════.🍃.═╝
#ادمین_بانو
2512924_595.mp3
19.55M
🏴زیارتنامه #حضرت_زینب (س)
▪️شهادت #ام_المصائب تسلیت.
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
#ادمین_مهاجر
╔═.🍃.═══════╗
🌼@khademngoo🌼
╚═══════.🍃.═╝