eitaa logo
روشنا ( آوای بیداری ) 🇵🇸🏴
1.8هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
6.3هزار ویدیو
161 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 تقویم شیعه ☀️ امروز: شمسی: سه شنبه - ۰۲ دی ۱۳۹۹ میلادی: Tuesday - 22 December 2020 قمری: الثلاثاء، 7 جماد أول 1442 🌹 امروز متعلق است به: 🔸زین العابدین و سيد الساجدين حضرت علي بن الحسين عليهما السّلام 🔸باقر علم النبی حضرت محمد بن علی عليه السّلام 🔸رئيس مكتب شيعه حضرت جعفر بن محمد الصادق عليهما السّلام 💠 اذکار روز: - یا اَرْحَمَ الرّاحِمین (100 مرتبه) - یا الله یا رحمان (1000 مرتبه) - یا قابض (903 مرتبه) برای رسیدن به حاجت ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹امروز مناسبتی نداریم 📆 روزشمار: ▪️6 روز تا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روایت 75روز) ▪️26 روز تا شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روایت 95روز) ▪️36 روز تا وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها ▪️43 روز تا ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ▪️52 روز تا وفات حضرت ام کلثوم علیها السلام
محضر قران 🌺سفارش به فرزندان شده نه به والدین : در قران ایات زیادی تاکید بر رعایت حقوق پدر و مادر امده است اما به والدین نسبت به فرزندان سفارش کمتر شده مگر در مورد نهی از کشتن فرزندان 😱که یک عادت شوم و زشت در عصر جاهلیت بود . این هم به خاطر ان هست که پدر و مادر بر حکم عواطف نیرومندشان کمتر ممکن است فرزندان خود را فراموش کنند 🙂در حالی که زیاد اتفاق می افتد که فرزندان پدر و مادر خود را مخصوصا در دوران پیری فراموش و رها می کنند😔 🥀شکر والدین هم ردیف شکر خدا : "ان اشکر لی و لوالدیک " به او توصیه کردم که برای من و پدر و مادرش شکر به جا اورد . همان طور که ملاحظه می شود در این ایه شکر از خداوند و والدین در یک ردیف قرار گرفته اند .😇 🌹امام رضا (علیه السلام): خدا امر فرموده به شکرگذاری از خودش و برای والدین . پس اگر کسی والدین خود را شکر نکند از خداوند هم تشکر نمی کند .😔
‍ ‍ 🍃سلامٌ عَليٰ آل يٰس🍃 . صبحي تازه شده..☀️ ⛅ اولین ســـــلام صبــحگاهے تقـــدیم بہ ســـــاحت قدســـــے قطب عالــم امکان حضـــرت صاحـــب الـــزمان (عج)! 🌹بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم🌹 ⛅ السَّلامُ علیڪَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المَهدي یا خلیفةَالرَّحمن و یا شریڪَ القران ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدے و مَولاے ْ الاَمان الاَمان 💞روزتون مَهدوي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 متن آیات تفسیر سوره مبارکه 🔖 آیات: ۶۰ - ۶۱ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی ✅ آیه ۶۰ سوره بقره: «واذ استسقی موسی لقومه فقلنا اضرب بعصاک الحجر فانفجرت منه اثنتا عشرة عینا قد علم کل اناس مشربهم کلوا واشربوا من رزق الله ولا تعثوا فی الارض مفسدین» و (به یاد آورید) زمانی را که موسی برای قوم خویش، آب طلبید، به او دستور دادیم: «عصای خود را بر آن سنگ مخصوص بزن!» ناگاه دوازده چشمه آب از آن جوشید؛ آن‌گونه که هر یک (از طوایف دوازده‌گانه بنی اسرائیل)، چشمه مخصوص خود را می‌شناختند! (و گفتیم:) «از روزیهای الهی بخورید و بیاشامید! و در زمین فساد نکنید!» ✅ آیه ۶۱ سوره بقره: «واذ قلتم یا موسی لن نصبر علی طعام واحد فادع لنا ربک یخرج لنا مما تنبت الارض من بقلها وقثائها وفومها وعدسها وبصلها قال اتستبدلون الذی هو ادنی بالذی هو خیر اهبطوا مصرا فان لکم ما سالتم وضربت علیهم الذلة والمسکنة وباءوا بغضب من الله ذلک بانهم کانوا یکفرون بآیات الله ویقتلون النبیین بغیر الحق ذلک بما عصوا وکانوا یعتدون» و (نیز به خاطر بیاورید) زمانی را که گفتید: «ای موسی! هرگز حاضر نیستیم به یک نوع غذا اکتفا کنیم! از خدای خود بخواه که از آنچه زمین می‌رویاند، از سبزیجات و خیار و سیر و عدس و پیازش، برای ما فراهم سازد.» موسی گفت: «آیا غذای پست‌تر را به جای غذای بهتر انتخاب می‌کنید؟! (اکنون که چنین است، بکوشید از این بیابان) در شهری فرود آئید؛ زیرا هر چه خواستید، در آنجا برای شما هست.» و (مهر) ذلت و نیاز، بر پیشانی آنها زده شد؛ و باز گرفتار خشم خدائی شدند؛ چرا که آنان نسبت به آیات الهی، کفر می‌ورزیدند؛ و پیامبران را به ناحق می‌کشتند. اینها به خاطر آن بود که گناهکار و متجاوز بودند.
📇 عناوین خلاصه تفسیر سوره مبارکه بقره 🔖 آیات: ۶۰ - ۶۱ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی 1⃣ در شمارش نعمتهای خدا بر بنی اسراییل، بحث روی سیراب شدن در بیابان بود که خدا با ضربه عصای موسی، درست کرد. 2⃣ این امر عقلاً ممکن است چون عناصر میتوانند به یکدیگر تبدیل شوند چنانکه در دراز مدت ممکن است و در تنها «سرعت» این فرایند طبیعی، فراتر از عادت است. چنانکه عصا در درازمدت میتواند به صورت یک حیوان دربیاید در فرآیند تبدیل عصا به خاک، به بوته، به غذای حیوان و بعد به نطفه حیوان و بعد هم حیوان کامل. 3⃣بنی اسراییل، موسی را برای درخواست آب از خدا، شفیع قرار دادند. اما چرا در درخواستهای بعد، دیگر موسی و خدا این درخواستها را قبول نمیکنند و میگویند به فلان سرزمین بروید و مورد خشم خدا هم قرار گرفتند؟ این همان زمانیست که بنی اسراییل به موسی گفتند که از یک نوع غذا خوردن خسته شده ایم به خدا بگو غذاهای مختلف همچون سبزی و خیار و سیر و پیاز بیاورد و اینجا شروع بود و گفت به یاد این نعمت و قضیه من و سلوی باشید! 4⃣اگر این خواسته بنی اسراییل، طبیعی بود خدا ممکن بود مانند درخواست های قبلی، این را نیز با معجزه بیاورد اما اینبار دیگر، زبان درخواست از روی عجز نبود بلکه بود که گفتند ما دیگر صبر بر یک غذا نمیکنیم! چنانکه جای دیگر گفتند ما صبر نمیکنیم تا اینکه خدا را ببینیم، که صاعقه آمد! 5⃣خداوند میفرماید من تنها نیازهایی که در حالت عادی برایتان ممکن نبود را از راه به شما میدهم مانند آزادی و تشنگی تا برای مبارزه با ظالمان، کمبود نداشته باشید. اما اگر چیزهای رفاهی میخواهید باید از راههای طبیعی و با بدست بیاورید. موسی به بنی اسراییل گفته بود که برای نابودی ظلم در کل منطقه باید صبر کنید اما بنی اسراییل با اولین پیروزی در مصر، صبر را از دست دادند و در فاز دوم مبارزه با ظلم باید وارد میشدند و با ظالمان میجنگیدند که نکردند. 7⃣بنی اسراییل میخواستند با کمترین به بهترین امکانات دست یابند و این ایستادن در برابر امر موسی (وحی) بود که گفته بود باید در برابر سختی ها صبر کنید تا پیروز بر ظالمان شوید اما اینها حتی در برابر «مسائل رفاهی» هم صبر نداشتند و لجبازی کردند چون خدا امکانات خوبی داده بود و فقط تنوع نداده بود. همچون مشرکان حجاز که به پیامبر اسلام میگفتند بگو کوههای حجاز فاصله بگیرند تا ما بتوانیم کشاورزی کنیم! 8⃣مثلا بنی اسراییل از خدا خواسته بودند که جلوی آفتاب سوزان صحرا را بگیرد و خدا چون دید نیازشان است ابرهایی را بصورت دایمی روی سرشان قرار داد. این ابرها بجای تبعیت از باد، تابع امر خدا بودند. خدا قادر بر همه کار است اما انسان باید کمی در برابر مشکلات داشته باشد. 9⃣نشان این است که گفتند به موسی که «از خدایت بخواه!» نمیگویند خدای ما... چنانکه جهنمیان در جهنم به خازنان جهنم(سلام الله) گویند از خدایتان بخواهید که ما را ببخشد! 0⃣1⃣وقتی انسان خوابید یا مرد، زبانش طبق وی میچرخد نه طبق افکارش. اما باز هم دروغ میگویند چون عادت به دروغ کرده اند نه اینکه با فکر، در برزخ و جهنم دروغ بگویند و لجاجت هم ملکه نفسانی بنی اسراییل بود. 1⃣1⃣موسی به بنی اسراییل گوید اگر میخواهید غذاهای متنوع داشته باشید بروید به یکی از شهرهای مجاور و با ظالمان بجنگید و آنجا کشاورزی کنید اما بدانید اگر برای این امور رفتید از آزادی، به بردگی و بت پرستی افتاده اید. این که دیگر آمادگی برای مبارزه نیست! با رفاه که نمیشود با رفاه پرستان ظالم که همه شهرها را با بت پرستی گرفته بودند و همه را برده کرده بودند مبارزه کرد. حضرت موسی که خیلی فرصت نداشت تا حکومت تشکیل دهد و سپس با ظالمان بجنگد لذا با همین بنی اسراییل باید میجنگید. 2⃣1⃣(اهبطوا مصراً) معنی این جمله این نیست که الان روی کوهید و باید بروید به منطقه پست. چون همان موقع هم در بیابان بودند و منطقه مرتفعی نبود. لذا گوید بروید به پایین و به سمت در مصر که شما هنوز فکر ثروت و قدرت آل فرعونید! این (اهبطوا) را خدا به «آدم و حوا» هم گفت در زمانیکه باید از بهشت به زمین هبوط و نزول میکردند یا در مورد «شیطان» که گفت (فاهبط) لذا گفت اگر به فکر شکمید از بندگی خدا به بندگی دیگران نزول کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا من اینطوری‌اَم ❗️ تا مشکلی بوجود میاد، خودمو می‌بازم! آروم و قرارم رو از دست می‌دم! نه می‌تونم خوب فکر کنم .. نه حتی دعا کنم! 💥 چرا من اینجوری‌اَم ؟
و دی ماهی که گوشه گوشه‌ی دلش زخم‌ها دارد؛ از راه رسید.. 💔💔😭
به وقت احکام هر روز راس ساعت ۱۶ 🌺🌺🌺 همراه با مسابقه و جوایز نقدی🤩🤩🤩 ✅ جلسه نهم
امروز ادامه انواع مطهرات ⏬⏬
🔆 متن شبهه : انسانی که هدفش خدمت به خداست ممکن است انسان خوبی باشد اما انسانی که هدفش خدمت به انسان باشد حتما انسان خوبی است! زکریا_رازی 🔆 پاسخ شبهه: 1️⃣ این جمله هم مانند بسیاری از جملات اینترنتی دیگر تنها به دلیل مقبولیت پیدا کردن به شخصیتی مانند نسبت داده شده و در هیچ منبع معتبری وجود ندارد. 2️⃣ این گونه جملات ساخته و پرداخته اومانیست (انسان گرا)هایی است که هدفی جز ندارند. 3️⃣ برفرض محال که این سخن از رازی باشد، دلیل صحیح بودن آن نیست. هر ادعایی باید دارای دلیل باشد و ادعای «... حتما انسان خوبی است» در گزاره فوق بدون دلیل است. 4️⃣ اگرچه خدمت به انسان ارزش بزرگی محسوب می شود، اما از آن بالاتر خدمت به خالق انسان است. به همین دلیل وقتی خدای سبحان بخواهد مثلاً خدمت بزرگ و انسانی را توصیه کند، با جهت بخشی به آن، تعبیر را به کار می برد: 📖 منْ ذَا الَّذي يُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً فَيُضاعِفَهُ لَهُ وَ لَهُ أَجْرٌ كَريمٌ (حدید/11 و بقره/ 245) 5️⃣ اگر انسانی معتقد به خدا نباشد و برای او نخواهد کاری و خدمتی انجام دهد ، هیچ دلیل و انگیزه الزام آوری برای به خلق کردنش وجود نخواهد داشت . این اعتقاد به خدا و رسیدن کمال می باشد که سبب نوع دوستی می شود و الا انسان قدرتمند دلیلی بر خدمت به خلق کردن ندارد و ممکن است همه را برده خود هم بکند . 6️⃣ روشن تر اینکه انسان جدای از خدا معلوم نیست حتما خوب شود .زمانی می توان این را بیشتر فهم کرد که دو دسته انسان قدرتمند ثروتمند را فرض کنیم و ببینیم بین این دو دسته کدام احتمال خوب شدن بیشتر دارند و کدام نه . انسان بدون خدا احتمال پیروی از امیال و هوای نفس بیشتری دارد .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 هر روز یک شهید بزرگوار رو خدمتتون معرفی میکنیم تا انشاالله با ۳۱۳ شهید آشنا شوید🌺 سردار شهید حاج حسین همدانی که از او به عنوان «بزرگ‌ترین فرماندهان جنگ سوریه»، «نابغه‌ جنگ‌های ناهمتراز در غرب آسیا» و «مرد شماره 2 سپاه» ياد مي‌شود، در کنار حاج احمد متوسلیان، شهید محمدابراهیم همت و شهید محمود شهبازی از بنیانگذاران تیپ 27 محمد رسول‌الله(ص) شناخته مي‌شود. حاج حسین همدانی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در امر مبارزه فعال بود، در دوران پس از جنگ تحمیلی، مسئولیت‌های متعددی در سپاه و بسیج داشته است؛ فرماندهي سپاه پاسداران استان همدان، فرماندهی لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) و سپاه پاسداران تهران و مشاور فرمانده کل سپاه، بخشی از مسئولیت‌های اوست. سردار همدانی در سال 1390 به عنوان فرمانده راهبردی در ميدان نبرد سوريه حاضر شد. او در آنجا به «ابووهب» معروف بود. تشکیل گروه‌های دفاع مردمی ایده‌ او برای نجات سوریه از بحران بوده است. حاج حسین همدانی سرانجام روز 16 مهر 1394 در مسیر استان حماء در جنوب شرقی حلب به شهادت رسید. به گفته همرزمان حاج حسین همدانی، وی ساعت سه و سی دقیقه 16 مهر 1394 با همکارانش برای بازدید و شناسایی به منطقه‌ای که دست تکفیری‌ها بود رفته و در راه به کمین بر می‌خورند، پاره‌ای از آتشی که دشمن در منطقه تبادل کرده به ماشین اصابت می‌کند. ماشین منحرف شده و آن را به رگبار می‌بندند.
  🔴برداشت های تربیتی از قرآن 1. اگر قصد راهنمایی و تربیت کسی را دارید، در قدم اول از گفتار نرم و با محبت بهره گیرید؛ حتی اگر مخاطب شما فرعون سرکش یا سران لجوج کفار جاهلی باشند. (طه/44 و شعرا/215) 2. در رفتارهای اجتماعی دقت کن مبادا با غرور رویت را از دیگران برگردانی یا مثل متکبران راه بروی. مبادا تندرو و کندرو شوی، میانه روی بهترین روش است. مراقب باش صدایت را برکسی بلند نکنی و خلاصه در یک کلام، آدم باش. (لقمان/18و19) 3. اگر بخواهی از اکثریت مردم فقط بخاطر این که اکثریت هستند پیروی کنی، بدون شک از راه خدا دور می شوی. همیشه با چشمان باز تصمیم بگیر. (انعام/116 و اسرا/36) ❇️🔴❇️🔴❇️🔴❇️🔴❇️🔴❇️