فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه چی تقصیر رهبره😒
دولت هیچ کاره اس😒
⭕️ واکنش رهبری در قبال تهمت و هتک حرمت چیز جدیدی نیست ( اعتقاد ایشان نسبت به همه مسئولین و دولتهای قبل بوده است) اما باید مراقب بود که برخی از این موضوع در راستای منفعت شخصیشان استفاده نکنند؛
1⃣ مخالفین استیضاح جناب روحانی سعی نکنند بجای اقناع جامعه و استفاده از برهانهای عقلی، با یکسان انگاشتنِ #استیضاح و هتک حرمت، از رهبری هزینه کنند!
2⃣ موافقین استیضاح جناب روحانی سعی نکنند با تفاوتِ میان استیضاح و هتک حرمت، زمان نشناسیشان را #توجیه نمایند!
3⃣ دولت محترم سعی نکند با یکسان انگاشتن انتقاد و هتک حرمت، هرگونه #انتقاد به عملکردش را خفه کند!
4⃣ اصلاح طلبان سعی نکنند تقبیحِ هتکِ حرمت مسئولین از سوی رهبری را تایید تمامِ عملکرد دولت محترم جا بزنند و از این طریق ضمِن فراری دادنِ خودشان از پاسخگویی، دست به #مقصر_تراشی بزنند و بیتدبیریهای این دولت را به پای نظام بنویسند!
✅ استیضاح حق قانونی مجلس است که امروز صرفا به دلیل زمان باقی مانده از عمر این دولت و شرایط، به صلاح نمیباشد؛ ضمنِ لزوم انتقادپذیر بودنِ مسئولین و نیاز جامعه به مطالبه گری و انتقاد، هر انتقادی نیز #هتک_حرمت محسوب نمیشود!!
59.mp3
9.24M
#تاریخ_تطبیقی
#استاد_طائب
#قسمت_پنجاه_و_نهم
عنوان :
تاثیر واقعه کربلا بر منصرف شدن سازمان یهود برای از بین بردن علنی اسلام
📌به ما بپیوندید:
https://eitaa.com/abou_heirane_darouni
حاج رسول defa_baghist@:
#محرمانه
📍 تراز انقلابیگری و انتقاد
@secret_file
🔹انقلابیگری فقط فریاد نیست که سکوت هم هست؛ علی ع هم میجنگد هم ۲۵ سال سکوت میکند. حسین علیه السلام هم پس از ۱۰ سال سکوت، قهرمان نبرد عاشورا است.
به راستی اسلام دین سکوت است یا فریاد؟ دین جنگ است یا صلح؟!
🔹اسلام هم دین سکوت است هم فریاد؛ هم جنگ و هم صلح. هر چند قران میفرماید صلح بهتر است. اما اسلام انسان را متعالی میبیند و در این مسیر تعالی گاهی امر به سکوت میکند گاهی فریاد.
🔹سکوت رهبری برای وضع اقتصادی حکیمانه است (به یاد بیاورید ریشه فتنه بنزینی چه بود و چگونه خاتمه پیدا کرد) و فریاد رهبری همان فریاد علی ع است که فرمود خلیفه کشی را باب نکنید و الا بعدها خلفای صالح را هم خواهید کشت و البته شاهد صدق کلام مولا، فرق شکافته او در محراب است.
بله مساله، مساله فرد نیست؛ بلکه این جایگاه را میخواهند تخریب کنند و رهبری این را با فریاد حفظ میکند.
در آن واحد سکوت و فریاد انقلابی؛ سکوت، تا این خار گلو زخم را تشدید نکند و فریاد که مردم این مجرای تنفس است، نمیشود بی محابا خار را بالا پایین کرد
🔺 حضرت آیتالله خامنهای: باید حرمت رؤسای سه قوه و مسئولان کشور که در عرصه خدمت رسانی به مردم هستند، حفظ شود.
📲 ذوالنور: تبعیت از رهبر انقلاب را از اوجب واجبات می دانم
🔹در چارچوب تکالیف قانونی خود و تدابیر معظمله لحظهای از احقاق حقوق مردم غفلت نخواهم کرد.
🔸طی هفته گذشته ذوالنور در اظهاراتی تند خواستار استیضاح و برکناری رئیسجمهور شده بود.
@Farsna
[10/24، 20:38] مجید خلیلیان: بدعت دهه محسنیه
اللهم عجل لولیک الفرج:
#ایام_محسنیه
💢تاریخ دقیق شهادت (سقط شدن) فرزند حضرت زهرا(س) مشخص نیست، چگونه عده ای از 28 صفر تا هشتم ربیع را، آغاز #ایام_محسنیه میدانند؟
#دلایل_را_بخوانید
شهادت حضرت محسن و هجوم به بیت وحی از #قطعیات است ولی اینکه این اتفاق در چه زمانی افتاده است، مورد بحث است، مشهور شده که بلافاصله بعد از رحلت پیامبر(ص) ایام محسنیه یا دهه محسنیه بر پا می کنند.
✅دلایلی است که شهادت حضرت محسن را بلافاصله بعد از رحلت پیامبر(ص) زیر سوال می برد و این دلایل حاکی از آن است که اقلا بعد از یکماه پس از رحلت پیامبر(ص) و هجوم به خانه #وحی اتفاق افتاده است
از آنجا که چند هجوم به خانه وحی صورت گرفته و در حمله آخر منجر به #شهادت محسن(ع) و ضرب و شتم حضرت زهرا(س)شده، بعضی هجوم نهایی را با هجوم اول خلط کرده اند
✅به دلایل زیر در هجوم اول محسن(ع) #شهید نشده و پس از یک ماه این اتفاق افتاده است
دلیل اول: با توجه به حدیث امام صادق(ع) که حضرت زهرا(س) پس از مضروب شدن دچار #مریضی شدید شدند نشان از آن دارد که بعضی از تحرکات اجتماعی حضرت زهرا(س) قبل از #مضروب شدن اتفاق افتاده است.
بنابراین خطبه #فدکیه حضرت زهرا(س)قبل از هجومی بوده که منجر به شهادت حضرت محسن(ع) شده است چون نحوه حرکت ایشان به مسجد نشان از عدم بیماری ایشان دارد.
✅ابن ابی الحدید در توصيف چگونگي آمدن حضرت فاطمه(س) به مسجد براي ايراد خطبه فدكيه آورده است كه آن حضرت با پوشش كامل در ميان جمعي از زنان در حالي كه #چادرش بر اثر بلندي به زير پاهايش ميرفت و همچون رسول خدا(ص) راه ميرفت، به مسجد آمد. با توجه به اين تعبير كه: «ما تخرم من مشيه رسولالله؛ راه رفتنش هيچ تفاوتي با راه رفتن رسول خدا(ص) نداشت»، ميتوان چنين نتيجه گرفت كه تا هنگام ايراد خطبه، هنوز هجمهاي به خانه حضرت فاطمه(س) صورت نگرفته بود، زيرا در صورت حمله و مضروب شدنِ آن حضرت، نوعِ حركت او نميتواند معمولي باشد تا راوي آن را به راه رفتنِ رسول خدا(ص) #تشبيه كند.
✅مسئله بعدی رفتن حضرت زهرا(س) به خانه مهاجر و انصار برای جذب نیروست. بنا بر نقل سلمان فارسي، پس از غصب خلافت و فدك، اميرالمؤمنين(ع) همراه حضرت فاطمه(س) و حسنين شب هنگام به درِ خانه مهاجران و #انصار رفته و آنان را به همراهي براي بازپسگيري حق خويش فرا خواندند. از آنجا كه بنا بر روايت سلمان، پس از حمله مهاجمان به خانه حضرت فاطمه(س) و واقعه سقط جنين، آن حضرت به طور مداوم و پيوسته بستري بود
تا به #شهادت رسيد، ميتوان چنين نتيجه گرفت كه تا زمان ملاقاتهاي شبانه آن حضرت با مهاجر و انصار، هنوز حملهاي به خانه او صورت نگرفته بود؛ زيرا در صورتِ وقوع حمله، آن #حضرت ديگر توان رفتن به در خانة تعداد زيادِ مهاجران و انصار(حتي فقط اهل بدر) را نداشت.
✅دلیل دوم :اعزام #سپاه اسامه است، طبق برخي شواهد هجوم به خانه حضرت فاطمه(س) بعد از برگشت سپاه اسامه صورت گرفته است.
✅حضور #شخصی به نام بریده بن حصیب اسلمی که در جریان هجوم به منزل حضرت زهرا(س) نامش آمده و در سپاه اسامه نیز بوده است، گویای این مطلب است که این اتفاق نمی تواند در روزهای اول ماه #ربیع افتاده باشد چون سپاه اسامه تقریبا بیش از یک ماه بعداز رحلت پیامبر(ص) به مدینه باز گشت. بریده در این جریانات طرفدار حضرت علی(ع) بوده است.
📚طبری دلائل الامامة.صفحه 134
📚 ابنابي الحديد، 263
📚 سليمبن قيس الهلالی153
📚تلخيص الشافي صفحه 50 تا 78
#مباهله_قرن_21
[10/24، 20:40] مجید خلیلیان: خاطره مرحوم آیت الله مرعشی نجفی ره در باره عمر کشون
حدیث اول :
🔅و قِیلَ لِلصَّادِقِ- عَلَیْهِ السَّلَامُ: «یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ، إِنَّا نَرَى فِی الْمَسْجِدِ رَجُلًا یُعْلِنُ بِسَبِّ أَعْدَائِکُمْ وَ یُسَمِّیهِمْ. فَقَالَ: «مَا لَهُ- لَعَنَهُ اللَّهُ- یَعْرِضُ بِنَا»
بخدمت حضرت صادق (علیه السّلام) عرض شد که: یا ابن رسول اللَّه ما مىبینیم در مسجد مردى را که فاش دشنام به دشمنان شما میدهد و نامشان میبرد، آن حضرت فرمود: چه مرض دارد خدا لعنتش کند ما را در معرض اذیت میاندازد. [منبع: اعتقادات الإمامیه (للصدوق)، ص: ۱۰۷]
حدیث دوم: حدیث دوم : وحدت مسلمین در سیرهٔ امیرالمؤمنین علیهالسلام
💢تلاش امام در تحقق وحدت
🔅وَلَيْسَ رَجُلٌ فَاعْلَمْ أَحْرَصَ عَلَى جَمَاعَةِ أُمَّةِ مُحَمَّد صلى الله عليه و آله و سلم وَأُلْفَتِهَا مِنِّي أَبْتَغِي بِذَلِکَ حُسْنَ الثَّوَابِ، وَکَرَمَ الْمَآبِ
💠«بدان هيچ کس بر اتحاد و الفت امت محمد(صلى الله عليه وآله) از من حريص تر و کوشاتر نيست. در اين کار پاداش نيک و سرانجام شايسته را از خدا مى طلبم»;
#نهج_البلاغه
📚 #نامه ۷۸
@nahjol_balagheh
حضرت آیت الله العظمی مظاهری در نقل خاطرهای از استادشان آیت الله مرعشی نجفی میفرمایند: «خدا رحمتش کند، درجاتش عالیست،
عالیتر کند، مرحوم آیت الله مرعشی، من مکاسب پیش ایشان خواندم، هم کفایه خواندم، هم مکاسب... ایشان بنایشان این بود برای اینکه خسته نشوند، یک قصهای گاهی اوقات یا خیلی از اوقات در میان درس برای شاگردها میگفتند و یکی از قصههایشان این بود که میگفتند:
«پدر من از علمای نجف بوده یک شاگرد سنی داشت، این فرد میخواست برود کردستان و کرمانشاه، با پدر من خداحافظی کرد و رفت، پدر من آمد ایران و رفت مشهد، در زمان برگشت قافله ما غروب به کرمانشاه رسید، من خیلی وحشت کردم که حالا چه میشود، آن وقت وضع کرمانشاه و وضع کردستان به خاطر شیعه و سنیگری خیلی بد بود، ناگهان آن شاگرد من پیدا شد، خیلی با من گرم گرفت و بالاخره با زور و رودربایستی من را خانه برد خیلی هم خدمت کرد به من، بعد آخر شب به من گفت: آقا ما یک جلسهای داریم شما بیاید برویم توی این جلسه، گفتم میآیم، خلاصه مرا بردند توی آن جلسه، وقتی نشستم توی جلسه، دیدم این سبیل گُندهها، سبیل کشیدهها میآیند، تعجب کردم، چه خبر است، یک وقت مَنقَلی پر از آتش که آتش زغالی که اَلُو داشت، اینرا هم آوردند، یک مجمع را هم آوردند گذاشتند روی این آتشها، روی این منقل .من تعجب کردم، ترس هم منرا گرفته بود که اینها چه کار میخواهند بکنند، یکوقت دیدم یک جوانی زیر غُل و زنجیر، قیافهای شبیه مردم همدان داشت، آوردند. یک سفره چرمی هم پَهْن کردند، او را نشاندند روی سفره چرمی و کسی با یک ضربت گردنش را زد، آن مجمع که داغ بود گذاشتند روی گردن اینکه خون بیرون نیاید، غُل و زنجیرها را هم باز کردند این هی دست و پا میزد اینها هم قاه قاه میخندیدند. من غش کردم.
بالاخره قضیه تمام شد و من در حال غش بودم، کمکم مَرا به هوش آوردند اما آن موقعی که نزدیک بود به هوش بیایم میدیدم با هم زمزمه دارند، این شیعه است اینرا هم بیاورید دومیاش باشد، آن طلبه میگفت: نه بابا من درس پیش ایشان خواندم، این از آن سنیهای داغ است معلم من بوده، بالاخره من را نجات داد، آمدیم خانه، وقتی من حال آمدم، این طلبه به من گفت: آقا من سنی هستم، اما مُرید شما هستم، میدانید شما را خیلی دوست دارم، نمیخواستم ناراحتتان کنم، اما بُردم آنجا یک پیام بدهید به علمای نجف و پیام این، که شما عُمَرکُشون کنید ما هم اینجور میکنیم، ما رسممان است یک شیعه را یک جایی پیدا میکنیم زندانیاش میکنیم غُل و زنجیر میکنیم تا شب چهارشنبه، شب چهارشنبه همه ما جمع میشویم برای رضایت خدا، قربة الی الله اینرا میآوریم و این بلا را به سرش میآوریم که تو دیدی».