eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️ هشدار امام به حوزه ✳️ ممكن است دستهاى ناپاكى با سمپاشيها و تبليغات سوء برنامه هاى اخلاقى و اصلاحى را بى اهميت وانمود كرده، منبر رفتن براى پند و موعظه را با مقام علمى مغاير جلوه دهند، و با نسبت دادن «منبرى» به شخصيتهاى بزرگ علمى، كه در مقام اصلاح و تنظيم حوزه ها هستند، آنان را از كار باز دارند. امروز در بعضى حوزه ها شايد منبر رفتن و موعظه كردن را ننگ بدانند! غافل از اينكه حضرت امير، عليه السلام، منبرى بودند، و در منابر مردم را نصيحت فرموده، آگاه، هوشيار و راهنمايى میكردند. ساير ائمه، عليهم السلام، نيز چنين بودند. ✳️ شايد عناصر مرموزى اين تزريقات سوء را نمودند تا معنويات و اخلاقيات از حوزه ها رخت بربندد، و در نتيجه حوزه هاى ما فاسد و ساقط گردد؛ دسته بنديها، خود خواهي ها، نفاق ها و اختلافات، در داخل حوزه ها، خداى نخواسته، رخنه كند؛ افراد حوزه ها به جان هم افتند و در مقابل يكديگر صف بسته، همديگر را توهين و تكذيب نمايند، و در جامعه اسلامى بی آبرو شوند، تا اجانب و دشمنان اسلام بتوانند بر حوزه ها دست يابند و آن را از هم بپاشند. بدخواهان میدانند كه حوزه ها از پشتيبانى ملتها برخوردار است، و تا روزى كه ملتها پشتيبان آن باشند كوبيدن و از هم پاشاندن آن ممكن نيست. ولى آن روز كه افراد حوزه ها، محصلين حوزه ها، فاقد مبانى اخلاقى و آداب اسلامى شده به جان هم افتادند، اختلاف و چند دستگى درست كردند، مهذب و منزه نبودند، به كارهاى زشت و ناپسند دست زدند، قهرا ملت اسلام به حوزه ها و روحانيت بدبين شده از حمايت و پشتيبانى آنان دست میكشد، و در نتيجه راه براى اعمال قدرت و نفوذ دشمن باز میگردد. اگر مىبينيد دولتها از و میترسند و حساب مىبرند، براى اين است كه از پشتيبانى ملتها برخوردار است؛ و در حقيقت از ملتها میترسند؛ و احتمال میدهند اگر اهانت، جسارت و تعرض به يك روحانى كردند، ملتها بر آنان شوريده عليه آنان به پا خيزند.ليكن اگر روحانيون با هم اختلاف كردند و يكديگر را بدنام نموده و به آداب و اخلاق اسلامى مؤدب نبودند، در جامعه ساقط شده ملت هم از دستشان مىرود. ✳️ ملت انتظار دارند كه شما روحانى و مؤدب به آداب اسلامى باشيد؛ حزب اللّه باشيد؛ از زندگى و جلوه هاى ساختگى آن بپرهيزيد؛ در راه پيشبرد آرمانهاى اسلامى و خدمت به ملت اسلام از هيچ گونه دريغ نورزيد؛ در راه خداى تعالى و براى رضايت خاطر او قدم برداريد، و جز به خالق يكتا به احدى توجه نداشته باشيد؛ امّا اگر بر خلاف انتظار ديدند به جاى توجه به ما وراء الطبيعه تمام همّ شما و همانند ديگران براى جلب و شخصى كوشش میكنيد، با يكديگر بر سر و منافع پست آن دعوا داريد، اسلام و قرآن را، العياذ باللّه، خود قرار داده ايد، و براى رسيدن به مقاصد شوم و اغراض كثيف و ننگين دنيايى خود دين را به صورت در آورده ايد، منحرف میگردند؛ بدبين میشوند. و شما خواهيد بود. اگر بعضى معممين روى غرض ورزي هاى شخصى و جلب به جان هم افتند، همديگر را هتك كنند، تفسيق نمايند، هياهو درست كنند، در تصدى بعضى امور با يكديگر رقابت نمايند، سر و صدا راه بيندازند، به اسلام و قرآن خيانت كرده اند؛ به امانات الهى خيانت ورزيده اند. 📎کتاب «جهاد اکبر»/ص ۲۵ خانه طلاب جوان @KhaneTolab
خانه طلاب جوان
امام صادق(علیه السلام).mp3
4.31M
مقام معظم رهبری(دام ظله): 🍃 امام صادق(ع) مرد مبارزه بود، مرد علم و دانش بود و مرد تشکیلات بود. 🍃 مبارزه برای قبضه کردن حکومت و قدرت و به وجود آوردن حکومت اسلامی و علوی. 🍃 تشکیلات یعنی چه؟ یعنی از همه جا وجوهات و بودجه برای اداره‌ی مبارزه‌ی سیاسی عظیم آل علی جمع کنند. 🍃 تکلیف سیاسی هم مثل تکلیف دینی واجب‌الاجرا است. @KhaneTolab
#هیات_امام_حسن_علیه_السلام کاش من هم به لطف مذهب نور تا مقام حضور می رفتم کاش مانند یار صادقتان بی امان در تنور می رفتم 📆چهارشنبه #20تیر97 ⏱ساعت: 19:45 الی 22 🏠آدرس: بلوار جمهوری،میدان سپاه، بلوار شهید اخلاقی،پلاک 12، ساختمان فتوت @KhaneTolab
📗کتاب «تفسیر سوره مجادله» ✍ حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مد ظله العالی) 📇 کاری از انتشارات انقلاب اسلامی ⬇️ دانلود نسخه الکترونیکی 👇 @KhaneTolab
خانه طلاب جوان
#معرفی_کتاب 📗کتاب «تفسیر سوره مجادله» ✍ حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مد ظله العالی) 📇 کاری از انتش
تفسیر سوره مجادله.pdf
4.92M
📗 نسخه الکترونیکی کتاب «تفسیر سوره مجادله» ✍ حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مد ظله العالی) 📇 کاری از انتشارات انقلاب اسلامی ⬇️ انگیزه ایشان از بیان تفسیر این سوره 👇 @KhaneTolab
خانه طلاب جوان
#معرفی_کتاب 📗کتاب «تفسیر سوره مجادله» ✍ حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مد ظله العالی) 📇 کاری از انتش
📗 کتاب حاضر متن ویراسته جلسات سوره مجادله است. ⁉️ این جلسات در دوران مسئولیت ریاست جهووری معظم له در جمع پاسداران و اعضای دفتر ریاست جمهوری در هفت نوبت از 17 اردیبهشت تا 15 تیر ماه 1361 برگزار شده و تمامی 22 آیه این سوره مورد بحث قرار گرقته است. ⁉️ ایشان درباره علت انتخاب این سوره و سوره های بعد که متن آن به زودی منتشر میشود میفرمایند: «علت این که این سوره را انتخاب کردیم این است که سوره های جزء بیست و هفتم و بیست و هشتم و این حدود ، غالبا سوره های مدنی است و از سوره هایی است که در مدینه ی طیبه بر پیغمبر نازل شده است و مربوط است به بعد از تشکیل حکومت اسلامی ، یعنی مثل وضع کنونی ما.» ⁉️ «نوع مطالب و مسائلی که بعد از تشکیل حکومت برای یک جامعه لازم است با نوع مطالب و مسائلی که [مربوط به] حین مبارزه ی مردم برای تشکیلات حکومت اسلامی است فرق میکند؛ کما اینکه شما درجامعه ی خودمان هم این را مشاهده میکنید. امروز شما یک مسائلی دارید که این مسائل قبل از بهمن 57 برای شما وجود نداش ، مطرح نبود ؛ آن روز مسائلی داشتید که امروز برای شما مطرح نیست. مثلا مسئله منافقین و مسئله نفاق ، مسئله عدالت اجتماعی ، مسئله حکومت ، مسئله جهاد در جبهه های جنگ و ده ها مسدله از این قبیل. مسائل عمده ی بعد از تشکیل حکومت است و این مسائل همان مسائلی است که در آیات مدتی بیشتر به آنها پرداخته شده است.» خانه طلاب جوان @KhaneTolab
🔸اخلاق تشکیلاتی از های باطنی که انسان به آن مبتلا هست این است که، دلش می‌خواهد خودش متصدی امر باشد. جریان امر اگر به دست دیگری بهتر واقع بشود، این ناراحت است، می‌گوید من خوب است باشم. این از شیطنت‌های باطنی انسان است. انسان به صورت طرحش می‌کند، من می‌خواهم به این ثواب برسم. اگر حساب کند پیش خودش که همان ثواب را، بالاترش را به شما می‌دهند، و شما کمک کنید به این کسی که متصدی است و از شما بهتر می‌تواند، راضی نمی‌شوید. مساله این نیست که ثواب می‌خواهم، مساله این است که دنیا می‌خواهم. اختلاف اگر بین افراد پیدا می‌شود، جستجو کنند در باطن ذات خودشان ببینند که مساله، مسئله مصلحت اسلام و مصلحت مسلمین است یا مساله، مسئله مصلحت خودش هست؟ پای در کار است یا در کار است؟ اگر یک کسی یک مطلبی را بهتر از من می‌تواند انجام بدهد، آیا من خوشحالم به اینکه او متصدی امر بشود یا من ناراحتم؟ اگر یک وزیر بتواند بهتر کار وزیر دیگری را انجام بدهد و کمک کند به او، آیا نفس او اجازه به او می‌دهد؟ اگر برای خداست اجازه باید بدهد. اگر برای خداست نباید بین قشرهای مختلف‌ اختلافی واقع بشود، و بحمد الله نیست اختلاف، ان شاء الله. ما باید ید واحده باشیم، همان که تعبیر اسلام است، ید واحده باشیم عَلی‌ مَنْ سِوی‌. دوتا هم نه، یک دست، یک کار بکنیم، باز اگر دو تا دست گفته بود، این دست، گاهی یک کاری موافق او نمی‌کند. ما باید ید واحده باشیم، این است که سرکوب کنید نفس خودتان را، سرکوب کنید آمالی که خیال می‌کنید یک چیزی است. حساب کنید که ما چی هستیم، و این منظومه شمسی چی هست و این کهکشان‌ها چی هستند در مقابل عظمت خدا تا بفهمید که ما درگیر یک کثیف هستیم، نه یک شیطنتی که باز یک چیزی هست. ما گرفتار یک شیطنت‌هایی در خودمان هستیم که کثافتکاری است و پستی است. امام خمینی (ره)؛ 21 تیر 1362 خانه طلاب جوان @KhaneTolab
اقتصاد مقاومتی پرتویی از اقتصاد اسلامی 🔹نویسنده کتاب "اقتصاد مقاومتی، تفسیر جهاد کبیر" عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی پرتویی از اقتصاد اسلامی با لحاظ شرایط زمانی و مکانی است. 🔹اکبر ابدالی محمدی(نویسنده کتاب): یکی از اهداف اصلی نگارش این کتاب، ایجاد منبع و خوراک علمی برای مبلغان اقتصاد مقاومتی است؛ مبلغان اقتصاد مقاومتی که مدتی است فعالیت می‌کنند، منبعی دقیق برای ارائه مطالب نداشتند و این کتاب به آن ها کمک می‌کند تا به شبهات مردم در خصوص اقتصاد مقاومتی پاسخ دهند. 🔹وی افزود: دلیل انتخاب این نام برای کتاب نیز، مبنی بر فرمایش مقام معظم رهبری بود که اظهار داشتند "سیاست نظام اسلامی بر علیه سیاست نظام سلطه، است" و به دلیل اینکه تقابل با نظام سلطه در بخش اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است، نام این کتاب را "اقتصاد مقاومتی، تفسیر جهاد کبیر" انتخاب کردیم. 🔹وی ادامه داد: در بخش دیگری از کتاب، اسنادی از نفوذ دشمنان در اقتصاد ایران آورده شده است و نشان دادیم که بحث یک توهم نیست و دشمن در بحث اقتصاد به حریم کشور نفوذ کرده است؛ اشاره به سیره علما در خصوص استفاده از تولیدات داخلی، بخش دیگری از این کتاب را دربر می‌گیرد. 🔹ابدالی محمدی اظهار داشت: بسیار تلاش شد که کاغذ این کتاب از تولیدات داخلی باشد و با پیگیری های انجام شده از کاغذ ایرانی تولید شده از تفاله نیشکر در چاپ کتاب استفاده شده است و هیچ درختی برای چاپ این کتاب قطع نشده است. 🔹وی خاطر نشان کرد: برای نگارش این کتاب حدود سه سال زحمت کشیده شده و از تجربیات برگزاری 15000ساعت دوره آموزشی استفاده شده است، همچنین دوهزار واحد صنعتی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که مهم ترین مشکل تولید در کشور، بازار عرضه است و باید به این موضوع توجه ویژه ای شود. 🔹نویسنده کتاب تصریح کرد: 450 میلیون نفر در کشورهای همسایه ایران زندگی می‌کنند که ایران با آن کشورها رابطه مناسبی دارد و می‌تواند بازار خوبی برای عرضه تولیدات ایرانی باشد اما به دلیل دیپلماسی ضعیف اقتصادی این امر میسرنشده است؛ اگر تمام برنامه ریزان و تصمیم گیران کشور در سال اقتصاد مقاومتی، مشکلات موجود در بازار عرضه را پیگیری می‌کردند، بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شد. 🔹وی افزود: در این کتاب از نظرات بعضی اقتصاد دان های مطرح کشور استفاده شده است، همچنین مباحث بعضی اقتصاد دان های بزرگ دنیا که مخالف اقتصاد لیبرال سرمایه داری هستند در کتاب مطرح شده است. 🔹ابدالی محمدی در خصوص مخاطبان کتاب عنوان کرد: به دلیل مباحث مختلفی که در کتاب مطرح شده است، مخاطبان عامی دارد و دانشگاهیان، حوزویان ودیگر فعالان حوزه اقتصاد مقاومتی می‌توانند از مباحث مطرح شده در کتاب استفاده کنند. 🔹وی در خصوص عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: این ستاد برای سرعت عمل دادن به اقتصاد مقاومتی ایجاد شد، ولی متاسفانه به یک ستاد فرمایشی تبدیل شده است و برنامه های ارائه شده در این ستاد با مشکلات اقتصادی همخوانی ندارد؛ در همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، ستاد اقتصاد مقاومتی نمره ۴ از 20 را دریافت کرد که نشان دهنده عملکرد ضعیف این ستاد است. 🔹ابدالی محمدی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی پرتویی از اقتصاد اسلامی با لحاظ شرایط زمانی و مکانی است؛ اقتصاد مقاومتی پروژه نیست و مانند یک سیستم عامل عمل می کند و باید تمامی برنامه ها طبق آن انجام شود، این سیستم باید ارتقا پیدا کند و باید تمام مسئولین به آن باور داشته باشند. 🌐 منبع: ایسنا، منطقه قم حانه طلاب جوان @KhaneTolab
🔔 در این روز های گرم چه خوب است اول به یاد در برخی مناطق کشور باشیم و قدر نعمتها را بدانیم. سپس به برخی سخنان مقام معظم رهبری پیرامون تأمل کنیم. 📢 سخنان مقام معظم رهبری: ✅ سه تا مانع ممکن است دشمن طراحی کند: یکی پراکندن یأس، یکی منحرف کردن استعدادها، یکی هم برخورد سخت و خشن؛ یعنی تحمیل تهاجم نظامی و از قبیل اینها. در مورد این مسئله‌ی اول که پراکندن نومیدی و یأس است، من اصرار دارم شما جوانها بیشتر فکر کنید، تأمل کنید و نشانه‌هایش را ببینید. همین الان دارند این کار را میکنند؛ یک عده‌ای هم برای آنها و از زبان آنها و از حنجره‌ی آنها به نفع آنها حرف میزنند. یکی از آنها مسئله‌ی است. در داخل کشور خودمان جنجال راه انداختند که آقا انرژی هسته‌ای هزینه‌ی بدون سود است؛ چرا دارید این کار را میکنید؟ حالا تبلیغات جهانی که این مسئله را کاملاً دنبال میکرد و هنوز هم میکند؛ اما در داخل کشور خودمان از اولی که این مسئله‌ی هسته‌ای مطرح شد، از پنج شش سال قبل از این تا حالا مرتباً این مطلب را گفته‌اند و تکرار کرده‌اند. حتّی عده‌ای نامه نوشتند و گفتند آقا ما فیزیکدانیم. اینکه میگویند ما توانسته‌ایم دستگاه‌های سانتریفیوژ را راه بیندازیم، اصلاً واقعیت ندارد! به قدری قرص ،این را گفتند که ما مجبور شدیم افرادی را بفرستیم و بگوئیم بروند بازرسی کنند، درست ببینند؛ نکند که همینی که اینها میگویند، باشد. این، مال پنج شش سال قبل است. رفتند، آمدند گفتند نه آقا! کار، بسیار خوب، صحیح، علمی و محکم دارد انجام میگیرد. اول گفتند نمیشود، نمیتوانیم؛ بعد که دیدند توانستیم، گفتند آقا این هزینه‌ای است که سود ندارد، فایده‌ای ندارد. بنده در سخنرانی عمومی عید نوروز سال گذشته مفصل درباره‌ی این صحبت کردم و نمیخواهم تکرار کنم. چطور فایده‌ای ندارد؟ ما برای بیست سال دیگر حداقل بایستی از انرژی هسته‌ای به دست بیاوریم. برآوردی که برای مصرف انرژی در کشور و مورد نیاز کرده‌اند، حداقل بیست هزار مگاوات باید از طریق انرژی هسته‌ای باشد؛ والّا ما باید برق را از دیگران کنیم؛ یا اگر نتوانستیم گدائی کنیم، یا ننگمان آمد، یا به ما ندادند، از خیر چیزهائی که با نیروی برق میچرخد، باید بگذریم؛ از کارخانه، از تولید، از بسیاری از ابزارهای پیشرفت. خب، ما کِی شروع کنیم تا بتوانیم بیست هزار مگاوات را بیست سال دیگر به دست بیاوریم؟ الان اگر دیر هم نشده باشد، قطعاً زود نیست. ممکن است دیر هم شده باشد. (۸۶/۱۰/۱۲) ✅ ابوجهل‌های زمان که همچون لات‌های بی‌مغز، فقط به بازوی خود نگاه می‌کنند و عربده می‌کشند، می‌دانند که ملت ایران به دنبال استفاده از برای است، اما می‌گویند چون این کار به شما توانایی می‌دهد ما نخواهیم گذاشت. البته ملت ایران با اتکا به تجارب مفید و فواید قابل اتکای ۳۰ سال استقامت، به این حرف‌ها اعتنایی نمی‌کند و به راه خود ادامه می‌دهد.(۸۷/۰۵/۰۹) ✅ بر اساس برآورد کارشناسی و دقیق متخصصان، کشور تا چند سال آینده برای خود، نیازمند حداقل #۲۰_هزار_مگاوات برق تولیدی از نیروگاه‌های هسته‌ای است، و بر همین اساس ملت ایران برای تأمین نیاز خود، به‌دنبال یک مسیر علمی و عملی و یک اقدام مشروع و صحیح و بی‌خطر رفت اما آمریکا که مخالف پیشرفت علمی ملت ایران و دیگر ملت‌ها است، در مقابل این حرکت مشروع ایستاد و ظالمانه را تحمیل کرد. مسئولان کشور به این نتیجه رسیدند که مذاکره کنند و از بخشی از خود نیز صرف‌نظر کنند تا برداشته شود اما امروز می‌بینیم علی‌رغم همه‌ی قرارها و تعهدها و بحث‌های فراوان در مذاکرات، برخورد آمریکا با این مذاکرات و نتیجه‌ی آن، کاملاً ظالمانه، قلدرمآبانه و زورگویانه است. مسئولان باید به سردمداران فاسدِ رژیم ایالات متحده‌ی آمریکا اثبات کنند که به مردم خود متکی هستند و ملت ایران که ملتی مقتدر است، به برکت اسلام، زیر بار زور نمی‌رود و کُرنش نخواهد کرد.(۹۶/۰۶/۲۶) خانه طلاب جوان @KhaneTolab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمیشه برای یاری، #شعار داد و ادعا کرد نمیشه برای یاری، نشست و فقط #دعا کرد #منتظر یعنی کسی که #خادم_خلق خدا باشه #منتظر یعنی کسی که چاره ساز #فقرا باشه اونی که امید #طفل_یتیم بود امام ما بود امام ما روی دوشش جای #کوله_غذا بود #منتظر یعنی کسی که عطر و بوی #کربلا داره #منتظر یعنی کسی که نشونه از #شهدا داره مداحی از حاج #مهدی_رسولی @KhaneTolab
💎داستان شنیدنی از مرحوم 🔻 در جريان سفر مرحوم شوشترى به ايران ، هنگامى كه ايشان وارد تهران گرديد انبوه مردم از جمله سفير كشور روسيه به ملاقات ايشان رفتند. مردم تقاضاى موعظه كردند و مرحوم شوشترى بنا به اصرار مردم ، سرش را بلند كرد و فرمود: «مردم ! آگاه باشيد كه خدا در همه جا حاضر است و به نهفته سينه ها داناست . اِنَّهُ عَليمٌ بِذاتِ الصُّدُورِ.» اين فراز تكاندهنده و كوتاه ، در مردم نهاد؛ به گونه اى كه اشكها روان شد و قلبها تپيد و مردم دگرگون شدند. 🔻سفير روسيه در نامه اى به امپراطورى روس در اين مورد نوشت : «تا هنگامى كه اين قشر روحانيون ، در باشند و مردم از آنان پيروى كنند، سياست ما كارى از پيش نمى برد؛ چرا كه وقتى يك جمله شوشترى در يك مجلس عظيم ، اينگونه ايجاد مى كند، روشن است كه دستورات و فتواهاى آنان چه خواهد كرد.» 🌐 منبع: کتاب خصائص حسینی(مقدمه کتاب) خانه طلاب جوان @KhaneTolab
❓شیخ ابراهیم زنجانی کیست؟ 🔶 شیخ ابراهیم زنجانی، از زمره دانش‌آموختگان حوزه دینی نجف، و واعظان زنجان در عصر قاجار است که در برهه هایی از نیز نقشی بارز ایفا کرده است. انتظاری که طبعاً از چنین کسی (با پیشینه تحصیل در نجف اشرف و پوشیدن لباس روحانیت در سراسر عمر) می رود، «همسویی و همدلی پایدار» با عالمان دین در پاسداری از احکام شرع، و «مخالفت» با عناصر دین گریز و بویژه دین ستیز در عرصه و است. پرونده زندگی شیخ ابراهیم در بخش نخستین آن یعنی دوران تحصیل در نجف، و وعظ و تدریس در سالهای نخست بازگشت به زنجان ، در کل، نشان از این همسویی و همدلی دارد. در ادامه زندگی وی، اما، ورق کاملاً برمی گردد و زنجانی (به لحاظ منش و روش) کلاًّ وضعیت دیگری می یابد. 🔶 در این دوران، وی در صف عناصری چون تقی زاده، اردشیر جی و حسینقلی خان نوّاب قرار می گیرد که تاریخ معاصر کشورمان، آنان را افرادی و حتی مخالف اسلام و مظنون به وابستگی به بیگانه (انگلیس) می شناسد. زنجانی، حتی از این مرحله نیز فراتر میرود و دست در دست کسانی چون یپرم خان ( ارمنی تبار) زمینه اعدام بزرگترین روحانی پایتخت () را فراهم می سازد! 🔶 پژوهنده کارنامه زنجانی، در میانه راه، ناگهان خود را با یک «تغییر جهت» و «» عجیبِ فکری و عملی در زندگی وی روبرو می بیند و این سؤال به طور جدّی در ذهنش نقش می بندد که: چرا و به چه دلیل، دانش آموخته نجف و خطیب دینی شهر، در فرجام، سر از لژهای ماسونی درآورده و کارش به هماوایی با سرسختترین مخالفان دین و روحانیت کشیده است؟! 🔶 پاسخ این سؤال، در مروری ژرف بر روند زندگی زنجانی، و کالبد شکافی عمیق شخصیت، اندیشه و عملکرد او، نهفته است. پاسخ دقیق و کامل به سؤال مزبور، تنها بازگشای یک معضل تاریخی نخواهد بود؛ بلکه فواید مهمّی نیز برای نسل حاضر دربر دارد، که مهمترین آنها پیشگیری از تکرار نمونه های مشابه آن در زمانه «بیمار و آفت بار» ما است. عصر ما ـ مع الاسف ـ به دلیل «سیطره مادّیت» و افزونی زمینه ها و عواملِ « و تباهی»، عصر «» و «» است و در چنین زمانهایی بعید نیست که از این پس، نمونه هایی از سنخ «ابراهیم زنجانی» را، که بر گذشته خود و ملت خویش می شورند، داشته باشیم. 🔶 کتاب «شیخ ابراهیم زنجانی؛ زمان، زندگی، خاطرات» که به کوشش دانشمند بزرگوار، مرحوم علی ابوالحسنی (منذر) نوشته شده است سعی دارد تا با بررسی کارنامه زنجانی، و غور در زوایای پنهان و آشکار شخصیت و عملکرد وی، مایه های لازم برای دستیابی پاسخ به سؤال اساسی فوق را فراهم سازد. سیر تاریخ مشروطه را، خصوصاً در نیمه دوم آن (از فتح تهران توسط اردوی مشروطه به بعد) عمدتاً جناحی رقم زده که ابراهیم زنجانی از اعضای شاخص آن بوده است، و بر این اساس، بررسی زندگی او و همفکرانش، همان قدر حائز اهمیت و حاوی عبرت است که بررسی . 🗞 نشریه ۵۶ خانه طلاب جوان @KhaneTolab
نقشه نقش بر آب خلیفه باهوش ✅ مأمون، علی بن موسی را از امكانات و حرمت بی حد و مرز برخوردار كرده است، اما همه میدانند كه اين وليعهد عالی مقام در هيچ‌يك از كارهای دولتی يا حكومتی دخالت نمی‌كند و به ميل خود از هر آنچه به دستگاه خلافت مربوط میشود روگردان است و همه میدانند كه او وليعهدی را به همين شرط كه به هيچ‌كار دست نزند قبول كرده است. ✅ مأمون چه در متن فرمان ولايت عهدی و چه در گفته ها و اظهارات ديگر، او را به فضل و تقوا و نسب رفيع و مقام علمی منيع ستوده است و او اكنون در چشم آن مردمی كه برخی از او فقط نامی شنيده و جمعی به همين اندازه هم او را نشناخته و شايد گروهی بغض او را همواره در دل پرورانده بودند، به عنوان يك چهره درخور تعظيم و تجليل و يك انسان شايسته خلافت كه از خليفه به سال و علم و تقوی و خويشی با پيغمبر، بزرگتر و شايسته تر است شناخته اند. ✅ مأمون نه تنها با حضور او نتوانسته معارضان شيعی خود را به خود خوشبين و دست و زبان تند آنان را از خود و خلافت خود منصرف سازد بلكه حتی علی بن موسی مايه امان و اطمينان و تقويت روحية آنان نيز شده است، در مدينه و مكه و ديگر اقطار مهم اسلامی نه فقط نام علی بن موسی به تهمت حرص به دنيا و عشق به مقام و منصب از رونق نيفتاده بلكه حشمت ظاهری بر عزت معنوی او افزوده شده و زبان ستايشگران پس از دهها سال به فضل و رتبه معنوی پدران مظلوم و معصوم او گشوده شده است. كوتاه سخن آنكه مأمون در اين قمار بزرگ نه تنها چيزی به دست نياورده كه بسياری چيزها را از دست داده و در انتظار است كه بقيه را نيز از دست بدهد. اينجا بود كه مأمون احساس شكست و خسران كرد و درصدد برآمد كه خطای فاحش خود را جبران كند و خود را محتاج آن ديد كه پس از اينهمه سرمايه گذاری سرانجام برای مقابله با دشمنان آشتی ناپذير دستگاههای خلافت يعنی ائمه اهل بيت عليهم السلام به همان شيوه ای متوسل شود كه هميشه گذشتگان ظالم و فاجر او متوسل شده بودند، يعنی قتل. ✅ بديهی است قتل امام هشتم پس از چنان موقعيت ممتاز به آسانی ميسور نبود. قراین نشان میدهد كه مأمون پيش از اقدام قطعی خود برای به شهادت رساندن امام به كارهای ديگری دست زده است كه شايد بتواند اين آخرين علاج را آسانتر به‌كار برد، شايعه پراكنی و نقل سخنان دروغ از قول امام از جمله اين تدابير است..‌. 🌐 فرازی از کتاب انسان ۲۵۰ ساله خانه طلاب جوان @KhaneTolab
هدایت شده از بر پا
مکر الله ☘ما کمتر به این بعد حیات امام هشتم توجه داریم که او مظهر مکر الهی بوده است. و بازوی مکر شیطان که در کنار بازوی زور و تهدید ابزار اصلی شیطنت است را قطع کرده است. من معتقدم سبک امام رضا در مبارزه با مکر طاغوت به جهات متعدد الهام بخش به سبک رهبر و امت ما در مقابله با مکر شیطان بوده است. ☘رهبر انقلاب در دوران ریاست جمهوری اش تحلیلی از مکر طاغوت و مکر الهی امام رضا ارائه میدهد. او در یادداشتی روش مامون را اینطور تحلیل میکند که : 🔸اولا مامون تلاش کرد با بردن امام به دستگاه طاغوت و نزدیکی ظاهری با امام رضا دو برند و تابلوی مهم مبارزه شیعه را از آنها بگیرد یکی مظلومیت و دوم قداست. نزدیکی امام رضا به دستگاه طاغوت ولو به اجبار مامون و در بستر نادانی و سکوت مردم رخ میداد ولی چنین اثری داشت. 🔸او امام را هم کنترل میکرد و یعنی کل شیعه کنترل میشد. 🔸او بین امام و مردم فاصله میانداخت 🔸چه بسا امام مجبور میشد برای توجیه حضورش در دستگاه در مقابل برخی ظلمها سکوت یا توجیه کند. 🔸نشان میداد که مبنای اعتقادی غصب ولایت که شیعه معتقد است کشک است. و اینها دستشان به گوشت نمیرسیده. ☘شبیه این مکر را بازوی مکر شیطان بزرگ در نسبت با ایران داشت. 🔸در اولین تماس با عجله روحانی به اوباما او پشت تریبون رفت و اعلام کرد ایران هم حاضر شد برای دستیابی به مصالح دنیایی با ما وارد معامله شود. این یعنی پرچم مبارزه با شیطان از ایران گرفته میشود و اقتدار و کدخدایی اش در دنیا به رخ کشیده میشود. 🔸مبنای اعتقادی مبارزه با استکبار کشک است. و ایران چه بسا برای پیشرفت معامله همراهی هم میکرد یا مقابل ظلم سکوت میکرد. 🔸بین امام جامعه و امت دوتایی و گسل شدید و شدیدتر میشد. 🔸قدرت ایران که در رهبری مبارزه با ایمان و آرمانگرایی بود سست میشد. ☘رهبری در آن یادداشت درباره روش مکر الهی امام رضا چنین مینویسد: 🔸اولا امام رضا رفتارش را معنا دار کرد. او به همه نشان داد که مخالف رفتن است. لذا دائم در مدینه محفل میگرفت که همه گریه وداع کنند و بفهمند او مجبور شده است. به اجبار طاغوت در بستر سکوت مردم. 🔸او خطوط قرمز گذاشت برای مامون که خواسته های مامون کنترل شود مثل اینکه من در امور حکومتی دخالت نمیکنم و این خودش معنا دار میکرد حضورش را. 🔸از این فرصت استفاده کرد و از لاک تقیه خارج شد و بیان شیعه را به همه کسان رساند اشعار با محتوا از شاعران معروف در تبیین شیعه سروده میشد و پخش میشد اعتقادات شیعه هم در مناظرات پر طمطراق گسترده میشد. 🔸حضورهای مردمی امام هم جدی تر شد. ☘شبیه این داستان در برجام هم رخ داد. 🔸رهبر از روز اول نشان داد که موافق نیست. اولین جمله او این بود با مذاکره موافقم ولی خوشبین نیستم. میخواهم همه تجربه کنند. 🔸کاری کرد که عدم همراهی دشمن را همه کشور درک کنند حتی مردمی که هیچوقت سخنان رهبر را نمیشنیدند و رسانه و حزب الله ناتوان هم نمیتوانست سخن رهبر را به آنها برساند این پیام را درک کردند که آمریکا دشمن است و غیر قابل اعتماد. 🔸او خطوط قرمز گذاشت. اگر عمل به خطوط قرمز میشد که جلوی دشمن را تا جای ممکن میگرفت و اگر هم دولت چانه زنی میکرد و رهبر راضی میشد باز معناداری تصمیم او بیشتر هویدا میشد که او خواسته حقیقی اش چیست و مخالف است و تن داده. 🔸در سایه این معامله ایران در منطقه دست تعرض شیطان را هم قطع کرد و بیش از پیش نشان داد که او محور دشمنی با شیطان است. این همان انعطاف قهرمانان است. 🔸سخنان خود دولت غرب گرا شد بی اعتمادی به آمریکا و یک ناامیدی فراگیر از امید بستن به خارج از خود در مردم شکل گرفت. حالا راه جایگزین رهبر یعنی رجوع به خویشتن را امت درک میکرد. رهبر این نقطه امید را از اول بیان میکرد. ☘رهبری در آن یادداشت میگوید شهادت امام رضا نشان دهنده پیروزی او در مبارزه با مکر طاغوت بود لذا مامون مکار هم رفتار خود را عوض کرد و دست به زور برد مثل پدرش هارون. یعنی استفاده از ابزار دیگر شیطان. این نشان دهنده پیروزی امام در جبهه مکر بود. ☘تهدیدها و تحریمهای جدید آمریکا معنایش این است که ایران در داستان تقابل مکر الهی با مکر شیطان مظهر مکر الله شد و پیروز. و این حقیقتا جشن نیاز دارد. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
هدایت شده از مدافعان حــرم
به این عکس نگاه کنید همین الان روی نقشه چک کنید شاهرگ های اصلی منطقه دست ماست. یمن/انصارالله افغانستان/فاطمیون پاکستان/زینبیون عراق/حشدالشعبی لبنان/حزب الله مرکز همه: سپاه مقتدر اسلام ✨به محفل #شهدا بپیوندید👇✨ http://eitaa.com/joinchat/187826187C2b11ee4954
هدایت شده از طلبگی تا اجتهاد
" ترس های خیالی " 🔷 یکی از مهمترین درس های عاشورا رو با هم مرور کنیم: کمی قبل از رسیدن امام حسین علیه السلام به کربلا، حضرت داشت میرفت سمت کوفه تا کار رو برای از بین بردن حکومت یزید تموم کنه ⭕️ اما یکی از بزرگترین اسلحه های شیطان یعنی "استفاده از ترس های خیالی" به کمک یزید اومد 🚫 یزید با فرستادن فقط 12 نفر کاری کرد که تمام کوفه "از ترس لشکر خیالی یزید"بیرون بریزن و امام حسین رو به شهادت برسونن... 💢 دشمن همیشه کارش همین بوده همیشه با ترسوندن افراد جلو میره. ☢ مثلا چی شد که ای رو نابود کردن و آب از آب تکون نخورد؟ چون تونستن ترس از وضعیت بد اقتصادی رو توی دل مردم بندازن! 🔷 مردم هم گفتن بذار انرژی هسته ای نداشته باشیم ولی وضعیت اقتصادیمون با رفع تحریم ها خوب بشه! و دیدید که چطور مردم رو فریب دادند اونم با وعده های موهوم و ترس های خیالی... 💢 چی شد که توی انتخابات به کسی رای دادن که واقعا دوستش نداشتن؟ به خاطر ترس... 🚫 ترس موهومی که از رقیب درست کردند... گفتن اگه فلانی بیاد اعدام میکنه... و باز هم مردم رو با ترس خیالی فریب دادند... ⭕️ الان باز هم دارن از اسلحه قدرتمند استفاده میکنن و میگن اگه موشک هامون رو ندیم بهمون حمله میکنن و در راه هست و... میگن بدید همه چیز ملت رو و نابودشون کنید.. 🚫 با این ترس خیلی میشه کار کرد.... اینجاست که باید یه سوال رو مطرح کرد: ⭕️ مردم ما تا کی برای فرار از ترس های خیالی به سمت خودکشی سیاسی و اقتصادی حرکت خواهند کرد؟ ؟ @talabegitaejtehad
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سلاطین نمی‌توانند بفهمند فقر و بی‌خانمانی یعنی چی! 🔻هشدار شدید به مسئولین 🔹این سلاطین جور که همه کاخ‌نشین تقریباً بودند، اینها به فکر مردم نمی‌توانستند باشند، احساس نمی‌توانستند بکنند فقر یعنی چه، احساس نمی‌توانستند بکنند بی‌خانمانی یعنی چه 🎬 @Mostazafin_TV
🔘مسلمين مرا مثله کنند،به اجنبي پناهنده نشوم🔘 ☑️ پنچ برش از زندگی شهید شیخ فضل الله نوری در سالروز شهادت 1⃣ شيخ فضل الله نوري مرتجع يا مترقي 👈 نه تنها رسانه هاي آن روز بلکه کتاب هاي تاريخ بعد از شهادت شيخ فضل الله را عالمي عامي و مرتجع معرفي مي کردند اين در حالي است که او عالم درجه يک پايتخت بود: يکي به لحاظ اين که شاگرد برجسته ميرزاي شيرازي بود و اين برجستگي علمي را همه کساني که در مکتب ميرزاي شيرازي درس مي خواندند و يا آنان که مطلبي در اين مورد شنيده بودند، نقل مي کردند؛ ديگر اين که شيخ فقط در فقه و اصول مجتهد نبود، بلکه معلومات ديگري هم داشت که روحانيون ديگر از آن برخوردار نبودند. اين تأکيد براي آن است که يکي از خطهاي تبليغاتي دوره مشروطه اين بود که: «شيخ عالم روز نيست، بلکه مرتجع و ضدترقي است.» 2⃣ حاضرم صد مرتبه زنده شوم و ايرانيان و مسلمين مرا مُثله کنند و بسوزانند ولي به اجنبي پناهنده نشوم 👈 ميرزا جواد سعدالدوله به شيخ فضل الله نوري پيشنهاد کرد که «بيرق (هلند) را بر بالاي خانه تان بزنيد؛ ديگر حتي لازم نيست به سفارت هلند تشريف بياوريد. زماني هم که مشروطه خواهان تهران را گرفته بودند، اينطور نبود که جرئت داشته باشند به سفارت خارجي تعرض کنند و مي ترسيدند.» شيخ در پاسخ اين پيشنهاد، خنديد و به استهزا گفت: «آقاي سعدالدوله بايد بيرق ما را برروي سفارت اجنبي بزنند. چطور ممکن است که صاحب شريعت که من يکي از مبلغين احکام آن هستم، اجازه فرمايد به خارج از شريعت آن پناهنده شوم؟!» آنگاه آيه شريفه «... وَ لَن يَجعَلَ الله لِلکافرينَ عَلي المُؤمِنينَ سَبيلا.» و چند آيه ديگر را خواند و سپس ادامه داد: «من حاضرم صد مرتبه زنده شوم و ايرانيان و مسلمين مرا مثله کنند و بسوزانند؛ ولي به اجنبي پناهنده نشوم.» 3⃣ اقدامي براي افکار عمومي صد سال آينده 👈 قبل از شهادت شيخ، شخصي به نام سيد فخرالدين جزايري تعريف مي کند: پدرم به من گفت برو ببين که حال شيخ جطور است (موقعي است که مجاهدان تهران را فتح کرده بودند و خطر، شيخ را تهديد مي کرد.) من فکر کردم شيخ حتما به سفارتخانه هاي خارجي پناه برده و يا گريخته است. وقتي به خانه اش رسيدم، خنديد و گفت: «همه ترسيدند و توي سوراخ موش رفتند». يکي از حضار به شيخ گفت: «آقا! شما که مي دانستيد با مخالفت نتيجه اي نمي گيريد، چرا مخالفت کرديد؟ از اول هم معلوم بود که از پس اين ها بر نمي آييد.» شيخ گفت: «تا اگر صد سال بعد از اين بعضي مسلمانان به قعر زير زمين و داخل سرداب ها رفتند و در آنجا با کمال ترس درد دل کردند و گفتند صد سال قبل عده اي دست به دست هم دادند و ريشه اسلام را کندند، لااقل يک نفر هم بگويد که در ميان آن عده يک آخوند طبرسي و يارانش بودند که مخالفت کردند!» 4⃣ آخرين سخنان پاي چوبه دار 👈 شيخ شهيد وقتي برروي چهار پايه چوبه دار ايستاد رو به جمعيتي که پيشتر کف مي زدند و هلهله مي کردند چنين لب به سخن گشود: «خدايا تو خودت شاهد باش که من آنچه را که بايد بگويم به اين مردم گفتم. خدايا تو خودت شاهد باش که من براي اين مردم به قرآن تو قسم ياد کردم. خدايا تو شاهد باش که در اين دم آخر هم باز به اين مردم مي گويم که مؤسس اين اساس، لامذهبين هستند که مردم را فريب داده اند. اين اساس، مخالف اسلام است. محاکمه من و شما مردم بماند پيش پيغمبر اکرم حضرت محمد ابن عبدالله (صلي الله عليه و آله وسلم)». بعد از اين که حرف هايش تمام شد. عمامه اش را از سرش برداشت و تکان تکان داد و گفت: «از سر من اين عمامه را برداشتند که از سر همه برخواهند داشت.» اين را گفت و عمامه را به جلو ميان جمعيت پرتاب کرد. 5⃣ هذه کوفة الصغيره 👈 شيخ فضل الله نوري قبل از اعدام، رو به مردم تهران، گفت: «هذه کوفة الصغيرة»؛ يعني مردم تهران را به مردم کوفه تشبيه کرد؛ و ساعاتي قبل از اعدام هنگامي که چوبه دار آماده بود و شيخ را محاکمه مي کردند، فردي از طرف مشروطه خواهان به ايشان گفت: «جنابعالي حرمت مشروطه را لغو کنيد و بفرماييد منزل». شيخ پاسخ داد: «شب قبل پيامبر (صلي الله عليه و آله وسلم) را در خواب ديدم که امروز مهمان او هستم؛ حاضر نيستم اين فرصت را از دست بدهم و اين مشروطه ابدالدهر حرام است». يعني حتي لحظه آخر هم از اعتقاد خود دست نکشيد. در تاريخ هست که بعد از پايين آوردن جنازه شيخ از چوبه دار، عده اي از مجاهدان بي دين مشروطه، به جنازه ايشان بي حرمتي کردند و سپس اطرافيان شيخ مخفيانه جنازه را در منزل آن شهيد دفن کردند. مردم که اينک همه مطالب برايشان روشن شده بود، کنار خانه شيخ مي آمدند؛ دست مي گذاشتند روي ديوار خانه و فاتحه مي خواندند. خانواده شيخ تصميم گرفتند براي مصون ماندن جسد شيخ از تعرض جنازه را به جاي ديگري منتقل کنند. بعد از چند ماه نبش قبر کردند و جنازه ايشان را که کاملا سالم بود، به قم بردند و در حرم حضرت معصومه (س) دفن کردند. @KhaneTolab
🔴شهید مدافع حرم، شهید مهدی عزیزی🔴 👈روایت مادر شهید از زندگی فرزندش: مهدی از همان بدو تولد آرام و خوش خنده بود و خیلی کم گریه می کرد. خیلی زودتر از بقیه بچه ها و در ۸ ماهگی به راه افتاد و زود هم زبان باز کرد و به جای مامان و بابا گفتن،"شهیدم من" اولین کلمه ای بود که گفت. 🔸عاشق امام و شهدا بود مهدی، از بچگی عاشق امام خمینی بود به طوری که تمام عکس ها و سخنرانی های امام راکه در کتاب های درسی اش چاپ شده بود را جدا می کرد و در یک دفتر مخصوص می چسباند. به شهید ابراهیم هادی ارادت ویژه ای داشت، به طوری که عکس این شهید همیشه در جیب لباسش بود. شب های جمعه و گاهی صبح جمعه به بهشت زهرا و سر مزار شهدا به خصوص شهدای گمنام می رفت. همچنین خیلی به دیدار خانواده های شهدا می رفت. 🔸روزهای فتنه ۸۸ روزهای فتنه ۸۸ بود که ۱۰ شب، به خانه نیامد و وقتی آمد، زیر چشم هایش گود افتاده بود. همیشه عکس امام و حضرت آقا جلوی موتورش نصب بود. در همان روزهای فتنه، به او گفته بودند از این که این عکس جلوی موتورت است،نمی ترسی؟ که بعد از شنیدن این حرف ها، ۳عکس امام و رهبری را کنار موتورش نصب کرده بود تا کسی جرات نکند پشت سر ولی فقیه حرف بزند. 🔸سبد کالا از طرف محل کار به او سبد کالا می دادند که هیچ وقت ما از آن اطلاع نداشتیم و بعد از شهادتش دوستانش سبدکالایی را که سر کارش مانده و وقت نکرده بود به نیازمند برساند، برایمان آوردند. دوستانش تعریف می کنند که مهدی همیشه سبد کالای خود را برای افراد نیازمند می برد. 🔸دستمال اشک حدود ۱۲ سال پیش، مهدی به همراه تعدادی ازدوستانش به دیدن آیت الله حق شناس رفته بودند که آیت الله از بین دوستانش، فقط به مهدی یک دستمال داده و گفته بود اشک هایی که برای امام حسین می ریزی را با این دستمال پاک کن و آن را نگه دار تا در کفنت بگذارند. به دوستانش هم گفته بود که احترام این آقا را خیلی داشته باشید. بار دیگر که به دیدن ایشان رفته بودند، آیت الله به محض این که مهدی را می بیند، گریه میکند. 🔸یک ماه قبل از شهادت یک ماه مانده بود به شهادتش، که من و مادرم را با خود همراه کرد. نماز صبح را در حرم سیدالکریم خواندیم و به بهشت زهرا و بر سر مزار شهدای گمنام رفتیم. می گفت هر حاجتی که دارید، از این شهدا بخواهید و هر وقت دلتان گرفت، سر مزار این شهدا بیایید. 🔸خدا صبرت دهد دلمه خیلی دوست داشت، ولی این بار که خواستم درست کنم گفت نمی خواهم و هنگام خارج شدن از آشپزخانه، دوبار گفت خدا صبرت دهد. ماموریت های مختلفی به لبنان و سوریه داشت.در جنگ ۳۳ روزه لبنان، برای جهاد رفته بود.برای دفاع از حرم زینب(س) و حضرت رقیه(س) به سوریه می رفت، این بار حس کرده بودم که اگر مهدی برود، دیگربر نمی گردد و این آخرین دیدار است. از من رضایت خواست و گفت من خودم این راه را انتخاب کرده ام و این دنیا با تمام زیبایی هایش روزی به پایان می رسد. از من خواست که باپدرش هم صحبت کنم. بار دیگر گفت من اگر برنگردم چه کار می کنی که گفتم تو هر جا باشی،من افتخار می کنم. مهدی گفت این حرف دلت است یا زبانت، حرف دلت را بزن تا من راضی باشم و با خیال راحت بروم، گفتم حرف دلم است. هر دفعه که به ماموریت می رفت وصیت میکرد، ولی این بار فرق داشت. به من گفت من اگرشهید شدم، کسی صدایت را نشنود و آبروداری کن. 🔸آخرین عکس هیچ وقت اهل عکس انداختن نبود و عکسهایی هم که الان وجود دارد، دوستانش بعد ازشهادت مهدی، به ما داده اند.قرار بود ساعت ۸ شب اول ماه مبارک رمضان برود. بغض داشتم ولی به روی خودم نمی آوردم، با دخترم تماس گرفتم که بیاید وسایل مهدی را آماده کند. دوربین را آماده کردم و ازمهدی خواستم با مبینا نوه ام، عکس بگیرد که قبول کرد. دستانم به شدت می لرزید، سعی می کردم خودم را کنترل کنم و بغضم را قورت دهم. به سختی یک عکس گرفتم و این شد آخرین عکس از مهدی. دخترم، مهدی را از زیر قرآن رد کرد و هنگامی که می خواست از در خارج شود به من گفت مرد مردانه قول داده ای و من گفتم مرد مردانه. وقتی رفت به دخترم گفتم برو از پشت سر برادرت را نگاه کن، نمی توانستم بگویم از رفتن برادرت فیلم بگیر که این آخرین دیدار است. 🔸تماس آخر بعد با برادرش مجید تماس گرفته و گفته بود پیش مامان و بابا خیلی باید صبوری کنی و آقامن را دعوت کرده است. در همین تماس آخر به مجید وصیت کرده و گفته بود که پول ۲ تا نان به نانوایی محل بدهکار است. هر وقت دلت تنگ شد و کاری داشتی به قطعه ۲۶ بهشت زهرا بیا. از این که کلید کمدش کجاست گفته بود و سفارش تربت و دستمال اشکش را کرده بود که در کفنش بگذارند. شادی ارواح طیبه شهدا صلوات @KhaneTolab
🔹کفران نعمت ظرفیتهای داخلی🔹 🔸خداوند به انسان نعمتهایی را ارزانی داشته است و انسان در قبال این ، وظایفی دارد.یکی از آن وظایف مهم، شکر این نعمتها است که به فرموده امام کاظم (علیهالسلام): «و کان الحمد افضل من تلک النعمه» از خود نعمت بالاتر است؛ اما برای شکر نعمت، باید آن را شناخت زیرا بدون شناخت نمیتوان وظیفه سپاسگزاری اش را بجا آورد. یکی از مهمترین مطالبی که رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نوروزی با مردم، ابتدای سال 1397 در مشهد مقدس، به آن پرداخته اند و استعدادهای گسترده در کشور عزیز ایران اسلامی بود. بیش از همه از سوی کسانی است که نمیخواهند نیمه پر لیوان را ببینند گویا تعمد دارند همواره نیمه خالی را بنگرند. مقام معظم رهبری در آغاز سخنان خود با اشاره به ظرفیتها و استعدادهای گسترده در کشور پیشرفتهای حاصل از این استعدادها و ظرفیتهای چهل سال بعد انقلاب را بیان کردند، با استفاده از این پیشرفتها وضعیت کشور به مراتب بهتر پیش خواهد رفت. 🔸اگر بگوییم وضع نامناسب اقتصادی امروز حاصل استفاده نکردن مناسب از این ظرفیت ها و عدم سرمایه گذاری برروی آنها و کفران این نعمت بزرگ در طول 6،5 سال گذشته است بیراه نگفته ایم. با کمی تفکر بر همین موضوع، آن را تایید میکنید. در طول این سال ها افرادی با پیشنهاد همه نگاه ها را متوجه مذاکرات کردند در نتیجه از ظرفیت های داخلی غافل شدند بلکه میتوان گفت این افراد اصلا امید و اعتمادی به کشور نداشته و احتمالا هنوز هم نداشته باشند. از طرفی بعد از صرف هزینه ها و رسیدن به کداخدای آنها تمام تلاش های آن ها را یک شبه بر باد داد و چون کاری از دست ما بر نمی آمد جز تماشا کردن و تکرار فریاد ها ی قبلی که «آمریکا کشوری غیر قابل اعتماد است» ، به نقطه قبلی بازگشتیم و این نتیجه کفران این نعمت بزرگ است که مقام معظم رهبری آن را فریاد میزند. این نتیجه سرمایه گذاری بر توافقی بود که تعیین کننده همه چیز آن آمریکا بود. البته در این کفران نعمت مردم هم مقصر هستند چون میدانستند که دولت شعار مذاکره و برجام را در دست گرفته و به آن افتخار میکند. 🔸حال برای توجیه ناتوانی ها نوبت به عوض کردن جای رسید. این که کسی شرایط موجود را نتیجه بداند ، نتیجه ای مضحک گرفته است. اولا باید این موضوع بررسی شود که آیا برجام نعمت است یا نقمت؟ ثانیا آیا برجام برای ما عائدی داشت که کسی شکر آن را به جا نیاورد؟ بلکه این توافق باعث شد ملت ما را ذلیل و خوار گردد. مسئولین آمریکایی همه جا گفتند فشار تحریم ها جواب داد و ایران را پای میز مذاکره کشاند. به نظر می آید فشار اقتصادی باعث شده که بعضی مسئولین همه تقصیر را به گردن مردم بیندازند و خود را کنار بکشند آن هم به خاطر . 🔸در جای دیگر آمده اگر از سرمایه ای که در اختیار داریم در راه اهداف الهی هزینه کنیم شکر آن را به جا آورده ایم. این هزینه کردن را شکر عملی میگویند که مرحله بعد از شکر زبانی است. حال من سوالی دارم؛ اگر تصور کنیم که برجام ظرفیتی برای کشور ما ایجاد کرد، چگونه میتوانستیم از آن ظرفیت در راه اهداف الهی هزینه کنیم که نکردیم و به قول وزیر امور خارجه کشورمان کفران نعمت برجام کردیم؟ خانه طلاب جوان @KhaneTolab
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
فراخوان ثبت‌نام #دوره_جامع_حکمت_و_عرفان_اسلامی موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی برای اولین مقطع دوره جامع حکمت و عرفان اسلامی ( #مقطع_تمهیدی) تحت اشراف علمی و مدیریتی #استاد_یزدان_پناه از عموم علاقمندان به حکمت و عرفان اسلامی برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ ثبت نام به عمل می آورد. 🌐 سایت ثبت نام: fvtt.ir 📒 دانلود دفترچه پذیرش: yon.ir/Fp0Pc 🔷 کانال: https://eitaa.com/fvtt_ir
خانه طلاب جوان
🔴شهید مدافع حرم، شهید مهدی عزیزی🔴 👈روایت مادر شهید از زندگی فرزندش: مهدی از همان بدو تولد آرام و خو
#ره_صد_ساله ☘ آیةالله آقانجفی همدانی: من در چهره بعضی از آقایان بسیجیها حالات و معنویت آیةالله قاضی را میبینم. پیداست که ره صدساله را یک شبه طی کرده اند . 🌐 منبع: کانال عارفین (@Arefin) خانه طلاب جوان @KhaneTolab
خانه طلاب جوان
#ره_صد_ساله ☘ آیةالله آقانجفی همدانی: من در چهره بعضی از آقایان بسیجیها حالات و معنویت آیةالله قاض
مختصری از زندگینامه آیت الله آقانجفی همدانی علاّمه مفسّر حضرت آیت‌الله سيد محمدحسینى همدانى نجفى معروف به فرزند آيت‌اللّه سيّد على همدانى، در سال 1322ق در خانواده علم و تقوى در شهر نجف اشرف متولد شد. پدر ايشان از شاگردان مرحوم ملا حسينقلى همدانى و حاج سيد احمد كربلايى و همدوش و همطراز با مرحوم ميرزا جواد آقاى ملكى تبريزى و حاج آقا حسين قمى بود و با بزرگانى از جمله مرحوم آقاى شيخ محمد بهارى همدانى حشر و نشر داشت، و مدت 18 سال به طور مرتب ملازم مرحوم آخوند بود و غير از درس و بحث‌هاى رسمى حوزه از سير و سلوك و حالات آموزنده و مفيد آخوند ملاّ حسينقلى همدانى كسب فيض مى‌كرد. 🔸سیر تحصییل و اساتید مفسّر بزرگوار پس از هشت سال، با مرحوم پدرش از نجف به ايران مى‌آيد و در آغاز، نزد پدرش درس شروع مى‌كند و مدتى از مرحوم سيد على همدانى و ديگران بهره مى‌برد، تا آنجا كه در سال 1343ق و پس از گذشت سيزده سال مجددا به نجف باز مى‌گردد و در آنجا به تحصيل ادامه مى‌دهد و چون ميان پدر علاّمه حسينى و مرحوم علاقه و دوستى ديرينه وجود دارد، فرزند خود را تحت هدايت و سرپرستى ايشان قرار مى‌دهد. ايشان درس‌هاى باقيمانده سطح را خدمت مرحوم آيت‌اللّه ميلانى از شاگردان بزرگ مرحوم نائينى و كمپانى و آقا عماد رشتى تمام مى‌كند. در سال 1345ق پس از پايان دروس سطح، در دورۀ پايانى درس اصول مرحوم ميزاى نائينى (م 1355 ق) شركت مى‌كند و استاد از وى مى‌خواهد كه درسها را بنويسد و ايشان ببيند. علامۀ حسينى به جز درس مرحوم نائينى، در درس فقه و اصول مرحوم حاج (م 1365 ق)، معروف به شركت مى‌كنند. از بحث بيع تا بحث خيارات مدت چهار سال از استاد استفاده مى‌كنند و تحت تأثير قوت روح ايشان قرار مى‌گيرند. ايشان دربارۀ استاد خود كمپانى در همين مصاحبه مى‌گويند: غير از مهارت و استادى كم نظير مرحوم آيت‌اللّه شيخ محمدحسین كمپانى در فقه و اصول، در تفسير و بهره‌بردارى از آيات قرآن نيز ابتكارهاى خوب و جالبى داشتند. گذشته از مرحوم كمپانى، ايشان شاگرد بزرگانى چون آقا و بزرگان عرفان عملى بوده است. علاّمه مدتى در خدمت آیت‌الله بوده و محضر ايشان را درك كرده است. مرحوم ميرزا على آقاى قاضى از شاگردان مبرّز مرحوم آقاى سيد احمد كربلايى از عرفاى نامى آن زمان بوده است. 🔸علاّمۀ حسينى دربارۀ مرحوم قاضى و رابطه خودش با ايشان مى‌گويد: «حالت دعا و نيايش ايشان، در آن حجرۀ كوچك مدرسه قوام، خيلى براى من جالب و زيبا بود. چند ماهى از آمدن ايشان به مدرسه مى‌گذشت كه من رفتم خدمت ايشان و تقاضا كردم كه كتاب «جامع السعادات» مرحوم نراقى را براى من بخوانند و ايشان با كمال بزرگوارى پذيرفتند. قرار شد من در كنار درسهاى ديگر در ساعات فراغت خدمت ايشان برسم. با اين قرار من خدمت ايشان مى‌رسيدم و ايشان درس مى‌فرمودند؛ اما چه درسى، واقعا درس عرفانى بود؛ یك عرفان وجدانى. شنونده يقين مى‌كرد كه آنچه استاد مى‌گويد، خود به يقين دريافته و در وجود خودش پياده كرده است. هنوز شيرينى و لذت آن مدت كوتاه درس را كه خدمت ايشان بودم احساس مى‌كنم. اقرار مى‌كنم كه مرحوم ميرزا على آقاى قاضى بسيار مرد كم‌نظيرى بود. كلام و رفتار و سلوك ايشان بسيار جذاب و دلنشين بود.» 🔸آثار علمی تفسير انوار درخشان كه در 18 جلد تنظیم شده که یک دور تفسیر کامل قرآن میباشد و همچنین شرح اصول كافى در 6 مجلد از مهمترین آثار ایشان میباشد. تقريرات درس مرحوم نائينى هم یکی از آثار ایشان است که هنوز به چاپ نرسیده است. 🔸اجازات علاّمۀ حسينى از شخصيت‌هاى بزرگى تصديق اجتهاد و اجازۀ نقل حديث گرفته‌اند كه سه چهار اجازه ايشان در جلد هيجدهم تفسير انوار درخشان در آغاز كتاب به چاپ رسيده است. این اجازه ها از افرادی چون مرحوم ميرزاى نائينى ، مرحوم شيخ الحكماء محمدحسین اصفهانى معروف به «كمپانى» و آيت‌اللّه ميرزا محمد كاظم شيرازى است که شیخ عبدالکریم حائری در ذیل متن اجازه آن را تایید کرده است. 🔸وفات علاّمۀ بزرگوار، سرانجام پس از عمرى تلاش و كوشش، تحقيق و تبليغ و نگارش آثار علمى و دينى در سحرگاه يكشنبه 15 جمادى الاول /1417هشتم مهر ماه 1375 در سن نود و پنج سالگى بدرود حيات گفت. با رحلت وى در استان همدان سه روز عزاى عمومى و يك روز تعطيل عمومى اعلام شد و سراسر شهر سياه‌پوش گرديد. پيكر پاكش پس از تشييع چند صد هزار نفرى به مشهد مقدس انتقال يافت و در دار الزهد آستان قدس رضوى در جوار مرقد مرحوم شيخ بهايى به خاک سپرده شد. 🌐 منبع: ویکی نور (http://wikinoor.ir) خانه طلاب جوان @KhaneTolab
بیا اینجا به اشک خود وضو کن / بیا جان خود اینجا شست و شو کن ... ⏱ : چهارشنبه 17 مرداد 1397 ساعت 19:45 الی 22 🏠 : قم ، بلوار جمهوری ، میدان سپاه ، بلوار شهید اخلاقی ، پ۱۲ ، ساختمان فتوت حجة الاسلام وزیری فرد از شاگردان آیت الله میباشند. : با توجه به کوتاه بودن شبها لطفا سروقت حاضر شوید. @KhaneTolab