eitaa logo
خزینة الجواهر
1.1هزار دنبال‌کننده
31.7هزار عکس
29.6هزار ویدیو
35.4هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کانال ائمه جماعت
🔴مکالمه امام صادق و جامعه ی علمی 🔷امام صادق : شاگرد من جابرابن حیان پدر علم شیمی است . 🔶جامعه ی علمی : جابر ابن حیان که در لاتین به Jaber معروف است بعنوان پدر علم شیمی شناخته می شود 👇 Also known by his Latinized name, Geber, he is known as the "father of chemistry."  https://goo.gl/G4UACs 🔷امام صادق : مسواک زدن باعث تقویت بینایی می شود [کافی، جلد۶ ،ص ۴۹۶، حدیث ۶] 🔶جامعه ی علمی :آیا می دانید سلامت دندانها و لثه هایتان بر روی بینایی شما موثر است ؟👇 Did you know that the health of your teeth and gums can affect your vision http://Yon.ir/478j 🔷امام صادق :مسواک زدن حافظه را تقویت می کند 🔶جامعه ی علمی :مسواک زدن منظم دندان‌ها خطر ابتلا به آلزایمر را دفع می‌کند👇 Brushing teeth regularly could ward off Alzheimer's disease https://goo.gl/oUGZqc 🔷امام صادق : ماهی ها حس بینایی ضعیف و حس بویایی قویتری دارند . [بحار الأنوار ج3  ص109] 🔶جامعه ی علمی : ماهی‌ها بر حس بینایی خود نسبت به دیگر حس‌ها مانند شنیداری، چشایی، بویایی تکیه کمتری دارند👇 fish rely less on their vision and more on their hearing, taste, and smell. https://goo.gl/84MKmt 🔷امام صادق : مغز از لایه های محافظتی مختلفی پوشیده شده تا آن را ثابت نگهدارد و از اسیب محافظت کند .[بحارالأنوار - ج3ص73] 🔶جامعه ی علمی : شامگان یا مننژ سه لایه محافظتي دربرگیرنده و نگاه‌دارنده مغز در داخل حفره های مغز هستند 👇 Surrounding and supporting the brain within this cavity are three protective tissue layers https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK10877/ 🔷امام صادق : ای مفضل به بوزینه ها دقت کن که ساختار دل و روده ی آنها چقدر شبیه به انسان است .[بحار الأنوار جلد : 3 صفحه : 97] 🔶جامعه ی علمی : آناتومی دل وروده انسانها و بوزینه های بزرگ یکسان است 👇 Humans and great apes share a common gut anatomy https://goo.gl/PZAgPT 🔷امام صادق(ع)خوردن ادرار شتر برای درمان بیماری، اشکال ندارد[تهذیب الاحکام ج1 ص248] 🔶جامعه ی علمی : ادرار شتر دارای ویژگیهای خاص و کارآمد ضد سرطان است 👇 CU has specific and efficient anti-cancer https://goo.gl/p6x92Q 🔷امام صادق : ستاره هایی وجود دارند که نسبت به سایر ستاره ها سرعت بسیار زیادی دارند .[بحارالانوار ، ج ۲ ص ۱۶۲] 🔶جامعه ی علمی : ستاره های فراری سرعتشان تا چند صد کیلومتر بر ثانیه و بالای مقدار متوسط است.👇 Hypervelocity stars — ultrafast stars with speeds up to a few hundred miles per second above the average https://goo.gl/E2Tu5P 🔷امام صادق : من رئیس مکتب شیعه و امام ششم شیعیان هستم و این گوشه ای از علم من بود 🔶بی دین ها : ما در جهل خود ماندگاریم ‌http://eitaa.com/joinchat/1264386052C42a3f9bca9
سلام جهت انتقال پیشنهادات و انتقادات و به اشتراک گذاشتن فایلهای مفیدبرای مبلغین کانال با این آیدی در ارتباط باشید👈@a1nemati
♻️ یاد تبریک های برجامی بخیر ♻️ ❌این روزها با رسوا شدن پادشاه لخت #برجام در افکار عمومی که دیگر حتّی غرب گرایان هم هیچ دفاعی از آن ندارند و نیز روشدن دست خالی دولت و اعمال تحریم های جدید در فضای پسابرجام، بازخوانی مواضع #خواصی که روزگاری همنوا با غرب گرایان، دلواپسان (انقلابیون واقعی) را به باد طعن و کنایه گرفته بودند و در تبریک گویی از یکدیگر سبقت می گرفتند ضروری به نظر می رسد. ❌اکنون با فرونشستن هیجانات پوچ #برجام، عده ای از #خواص_مدعی که هموار کننده مسیر برجام و حامی تصویب #برجام بودند، با #تغییر_جهت_باد ناگهان آنچنان چرخیده اند و خود را #دلواپس و انقلابی جا می زنند که گویا فراموش کرده ایم چطور سعی در منزوی کردن #انقلابیون_واقعی داشتند. ❌بازخوانی مواضع #خواص ضروری بنظر می رسد، تا کسی نتواند از ضعف حافظه تاریخی ملّت سوءاستفاده کند و خود را منتقد #برجام جا بزند و در برهه های بعدی نیز خودشان را علمداران جبهه انقلابی معرفی کنند. آنانیکه در زمان لازم نه تنها هموار کننده جاده تصویب برجام بودند، بلکه سعی در تحقیر و انزوای جریان انقلابی نیز داشتند. البته عده ای از این خواص هم نه از سر کاسبکاری، بلکه بخاطر نداشتن تحلیل درست از برجام حمایت کردند👇 سعی داریم در پست های بعدی #تبریک_های_برجامی عزیزانی همچون : 🔸احمد توکلی 🔹محمدباقر قالیباف 🔸علی اکبر ولایتی 🔹محسن رضایی 🔸فیرزآبادی 🔹اعرافی 🔸امامی کاشانی 🔹علاءالدین برجردی 🔸محمدرضا باهنر 🔹علی لاریجانی 🔸فاضل لنکرانی و ... رو یاد آوری کنیم . ✊مقاومت در قم ✊ http://eitaa.com/joinchat/3885694992C279ce9fed4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️تبریک های برجامی ۲ 🎥رفتار #محافظه_کارانه_ی این عزیزان در برخورد با برجام یاد آور دیالوگ های پسر آمیرزاست. ( #اخراجی_های_2 )😁😕😔😞 🔺احمد توکلی: ضمن تبریک پیروزی مذاکره‌کنندگان هسته‌ای افزود: تلاش دیپلماتیک صورت‌گرفته، بسیار گرانقیمت است و به اندازه ۳۰ سال دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان را فربه می‌سازد.(۹۴/۴/۲۴) 🔺محمدحسین صفارهرندی (اصولگرا): ببينيد کار را تا کجا پيش برده ايم که سرنوشت انتخابات آمريکا به خبر توافق با ايران گره خورده است. اين يک پيروزي بزرگ براي ايران است. ملت ما ايستادگی کرده و از مواضع استقلال طلبانه خود کوتاه نيامد.(۹۴/۴/۲۳) 🔹مرحوم موسوی اردبیلی: موفقیت در مذاکرات هسته ای موجب سربلندی نظام و خوشحالی مردم شد.( ۹۴/۴/۲۴) 🔺محمدباقر قالیباف (اصولگرا): خداقوت دوست عزیز؛وظیفه خود می‌دانم از تلاش‌های مجاهدانه تیم مذاکره‌کننده ایران و به خصوص دوست عزیزم جناب آقای دکترظریف تقدیر نمایم و به همه‌ی آنها خسته نباشید.(۹۴/۴/۲۴) 🔹علی اکبر ولایتی (اصولگرایِ حامی دولت): بنده که در این حوزه سال‌های طولانی فعالیت داشته و دارم تیم دیپلماتیک دیگری هم نمی‌شناسم که از این‌ها قوی‌تر باشند و در انتخاب این گروه، انتخاب اصلح صورت گرفته است. (۹۴/۴/۳۰) 🔺فیروزآبادی: موفقیت تیم هسته‌ای در مذاکرات لوزان را به رهبر انقلاب تبریک گفت.(۹۴/۱/۱۶) 🔹محسن رضایی: نامه تبریک محسن رضایی به رهبر انقلاب:دومين عقب‌نشینی استكبار در پرونده هسته‌ای ايران را به محضر حضرت‌عالی...تبريك عرض می‌کنم(۹۴/۹/۲۶) ادامه دارد... ✊مقاومت در قم ✊ http://eitaa.com/joinchat/3885694992C279ce9fed4
us-20 اخر تیر.pdf
7.17M
فایل امریکامنفی20 تاریخ 26 تیر صفحات127
هدایت شده از اجتهاد
AUD-20190717-WA0045.mp3
1.08M
💢توصیه مرحوم آیت الله خوئی به طلاب در ابتدای درس به زبان فارسی ✔️اين صحبت‌ها در ابتدای يكی از درس‌های مربوط به بحث طهارت آب استنجا ايراد شده است، و به احتمال زياد در سال ١٣٧٧ يا ١٣٧٨ هجری قمری می‌باشد. 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از اجتهاد
#اختصاصی 💢از «مهم‌ترین پروژه‌های مرکز نور» تا «هوش مصنوعی به‌عنوان یک مجتهدیار الکترونیک» ✔️حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، استاد حوزه علمیه قم و رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی: 🔹در حوزه حدیث اثر جدیدی داریم که می‌توانیم تعدادی از احادیث اهل سنت را در کنار احادیث خودمان تجمیع کنیم که باعث یک نوع شفافیت و روشنگری در حوزه معنایی حدیث می‌شود. 🔹به نظر می‌رسید در هوش مصنوعی‌‌ می‌توانیم فراتر از این حرکت کنیم تا جایی که بعضی آن را به مجتهد الکترونیکی تعبیر می‌کنند اما ما به آن قائل نیستیم و فکر می‌کنیم این یک مجتهدیار الکترونیک است که می‌تواند به‌عنوان مثال تناقضات یک فقیه را در فتاوی مختلف استخراج و گوشزد کند. ادامه مطلب 👈 http://yon.ir/JC1K6 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از شبکه خبری سفیر
✍️یادداشت|حسین شریعتمداری 🔹توانا بود هرکه با ما بود! 📎 hamandishi.ir/news/407444/ ✅ @safir_channel
هدایت شده از درس اخلاق
💎 علامه طباطبایی (ره) : 🍏درس اخلاق گفتنی نیست ، عمَـــــــل است . 🌹 کانال درس اخلاق 🆔 @dars_akhlaq
هدایت شده از درس اخلاق
🔴 صوت درس اخلاق مقام معظم رهبری 💎 کانال دروس اخلاق ✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq 🔻🔻🔻🔻🔻
هدایت شده از درس اخلاق
@dars_akhlaq .mp3
7.94M
🔴 مجموعه درس اخلاق 🔴 💐🎙 #مقام_معظم_رهبری 🍃🔻 موضوع 🔻🍃 حازم ترین ، صالح ترین و بهترین مردم ( الشافی صفحه ۸۲۲) 🗓 جلسه 1 🌹 بسیار زیباست 👌👌 ✅ کم حجم حتما گوش کنید😍 #پیشنهادویژه_دانلود ═══✼🍃🌹🍃✼══ 🔴کــانال درس اخلاق ✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
هدایت شده از درس اخلاق
@dars_akhlaq (2).mp3
12.33M
🔴 مجموعه درس اخلاق 🔴 💐🎙 🍃🔻 موضوع 🔻🍃 حدیث اخلاق :عزت انسان 📜الشافی صفحه ۸۵۲) 🗓 جلسه 2 🌹 بسیار زیباست 👌👌 ✅ کم حجم حتما گوش کنید😍 ═══✼🍃🌹🍃✼══ 🔴کــانال درس اخلاق ✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
هدایت شده از درس اخلاق
@dars_akhlaq 3.mp3
7.55M
🔴 مجموعه درس اخلاق 🔴 💐🎙 #مقام_معظم_رهبری 🍃🔻 موضوع 🔻🍃 حدیث اخلاق :نتیجه پرهیز از ظلم 🗓 جلسه 3 🌹 بسیار زیباست 👌👌 ✅ کم حجم حتما گوش کنید😍 #پیشنهادویژه_دانلود ═══✼🍃🌹🍃✼══ 🔴کــانال درس اخلاق ✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
هدایت شده از درس اخلاق
@dars_akhlaq 4.mp3
9.01M
🔴 مجموعه درس اخلاق 🔴 💐🎙 #مقام_معظم_رهبری 🍃🔻 موضوع 🔻🍃 حدیث اخلاق :مشورت با افراد ناتوان 🗓 جلسه 4 🌹 بسیار زیباست 👌👌 ✅ کم حجم حتما گوش کنید😍 #پیشنهادویژه_دانلود ═══✼🍃🌹🍃✼══ 🔴کــانال درس اخلاق ✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
هدایت شده از درس اخلاق
🌸🌸🌸🌸🌸 ✨ حکمتی از نهج‌البلاغه حضرت علی«ع» 📖 موضوع: «راه شادکردن دیگران» (اخلاق خانواده) ▫▫▫ ⭕امام علیه‌السلام فرمودند : ⬅ ! خانواده ات را فرمان ده كه در به دست آوردن بزرگوارى، و ها در رفع نياز خفتگان بكوشند. ⬅سوگند به كه تمام صداها را مى شنود ! هر كَس دلى را كند، خداوند از آن شادى لطفى براى او قرار دهد ، كه به هنگام چون آب زلالى بر او باريدن گرفته و مصيبت را بزدايد چنان كه شتر غريبه را از دور سازند. ▫▫▫ ‼ نکات : ✅ امام«ع» در ، را چنين تنظيم مى‌فرمايد ✔كه در بخشى از آن انسان باايمان بايد به و كسب فضايل مشغول باشد، 🔻بر خود بيفزايد، 🔻از ديگران استفاده كند، 🔻 برجسته انسانى را در خود پرورش دهد، 🔻 را دور نمايد و به سوى كمال انسانى سير كند، 📌و در بخش ديگر به دنبال باشد. ✅بنابراين كسانى كه تنها به مى‌پردازند و كارى براى حل مشكلات ديگران انجام نمى‌دهند از دورند. ✅همچنين كسانى كه براى انجام حوائج مردم تلاش مى‌كنند و از آن‌ها نيز بيگانه‌اند؛ ✔➕ كسى است كه هم به اصلاح خويش بپردازد و هم به حل مشكلات مردم توجّه كند. 🚨انسان تا خود را نمى‌تواند به ديگران بپردازد. ✅البته ، تمام فضايل اخلاقى را كه در آيات و روايات و كتب علماى اخلاق وارد شده است شامل مى‌شود؛ ✅از جمله در حديثى از «ع» مى‌خوانيم: 🚨«مكارم اخلاق است. اگر مى‌توانى تمام آن‌ها در تو باشد انجام ده… راوى مى‌كند: آن‌ها چيست؟ امام علیه السلام مى‌فرمايد: ✔« در اظهار يأس از آنچه در دست مردم است و نظر به داشتن (يا راستگو بودن در مقام ابراز شجاعت در برابر دشمنان) و راستگويى و و و پذيرايى از ميهمان وسير كردن و جبران كردن مردم و داشتن در برابر همسايگان و تعهّد داشتن در برابر دوستان و رأس همه آن‌ها ».  ➕اشاره به اين است كه انسان بايد خدماتش به مردم بى سر و صدا و غالبآ باشد ➕آبروی آن‌ها محفوظ بماند و در برابر ديگران نشوند. ✅ امروز، كمك‌رسانى به نيازمندان را تحت برنامه‌هاى محدود، در اختيار دولت‌ها قرار مى‌دهد و افراد، كمتر مسئوليتى براى خود قائلند، در حالى كه در چنين نيست؛ 🔸همه كسانى كه توانايى دارند، در برابر مشكلات ونيازهاى حاجتمندان مسئوليت دارند 🔹تا آن‌جا كه «ص» در حديث معروفى مى‌فرمايد: ✔« به كسى كه جان محمد در دست قدرت اوست كسى كه شب بخوابد و برادر مسلمانش (يا فرمود: همسايه مسلمانش) گرسنه باشد به من (كه پيغمبر اسلام) نياورده است».  ✅ «ع» در ادامه اين سخن به نكته ديگرى پرداخته ، دستور به دل‌هاى افسرده است.  ✅ در احاديث اسلامى نيز درمورد ادخال سرور در به‌طور خاص، يا انسان‌ها به‌طور عام، روايات زيادى وارد شده است؛ 🔸 «ص» میفرمایید : «مَنْ سَرَّ مُوْمِناً فَقَدْ سَرَّنِي وَمَنْ سَرَّنِي فَقَدْ سَرَّ اللَّهَ؛ كسى كه را مسرور كند مرا مسرور ساخته و كسى كه مرا مسرور كند را مسرور كرده است». ✅ از «ع» روايت گويايى در اين زمينه نقل شده است كه خلاصه‌اش اين است: 🔻«هنگامى كه در انسانِ باايمان از قبرش خارج مى‌شود 🔻شخصى (نورانى) از قبر با او برمى‌خيزد و او را به خير مى‌دهد 🔻و در تمام مراحل قيامت با اوست و از ترس و او مى‌كاهد 🔻تا زمانى كه او را وارد مى‌سازد. ❓شخص مؤمن از او مى‌پرسد: تو كه همراه من آمدى و در تمام اين مسير مونس من بودى؟ مى‌گويد: 🔸« من همان هستم كه بر برادرانت در دنيا وارد ساختى. 🔹من از آن آفريده شدم كه تو را بشارت دهم و تنهايى و وحشت تو باشم». 📚حکمت۲۵۷ _ (اخلاقی، اجتماعی) 🙏ترجمه مرحوم استاد محمد دشتی. ➖➖➖🌹🌹➖➖➖ 🔷کــانــالِ درس اخلاق👇 🆔 @dars_akhlaq
هدایت شده از درس اخلاق
@dars_akhlaq 5.mp3
7.42M
🔴 مجموعه درس اخلاق 🔴 💐🎙 #مقام_معظم_رهبری 🍃🔻 موضوع 🔻🍃 حدیث اخلاق :تقوا راه نجات 🗓 جلسه 5 🌹 بسیار زیباست 👌👌 ✅ کم حجم حتما گوش کنید😍 #پیشنهادویژه_دانلود ═══✼🍃🌹🍃✼══ 🔴کــانال درس اخلاق ✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
هدایت شده از درس اخلاق
@dars_akhlaq 6.mp3
11.24M
🔴 مجموعه درس اخلاق 🔴 💐🎙 #مقام_معظم_رهبری 🍃🔻 موضوع 🔻🍃 حدیث اخلاق :عبرت گرفتن و موعظه شدن 🗓 جلسه 6 🌹 بسیار زیباست 👌👌 ✅ کم حجم حتما گوش کنید😍 #پیشنهادویژه_دانلود ═══✼🍃🌹🍃✼══ 🔴کــانال درس اخلاق ✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
هدایت شده از درس اخلاق
@dars_akhkaq 7.mp3
4M
🔴 مجموعه درس اخلاق 🔴 💐🎙 #مقام_معظم_رهبری 🍃🔻 موضوع 🔻🍃 حدیث اخلاق :جذب دلها 🗓 جلسه 7 🌹 بسیار زیباست 👌👌 ✅ کم حجم حتما گوش کنید😍 #پیشنهادویژه_دانلود ═══✼🍃🌹🍃✼══ 🔴کــانال درس اخلاق ✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
معرفی #کتاب 📖 کتاب «زن و بازیابی هویت حقیقی» با بهره‌گیری از گزیده‌ی سخنرانی‌ها و پیام‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و در چهار بخش و 311 صفحه به تبیین مسائل مختلف مربوط به حوزه‌ی #زنان با موضوع بازیابی #هویت حقیقی و با نگاهی به شرایط موجود در جوامع مختلف، خصوصاً جوامع اسلامی و جوامع غربی پرداخته است. ❇️این کتاب با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه‌ی #زن در حوزه‌های فردی، #خانوادگی و اجتماعی در چهار بخش، توسط جمعی از محققان و پژوهشگران، زیر نظر مؤسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی تهیه شده است. ✏️بخش اول این کتاب به «کلیات مباحث زن و خانواده» در چهار فصل پرداخته است. در بخش دوم آن، موضوع «سیمای زن در بعد فردی» در پنج فصل مورد بررسی قرار گرفته است. «سیمای زن در بعد خانوادگی» موضوع بخش سوم این کتاب است که در هفت فصل تهیه و تدوین شده است. «سیمای زن در بعد #اجتماعی» موضوع بخش چهارم کتاب «زن و بازیابی هویت حقیقی» است. 📥 دریافت رایگان نسخه الکترونیکی کتاب «زن و بازیابی هویت حقیقی» 🌸 گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این رابطه. دریافت: http://book-khamenei.ir/uploads/zano_bazyabi_hoviate_haghighi.pdf مرکز مشاوره حوزه های علمیه ❣️ @mmhozehh
هدایت شده از یادداشت شخصی
﷽ پرفسور هانری کربن، متفکر فرانسوی اگر اندیشه محمد ﷺ خرافی بود و اگر قرآن او وحی الهی نبود، هرگز جرأت نمی کرد بشر را، به علم دعوت کند ... هیچ بشری و هیچ طرز فکری، به اندازه محمد ﷺ و قرآن، به دانش دعوت نکرده اند، تا انجا که در قرآن ۹۵۰ بار از علم و فکر و عقل سخن به میان آورده است. 👇کانال روش تدریس نوین👇 ╭─┅═ঊঈ🕹ঊঈ═┅─╮ @raveshetadris ╰─┅═ঊঈ🏒ঊঈ═┅─╯
هدایت شده از یادداشت شخصی
◼️یکصد ایراد اساسی معلم و استاد ✍ ۱. ترسیم نکردن اهداف درس در ابتدای ترم یا سال تحصیلی ۲. ترسیم رویایی و غیر قابل دستیابی اهداف درس ۳. توقع و انتظار یک‌سان از همه ۴. بی توجهی به وضع ظاهری خود ۵. بی نظمی و وقت ناشناسی ۶. بی مطالعه به کلاس رفتن ۷. سرسری گرفتن درس ۸. عدم مدیریت کلاس ۹. کم گذاشتن از وقت کلاس ۱۰. عدم ارتباط منطقی با فراگیران ۱۱. مسئولیت ناپذیری ۱۳. بی صبری و از کوره به در رفتن ۱۴. بی عدالتی ۱۵. عدم شناخت کافی از فراگیران ۱۶. تحقیر دانش آموزان ۱۷. غرور بی جا ۱۸. گوش ندادن به پرسش‌ها ۱۹. انتقاد نپذیرفتن ۲۰. ارزیابی نکردن خود ۲۱. ارزیابی نکردن مستمر پیشرفت تحصیلی فراگیران ۲۳. عدم مطالعه مستمر ۲۴. بی اطلاعی از اوضاع جامعه ۲۵. شوخی‌ بی جا ۲۶. فحاشی به فراگیران ۲۷. عدم بهره گیری از وسایل جدید کمک آموزشی ۲۸. عدم آشنایی با تکنولوژی‌های نو ۲۹. برقراری ارتباط عاطفی بیش از حد با فراگیران خصوصا با جنس مخالف ۳۰. ایجاد یاس و تا امیدی ۳۱. گلایه از وضعیت جامعه ۳۲. بیان مشکلات شخصی خود ۳۳. یک‌نواختی کلاس ۳۴. عدم بهره گیری از طنز و ... ۳۵. استفاده از حربه زور و تهدید ۳۶. استفاده از نمره به عنوان یک حربه ۳۷. بی میلی و بر رغبتی به درس ۳۸. انعطاف ناپذیری ۳۹. برخورد کینه‌ای با فراگیران ۴۰. عدم یادگیری فنون نوین تدریس ۴۱. عدم تعامل با دیگر همکاران خود ۴۲. تبعیض در نمره دادن ۴۳. قبول هدایا از فراگیران ۴۴. تحمیل هزینه‌های سنگین خرید کتاب و لوازمی که در وسع اکثریت نیست ۴۵. توجه نداشتن به فراگیران بی‌بضاعت ۴۶. عدم برخورداریٍ حداقلی از جنبه‌های عمومی علم روانشناسی ۴۷. با شکم گرسنه به کلاس رفتن ۴۸. با اعصاب خراب به کلاس رفتن ۴۹. پر کردن جیب‌‌های خود از کاغذ، خودکار، کیف پول، موبایل و ... به نحوی که ظاهر را خراب کند ۵۰. متهم کردن فراگیران به دروغ در صورتی که به دلیلی عذر بیاورند ۵۱. بی‌توجهی به مشکلات شخصی و خانوادگی دانش آموزان و دانشجویان ۵۲. همراه نداشتن خودکار ۵۳. عدم معرفی منابع مرتبط ۵۴. به روز نبودن منابع ۵۵. انگشت نما شدن ۵۶. انگشت‌نما کردن یک یا چند فراگیر ۵۷. درگیری لفظی ۵۸. درگیری یا تنبیه فیزیکی ۵۹. عبوس و گرفته بودن ۶۰. مسواک نزده به کلاس رفتن ۶۱. بوی نامطبوع کفش یا بدن ۶۲. با عینک آفتابی یا دودی(به نحوی که چشم دیده نشود، درس دادن(اگر مجبورید هر از گاهی آن را از چشم بردارید حتی برای چند ثانیه) ۶۳. تا پایان کلاس، یک جا نشستن یا ایستادن ۶۴. گیر دادن بی خودی ۶۵. از کاه کوه ساختن که سرانجامش پشیمانی است ۶۶. سوء ظن بی جهت به خود یا کلاس ۶۷. به همراه نداشتن یک آینۀ کوچک ۶۸. ترس و وادادگی در کلاس ۶۹. اهمیت بیشتر به پولدارها و آقازاده‌ها ۷۰. تحقیر پولدارها و آقازاده‌ها ۷۱. بی‌توجهی و تحقیر‌ بی‌بضاعت‌ها ۷۲. آمد و شد به دانشگاه یا مدرسه با ماشین دانشجویان و دانش آموزان ۷۳. درگیری و مجادله با مدیران آموزشگاه ۷۴. بازی با خودکار، ریش، دکمه، تسبیح و ... ۷۵. یکسره‌ درس دادن ۷۶. نداشتن طرح درس(دستکم طرح درس ذهنی) ۷۷. تعجیل در رسیدن به اهداف ۷۸. عدم تقسیم بندی بالسویۀ مطالب درسی در طول سال تحصیلی ۷۹. خواستم تمرین‌های دشوار ۸۰. رفاقت بیش از اندازه و غیرمتعارف با فراگیران ۸۱. اکتفا کردن به حرف و سخنرانی ۸۲. پوشیدن لباس نامناسب، جلف و جلب توجه کننده ۸۳. فرستادن دانش‌آموز به دفتر و ناتوانی از حل مشکل در کلاس ۸۴. ایجاد حالت پادگانی ۸۵. ایجاد توقع غیرقابل دسترسی(مثلاً کاری کنید که از شما انتظار جوک گویی و خنداندن در هر کلاس داشته باشند) ۸۶. پراکنده گویی یا پراکنده نویسی تابلو و ... ۸۷. وادار کردن دانش‌آموز خلافکار به عذرخواهی ۸۸. عذرخواهی مکرر از کلاس ۸۹. بی توجهی به رفع تیک‌های رفتاری ۹۰. عدم رفع شبهۀ مشهود در ظاهر و سعی در مخفی کردن آن(مثلاً اگر یک انگشت ندارید، خیلی راحت بگویید مادرزاد است یا در تصادف قطع شده) ۹۱. آه کشیدن در حین درس ۹۲. خواب آلوده درس دادن ۹۴. سستی بدنی و ورزیده نبودن ۹۵. نگرش سیاسی به فراگیران ۹۶. خواستن چیزی از فراگیران اگر خود به آن پایبند نیستید ۹۷. پیوند ندادن آموزش‌های قبلی به درس ۹۸. گفتن مطالب غیرمستند ۹۹. خروج از طرح درسی خود ۱۰۰. توجه به بخش یا تعداد خاصی از فراگیران کانال‌روش‌تدریس👇کانال‌روش‌تدریس ╭─┅═ঊঈ🕹ঊঈ═┅─╮ @raveshetadris ╰─┅═ঊঈ🏒ঊঈ═┅─╯ . لطفاً فوروارد کنید ضمنا کانال ما در تلگرام با بیش از ۳۰۰۰ عضو و با همین آدرس فعال است آدرس را در پست تلگرامی کپی و روی آن کلیک کنید
هدایت شده از یادداشت شخصی
*سیصد نباید برای تدریس موفق* 1- آغاز کلاس بدون بسم الله 2- بدون سلام وارد کلاس شدن 3- آغاز کلاس با بداخلاقی 4- آغاز کلاس بدون کمی احوال‌پرسی 5- آغاز کلاس بدون ابرقراری نظم 6- ترسیم نکردن اهداف درس در ابتدای ترم یا سال تحصیلی 7- ترسیم رویایی و غیر قابل دستیابی اهداف درس 8- نگاه چشمی و توجه، فقط به به بخشی از کلاس 9- نگاه به شخص خاص 10- نگاه نکردن و وانمود حال ناخوشایند از شخصی خاص 11- نگاه به در و دیوار 12- نگاه مکرر به بیرون از پنجره 13- دیر آمدن و سر وقت رفتن 14- سر وقت آمدن و زود رفتن 15- دیر آمدن و زود رفتن 16- دیر آمدن و بدون رضایت همه دیر رفتن 17- تعطیلی کلاس به بهانه‌های مختلف 18- بی توجهی به وضع ظاهری خود 19- بی نظمی و وقت ناشناسی 20- معرفی نکردن و نگفتن مختصری از رزومۀ کاری در ابتدای سال 21- اغراق و غلو در معرفی خود و رزومهٔ کاری بافت 22- از معلمان و استادان پیشین بدگویی نمودن 23- تعریف بیش از حد از خود 24- بی مطالعه به کلاس رفتن 25- سرسری گرفتن درس 26- عدم مدیریت کلاس 27- عدم ارتباط منطقی با فراگیران 28- توقع و انتظار یک‌سان از همه 29- مسئولیت ناپذیری 30- بی صبری و از کوره به در رفتن 31- بی عدالتی 32- عدم شناخت کافی از روحیات، طبیعت‌ها، نیازها و تفاوت‌ها 33- تحقیر متعلمان 34- غرور بی جا 35- خوب گوش ندادن به پرسش‌ها 36- انتقاد نپذیرفتن 37- ارزیابی نکردن مستمرِ خود 38- ارزیابی نکردن مستمرِ پیشرفت تحصیلی فراگیران 39- عدم مطالعة مستمر 40- بی اطلاعی از اوضاع فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه 41- شوخی‌های بی جا 42- بد دهانی 43- عدم بهره گیری از وسایل جدید کمک آموزشی 44- عدم آشنایی با فناوری‌های نو و فضای مجازی 45- عدم پیوند محبت‌آمیز و عاطفی 46- برقراری ارتباط عاطفی بیش از حد با فراگیران به نحوی که درس را تحت‌الشعاع قرار دهد 47- ایجاد یاس و نا امیدی 48- گلایه از وضعیت جامعه 49- بیان مشکلات شخصی 50- یک‌نواختی کلاس 51- عدم بهره گیری از طنز، لطیفه و... 52- استفاده از حربة زور و تهدید 53- استفاده از حربۀ نمره برای اولین گام در تشویق یا تنبیه 54- استفاده از نمره به عنوان یک حربة ثابت 55- گروکشی در نمره دادن 56- تبعیض در نمره دادن 57- بی‌میلی و بی‌رغبتی به درس یا تدریس 58- انعطاف‌ناپذیری 59- برخورد کینه‌ای با فراگیران 60- عدم یادگیری فنون نوین تدریس 61- عدم تعامل با دیگر همکاران خود 62- قبول هدایا از فراگیران 63- تحمیل هزینه‌های سنگین خرید کتاب و لوازمی که در وسع اکثریت نیست 64- توجه نداشتن به فراگیران بی‌بضاعت 65- عدم برخورداریٍ حداقلی از جنبه‌های عمومی علم روانشناسی 66- با شکم گرسنه به کلاس رفتن 67- با اعصاب خراب به کلاس رفتن 68- برجسته کردن جیب از خودکار، کیف پول، موبایل و... به نحوی که ظاهر را خراب کند 69- متهم کردن فراگیران به دروغ در صورتی که به دلیلی عذر بیاورند 70- بی‌توجهی به مشکلات شخصی و خانوادگی دانش آموزان و دانشجویان 71- همراه نداشتن خودکار 72- عدم معرفی منابع مرتبط 73- به روز نبودن منابع 74- انگشت‌نما شدن 75- انگشت‌نما کردن یک یا چند فراگیر 76- درگیری لفظی 77- درگیری یا تنبیه فیزیکی 78- عبوس و گرفته بودن 79- مسواک نزده به کلاس رفتن 80- بوی نامطبوع کفش یا بدن 81- تدریس با عینک آفتابی یا دودی(به نحوی که چشم دیده نشود (اگر مجبورید هر از گاهی آن را از چشم بردارید حتی برای چند ثانیه) 82- تا پایان کلاس، یک جا نشستن یا ایستادن 83- گیر دادنِ بی خودی و دنبال بهانه گشتن 84- از کاه، کوه ساختن 85- سوء ظن بی جهت به خود یا کلاس 86- به همراه نداشتن یک آینۀ کوچک 87- ترس و وادادگی در کلاس 88- اهمیت بیشتر به پولدارها و آقازاده‌ها 89- تحقیر پولدارها و آقازاده‌ها 90- بی‌توجهی و تحقیر‌ بی‌بضاعت‌ها 91- آمد و شد به دانشگاه یا مدرسه با ماشین دانشجویان و دانش آموزان 92- درگیری و مجادله با مدیران آموزشگاه 93- بازی با خودکار، ریش، دکمه، ماژیک و... 94- یکسره‌ درس دادن بدون استراحت و تنفس 95- نداشتن طرح درس(دستکم طرح درس ذهنی) 96- تعجیل در رسیدن به اهداف 97- عدم تقسیم بندی بالسویۀ مطالب درسی در طول سال تحصیلی 98- خواستن تمرین‌های دشوار 99- رفاقت غیرمتعارف و معمول با فراگیران خصوصا تبعیض‌آمیز 100- اکتفا کردن به حرف و سخنرانی 101- پوشیدن لباس نامناسب، جلف و جلب توجه کننده 102- تحت‌الشعاع قرار گرفتن تدریس ذیل موارد جانبی همچون رنگ لباس، نوع پوشش و آرایش، نوع حرکت و رفتار و... 103- حضور در کلاس با لباس غیر رسمی 104- پوشیدن کفش تنگ، جوراب تنگ، لباس خشن و هرآنچه در روان شما تاثیر منفی دارد 105- فرستادن دانش‌آموز به دفتر و ناتوانی از حل مشکل در کلاس 106- ایجاد حالت پادگانی 107- ایجاد توقع غیرقابل دسترسی
هدایت شده از یادداشت شخصی
108- پراکنده‌گویی یا پراکنده نویسی تابلو 109- عدم تطبیق درس با تیتر تابلو 110- نامنطم‌ نویسی روی تابلو 111- استفاده ناصحیح از تابلو مثلاً کل درس را روی تابلو نوشتن 112- پاک کردن تابلو با دست، آستین و ... 113- عدم تقسیم بندی تابلو در صورت تنوع موضوعات 114- پشت به کلاس هنگام کار با تابلو خصوصا طولانی مدت 115- وادار کردن دانش‌آموز خلافکار به عذرخواهی 116- عذرخواهی مکرر از کلاس 117- بی توجهی به رفع تیک‌های رفتاری خود 118- کیفیت را فدای کمیت کردن 119- دست انداختن کسانی که احتمالا تیک رفتاری دارند 120- زوم‌ کردن روی تیک‌های عصبی یا شخصیتی فراگیران 121- عدم رفع شبهۀ مشهود در ظاهر و سعی در مخفی کردن آن(مثلاً اگر یک انگشت ندارید، خیلی راحت بگویید مادرزاد است یا در تصادف قطع شده) 122- خواب آلوده درس دادن 123- سستیِ بدن و ورزیده نبودن 124- نگرش و توجه سیاسی به فراگیران 125- خواستن چیزی از فراگیران اگر خود به آن پایبند نیستید 126- پیوند ندادن آموزش‌های قبلی به درس فعلی 127- عدم اغماض وتغافل 128- پرتاپ کردن اشیا(گچ، ماژیک، عینک، صندلی و به طرف فراگیران) 129- عدم ضبط صوتی یا تصویری تدریس و مرور و ارزیابی دقیق و مستمر 130- خوردن بعضی غذاهایی که به آن حساسیت دارید و در تدریس شما اخلال ایجاد می کند(ترشی، نمک زیاد و... ) 131- بردن بچه خردسال خود سر کلاس(یکی دوبار اشکال ندارد گاهی اوقات مفید هم هست) 132- خاموش نکردن گوشی یا پاسخ دادن آن وسط تدریس 133- یاد نکردن از مناسبت‌های خاص که با درس مصادف شده است 134- عدم بررسی و شناخت کافی و حضوری از محل تدریس(در اولین تدریس) 135- غیبت‌ و بدگویی کردن از بچه‌ها در دفتر آموزشگاه یا دانشگاه 136- مشاوره دادن در اموری که تخصص ندارید 137- مشورت نگرفتن‌از همکاران (مستقیم یا غیرمستقیم)‌در بهبود کلاس‌داری 138- خوردن سیر یا غذاهای بودار و رفتن به کلاس 139- اجبار به خریدن بستنی و ... برای کسانی که در کلاس شلوغ می کنند و قادر به کنترل آن‌ها نیستید 140- استفاده از برخی شیوه‌های نوین پیشنهاد شده در کارگاه‌ها، بدون تمرین قبلی 141- فقدان روح تعامل و همکاری بین استاد و دانشجو و بین دانشجویان باهم 142- عدم پیوند مطالب درسی با واقعیت‌های بیرونی 143- لحاظ نکردن روحیه فراگیران با برخی از کارهای عملی؛ مثل تشریح ناگهانی جسد برای کسی که از دیدن خون غش می‌کند! 144- فراموشیِ افرادِ ضعیف، تنبل, خجالتی، مشکل دار، پرخاشگر، بیش‌فعال 145- عدم توجه با بازخورد روش‌ها، طرح‌ها، دست‌ورزی‌ها ‌و اعلامی از بالا 146- نداشتن روحیه انتقادی و مبتکرانه نسبت به طرح‌ها و درس‌های مصوب و وحی‌مُنزل پنداشتن آن‌ها 147- رقابت با دیگر همکاران و رفاقت با خود به جای رفاقت با آن‌ها و رقابت با خود 148- شوخی با عقاید، قومیت، آداب و رسوم و ... 149- گلایه از دانش‌آموزان نزد والدین به‌جای تعامل و همفکری برای حل مشکلات 150- ممانعت بی‌دلیل از خروج دانش‌آموزان در مواقع ضروری همچون رفع حاجت و... 151- ورود به حریم خصوصی ایشان همچون جیب و کیف و موبایل و ... 152- سرزنش‌های زیاد 153- فراموشی اصل تشویق یا استفاده بیش از حد و بی‌جا از آن 154- قهرکردن مکرر با فراگیران 155- مدیریت نکردن کلاس و اکتفا کردن به تدریس 156- استمدادِ مکرر از دفتر آموزشگاه برای کنترل کلاس 157- بدگویی از همکار نزد مدیر به امید ارتقای خود 158- اصرار به سکوت محض فراگیران در کلاس 159- درگیری زبانی یا ذهنیِ مدام با افراد شلوغ کننده 160- نداشتن جاذبه 161- نداشتن جذبه 162- نداشتن دافعه در مواقع لزوم 163- توقع کمک مالی و معنوی از فراگیران 164- ساده و کاربردی نکردن فرمول‌ها و موضوعات درسی 165- اخراج از کلاس(مگر در موارد حاد آن‌هم بدون توهین و ارعاب و البته نه با لفظ اخراج ) 166- فراموش کردن جایگاه معلم و استادی 167- توجه به تعلیم و تدریس محض و فراموشی جنبه‌های تربیتی و اخلاقی 168- فراموش کردن بردنِ کتاب، جزوه، کیف، یادداشت و... 169- استفاده از یک رنگ ماژیک 170- عدم تناسب اندازه ماژیک برای آخرین صندلی کلاس 171- عدم توجه به جنسیت مخاطب(پسر، دختر، مختلط) 172- عدم شناخت کافی از تفاوت‌های جنسیتی در امر آموزش 173- اعمال تبعیض ملیت‌ها 174- بی توجهی به تهویۀ مناسب کلاس 175- اجرای درس فقط در کلاس و بی توجهی به فضاهای مناسب دیگر 176- مسلط نبودن به بخشنامه‌‌ها، دستورالعمل‌ها و قوانین آموزشگاه مرتبط با تدریس(بازه زمانی، منابع، حضور و غیاب، آزمون و...) 177- عدم بومی سازی و ایجاد انعطاف در موارد بند بالا با توجه به فرهنگ منطقه و وحی منزل پنداشتن عین آن‌ها 178- عدم توجه به زبان بدن موقع تدریس 179- آهسته بودن تن صدا و فقط توجه به
هدایت شده از یادداشت شخصی
ردیف‌های اول 180- خیلی بلند بودن صدا اگر گوش خراج باشد 181- نرفتن هر ازگاهی به میان و انتهای کلاس 182- نداشتن رویه ای ثابت در چگونگی برخورد با تاخیرها 183- نداشتن رویه ای ثابت در دادن یا ندادن نمره کمکی 184- نداشتن رویه ای ثابت در برخورد با غیبت‌ها 185- نداشتن رویه ای ثابت برای آزمون‌ها 186- نداشتن رویه ای ثابت در پرسش یا عدم پرسش درس قبل 187- نداشتن رویة ثابت در امور انضباطی کلاس 188- نداشتن رویه ای ثابت در تدریس و تغییر مرتب روش های ناقص(روش مناسب باخودت را پیدا کن) 189- کوچک انگاری تاثیر تربیت یک فرد در جامعه 190- کوچک انگاری تاثیر تعلیم یک شخص در جامعه 191- عدم ایجاد انگیزه در تدریس 192- عدم سیر صعودی ساده به سخت در تدریس 193- عدم استفاده از تمثیل و ساده سازی 194- عدم سخنوری و تقویت آن 195- عدم شناسایی استعدادها 196- عدم تعامل منطقی با اولیا 197- عدم ارتقای علمی مستمر خود 198- عدم بهره‌گیری از کانال روش تدریس 199- عدم مهارت در طراحی سوال 200- حاشیه روی و فراموشی مطالب اصلی 201- به دنبال رضایت مدیران و همکاران بودن 202- صمیمی نبودن با متعلمان 203- ریسک پذیر نبودن 204- نداشتن معلومات عمومی و دینی 205- بیش از حد «کج‌دار و مریز» تا کردن 206- ندادن جرئت و جسارت اظهار نظر مخالف به متعلمین 207- اجازۀ بدگویی از دیگر استادان و معلمان 208- عدم قدردانی از معلمان پیشین کلاس 209- عدم درک شرایط فعلی و مقایسه با دوران تحصیل خود 210- بی توجهی به پیشرفت یا پسرفت تحصیلی و برخورد تدریس 211- دادن لقمۀ جویده علم به متعلم به جای قدرت اندیشه ورزی 212- تدریس چیزی که علاقه دارد اما تخصص ندارد 213- تدریس چیزی که تخصص دارد اما علاقه ندارد 214- تدریس‌چیزی‌که‌نه‌تخصص‌دارد‌نه‌‌علاقه 215- رازدار نبودن و در نتیجه ‌ترس متعلمان از بازگویی مشکلات خود به او 216- بی‌توجهی به احساسات و عواطف فراگیران 217- به دنبال نتیجه تدریس نبودن 218- بدبینی زیاد به کنش‌ها و واکنش‌های کلاس 219- نداشتن وقار 220- حب و بغض در تشویق و تنبیه 221- تدریس برای خوشایند دیگران 222- درنظر نگرفتن تاثیر رفتار 223- بیان سست و سرد 224- بیان خشن 225- بیان غیر اخلاقی 226- بیان بسیار احساسی و عاطفی 227- بیان بی احساس و کلیشه ای 228- بیان و لطیفه های خارج از نزاکت و عدم تطابق با جنسیت مخاطبین 229- یکی از اساتید نوشته است: «در اختیار گذاشتن شماره تلفن» ( البته من در این باره نگاه سیاه یا سفید ندارم با مدیریت و کنترل اشکال ندارد) 230- نجوشیدن کلام از عمق باور 231- تناسب نداشتن لحن بیان با موضوع درس 232- مشارکت ندادن فراگیران در بحث‌ و کار گروهی 233- ایجاد نا امنی روحی، روانی در کلاس 234- عدم ایجاد رغبت و شوق به درس در بین فراگیران 235- عدم تعیین مقصد نهایی از درس 236- مغلق و پیچیده گویی 237- ترس از بیان جملۀ «نمی‌دانم» 238- گذشتن از موضوعات مهم و ایستایی بر نکات فرعی(به دلیل آسانتر بودن) 239- تاکید بر «به چه فکر کن» به جای «چگونه فکر کن» 240- ترس از پرسیدن سؤالات اساسی به دلیل ترس از مورد سوال واقع شدن از سؤالات اساسی تر 241- برای اقناع، با همه به یک شیوه پاسخ دادن 242- اعتقاد اینکه حتما باید شیوه ای منحصر به فرد در تدریس پیدا کنم 243- شیوه ای انتخاب کنی که فکر کنی فقط قرار است دانشجوی شما باشند و دیگران نیز تابع شیوه تدریس شما خواهند بود! 244- بی توجهی به هشدارهای ناشی از تدریس شما(چه منفی چه مثبت) 245- نهادینه کردن این تفکر که «آموزش فقط در آموزشگاه وکلاس درس است» 246- تغییر محل کلاس بدون اطلاع قبلی 247- باز بودن در کلاس؛ اگر محل رفت و آمد دیگران است 248- ندادن منبع اصلی تدریس (کتاب یا جزوه یا خلاصه درس ...) 249- تعداد زیاد افراد در کلاس 250- نداشتن رویه ای مشخص برای پاسخ به سوالات(هر سوالی را هر وقت پاسخ دادن؛ بدون درنظر گرفتن اهمیت آن و مدت زمان لازم برای پاسخ و ) 251- بی توجهی به قول و وعده های داده شده در درس‌های پیشین 252- هماهنگ نشدن با درس‌ها و تدریس استادان دیگر 253- به کار بردن کلمات بیگانه؛ اگر کاملا به آن زبان مسلط نیستید 254- تکیه کلام‌های خسته کننده و عدم حذف آن‌ها 255- تنبیه دسته جمعی 256- آشنا نبودن به شیوه‌های نوین و مؤثر تدریس 257- بی توجهی به اثر بیشتر یاددهی بصری نسبت به شنیداری 258- به هم زدن سیر منطقی مراحل تدریس 259- نپذیرفتن عواقب رفتار و گفتار خود 260- ابراز نارضایت کامل از شغل معلمی و مدرسی در کلاس 261- ابراز ناخشنودی از تدریس برای فراگیران خود 262- مچ‌گیری در کلاس 263- فقط تدریس؛ بدون مدیریت کلاس 264- عدم خلاقیت در تدریس 265- پایین تر یا همسطح بودن سواد با فراگیران 266- فراموشی ابزارهای تدریس مثلا گاهی نبودن یک ماژیک، تدریس را خراب می‌کند 267- عدم پیش بینی اتفاق غیرمترقبه
هدایت شده از یادداشت شخصی
268- مشخص نکردن تاثیر درس در زندگی و آینده دانش‌آموز 269- معرفی نکردن خود در اولین جلسه 270- سخنرانی محور بودن 271- بی توجهی به چینش صندلی‌ها و جای دانش آموزان 272- بی انصافی در قضاوت 273- لجبازی با دانش آموزان 274- نصیحت در جمع 275- سرزنش زیاد 276- واگذاری امور شخصی 277- شرطی کردن متعلم در درس خواندن 278- انتظار معجزه از خانواده دانش آموز برای رفع مشکل 279- گزارش مرتب مشکلات به خانواده ها بدون در نظر گرفتن وضعیت آن‌ها 280- گزارش مشکلات برای رفع تکلیف 281- تهدید به گزارش مشکل به خانوادة فراگیر 282- گزارش به جای تعامل و جاره جویی 283- تعامل بدون دلسوزی 284- انتظار قدردانی از رفع مشکل و حل مسئله 285- دلسوزی و اقدام بدون پشتوانه علمی و تجربیِ حل مسئله 286- تعجیل و بی تابی در نتیجۀ حل مسئله 287- ایجاد حس رقابت منفی بین متعلمین 288- عدم توانایی ایجاد الفت و رفاقت بین آن‌ها 289- متکلم وحده بودن 290- اتمام کلاس بدون در نظر گرفتن زمان‌بندی 291- گفتن حرف نادرست هرچند همه بپذیرند 292- گفتن مطلب حق و درست اگر نتوانیم قانع کنیم و کلاس به هم بریزد 293- اتمام کلاس با خاطره ناخوش 294- اتمام کلاس با تزریق خستگی مفرط 295- اتمام کلاس با پرسش‌های فراوانِ بی پاسخ 296- اتمام کلاس با ایجاد ترس 297- اتمام کلاس با دلخوری و ناراحتی 298- اتمام کلاس به دلیل عدم کنترل نظم 299- اتمام کلاس بدون جمع‌بندی 300- پایایان ندادن کلاس با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد(ص) کانال‌روش‌تدریس👇کانال‌روش‌تدریس ╭─┅═ঊঈ🕹ঊঈ═┅─╮ @raveshetadris ╰─┅═ঊঈ🏒ঊঈ═┅─╯ . لطفاً فوروارد کنید ضمنا کانال ما در تلگرام با بیش از ۳۰۰۰ عضو و با همین آدرس فعال است آدرس را در پست تلگرامی کپی و روی آن کلیک کنید
هدایت شده از امیربیان تهران
منبر کوتاه 5 - ظرفیت دریایی.pdf
663.7K
#منبر_کوتاه ۵ 🔻🔻🔻 🔹عنوان: ظرفیت دریایی 🔸موضوع: چگونه با ظرفیت شویم ▪️مخاطب: ادارات و مساجد ✍وکیل پور ✅مناسب برای بین الصلاتین ➖➖➖➖ موسسه #امیربیان تهران 🆔 @amirbayan_tehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنران :حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی عملی که باعث می شود امام رضا (ع) به دیدار انسان بیایند... @FaAbdulazim