eitaa logo
خوبان
649 دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
8.5هزار ویدیو
21 فایل
ارتباط با ادمین:https://eitaa.com/Khoban7
مشاهده در ایتا
دانلود
8.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹🍃گوش نکنی ی جورایی از دست دادی ♨️برهنگی زن تحریک کننده نیست، 🔺پوشش زن تحریک کننده است 🌷 دامت افاضاته🌷 https://eitaa.com/khoban72
21.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚪️🍃داستان تشرف حاج علی بغدادی 🌹🍃به خدمت امام زمان (عجل الله فرجه) 🌷🍃 دامت افاضاته https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استفاده از گردنبند صلیب و فروهر در نماز و غیر نماز چه حكمی داره؟ 🔰 پاسخ: 💠 آیت الله خامنه ای:اگر استفاده از این گردنبند ها باعث ترویج یك گروه یا فرقه خاص باشد ،جایز نیست. 💠 آیت‌الله مکارم شیرازی: به گردن داشتن صلیب چه در حال نماز چه در غیر حال نماز حرام است. 💠 آیت الله سیستانی: استفاده از گردن فروهر یا فبهر که به عنوان نماد آیین زرتشت حساب می شود، برای مسلمان حرام است، همان طوری که استفاده از گردن بند صلیب که نشانه مسیحیت است، حرام است، گردن بندی که نماد آیین زرتشت یا هر آئینی دیگری غیر از اسلام باشد حرام است. 📎 📎 📎 ┏━✨🌹✨🌸✨━┓ 🍀@tasvir12🌸 ┗━✨🌸✨🌹✨━┛
❓متن پیام: حدود اختيارات چه مقدار است و محدوده اطاعت از شوهر تا كجاست؟ ✅ پاسخ: در اوامر و نواهي الهي (يعني آنچه شرعا بر زن واجب يا حرام است مثل نماز يا ترك گناه و امثال آن) امر و نهي و رضايت و عدم رضايت و اذن و عدم اذن شوهر اثري ندارد بلكه بر زن واجب است مطيع شرع باشد اما در مورد خروج از منزل و پوشيدن لباس و انجام مستحبات بايد مطيع شوهر باشد، مگر اين كه شوهر در پوشيدن لباس از او بخواهد كه بدون رعايت حجاب و يا با لباس مهيج بيرون رود كه در اين صورت اطاعت لازم نيست. براساس منابع فقهي لازم است زني كه به عقد دائم با مردي ازدواج كرده براي هرگونه لذتي براي شوهر نمايد و براي بيرون رفتن از منزل از او اجازه بگيرد مگر چند مورد كه استثناء شده ... و اگر از رفتن به خانه خويشان مثل پدر و امثال اينها هم نهي كند بايد اطاعت نمايد. اهم موارد اطاعت از شوهر براي زن در موارد زير است: 1- اگر مانع شرعي مانند عادت ماهانه و روزه ‏داري ندارد و شوهر درخواست هم خوابگي كرد واجب است اطاعت كند. 2- اگر او را از رفتن به مكاني منع كرد واجب است اطاعت نمايد. در موارد مستحبات اگر حقوق شوهر با هر عمل مستحبي تزاحم پيدا كند بايستي‏ آن عمل ترك و حقوق شوهر رعايت گردد البته در مورد حقوق زن نيز مساله به همين صورت است يعني اگر حقوق زن با هر عمل مستحبي شوهر تزاحم پيدا كند بايستي ‏آن عمل ترك و حقوق زن رعايت گردد. با توجه به آن كه هر اجتماعي هر چند كوچك , بايد داراي مدير و مسؤولي باشد, خانواده نيز - كه سنگ زيرين اجتماع و هسته اوليه آن است - از اين قاعده مستثني نيست و در نظام خانوادگي اسلام , مسؤوليت اداره و تأمين نيازمندي هاي خانواده , بر دوش مرد نهاده شده است ; ليكن اين به معناي حاكميت او بر زن نيست ; بلكه نوعي مسؤوليت است. ┏━✨🌹✨🌸✨━┓ 🍀@tasvir12🌸 ┗━✨🌸✨🌹✨━┛
⊰❀⊱━⊰﷽⊱═━━━━━━═━⊰❀⊱ 📚ــام نمــ📿ــاز 💢 حکم فرو بردن ذرّات غذا در نماز 🧐 ┘◄ مساله : ✍️ خوردن و آشامیدن در حال نماز، نماز را باطل می کند چه کم باشد چه زیاد. ولی فرو دادن خرده های غذا که در گوشه و کنار دهان باقی مانده یا مکیدن شیرینی قند و شکری که اندکی از آن در دهان هست، موجب بطلان نماز نمی شود. 📚 پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ⚜️ @Ahkaam ⚜️
❓پرسش: حکم وجوب حفظ سلامتی و حرمت آسیب زدن به بدن چیست؟ ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ ✅ پاسخ: 🔖 آیت الله خامنه‌ای: به‌طورکلی حفظ سلامتی فی‌نفسه واجب است و هر عمل یا هر نوع خوراکی که برای بدن ضرر قابل‌توجهی داشته باشد، جایز نیست. مراد از ضرر قابل‌توجه این است که ضرر در حدّی است که در نگاه عقلا، قابل‌چشم‌پوشی و اغماض نیست و تشخیص موارد آن به عهده‌ی مکلف است. 🔖 آیت‌الله‌ سیستانی: خوردن و آشامیدن هر چیزی یا انجام هر کاری که موجب هلاکت یا ضرر و زیان شدید (ضرر فوق‌العاده و مهمّ) برای بدن شود، مثل نقص اعضا یا ازبین‌رفتن بعضی از حواسّ، حرام است. اموری مانند مرگ مغزی، کوری چشم، ناشنوایی، قطع دست‌وپا یا ازکارافتادگی و فلج شدن آنها، ازکارافتادن هر دو کلیه، برداشتن رحم یا بریدن تخمدان­ها و مواردی ازاین‌قبیل، ضرر فوق‌العاده و مهمّ محسوب می‌شود؛ امّا صِرف تب و سردرد مختصر، سرماخوردگی موقّت، بریدن مقداری از پوست بدن، سرخی یا کبودی یا سیاهی پوست، برداشتن یک کلیه برای کسی که کلیۀ دیگر او سالم است و می‌تواند با آن ادامۀ حیات دهد و مانند آن، ضرر فوق‌العاده محسوب نمی‌شود. شایان‌ذکر است، اگر انسان احتمال دهد خوردن یا آشامیدن چیزی یا انجام کاری برای او ضرر شدید (ضرر فوق‌العاده و مهمّ) دارد ــ هرچند در آینده ــ چنانچه احتمال مذکور قابل‌توجه و عقلایی باشد، طوری که چنین احتمالی موجب ترس و نگرانی شود، (به عبارتی، احتمال معقول ضرر را بدهد، طوری که منشأ خوف برایش شود) خوردن و آشامیدن آن شیء یا انجام آن کار حرام است و لازم نیست یقین یا اطمینان به ضرر حاصل شود. 🔖 آیت‌الله‌ مکارم شیرازی: خوردن یا نوشیدن چیزی که برای انسان ضرر مهمّی دارد، حرام است. ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ 📗 منابع: استفتاء از مقام معظم رهبری، سؤالات شماره: ۱۳۳۸۳۳۴ و ۱۱۳۳۴۶۶ و ۱۰۱۵۹۷۳ / توضیح‌المسائل جامع، ج۲، ص۵۸۶ و ۵۸۷، م ۱۴۰۷ و ۱۴۰۸ / سایت رسمی آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی، بخش استفتائات ┏━✨🌹✨🌸✨━┓ 🍀@tasvir12🌸 ┗━✨🌸✨🌹✨━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬اگر در نوجوانی از مغازه ای در حضور فروشنده و بدون اطلاع او چیزی برداشته باشیم، الان که به او دسترسی نداریم، چه وظیفه ای داریم؟ 🔹اگر شخصی که به او بدهکاریم فوت کرده باشد ولی ورثه اش باشند ،در اینصورت چه وظیفه ای داریم؟آیا دادن صدقه از طرف میّت،کفایت می کند؟ 💠 ┏━✨🌹✨🌸✨━┓ 🍀@tasvir12🌸 ┗━✨🌸✨🌹✨━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹🍃چشماش مجروح شد و منتقلش کردند تهـران ؛ 🔺محسن بعد از معاینه دکتر پرسید: ⁉️آقای دکتر مجرای اشک چشمم سالمه؟ 🔺میتونم دوباره با این چشم گریه کنم؟ ⁉️دکتر پرسید: براچی این سؤال رو می پرسی پسر جون؟ 🌷🍃محسن گفت: 🟢🍃چشمی که برا امام‌حسین علیه السلام گریه نکنه 🔺به درد من نمی‌خوره .... 🌷شهیدمحسن درودی رضوان الله علیه🌷 https://eitaa.com/khoban72