eitaa logo
رایحه ی احکام «تخصصی»
35.9هزار دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
4.1هزار ویدیو
126 فایل
امـام خـمـيـنــی ره : راه مــاآن روزتمـام میشـودکه هــمـه احـکام اسـلام جـاری شـود«صـحـیفـه» سؤالات شرعی 👇 https://eitaa.com/36182/54383 ارتباط بامدیریت👈 @khosravi11253 تبلیغات ارزان👇 https://eitaa.com/mmmm1253/304
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
     ┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 🔴آیا اگر مرد سهوا قرائت نماز صبح، مغرب و عشاء را آهسته بخواند نماز او اشكال دارد؟ ❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️  🔺فقط به بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 ⚱🏺⚱🏺⚱🏺⚱🏺⚱🏺⚱🏺⚱ 💠حکم تخلف از وعده و قول💠 ❓سوال: آیا تخلف از وعده (در غیر از قراردادهای دوطرفه) حرمت دارد؟ ✅ پاسخ: ✍ مقام معظم رهبری: حرمت ندارد، اما مومن اخلاقاً تخلف نمی کند. [1] ✍ آیت الله مکارم شیرازی: اگر وعده ابتدایی بوده، خلف وعده حرام نیست. [2] ✍ آیت الله سیستانی: وعده ابتدایی که در ضمن عقد و قراردادی نباشد واجب الوفاء نیست گرچه عمل کردن به وعده مستحب است و در حدیث آمده: (وعده مؤمن به برادر مؤمن خود همانند نذر است ولی کفاره ندارد). البته بعضی از فقهاء گفته اند عهد واجب الوفاء است یعنی التزامی که طرف مقابل بر اساس آن عملی انجام دهد مثلاً شخصی را دعوت می کند برای نهار خوردن و آن شخص کرایه ماشین می دهد و زحمت می کشد و خود را به خانه دعوت کننده می رساند، در این صورت دعوت کننده نمی تواند بگوید من وعده دادم و لازم نیست به وعده خود وفا کنم. [3] ✍آیت الله وحید خراسانی: خلفِ وعده کراهتِ شدیدة دارد البته اگر در حالِ وعده دادن بناءِ بر خلفِ وعده داشته باشد، حرام است و بنابر احتیاطِ واجب باید اجتناب نماید از وعده دادن به أهل در حالی که معلوم نیست به آن عمل می کند یا نه. [4] ✍آیت الله شبیری زنجانی: اگر شخص عمل به وعده را به عهده خود گذاشته باشد تخلف از آن بنابر احتیاط جایز نیست اما اگر به عهده خود نگذاشته تخلف مکروه است. [5] ✍ آیت الله فاضل لنکرانی: تخلف از وعده هایی که غیر از عقود لازم باشد، و ضرر برکسی وارد نشود، حرام نیست، لیکن اخلاقا کارخوبی نیست و کراهت دارد. [6] 🔴 ================ 🔹منبع: * [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: 0clwTqExxAQ. * [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9509260084. *[3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتاء: 561671. * [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید، شماره سوال: 40042. * [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 36507. * [6]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9502886. ________________ 🔺فقط به بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
😂 😂 میگن خوشگلا خوشتیپا عمرشون کوتاهه چون زود چشم میخورن... هیییییی خوشبحالتون حالا حالا ها زنده اید... من که مسافر امروز فردام حلالم کنین😁😂 شاااااااااااااادبااااااااااااشین✋ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
     ┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 📚 تکلیف همسر نسبت به کسب درامد حرام شوهر☝️ -------------------------  🔺فقط به بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄 ⚱⚱⚱⚱⚱⚱⚱⚱⚱⚱⚱⚱⚱ 👃 اعضاء به قصد و حکم آن 👄 🔴متن :↘️ الف) اگر صورت زن براي تغيير شكل بينی، چشم، لب، پوست، ابرو و... به قصد انجام گيرد، آيا محسوب می‌شود؟🤔 ب) اگر محسوب می‌شود، آيا آن از لازم است؟🤔 ج) در صورت حكم جراحی‌های مذكور چيست؟🤔 🔵نظر مراجع عظام👇👇👇 ✍ آیت الله الف) بله، زينت محسوب مي‌شود. ب) بله، لازم است. ج) جايز نيست. ✍ آیت الله الف) تشخيص آن با خود مكلّف ولو از طريق رجوع به عرف است. ب) در فرض مذکور اگر عرفاً زينت به حساب آيد، پوشاندن آن از نامحرم لازم است. ج) اگر ضرر قابل توجّهي داشته باشد، جايز نيست. ✍ آیت الله الف و ب) زينت محسوب نمي شود. ج) اگر خوف ضرر مهم باشد جايز نيست. ✍ آیت الله جراحي صورت چنانچه ضرر معتدبه نداشته باشد بلا مانع است و در عين حال پوشاندن وجه و كفين بنابراحتياط لازم است. ✍آیت الله لنکرانی الف) بستگي به نظر عرف دارد كه گاهي زينت محسوب مي‌شود و در برخي موارد اصلاح محسوب مي‌‌شود كه حكم زينت را ندارد. ب) در صورتي‌كه عرفاً زينت محسوب شود بايد از نامحرم بپوشاند. ج) اگر احتمال ضرر معتدٌ به عقلائي باشد يا مستلزم كار حرامي باشد جايز نيست. ✍ آیت الله شیرازی در صورتي كه آميخته با حرام يا ضرر مهم ديگري نباشد ذاتاً اشكالي ندارد ولي چنانچه مستلزم حرامي باشد (مانند لمس و نظر حرام) تنها در صورت ضرورت جايز است. ✍آیت الله همدانی الف و ب) خير زينت به حساب نمي آيد و پوشاندن آن واجب نيست. ج) اگر احتمال قابل توجه باشد، جايز نيست. ✍آیت الله خراسانی الف) معيار در زينت بودن عرف است مگر اينكه شرع مقدس مورد خاصي را به عنوان زينت معرفي كرده باشد. ب) پوشاندن زينت از نامحرم واجب است. ج) اگر ترس ضرر مهمي باشد جايز نيست. 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 🏺🏺🏺🏺🏺🏺🏺🏺🏺🏺🏺🏺 ⇝❣ به بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیبا خوانی نماز ☝️ 🎥 آموزش تجوید نماز 🔅》 ادامه دارد.... 💢💢💢💢💢💢💢💢💢 🔴فقط به بگذارید🌿 ╭═⊰🍂🍂⊱━╮ @khosravi1253 ╰═⊰🍂🍂⊱━╯
     ┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ ✅ خواندن قرآن در حال عذر شرعی 👆 💢✅💢✅💢✅💢✅💢✅💢  🔺فقط به بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯