eitaa logo
رایحه ی احکام «تخصصی»
36.3هزار دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
3.9هزار ویدیو
126 فایل
امـام خـمـيـنــی ره : راه مــاآن روزتمـام میشـودکه هــمـه احـکام اسـلام جـاری شـود«صـحـیفـه» سؤالات شرعی 👇 https://eitaa.com/36182/54383 ارتباط بامدیریت👈 @khosravi11253 تبلیغات ارزان👇 https://eitaa.com/mmmm1253/235
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
     ┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 🔴آیا اگر مرد سهوا قرائت نماز صبح، مغرب و عشاء را آهسته بخواند نماز او اشكال دارد؟ ❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️  🔺فقط به بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 ⚱🏺⚱🏺⚱🏺⚱🏺⚱🏺⚱🏺⚱ 💠حکم تخلف از وعده و قول💠 ❓سوال: آیا تخلف از وعده (در غیر از قراردادهای دوطرفه) حرمت دارد؟ ✅ پاسخ: ✍ مقام معظم رهبری: حرمت ندارد، اما مومن اخلاقاً تخلف نمی کند. [1] ✍ آیت الله مکارم شیرازی: اگر وعده ابتدایی بوده، خلف وعده حرام نیست. [2] ✍ آیت الله سیستانی: وعده ابتدایی که در ضمن عقد و قراردادی نباشد واجب الوفاء نیست گرچه عمل کردن به وعده مستحب است و در حدیث آمده: (وعده مؤمن به برادر مؤمن خود همانند نذر است ولی کفاره ندارد). البته بعضی از فقهاء گفته اند عهد واجب الوفاء است یعنی التزامی که طرف مقابل بر اساس آن عملی انجام دهد مثلاً شخصی را دعوت می کند برای نهار خوردن و آن شخص کرایه ماشین می دهد و زحمت می کشد و خود را به خانه دعوت کننده می رساند، در این صورت دعوت کننده نمی تواند بگوید من وعده دادم و لازم نیست به وعده خود وفا کنم. [3] ✍آیت الله وحید خراسانی: خلفِ وعده کراهتِ شدیدة دارد البته اگر در حالِ وعده دادن بناءِ بر خلفِ وعده داشته باشد، حرام است و بنابر احتیاطِ واجب باید اجتناب نماید از وعده دادن به أهل در حالی که معلوم نیست به آن عمل می کند یا نه. [4] ✍آیت الله شبیری زنجانی: اگر شخص عمل به وعده را به عهده خود گذاشته باشد تخلف از آن بنابر احتیاط جایز نیست اما اگر به عهده خود نگذاشته تخلف مکروه است. [5] ✍ آیت الله فاضل لنکرانی: تخلف از وعده هایی که غیر از عقود لازم باشد، و ضرر برکسی وارد نشود، حرام نیست، لیکن اخلاقا کارخوبی نیست و کراهت دارد. [6] 🔴 ================ 🔹منبع: * [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: 0clwTqExxAQ. * [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9509260084. *[3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتاء: 561671. * [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید، شماره سوال: 40042. * [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 36507. * [6]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9502886. ________________ 🔺فقط به بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
😂 😂 میگن خوشگلا خوشتیپا عمرشون کوتاهه چون زود چشم میخورن... هیییییی خوشبحالتون حالا حالا ها زنده اید... من که مسافر امروز فردام حلالم کنین😁😂 شاااااااااااااادبااااااااااااشین✋ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
     ┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 📚 تکلیف همسر نسبت به کسب درامد حرام شوهر☝️ -------------------------  🔺فقط به بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄 ⚱⚱⚱⚱⚱⚱⚱⚱⚱⚱⚱⚱⚱ 👃 اعضاء به قصد و حکم آن 👄 🔴متن :↘️ الف) اگر صورت زن براي تغيير شكل بينی، چشم، لب، پوست، ابرو و... به قصد انجام گيرد، آيا محسوب می‌شود؟🤔 ب) اگر محسوب می‌شود، آيا آن از لازم است؟🤔 ج) در صورت حكم جراحی‌های مذكور چيست؟🤔 🔵نظر مراجع عظام👇👇👇 ✍ آیت الله الف) بله، زينت محسوب مي‌شود. ب) بله، لازم است. ج) جايز نيست. ✍ آیت الله الف) تشخيص آن با خود مكلّف ولو از طريق رجوع به عرف است. ب) در فرض مذکور اگر عرفاً زينت به حساب آيد، پوشاندن آن از نامحرم لازم است. ج) اگر ضرر قابل توجّهي داشته باشد، جايز نيست. ✍ آیت الله الف و ب) زينت محسوب نمي شود. ج) اگر خوف ضرر مهم باشد جايز نيست. ✍ آیت الله جراحي صورت چنانچه ضرر معتدبه نداشته باشد بلا مانع است و در عين حال پوشاندن وجه و كفين بنابراحتياط لازم است. ✍آیت الله لنکرانی الف) بستگي به نظر عرف دارد كه گاهي زينت محسوب مي‌شود و در برخي موارد اصلاح محسوب مي‌‌شود كه حكم زينت را ندارد. ب) در صورتي‌كه عرفاً زينت محسوب شود بايد از نامحرم بپوشاند. ج) اگر احتمال ضرر معتدٌ به عقلائي باشد يا مستلزم كار حرامي باشد جايز نيست. ✍ آیت الله شیرازی در صورتي كه آميخته با حرام يا ضرر مهم ديگري نباشد ذاتاً اشكالي ندارد ولي چنانچه مستلزم حرامي باشد (مانند لمس و نظر حرام) تنها در صورت ضرورت جايز است. ✍آیت الله همدانی الف و ب) خير زينت به حساب نمي آيد و پوشاندن آن واجب نيست. ج) اگر احتمال قابل توجه باشد، جايز نيست. ✍آیت الله خراسانی الف) معيار در زينت بودن عرف است مگر اينكه شرع مقدس مورد خاصي را به عنوان زينت معرفي كرده باشد. ب) پوشاندن زينت از نامحرم واجب است. ج) اگر ترس ضرر مهمي باشد جايز نيست. 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 🏺🏺🏺🏺🏺🏺🏺🏺🏺🏺🏺🏺 ⇝❣ به بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیبا خوانی نماز ☝️ 🎥 آموزش تجوید نماز 🔅》 ادامه دارد.... 💢💢💢💢💢💢💢💢💢 🔴فقط به بگذارید🌿 ╭═⊰🍂🍂⊱━╮ @khosravi1253 ╰═⊰🍂🍂⊱━╯
     ┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ ✅ خواندن قرآن در حال عذر شرعی 👆 💢✅💢✅💢✅💢✅💢✅💢  🔺فقط به بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
꧁༼﷽༽꧂ ❤️شــبــے یــه ❤️ 🌸 رهبر معظم انقلاب: "روز ولادت (سلام‌الله‌علیها) را روز زن و روز مادر نام‌گذاری کرده‌اند؛ میشد گفت روز رهبر یا روز والاترین انسان، اشکالی نداشت؛ امّا امروز نیاز جامعه‌ی ما به این است که بداند مادری یعنی چه؟ زنِ خانه بودن و کدبانو بودن یعنی چه؟ با آن مقام و عظمت، یک خانم خانه‌دار است؛ یکی از شئون همین عظمت عبارت است از همسر بودن یا بودن و خانه‌داری کردن." ‌ ➡️ ۹۵/۱۲/۲۹‌ امام_خامنه‌ای: بايد كاری کنیم که بچه‌ها حتما دست مادر را ببوسند؛ اسلام دنبال این است. @khosravi1253❣ 🌸🍃ــے⃟🔸⃟_🌸🍃 🔺مدیران محترم: لطفا تو کانال خودتون نذارید⛔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 خمس جهیزیه 💠 سؤال: به وسایلی که قبل از با درآمد بین سال، برای دختر دم بخت تهیه می شود خمس تعلق می گیرد؟ ✅ جواب: اگر تهیه جهیزیه (اثاث و لوازم زندگی) برای آینده، عرفا جزء محسوب شود، خمس ندارد، هرچند تا سر سال خمسی استفاده نشده باشد. ______ منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ________________ 💢✅💢✅💢✅💢✅💢✅💢  🔺فقط به بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@MAHMOUDKARIMMI_MILAD_HAZRAT_ZAHRA.mp3
13.9M
🌹سلام بانو 🌹سلام مادر 🎤 به نوای حاج محمود کریمی (س) @khosravi1253
💢🌿💢🌿💢 🌿💢🌿💢 💢🌿💢 🌿💢 💠امام جماعت و فراموشی قنوت💠 ❓سوال: با توجه به ضرورت تبعیت از امام در نماز جماعت، اگر امام قنوت را فراموش کند و به رکوع برود، آیا می تواند پس از رکوع آن را جبران کند؟ حکم عدم تبعیت مأمومین از امام و انجام قنوت چیست؟ ✅ پاسخ:👇👇 ✍ مقام معظم رهبری: در فرض سؤال مستحب است امام جماعت بعد از رکوع، قنوت را بجا آورد و برای مأمومین جایز نیست جلوتر از امام به سجده بروند. [1] ✍ آیت الله مکارم شیرازی: بهتر است مأمومین به سرعت قنوت را بخوانند و خود را به رکوع امام برسانند ولی کسانی که قنوت را خوانده اند و یا متوجه اشتباه امام شده و با این حال بدون خواندن قنوت به رکوع رفته اند، نباید در قنوت بعد از رکوع از امام تبعیت کنند. [2] ✍ آیت الله فاضل لنکرانی: اگر امام سهوا بدون خواندن قنوت به رکوع برود چون قنوت مستحب است باید مأمومین نیز متابعت کنند و با امام به رکوع بروند، لیکن اگر قنوت بخوانند و با امام رکوع نکنند در صورتی که در سجده با امام برسند و یکی شوند نماز جماعت صحیح است. هم چنین مستحب است امام بعد از رکوع قنوتی را که فراموش کرده بخواند.. [3] ✍ آیت الله شبیری زنجانی: جایز، بلکه مستحب است قنوت را بجا آورد؛ مانعی ندارد. [4] ---------------- منبع: 🔹[1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: bkPgjw9zcqo. 🔹[2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9510180154. 🔹[3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9503106. 🔹[4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 37314. ________________ 💢✅💢✅💢✅💢✅💢✅💢  🔺فقط به بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
😂 😂 💞 حالو روز آقایون☝️ بعد از اینکه روز زن بگذرد و هدیه ای برای زنشون نخرن😂😂😂 مراقب باشید انتقام سخت در پیش هست👌😂 شاااااااااااااادبااااااااااااشین✋ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
📚 حکم مطالعه کتب ضاله☝️   💢✅💢✅💢✅💢✅💢  🔺فقط به بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
➖➖➖➖ ❇️ اگر مردی‌ با زنی‌ که در عده است از روی‌ جهل به مسئله یا عمد، یا بخواند، آیا این زن بر او حرام ابدی‌ می‌شود؟ ❇️ 🔴 الف: چنانچه مرد و زن، یا یكى از آنان بدانند كه عدّه زن تمام نشده و بدانند عقد كردن زن در عدّه حرام است آن زن بر او حرام مىشود اگر چه مرد بعد از عقد با آن زن نزدیكى نكرده باشد. ب: اگر هیچ كدام نمى دانسته اند زن در عدّه است، یا نمى دانسته اند عقد كردن زن در عدّه حرام است و عقد باطل است که دو صورت دارد: 1⃣➖ اگر نزدیكى كرده باشند بر یكدیگر حرام ابدی می‌شوند. 2⃣➖ اگر نزدیكى نكرده باشند حرام نیست و مى توانند پس از پایان عده دوباره عقد كنند. ✍ آیت الله مکارم شیرازی: اگر عقد را وکیل آنها خوانده باشد نه خودشان، در هیچ یک از دو صورت، حرام ابدی حاصل نمی شود و پس از عدّه می توانند ازدواج کنند. —------------------------- توضیح المسائل مراجع مسأله 2400 🔺فقط به بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا