eitaa logo
خوشه چین
148 دنبال‌کننده
358 عکس
76 ویدیو
1 فایل
■امام علی علیه السلام: «انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال» بنگر که چه گفته می‌شود نه این که چه کسی می‌گوید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹انقلابی کیست؟🔹 ✍ شهید دکتر مصطفی چمران انقلابی آن نیست که تفنگ بر دوش بکشد و لباس فدایی بپوشد و هنگام صلح دست به جنگ زند و با شعارات تند خود را از جرگه ملت خارج کند و با شعارات و تبلیغات و زور بخواهد عقاید خود را بر دیگران تحمیل کند. انقلابی آن است که هنگام صلح، به انقلابی‌گری تظاهر نکند، ولی هنگام خطر، در پیشاپیش صفوف ملت با دشمن بجنگد. انقلابی آن نیست که با بی‌انصافی و زرنگی، حق دیگران را بگیرد، و مردمی را که برای خاطر و شنیدن حرف‌های او نیامده‌اند وادار کند که ساعت‌ها به حرف‌های او گوش فرا دهند و کسانی را که ملت خواهان استماع سخنانشان هستند، از سخن گفتن باز دارد. انقلابی آن نیست که غرور و خودخواهی، ‌بر او غلبه کند و حرف کسی را نشنود، ‌انقلابی آنست که در کمال تواضع و فروتنی، ‌ هر حرف حقی را بپذیرد. انقلابی آن نیست که با شعارات تند،‌ بخواهد انقلابی‌گری خود را بر دیگران تحمیل کند. 📚 خدا بود و دیگر هیچ نبود، ص 105 ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹شیطنت باطنی و تقدس ظاهری🔹 📣 امام خمینی مقصد این است که اسلام جریان پیدا بکند، مقصد این نیست که من اجرایش کنم. از چیزهایی که انسان مبتلا به آن هست این شیطنت‌های باطنی که انسان به آن مبتلا هست این است که، دلش می‌خواهد خودش متصدی امر باشد. جریان امر اگر به دست دیگری بهتر واقع بشود، این ناراحت است، می‌گوید من خوب است باشم. این از شیطنت‌های باطنی انسان است. انسان به صورت مقدس مآبی طرحش می‌کند، من می‌خواهم به این ثواب برسم. اگر حساب کند پیش خودش که همان ثواب را، بالاترش را به شما می‌دهند، و شما کمک کنید به این کسی که متصدی است و از شما بهتر می‌تواند، راضی نمی‌شوید. مسئله این نیست که ثواب می‌خواهم، مسئله این است که دنیا می‌خواهم. 📚 صحیفه امام {ره}، ج 17، ص 529 ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹جاودانگی مهر علی🔹 📣 متفکر شهید استاد مرتضی مطهری علی از آن نظر محبوب است که پیوند الهی دارد. دل های ما به‌ طور ناخودآگاه در اعماق خویش با حق سر و سرّ و پیوستگی دارد، و چون علی را آیت بزرگ حق و مظهر صفات حق می‌یابند به او عشق می‌ورزند. در حقیقت پشتوانه عشق علی پیوند جان ها با حضرت حق است که برای همیشه در فطرت ها نهاده شده، و چون فطرت ها جاودانی است، مهر علی نیز جاودان است. نقطه‌های روشن در وجود علی بسیار است، اما آنچه برای همیشه او را درخشنده و تابان قرار داده است، ایمان و اخلاص اوست و آن است که به وی جذبه الهی داده است. 📚 جاذبه و دافعه علی علیه‌ السلام، ص ۱۹۱ ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹یتیمان مسیحی در یتیم خانه شیعه🔹 📣 عاطف عون اوایل دهه ۷۰ میلادی بود که آیت الله العظمی خوئی با هدف رسیدگی به امور کودکان بی‌سرپرست، موسسه‌ای خیریه‌ در بیروت تأسیس کردند و مسئولیت آن را بر عهده امام موسی صدر گذاشتند. امام موسی صدر هم من را برای سرپرستی آنجا انتخاب کردند. در این موسسه علاوه بر نگهداری از کودکان، امور درسی و آموزشی آن‌ها هم پیگیری می‌شد. همان زمان اطلاع پیدا کردیم، در نزدیکی این خیریه‌ دو کودک مسیحی هستند که پدرشان را در جنگ‌های داخلی از دست داده‌اند. با توصیه امام موسی صدر مسئولیت نگهداری این دو کودک را هم پذیرفتیم. ابتدا کمی تعجب برانگیز بود و بعضی‌ها اعتراض داشتند که چرا در موسسه‌ای که از طریق یک مرجع تقلید و برای کودکان شیعه تاسیس شده، کودک مسیحی پذیرش می‌شود؟ خصوصا که در آن زمان رقابت‌های سیاسی و نزاع‌های طایفه‌ای هم در اوج خود بود. اما امام موسی صدر به عنوان یک فقیه نه تنها این کار را خلاف شرع نمی‌دانست که یک وظیفه به شمار می‌آورد. در حقیقت بر اساس نگاه انسانی امام موسی صدر فرقی بین انسان‌ها نبود و آن‌ها همه کرامت داشتند. به همین دلیل زیر بار مخالفت‌ها نرفتند و از ما خواستند که با جدیت کار خود را ادامه دهیم. نکته جالب توجه این بود که با نظر امام موسی صدر به کلیسا هم اطلاع دادیم و هماهنگ شد تا هفته‌ای یک بار کشیشی برای آموزش دینی آن دو کودک بیاید و ساعتی را با آن‌ها باشد. ما به هیچ وجه فشاری برای یادگیری آموزه‌های دینی و مذهبی خود روی آن‌ها نداشتیم. این دو کودک تا زمانی که در این موسسه بودند، همچون سایر کودکان و بدون هرگونه تبعیضی زندگی کردند و درس خواندند. 📚 وبسایت موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، تاریخ شفاهی ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔸️ خداوندا 🔻 دکتر علی شریعتی ◾️ای خداوندا ◽️به علمای ما مسئولیت ◽️و به عوام ما علم ◽️و به مومنان ما روشنایی ◽️و به روشنفکران ما ایمان ◽️و به متعصبین ما فهم ◽️و به فهمیدگان ما تعصب ◽️و به زنان ما شعور ◽️و به مردان ما شرف ◽️و به پیران ما آگاهی ◽️و به جوانان ما اصالت ◽️و به اساتید ما عقیده ◽️و به دانشجویان ما نیز عقیده ◽️و به خفتگان ما بیداری ◽️و به بیداران ما اراده ◽️و به مبلغان ما حقیقت ◽️و به دینداران ما دین ◽️و به نویسندگان ما تعهد ◽️و به هنرمندان ما درد ◽️و به شاعران ما شعور ◽️و به محققان ما هدف ◽️و به نومیدان ما امید ◽️و به ضعیفان ما نیرو ◽️و به محافظه کاران ما گستاخی ◽️و به نشستگان ما قیام ◽️و به راکدان ما تکان ◽️و به مردگان ما حیات ◽️و به کوران ما نگاه ◽️و به خاموشان ما فریاد ◽️و به مسلمانان ما قرآن ◽️و به شیعیان ما علی ◽️و به فرقه های ما وحدت ◽️و به حسودان ما شفا ◽️و به خودبینان ما انصاف ◽️و به فحاشان ما ادب ◽️و به مجاهدان ما صبر ◽️و به مردم ما خودآگاهی ◽️و به همه ملت ما، همت تصمیم و استعداد فداکاری و شایستگی نجات و عزت ببخشا. 📚 فلسفه نیایش ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹غلو می کنند🔹 📣 آیت الله محمدرضا توسلی امام از مداحی خشنود نبودند. اصلا از بحث ستایش و مدح گویی و امثال آن خیلی ناراحت می شدند. یک روز، وقتی که من می خواستم در را باز کنم، شنیدم حاج احمد آقا با یکی از دوستان دفتر که روز قبل منبر رفته بود و از رادیو پخش شده بود و در آن نسبت به امام خیلی غلو کرده بود، صحبت می کند. احمد آقا به او می گفت: فلانی امروز جلوی امام پیدایت نشود. گفت: چرا؟ حاج احمد آقا گفت: کجا سخنرانی کردی؟ گفت: فلان جا. حاج احمد آقا گفت: راجع امام بود؟ گفت: بله، من از امام تعریف کردم. حاج احمد آقا گفت: دیروز امام مرا خواستند و گفتند این چیست که به من نسبت می دهند؟ کی من این جوری هستم که نسبت به من غلو می کنند. اگر امام می فهمیدند که کسی راجع به ایشان غلو می کند، ناراحت می شدند. شما یادتان هست که آقای مشکینی این جا در همین حسینیه یک جمله ای گفت که امام فرمودند: من از آقای مشکینی انتظار نداشتم حرف هایی بزند که کم کم خودم باورم بشود. یا در همین جا به آقای حجازی فرمودند که تعبیر تندی داشت. امام اصلا از این تعریف های بی جا و مدح مداحان خوشش نمی آمد. 📚 همیشه با امام، زیر نظر محمد علی خسروی، ص ۲۳۷ ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹انتقاد یا انتقام🔹 📣 امام خمینی به همۀ آقایان من می‌‌گویم با هم جنگ نکنید. روزنامه‌ها را پر نکنید دوباره از بدگویی از هم و از انتقاد از هم. انتقاد غیر انتقام‌جویی است. انتقاد، انتقاد صحیح باید بشود. هر کس از هرکس می‌تواند انتقاد صحیح بکند. اما اگر قلم که دستش گرفت انتقاد کند برای انتقام‌جویی، این همان قلم شیطان است. اگر روی مصالح عامه، یک کسی به کسی اشکال می‌کند و همچون است که اگر خودش را بردارند یک کسی دیگر را اینجا بنشانند و همین حرف ها را بزند خودش ناراحت نشود، این میزان دستش باشد که قلم دست شیطان است می‌نویسد یا دست رحمان است؟ زبان، زبان شیطان است یا زبان رحمان است؟ 📚 بیانات در دیدار نخست وزیر و تعدادی از وزرا، ۱۳۵۹/۶/۲۰ ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹۲۵ سال آینده را نخواهید دید🔹 📣 رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از اتمام این مذاکراتِ هسته‌ای، شنیدم صهیونیست‌ها گفتند: فعلاً با این مذاکراتی که شد، تا ۲۵ سال از دغدغه‌ی ایران آسوده‌ایم؛ بعد از ۲۵ سال فکرش را می کنیم. بنده در جواب عرض می کنم، اوّلاً شما ۲۵ سال آینده را نخواهید دید. ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت؛ ثانیاً در همین مدّت هم روحیّه‌ی اسلامیِ مبارز و حماسی و جهادی، یک لحظه صهیونیست‌ها را راحت نخواهد گذاشت؛ این را بدانند. 📚 بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم، ۱۳۹۴/۶/۱۸ ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
11.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹مربی و تربیت🔹 📣 علامه محمدتقی جعفری ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹انتقاد، حریت، تبعیت🔹 📣 آيت‌الله شهید دکتر بهشتی این را به شما می گویم: انتقاد بر امام، تذکر به امام، نصیحت به ائمه المسلمين، که اصلا واجب است. تذکر به امام دادن، تذکر دلسوزانه به امام دادن، انتقاد کردن از یک تصمیم امام، که اصلا تربیت اسلامی است. در آن خطبه حقوق راعی بر رعیت و حقوق رعیت بر راعی که در نهج‌البلاغه است، از علی علیه‌السلام نقل می کند که آن حضرت از مردم می خواهد که از او انتقاد کنند و به او تذکر بدهند، اما همان وقت که انسان تذکر می دهد، می داند که تذکر می دهد، ولی تصمیم گیری با کیست؟ انسان تذکر را می دهد، حرفش را می زند، استدلال هم می کند، ولی تصمیم گیری با کیست؟ با رهبر است. ما طلبه ها که دیگر اصلا از او یاد گرفته ایم. وقتی پای درس آقای بروجردی بودیم که همان موقع مرجع تقلید عام بود، یا وقتی پای درس امام بودیم، چه می کردیم؟ مسائل علمی که امام می گفت و حرفی می زد، ما شروع می کردیم به اشکال گرفتن و انتقاد کردن. ما اصلا یاد گرفته بودیم، ولی بالاخره ما اشکال می گرفتیم، اما موقع فتوا که می شد، فتوا با که بود؟ با مرجع بود و حالا در مقام رهبری یک چنین چیزی است. حالا آنجا بحث فقهی بود، مورد راجع فتوا بود و به جوش و خروش دین. رعیتی شروع می کردیم. ان قلت قلت های ما جور در نمی آمد. ما این دو تا را با هم یاد گرفته بودیم، هم حریت، هم انتقاد، هم ان قلت قلت، هم تعهد به فتوا! در زمینه رهبری هم چیزی از این قبیل است، هر حریت، هم تذکر، هم نصیحت، هم انتقاد و هم آخر کار این که آقا حالا تصمیم با ... بالاخره چه شد؟! این شد. بسیار خوب ما همین را عمل می کنیم، ولو بر خلاف نظر خودمان باشد. 📚 تشکیلات بهشتی، ص ۱۹۵ - ۱۹۶ ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹سخنرانی برای مسیحیان🔹 📣 آیت الله شیخ محمود خلیلی امام موسی صدر تا جایی که وقتشان اجازه می‌داد به دعوت‌هایی که برای سخنرانی از ایشان می‌شد پاسخ مثبت می‌دادند، چه مسلمان و چه مسیحی. جوانان مسیحی که در کلیساها و یا مراکز دیگر برنامه‌هایی داشتند برای سخنرانی از ایشان دعوت می‌کردند و آقای صدر هم اجابت می‌کردند. معمولاً در این جلسات با موضوع ادیان آسمانی صحبت می‌کردند و با ذوق و اطلاعات خیلی زیادی که داشتند از مزایای ادیان آسمانی و نیز از مفاهیمی که از این ادیان و از حضرت مسیح در قرآن کریم آمده است می‌گفتند. به طور خاص ذکر می‌کردند که در فلان آیه این گونه از مسیحیت آمده است و یا از سخنان حضرت مسیح و سخنان امیرالمؤمنین در کنار هم استفاده می‌کردند و به همین علت بود که می‌شنوید سخنرانی‌هایشان در مناطق مسیحی جلوهٔ بسیاری داشت. 📚 وبسایت موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، تاریخ شفاهی ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹صورت و محتوا🔹 📣 امام خمینی تا حالا جمهوری اسلامی‌ جز یک الفاظی بیشتر نبوده. البته کارهایی کرده‌اند اما آنی که ما می‌خواهیم تا حالا نشده است. یک رأیی دادیم به جمهوری اسلامی. آن رژیم رفت و یک رژیم دیگری است، لکن باید همه چیز اسلامی بشود. آن روزی ما به آخر مقصد رسیدیم که همه چیزمان اسلامی باشد. بازار یک بازار اسلامی باشد. بازاری که یک متاعی را یک تومان می‌خرد و سی تومان به این فقرا و ضعفا می‌دهد، این بازار اسلامی نیست. بازاری که قاچاق وارد می‌کند و به قیمت های گزاف می‌دهد و اقتصاد اسلام را می‌خواهد به هم بزند، این اسلامی نیست؛ این بازارْ اسلامی نیست. اینها باید اسلامی بشود؛ خودشان اسلامی‌اش کنند. بازاری که به فکر ضعفا و فقرا نباشد، بازاری که پهلویش ضعیف باشد و به فکر نباشد، این بازارْ اسلامی نیست. ملتی که اینجا قصرهای روی هم روی هم درست کنند، و آنجا زاغه نشین ها باشند. شما همه زاغه نشین را دیدید چه طورند؛ لابد شماها دیدید، من هم صورتش را دیدم. یک مملکتی که زاغه نشین ها آن طور باشند و مردم به فکر اینها نباشد، این مملکتْ، مملکت اسلامی نیست. این صورت است، محتوا ندارد. 📚 بیانات در دیدار هیأت قائمیۀ تهران، ۱۳۵۸/۳/۸ ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin