eitaa logo
خوشه چین
150 دنبال‌کننده
358 عکس
75 ویدیو
1 فایل
■امام علی علیه السلام: «انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال» بنگر که چه گفته می‌شود نه این که چه کسی می‌گوید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹پشت بر قبله🔹 ✍️ شیخ اجل سعدی شیرازی عابدی را پادشاهی طلب کرد. اندیشید که دارویی بخورم تا ضعیف شوم، مگر اعتقادی که دارد در حق من زیادت کند. آورده‌اند که داروی قاتل بخورد و بمرد. ◽️آن که چون پسته دیدمش همه مغز ◾️پوست بر پوست بود همچو پیاز ◽️پارسایان روی در مخلوق ◾️پشت بر قبله می‌کنند نماز ◽️چون بنده خدای خویش خواند ◾️باید که به جز خدا نداند 📚 گلستان سعدی ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹کار شیطان🔹 📣 رهبر معظم انقلاب اسلامی دشمن از راه های مختلف توطئه می کند؛ یکی از راه ها، اختلاف ‌افکنی است. هر گونه اختلافی، هر جا که باشد، بر خلاف نظر اسلام و قرآن است؛ چه اختلافات سیاسی باشد، چه اختلافات قبیله‌یی باشد. اختلافات ایلی و قبیله‌یی هم غلط است. همه مسلمانند، همه فرزندان این مرز و بومند، همه با هم برادرند؛ چه اختلافی؟ ما اختلافات ناسیونالیستی را در سطح دنیا نفی می کنیم. ما می گوییم ملت های مسلمان باید با هم باشند. در میان یک ملت، اقوام و طوایف مسلمان و تیره‌های گوناگون، چه اختلافی با هم می توانند داشته باشند؟ این کار شیطان است که بین ما اختلاف بیندازد. 📚 بیانات در دیدار مردم خرم‌آباد، ۱۳۷۰/۵/۳۰ ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹عمل می کنیم؟🔹 ✍️ آیت الله ابراهیم امینی اکنون نفس خودم و سایر برادران اهل علم را مورد خطاب قرار داده سؤال می‌کنم: > آیا تاکنون به فکر خودسازی و تزکیه و تکمیل نفس خودمان بوده‌ایم؟ > آیا درس و بحث و گفتن‌ها و نوشتن‌ها و سایر امور دینی را خالصا للّه انجام می‌دهیم؟ > آیا بر نفس خودمان تسلط یافته‌ایم یا او بر ما تسلط دارد؟ > آیا نفسمان را از رذائل اخلاق پاکسازی کرده‌ایم؟ > آیا نفس ما از دروغ، غیبت، حسد، تهمت، تکبر، غضب، تندخویی، بخل، خود بزرگ‌بینی، خودخواهی، علاقه به مال و جاه و مقام، غرور، حیله و تزویر، ریاء، نفاق، کینه‌توزی و سایر صفات زشت پاکسازی شده است؟ > آیا عدالت اسلامی و حقوق افراد را کاملا رعایت می‌کنیم؟ > آیا در صرف بیت المال و سهم امام، عدل اسلامی و تساوی را منظور می‌داریم؟ > آیا اگر دستمان به مقام و منصبی رسید، از آن مقام به نفع خودمان و خویشان و دوستانمان سوءاستفاده نمی‌کنیم؟ > آیا زندگی ما که از عدل اسلامی و زندگی ساده پیامبر اکرم و امیر المؤمنین سخن می‌گوییم شباهتی به زندگی آنان دارد؟ > آیا تاکنون به فکر افتاده‌ایم که نمازمان را با حضور قلب بخوانیم؟ > آیا به تهجد و نماز شب و نوافل تقیّد داریم؟ > آیا به ذکر و دعا علاقه داریم؟ > آیا در حال ذکر و دعا و نماز به خدا توجه داریم. > آیا با خانواده و خویشان و همسایگانمان رفتار اسلامی داریم؟ > آیا احسان و عدالت را رعایت می‌کنیم؟ > آیا نسبت به زندگی مساکین و مستمندان و درماندگان، آن‌طور که باید، عنایت داریم؟ > آیا حاضریم مقداری از تجملات زندگی خودمان بکاهیم و به آنان کمک کنیم یا فقط مردم را به احسان و نیکوکاری و مواسات دعوت می‌کنیم؟ > آیا اگر کسی ما را پندواندرز داد یا انتقاد نمود، حاضریم بدون رنجش به تذکراتش گوش دهیم و اگر درست بود بپذیریم، یا ناراحت می‌شویم و با تندی در صدد دفاع برمی‌آییم؟ > آیا حق را می‌پذیریم گرچه به ضرر خودمان و بستگانمان باشد؟ و به ‌طور کلی: > آیا به آنچه خوانده‌ایم و می‌دانیم و می‌گوییم و می‌نویسیم عمل می‌کنیم یا نه؟ اگر جواب شما مثبت باشد، از علماء ربانی هستید که آن همه آیات و احادیث در تعریف و تمجید ایشان آمده است. آنان که از امناء رسل و ورثه انبیاء هستند. 📚 خودسازی (تزکیه و خودسازی)، فصل بزرگترین مشکل ما ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹من برای تدریس ساخته شده ام🔹 هنگامی که پس از رحلت میرزای شیرازیِ اول، برای قبولِ مرجعیت به آیت الله سید محمد فشارکی مراجعه کردند، فرمودند: إنّی لستُ اهلاً لذلک، لأنّ الرئاسة الشرعیة تحتاج إلی اُمور غیر علم الفقه و الأحکام من السیاسیات و معرفة مواقع الامور و أنا رجل وسواسی فی هذه الاُمور، فإذا دخلت أفسدت و لم أصلح و لا یسوغ لی إلا التدریس》 من شایسته تصدی این مسئولیت نیستم. زیرا مرجعیت غیر از آگاهی به فقه و احکام شرعی، به شناخت و آگاهی به سیاست‌ها و زمان انجام امور هم نیاز دارد. من آدمی وسواسی در این امور هستم، و به جای اصلاحِ امور - ناخواسته - کارها را خراب و تباه می‌کنم. من فقط برای تدریس ساخته شده‌ام! و بدین گونه این عالمِ نفس کُشته، مردم را به آیت الله العظمی میرزا محمد تقی شیرازی ارجاع دادند! 📚 الفوائد الرضویة، ص ۵۹۴، محدث قمی، نشر بوستان کتاب. ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹تیرهای جفا🔹 📣 محمد پیشگامی فرد شیخ علی تهرانی به اصفهان آمد و یک مراسم سخنرانی در باغ تختی داشت. برای اولین بار پس از سخنرانی او، منافقین راهپیمایی کردند و شعار «مرگ بر بهشتی» سر دادند. این تظاهرات به میدان چهار باغ کشیده شد. برای نخستین بار بود که چنین جسارتی در زادگاه شهید بهشتی رخ داد. من شنیدم حتی بعد از شهادت ایشان شعار «مرگ بر بهشتی» سر دادند و هنوز هم پس از افتادن پرده ها، تیرهای تهمت و جفا آن بزرگوار را نشانه می گیرد. 📚 خاطرات محمد پیشگامی فرد، ص 198 ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹عالم غیر مهذب🔹 📣 امام خمینی من گمان می‌‌کنم که آن چیزی که به اسلام بیشتر از همه چیز ضرر زده است عدم تربیت صحیح است، تحقق پیدا نکردن تهذیب و اخلاق اسلامی است. اگر شما در طول تاریخ اسلام بلکه همۀ انبیا توجه کنید و البته توجه دارید، آن قدری که اسلام از این اشخاص منحرف و غیر مهذب صدمه خورده است و تمام ادیان صدمه دیده‌اند، از هیچ چیز دیگر ندیده‌‌اند. اصل اساس آن چیزی که به مکتب‌های توحیدی ضرر رسانده است و مانع شده است از اینکه رشد پیدا کنند، همین غیر مهذب بودن بود؛ گاهی از طرف اشخاصی که علم دارند و مهذب نیستند و بیشتر هم از طرف اشخاصی که جاهل بودند و مهذب نبودند. و معلوم نیست که آن قدری که از طرف عالم غیر مهذب اسلام صدمه دیده است، از طرف جاهل غیر مهذب با اینکه عددشان زیاد است صدمه دیده باشد. تمام مکتب‌های انحرافی را اشخاص دانشمند و ملاّ ایجاد کردند؛ چه آن چیزهایی که مذهب سازی بوده است، آنها هم اشخاص عالمی بودند که مذهب درست کردند؛ مذهب های انحرافی، و چه مکتب های سیاسی که آنها هم از جانب اشخاص دانشمند و عالم بوده است. و آنقدری که به مکتب های توحیدی از این سنخ جمعیت که عالم بودند و همه جور علمی هم شاید می‌دانستند، صدمه خورده است، از هیچ طایفه‌ای نخورده است. 📚 بیانات در دیدار ائمۀ جمعه استانهای اصفهان و چهارمحال بختیاری، 1360/10/30 ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹عمل مهم نیست؟🔹 📣 متفکر شهید استاد مرتضی مطهری طایفه‏ ای در میان متکلّمین بودند به نام «مرجئه» که بحمد اللَّه منسوخ شدند. اینها می‏ گفتند که ایمان اگر درست شد، عمل هیچ اثری ندارد. این هم البته ریشه سیاسی داشت. اینها در زمان بنی‏امیه بودند و بنی‏امیه اینها را تأیید می‏ کردند. اینها بدین‏ وسیله می‏ خواستند اعمال سائسین بنی‏امیه و سلاطین بنی‏امیه را تصحیح کنند. این مطلب را من نمی‏ گویم، تاریخ می‏ گوید. می‏ گفتند آقا! ایمانت درست باشد؛ ایمان که درست بود، عمل مهم نیست. عمل کردی کردی، نکردی نکردی؛ عمل چیزی نیست. بعد از اینکه بنی‏امیه رفتند، بنی‏ العباس روی خصومتی که با بنی‏امیه داشتند ریشه مرجئه را زدند. ولی با کمال تأسف این فکر مرجئی امروز در دماغ شیعه پیدا شده است... فکر دینی ما باید اصلاح بشود. تفکر ما درباره دین غلط است غلط. به جرئت می‏ گویم از چهارتا مسئله فروع، آن هم در عبادات، چندتایی هم از معاملات، از اینها که بگذریم دیگر فکر درستی ما درباره دین نداریم؛ نه در این منبرها و در این خطابه‏ ها می‏ گوییم و نه در این کتاب ها و روزنامه‏ ها و مقاله‏ ها می‏ نویسیم و نه فکر می‏ کنیم. ما قبل از اینکه بخواهیم درباره دیگران فکر کنیم که آنها مسلمان شوند، باید درباره خود فکر کنیم. چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. 📚 ده گفتار، ص 157 ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹کم کاری حوزه های علمیه🔹 📣 رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز شما که عناصر حوزه‌ی علمیه هستید، باید برای تمام طبقات مردم، خوراک فکرىِ لازمی که آنها را به اسلام مؤمن کند، از گناه بیزار کند، به ثواب راغب کند، به رضای الهی مطمئن کند و آنها را به در خانه‌ی خدا ببرد، داشته باشید؛ کجاست؟ روز وفات یکی از ائمه‌ی معصومین علیهم‌ صلوات‌ اللَّه‌ و ملائکته‌ اجمعین مطرح می شود، می بینیم ممکن است در آن روز پنج ساعت، هفت ساعت، گاهی ده ساعت، از آن امام بزرگوار حرف و مطلب گفته شود؛ ولی آن ‌چنان که باید، نیست. ما اگر واقعاً می توانیم پنج ساعت راجع به امام باقر علیه‌ الصّلاة و السّلام در رادیو با این پوشش عظیم حرف بزنیم، می دانید که دستگاه روحانی و دینی و فکرىِ اسلامی ما چقدر باید برای این پنج ساعت کار کند؟ این کم‌ کاری ها هست؛ این اشکال بر خودمان وارد است؛ بر بنده هم همین‌قدر وارد است؛ منتها از جهت روحانی بودنم. 📚 بیانات در دیدار جمعی از فضلای حوزه‌ی علمیه‌ی قم، ۱۳۷۰/۱۱/۳۰ ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹آزادی اندیشه🔹 📣 متفکر شهید استاد مرتضی مطهری یکی از انواع آزادی ها که از انواع آزادی اجتماعی شمرده می‏ شود، به اصطلاحِ امروز آزادی عقیده و تفکر است. انسان در جمیع شئون حیاتی خود باید آزاد باشد، یعنی مانعی و سدی برای پیشروی و جولان او وجود نداشته باشد، سدی برای پرورش‏ هیچ یک از استعدادهای او در کار نباشد. یکی از مقدس‏ترین استعدادهایی که در بشر هست و شدیدا نیازمند به آزادی است تفکر است، بلکه مهمترین قسمتی از انسان که لازم است پرورش پیدا کند تفکر است و قهرا چون این پرورش نیازمند به آزادی یعنی نبودن سد و مانع در جلو تفکر است، بنابراین انسان نیازمند به آزادی در تفکر است. 📚 آینده انقلاب اسلامی ایران، ص ۲۹۳ ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin