eitaa logo
خوشه چین
150 دنبال‌کننده
358 عکس
75 ویدیو
1 فایل
■امام علی علیه السلام: «انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال» بنگر که چه گفته می‌شود نه این که چه کسی می‌گوید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹علی را چی کُشت🔹 📣 متفکر شهید استاد مرتضی مطهری اولین جریان جمودی که در دنیای اسلام پیش آمد همین جمودی است که اینها به خرج دادند. اگر بخواهید بفهمید جمود با دنیای اسلام چه کرده است، همین موضوع را در نظر بگیرید که علی بن ابیطالب را چی کشت؟ یک وقت می‏ گوییم علی را کی کشت و یک وقت می‏ گوییم چی کشت؟ اگر بگوییم علی را کی کشت؟ البته عبد الرحمن بن ملجم، و اگر بگوییم علی را چی کشت، باید بگوییم جمود و خشک مغزی و خشکه مقدسی. همین هایی که آمده بودند علی را بکشند، از سر شب تا صبح عبادت می‏ کردند. واقعاً خیلی تأثرآور است. علی به جهالت و نادانی اینها ترحم می‏ کرد، تا آخر هم حقوق اینها را از بیت المال می‏ داد و به اینها آزادی فکری می‏ داد. بالاخره توطئه چیدند که سه نفر را از بین ببرند، همان جریان توطئه‏ ای که می‏ دانید. تنها کسی که موفق شد، عبد الرحمن بود و البته او از دیگران هم کمک گرفت. ابن ابی الحدید می‏ گوید: اگر می‏ خواهید بفهمید که جمود و جهالت چیست، به این نکته توجه کنید که اینها وقتی که قرار گذاشتند این کار را بکنند، مخصوصاً شب‏ نوزدهم رمضان را انتخاب کردند. گفتند: ما می‏ خواهیم خدا را عبادت بکنیم و چون می‏ خواهیم امر خیری را انجام بدهیم، پس بهتر این است که این کار را در یکی از شب های عزیز قرار بدهیم که اجر بیشتری ببریم. در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان آن کاری را که نبایستی بکنند، کردند. 📚 اسلام و نیازهای زمان، ج ۱، ص ۷۷ ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹حماسه سیاسی🔹 🔸چهاردهمین انتخابات 🔻دومین دوره مجلس خبرگان رهبری ◽️تاریخ برگزاری: ۱۳۶۹/۷/۱۶ ◽️تعداد واجدین شرایط: ۳۱ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۸۴ نفر ◽️تعداد رای دهندگان: ۱۱ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۶۱۳ نفر ◾️درصد مشارکت: ۳۷/۹ ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹هتک حرمت🔹 📣 رهبر معظم انقلاب اسلامی فضای اهانت و هتک حرمت در جامعه، یکی از آن چیزهائی است که اسلام مانع از آن است؛ نباید این اتفاق بیفتد. فضای هتک حرمت، هم خلاف شرع است، هم خلاف اخلاق است، هم خلاف عقل سیاسی است. انتقاد، مخالفت، بیان عقاید، با جرأت، هیچ اشکالی ندارد؛ اما دور از هتک حرمت ها و اهانت ها و فحاشی و دشنام و این چیزها. همه هم در این زمینه مسئولند. این کار علاوه بر اینکه فضا را آشفته می کند و اعصاب آرام جامعه را به هم می ریزد - که امروز احتیاج به این آرامش هست - خدای متعال را هم از ما خشمگین می کند. من می خواهم این پیامی باشد به همه‌ی آن کسانی که یا حرف می زنند، یا می نویسند؛ چه در مطبوعات، چه در وبلاگ ها. همه‌ی اینها بدانند، کاری که می کنند، کار درستی نیست. مخالفت کردن، استدلال کردن، یک فکر سیاسی غلط یا یک فکر دینی غلط را محکوم کردن، یک حرف است، مبتلا شدن به این امرِ خلاف اخلاق و خلاف شرع و خلاف عقل سیاسی، یک حرف دیگر است؛ ما این دومی را به طور کامل و قاطع نفی می کنیم؛ نباید این کار انجام بگیرد. متأسفانه بعضی این کار را می کنند. من بخصوص به جوان ها توصیه می کنم. بعضی از این جوان ها بلاشک مردمان بااخلاص و مؤمن و خوبی هم هستند، اما خیال می کنند این وظیفه است؛ نه، من عرض می کنم این خلاف وظیفه است، عکس این وظیفه است. 📚 بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، ۱۳۸۹/۱۲/۱۹ ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹آتش بس کنید🔹 📣 امام خمینی بیدار بشویم ما! دولتمردان بیدار بشوند! استاندارها بیدار بشوند! دادگاه‌ها بیدار بشوند! ما دعوی شیعه‌گری را می‌کنیم. ادعا هست که ما شیعه و تابع هستیم. در مقام امتحان، باز شیعه هستیم؟ تَبَع هستیم آن طوری که او هست؟ به اندازه‌ای که وسعت وجودی ما هست تبعیت می‌کنیم؟ با دوستانمان، با رفقایمان، با همکیشانمان، با بشر آن طور رفتار می‌کنیم؟ آن شخصی بود که وقتی یک خلخال را از پای یک ذِمّیه یا یهودی یا نصارا بوده است بیرون آورده بودند اشرار ـ قریب به این معنا ـ فرموده است که اگر انسان بمیرد برای این ننگی که واقع شده و این چیزی که واقع شده است، خیلی بعید نیست. ما هم مدّعی هستیم که شیعه هستیم. رؤسا و دولتمردان بیدار بشوند! مخاصمه را ترک کنند! این منظره‌ها را ببینند. این جوان‌هایی که خون خودشان را در راه اسلام داده‌اند ببینند. این جوان‌هایی که شما را به این مقام رسانده‌اند ببینند، و دست از مخاصمات بردارند، آتش بس کنند. در محضر خداست، همۀ ما در محضر خدا هستیم و همۀ ما خواهیم مرد، و همۀ ما خواهیم حساب پس داد. بیدار بشوید ملت! بیدار بشوید دولت! همه بیدار باشید! همه‌تان در محضر خدا هستید. فردا همه باید حساب پس بدهید. از روی خون شهدای ما نگذرید بدون نظر! و برای مقام دعوا نکنید باهم. ما همه که به صدام این طور نفرین می‌کنیم و ننگ نثارش می‌کنیم، مبادا خودمان آن طور باشیم. در حال خودمان مطالعه کنیم، وقتی که خلوت هست خودمان را آزمایش کنیم که ما اگر به مقام رسیدیم آیا همان طوری که صدام می‌کند، ما هم همان طور خواهیم کرد، یا شبیه به او؟ یا ما شبیه به خلیفۀ رسول اللّه‌ عمل می‌کنیم؟ 📚 بیانات در دیدار با خانواده‌های شهدای دزفول، جمعی از اهالی خرم‌آباد، پل‌دختر و کوهدشتِ‌ لرستان و ...، ۱۳۵۹/۱۰/۷ ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹رابطه تقوا و روشن بینی🔹 📣 متفکر شهید استاد مرتضی مطهری قرآن کریم می‏ فرماید: اگر پاک و پرهیزکار بوده باشید خداوند به شما روشن بینی می‏ دهد و بر بصیرت شما می‏ افزاید. کتاب مقدس ما قرآن به موجب این آیه و آیه‏ های دیگری صریحاً بین تقوا و پرهیزکاری از یک طرف و روشن بینی و افزایش نور بصیرت از طرف دیگر رابطه مستقیم قائل است؛ یعنی به هر اندازه آدمی پاک تر و پرهیزکارتر و بی‏ غرض و مرض‏ تر و در مقابل حقایق تسلیم‏ تر باشد، نورافکن عقل و فکرش روشن‏ تر و نافذتر است. در حدیث معروفی آمده است که: از فراست مرد با ایمان در حذر باشید که او با نور خدا می‏ نگرد. مقصود این است که مرد با ایمان به موجب ایمانی که دارد همواره دل و روح خویش را از آلایش ها پاک نگه می‏ دارد و نمی‏ گذارد آینه روحش با غبار حسادت و کینه توزی و خودخواهی و عناد و لجوج و تعصب مکدّر شود و برای عقل که نور خداست حجابی و پرده‏ ای پدید آید و لهذا از این نور خدایی حداکثر استفاده را می‏ برد و بی‏ پرده حقایق را مشاهده می‏ نماید. 📚 حکمت ها و اندرزها، ج ۱، ص ۱۴۹ - ۱۵۰ ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹اسلام و خواست های طبیعی - فطری🔹 ✍ علامه طباطبائی آيا مى‌شود باور كرد كه اسلام مى‌تواند جهان بشريت را با در نظر گرفتن وضع حاضر و ترقيّات و پيشرفت‌هاى حيرت‌انگيز آن اداره كند و نيازمندى‌هاى موجود را پاسخ دهد؟ اين‌كه آيا اسلام مى‌تواند جهان بشريت را با وضع حاضر اداره كند؟ اين سؤال نيز به نوبه خود خالى از غرابت نيست و با توجه به معناى حقيقى اسلام كه دعوت قرآنى بر آن استوار است، بسيار شگفت‌آور است، زيرا «اسلام» يعنى راهى كه دستگاه آفرينش انسان و جهان براى انسان نشان مى‌دهد. «اسلام» يعنى آيين و مقرراتى كه با طبيعت ويژه بشرى تطبيق مى‌پذيرد و به حسب سازش كاملى كه با فطرت و طبيعت انسانى دارد نيازمندى‌هاى واقعى، نه خواسته‌هاى پندارى و تمنيّات عاطفى و احساساتى انسان را تأمين و رفع مى‌نمايد. بديهى است كه طبيعت و فطرت انسانى تا انسان انسان است همان است كه هست و همان خواهد بود و انسان در هر مكان و زمانى و با هر وضعى زندگى كند طبيعت و فطرت انسانى خود را دارد و طبيعت و فطرت راهى در پيش پاى وى گذاشته، خواه آن را بپيمايد يا سر باز زند. بنابراين معناى سؤال ذكر شده در حقيقت اين است: اگر انسان در راهى كه طبيعت‌ و فطرت به وى نشان مى‌دهد برود، آيا خوش‌بختى طبيعى خود را مى‌يابد و به آرزوهاى طبيعت خود مى‌رسد؟ يا مثلًا اگر درختى مسير طبيعى خود را كه با ابزار مناسب آن نيز مجهز است سير كند به سر منزل مطلوب طبيعت خود مى‌رسد؟ روشن است كه اين‌گونه سؤال‌ها از بديهيّات و ترديد در مقابل بداهت است. اسلام- يعنى راه فطرت و طبيعت- هميشه راه حقيقى انسان در زندگى‌اش است و با اين وضع و آن وضع تغيير نمى‌پذيرد و خواست‌هاى طبيعت و فطرت - نه خواست‌هاى عاطفى و احساسى و نه خواست‌هاى خرافى - خواست‌هاى واقعى او و سر منزل فطرت و طبيعت و سرمنزل و مقرّ سعادت و خوش‌بختى اوست.  📚 بررسی های اسلامی، ج ۱، ص ۵۹ ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹وصیت امام🔹 ✍ امام خمینی وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات، چه انتخاب رئیس جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخاب خبرگان برای تعیین شورای رهبری یا رهبر، در صحنه باشند و اشخاصی که انتخاب می‌کنند روی ضوابطی باشد که اعتبار می‌شود مثلاً در انتخاب‌ خبرگان برای تعیین شورای رهبری یا رهبر، توجه کنند که اگر مسامحه نمایند و خبرگان را روی موازین شرعیه و قانون انتخاب نکنند، چه ‌بسا که خساراتی به اسلام و کشور وارد شود که جبران پذیر نباشد. و در این صورت همه در پیشگاه خداوند متعال مسئول می‌باشند. 📚 وصیت نامه الهی سیاسی ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹رو گرفتن از خروس🔹 📣 متفکر شهید استاد مرتضی مطهری مثلی می‌آورند که شخصی از دکان مرغ فروشی، خروسی خرید - به قیمت های قدیم - به دو قران؛ خروس خیلی خوبی که بیشتر از این هم می‏ ارزید. رفت خانه‌اش. تا وارد شد زنش گفت: این چیست که آورده‌ای؟ گفت: خروس. گفت: یک آدم با غیرت هم خروس می‌آورد در خانه، آدمی که زنش در خانه‌اش است؟! زود صورتش را پوشید و خودش را مخفی کرد. گفت: من هرگز حاضر نیستم در خانه‌ای که جنس نر وجود داشته باشد زندگی کنم؛ یا این باید باشد یا من، دیگر از کنج خانه بیرون نمی‌آیم. مرد گفت: خروس که عیبی ندارد، انسان را گفته‌اند. گفت: نه، آدم با غیرت خروس هم در خانه نمی‌آورد. خیلی خوشحال شد، گفت: الحمدللَّه چقدر زن ما با عفت و عصمت است. خروس را نزد مرغ فروش برد و گفت: اگر ممکن است این را بگیرید، دوقران ما را پس بدهید. گفت: چرا؟ اتفاقاً این خروس بیشتر می‏ ارزد، دو قران و ده شاهی می‏ ارزد، ما ده شاهی هم به شما تخفیف دادیم. گفت: به هر حال من نمی‌خواهم. گفت: اگر خیال می‌کنی ممکن است به تو دروغ گفته باشم، بدان که حتماً بیشتر می‏ ارزد. گفت: نه، به آن علت نیست، می‌دانم بهتر است ولی نمی‌خواهم. گفت: چرا نمی‌خواهی؟ گفت: حالا چکار داری که من چرا نمی‌خواهم؟ این هم لج کرد، گفت: تا علتش را نگویی من خروس را از تو پس نمی‌گیرم. گفت: به جای دو قران، سی شاهی به من بده. گفت: تا راست نگویی نمی‌دهم. گفت: پس یک قران به من بده. گفت: تا راستش را نگویی، ده شاهی هم بگویی من از تو قبول نمی‌کنم؛ باید حقیقت را بگویی. گفت: حقیقت این است که زن من خیلی با عفت و عصمت است و حاضر نیست یک خروس را در خانه راه بدهد. مرغ فروش زود خروس را گرفت و دو قران را به او داد و گفت: این دو قران را بگیر ولی یقین داشته‏ باش که زنت زن بدعملی است، اگر زن با عفت و عصمتی بود این‏ جور حرف نمی‏ زد. این حرف، حرف یک زنی است که اصلًا عفت و عصمت ندارد که این‏ جور گزاف و گز نکرده به اصطلاح پاره می‌کند. زنی که واقعاً با عفت و عصمت باشد هیچ وقت از خروس رو نمی‌گیرد. 📚 فلسفه اخلاق، ص ۱۸۱ - ۱۸۲ ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹شکست و پیروزی در انتخابات🔹 📣 امام خمینی شما گمان نکنید که خارجی‌ها و اذناب آنها در این کشور کودتا می‌کنند، نمی‌کنند، چون نمی‌توانند. کشوری که‌ همه‌اش مهیاست برای شهادت، نمی‌توانند که آنها در اینجا وارد بشوند، لکن از داخل ما را می‌پوسانند. یکی از مواردی که الآن انگشت آنها در کار است و با جدیت دارند توطئه می‌کنند این است که، دو دستگی بیندازند بین اشخاصی که در انتخابات بردند یا به اصطلاح باختند. با این تعبیر زشت برد و باخت، شکست و پیروزی، با این تعبیرهای زشت می‌خواهند بین ملت ما اختلاف بیندازند. انتخاباتی که باید همه دست به هم بدهند و آن را به وجه صحیح به آخر برسانند، و باید وحدت زیادتر بشود از اول، من می‌ترسم که خدای نخواسته، موجب اختلاف بشود. و این از مکاید شیطان است به دست شیاطین. 📚 بیانات در دیدار با جمعی از روحانیون و مقام های کشوری و لشکری، ۱۳۶۳/۲/۹ ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹پس از انتخابات 🔻 اکبر مظفری انتخابات ریاست‌ جمهوری با همه فراز و نشیبی که تا کنون داشته است، به زودی از نقطه کانونی خود گذشته و با معرفی دومین شخص حقوقی کشور به کار خود پایان خواهد داد و این در حالی است که دشمنان قسم خورده انقلاب در کمین نشسته و لحظه لحظه آن را رصد می کنند تا هر کجا که امکان داشته و موقعیتی فراهم شود، ضربات خود را فرود آورده و جراحتی بر پیکر آن وارد سازند. در انتخابات گذشته، معمولا بیشترین تمرکز دشمن صرف تحریم انتخابات می شد، اما تجربه تلخ انتخابات ۸۸، پس از انتخابات را نیز به عنوان ظرفیتی نوظهور برای ایجاد و استمرار چالش های جدید در دستور کار آن قرار داد، از این رو لازم است موضوع پس از انتخابات نیز همانند قبل از انتخابات با حساسیت ویژه مورد توجه قرار گیرد تا فرصت نوسازی مدیران اجرایی کشور به تهدید مبدل نشود. در این باره اجمالا به چند نکته اشاره می شود. الف. انتخابات به طور طبیعی می تواند آبستن مناقشاتی باشد که از ناحیه عوامل اجرایی آن رخ می دهد، لذا بایسته است عناصر اجرایی انتخابات با دقت و هوشمندی لازم، همه راه های ایجاد شبهه را بسته و با عملکردی شفاف و بی شائبه امکان سوءاستفاده را منتفی نمایند. ب. احتمال این که انتخابات به گونه ای رقم خورده و به چالش هایی دامن بزند که کاندیداها به مناسبت های مختلف خود را محق دانسته و آتش بیار معرکه شوند، وجود دارد. لذا لازم است از هم اکنون در اندیشه مدیریت خود و سد کردن راه های رخنه بدخواهان به ظاهر موجه باشند. ج. طرفداران کاندیداها که از احساسات پاک و جوشانی برخوردارند، احتمالا در مواجه با اتفاقات تلخ و شیرین، تحریک شده و ناخواسته در زمین دشمن بازی کنند، از این رو باید هوشیاری خود را حفظ کرده و با صبوری و خویشتنداری مراقب نداهای دشمن شاد کن باشند. د. تمسک به قانون و تسلیم شدن در برابر آن، به وقت پیروزی یا شکست یا هر اتفاق نامیمون دیگر، می تواند نقشه های دشمن را نقش بر آب کرده و از تلخی این حماسه شیرین سیاسی جلوگیری نماید، لذا رجوع به قانون باید تنها راه اعتراض و عبور از مشکلات احتمالی قلمداد شود. آنچه بدیهی است، رسانه‌های دشمن با هزاران زبان و منطق به میدان آمده اند تا بلکه از نمد انتخابات برای خود کلاهی بدوزند، اما ملت بزرگ ایران همواره ثابت کرده اند که در بزنگاه های حساس تاریخی، قدرت عبور از گردنه های دشوار را دارند. ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
8.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹نیمچه عالمان🔹 📣 متفکر شهید استاد مرتضی مطهری ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
5.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹صحبت‌های یک پیرزن ایرانی با خبرنگار خارجی🔹 ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin