7.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیشک آنجا که کارِ دفن را تمام کرد
و روی خاک، با انگشت مبارکش نوشت:
{هذا قَبرُ الحُسَیْنِ بن عَلی ابنِ أبیطالب
أَلَذي قَتَلوهُ عَطشاناً غَریباً}
دلِ خودش را هم
کنارِ پـدر دفن کرده بود...🥀
#امام_سجاد
#شهادت_امام_سجاد
#اربعین
┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄
📒 @ktbsefid
✨ اِنَّا لِلَّه وَ اِنَّا اِلَیهِ رَاجِعُون...
آه از غمی که تازه شود باغمی دگر🕊🥀
#اسماعیل_هنیه
#شهادت_امام_سجاد
┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄
📒 @ktbsefid
#ادامه_را_تو_بنویس
🌻از تیپش خوشم نمیآمد. دانشگاه را با خط مقدم جبهه اشتباه گرفته بود. شلوار شش جیب پلنگی گشاد میپوشید با پیراهن بلند یقه گرد سه دکمه و آستین بدون مچ که میانداخت روی شلوار. در فصل سرما با اورکت سپاهیاش تابلو بود. یک کیف برزنتی کوله مانند یک وری میانداخت روی شانهاش، شبیه موقع اعزام رزمندههای زمان جنگ...
👆🏻این برشی از کتاب «قصه دلبری» است؛ اگه تو جای نویسندهی اصلی بودی، چطوری ادامهش میدادی⁉️ بنویس و برامون بفرست🔰
🆔 @DabirKtbsefid
┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄
📒 @ktbsefid
#معرفی_کتاب
📔شهریار مندنیپور، داستاننویس شیرازی که سالهاست رحل اقامت در فرنگ افکنده در کتاب «ارواح شهرزاد» به بررسی شگردها و فرمهای داستان نو پرداخته است. مندنیپور که از سویی ویژگیهای مکتب جنوب را در آثارش دارد و از طرفی دلبستگی به فرمگرایی مکتب اصفهان را، اینجا در شکلی فشرده و تحلیلی برداشتهایش از شیوههای فرمگرایانهی داستاننویسی مدرن را ارائه میدهد.
🖇️میشود گفت این کتاب بیشتر به درد کسانی میخورد که تجربیات اولیهی نوشتن را پشت سر گذاشتهاند.
┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄
📒 @ktbsefid
🌀عناصر کلیدی برای پایان بندی عالی داستان؛
#قسمت ۷
👈🏻در اینجا چند عنصر کلیدی آورده شده است که می تواند به ایجاد یک پایان مناسب برای کتاب یا داستان شما کمک کند:
🔺بن بست: اگر کتاب شما شخصیت محور است، این پایان به خصوص مفید خواهد بود. در این سناریو به شخصیت شما فرصتی واضح داده می شود تا زندگی خود را تغییر دهد. همه چیز در یک وضعیت بی ثبات احساسی قرار دارد. اما در پایان، شخصیت به شیوه زندگی قبلی خود برمی گردد.
🖇️ادامه دارد.
📚فاطمه منفرد | فصل یک
#آموزشی
#پایانبندی_داستان
┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄
📒 @ktbsefid
#یک_جرعه_کتاب
تقریباً همیشه بزرگترین دشمن نویسندگان که پیوسته باید با آن در آویزند، شخصیت خودشان است. نویسنده ساعات کارش مثل آدمهای معمولی محدود نیست. وی همواره در جدال با تغییر سریع و نامشخص اوضاع است و برای فائق آمدن بر این دشمن غدار، باید اعتماد به نفس داشته باشد و صبر پیشه کند.
درسهایی درباره داستاننویسی | لئونارد بیشاپ - ترجمه محسن سلیمانی
┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄
📒 @ktbsefid
هدایت شده از کتاب سفید 📚
📣 یک خبر ویژه برای همهی عزیزانی که از اولین رویداد بزرگ «کتاب سفید» جا مونده بودن.
⁉️آمادهاین برای برگزاری دومین رویداد کتاب اولیها در کشور🤩
یک قدم تا تحقق رویای نویسنده شدن...
جهت شرکت در "کتاب سفید" به نشانی اینترنتی زیر مراجعه نمایید:🔰🔰
🌐http://www.ktbsefid.ir
جهت پشتیبانی آنلاین با دبیرخانه به نشانی زیر ارتباط بگیرید:🔰🔰
🆔 @DabirKtbsefid
┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄
📒 @ktbsefid
#به_جای_اینکه
بهجای اینکه بنویسی «نا امید نشو»،
بنویس:
❇️ از این ستون به آن ستون فرج است.
❇️فقط مردن است که چاره ندارد.
❇️ به هنگامِ سختی مشو نا امید
کز ابرِ سیه بارد آب سفید
❇️ تا با چشم راست بتوان دید، با چشم چپ نباید نگرید.
❇️ تا ریشه در آب است، امیدِ ثمری است.
❇️ خدا از سلطان محمود بزرگتر است.
❇️ خدای جهان را جهان تنگ نیست.
❇️ در اگر بسته شود، رخنهی دیواری هست.
❇️ درِ دنیا همیشه به یک پاشنه نمیگردد.
❇️ سیب را که به هوا بیندازی، هزار چرخ میخورد تا دوباره به زمین میرسد.
❇️ قفل گر، گه قفل سازد، گه کلید
❇️ نا امیدی را خدا گردن زده است.
📚 برگرفته از: نان و نمک | غلامرضا حیدری ابهری
┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄
📒 @ktbsefid
#یک_سبد_ایده
⁉️دوست داری بنویسی؛ اما نمیدونی در چه موردی؟
نگران نباش☺️
ما اینجا هر هفته، هفت ایده نویسندگی منتشر میکنیم.
👈🏻این جرقه های داستانی، میتونن الهام بخش شما برای نوشتن باشن.
شما هم میتونین ایده های جذابی ک بنظرتون میرسه رو برامون بفرستید؛
بهترین ایدهها رو هفتهی بعد توی سبد ایدهها میزاریم.😍
🆔 @DabirKtbsefid
┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄
📒 @ktbsefid
#تمرین ۴۹
#ارسالی_مخاطب
🤩سپاس فراوان از شما که تمرینها را انجام میدهید و برای ما هم میفرستید؛ ان شاءالله موفق باشید و قلمتان پربرکت باشد.👏🏻👏🏻
┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄
📒 @ktbsefid
🌀آموزش ویرایش و ویراستاری | ۱۵ گام عملی تا یادگیری درستنویسی و ویرایش
#قسمت دهم
🔺ویرایش چیست و انواع آن کدام است؟
🔷ویرایش صوری
🔻مبحث ویرایش صوری دربارهی پدیدههای مربوط به صورتِ نوشته است؛ یعنی بهطور کلی مربوط به درج نویسهها اعم از واژهها و نشانهها و قواعد حاکم بر درج آنهاست. این حوزه بسیار گسترده و پرمسئله است؛ اما من گزیدهای از خطاهای ممکنِ رایج را با انتخاب خودم در چهار دستهی ذیل آوردهام:
🔆دسته دوم: تایپ
👈🏻منظور از خطای «تایپ» درجکردن یا درجنکردنِ نادرست حروف است، بهگونهای که بر اثر آن خطا معنای برآمده از آن واژه مختل و زدوده شود. این نوع خطا نمودهای مختلف دارد:
۱. درجکردنِ حرف نادرست
مانندِ درجکردنِ دو حرف «ب» و «ی» بهجای همدیگر در واژهی «تبیین»
📎جملهی نمونه: او همهی مواضع خود را برای ما تیبین نمود.
۲. درجکردن حرف نالازم و یا درجنکردن حرف لازم
مانندِ درجکردنِ حرف نالازمِ «ئ» یا «ا» در واژهی «نقشهائی»
📎جملهی نمونه: این همان نقشهائی است که ما را به گنج میرساند.
مانندِ درجنکردن حرف لازمِ «ء» در واژهی «سوال»
📎جملهی نمونه: فهم سوال نصف جواب است.
📚مدرسهی نویسندگی
#ویراستاری
#آموزشی
┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄
📒 @ktbsefid