eitaa logo
کتاب سفید 📚
2هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
75 ویدیو
48 فایل
┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄ جهت شرکت در طرح به نشانی اینترنتی زیر مراجعه نمایید: 🌐 http://www.ktbsefid.ir ارتباط با ادمین: 🆔 @DabirKtbsefid
مشاهده در ایتا
دانلود
سلاااام، عصر زمستونی‌تون بخیر✋ در ادامه بررسی انواع طرح های داستانی، می‌رسیم به طرح داستانی طلب 👇
کتاب سفید 📚
#هفت_طرح_داستانی 2- از فرش به عرش☄️ سیندرلا و جوجه اردک زشت دو نمونه از داستانی هستند که بر مبنای
3- طلب شخصیت اصلی شما مجبور است که به یک سفر طولانی، دشوار و دردآور برود تا کسی یا چیزی یا حتی دنیا را نجات دهد. در این پیرنگ خطرهای زیادی در مسیر رسیدن به هدف وجود دارد، اما درنهایت قهرمان یا قهرمانان به هدفشان می‌رسند و پیروز می‌شوند. ارباب حلقه‌ها، ادیسه، دور دنیا در 80 روز و مهاجمان صندوق گمشده، واز ادبیات کودکان، کتاب چطوری ستاره بگیریم نوشته الیور جفرز نمونه‌ای از طرح داستانی «طلب» هستند. : یک داستانِ کودک با طرح داستانی «طلب» بنویسید و برای ما هم بفرستید. ┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄ 📒 @ktbsefid
✏️ هنگام نوشتن، گوشی را روی حالت پرواز بگذار. اگر مجبوری با کامپیوتر بنویسی، اینترنت را قطع کن. خلاصه راهِ تمام حواس پرتی ها را ببند. فقط خودت باشی و دفتر یا صفحه‌ای برای نوشتن. ┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄ 📒 @ktbsefid
🔹 برای ساختن شخصیتهایی عالی باید آنها را از منظر حسی و عاطفی بهتر و عمیق تر بشناسید. به عنوان نویسنده ی داستان باید جا پای شخصیتتان بگذارید و دنیا را آن طوری که او میبیند نظاره کنید. این تنها راهی است که میتوان کاملاً آنها را درک کرد و با آنها همراه شد. باید محرک اقدامات شخصیتهایتان را بشناسید. باید به ندای درونی آنها گوش فرا دهید و متوجه شوید چرا فلان چیز را میگویند. وقتی از نظر حسی كاملاً شخصیت تان را شناختید خواهید دید که آنها داستان را دیکته خواهند کرد اینجاست که جادوی واقعیت برای نویسنده رقم میخورد. 📚 فیلم‌نامه نویسی در ۱۰ روز ┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄ 📒 @ktbsefid
انواع زاویه دید نویسنده از طریق زاویه دید، شیوه روایت داستان خود را تعیین می‌کند. او می‌تواند از زاویه دید اول‌شخص، دوم‌شخص یا سوم‌شخص استفاده کند. این سه زاویه دید به‌طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند: درونی و بیرونی، یا راوی درون‌رویداد و بیرون‌رویداد. زاویه دید درونی در این زاویه دید، راوی یکی از شخصیت‌های داستان است. این شخصیت می‌تواند قهرمان اصلی باشد یا شخصیتی فرعی که فقط شاهد ماجراهاست و آن‌ها را برای خواننده روایت می‌کند. ▫️در زاویه دید اول‌شخص، راوی از ضمیر "من" (یا "ما" در حالت جمع) استفاده می‌کند و خواننده احساس می‌کند که شخصیت در حال گفت‌وگو با اوست. به همین دلیل، این زاویه دید را زاویه دید درونی می‌نامند؛ زیرا روایت از درون داستان ارائه می‌شود. 🔸اگر راوی خود شخصیت اصلی داستان باشد، راوی فاعلی نام دارد. اما اگر شخصیتی فرعی باشد که تنها وقایع را بازگو می‌کند، راوی مفعولی محسوب می‌شود. برای مثال، در زاویه دید اول‌شخص، ممکن است چنین جمله‌ای نوشته شود: «به‌آهستگی وارد اتاق شدم. روی صندلی نشستم و به آن‌ها نگریستم.» برخی نویسندگان زاویه دید دوم‌شخص را نیز در دسته زاویه دید درونی قرار می‌دهند. البته بسیاری از منتقدان آن را شکلی از زاویه دید اول‌شخص می‌دانند، زیرا در این حالت، راوی خود را مورد خطاب قرار می‌دهد و همچنان فاعل روایت است. برای مثال، همان جمله پیشین در زاویه دید دوم‌شخص به این شکل درمی‌آید: «به‌آهستگی وارد اتاق شدی. روی صندلی نشستی و به آن‌ها نگریستی.» در این حالت، ضمیر "تو" مستتر در فعل است. انتخاب زاویه دید دوم‌شخص، حالتی مرموز، شاعرانه و خیال‌انگیز به داستان می‌بخشد و آن را از بیان مستقیم اول‌شخص دور می‌کند. گاهی نیز راوی از زاویه دید اول‌شخص استفاده می‌کند، اما دیگر شخصیت‌ها را با زاویه دید دوم‌شخص خطاب قرار می‌دهد: «به‌آهستگی وارد اتاق شدی. روی صندلی نشستی و به آن‌ها نگریستی؛ اما فقط من به چهره رنجور تو نگاه کردم.» ▫️در زاویه دید دوم‌شخص، راوی به ظاهر مخاطب است و نویسنده با استفاده از لحن خطابی، خواننده را ترغیب می‌کند تا خود را به جای شخصیت اصلی قرار دهد. این زاویه دید می‌تواند به داستان جنبه عینی‌تری ببخشد، اما اگر نویسنده در استفاده از آن دقت نکند، روایت ممکن است شبیه یک گزارش ساده شود. از نمونه‌های برجسته این زاویه دید می‌توان به رمان «دگرگونی» نوشته میشل بوتور و «آئورا» اثر کارلوس فوئنتس اشاره کرد. : یک داستان کوتاه با زاویه دید اول‌شخص بنویسید. سپس همان داستان را از زاویه دید دوم‌شخص بازنویسی کنید. 🔹 در نسخه اول‌شخص، راوی خودِ شخصیت اصلی است و از ضمیر "من" استفاده می‌کند. 🔹 در نسخه دوم‌شخص، خواننده مستقیماً در نقش شخصیت اصلی قرار می‌گیرد و از ضمیر "تو" استفاده می‌شود. 📌 این تمرین به شما کمک می‌کند تا تأثیر تغییر زاویه دید بر لحن، صمیمیت و حس داستان را بهتر درک کنید. ادامه دارد.... ✍️ مریم بصیری
🔸همه کتاب‌های تصویری قافیه ندارند. 🔺در سال‌های اخیر، بسیاری از ویراستاران کتاب‌های کودکان توصیه کرده‌اند که در کتاب خود از قافیه استفاده نکنید. به این دلیل که قافیه خوب ساختن کار سختی است و یک قافیه بد یا تکراری به راحتی دست شما را به عنوان یک نویسنده کودک تازه کار رو می‌کند. به گفته‌ی آن‌ها، اگر در قافیه‌سازی استاد هستید و فکر می‌کنید کتابتان نیاز به قافیه دارد، دلیلی برای صرف نظر کردن از آن وجود ندارد. اگر تصمیم گرفتید با شعر و قافیه بنویسید، همیشه آن را با صدای بلند بخوانید. از خود بپرسید: آیا احساس اجبار، اغراق‌آمیز یا دست و پاگیر بودن می‌کنید؟ آیا قافیه به ساختن داستان کمک می‌کند یا خیر؟ اگر جواب قانع کننده‌ای برای این سوالات ندارید، همیشه می‌توانید گزینه‌ی حذف قافیه را هم امتحان کنید. 🔻به گفته‌ی نویسنده و ویراستار جنیفر ریس، گاهی اوقات بدون اجبار هم می‌توانید به نتایج خوبی برسید. «خیلی اوقات، داستان‌های بسیار آهنگینی به دستم می‌رسد که خواننده را به ریتمی می‌کشاند که مردم فکر می‌کنند سرگرم‌کننده است، اما در حقیقت، فقط داستان را کند می‌کند." 👈🏻«تعداد زیادی کتاب مصور خوش‌نوشت وجود دارد که با اینکه قافیه ندارند، اما صدای زیبایی دارند. مشخص است نویسنده به نحوه خواندن جملات و صدای تک تک کلمات هنگام خواندن با صدای بلند واقعاً توجه کرده است.» ✍🏻حسام معینی ┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄ 📒 @ktbsefid
🎉 فرصت استثنایی شرکت در دوره هوش مصنوعی 📣 دوره جدید شروع شد 📣 مرکز منادا برگزار می‌کند: «دوره آموزش کار با ابزارهای کاربردی هوش مصنوعی» 🔸از ۲۸ بمن ماه الی ۴ اسفند ماه (۴ جلسه به صورت حضوری و آنلاین ) 🕖 ساعت ۱۹-۲۰:۳۰ ▪️ همراه با اعطای گواهی شرکت در دوره 🔹هزینه: هزینه اصلی دوره ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اما تخفیف ۳۳ درصدی به مناسبت نیمه شعبان و فقط فقط با پرداخت ۷۹۹ هزارتومان می توانید در دوره شرکت کنید. به همراه گروه پشتیبانی دوره و رفع اشکالات توسط استاد آی دی ثبت نام🔰🔰 🆔 @adminmonada لینک کانال: @monadacenter
سلام و نور 🔹داستانک شما را خواندم. موضوع جالبی را انتخاب کردید. 🔹پایان خوبی داشتید. اما: 🔸بهتر بود بیشتر به داستان می‌پرداختید و شروع بهتری را رقم می‌زدید. 🔸 جملات را کوتاه کنید. 🔸تصاویر و صحنه های بیشتری بیاورید. 🔸ایرادات املایی کلمات را تصحیح کنید. 🔸برای نوشتن ماجراهای اینچنینی ، بیشتر پژوهش کنید. ✅در مسیر پر فراز و نشیب نوشتن همواره بیاموزید. ┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄ 📒 @ktbsefid
هر زمان که احساس کردید از زندگی خسته شده‌اید، شروع به نوشتن کنید: «مدت‌هاست که فهمیده‌ام نوشتن، جوهر یک داروی عالی برای همه بیماری‌های بشریست.» کلایو استپلز لوئیس ┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄ 📒 @ktbsefid
📌 داستان های شاهنامه به زبان ساده ❇️ قسمت بیست و سوم: رزم کی‌کاووس با پادشاه هاماوران (بخش دوم) در همین حال، افراسیاب از خلأ قدرت در ایران آگاه شده و به سرزمین ایران می‌تازد. تازیان نیز به ایران حمله می‌کنند و ایران میدان جنگ میان تورانیان و تازیان می‌شود. در نهایت، تورانیان پیروز می‌شوند. سرداران ایران به زال پناه برده و از او یاری می‌طلبند. زال، رستم و سپاهی عظیم را به سوی هاماوران می‌فرستد تا کی‌کاووس را نجات دهند. رستم ابتدا از در صلح وارد می‌شود، اما شاه هاماوران نمی‌پذیرد و سپاهی از مصر و بربرستان برای مقابله فرا می‌خواند. نبردی سنگین درمی‌گیرد و در نهایت، رستم پیروز شده و شاه هاماوران تسلیم می‌شود. تازیان نیز اعلام بندگی کرده و حضورشان را در ایران صرفاً به‌خاطر مقابله با افراسیاب عنوان می‌کنند. کی‌کاووس به افراسیاب نامه می‌نویسد و از او می‌خواهد که ایران را ترک کند. افراسیاب با نامه‌ای تند مخالفت کرده و جنگی سخت درمی‌گیرد. افراسیاب شکست خورده و به توران فرار می‌کند. پس از این، کی‌کاووس در پارس تاج‌گذاری کرده و جهان‌پهلوانی را به رستم می‌سپارد. پس از یک هفته، شاه هاماوران مهمانی بزرگی ترتیب می‌دهد و کی‌کاووس و همراهانش را دعوت می‌کند. سودابه که از نیت پدر آگاه است، کی‌کاووس را هشدار می‌دهد، اما او گوش نمی‌دهد. پس از یک هفته جشن، سپاهی از بربرستان وارد می‌شود و کی‌کاووس و همراهانش را به اسارت می‌گیرند. سودابه از این خیانت خشمگین شده و پدرش را به نامردی متهم می‌کند. ✍🏻 کیارش طاهری @Kia_1386 📩 ┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄ 📒 @ktbsefid