eitaa logo
لاله های سرخ
53 دنبال‌کننده
22.9هزار عکس
15هزار ویدیو
1.2هزار فایل
آخرین اخبار و اطلاعات منطقه و جهان با نگاه آخرالزمانی و شرایط نزدیک به ظهور آی دی مدیر کانال: @Jamalniknahad
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آزاده باش
هدایت شده از آزاده باش
jaaar.com_Kayhan_1402-10-9.pdf
9.15M
بسم الله الرحمن الرحیم تمام صفحات روزنامه کیهان امروز شنبه ۹ دی ۱‌۴۰۲ اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ✅👉 @azade_baash
هدایت شده از آزاده باش
✌️ ۹دی، سوزش خیانت جمل و نهروان را کمی خنک کرد و از تکرار غربت ٢٥ ساله جلوگیری کرد. ✌️۹دی، فرق کوفه و تهران، عراق و ایران را نشان داد و آب رفته را به جوی بازگرداند. ✌️۹دی، فریاد لبیک یا حسین تا آسمان به گوش همه رسید. ✌️۹دی، ثمره ی خون شهدا بود. ✌️۹دی، تاریخ نبود، بلکه خود تاریخ ساز بود. ✌️۹دی، روز بخشش فریب خوردگان و روز غضب بر فتنه گران توسط امت بود. ✌️۹دی، نور بصیرت الهی بود در دلهای امت. هرچه خواستم بگویم که ٩ دی چیست، قلم عاجز از بیان آن است. فقط می توانم که بگویم ؛ ✌️۹دی، روز بصیرت بود و آگاهی، روز میثاق امت با ولایت 🇮🇷 ✅👉 @azade_baash
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
. ♻️ چرا برخی می‌خواهند ۹ دی فراموش شود 🔰حمید رسایی: چرا عده ای از کنار حادثه تاریخ ساز ۹ دی با سکوت می گذرند، چرا در رسانه های خود درباره این روز نمی نویسند و به آن نمی پردازند حتی از بزرگداشت آن عصبانی اند و تلاش می کنند این روز فراموش شود؟! برای پی بردن به ریشه این عصبانیت، چاره ای نیست جز اشاره به یک واقعه تاریخی! 🔸در تاریخ اسلام حادثه شادی آفرینی مانند میلاد النبی اتفاق افتاده و در مقابل نیز حادثه تلخی همچون ارتحال نبی مکرم اسلام دلها را آزرده کرد اما همه شاهدیم، آنها که پس از ارتحال پیامبر ، انحرافی بزرگ در راه ایشان ایجاد کردند، هر ساله چند روز را به جشن و سرور برای میلاد النبی اختصاص می دهند و بر روی منابر و در رسانه های خود این روز را پاس می دارند ولی همین جماعت وقتی به بیست و هشتمین روز ماه صفر - که سالروز ارتحال نبی مکرم اسلام است – می رسند، در هیچ یک از منابر و مساجد و رسانه های خود، نام و یادی از پیامبر اکرم برده نمی شود. در حقیقت در میان چند میلیارد مسلمانی که در این کره خاکی زندگی می کنند، این تنها شیعیان هستند که علاوه بر میلاد النبی، در سالروز ارتحال نبی مکرم اسلام با تمام وجود از پیامبرشان و راه ایشان یاد می کنند. اما چرا؟ 🔸علت مشخص است ، وقتی بر روی منابر از ارتحال پیامبر سخن بگویند، قطعا مردم از علمای خود می پرسند که آیا پیامبر ما برای اداره جامعه اسلامی بعد از خود، مدلی تعیین نکرده است؟ آیا پیامبر اسلام در باره جانشین خود سخنی نفرموده؟ و صدها سئوال دیگر که در طول تاریخ بعضا اذهان مسلمانان را آزرده است. طبعا پرداختن به این روز یعنی پرداختن به این سئوالات، اگر بیست و هشتم صفر یادآوری شود، باید به حوادث قبل از ارتحال پیامبر نیز پرداخته شود، از ممانعتی که برخی صورت دادند و نگذاشتند پیامبر اسلام وصیت خود را مکتوب کند و در سخنی توهین آمیز، وقتی رسول خدا قلم و کاغذ طلب کردند تا وصیتی بنویسند که عمل به آن، جامعه اسلامی را از گمراهی باز می داشت، ادعا کردند که پیامبر خدا تب دارد و هذیان می گوید و ادعا کردند که قرآن برای ما کافی است!؟ 🔸با همین مقدمه روشن خواهد شد که چرا برخی از شخصیت ها و خواص بی بصیرت و مردود فتنه سال ۸۸ از یادآوری یوم الله ۹ دی ناراضی ، ناراحت و عصبانیند. بزرگداشت این روز یعنی یادآوری نامه های بدون سلام والسلام، یادآوری دعوت مردم به خیابانها برای اغتشاشگری در زیر پل کالج، یاداوری به اتش کشیدن هیات حسینی و مسجد لولاگر، یادآوری ضرب و شتم و به شهادت رساندن بسیجی و نیروی انتظامی، یادآوری راه اندازی ستاد اصولگرایان حامی موسوی، یادآوری تبریک به موسوی در روز انتخابات، یادآوری اموال دانشگاه آزاد که برای شعله ورتر کردن آتش فتنه سوخت، یادآوری نماز جمعه ای که دختر و پسر دست در دست هم نماز خواندند و برخی از آنها با کفش قامت بستند، یادآوری حمایت دشمنان امام و انقلاب از جبهه ای که برخی در راس آن بودند و نتوانستند خود را بیرون بکشند، یادآوری عملکرد آقازاده فراری ای که بیش از دو سال است به انگلیس پناهنده شده و ... 🔸بدون تعارف برخی نمی خواهند مقدمات کودتای سال ۸۸ به مردم یادآوری شود، چون خودشان در این کودتای شکست خورده نقش داشتند. برخی نمی خواهند یوم الله ۹ دی به مردم یادآوری شود، چرا که ۹ دی یعنی یادآوری مواضع دوپهلوی این جماعت، ۹ دی یعنی یادآوری سکوت این جماعت، ۹ دی یعنی یادآوری محافظه کاری این جماعت و سواری دادن اینها به فتنه گرانی که مسجد را سوزاندند، پایگاه بسیج را به آتش کشیدند، به عزای حسینی حمله کردند و شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران سر دادند! 🔸يريدُونَ أَنْ يُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ يَأْبَي اللَّهُ إِلاَّ أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ / آنها می خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند ولی خدا جز این نمی خواهد که نور خود را کامل کند ، هر چند کافران ناخشنود باشند! (سوره توبه 32) 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🎥 محمدعلی ابطحی می‌گوید: موسوی از سر نادانی، خاتمی از سر خیانت و هاشمی از سر انتقام از احمدی نژاد و رهبری وارد فتنه ۸۸ و کودتای مخملی رنگی شدند. ▪️یوم الله ۹ دی روزی بود که مردم به باطن ادعای دروغ اصحاب فتنه پی بردند و با حضور میلیونی خود، بساط این فتنه را جمع کردند. 🔺کانال حمید رسایی در ایتا را دنبال کنید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
6.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🎥 حقایق ۹ دی به روزهای قبل از انتخابات ۸۸ هم بر می‌گردد 🔹مرحوم هاشمی در نامه‌ی سرگشاده خود به رهبری نوشته بود اگر آنچه ما می‌خواهیم نشود، خشم احزاب و برخی از مردم را می‌بینم؛ همسرش هم بعدا گفت اگر فلانی رأی نیاورد یعنی تقلب شده است! 🔹اینها باید گفته شود، اگر نگوییم تحریف تاریخ است. 🔺کانال حمید رسایی در ایتا را دنبال کنید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🎥 چرا ۹دی یوم الله نامیده شد؟ 🔹رهبری به این دلیل ۹ دی را یوم الله نامیدند که درباره‌اش حرف زده شود تا فراموش نشود؛ زیرا روزی بود که قدرت خدا نشان داده شد آن هم بعد از هشت ماهی که فتنه‌گران، کشور را تا لبه پرتگاه برده بودند. 🔺کانال حمید رسایی در ایتا را دنبال کنید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
🔻 فکر میکنم همه ی شما تصور میکنید ملک سلمان، شاه سعودی است؛ فارغ از اینکه این تصور درست باشد یا نه، یهودی‌ها به فردی که در تصویر مشاهده می‌کنید شاه سعودی میگویند یعقوب هرتزوگ، خاخام اعظم در پادشاهی عربستان سعودی ..... تصویر سمت چپ او را کنار دوستان سعودی‌اش نشان میدهد. تصویر سمت راست او را کنار وزیر جنگ رژیم بچه کش می بینید. آقای تحلیلگر 🤲 🇵🇸🇮🇷 @yalesaraat
هدایت شده از ایران آنلاین ✌️
44.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔗 از 7 اکتبر تا 28 جولای، خط پایانی بر جهان کنونی / چهار روزی که در سال 2023 دنیا را تکان داد 🎥 چهار اتفاق مهم در سال 2023 که جهانی که ما آن را میشناسیم را عوض کرد / از هفت اکتبر تا 28 جولای / مرور 4 رخداد که ثابت کرد سال 2023 را باید سال فروپاشی دنیای کنونی بدانیم. ویدیوها را در کانال اختصاصی شبنامه ببینید 👇🇮🇷 https://t.me/shabnameh110 ✅ لینک تمام صفحات ما در شبکه های اجتماعی http://zil.ink/mr.tahlilgar @mrtahlilgar1
. «أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ» بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ نَّحْنُ نَقُصُّ عَلَيْكَ نَبَأَهُم بِالْحَقِّ ۚ إِنَّهُمْ فِتْيَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَزِدْنَاهُمْ هُدًى ما داستان آنان را به درستى براى تو بازگو مى کنیم. آنها جوانانى بودند که به پروردگارشان ایمان آوردند، و ما بر هدایتشان افزودیم. (کهف/۱۳) *** وَرَبَطْنَا عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ إِذْ قَامُوا فَقَالُوا رَبُّنَا رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ لَن نَّدْعُوَ مِن دُونِهِ إِلَٰهًا ۖ لَّقَدْ قُلْنَا إِذًا شَطَطًا و به دلهایشان نیرو بخشیدیم در آن هنگام که قیام کردند و گفتند: «پروردگار ما، پروردگار آسمانها و زمین است. هرگز غیر او معبودى را نمى خوانیم. که اگر چنین کنیم، سخنى بگزاف گفته ایم. (کهف/۱۴) * هَٰؤُلَاءِ قَوْمُنَا اتَّخَذُوا مِن دُونِهِ آلِهَةً ۖ لَّوْلَا يَأْتُونَ عَلَيْهِم بِسُلْطَانٍ بَيِّنٍ ۖ فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَىٰ عَلَى اللَّهِ كَذِبًا این قوم ما هستند که معبودهایى جز او انتخاب کرده اند. چرادلیل آشکارى (بر این کار) نمى آورند؟! پس چه کسى ستمکارتر است از آن کس که بر خدا دروغ ببندد؟!» (کهف/۱۵) * وَإِذِ اعْتَزَلْتُمُوهُمْ وَمَا يَعْبُدُونَ إِلَّا اللَّهَ فَأْوُوا إِلَى الْكَهْفِ يَنشُرْ لَكُمْ رَبُّكُم مِّن رَّحْمَتِهِ وَيُهَيِّئْ لَكُم مِّنْ أَمْرِكُم مِّرْفَقًا و (به آنها گفتیم:) هنگامى که از آنان و آنچه جز خدا مى پرستند کناره گیرى کردید، به غار پناه برید. که پروردگارتان رحمتش را بر شما مى گستراند. و در کارتان، آرامشى براى شما فراهم مى سازد. (کهف/ ۱۶) @Nahjolbalaghe2
📝تفسیر سوره مبارکه کهف آیات ۱۳ تا ۱۶ 📖 منبع: تفسیر «نمونه» آیت الله مکارم شیرازی سرگذشت مشروح اصحاب کهف چنان که گفتیم: بعد از بیان اجمالى این داستان، قرآن مجید به شرح تفصیلى آن، ضمن چهارده آیه پرداخته، و سخن را در این زمینه چنین آغاز مى کند: ما داستان آنها را آن چنان که بوده است براى تو بازگو مى کنیم (نَحْنُ نَقُصُّ عَلَیْکَ نَبَأَهُمْ بِالْحَقِّ). گفتارى که خالى از هر گونه خرافه، مطالب بى اساس، و سخنان نادرست باشد. آنها جوانمردانى بودند که: به پروردگارشان ایمان آوردند، و ما بر هدایت آنها افزودیم (إِنَّهُمْ فِتْیَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَ زِدْناهُمْ هُدىً). فِتْیَة همان گونه که سابقاً هم اشاره کردیم، جمع فتى به معنى جوان شاداب است اما از آنجا که در سن جوانى بدن نیرومند، احساسات پرجوش و عواطف پرخروش است، و از نظر جنبه هاى روحى، قلب جوان آماده پذیرش نور حق، کانون محبت، سخاوت و عفو و گذشت است، بسیار مى شود: این کلمه (فتى و فتوت) به معنى مجموعه این صفات به کار مى رود، هر چند در سن و سال هاى بالا باشد، همان گونه که: از کلمه جوانمردى و فتوت در فارسى امروز نیز، این مفاهیم را مى فهمیم. از آیات قرآن به طور اشاره و از تواریخ به صورت مشروح، این حقیقت استفاده مى شود که: اصحاب کهف، در محیط و زمانى مى زیستند که: بت پرستى و کفر، آنها را احاطه کرده بود، و یک حکومت جبار و ستمگر که معمولاً حافظ، پاسدار شرک، کفر، جهل و غارتگرى و جنایت است بر سر آنها سایه شوم افکنده بود. اما این گروه، از جوانمردان که از هوش و صداقت کافى برخوردار بودند، سرانجام به فساد این آئین، پى بردند، تصمیم بر قیام گرفتند و در صورت عدم توانائى، مهاجرت از آن محیط آلوده. * * * لذا قرآن، به دنبال بحث گذشته، مى گوید: ما دل هاى آنها را محکم ساختیم، در آن هنگام که قیام کرده گفتند: پروردگار ما پروردگار آسمان ها و زمین است (وَ رَبَطْنا عَلى قُلُوبِهِمْ إِذْ قامُوا فَقالُوا رَبُّنا رَبُّ السَّماواتِ وَ الاْ َرْضِ). ما هرگز غیر از او معبودى را نمى خوانیم و نمى پرستیم (لَنْ نَدْعُوَا مِنْ دُونِهِ إِلهاً). اگر چنین بگوئیم و کسى را جز او معبود بدانیم سخنى گزاف و دور از حق گفته ایم (لَقَدْ قُلْنا إِذاً شَطَطاً). از جمله رَبَطْنا عَلى قُلُوبِهِمْ استفاده مى شود: نخست فکر توحید در دل آنها پیدا شد، ولى توانائى بر اظهار آن را نداشتند، اما خداوند دل هاى آنها را استحکام بخشید و به آنها قدرت و شهامت داد، تا بپاخیزند و آشکارا نداى توحید سر دهند. آیا نخستین بار، در برابر پادشاه جبار زمان دقیانوس ، چنین اظهارى را کردند، یا در میان توده مردم، یا هر دو و یا خودشان در میان خود؟ درست روشن نیست، ولى ظاهر تعبیر به قامُوا این است که: این سخن را در میان مردم یا در برابر سلطان ظالم گفته اند. شَطَط (بر وزن وسط) به معنى خارج شدن از حدّ، و افراط در دورى است، لذا، به سخنانى که بسیار دور از حق است، شطط گفته مى شود. و اگر به حاشیه نهرهاى بزرگ شط مى گویند، به خاطر آن است که: از آب فاصله زیاد دارد و دیوارهاى آن بلند است. در واقع این جوانمردان با ایمان، براى اثبات توحید و نفى (آلهه) به دلیل روشنى دست زدند، و آن این که: ما به وضوح مى بینیم: این آسمان و زمین پروردگارى دارد که وجود نظام آفرینش دلیل بر هستى او است، ما هم بخشى از این مجموعه هستى مى باشیم، بنابراین، پروردگار ما نیز همان پروردگار آسمان ها و زمین است. * * * پس از آن به دلیل دیگرى نیز توسل جستند و آن این که: این قوم ما معبودهائى جز خدا انتخاب کرده اند (هؤُلاءِ قَوْمُنَا اتَّخَذُوا مِنْ دُونِهِ آلِهَةً). آخر مگر، اعتقاد بدون دلیل و برهان ممکن است؟ چرا آنها دلیل آشکارى براى الوهیت آنها نمى آورند ؟ (لَوْ لا یَأْتُونَ عَلَیْهِمْ بِسُلْطان بَیِّن). آیا پندار و خیال، یا تقلید کورکورانه، مى تواند دلیلى بر چنین اعتقادى باشد؟ این چه ظلم فاحش و انحراف بزرگى است. چه کسى ظالم تر است از آن کس که به خدا دروغ ببندد (فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرى عَلَى اللّهِ کَذِباً). این افترا هم ستمى است بر خویشتن; چرا که انسان سرنوشت خود را به دست عوامل بدبختى و سقوط سپرده، هم ظلمى است بر جامعه اى که این نغمه در آن سر مى دهد، و به انحراف مى کشاند، و هم ظلمى است به ساحت قدس پروردگار و اهانتى است به مقام بزرگ او. ↩️ ادامه دارد... @Nahjolbalaghe2
📝تفسیر سوره مبارکه کهف آیات ۱۳ تا ۱۶ 📖 منبع: تفسیر «نمونه» آیت الله مکارم شیرازی ↩️این جوانمردان موحّد تا آنجا که در توان داشتند براى زدودن زنگار شرک از دل ها، و نشاندن نهال توحید در قلب ها، تلاش و کوشش کردند، اما آن قدر غوغاى بت و بت پرستى در آن محیط بلند بود و خفقان ظلم و بیدادگرى شاه جبار، نفس هاى مردان خدا را در سینه ها حبس کرده بود که، نغمه هاى توحیدى آنها در گلویشان گم شد. ناچار براى نجات خویشتن، و یافتن محیطى آماده تر، تصمیم به هجرت گرفتند، لذا در میان خود به مشورت پرداختند: به کجا بروند؟ و به کدام سو حرکت نمایند؟ و با یکدیگر چنین گفتند: * * * هنگامى که از این قوم بت پرست و آنچه را جز خدا مى پرستند، کناره گیرى کردید، و حساب خود را از آنها جدا نمودید، به غار پناهنده شوید (وَ إِذِ اعْتَزَلْتُمُوهُمْ وَ ما یَعْبُدُونَ إِلاَّ اللّهَ فَأْوُوا إِلَى الْکَهْفِ). تا پروردگار شما رحمتش را بر شما بگستراند و راهى به سوى آرامش، آسایش و نجات از این مشکل به رویتان بگشاید (یَنْشُرْ لَکُمْ رَبُّکُمْ مِنْ رَحْمَتِهِ وَ یُهَیِّئْ لَکُمْ مِنْ أَمْرِکُمْ مِرفَقاً). یُهَیِّئ از ماده تهیه به معنى آماده ساختن است. و مِرْفَق به معنى چیزى است که وسیله لطف، راحتى و رفق باشد، بنابراین، مجموع جمله یُهَیِّئْ لَکُمْ مِنْ أَمْرِکُمْ مِرفَقاً یعنى خداوند، وسیله لطف و راحتى شما را فراهم مى سازد. بعید نیست، نشر رحمت که در جمله اول آمده است، اشاره به الطاف معنوى خداوند باشد، در حالى که جمله دوم به جنبه هاى جسمانى، نجات و آرامش مادى اشاره مى کند. * * * نکته ها: ۱ ـ جوانمردى و ایمان همیشه روح توحید، با یک سلسله صفات عالى انسانى همراه است، هم از آنها سرچشمه مى گیرد و هم در آنها تأثیر متقابل دارد، به همین دلیل، در این داستان اصحاب کهف مى خوانیم: آنها جوانمردانى بودند که به پروردگارشان ایمان آوردند. و باز روى همین جهت، بعضى از دانشمندان گفته اند: رَأْسُ الْفُتُوَّةِ الإِیْمانُ: سرچشمه جوانمردى ایمان است . و بعضى دیگر گفته اند: أَلْفُتُوَّةُ بَذْلُ النَّدى وَ کَفُّ الاْ َذى وَ تَرْکُ الشَّکْوى: جوانمردى بخشش و سخاوت است، خوددارى از آزار دیگران و ترک شکایت از حوادث و مشکلات . بعضى دیگر، فتوت را چنین تفسیر کرده اند: هِىَ اجْتنابُ الْمَحارِمِ وَ اسْتِعْمالُ الْمَکارِمِ: جوانمردى پرهیز از گناهان و به کار گرفتن فضائل انسانى است . * * * ۲ ـ ایمان و امدادهاى الهى در چند مورد از آیات فوق، این حقیقت به خوبى منعکس است که اگر انسان گام هاى نخستین را در راه اللّه بردارد، و براى او به پاخیزد، کمک و امداد الهى به سراغ او مى شتابد. در یک جا مى گوید: آنها جوانمردانى بودند که ایمان آوردند و ما بر هدایتشان افزودیم . در مورد دیگر مى گوید: ما دل هاى آنها را محکم ساختیم و نیرو و توان بخشیدیم . و در پایان آیات، نیز خواندیم که: آنها در انتظار نشر رحمت الهى و یافتن راه نجات بودند. آیات دیگر قرآن نیز، این حقیقت را به روشنى تأیید مى کند، مگر نه این است که: اگر انسان براى خدا مجاهده کند، خدا او را به راه حق هدایت مى نماید ؟ (وَ الَّذِینَ جاهَدُوا فِینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا).(۱) و نیز در سوره محمّد (صلى الله علیه وآله) آیه ۱۷ مى خوانیم: وَ الَّذِینَ اهْتَدَوْا زادَهُمْ هُدىً: آنها که راه هدایت را پوئیدند خدا بر هدایتشان مى افزاید . مى دانیم راه حق راهى است با موانع بسیار، و دشوارى هاى فراوان که اگر لطف خدا شامل حال انسان نشود، پیمودن آن تا وصول به مقصد کار مشکلى است. این را هم مى دانیم که: لطف خداوند بالاتر از آن است که بنده حق جو و حق طلبش را در این مسیر تک و تنها بگذارد. ✍پی نوشت: ۱ ـ آخرین آیه سوره عنکبوت . ↩️ ادامه دارد... @Nahjolbalaghe2