eitaa logo
کانال قرانے لیلة القدرنور تهران با مدیریت مٶسسه لیلة القرنور تهران
207 دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
4.6هزار ویدیو
235 فایل
﷽ تابع قوانیڹ جمهورےاسلامےایراڹ ⚠نام کانال انحصاری است و استفاده آن عرفاً و شرعاً مجازنمی باشد. مطالب این کانال شامل: محوریّت قرآن ونماز #زیارات و اعیاد.. ولایت ومهدویت پژوهشے تبلیغے شناخت شخصیتهای علمے ومطالب متنوع...
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
https://eitaa.com/mahde_fereshtegan با کانال مهد فرشتگان برای استفاده فرزندان خردسال خود آشنا شوید..
📸 توصیه امام باقر(ع) به زائران خانه خدا 🔹 به بهانه آغاز هفته حج و زیارت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠هر روز یک آیه ترجمه و تحلیل می شود💠 🍃🌸بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحِیمِ🌸🍃 «وَالَّذِینَ آَمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَنُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الاْءَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا أَبَدا لَهُمْ فِیهَا أَزْوَاجٌ مُطَهَّرَةٌ وَنُدْخِلُهُمْ ظِلّا ظَلِیلاً» .{آیه 57} 🌾ترجمه: ✅ـ و به‌زودی کسانی را که ایمان آورده و کارهای شایسته کرده‌اند در باغ‌هایی که از زیر درختان آن نهرها روان است درآوریم. برای همیشه در آن جاودان‌اند و در آن‌جا همسرانی پاکیزه دارند و آنان را در سایه‌ای پایدار درآوریم. : 💠نکته ها این آیهٔ طولانی را باید در امری که برای کم‌تر فردی به دست می‌آید دانست و آن «» است. فراز: «وَنُدْخِلُهُمْ ظِلّا ظَلِیلاً» داشتن طمأنینه را به نیکی بیان می‌دارد. گاه تکرارهایی که ما در زندگی یکنواخت خود می‌بینیم یا قناعت به داشته‌ها، آرامشی برای انسان دارد که حضور خنکای این پناه برای آدمی مورد غفلت قرار می‌گیرد. چنین افرادی گاه آرامش خود را با پیشامد بحرانی مانند کاستی مالی هزینه می‌کنند و با یک جابه‌جایی نامعقول و شتاب‌زده، نعمت آرامش و احساس امنیتی را که دارند از دست می‌دهند. برای نمونه، پیشکاری به نام مشهدی رضا داشتیم که مدتی در دفتر ما مشغول کار بود و ماهیانه مبلغی اندک که در وسع و توان ما بود می‌گرفت اما وی به آن راضی نبود و گفت سیگارفروشی برای من بیش‌تر درآمد دارد. وی کنار میدان پلیس دکه‌ای آماده نمود و در آن سیگار می‌فروخت. روزی یک تریلی با آن برخورد کرد و وی و سیگارهای او را زیر چرخ‌های سنگین خود له کرد و از بین برد. بعدها فرزندانش می‌گفتند کاش پدرمان همین‌جا می‌ماند. این‌جا برای او پناهی بود که قدر آن را ندانست. باید در هنگام پیشامد بحران و مشکلات عجول نبود. همان‌طور که صبر خدا زیاد است، بندگان خدا نیز باید صبر فراوانی داشته باشند. به قول شاعر: مرغ زیرک چون به دام افتد تحمل بایدش. انسان باید از خداوند بخواهد که او را در ظل ظلیل و آرامشی قرار دهد که هیچ‌گاه او را به عجله وا ندارد. /آیه57 🍃🌸 @laylatolghadrnoor
عصر پا نزدهمین روز تیرماه بخیروخرمی باد..
1_41623891.mp3
1.55M
🌴پیامبر مکرم اسلام صلواه الله علیه و ءاله فرمودند : سوره حشر و اسماء الله حسنای خداوند را بسیار بخوانید🌸🍃 🌿ترتیل مبارک سوره حشر... 🍃🌸 @Laylatolghadrnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحیم🌸🍃 🗓تقویم روز 🌷امروز یکشنبه: 💠 16 تیر ماه 1398 هجری شمسی 💠 4 ماه ذیقعده ۱۴۴۰ هجری قمری 💠 7 ژوئیه 2019سال میلادی 🌴ذکر امروز 100مرتبه :{یَاذَلجلالِ وَالاِکرَام} { اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَّ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ} مناسبت ها:🍃 داشت هفته کرامت هفته حج. . 🌴 @laylatolghadrnoor
سلام و صلواة خداوند بر شما باد روز یکشنبه میعادگاه تجدید ... برایتان و لبریز از نعمات الهی باد. .. 🌹🍃🌾 . .. در ماه فراموش نشود...که اُمید است خوشه چین برکاتش باشید. 🍃🌸🍃 🌾 @laylatolghadrnoor🍃
1_50509240.mp3
392.7K
🌹زیارت حضرت امیر المٶمنین علیه السلام در روز یکشنبه🌹🍃🌹🍃 🍃🌸 🍃🌸 🍃🌸 🌺زیارت بانوی دوعالم حضرت زهرا(س)🌺 السَّلامُ عَلَيْكِ يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ الَّذِي خَلَقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَةً أَنَا لَكِ مُصَدِّقٌ صَابِرٌ عَلَى مَا أَتَى بِهِ أَبُوكِ وَ وَصِيُّهُ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمَا وَ أَنَا أَسْأَلُكِ إِنْ كُنْتُ صَدَّقْتُكِ إِلا أَلْحَقْتِنِي بِتَصْدِيقِي لَهُمَا لِتُسَرَّ نَفْسِي فَاشْهَدِي أَنِّي ظَاهِرٌ [طَاهِرٌ] بِوِلايَتِكِ وَ وِلايَةِ آلِ بَيْتِكِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ 🍃🌸 🍃🌸 🍃🌸 @Laylatolghadrnoor🌸
روزیکشنبه ماه ذیقعده و روز تجدید ولایت با دو گوهر لٶلٶُ و مرجان از بهر ولایت و تقارنش با بزرگداشت هفته کرامت خجسته باد🍃🌹🍃🌾
نوای 22.mp3
108.7K
اَللهُم صَلِّ عَلی عَلی رَسُول اللهِ وَءَالِه. . اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَّ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AF: آیه۱۷۲ ✅ وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِن بَنِى ءَادَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَى‌‌ أَنفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ قَالُواْ بَلَى‌‌ شَهِدْنَآ أَن تَقُولُواْ يَوْمَ الْقِيَمَةِ إِنَّا كُنَّا عَنْ هَذَا غَفِلِينَ‌‌ ✅ و (به یاد آور) زمانى كه پروردگارت، از پشت بنى‌‌آدم، فرزندان وذرّیّه آنان را بر گرفت و آنان را گواه بر خودشان ساخت (و فرمود:) آیا من پروردگار شما نیستم؟ گفتند: بلى، ما گواهى دادیم (كه تو پروردگارمایى، این اقرار گرفتن از ذریّه‌‌ى آدم براى آن بود) تا در روز قیامت نگویید: ما از این، غافل بودیم. ✍ نکته ها 🖌 «ذریّة»، یا از «ذَرّ»، به معناى ذرّات بسیار كوچك غبار (یا مورچه‌‌هاى ریز) است، كه مراد از آن در اینجا، اجزاى نطفه‌‌ى انسان و یا فرزندان كوچك و كم‌‌سن و سال مى‌‌باشد، یا از ریشه‌‌ى «ذَرو»، به معناى پراكنده ساختن و یا از «ذَرأ»، به معناى آفریدن است. امّا اغلب به فرزندان گفته مى‌‌شود. 🖌 چگونگى پیمان گرفتن خدا از بنى‌‌آدم در این آیه بیان نشده است، ولى مفسّران اقوال متعدّدى بیان كرده‌‌اند كه مشهورترین آنها دو قول است؛ 🖌 الف: طبق روایات، پس از خلقت حضرت آدم، همه فرزندان او تا پایان دنیا به صورت ذرّات ریز و پراكنده، همچون مورچگان از پشت او بیرون آمده، مورد خطاب و سؤال الهى قرار گرفتند و به قدرت الهى به ربوبیّت خدا اعتراف كردند. سپس همه به صلب و گل آدم برگشتند تا به تدریج و به طور طبیعى به این جهان بیایند. این عالم را «عالم ذرّ» و آن پیمان را «پیمان ألَست» مى‌‌گویند. 🖌 امام صادق علیه السلام فرمود: بعضى از ذریّه‌‌ى آدم در عالم ذرّ به زبان اقرار كردند، ولى ایمان قلبى نداشتند. 🖌 از پیامبر صلى الله علیه وآله نقل شده كه این اقرار، روز عرفه انجام شده است. 🖌ب: مراد از عالم ذرّ، همان پیمان فطرت و تكوین مى‌‌باشد. یعنى هنگام خروج فرزندان آدم از صلب پدران به رحم مادران كه ذرّاتى بیش نیستند، خداوند فطرت توحیدى و حقّ‌‌جویى را در سرشت آنها مى‌‌نهد و این سرّ الهى به صورت یك حسّ درونى در نهاد وفطرت همه، به ودیعت نهاده مى‌‌شود. همچنین در عقل و خردشان، خداباورى به صورت یك حقیقت خود آگاه نقش مى‌‌بندد. و لذا فطرت و خرد بشرى، بر ربوبیّت خداوند گواهى مى‌‌دهد. 🖌 در بعضى روایات كه از امام صادق علیه السلام درباره‌‌ى فطرت سؤال شده است، امام، فطرت را همان عالم ذرّ دانسته‌‌اند. 🖌 در برخى روایات، فطرت، اثر عالم ذرّ است نه خود آن، «ثبت المعرفة فى قلوبهم و نسوا الموقف»، بنابراین انسان‌‌ها در زمان و موقفى اقرار كرده، ولى آن را فراموش كرده‌‌اند، و اثر آن اقرار همان فطرتى است كه گرایش دل به سوى اوست. به هرحال آیه، مورد گفتگوى متكلّمین، محدّثین و مفسّرین است، لذا ما علم آن را به اهلش كه همان راسخان در علم هستند، واگذار مى‌‌كنیم. 📚 تفسیر نمونه‌‌ كافى، ج‌۲، ج۱۳ تفسیر نورالثقلین‌‌ ✔️ پيام ها ۱- تمام انسان‌‌ها، فرزندان حضرت آدم علیه السلام هستند و خداوند از آنها بر ربوبیّت خود اقرار گرفته است. «و اذ اخذ ربّك من بنى‌‌آدم... ألست بربّكم» ۲- خداوند، توحید را در فطرت و سرشت انسان‌‌ها قرار داده است. «أشهدهم على أنفسهم ألست بربّكم» هر انسانى به گونه‌‌اى ربوبیّت و وحدانیّت خداوند را دریافته و بر آن گواه است. ۳- خداوند، پس از آفرینش انسان، ربوبیّت خود را بر او آشكار كرد تا به هنگام لزوم گواهى دهد. «ألستُ بربّكم» ۴- میثاق فطرت و خداجویى، براى اتمام حجّت است. «أن تقولوا یوم القیامة» ۵ - در روز قیامت، ادّعاى غفلت از ربوبیّت خداوند، پذیرفته نیست. «انّا كنّا عن هذا غافلین» جهل و غفلت، عذر پذیرفته نز آیه۱۷۳و۱۷۴ 💟 أَوْ تَقُولُواْ إِنَّمَا أَشْرَكَ ءَابَآؤُنَا مِن قَبْلُ وَكُنَّا ذُرِّيَّةً مِّن بَعْدِهِمْ أَفَتُهْلِكُنَا بِمَا فَعَلَ الْمُبْطِلُونَ وَكَذَ لِكَ نُفَصِّلُ الْأَيَتِ وَلَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ 💟 یا نگویید: پدران ما پیش از ما مشرك بودند و ما نیز فرزندانى از پس آنان بودیم (و ناچار راهشان را ادامه دادیم)؟ آیا ما را به خاطر عملكرد اهل باطل، مجازات و هلاك مى‌‌كنى؟ و ما این گونه آیات خویش را روشن بیان مى‌‌كنیم (تا بدانند نور توحید، از آغاز در سرشت آنان بوده است) و شاید آنان (به سوى خداوند و فطرت پاك توحیدى) بازگردند. ✍ نکته ها 🖌 اگر گواهى بر ربوبیّت در عالم ذرّ یا فطرت نبود، انسان در دنیا به راحتى خداپرست نمى‌‌شد و همواره از نیاكان خود تقلید مى‌‌كرد. «او تقولوا انّما اشرك آبائُنا...» ✔️ پيام ها ۱- فطرت خداشناسى در وجود انسان، براى اتمام حجّت از سوى خداوند است و چراغ فطرت، قدرت نور افشانى بر ظلمات محیط را دارد. «او تقولوا انّما اشرك...» ۲- جامعه و محیط، انسان را مجبور نمى‌‌كند. «أو تقولوا انّما أشرك آ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا