🔹مشخص شده یکی از اعضای شورای اصولگرا شهرِ تهران فیش حقوقی دختر دهه هشتادی اش به عنوان رئیس دفتر او ۳۷ میلیون است! بزرگشان آقای چمران با ریش سفید آمده توجیه کرده که نه این معوقه است( خب پس برای روشن شدن حقیقت فیش حقوقی ماه های قبلی را منتشرکنید). حقوق این دختر فقط ۱۶-۱۵میلیون است!
( در فیش حقوقی فقط ۷،۵۰۰ میلیون پاداش ذکر شده، به اندازه حقوق یک کارگر سیستم شهرداری تشخیص داده به گل دختر ایشان پاداش بدهد!)
🔸این کثافتی است که بخشی از اصولگرایان دچارش هستند. حالا همین ها اگر یک جوان درباره یک ناعدالتی مطالبه کند چپ و راست او را میزنند که شماها موجب ناامیدی مردم میشوید! اعمال چه کسی موجب ناامیدی است؟ بعضی از شماها که خودتان و بچه هایتان سر سفره بیت المال اینجور می خورند یا حرفهای چند جوان انقلابی پاپتی که هیچ جای بازی کثیف شماها نیستند و درد مردم و انقلاب را فریاد میزنند؟!
🔻ما هر چه در حوزه نظری تلاش کنیم تا در عرصه فقاهت به نظریه برسیم و مبتنی بر آن مساله های حکمرانی را حل کنیم مردم امروز این واقعیات را می بینند.
🔻 آنچه مورد ناراحتی است متاسفانه این سیاسیون اصولگرا ایام انتخاب طوری فضاسازی میکنند که بعضی علما و چهره های موجَه بخاطر ترس از رای آوردن جناح مقابل پای این لیست ها را امضا میکنند و عملا خرج بازی های سیاسی و این افراد میشوند!
⏪: خواستم در مورد سیره حضرت امیر ع در نسبت با بیت المال و نوع استفاده و برخورد با قوم و خویش در نسبت با حکومت بنویسم که دیدم مردم بیش از ما این حرفها را میدانند.
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
#کتابگو
📚اهل تحقیق میدانند رسیدن به نظریه و استخراج نظریه هر دو کار دشوار و زمانبری است. هر عالمی به این نقطه نمی رسد و در صورت مکتوب نکردن استخراج نظریه از مجموعه آثار یک متفکر کار بسیار دشواری است. در حوزه عدالت اجتماعی کار نظری زیاد انجام شده اما این کتاب که تازه شروع کردم یک کار اصولی دقیق در استخراج نظریه عدالت ۶ نفر از متفکرین معاصر است. امام خمینی ره، رهبر انقلاب، شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید صدر و در نهایت نظریه عدالت اجتماعی اسلام؛ قرار شد گاهی در کانال کتاب معرفی کنم، این اثر را به دوستان پیشنهاد میکنم.
🔻ان شاءالله تلاش میکنم مبتنی بر این کتاب و سایر آثاری که از متفکرین خواندم در فرصتی مناسب یک درس گفتار پیرامون مساله عدالت به صورت مجازی بگذارم و در این باره با هم گفتگو کنیم.
✍️ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔴 چرا عدالت آموزشی خیلی اهمیت دارد؟
[به بهانه پته آموزشی، طرح جدید دولت درباره آموزش و پروش]
1⃣: در مساله آموزش و پرورش قبل از مقوله تربیت باید تکلیف جایگاه مدرسه را به لحاظ "اقتصاد سیاسی" مشخص کرد. مدرسه را سه جا میشود تعریف کرد ۱: نهاد اجتماعی، یک فرآیند کاملا مردمی که در دورههایی ما در ایران به عنوان مکتبخانه یاد میکنیم ۲: دولت، که بعد از دوره تاسیس آموزش و پرورش مدرن ایجاد شد. بر اساس قانون اساسی ما اصل ۳۰ امر آموزش( مدرسه) ذیل دولت تعریف میشود ۳:بازار، که با شروع سیاستهای نئولیبرالیسم در ۱۹۶۰ در جهان رقم خورد. در این نگاه آنچه وظیفه دولت و حق مردم بود کم کم تبدیل به کالا و بازاری شد مثل بهداشت، آموزش، امنیت و...مدرسه به عنوان پلتفرم آموزش در این دوره به مناسبات بازار وارد شد و آموزش عمومی که قبلا حق مردم بود بر عهده دولت یا در نهاد اجتماعی با اقتصادهای تبرعی و... قرار داشت، به صورت ساختاری به یک کالای سرمایهای مبدل شد که کاملا قابل خرید و فروش بود!
2⃣: عدالت اجتماعی سه ساحت دارد
الف: فرصتها
ب: منابع و امکانات
ج: توزیع درآمدها
عدالت در توزیع فرصتها به این معناست که فرصتهای عمومی برای رشد باید به طور برابر در اختیار همه باشد لذا عدالت در این ساحت چون فرصتهای اولیه حاصل دستاورد کسی نیست به معنای برابری است. عدالت آموزشی اگر چه شامل هر سه ساحت میشود ولی بخش اصلی آن این بخش از عدالت است. اصل ۳۰ قانون اساسی که خروجی فتوای جمعی جمع زیادی از فقهاست برای تامین عدالت آموزشی است که فرصت آموزش با کیفیت را حق همه مردم و بر عهده دولت قرار داده است.
3⃣: آموزش وقتی از حق(حق فرصت رشد تحصیل)که بر عهده دولت است تبدیل به کالای سرمایهای شدو مدرسه از نهاد دولت به نهاد بازار منتقل شد این ساحت از عدالت به حاشیه میرود یعنی فرصت پیشرفت که قرار بود عمومی باشد حالا پولی میشود. طبیعتا فقرا در دهکهای پایین به خاطر نداشتن پول از این حق آموزش با کیفیت بازمیمانند و آموزش عملا تبدیل به یک کالای طبقاتی میشود وقتی فرصتهای اولیه آموزش نابرابر توزیع شد؛ در ادامه تحصیل در دانشگاهها و رشتههای برتر برای گروه خاصی میشود و در ادامه فرصتهای شغلی بالای جامعه مثل مدیران، پزشکان، وزرا و...همه برای یک طبقه خاص سرمایهدار میشود( آمار در ایران کاملا این مساله را تایید میکند، ۶۷٪ پنج دانشگاه برتر از سه دهک بالا و ۸٪ از سه دهک پایین!، ۵۰٪ درصد ورودی دانشگاه شریف در رشتههای فنی از دهک ۱۰[پولدارترین افراد جامعه]، ۸۴٪ ورودی پزشکی از سه دهک بالا ۸،۹،۱۰ و...)
4⃣: خروجی مساله کالایی شدن آموزش که بواسطه خصوصی سازی آموزش رقم میخورد تبعات بسیار وحشتناکی برای جامعه دارد. با این وضعیت در دهه آینده بسیاری از مدیران میانی و به تدریج بالای حکمرانی و حتی نهاد علم برای طبقه سرمایهدار خواهد شد و سهم طبقات محروم در مناصب تاثیرگذار بسیار اندک خواهد بود! طبیعتا خروجی سیاستگذاری( مالیات، توزیع امکانات و...) مدیرانی که از طبقه سرمایهدارند عموما ضد طبقات محروم خواهد بود و عدالت در دو ساحت دیگر را با چالش مواجه میکند و این برای انقلابی که بر دوش طبقات محروم و مستضعفین به پیروزی رسیده بسیار خطرناک است. امروز لیبرالترین کشورها مثل آمریکا هم ترمز خصوصیسازی در آموزش را کشیدند. از وجوه مشترک کشورهای موفق در امر آموزش مثل کشورهای اسکاندیناوی این است که اجازه ندادند آموزش به نهاد بازار منتقل شود و دولتها وظایفشان را کاملا برعهده گرفتند. در این کشورها آموزش کاملا دولتی است.
5⃣ دولت سیزدهم که با شعار عدالت و مردمی بودن سر کار آمد قرار شد با توجه به هزینههای کمرشکن مدارس غیرانتفاعی برای طبقات پایین و اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی و تحقق کامل عدالت آموزشی به سمت تحول و کیفیت بخشی مدارس دولتی حرکت کند اما اخیرا طرحی به عنوان #پته_آموزشی نوشته شده و آقای رئیسی هم امضا و ابلاغ کردند! ایده پته آموزشی برای فریدمن تئورسیون لیبرال است که بنا بر شواهد جهانی و نظر کارشناسان خروجی آن عملا کمرنگ کردن نقش دولت در وظایف خود در آموزش و پرورش و سپردن مدرسه به نهاد بازار است!(نقد فنی)
eitaa.com/m_amin_rezai/2955.
eitaa.com/m_amin_rezai/2954
مساله مردمیسازی آموزش هم اگر ملاحظاتی که گفته شد رعایت نشود عملا مدرسه از ذیل دولت خارج و وارد بازار میشود.
◀️ بارها این نکته تاکید شده که سرمایهداری یک پدیده کاملا پیچده و به تعبیر شهید مطهری راس مسائل مستحدثه است لذا اگر از طرفی بر مبانی اسلامی مسلط نباشیم و از سمت دیگر بازی سرمایهداری و ورژنهای نو آن را دقیق نشناسیم با عناوین زیبا مثل کار تربیتی یا مردمیسازی در بازی سرمایهداری قرار میگیریم و تحقق عدالت که مهمترین وظیفه حکومت است را به دست خودمان عملا به حاشیه میبریم.
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
-708894975_-289913122.pdf
754.1K
🔻مقاله پته آموزشي؛ حق انتخاب يا مالكيت؟
@m_amin_rezai
185016067_-1286613574.pdf
227.2K
♦️بررسی و نقد ایده پته آموزشی
معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان
@m_amin_rezai
🔴 نفوذ اندیشه سند ۲۰۳۰ در سند تحول دولت سیزدهم در بخش آموزش و پرورش
🔰 بیانیه اعتراضی بیش از ۹۰ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور پیرامون سند تحول دولت سیزدهم در بخش آموزش و پرورش ( پته آموزشی)
🔻امروز با جدی شدن اراده استکبار، پیگیری سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ در حال پیشرفت است و تحت پوشش سند انتظارات دولت سیزدهم که مزیّن به اشعار انقلاب اسلامی است، اهداف خود را دنبال میکند.
🖇 متن کامل بیانیه را در لینک زیر بخوانید:
https://bdf.cfu.ac.ir/fa/237199
@m_amin_rezai
🔻"دین" یعنی "عدل" و عدل یعنی دین. هر جا دیدید میگویند: دین و اسلام هست و عدالت اجتماعی نیست بدانید دین اسلامش قلابی است!
✍ شهید بهشتی
@m_amin_rezai
🔸سهم مالیات در بودجه به بیشترین رقم در قرن اخیر رسیده؛ خبر خوبی است جهت عبور از نفت خواری با دوشرط
۱:طرح هایی مثل مالیات برعایدی سرمایه تصویب شود که مالیات فقط از مردم عادی گرفته نشود
۲:جلوی خصوصی کردن آنچه در قانون جز حقوق مردم است مثل آموزش وبهداشت گرفته شود.
🔻نمیشود هم مالیات داد هم پول خدمات دولتی را
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
#نکات_بنیادین #کتابگو
🔻اگر انگیزه شخصی میتواند در جامعه سرمایهداری خود را به شکل مالکیت خصوصی و تضاد طبقاتی نشان دهد، همچنین میتواند خود را در جامعه مارکسیستی به شکل اداره خصوصی، مرکزیت قدرت و تضاد حزبی به منصه ظهور برساند، چنانکه تاریخ تجربه مارکسیستی جدید گواه این حقیقت است.
بنابراین، انگیزه شخصی، حقیقتی است که نمیتوان آن را از طریق قانونی در روابط اجتماعی از بین برد و همچنین نمیتوان به تضاد بین آن با منافع اجتماعی گردن نهاد.
نظام اسلامی مشکل این تضاد را با ایجاد پیوند و سازگاری بین دو قطب متضاد برطرف میکند؛ نظام اسلامی بدون آنکه در پی متزلزل کردن انگیزه شخصی باشد یا به نابودی آن فکر کند، با استفاده از دین به این انگیزه، مفهوم تربیتی جدیدی میدهد که با منافع اجتماعی و ارزشها و آرمانهای آن هماهنگی کامل دارد.
📚بارقه ها؛ شهید صدر، ص ۱۱۳
@m_amin_rezai
#زندگی_نوشت
✅ به ذهنم رسید به جای نوشه های تحلیلی یک دفعه هم برنامه روزنامه ام را بنویسم تا با ابعاد زندگی یک طلبه این موجوادات قریبِ غریب بیشتر آشنا بشید😊
🔻دیشب تا ساعت ۲.۵شب مقالاتی در مورد آمار زنان در مشارکت های اجتماعی در عرصه های مختلف را مطالعه میکردم پیرامون موضوع شناسی که در مورد یک کارگاه فقهی به عهده من سپرده شده بود
البته اگر هم میخواستم بخوابم طبیعتا در تعارض بین بازی کردن رئیس خونه تسنیم کوچولو و خواب من جانب من گرفته نمیشد و محکوم بودم به شکست😊
🔻بعد نماز کمی اینترنت گردی کردم البته فقط ایتا مونده اگه اینم فبلتر نکنند. آماده شدم برای کارگاه
🔻۷:۴۵ با موتور رفتم برای کارگاه فقهی حل مساله با موضوع هندسه حضور اجتماعی زنان در نگاه شریعت؛ بحث خوبی پیرامون روایات ستر و منظومه شریعت شکل گرفت
بعد جلسه با یکی از رفقا پیرامون روش های تحولی فقهی صحبت کردیم
🔻۹:۴۵تا اذان جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۲ در مرکز تحقیقات مجلس؛ مدتی دنبال چنین جلسه ای بود خیلی قابل استفاده بود
🔻۱۲:۳۰ اذان و نماز و کمی صحبت با یکی از کارشناسان پیرامون اقتصاد سیاسی
🔻۱۳:۳۰ اومدم پیش یکی از رفقا کمی استراحت کنم؛ بعد یک ربع خواب تلفن زنگ زد یکی از رفقا: حاجی اینا برات یه چیزی فرستادم چک کن، الان خوابم میاد، یک دقیقه طول میکشه. نگاه کردم برای یک پویش در مورد دستاورهای انقلاب در حوزه کشاورزی داریم یه عنوان جذاب برام بفرست! توی خواب و بیداری یه چیزی نوشتم قشنگ بود😂 دیگه تلفن بعدی؛ اینم از استراحت!
🔻۱۴:۴۵ نهار از خونه نیاورده بودم رفتم فلافل گرفتم و با یکی از رفقا خوردیم
🔻۱۵:۱۵رفتم حرم مباحثه شرایع الاسلام تا ۱۷۹ بحث خوب و عمیقی شد
🔻۱۷ تا اذان زیارت و نماز، نوشتن توئیت
🔻۱۷:۴۵ مطالعه کتاب بارقه ها شهید صدر
🔻۱۸:۳۰ حلقه مطالعاتی افق اندیشه( ارائه کتب عمومی شهید صدر برای جمعی از جوان ها) یک ساعت نیم بحث طول کشید؛ بحث خوبی بود
🔻۲۰: برگشت به خونه؛ توی راه صبح و شب پادکست رادیو مضمون قسمت تحلیل اندیشه های شریعتی را گوش دادم
🔻۲۱ شام و سریال
🔻۲۱:۳۰ حلقه مطالعاتی کتب محوری شهید مطهری؛ ارائه کتاب جامعه و تاریخ، آخر هفته ها را گذاشتم برا این جنس مطالعات و جلسات چون در طول هفته برا درس فقه و اصول هست. حلقه مطالعاتی یه طرح ۴.۵ ساله است برا مطالعه کتب متفکرین؛ اینترنت مشکل پیدا کرد جلسه افتاد برا فردا شب.
🔻۲۲:نوشتن یادداشت؛ بازی با تسنیم و...
مادرم گاهی میگند: شما توی مملکت کاره ای نیستی و این همه کار؛ به شوخی میگم دیگه زندگی ما همینه؛( معنای زندگی برا من همینه؛ تکاپو بین علم و آرمان)☺️
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
🔻بودجه۱۴۰۲نشان میدهد در بر همان پاشنه میچرخد بلکه بدتر! ظاهرا اینگونه تقسیم شده که سخنرانی و از مردم گفتن با آقای رئیسی باشد و سیاست گذاری ضدمردمی با بعضی!
حزب اللهی ها ناامید میشوید از این حرفها؟تقصیر کسانی که واقعیت میگویند نیست، آقای رئیسی را از این راه باز دارید تا دیر نشده..
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
♦️کف حقوق کارمندان امسال ۷م اعلام شده بنا بر"قانون خدمات کشوری"فاصله۷برابری پذیرفته شده، این یعنی حقوق ۵۰م (بعلاوه اضافات و خدمات)مدیران کاملا قانونی است!
به عنوان یک طلبه از فقهای شورای نگهبان میپرسم بر اساس کدام مبنای فقهی چنین فاصله حقوقی را پذیرفتید؟ آقای رئیسی از لایحه اصلاح حقوق ودستمزد چه خبر؟
✍ #محمدامین_رضایی
🔻این دو یادداشت را حتما بخوانید
🔽سیر حقوق و دستمزد و مساله تبعیض در جمهوری اسلامی
eitaa.com/m_amin_rezai/2196
🔽حوزه علمیه و مساله حقوق و دستمزد
eitaa.com/m_amin_rezai/2254
@m_amin_rezai
🔸لیبرال و نئولیبرال فحش سیاسی نیست که بشود به یک جناح و افراد نسبت داد. یک سری سیاست اقتصادی-فرهنگی است که عملا به نفع جریان سرمایه دار و ضد طبقات محروم و فرهنگ اسلامی است. شما میتوانید با اسم دین و انقلابی گری تمام این سیاست ها را اجرا کنید! از این جهت است که آگاهی از" اقتصاد سیاسی" بسیار مهم است.
🔻پیشنهاد میکنم این مقاله را همه؛ به ویژه فعالین انقلابی و طلاب "همه ما نئولیبرال هستیم" که قبلا هم معرفی شده، لطفا با دقت بخوانید
eitaa.com/m_amin_rezai/2575
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
#زندگی_نوشت
✅ پدربزرگم نامش #رجب بود. هر وقت ماه رجب می آید من بی اختیار به یاد او می افتم. آن پیرمرد زحمتکش؛ فقر و رنج روزگار او را به هجرت وادار میکند. با اهل و عیالش با الاغ میروند به کربلا، چند ماه توی راه بودند! به کربلا که میرسند در یکی از رواق های حرم حضرت ابولفضل ع ساکن میشوند. آنجا کارگری میکرده؛ دخترش همان جا به دنیا اومده، حدود ۵ سال کربلا ساکن بودند و بعدش بعضی شهرهای ایران یکی از اقوام میگفت: گاهی با دست اشاره میکرد همه این ساختمان ها را من ساختم( یعنی داخلش کار کردم) واقعش من همیشه به این افتخار کردم که اجدادم از توده مردم بودند، از طبقات پایین جامعه، من اگر هم به جایی برسم این نتیجه تلاش خودم باشد نه در امتداد ثروت و شهرت اجدادم
✅ من خیلی او را یاد نمیدهم اما به شهادت خیلی ها او آدم کثیر البکائی بود! بسیار گریه میکرد آن هم با صدای بلند؛ اشک خصوصا وقتی در راه بندگان خوب خدا باشد نتیجه قلب صاف است و روح تمیز و وسیله تقرب و اتصال است به آسمان! انسان های صاف و ساده قدیمی اینگونه بودند اقتضائات روزگار مدرن غالبا انسان ها را کدر میکند و روح اگر کدر شد اشک انسان هم خشک میشود! این تیکه صوت بخشی از تعزیه روستای ماست، پیرمردی اذان میگوید اگر دقت کنید یک صدای زمینه دارد، گریه بلند یک پیرمرد(https://eitaa.com/m_amin_rezai/2968) که با شنیدن اذان هم اینگونه ناله میکند، این پیرمرد پدر بزرگ من است! همان کربلایی رجب، من از او فقط یاد دارم وقتی برایش سوره های قران میخواندم تشویقم میکرد.
✅ دوست دارم در همه آن سالها که در جوار قبر ابی اعبدالله ع زندگی میکرده در میان اشک هایش یک بار هم در کنار ضریح آرزو کرده باشد شبیه طلبه های نجفی از نسلش عالمانی هم باشند؛ نمیدانم چنین آرزویی کرده یا نه ولی من تلاش میکنم چنین نوه ای باشم برای آن پیرمرد رنج دیده کثیر البکا؛ برای او و اجدادم که بخاطر علقه های دینی نام زیبای رجب را برایش برگزیدند.
برای شادی روح همه اموات خصوصا آن پیرمرد با صفا، کربلایی رجب فاتحه ای را بخوانید.
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
به بهانه پته آموزشی؛ طرح جدید دولت درباره آموزش و پرورش؛
⁉️ چرا عدالت آموزشی خیلی اهمیت دارد؟
📝به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا،
محمدامین رضایی
🔺امروز لیبرالترین کشورها مثل آمریکا هم ترمز خصوصیسازی در آموزش را کشیدند. از وجوه مشترک کشورهای موفق در امر آموزش مثل کشورهای اسکاندیناوی این است که اجازه ندادند آموزش به نهاد بازار منتقل شود و دولتها وظایفشان را کاملا برعهده گرفتند.
🔺دولت سیزدهم که با شعار عدالت و مردمی بودن سر کار آمد، قرار شد با توجه به هزینههای کمرشکن مدارس غیرانتفاعی برای طبقات پایین و اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی و تحقق کامل عدالتآموزشی به سمت تحول و کیفیتبخشی مدارس دولتی حرکت کند اما اخیرا طرحی با عنوان پته آموزشی مطرح کرده است!
🔺ایده پته آموزشی برای فریدمن تئورسیون لیبرال است که خروجی آن عملا کمرنگ کردن نقش دولت در وظایف خود در آموزش و پرورش و سپردن مدرسه به نهاد بازار است!
🔺بارها این نکته تاکید شده که سرمایهداری یک پدیده کاملا پیچیده و به تعبیر شهید مطهری راس مسائل مستحدثه است لذا اگر از طرفی بر مبانی اسلامی مسلط نباشیم و از سمت دیگر بازی سرمایهداری و ورژنهای نو آن را دقیق نشناسیم با عناوین زیبا مثل کار تربیتی یا مردمیسازی در بازی سرمایهداری قرار میگیریم و تحقق عدالت که مهمترین وظیفه حکومت است را به دست خودمان عملا به حاشیه میبریم.
🖇مشروح یادداشت:
https://rastakhabar.ir/?p=3808
✔️ رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران
https://eitaa.com/joinchat/4208328965C6662c183fb
🔻جناب آقای حاج علی اکبری و...که آن روزها به سبب ندانستن "اقتصاد سیاسی" سیاسیت های تعدیل اقتصادی را فتح خرمشهر و مردمی سازی نامیدید وقت آن است از مردم محروم عذرخواهی کنید. خروجی آن سیاست ها چیزی جز گران کردن زندگی و تولید ناامیدی بود؟ متاسفانه از بدنه کارشناسی لیبرال بازی خورید و ارزشها را خرجشان کردید!
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
هدایت شده از مستضعفین تیوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ با این رویکرد، #عقبماندگی_در_عدالت خیلی هم عجیب نیست!
🔹 در کنکور ۱۴۰۱ بیش از ۹۹ درصد رتبههای زیر ۳۰۰۰ از #مدارس_غیردولتی بودند! ۵۵ درصد از قبولیهای دانشگاه شریف نیز سهم دهک دهم بود! از طرف دیگر طبق آمار مرکز پژوهشهای مجلس، فقط در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تعداد دانش آموزان ترک تحصیل کرده و بازمانده از تحصیل بیش از یک میلیون نفر است.
🔸 به عبارتی وقتی #حق_آموزش تبدیل به کالا شود، پولدارها کالای با کیفیتتری میگیرند؛ ندارها هم یا کالای کم کیفیتتری میگیرند یا کلاً از آڼ محروم میشوند.
🔹 احتمالاً عمدهی این ندارهای بیمدرک هم یا به لشکر بیکاران اضافه میشوند یا به سراغ کارگری میروند!
🔸 حالا وزیر علوم میفرمایند که «این فرد زیر دیپلم، چون زودتر وارد بازار کار شده از یک فارغ التحصیل دکتری، ۱۵ سال در زندگی جلوتر است! بنابراین ما چقدر حقوق بدهیم که این ۱۵ سال عقبماندگی را بتوانیم جبران کنیم؟!»
🔹 این در حالی است که دولت برای محصلین سالها هزینهی مادی و معنوی میدهد و منزلت اجتماعی، امکان اشتغال و درآمد بهتر را برایشان فراهم میکند. در عوض -به جز برخی رشتهها- هیچ تعهد و تضمینی هم از آنها برای خدمت نمیګیرد.
🔸 حالا گذشته از کسانی که دنبال مهاجرت یا اشتغال در بازار آزاد هستند؛ برخی برای خدمت در دولت، با چنین استدلالهایی -شبیه آقای وزیر- حقوقهای چندین برابری نسبت به آن طبقه بازمانده از تحصیل برای خود مطالبه میکنند.
🔺 و اینگونه #تبعیض_آموزشی، #تبعیض_حقوق_و_دستمزد را تقویت میکند.
🎬 @Mostazafin_TV
هدایت شده از کانال رسمی ستاد مرکزی اعتکاف
🔻 ثبت نام شرکت در مراسم اعتکاف قم از 25 دی تا 7 بهمن 1401
https://itikaf.ir/?p=1053
🔻سامانه اعتکاف:
https://itikaf.ir
🔻کانال رسمی ستاد مرکزی اعتکاف در ایتا:
eitaa.com/itikaf_ir
🔻سامانه ثبت نام خادمان اعتکاف قم
https://itikaf.ir/?p=439
🔹علاقه مندان ثبت نام کنند تا در صورت کمبود خادم، در خدمت عزیزان باشیم
🔺 روابط عمومی ستاد
بازگشت || محمدامین رضایی
🔻 ثبت نام شرکت در مراسم اعتکاف قم از 25 دی تا 7 بهمن 1401 https://itikaf.ir/?p=1053 🔻سامانه اعتکاف
به همه به ویژه دوستان جوانم پیشنهاد میکنم در سال یک فرصت هایی را برای خودتون اختصاص بدید ما در دنیای مدرن به ویژه با گسترش فضای مجازی بیش از حد در "جلوت" زندگی میکنیم. یک فرصتهایی نیاز داریم به "خلوت" مشکلات معیشتی، کار، درس و... همه را میدانم ولی ما بیش از هر چیز انسانیم، موظفیم گاهی خلوت را، انزوا را، تنهایی را به معنای درستش تجربه کنیم،برای خودِ خودمون وقت بگذاریم، اعتکاف چنین فرصتی است. هر جای ایران هستید این فرصت را از دست ندید
@m_amin_rezai
🔸شخصا به این وعده دولت اعتماد کردم و حالا مثل خیلی ها دیگر برایم امکان خرید وسلیه نقلیه نیست. حقیقتا به اعتماد مردم خیانت شد!
🔻اول قرار شد تولید خودرو افزلیش پیدا کند و قرعه کشی حذف و قیمت ها ارزان شود، بعد واردات خودرو مطرح شد، بعد آب باریکه قرعه کشی هم بسته شد و خودرو به بورس آمد تا عملا گران تر به دست مردم برسد حالا هم باید از قبل همه پول ماشین در حساب باشد و الا حتی نمیتوانی ثبت نام کنی! دولت آقای روحانی خانه دار شدن را به رویا تبدیل کرد ظاهرا دولت آقای رئیسی ماشین دار شدن را هم میخواهد اضافه کند! این چه نوع سیاست گذاری است که خروجیش به نفع سرمایه داران و ضرر مردم است؟ چه باید گفت که به اسم دولت مردمی اینگونه به مردم ظلم و توهین میشود؟
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔸این را با همه وجودم میگویم کاش مرگ من می رسید و این روزها را نمیدیدم که به اسم انقلابی گری و مردمی سازی اینگونه در حق مردم و دانش آموزان محروم این سرزمین ظلم میشود!😔نتیجه این سیاستها چیزی جز #ذبح_عدالت_آموزشی، حذفِ طبقات محروم از فرصت پیشرفتهای علمی و مناسبات حکمرانی نیست.
🔻بیش از این درباره عدالت آموزشی زیاد نوشتم و مستدل طرح کردیم از آثار ضد عدالت کالایی کردن آموزش؛ نمیدانم دیگر نوشتن اثری داشته باشد؛ درد اینجاست در دولتی که شعار عدالت و انقلاب سر میدهد چنین اتفاقات ننگینی در حال رخ دادن است! جز این فریادهای بغض آلود چیزی برای ما نمانده است!
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
💠تشدید کالاییسازی آموزش
🔹مدرسه بهعنوان یک نهاد عمومی و اجتماعی نباید تبدیل به مرکز و سازوکاری برای بازتولید مناسبات طبقاتی شود. ما به تمام معنا آموزش را به کالا تبدیل کردهایم. شاید طنز باشد، ما یک زمانی در دانشگاه یا در کارهای پژوهشی باید اثبات میکردیم که آموزش در ایران کالایی شده، از آن طرف مقامات آموزش و پرورش این موضوع را نمیپذیرفتند؛ اما الان خود مقامات عالی آموزش و پرورش صراحتاً با مقایسۀ مدرسه با پمپ بنزین یا رستوران اظهار میکنند که هرکس پول بیشتری بدهد، طبیعی است که از مدرسه و امکانات آموزشی باکیفیتتری برخوردار باشد؛ یعنی قبح قضیه ریخته است و مسئله را عادی و موجّه جلوه میدهند. عادی جلوهدادن این مسئله از جانب مسئولان وزارت آموزش و پرورش فاجعهبار است. وزارتخانهای که باید مانع از کالاییشدن آموزش شود، به نهادی تبدیل شده که همۀ سیاستهایش در راستای کالاییکردن آموزش است.
🔹بعد از انقلاب هم بهتدریج فضایی ایجاد شد تا گروههای مذهبی درون قدرت و طبقات بالا خودشان را از بقیه جدا کنند و مدارس خاص خودشان را داشته باشند؛ اما این روند کالاییشدن با تجاریشدن آموزش هم همراه شد و در مدارس خصوصی متوقف نماند؛ بلکه انواعی از مناسبات بازارگرایانه به درون مدارس دولتی تعمیم داده شد و در دهه اخیر تحت عنوان الگوی اقتصادی آموزش در دستور کار قرار گرفت؛ اینکه مدرسه باید درآمدزایی کند و دستش به جیب خودش باشد؛ سیاستهایی نظیر خرید خدمات آموزشی، ایجاد مدارس چارتری یعنی خرید ظرفیت خالی مدارس خصوصی، واگذاری اداره مدارس دولتی به بخش خصوصی، و حالا هم کوپنیسازی مدارس در دستور کار دولت قرار گرفته است.
🔹کوپنیسازی مدارس صرفاً نوعی بازارسازی برای مدارس خصوصی است و هیچ رقابتی بین مدارس دولتی ایجاد نمیکند و اساساً خود این رقابتیکردن مدارس هم برگرفته از روایت بازارگرایانه و بنگاهداری است و مورد نقدهای جدی قرار دارد. کوپنها سقفی دارند و هرکس مدرسه بهتری میخواهد، باید رقمی بالاتر از رقم کوپن از جیب بپردازد. یعنی رقم کوپن میشود مبنای ضعیفترین نوع مدرسهها و مدارس دولتی را هرچه فقیرانهتر میکند. کوپنیسازی مدرسه در اکثر کشورهایی که تجربه شده، پیامدهای منفی داشته است.
🔹در ایران هم ادعا این است که ما مدارس خصوصی یا غیرانتفاعی را تأسیس کردیم که یک رقابتی ایجاد شود تا مدارس دولتی هم خودشان را ارتقا دهند اما چنین اتفاقی نیفتاده بلکه چون هدف صرفاً مالی بوده از یکسو به گسترش مدارس خصوصی غیراستاندارد و بیکیفیت و از سوی دیگر به کشاندن مناسبات بازاری به درون مدارس دولتی منجر شده؛ چیزی که تحت عنوان خصوصیسازی پنهان از آن یاد میشود که همگی در راستای تشدید کالاییسازی آموزش است. حالا میبینیم دولت بهصورت همزمان هم کوپنیسازی مدارس و هم افزایش سهم مدارس هیئت امنایی (که دولتی هستند اما با شهریههای کلان اداره میشوند) را در دستور کار قرار داده که هر دو تداوم یک سیاست غلط هستند.
🔹در تابستان اخیر همایشی دربارۀ عدالت آموزشی برگزار شد، یکی از وزرای پیشین آموزش و پرورش نکته قابلاعتنایی را گفت که کمتر به آن توجه شد. ایشان البته از منظر نقد میگفتند که ما در ایران شش، هفت نوع مدرسه داریم، منتهی مهمترین دلیل این تنوعدادن به مدرسهها ایجاد جاذبه برای خانوادهها بوده که بتوان از آنها راحتتر پول گرفت. ایشان در تأیید این گزاره مثال جالبی هم زدند و گفتند در یکی از مناطق تهران نزدیک به ۳۰ درصد دانشآموزان مقطع ششم ابتدایی منطقه در مدرسۀ تیزهوشان ثبتنام شدهاند؛ درحالیکه استاندارد ثبتنام حدود ۳ درصد است و این میزان ثبتنام صرفاً با هدف دریافت شهریه انجام شده است.
✍ رضا امیدی
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
🔰انقلاب هوش مصنوعی و ضرورت توجه بیشتر حوزه علمیه به این عرصه
🔹The Heart of Imam Hussain
He was a man of peace, and he lived his life that way.
He was a man of fairness, and he lived his life that way.
He was a man of justice, and he lived his life that way.
🔸But when the time came for him to stand up and fight, he did so without hesitation or fear.
Because Imam Hussain believed in standing up for what was right, even at the cost of his own life;
because Imam Hussain believed in protecting those who couldn't protect themselves;
because Imam Hussain believed in defending freedom from tyranny…
🔹And because Imam Hussain believed in fighting for justice for those who were oppressed…
He stood up to Yazid's army when they came to kill him and his family on Ashura.
💢 متن بالا، شعری زیبا درباره حماسه امام حسین علیه السلام و مصائب کربلا به زبان انگلیسی است که از ساختار متقنی نیز برخوردار است. نکته جالب در مورد شعر این است که شاعر آن، هوش مصنوعی است و انسان نیست. در واقع این شعر توسط سایت copy.ai و به درخواست بنده سروده شده است. تنها کاری که من انجام دادم این بود که از هوش مصنوعی سایت درخواست کردم شعری در مورد حماسه امام حسین بسراید!
🔹در مورد هوش مصنوعی و انقلابی که می تواند در عرصه تولید محتوا انجام دهد سخنان بسیاری گفته شده است. با اینحال این مساله چندان توجه مراکز تصمیم گیر در ایران را به خود جلب نکرده است. تصور اینکه شما بتوانید یک کتاب علمی و بدیع را در کسری از ثانیه ایجاد کنید، امر قابل ملاحظه ای است.
🔸در واقع بسیاری بر این باورند که عمر تحقیقات کنونی و تولید محتوا به سبک حاضر چندان به درازا نخواهد انجامید. در عصر هوش مصنوعی افرادی موفق تر از دیگر ظاهر می شوند که بهتر از ابزار هوش مصنوعی بهره برند. همین حالا نیز بسیاری از آژانس های تبلیغاتی در جهان از هوش مصنوعی برای تولید محتوای شبکه های اجتماعی خود استفاده می کنند. هوش مصنوعی حتی می تواند رمانی کامل برای شما بنویسد؛ برای نمونه سایت sudowrite.com از بهترین هوش مصنوعی برای خلق یک رمان جدید بهره می برد و می تواند رمانی چند صد صفحه ای را در کسری از ثانیه خلق کند!
🔹پیش بینی می شود که در آینده ای کوتاه، هوش مصنوعی قادر به نگارش پایان نامه ها و مقالات علمی به صورت کامل هم باشد. البته همین حالا نیز برخی از سرویس های هوش مصنوعی این امکان را فراهم کرده اند اما به نظر می رسد در آینده ای نزدیک، هوش مصنوعی می تواند سوالات فرعی و اصلی و همچنین متغیرهای یک پایان نامه را بر اساس فاکتورهای مشخص تنظیم کند.
🔸بهرروی آنچه روشن است سرعت بالای تحولات مربوط به هوش مصنوعی در جهان است که لازم است متخصصان ایرانی نیز توجه بیشتری نسبت به آن داشته باشند. مراکز علمی از قبیل حوزه علمیه نیز اگرچه در سالیان اخیر در این زمینه اقداماتی داشتهاند، با اینحال به نظر می رسد که راهی طولانی جهت بهره مندی هرچه بیشتر آن از ابزارها و فوائد هوش مصنوعی وجود داشته باشد.
✍️ حجت الاسلام دکتر محمدمهدی چگینی
#یادداشت
#هوش_مصنوعی
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
🔸حالا که بحث #مولد_سازی اموال دولت مطرح است قرار بود پایان برنامه پنجم توسعه(برنام ششم تمام شد!) ۲۵٪اقتصادما سهم تعاونی ها شود جهت فقر زدایی از سه دهک اول جامعه،۳۰٪از کل درآمدهای حاصل از واگذاری ها ذیل اصل۴۴هم در قالب تعاونی فراگیر به مردم محروم داده شود
🔻 #سهمِ_فقرا از این واگذاری ها ومولدسازی ها کجاست؟
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca