eitaa logo
محسن قنبریان
17.6هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
901 ویدیو
111 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
8-تحلیل قدسی روضه ها.mp3
5.51M
🔆 تحلیل قدسی روضه ها جلسه هشتم 🔸قرآن درباره خون وگوشت قربانی میفرماید :به خدا نیل نمی کند !تقوای شما به خدا میرسد(۳۷حج)؛اما درباره حضرت مسیح(ع) میفرماید:"رافعک الیَّ"به سمت خودم بالایت میبرم(۵۵آل عمران)واقعا هم عیسی (ع)آسمان رفت... 🔸 در روایات صحیح تر از مقاتل درباره علی اکبر (ع)داریم:" بأبی أنت و أمی دمک المرتقی به الی حبیب الله"! خون تو به سوی رسول الله بالا رفت."یرفع دمک بکفّه الی أعنان السماء لایرجع منه قطره"پدرت با کف دست خون ترا به آسمان بالا می داد ویک قطره هم برنگشت.(کامل الزیارات ص۲۳۹). ⬅️خون علی اکبرهم رافع به سمت پروردگار شد .این مقام مسیحایی داغ او را بر سیدالشهدا سنگین تر کرد : " یبکی علیک محترقا قلبه "در حالیکه قلبش آتش گرفته بود برتو می گریست. "لا تسکن علیک من ابیک زفره": دیگر پدرت از ناله جانسوز آرام نمی شد. 🔸 لذا در ادب زیارتش حضرت فرمود به موضع قبر علی اکبر که رسیدی "تضع خدَّیک علیه"گونه ات را بر قبر بگذار(شبیه کار سیدالشهدا با او) "وتقول اللهم ربّ الحسین ٳشف صدر الحسین"! پس معلوم است جراحت سینه حسین از شمر نیست از داغ علی اکبر است ... 🔹تفصیل مطلب را در فایل صوتی بشنوید. ☑️ @m_ghanbarian
🛢 روحانی و مصدق هر دو تحریم نفتی شدند. پول ها بلوکه شد. بدهی ها را ندادند. قرض هم ندادند. آمریکایی ها به هر دو نارو زدند. هردو به گزینه فروش نفت به ملت ایران روی آوردند! نفت، ملی ماند اما هسته ایِ بومی شده و ملی...! ☑️ @m_ghanbarian
⭕️استقبال رهبر انقلاب از شفافیت/ مطالبه رهبری برای تهیه طرحی به منظور ایجاد شفافیت در دفتر ایشان 🔸احمد توکلی نماینده سابق مجلس و رئیس هیات‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در مصاحبه با روزنامه اعتماد(99/5/26): 🔹من آذر ماه ۹۷ خدمت رهبری رسيدم و به ايشان گفتم كه شما درباره شفافيت بالاترين و برترين حرف را زديد و هيچ‌كس بالاتر از شما حرفی نزده و نمی تواند هم بزند. شما فرموديد كه مردم از همه‌ چيز جز مسائل امنيتی و دفاعی بايد مطلع باشند ولی امروز ما شاهد آن هستيم كه حدود ۹۰ درصد اين نامه‌ها كه روی آن مُهر محرمانه زده می شود، بی خود است و توهم افراد است كه باعث شده كه فكر كنند مردم نبايد از اين مسائل مطلع شوند. من در آن ديدار به رهبری عرض كردم حالا كه شما همچين حرفی زده‌ايد، برای شفافيت از دفتر خودتان شروع كنيد، آن‌وقت سازمان و نهادهای مثل بنياد مستضعفان هم ديگر نمی توانند از اين مساله پيروی نكنند. ايشان آن زمان به من فرمودند كه طرح شما چيست. من هم گفتم طرحی را تهيه كرده و تقديم شما خواهيم كرد تا شفافيت از دفتر شما شروع شود كه ايشان از گفته من استقبال كردند. 🔹پس از آن ديدار من با همراهی جمعی از كارشناسان زبده كه عمده آنان را جوانان تشكيل می‌دادند، طرحی تهيه كرده و آن را تقديم دفتر رهبری كردم. اتفاقا آن زمان جوانانی را كه در تهيه اين طرح ما را كمك كرده بودند هم خدمت رهبری معرفی كردم تا ايشان بدانند كه چه نيروهای خوبی در همين گوشه و كنارها پيدا می شوند ولی متاسفانه در دفتر رهبری از اين مساله و طرح ما برای شفافيت استقبال نشد و حقيقت اينكه من هم ديگر نرسيدم تا اين مساله را با رهبری در ميان بگذارم اما حتما آن را پيگيری خواهم كرد. حرف من اين است كه رهبری از اين مسائل استقبال می كند ولی نيروهايش به هر دليلی اين‌ كار را نمی‌كنند البته نيت بدی هم ندارند؛ چراكه دو فرد خيرخواه می توانند نظرهای مخالف هم داشته باشند. 🔖در اینباره یادداشت آیا بیت رهبری سخنگو لازم ندارد؟! را بخوانید https://eitaa.com/m_ghanbarian/1136
مصلحت و عدالت در سیره امیرالمومنین.mp3
28.77M
⚖صوت کامل لایو عدالت و مصلحت در سیره امیر المومنین(ع) 🔺تقلیل ندادن عدالت به عدالت قضایی و مبارزه با فساد 🔺پرونده امیر(ع) در عدالت اقتصادی و دو محور اصلی آن؟ 🔺معنای مصلحتی که می تواند با رفتاری عدالت طلبانه معارض شود؟ 🔺مصلحت نظام از تعریف رهبران تا آنچه شده! 🔺عدالت قضایی امیر(ع) به دوره بعد از حکمیت و قبل از حکمیت قابل تقسیم است. 🔺برخی فرارها و اختلاسها پس از شورش های 6گانه به همه نواحی مملکت و تجزیه آنهاست نه دوره استقرار و مبسوط الیدی حضرت. 🔺برخی عذر های جمهوری اسلامی 🔺وچندین مطلب دیگر محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
1_436318401.pdf
150K
🔰پیوست1 لایو عدالت و مصلحت در سیره امیر المومنین (ع) روایتی صحیح السندکه امیر(ع)25 برنامه اصلاحی خود را اعلام می کند. برخی اقتصادی و در دو محور عمده عدالت اقتصادی(توزیع عادلانه منابع ثروت/ توزیع عادلانه درآمدها) است. اما از تدریج در تحقق آنها خبر می دهد بخاطر مصالح واقعی نه ساختگی! با دقت ملاحظه کنید. ☑️ @m_ghanbarian
🔰پیوست 2 لایو عدالت و مصلحت در سیره امیر المومنین(ع) ❓مصلحتی که می تواند "موقتا" یک حق و عدلی را تعطیل کند کدام است؟! 1️⃣اولا اصل بر عدم تاخیر است: امیر المومنین در نامه 50 نهج البلاغه:"آگاه باشید حق شما بر من این است که...وحقی را که از آن شماست از موردش تاخیر نیاندازم وتا آن را به انجام نرسانم باز نایستم وهمه شما نزد من درباره حق مساوی باشید. وهرگاه چنین کردم نعمت خدا برشما تثبیت شده برشما لازم می شود از من اطاعت کنید واز دستورم تخلف نکنیدودر انجام کاری که به صلاح شماست کوتاهی نورزیدوبرای رسیدن به حق در امواج سختی ها فرو روید..." 2️⃣ثانیا مصلحت معارض باید اهم باشد و چاره دیگری هم نباشد. در خطبه 168 نهج البلاغه از تاخیر خود در باره حق عثمان(قصاص قاتلین) می گوید:"...اگر خوانخواهی عثمان تحقق پذیرد مردم سه دسته می باشند: دسته ای با شما هم رای هستند و گروهی با شما مخالفند وجمعی نه موافقند ونه مخالف . پس شکیبائی کنید تا مردم آرام شوند و دلها از تب وتاب بیفتد و حقوق از دست رفته به آسانی گرفته شود..." ⬅️توضیح:حکومت برای کف و سقفی تشکیل می شود: کف آن رفع هرج و مرج است که فرمود امیر فاسق هم از هرج ومرج مدام بهتر است/سقف آن هم اقامه قسط و عدل اجتماعی است. حالا اگر در روز اول این حکومت بعد از شورش و هرج و مرجی که 4ماه خانه عثمان محاصره و کشته شده است یکباره سراغ انتقام برود آن هرج ومرج ادامه می یابد و کف حکومت هم تامین نمی شود. تاخیر برای استقرار یافتن حکومت وبعد سراغ استیفای این حقوق رفتن حکم عقل است. این مثال در روزهای اول بیعت اتفاق افتاده و قابل سریان بر یک حکومت مستقر نیست الا همان هرج ومرج گسترده ثابت شود. 3️⃣نمونه های دیگر را در روایت کافی(پیوست 1)ملاحظه کنید که می فرماید:"اگر بخواهم مردم را به ترک آنها(25 بدعت شمارش شده)وادارم وبجای اصلی آنها برگردانم و به همان ترتیب که در زمان رسول خدا(ص)بود مقرر دارم لشکر از دور من پراکنده شوند تا جز خودم تک وتنها بجای نمانم ویا اندکی از شیعیان من ..." وهم فرمود:"اذاً لتفرقوا عنی: در اینصورت(اجرای این 25مورد)مردم از دورم پراکنده می شدند". ⬅️تدریج در اجرا با پیگیری مدام هم کاملا عقلائی است. آن مصلحت مزاحم تحقق فوری آن حقوق و عدالتها پراکندگی و زوال حکومت است نه رنجش خواص و کانونهای خاص! سریان این مصلحت به جای که بخلاف خواست عمومی عدالتی اجرا نمی شود درست نمی باشد. ☑️ @m_ghanbarian
🔰پیوست3 لایو عدالت و مصلحت در سیره امیر المومنین(ع) ❓"مصلحت نظام"در بیان و اندیشه بنیانگذار انقلاب و رهبران آن به چه معنا بوده است؟! امروز معمولا بنام مصلحت نظام برخی حقوق و عدالتها تعطیل یا به تاخیر می افتد. دقیقا "نظام" در این تعبیر به چه معناست؟! ❗️باید جای "نظام" معنایی بگذارید که وقتی بنیانگذار می فرماید:حفظ آن از اعظم فرائض است(صحیفه نور ج15ص203)/اهمیتش از حفظ یک نفر_ولو امام عصر باشد_ اهمیتش بیشتر است(صحیفه امام ج15ص365)/معنای درستی درآید. آیا مثلا جان وآبروی رهبر انقلاب از اعظم فرائض و مهمتر از جان ولیعصر است؟!! ⬅️این نظام یعنی نظام آرمانها و ارزشهای اسلام و روی زمین اسلام مستضعفان و محرومان! 1️⃣خود امام خمینی در ادامه همان جمله می فرماید:"برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا می کند برای اسلام"(توجه کنید) در اول وصیت نامه هم بخوبی این حقیقت را توضیح داده اند که ثقل اصغر(اهلبیت) خود را فدای ثقل اکبر(اسلام و نظام ارزشها و آرمانهایش) می کنند. 2️⃣رهبر انقلاب هم می فرماید:"نظام جمهوری اسلامی ،نظام آدم ها و اشخاص و افراد نیست؛نظام آرمانهاست"(80/8/9) در پایان سخنانشان در دانشگاه علم وصنعت هم از آن به "ساخت حقیقی" (مقابل ساخت حقوقی) تعبیر کردند(حتما رجوع کنید). 3️⃣این اسلام ،"وجود ذهنی " و مباحثات طلبگی نیست روی زمین اردویی دارد امام خمینی در نامه اش برای تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام به خوبی این مصلحت و نظام را معرفی می کند:"مصلحت نظام از امور مهمه ای است که مقاومت مقابل آن ممکن است را در زمانهای دور و نزدیک زیر سئوال ببرد و اسلام آمریکائی مستکبرین و متکبرین را با پشتوانه میلیاردها دلار توسط ایادی داخلی و خارجی بر آنان پیروز گرداند"(صحیفه امام ج20ص446) ⬅️مصلحت اسلام پابرهنگان مصلحت نظام است! *️⃣یک مثال عینی:اول انقلاب برای خانه دار کردن بیغوله نشین ها نیازمند زمین شهری شدیم. وزمین داران طبق قاعده فقهی مسلط بر اموال خود بودند و نمی شد ملزم به فروششان کرد. همین معنا از مصلحت نظام امام را واداشت علیرغم مخالفت مراجعی مثل آیت الله گلپایگانی طرح الزام فروش بیش از 1000متر را اجازه دهد.⬅️یعنی برای مصلحت پابرهنگان موقتا حکم شرعی الناس مسلطون علی اموالهم را تعطیل کند! ❗️تفاوت بین این مصلحت و معنا از نظام با آنچه چند دهه بعد شکل گرفت را با مثالی عینی در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
✅ این روزها دوباره بحث واگذاری اراضی و املاک مصادره ای به اشخاص خاص در جهت کارهای عام المنفعه، مدرسه، دانشگاه، خیریه داغ شده است. حجاب معاصریت هم محاسن را مخفی می کند هم معایب . پس از محقق کرکی( مدافع واگذاری اراضی فتح شده) محقق اردبیلی ای پیدا و آنرا نقد کرد. تجربه صفویه از این حیث درس آموز است. یادداشت سابق را بازنشر می کنیم: .................................... 💠درسی فقهی از تجربه صفویه! 🔹آیا دانشگاه(...)در تهران -با همه خدماتش- به یک مرکز "تبارگماری" بدل نشده است؟! آیا سرمایه اولیه آن و نمونه های مشابه اش در قم و تهران و... از اموال مصادره ای یا حاکمیتی و عمومی تدارک نشده بود؟! آیا امروز علیرغم ارائه خدمات علمی و فرهنگی، خانواده و فامیلی را بهره مندتر نکرده اند؟! 🔹آیا آنچه برخی نمایندگان ولی فقیه در مراکز استانها پس از چند دهه با جایگاه ویژه خود تدارک کرده اند، پس از خود به شخصیت حقوقی بعد واگذار می کنند یا همچنان بنام خودشان و در تصرف نزدیکانشان باقی می ماند؟! در بعضی استانها مجموعه ای تجاری، ساختمانی مفصل برای مصلا یا دفتر امام جمعه تدارک شده که معمولا به منصوب بعد منتقل می شود اما امتیاز دانشگاه، شبکه ماهواره ای، دهها مدرسه علمیه و...چه؟! واضح است مخارج و مایه اولیه اینها هم از اموال یا امتیازها و مساعدتهای دولتی یا سهم مبارک امام(ع) بوده است؛ که غیر از مصرف عام داشتن نباید حیاط خلوت خانوادگی شود! 🔹نمونه ها منحصر به این موارد نیست و این نوشتار دنبال فهرست کردن موارد نیست بلکه توجه به درس مهمی از تجربه صفوی را منظور دارد 🔷تجربه صفوی: در استفاده از اراضی خاص و منابع عمومی توسط علماء اسلام -که در دولت صفوی محترم شده بودند- بحثهای فقهی عمیقی بین علماء تراز اول شیعه شکل گرفت. یک طرف محقق ثانی بود که از اراضی ای در عراق برای خود در راستای مقاصد دینی بهره می برد؛ و در طرف دیگر مقدس اردبیلی بود که اصلا بخاطر پرهیز از این استفاده ها -حتی برای خدمات عمومی- به "مقدس" لقب گرفت. در اینباره رساله های فقهی نوشته شد که ۴تا از آنها در کتاب الخراجیات توسط جامعه مدرسین یک جا چاپ شده است. 🔹از جمله خورده هایی که مثل فاضل قطیفی به طیفِ بهره مند از منابع عمومی می گرفت این بود: مالی در اختیار فقیهی گذاشته شود تا رفع نیاز عامه کند و خودش در صورتی که محتاج است از آن بهره برد؛ حال اگر چنین فقیهی حیله شرعی بکار برد و آن مال را به ملکیت فرزند یا همسرش درآورد تا با اشکال احتیاج روبرو نشود، این یک حیله شرعی است!(ر.ک:السراج الوهاج لدفع عجاج قاطعه اللجاج/شیخ ابراهیم قطیفی). در مقابل، سادات و روحانیونی که چنین اقطاعی از سوی حاکمیت به آنها واگذار شده بود به عمل فقهای بزرگ شیعه مثل سید مرتضی و علامه حلی استناد می کردند که چندین قریه در تصرف داشتند! مخالفین نیز در دفاع از آن فقهای بزرگ اصرار داشتند که حتی خط علامه حلی را دیده اند که آن زمینها را به دست خود احیاء و سپس وقف عام کرده؛ نه اینکه زمین آباد را از حاکمان گرفته و حالا ملک خانوادگی شده باشد! 🔹مقدس اردبیلی در رساله خود غیر از اشکال کبروی به این زمینها -که اصلا چون فتوحات مأذون از امام معصوم نبوده، اینها قابل خراج گذاری نیست- صغرویا هم این اشکال را مطرح می کند که: چگونه یکی از ما[علماء] میتواند اموال زیادی را بیش از حد حاجت خود بگیرد در حالیکه اصل آن از آن تمام مسلمانان است یعنی باید در مصالح عامه مانند بنای مسجد و پل، آن هم به امر امام(ع) یا نائب او خرج شود.(ر.ک:رساله خراجیه مقدس اردبیلی در کتاب الخراجیات). 🔷درسی برای دهه پنجم انقلاب! نکته درس آموز آن مواجهه فقهی برای ما زیاد است. غیر از خانه ها و املاکی که به قیمت نازل، اول انقلاب به برخی مسئولان واگذار و امروز با متراژ های بالا و قیمتهای چند ده میلیاردی چالشی اجتماعی-سیاسی برای انقلاب شده؛ امتیازها و منابعی که برای کارهای عام المنفعه مثل دانشگاه اسلامی و حوزه علمیه و شبکه ماهواره ای و خیریه های بزرگ و... به برخی علماء داده شده است هم محل چالش است و نباید در تصرف خانوادگی و موروثی اینها قرار گیرد و الا با قصد اولی در تنافی است. 🔹درسیره سلف چنین بوده که پس از فوت مرجعی مُهر او شکسته می شد و اموال مورد تصرف ایشان نه به آقازاده او بلکه به اعلم بعد ایشان منتقل می شد؛ چیزی که در این سالها نقضش را سراغ داریم! 🔹همچنین اموال و امتیازهایی که از جانب نمایندگی ولی فقیه تدارک شده، منطقا باید به شخصیت حقوقی بعد(نماینده ولی فقیه بعدی)واگذار شود نه اینکه آنها اندوخته ای برای موقعیت بعدی آن فقیه(مثلا مرجعیت)قرارگیرد؛ یا خدای نکرده نوعی تبارگماری در آنها شکل گیرد و فامیل و خانواده ای را بهره مندتر کند...! 📝محسن قنبریان ۹۷/۱۱/۲۷ ☑️ @m_ghanbarian
🗡به محرم، جفا بس نیست؟! 🔺هیئت های مذهبی انقلابی و مکتبی همه به تبعیت از ولایت و مرجعیت، خود را تسلیم تصمیمات ستاد ملی کرونا کردند. فقط تقاضا کردند تصمیمات نهائی، زودتر بیان شود تا فرصت ابتکار و برنامه ریزی داشته باشند. 🔺پروتکل ها وقتی اعلام شد؛ حتی رئیس دولت گله کرد چرا اینقدر دیر؟! برخی جلسات بزرگ مجال تدارک جای مناسب و... نیافتند. باعین حال براساس آن پروتکل ها برنامه های ممکن، طراحی و تبلیغ شد. 🔺در این حین از قرار دادن 6000بازرس برای نظارت بر جلسات عزاداری(!)خبر آمد! به عزاداران دست داد اما گفتیم: آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟! 🔺رئیس جمهور در این خصوص، مرتکب هم شد و مغایر اصل 36 قانون اساسی اعلام کرد: کسانی که در ماه محرم پروتکل ها را رعایت نکنند، مجازات می شوند! برخی مجازات ها از امروز(25مرداد) ابلاغ می شود! (طبق اصل 36 تعیین مجازات فقط با روال قانونی مجلس و تایید شورای نگهبان انجام می گیرد!) گفتیم آخر از سیل اشتیاق مردم به سیدمظلومان خبر دارند که قابل مقایسه با نوروز و 13 به در و... نیست از اینروست که هول کرده می گذارند! 🔺فرمانده نیروی انتظامی و دادستان کل هم وارد شده و اعلام کردند باجلسات عزاداری متخلف از پروتکل ها، دوبار تذکر داده و بار سوم تعطیلش می کنند! باحیرت این سریال را تعقیب و باز گفتیم: این همه خط و نشان برای جلوگیری از افراط برخی هیئات دربرخی شهرهای محدود است که امر از مرجعیت و ولایت نمی برند! ولو اینها در شهرهایی که دچار تفریطند و عمده مجالس را تعطیل کرده اند، بر تفریط و تنگ گرفتن بر چند هیئت محدود که با رعایت تمام پروتکل ها مجلس گرفته اند می افزاید؛ اما صبر می کنیم تا جان شایسته ی عزادران در هیچ شهری با افراط هیچ هیئتی به خطر نیافتد! 🔺دو سه روز قبل محرم(28مرداد) معاون وزیر بهداشت یکباره پروتکل های مصوب قبل را جابجا و اعلام کرد: در ماه محرم عزاداری در فضای سربسته است! الان دیگر مجال جابجایی برنامه هم نیست و در بسیاری از مناطق و تایم های برنامه ریزی شده اصلا جز فضای بسته(با رعایت سخت گیرانه پروتکل های قبل) امکان برنامه نیست! قبول کنید دیگر دارد سخت می شود باور کنیم همه این سریال، اتفاقی و صرفا برای تضمین سلامتی مردم است! 🔅این انقلاب و نظام، پیروزی اش(57و 8سال دفاع مقدس)را مدیون محرم و صفر بوده است. استقرارش با وجود همه فشارها ونامردمی ها را هم مدیون پشتوانه مذهبی عاشورا بوده است. با جابجا کردن مکرر حدود آن بعد از استانداردهای دوگانه و خط و نشان های اضافه تر نیاز، شاید دیگر داریم به محرم جفا می کنیم! 📝محسن قنبریان ۹۹/۵/۲۹ ☑️ @m_ghanbarian
9-تحلیل قدسی روضه ها.mp3
8.21M
🔆 تحلیل قدسی روضه ها(۹) 🔸 عالم ملک حیاتش پنهان و عالم آخرت حیات در آن آشکار است(لهی الحَیَوان). اما اگر جمعی به "حیات طیب"رسیدند نبات وحیوان پیرامونشان هم تأثیرگرفته حیات برتری آشکار می کنند. سگ اصحاب کهف استثناء سگها نبود هر سگی با آن جمع ، آن می شد. همه سنگها شهادت سیدمظلومان را درک کردند اما سنگهای کربلا آشکار کردند.اسبها، همه در نهان امام شناسند ، اما ذولجناح آشکار کرد (مهمهماً باکیاً)... 🔸 آب نخوردن ابالفضل در علقمه ، فضیلت عباس(ع) نیست؛ذولجناح هم نخورد(شال رأسه ولم یشرب )... 🔸 دوبال بجای دستهای قلم شده، فضیلت اوست اما اختصاصی اونیست. غیر از جعفر طیار، مومنینی که عفاف و قناعت عالی داشته اند با بال محشور می شوند(ر.ک:مواعظ عددیه آیت الله مشکینی). 🔸فضیلت اختصاصی عباس(ع) ، رفعت ذکر ویاد او در علیین است(رفع ذکرک فی علیین)! علیین مقام لایدرک قرآن است که مقربان خاص از آن خبر دارند حال در آن مقام خاص الخاص، ذکر ونقل زبان ابالفضل است!... 🔸 این مقام را با سه قدم برای امام خود برداشت:ایثار، ابتلاء، فدا(فلقد آثر وأبلی وفدی اخاه بنفسه) . هر احسانی ایثار نیست؛گذشتن از حق وسهم خود بخاطر کسی ایثار است که "اعلی مراتب ایمان"و"افضل عبادت"است. ابتلاء، بعد ایثار است . برداشتن بلاء کسی و دچار ابتلاء شدن بخاطر کسی است. فدا، از ابتلاء هم بالاتر است. ابتلاء کسی را به تمامه برداشتن تا او رخاء و گشایش ببیند ، فداست. پدری که به بچه ی مبتلای خود می گوید من فدایت شوم یعنی دردت به جان من آید وتو نجات یابی. ابالفضل(ع)برای سید مظلومان این سه مرتبه را واجد شد که ذکر ویادش در حلقه علیین رفعت گرفته است..
23.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ اگر امسال نمی آمدید وعده رسول خدا(ص) به صدیقه طاهره(س) دروغ در می آمد! وحاشا که چنین شود! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
۱-کوفه، نهضت، نظام ؛ تاب آوری.mp3
15.56M
⭕️درس گفتارهای مجازی محرم۹۹ «کوفه؛نهضت،نظام؛تاب آوری» پرده اول: کوفه شهر نظام! ☑️ @m_ghanbarian