eitaa logo
محسن قنبریان
17.5هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
909 ویدیو
111 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📢 ۲۵سال افک؛ ۲۵سال تقی! حجت الاسلام قنبریان/هیات صاحب العصر اراک ۱۴۰۰/۴/۱۹ ▫️دستگاه افک! • افک برگرداندن واقعیت و منحرف کردن از وجهه اصلی است. گاهی با تهمت و بهتان به "حقی" و گاه با تطهیر و تنزیه "باطلی"! • قرآن می فرماید اتاق فکر و عملیات دارد: "الّذی تولّی کِبرَه" کسی که متولی کُر آن تهمت و معظم آن بود!(۱۱نور). چرخش طبیعی یک شایعه نیست، شارژر و موید نما دارد.(مثل افک به ماریه و استفاده از سوژه جریح...) • از کلمه "رعیت" در روایت پشت سر رهبر، فضا می سازد که: همه را رعیت خود می داند! از استناد رهبر به آیه "الفتنه اشد من القتل" نزد نیروهای مسلح، بهتانِ دستور شلیک و فرمان آتش در آبان۹۸ می سازد! • افّاک، یک درجه بالاتر از آن متولی، مبالغه کمّی و کیفی در افک است؛ آنقدر کامل و هنرمندانه که همه پذیر شود مثل سحر! اصلا ساحران فرعون را بنظر قرآن خَلق افک می کردند. اژدهای موسی(ع) طنابشان را نخورد، افک شان را خورد(۱۱۷اعراف). بت تراش، مجسمه ساز است اما کاهن و کافری که تئوری شرک را باور پذیر می کند، افّاک است و "تخلقون افکاً"(۱۷عنکبوت) کرده است. • از ویدئوی چند فحاش حزب اللهی یک مستند قوی بنام "بهتان برای حفظ نظام" می سازد و تئوری جواز بهتان برای حفظ نظام را به امامین انقلاب نسبت می دهد بالاتر به خوانش فقه شیعه نسبت دروغ می دهد و.../ بی بی سی افّاک اثیم است. ▫️چک و خنثی! افک چگونه خنثی می شود؟ • مرتبه اول خنثی سازی: قرآن می فرماید در این همه پذیری، چرا ظن خیر نزدی؟ و چرا بر زبان جاری نکردی این افک است(۱۲نور) این گفتن مهم است. می دیدی رهبر از "رعیت" چه معنای بلندی اراده کرده: کسانی که باید با آزادی و رفاه و اختیار و معنویت شان "رعایتشان" کرد. می گفتی او اهل فرمان آتش به مردم نیست؛ سال۸۸ جمکران می رفته و توسل می کرده که خونی ریخته نشود!مرتبه ی تقی شدن! رسیدن به یک وقایه و نگهدارنده که افک، کمانه کند! مرتبه تقی بالاتر از متقی است. تقی در عرف عرب، حایل و مانع مقابل گزندهاست. "سرابیلَ تقیکُم الحرَّ" در قرآن یعنی لباسی که از گزند گرما حفظتان کند. از این ابزارهای مادی و مناسبات انسانی بگیر تا فضایل و ارزشها. یعنی هیچ سوژه برای افک نگذاری! نظام اگر به مرتبه تقی رسید، فقط از مردمش نمی خواهد مقابل متولیان افک بگویند این افک مبین است و به نظامشان حسن ظن ببرند! بلکه سوژه دست نمی دهد. ۲۳۰کشته در خیابان که دو دسته اش براساس بیانیه شورای عالی امنیت و تقریر رهبری، بی گناهند، موجب نمی شد تا آنها سوژه افکش کنند! - بچه های بی ادب و فحاش خود در حزب الله را چه بنام سردار چه مداح چه افشاگر و هرچه، تنبیه می کرد تا بی بی سی افکِ "بهتان برای حفظ نظام" برایش نسازد! و... این مرتبه، تقی شدن است. ▫️۲۵سال افک؛ ۲۵سال تقی! همه چیزمان از امامت است و رسیدن به مرتبه آنها آرمان ماست. امام جواد(ع) در ۲۵سال عمر سرتاسر در افک و بهتان بود و همه را با مرتبه تقی بودن رفع و دفع می کرد: • بهتان عدم طیب مولد(العیاذ بالله) که امامزادگان هم باور کردند! تا چند سالگی حضرت باقی بود و کار به داوری قیافه شناس کشید!!!(الکافی ج۱ص۲۲۲) • بهتان امام نبودن بخاطر بچه سالی، که تا امتحان از او توسط زعمای شیعه کشید! و برخی برایش اسباب بازی آوردند! با بروز علم عجیبش، از بهتان، وقایه کرد و همه را دست به دهن کرد! • چسبیده به آن دامادی است برای مامون در آن کاخ مجلل با مراسم مغایر شئون اتفاق افتاد! ۱۰۰کنیز زیبا رو و مطربی مخارق! با تشر ولایی و تصرف خویش، مطرب را فلج کرد! • افاک اثیم پس از آن ادامه داد: تهمت مستی به امام!(بحار ج۵۰ص۶۲ ح۳۸) آنروز امام روزه بود با تقوایش، بهتان نچسبید و نفرین امام در غارت و اسارت عمربن فرج زود اثر کرد! از آن بالاتر تلاش برای صحنه سازی که امام را در مستی و بین زنان ببینند! قاضی القضات معتصم از این نقشه در اتاق فکر و عملیات خود خبر دارد! اما مرتبه تقی، هیچ بهانه ای دست نداد. بر زبانها بنام "المطهر"، "اطهر الناس"، "زکی" و... لقب گرفت. چاره اساسی برای خنثی کردن دستگاه افک، رسیدن به مرتبه ی تقی است. 🔺تفصیل را در فایل صوتی بشنوید 🔺مطالب مرتبط -نقد مستند بی بی سی "بهتان برای حفظ نظام" https://eitaa.com/m_ghanbarian/661 -فرعونی که هست موسایی که... https://eitaa.com/m_ghanbarian/1442 -تفسیر رهبر انقلاب از رعیت در نهج البلاغه https://eitaa.com/m_ghanbarian/2127 -فحاشی و... https://eitaa.com/m_ghanbarian/2131 -افتراء به رهبر انقلاب https://eitaa.com/m_ghanbarian/1730 ☑️ @m_ghanbarian
🔲 غِش! ☑️ @m_ghanbarian
🌱 تفاهم اجتماعی بر حدود حجاب الزامی • دانشگاه پزشکی شیراز در یک فرآیند، قانون پوشش خود را در ۹سال نهادینه کرد. • رویکرد صرفا انضباطی(گشت ارشادی) دهه قبل از ۱۵٪پرونده انضباطی به ۱٪کاهش یافت. * مراحل کار: • یک پیش نویس با ۴۰ساعت کار تخصصی ۱۰۰جلسه همفکری و بین معاونت های دانشگاه و نمایندگان تشکل های دانشجویی از همه طیف ها و امضاء نهایی. • تعیین ضوابط مصداقی و شفاف پوشش برای جلوگیری از برخورد سلیقگی. • توجیه و اقناع اولیه دانشجویان نسبت به ضوابط شفاف و مصداقی در بدو ورود بوسیله اساتید مشاور. • جداکردن خطای غیر تعمدی از اصرار و تعمد. • پایش دانشجویان ناقض ضوابط و تعیین کسانی که توضیحات اقناعی بیشتر لازم دارند با جلسات مشاوره اولیه.(اغلب در همین مرحله تمام میشود) • ناقضین مصرّ از سوی معاونت آموزش به مشاوره های تخصصی ارجاع میشوند. • مرحله آخر: شورای انضباطی(که از۱۵٪ به ۱٪کاهش مواجه بود) • درخواست ۲۰دانشگاه دیگر برای انتقال این تجربه. بیشتر بخوانید: https://www.farsnews.ir/news/13990418000756/ 🔅پ.ن: • پیامبر(ص) با زنان مسلمان پیمان و بیعتی منعقد کرد که: شرک نورزند، سرقت نکنند، فحشاء مرتکب نشوند، اولاد خود را نکشند(سقط جنین نکنند)و...(آیه۱۲ممتحنه) • از جمله مفاد این بیعت "لایَعصِینَک فی مَعرُوف": تورا در معروف، نافرمانی نکنند. برای "معروف" در آیه چند مورد و و معلوم در حوزه حضور اجتماعی زنان از سوی پیامبر(ص) مطرح شد.(ر.ک: الکافی ج۵ص۵۲۷/ تفسیر البرهان ج۵ ص۳۵۷تا۳۵۹) • توجه دارید بدون این بیعت هم شرک و سرقت و زنا و سقط حرام و آن معروف ها واجب بود؛ پس این بیعت برای چه بود❓ • بله! بیعت تاکیدی است اما بیعت هرچه باشد لازمه اش تعیین روشن و شفاف موارد بیعت است. معروفی که حالا کاملا شناخته شده است و غیر از نص شرعی، مورد هم واقع شده است. • این روند درست تحقق معروفها در جامعه است. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔲 غِش! ☑️ @m_ghanbarian
💢 هر چقدر هم که آیت الله جزایری، مهربان و قدر شناس باشد، ۵ماه بعد از نصب آقای شریعتی به سازمان استاندارد، بازدید از آنجا و تعریف و تمجید از ایشان آنهم در روزهای پایان دولت، نزد اهل سیاست و رسانه معنای دیگری دارد، حتی اگر قصد نشده باشد! بزرگانی مثل ایشان بهتر میدانند دولت رئیسی برای بخش قابل توجهی از مردم خسته و درمانده، آخرین امید است که نباید به یأس و تکرار همان تکراری ها و ابقاء همان ناکارآمدی ها بیانجامد. ان شاء الله رئیس جمهور منتخب هیچ تعریف و تمجید و سفارشی را چه در سطح ملی و چه جدی نگیرد و با وعده اش به مردم طاق نزند. * مطلب مرتبط: مردمی که سالها به گاری بسته اید چه؟ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1593 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
⭕️ امکان عدم موافقت رهبری با نظرات شورای نگهبان، شرعا چه نتیجه ای دارد؟! #یادداشت_فقهی_نه_صرفاً_سیاس
📈 یک شاهد آماری! چند یادداشت و استوری بنده درباره شورای نگهبان در ایام انتخابات، نه سر معارضه با این نهاد قانونی و نه انکار اختیار قانونی نظارت استصوابی و نه جانبداری از کاندیدای خاصی بود؛ بلکه صرفا در راستای تحقق مردم سالاری و مشارکت بیشتر بود. از جمله نتایج نظر سنجی کیوآنالتیکز پس از انتخابات این است: • ۳۴درصد شرکت کنندگان هم، عملکرد شورا را در این دوره ضعیف دیده اند ولی علی القاعده به حسب تکلیف و مصالح دیگر شرکت کرده اند. • کسانی که شرکت نکرده اند، ۷۰٪عملکرد شورا را ضعیف دیده اند. طبعاً این تنها عامل عدم شرکت آنها نبوده، اما قطعا سهم قابل توجهی در عدم شرکت دارد. ❗️پ.ن: ۱.اشکال موردی و صغروی به این پیمایش، که کسی منکر این نتایج شود! ؛ با پیمایش های علمی و مستقل دیگر قابل ارزیابی است. ۲. اشکال کلی و کبروی که: "اصلا نظر مردم نقشی در عملکرد این شورا ندارد؟!!" گرچه جوابش روشن است؛ اما در سخنرانی ۱۱شهریور۶۳ توسط امام خمینی هم داده شده است!(https://eitaa.com/m_ghanbarian/2164 ) محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
⭐️ نماز و پرواز امیرالمومنین(ع) فرمود: بالصلاة یبلغ العبد الی الدرجة العلیا با نماز بنده به برترین درجات می رسد. نماز و پرواز ، همذات (بیشتر از همزاد) هستند. احمد خطیری ، سیمای فطرت را در این عکس زیبا شکار کرد! دخترک زیبا، فرشته روح نمازگزاران است که تقلای پرواز و درجه علیاء دارد. مدال طلایش مبارک محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
تفاوت حقوق ها تا چقدر اسلامی است؟.mp3
10.48M
🔅تفاوت حقوقها تا چقدر اسلامی است؟! حجت الاسلام محسن قنبریان فروردین ۱۴۰۰ با جمعی از فعالان اجتماعی-فرهنگی ▫️گزارشی از وضع موجود ▫️استدلال براساس مبنای اصیل اسلامی(هم ترازی نه الزاما تساوی مطلق) ▫️استدلال دیگر در فرض رد مبنای بالا ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔸برنامه اول پیشرفت در بستر مجازی با موضوع: جبران خدمات و دستمزد در بخش عمومی از نگاه اسلامی ☑️ @m_
🔅 قاعده دینی پرداخت حقوق به مدیران حجت الاسلام محسن قنبریان • دربرنامه اول پیشرفت دانشگاه امام صادق(ع)، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت. ۱۵اردیبهشت۱۴۰۰ 🔗 با تشکر از سایت نسیم آنلاین جهت پیاده سازی و بارگذاری محتوا. بخش های یک تا سه: https://www.nasim.news/fa/tiny/news-2372986 https://www.nasim.news/fa/tiny/news-2373053 https://www.nasim.news/fa/tiny/news-2373421 • ۴نوع پرداخت از بیت المال • فاصله حقوق دریافتی افراد چقدر باید باشد؟ • تفاوت اجرت و ارتزاق • چه کارهایی قابل واگذاری به غیر است؟ • دستمزد انواع کار در اسلام • قاعده دینی پرداخت حقوق به مدیران • قاعده قدر الکفایه • برخورد حضرت امیر(ع) با قاضی القضات حکومت • کارمندان دولتی همانند کارمندان بخش خصوصی • حساب مدیران دولتی جداست! ☑️ @m_ghanbarian
✍🏻مطالب حجت الاسلام قنبریان در حوزه حقوق و دستمزد و نظام جبران خدمات 🔺قاعده دینی پرداخت حقوق به مدیران (بیان نیمه تخصصی) https://www.nasim.news/fa/tiny/news-2372986 https://www.nasim.news/fa/tiny/news-2373053 https://www.nasim.news/fa/tiny/news-2373421 🔺تفاوت حقوق ها تا چقدر اسلامی است؟ (بیان عمومی) https://eitaa.com/m_ghanbarian/2226 🔺نگاه فقهی به نظام جبران خدمات (بیان تخصصی) https://eitaa.com/m_ghanbarian/1991 چکیده ارائه این جلسه https://eitaa.com/m_ghanbarian/1990 🔺ارائه نظریه مبنای پیشنهادی برای لایحه پرداخت عادلانه خدمات دولتی صوت جلسه https://eitaa.com/m_ghanbarian/2829 تقریر جلسه https://eitaa.com/m_ghanbarian/2830 🔺عدالت حقیقی؛ زندگی زیر یک سقف حقوقی https://eitaa.com/m_ghanbarian/2096 🔺برنامه ثریا: تفاوت حقوق دولتی تا کجا شرعی است؟ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1887 🔺برنامه۱۴۰۰: وزرا و مدیران دولتی شرعا چقدر می‌توانند حقوق بگیرند؟ https://eitaa.com/m_ghanbarian/2099 🔺تبعیض جان سخت قانونی! https://eitaa.com/m_ghanbarian/2635 🔺منطق نظام پرداخت حقوق مقامات https://eitaa.com/m_ghanbarian/2639 🔺دو نکته و سه پیشنهاد https://eitaa.com/m_ghanbarian/2641 🔺خاستگاه تبعیض در حقوق کارمندان ۱- بدعت بیت المال خصوصی! https://eitaa.com/m_ghanbarian/2753 ۲- نگهداشت مالی ناقص و ناتراز https://eitaa.com/m_ghanbarian/2764 🔺فرض کنید یک علمی_تخیلی می بینید! https://eitaa.com/m_ghanbarian/2723 🔺اقتصاددان وقتی به نفع عموم مردم ایده پردازی نمی کند؛ برای کانون های ثروت می کند! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1849 🔺ریشخند به نهج البلاغه https://eitaa.com/m_ghanbarian/1940 🔺آیا حقوق های نا متعارف را میشود پذیرفت؟ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1942 🔺هفت سین سفره کوچک عدالت https://eitaa.com/m_ghanbarian/788 🔺شهید مطهری هم کمونیست بود؟! https://eitaa.com/m_ghanbarian/706 🔺کاریکاتور شدن نسبت کار-ثروت! https://eitaa.com/m_ghanbarian/886 🔺عدالت خواهان سرکار نروند! https://eitaa.com/m_ghanbarian/984 🔺قصه ی کارهای بی شأن و شأن های بیکار https://eitaa.com/m_ghanbarian/1199 🔺شاخص سه وجهی امیرالمومنین برای حکمرانی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1893 🔺تبعیض دو وجهی سیاسی-اقتصادی https://eitaa.com/m_ghanbarian/2210
‍ 🔰 امام زمان(ع)، بقیت اللهِ قرآن است. نه یعنی باقیمانده ی خدا! یعنی وجه باقی خدا. بقیت الله، «اولوا بقیه» میخواهد یعنی صاحبان بقاء. قرآن اینان راچنین وصف میکند: «ینهون عن الفساد فی الارض»: کسانی که از فساد در زمین جلوگیری میکنند(۱۱۶/ هود). یاران بقیت الله، اولوا بقیه اند. اهالی قعود و بیطرفان در مقابل فساد و ظلم، راهی به بقیت الله ندارند. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠ولایت بازی جای ولایت داری! رهبرانقلاب : 🌱جشن گرفتن برای تولد بنده غلط است، تولد امثال بنده هیچ جشنی ندارد و برگزارکنندگان آن مسئول عمر و مالی هستند که در این راه ضایع میشود، من از کسیکه برای تولد من جشن میگیرد به هیچ وجه تشکر نمیکنم و او را مسئول زیانهای این کار میدانم! ۸۵/۵/۳ 🌱فلسفه وجود بنده خدمت است، ما نوکر مردمیم و اعتبار و آبروی ما به اینست؛ اسلام این را برایمان معین کرده، ما حقی به گردن مردم نداریم بلکه مردم به گردن ما حق دارند! ۸۲/۱۱/۱۵ -مطلب مرتبط: مناسک شکرگزاری سلامتی رهبری بعد از ۳۷سال؟! https://eitaa.com/m_ghanbarian/218 ☑️ @m_ghanbarian
🔍 چه و از کی مطالبه کنیم؟! نخبگان اجتماعی و رسانه ای خوزستان مراقب باشند اعتراضاتِ بحران آب به مخاصمه مردم-مردم نیانجامد! پروژه های مربوط به انتقال سرچشمه های کارون به اصفهان و کرمان و یزد که بخصوص در این دولت اوج گرفت؛ در میزان و نحوه انتقال، باید عادلانه و عالمانه بازبینی شود؛ اما اعتراض از سیاستها نباید به دعوای خوزستان-اصفهان و... بیانجامد. مومنین! دچار "صرتم بعد الموالاه احزاباً" (بعد از یکپارچگی ، گروه گروه شدید) نشویم. همه باهم دنبال تحقق اصل ۴۸ قانون اساسی باشیم. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian