⭕️ چکیده جلسه سوم سخنرانی "وَلایت و وِلایت"
فاطمیه اول ۱۴۰۰
حجت الاسلام قنبریان
#بخش_اول
✅ مردم و وِلایت
- رهبر انقلاب در همان سخنرانی حکومت در نهج البلاغه:"از آنطرف مردم در تعبیر نهج البلاغه رعیت اند! رعیت یعنی آن کسانی، آن جمعی که رعایت آنان و مراقبت آنان و حفاظت و حراست آنان بر دوش ولی امر است...یعنی انسان راباهمه ابعاد شخصیتش، با آزادی خواهی، با افزایش طلبی معنوی اش، با امکان تعالی و اوج روحی اش، با آرمانها و اهداف والا و شریفش، اینها را با عنوان یک مجموعه در نظر بگیرید ،این باید با همه این مجموعه مورد رعایت قرار بگیرد"
پس بخاطر داشتن قدرت فکر، حق سئوال و بیان آزاد و بخاطر اختیار، حق انتخاب دارد، وِلایت یعنی حاکمی که با این رعایت ها مردم را به مقصد ببرد و الا کَت بسته به جایی بردن از هر جبّاری برمی آید.
۲- دزدیدن وِلایت از طریق یک نظام دیوانیِ متصلب از بالا به پایین و سلطه جو!
ممکن است وِلایت در جامعه با وَلایت تحقق یافته باشد اما نظام دیوانی و کارگزاران او در نصاب و تراز وِلایت عمل نکنند ،همان غلبه و سلطه( که ضد ولایت است) را اعمال کنند؛ اینجا هم وِلایت دزدیده میشود!
- حضرت امیر(ع) به مردم شهرهایش نوشت:" من عمّال و کارگزارانم را نفرستادم که به شما ظلم کرده یا اموالتان را بگیرند ،من آنان را فرستادم تا به شما دین و سنت را تعلیم دهند. هرکسی جز این کرد به من شکایت کنید"( شرح ابن ابی الحدید ج۱۲ص۲۲)
- در نامه ۱۹ نهج البلاغه به فرماندار خود در شهری که اهل ذمه ساکن اند می نویسد: دهقانان شهرت از تو ( در چهار چیز) شکایت دارند:
غلظت و تند خویی ات/ قسوه و دل سنگی ات/ احتقارا و تحقیر کردن آنان/ جفوه و جفاکاری ات!
- در زمان ما شده ولایتِ اداری!
از امام و رهبر انقلاب استفتائاتی است با عنوان ولایت اداری:
س: ...در جامعه از طرف مسئولین ادارات هرگاه حرکتی خلاف حق و قسط اسلامی و قانون و دستورات آن رهبر عظیم الشان انجام می گیرد و مورد سئوال افراد متعهد و کارمندان دلسوز به آن اداره قرار می گیرد...این مساله عنوان می گردد که اینگونه برخوردها با مسئولین برخلاف ولایت اداری است؛ و چون ولایت اداری به ولایت فقیه و ولایت امام و پیغمبر و خدا ختم میشود پس فرد معترض که از طریق قانون و پیروی دستورات آن رهبر اعتراض خود را به مسئولین اعلام داشته است کافر و ملحد است! خواهشمند است نظر شریف را در اینباره اعلام فرمایید
ج: بسمه تعالی ولایت اداری در اسلام نیست. کارمندان و مسئولین در ادارات فقط مسئولیت دارند که بر طبق مقررات اداره و دولت اسلامی عمل کنند و ولایتی برکسی و چیزی ندارند و اگر برخلاف موازین شرعی یا قانونی عمل نمایند دیگران می توانند بدون ایجاد هرج و مرج و فساد به آنان تذکر دهند" (صحیفه امام ج۱۰ص۵۰۴)
http://www.imam-khomeini.ir/fa/c78_127005/
اینگونه ولایت تراشی ها برای خود و جلوگیری از فکر آزاد یا بیان آزاد جوانان، وِلایت را در شهرها و استان ها رنگ سلطه می دهد درحالیکه خود ولیّ چنین نیست!
- در جای خود ثابت شده وِلایت قابل تفویض نیست(ر.ک: ولایت فقیه آیت الله جوادی آملی پرسش و پاسخها). نمایندگان ولیّ فقیه و منصوبین ایشان و مسئولین فقط در همان شرح وظایفشان نماینده ولیّ فقیه اند نه اینکه ولیّ فقیه شهر یا اداره شده باشند! مثلا انحصار برگزاری یک نماز جمعه برای آنهاست و دومی راه انداختن توسط دیگران مجاز نیست اما اینگونه نیست که انحصار تفسیر و تبیین سخنان امام و رهبری (مثلا) برای آنها باشد؛ موارد مکرری که این سالها اتفاق افتاد که منصوبین و نمایندگان رهبری تبیین و تفسیری کردند و بعد رهبری خلاف آنرا تصریح کرد و حتی تصریح کرد آنها نظر خودشان را گفته اند ، این مساله را روشن کرده است.
ادامه در بخش دوم
☑️ @m_ghanbarian
⭕️ چکیده جلسه سوم سخنرانی "وَلایت و وِلایت"
فاطمیه اول ۱۴۰۰
حجت الاسلام قنبریان
#بخش_دوم
• گاه بجای یک کارگزار، خود نظام دیوانسالار این سلطه و غلبه را اعمال و حق مردم را رعایت نمی کند!
- مثلا دو نحوه پلیس امنیت قابل تصور است:
الف) پلیسی که می آید و به مردم معترض از سیاستی می گوید ما اینجاییم تا اعتراضتان آرام و امن صورت بگیرد و اشرار سوء استفاده نکنند، شما هم کمک کنید!
ب) امنیتی که حق اعتراض را از اساس به بهانه بودن اشرار سلب می کند!
عجیب است تئوری این نحوه امنیت را اقتصاد دانهای بازار آزاد داده اند (ر.ک: اقتصاد سیاسی ایران ج۱ص۲۲۶) یعنی همان جریانی که در جلسه قبل از دبیران سیاسی اش خواندم میتوانند با ائتلاف دیگران در مجلس خبرگان، ولی فقیه مناسب با سیاستهای اقتصادی شان برگزینند!
- رئیس نیروی انتظامی امیرالمومنین با او مباحثه داشت که تنبیه مشارکت نکرده ها در جمل فقط به روشنگری و طرد کافی نیست باید آنها را بکشیم! کمی بی عدالتی بهتر است از کنار آمدن با دشمنان!
حضرت او را سرزنش میکرد که خداوند چنین اجازه ای نداده است...(شرح ابن ابی الحدید ج۴ص۱۰۳)
- تهرانی مقدم موشک نقطه زن را کلید زد تا جای بمباران کور بنشیند و حتی با دقت اگر خواستیم فقط قرارگاه داعش را بزنیم و مردم یک روستا و حتی سرباز معمولی آسیب نبیند!
درون کشور به این کار نقطه ای محتاج تریم! امنیت نقطهای یعنی فقط اسرار و ضد انقلاب را نا امن کردن و مردم بتوانند با امنیت بیان و اعتراض و حرف خود را بزنند.
- رهبر انقلاب در ماجرای ۸۸ چندبار جمکران به استغاثه رفته تا خونی نریزد ! صدنفر دستگیر شده عاشورای ۸۸ را وقتی قابل تفکیک نبودند دستور به آزادی همه داد...
این مشی باید تا پایین و در همه شهرها بیاید و وِلایت را جلوی چشم ها بیاورد نه زور و اجبار!
(برای قضاوت بهتر بی نیاز از گوش دادن فایل کامل سخنان نیستید نکات زیادی از این چکیده جا ماند)
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تشکر از حاج آقا پناهیان بزرگوار برای فراخوان به اقتصاد مردمی.
🔺گرچه ملتی که ۸۰درصد فاصله زمین تا ماه را قنات کشیده و ۲میلیون زن عشایرش در ۴۰۰هزار تعاونی های زنانه "واره" مشارکت داشتند، فرهنگ کار جمعی اقتصادی هم داشت؛ اما دولت مدرن و تمرکز گرا از دهه ۳۰ آنرا از مردم گرفت.
🔺 اقتصاد مردمی، حکمرانی مردمی هم لازمه دارد.
بیشتر بخوانید 👇
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2436
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
⚜ ابوذرِ مسیح!
لوقا در بین یاران مسیح(ع) مثل ابوذر در صحابه رسول الله(ص) است! آنچه در انجیل لوقا آمده به نسبت سایر اناجیل بیشتر ضد سرمایه داری و علیه ثروتمندان است.
برای نمونه :
- رئیس ثروتمند(۱۸/۱۸)
- خوشا به حال شما(۶/۱۷)
- مَثَل ثروتمند نادان(۱۲/۱۳)
- زندگی بدون نگرانی(۱۲/۲۲)
- توانگر و ایلعازَر فقیر(۱۶/۱۹)
-رئیس ثروتمند(۱۸/۱۸)
- زکّای خراجگیر(۱۹/۱)
و...
میگوید: "گذشتن شتر از سوراخ سوزن آسانتر است از راهیابی شخص ثروتمند به پادشاهی خدا"(۱۸/۲۵)
📌پ.ن:
ابن فهد حلی از علمای شیعه در عده الداعی ص۲۰۵ همین جمله را از مسیح نقل کرده اما قرآن آنرا با قید مستکبر (نه مطلق ثروتمند) آورده است(۴۰/اعراف)
همین مسیحیت، سرمایه داری را پذیرفت و مذهبی ترین کشور مسیحی، سرمایه داری ترین رژیم شد! و انجیل لوقا فقط ارزش تلاوت برایش ماند!
(یادداشت: مسیحیت چگونه سرمایه داری را پذیرفت؟! / را از کانال ایتا بخوانید)
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
27.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ چرا حضرت امیر(ع) برای وِلایت دست به شمشیر نبرد اما برای عدالت بُرد؟
▫️ تفاوت وَلایت و وِلایت
▫️ولایت در مقابل ولایت منفی، وِلایت در مقابل با سلطه
▫️عدالت سیاسی مقدمه انواع عدالت ها
▫️چرا علی علیه السلام برای وَلایت بیست و پنج سال دست به شمشیر نبُرد؟َ
➕صوت این سخنرانی را اینجا بشنوید
📎این لینک را هم ببینید:
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3258
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
نهی از منکر مهمتر را بپا.mp3
12.98M
💢 نهی از منکر مهمتر را بپا!
حجت الاسلام قنبریان
فاطمیه اول ۲۸آذر۱۴۰۰ - دانشگاه تهران
• حضرت صدیقه(س)، جعل امر به معروف را برای تدارک مصلحت عمومی خواند!
• "فعل قبیح خاسر" باید اولویت شود!
- مثل:
- غصب خلافت در زمان خودش!
- کشف حجاب در مقایسه با بی حجابی این و آن!
• معمای تاکید بر مفهوم دشمن در ۸سال قبل از سوی رهبر انقلاب؟!
• یک فعل قبیح خاسر جاری: پیشروی گفتمان سرمایه داری!
- گلایه از رئیس قوه قضائیه!
📎مطلب مرتبط: https://eitaa.com/m_ghanbarian/2653
☑️ @m_ghanbarian
📍نماد مساوات را سکولار نکنیم!
فرزندان کم سن و مشقت کار خانه و عبادات طولانی و تکالیف اجتماعی ناتوانش کرد. در خانه اصحاب خادمه باب شده بود. حضرت زهرا(س) نزد پدر رفت اما حیا کرد خادمه بخواهد و برگشت. حضرت امیر(ع) همراهش شد تا تقاضایش را راحت بگوید.
رسول الله(ص) گریست و فرمود: ای فاطمه به خدایی که مرا به حق مبعوث کرد در مسجدم ۴۰۰ نفرند که نه خوراکی دارند و نه پوشاکی، اگر از عارضه ای برتو نمی ترسیدم درخواستت را اجابت می کردم ۱ سپس تسبیحات حضرت زهرا(س) را به او آموخت.
این تسبیح نماد مساوات و مواسات بود و کارکردش افزایش عزم و اراده است. الان برای ما یک مناسک صرف است و شناسنامه اش را فراموش کرده ایم!
۱. البرهان ج۳ص۶۰۳
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
مردم در مکتب سلیمانی.pdf
209.5K
🌷مردمخواه!
(مردم در مکتب سلیمانی)
▫️پاسخ به درخواست ماهنامه ای دانشگاهی برای همین موضوع / #حجت_الاسلام_قنبریان
• اگر شهید سلیمانی یک مکتب است -که هست- باید پاسخ به ابعاد مختلف زندگی سیاسی اجتماعی مان داشته باشد؛ که از مهمترین آنها مقوله مردم است...
• مکتب او را با ضدش بهتر میشود شناخت: مکتب مردمیِ سلیمانی/ مکتب تکفیریِ داعش!
• به نص امامین انقلاب، مکتب فکری رقیب دامنه اش وسیع تر از موتور جنگی داعش است و درون ایران هم پیدا میشود!... مکتب سلیمانی با لایه های فکری مکتب رقیب درون ایران هم مرزبندی دارد ولو سانسور شود!
• سه نقطه و مرزگذاری روشن این دو مکتب را درباره مقوله مردم در مقیاس ملی و منطقه ای، اینجا بخوانید!
*اگر مفید دیدید نشر دهید!
☑️ @m_ghanbarian
🔲 فهرست مطالب حجت الاسلام قنبریان درباره وحدت
🔺وحدت شیعه و سنی از منظری دیگر
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2500
🔺درسی از دو ۱۸ ذی حجه(سال۱۰و سال۳۵ه)
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1901
🔺رهبر امت، نه فقط امام مذهب
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1687
🔺وقت انتقام فاطمه(س)
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1293
🔺نحوه ی تولد امام صادق(ع)، نماد وحدت!
https://eitaa.com/m_ghanbarian/591
🔺پرسشی از یادداشت نحوه تولد امام صادق نماد وحدت
https://eitaa.com/m_ghanbarian/592
🔺ازدواجی بمثابه ی یک راهبرد!
https://eitaa.com/m_ghanbarian/594
🔺دوستی اهلبیت، عامل اتحاد و ائتلاف
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2643
✊ هنوز هم ۹ دی لازم است!
این جملات را تامل کنید!
"شما خیال می کنید وقتی که آقای خاتمی با ۲۰ میلیون رای پیروز شد، یک عده عصبانی نبودند؟! خب چرا، آنها هم عصبانی بودند، آنها هم همین حرفها را می زدند؛ آنها هم داعیه ها و طلبکاری ها می کردند. همان وقت به من مراجعه کردند. یکی از مسئولین عالی رتبه آن روز آمد پیش من و از من خواست که آقا این انتخابات را ابطال کنید!
من آن چنان تشری زدم که به نظرم بعد از آن بین ما و آن مسئول هنوز هم درست اصلاح نشده"
(رهبر انقلاب در جلسه۲۶خرداد۸۸ با نمایندگان ستاد کاندیداها، وقتی موسوی و کروبی ابطال انتخابات می خواستند/ کتاب فتنه تغلب ص۴۶)
پ.ن:
• چپ و راست ، اصلاح طلب و اصولگرا، انتخاباتی که نتیجه اش آنها نباشند را نمی خواهند !
یکی چون بنظرش حامی خیابانی و آنور آبی دارد، در خیابان گرو کشی می کند؛ یکی چون دستی در اداره کشور دارد در مجاری همان را دنبال می کند!
مثل آن مقام اطلاعاتی(همان مسئول عالی رتبه) دیگر نداریم؟!!
اثر بر انتخابات، به شکل پیشینی ای که دیگر مشارکت ۸۰درصدی و نتیجه نادلخواه نیافریند، قابل بازتولید نیست؟!
احیاناً تذکر این مرتبه رهبری پس از انتخابات، مرجع ضمیری نداشت؟!!
جاریِ مردم برای مقاومت بر جمهوریت و اسلامیت هنوز هم آب حیات است!
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
💡آیا بیت رهبری نیاز به سخنگوی رسمی ندارد❓ صفحه ۱ از ۲ ✅مقدمه: رهبر انقلاب تنها مقام عالیرتبه ای است
🎙 لزوم سخنگو برای بیت!
قبل از آبان ۹۸ در یادداشتی ۶ دلیل برای لزوم سخنگو داشتن بیت رهبری شمردم.
این سالها برای آن دلایل مستندات افزونی میتوانید بشمارید.
از سوی دیگر مدتی است آقای مهدی فضائلی علیرغم عدم تصریح و شایدم تکذیب، عملا سخنگوی بیت شده اند:
از خبر سلامتی آقا تا خبر دیدارهایی که منتشر نمیشود و حتی تا تفسیر تعریض های آقا!
مگر سخنگو چیست؟!
چرا ایشان یا کسی دیگر سخنگوی رسمی نشود تا در تناوب ماهانه یا هفتگی پاسخ سؤالات و ابهامات را به رسانه ها بدهند و یکطرفه و قطره چکانی و انتخابی و بعضاً تاریخ گذشته نباشد؟!!
لطفا حتما یادداشت: "آیا بیت رهبری نیاز به سخنگو ندارد؟!" را در کانال ایتا یا تلگرام بخوانید!
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
⚠️ امشب مهمان برنامه سوره ؛ فصل سقیفه بودم
موضوع: ساخت حکومت و ساختارحکمرانی بود.
قرار بود هم ساخت حکومت و هم ساختار حکمرانی در سقیفه و عقبه بررسی شود.
دو ساخت و ساختار که در گذر زمان یکی مختص به شیعه یکی مختص به سنی نمانده است و امت اسلامی به مداقه در آن محتاجند.
لکن متاسفانه علیرغم توافق اولیه، اول برنامه از زنده به ضبطی و در دقایق نزدیک به ضبط نیز کل این فصل متوقف اعلام شد!
کاش مدیریت جدید صدا و سیما به لوازم این تصمیمات بیشتر بیاندیشد. بحثهای عالمانه با گروه هدف امت واحد اسلامی و در تقابل با تفرقه و فرقه گرایی تنها چاره ما برای در مقابل فتنه جویان است.
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
4_5936155247050230650.pdf
44.02M
✍🏻 یادداشت: مکتب سلیمانی و جمع بین اضداد!
#حجت_الاسلام_قنبریان
را در مجله رایات و روایات بخوانید!
☑️ @m_ghanbarian
💠 نکاتی برگزیده و مختصر از سخنرانی سالگرد قهرمان ملی
#حجت_الاسلام_قنبریان
1400/10/11
🔹قهرمان ملی و امتی در وصیتنامه آورده:
"جمهوری اسلامی، امروز، سربلندترین دوره خود را طی می کند"!
آنانی که او را دوست داشته و عزادارش هستند اما این درک را ندارند و حتی گاه ظن مقابل آنرا دارند؛ چکار کنند؟! میشود به کلی بین آن شهید و فضایلش با بینش و ادراکاتش جدایی انداخت؟! او را مجموعه ای از فضایل دید اما دریافت های قطعی و موکد او را تکذیب کرد؟!
از این سو با این افراد چکاری سزاوار نیست بشود؟!
🔹آن کار ناپسند این است که این دریافت های آن شهید چماق شود و هر که غیر از آن دریافت دارد مقابل او قلمداد شود!
راست و حسینی کم نیستند از بدنه انقلابی که در این افق، باور ندارند و امروز را سربلندترین دوره جمهوری اسلامی نمی دانند! گرچه برخی ولو دلی شبهه ناک دارند اما محافظه کارانه خود را چنان نمود می دهند!
دستگاه های محافظه کار برای هر تحول خواهی و اعتراض بر وضع موجود ممکن است آن جملات را چماق طرد کنند چنانچه چماق های دیگر هم داشته اند!
🔹اما خود آن افراد چکار کنند؟!
واضح است تقلید کور و تعبد صرف به گفته آن عزیز برای کسی که دائم در معرض اخبارِ ناکارآمدی و فساد و... هست، دوامی ندارد؛ اما راهی هم برای اطمینان به این دریافت های آن شهید هست!
در معرفت شناسی فضیلت گرا ثابت شده ذهنی که دارای فضایل ذهن است، دریافتش موجه است ولو استدلالی برای آن دریافت نداشته باشیم!
حتی در امر پیچیده ای مثل موقعیت جمهوری اسلامی دریافت های پراکنده ای مقابلش داشته باشیم!
🔹این فضایل ذهن کدام است که آن شهید داشت؟!
فضایل ذهن، نداشتن تعصب و جزم اندیشی، باز گذاشتن پرونده و تناوبهای بررسی، گوش دادن کامل نظر مخالفین، محقق بودن و مقلد نبودن، اسیر مشهورات زمانه و رسانه نبودن و... است.
موضع شهید در انتخابات۷۶ علیرغم خط کشی روشن فتنه ۷۸، موضع روشنش درباره فتنه ۸۸ در کنار خواندن و توصیه کتاب حاج آخوند یکی از افراد اتاق سبز لندن، نظرش درباره مرحوم هاشمی بخلاف رسانه های انقلابی، فهرست کتابهای مورد مطالعه اش، وسعت شناخت و اطلاع از ابعاد جمهوری اسلامی در درون و برون و... فضایلی را برای ذهن او ثابت می کند.
با همه اینها، جمع بندی او درباره وضع جمهوری اسلامی به لحاظ معرفت شناسی موجه است و ارزش علمی(نه احساسی یا تقلیدی) دارد؛ الا استدلال قوی و موجه ای علیه آن اقامه شود.
فراموش نکنید ظن مقابل این دریافت هم حاصل استدلال نیست بلکه محصول تراکم ظنون از اظهار نظرهای برخی کارشناسان و رسانه هاست!
🔹فاصله پذیرش این گزاره موجه شده از فضایل آن شهید با رسیدن شخصی به آن دریافت چیست؟!
فاصله در تحرک صادقانه است!
فاصله ی امید ِعاریتی و اطمینان حاصل از گواهی دادن آن شهید، این است که صندلی تماشای او را بگیری! مثل او بازیگر میدان تکلیف در بستره موجود اما در مسیر ارزشها و آرمانها شوی!
مشکل اصلی یاس و ناامیدی و ابهام و شک جوان انقلابی، قطع ارتباط بین او و امام جامعه است!
نمیداند اصلا آقا برای رسیدن به قله طرحی دارد؟! آن طرح موجه و شدنی است؟! خود ایشان به لوازمش ملتزم است؟!
این مساله بعد از ۹۸ بیشتر شده است!
آن شهید، طرح وپایبندی آقا را می شناخت و در میدان تجربه کرده بود که آنجور شهادت می داد.
🔹طرح چیست؟!
طرح آرمانی در بیانیه گام دوم و طرح راهبردی اش در اول خرداد ۹۸ بیان شده است...
بدون بحث و مباحثه و تجاوب نمیشود آنها را ارزش گذاری کرد!
بدون بحث، برخی حرفهای تکراریِ سخنرانی درمانی دیدند و برخی از آنسو با مبالغه و تملق بیشتر خود را شیرین کردند تا اقناع اجتماعی!
شهید عزیز ما آن سقف آرمانی را در حوزه خودش راهبردی کرده بود و نتیجه اش را هم می دید که با قسم جلاله برای نظام اسلامی و رهبرش گواهی می داد.
سپاه قدس به نوعی حلقه های میانی را میان خیل عظیم امت و برخی از آن آرمانها در منطقه اسلامی پدید آورد...
اگر دانش، عدالت، جهادی، فرهنگی و... حلقه های خود را ساخته و به هم متصل و دیوان سالاری موجود را برای ساخت دولت اسلامی نشانه بگیرند آن وقت کنشگران این میادین هم به درک و دریافت آن شهید می رسند!...
(نکات بسیاری جا ماند که در فایل صوتی هست!)
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
💠 نکاتی برگزیده و مختصر از سخنرانی سالگرد قهرمان ملی #حجت_الاسلام_قنبریان 1400/10/11 🔹قهرمان ملی و
💠 نکاتی برگزیده و مختصر از سخنرانی سالگرد قهرمان ملی
#حجت_الاسلام_قنبریان
1400/10/11
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
💠 نکاتی برگزیده و مختصر از سخنرانی سالگرد قهرمان ملی #حجت_الاسلام_قنبریان 1400/10/11 🔹قهرمان ملی و
آیا جمهوری اسلامی سربلندترین دوره خود را طی میکند .mp3
16.4M
🔅 آیا ج.ا.ا سربلندترین دوره خود را طی می کند؟!
#دومین_سالگرد_سردار_دلها
1400/10/11
• با این فراز وصیتنامه سردار چه می کنید؟!
• لطفاً صادق باشید!
• چماقش نکنند!
• ارزش معرفت شناختی این گزاره در معرفت شناسی فضیلت گرا؟
• مشکل بسیاری از جوانان انقلابی بخصوص بعد از ۹۸؟!
• رهبری طرحی دارد؟ طرحش جوابگوست؟ ایشان ملتزم بدان هست؟!
• تحرک صادقانه در جهت آن طرح، گرفتن صندلی تماشای سردار است!
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
🔻مکتب سلیمانی و جمع بین اضداد!
یادداشت حجت الاسلام قنبریان در روزنامه وطن امروز 1400/10/13
https://vatanemrooz.ir/?nid=3392&pid=10&type=1
بمناسبت دومین سالگرد شهید سلیمانی
☑️ @m_ghanbarian
⚠️سرلج جمهوری اسلامی، آیه قرآن تکذیب نشود!
▫️آقای صادق زیباکلام در یادداشتی تلاش کرده حضور میلیونی مردم در تشییع حاج قاسم را صرفا بخاطر سجایای شخصی حاج قاسم و نه محبوبیت نظام و حتی نه حجتی بر همراهی مردم با سیاست های نظام در سوریه و عراق بداند! (یعنی سیاستهایی که اقلا به گفته وزیر خارجه مطلوب ایشان، میدان و حاج قاسم تعیین کننده اش بود !)
https://t.me/nasiri42/3868
▫️راستش استدلالی در نوشته نیست که پاسخ بطلبد. ادعا مقابل ادعا دست آخر به انتخاب و علاقه مخاطب می انجامد.
مناقشه در مثالهای سجایای شمارش شده اش هم دخل اصلی به بحث ندارد.
▫️اما از منظری دیگر می توان از ایشان پرسید :
- اگر چنانچه نوشته اید، حاج قاسم را شهید می دانید، حتما وعده خداوند درباره شهدا هم درباره او صادق است.
- وعده خداوند یکی این است که: خداوند با مردمی که مانده اند و ملحق به شهید نشده اند، مستمراً به شهید بشارت و خبر خوش می دهد! (ویستبشرون بالذین لم یلحقوا بهم)
- حال اگر همه جمعیت علاقه مند شهید، نه هزار سال بعد، بلکه در همان روز تشییع، مخالف انتخاب و راه آن شهید (در یاری مظلوم و مقابله با اسلام تکفیری-آمریکایی) بوده اند، خداوند چه بشارتی به شهید بدهد؟!
❗️خداوند به حاج قاسم بگوید: این دهها میلیون که آمدند، همان گروه اندک ۸۸ اند که شعار می دادند: نه غزه نه لبنان...؟! و البته تو تجسم ایران در غزه و لبنان بودی! آن اندک الان اینهمه شده است!!!
این است بشارت خداوند؟!!
▫️آقای زیباکلام بهتر نیست سر لج جمهوری اسلامی، سخنی نگوید که لازمه اش تکذیب وعده خداوند درباره شهداست؟!
📝 محسن قنبریان 1400/10/15
☑️ @m_ghanbarian
✂️دو لبه قیچی!
اینکه در دومین سالگرد، این تعداد تولید محتوا برای جداکردن حساب آن شهید عزیز از نظام صورت میگیرد اصلا بنظرم اتفاقی نیست!
غیر از پروژه های دشمن در خوشبینانه ترین دید تعدادی از این محتواها، تقابل با مصادره آن شهید توسط افراد و گروه هایی درون نظام است.
مصادره برای لیست انتخاباتی و جلب رأی یا اجرای سیاستی خاص یا جلب امکاناتی خاص و...!
اینکه عالی ترین سرمایه ملی یا توسط باندها و جناحهای درون نظام برای خود مصادره شود یا در مقابل توسط منتقدین وضعیت موجود، شهیدِ نظام، خنثی و بی جهت بر حرکت اصولی نظام خوانش شود، افسوس بسیار دارد!
دلسوزان باید مراقب این دو لبه قیچی باشند!
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian