eitaa logo
محسن قنبریان
17.4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
872 ویدیو
108 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📋 برنامه های حجت الاسلام قنبریان در نیمه اول ماه رمضان 1⃣ درس هایی از چهل حدیث امام خمینی مسجد بلال بهبهان/ بعد از نماز ظهر و عصر 2⃣ کارگاه آموزشی: اسلامی که انقلاب کرد (اسلام به قرائت امام خمینی) از سوم تا سیزده رمضان/ ظرفیت محدود حضوری ساعت ۱۷ تا ۱۸ پخش زنده از اینستاگرام: instagram.com/mostazafin_edu پخش زنده از آپارات: yun.ir/ghanbarian_ir 3⃣ مهارت امیدبانی در آیات قرآن تجمیع هیاتهای مذهبی بهبهان صحن مطهر امامزاده فضل. ساعت ۲۲:۱۵ پخش زنده از اینستاگرام: instagram.com/ghanbarian_live 4⃣ برنامه سحرگاهی "لطف لطیف" رادیو اقتصاد(۴:۲۰تا۵:۳۰) ۳۰ سحر ماه مبارک لطیفه های کوتاه آیات اقتصادی قرآن ☑️ @m_ghanbarian
قنبریان.pdf
14.45M
🔰 پاسخ مستدلِ قرآنی و روایی به مهمترین سوالات پیرامون با عنایت به مبانی ناب امامین انقلاب 💯 «مردمسالاری دینی در جمهوری اسلامی؛ مصلحت موقتی یا ضرورت قطعی!؟» 🎙 ارائه حجت الاسلام و المسلمین محسن قنبریان 🔺تعداد صفحات: 14 صفحه ⏱مدت زمان مطالعه: 20دقیقه 🔶 اثر تولید شده در ستاد گفتمانی دولت جوان انقلابی بسیج مدرسه معصومیه قم: @setadegoftemani ✊بسیج مدرسه معصومیه قم: @basij_masoumieh
🔰 معرفی: به فضلا و طلاب و دانشجویانی که دغدغه مباحث کلامی و فلسفی دارند توصیه می کنم کانال پادکست آرمان اندیشه @ArmanAndisheh را در ایتا و تلگرام ملاحظه ای بفرمایند: https://eitaa.com/ArmanAndisheh https://t.me/ArmanAndisheh زحمات چند فاضل جوان و درسخوان و خوش فکر است که به شبهات اعتقادی جوانان می پردازند. "در جستجوی پاسخ بنیادی ترین سوالات انسان بحث های معرفت شناسی ، خداشناسی فلسفی، انسان شناسی ، فلسفه دین، نقد نئوداروینیسم ، امامت، هرمنوتیک و..." شان پیرامون شبهات اعجاز قرآن است. اگر پسندیدید به اهالی تعقل و اندیشه معرفی کنید. ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ سوژگی فقه در ابژه سکولاریزاسیون! نقدی بر یادداشت آقای میلاد دخانچی https://b2n.ir/w37799اصلا فقه، همان که شما می گویید(!): - گرایش سلطه گر نسبت به زن! - زن گریز یا حتی زن ستیز! - گریز از سوژگی و هیاهو و تشویق های زنانه تا همه آنچه شمرده اید! (بحثش بماند برای بعد) • به تصریح تان از ورزشگاه تا اقتصاد و فرهنگ و سیاست هم زیر چتر این فقه است که خسارت همه را برای او فاکتور کرده اید! و نوشته اید: "برای دفاع از الهیات خود دست به دامن فلفل می شود. بنابراین ماجرای فلفل، نه نتیجه عملکرد سهوی فلان کارگزار و یا بدسلیقگی در اجراست. فلفل اسلحه ایست که فقه زن گریز (اگر نگوییم زن ستیز) برای دفاع از کیان خود در دست میگیرد"! بنظرتان: فقه و بانیان آن مقصرند چون عقب ماندگی خود را با توسل به قوه قهریه دولت مدرن جبران می کنند، اینجاست که "فلفل" متولد میشود! • از خود نپرسیدید: ❓این فقهِ فهم شده شما با آن تسلطش بر فرهنگ و سیاست در ایران، چطور با اینهمه سوژگی زنان در رسانه ملی کاری ندارد و فقط به دیدن چند سانت ساق پای لخت مردان در نمای دور ورزشگاه و احیانا استماع چند فحش گیر داده است؟!! ❓پخش ورزش های بانوان و دهها کار بدن نما و فریبا از دختران و زنان در مثل برنامه عصر جدید و دهها برنامه دیگر، سوژگی و عاملیت زنان نیست؟! یا این استاندارد های دوگانه و تناقض ها ریشه در جایی غیر از فقه سنتی و مرجعیت دارد؟! ❓اگر حداقلِ کار این فقه در دفاع از کیانش و بیرون نیافتادن از قدرت، گاز فلفل ورزشگاه مشهد است چرا رسانه ملیِ تحت سیطره خود را از سوژگی های نو به نوی زنان پالایش نمی کند؟! و حتی به اطوار جدید سوژگی زنان با روی خوش جایزه و نشان می دهد؟!! • بنظرم از میانه راه به خطا رفته اید! ❗️ظاهرا جریانی سکولار و کاملا هوشیار دارد این تناقض ها و استانداردهای دوگانه را مدیریت می کند و به جایی رهسپار است! ❗️با یک دست در اصلی ترین ابزار سوژگی (رسانه) فقه زدایی می کند و تماشاگر میلیونی می افزاید و با دستی دیگر پشت درب ورزشگاه، زنان را به جنگ فقه و مرجعیت فقهی می کشاند! *"اینگونه هر روز سیل مهاجم بیشتری به فقاهت تولید می شود!** ❗️این روند به گذر بیشتر جامعه از فقه (بالقوه و بالفعلش) می کشد! به جای شرع، عرف یا تفقه عرفی می نشیند! دقیقا این، تامین نیاز همان دولت مدرن و همسو کردن حکمرانی مدرن با تئوری های مدرن(عرفی سازی و سکولاریزم) می باشد! ❗️با این تدابیر، مرجعیت سنتیِ تضعیف شده در جامعه هم دیگر نمیتواند در روندهای قدرت و حکمرانی، مؤثر و مراقب باشد! فرداها بهتر می توانند ولایت فقیه را از ولایت فقه به ولایت یک معمم عرفی اما مسلط به دولت مدرن تنزل دهند! (مباد آن روز) بلاتشبیه؛ ملکه و سلطنت هم متعلق به قرون میانه است که سایه اش در دولت مدرن مانده است! ❗️و دقیقا ردپای همین تناقض ها را در سیاست و اقتصاد هم می بینید: - حرمت نزول خواری سنتی اما آزادی ربای بانکی و خلق پول بانکهای تجاری! - وجوب خمس بر پس اندازهای سالیانه خانواده برای خرید خانه و ماشین، اما معافیت عملی از خمس و بعضاً مالیات برای معادن واگذاری شده! - و... ⬅️ جریان عینی سکولاریزاسیون، فقه را هم در ذهنیت خود عرفی و سکولار می خواهد تا یک دستیِ دولت مدرن با تئوری های مدرن را موجب شود. سراغ کنشگران میدانی این جریان را باید در نظام دیوانی و حتی انتظامی_امنیتی (کشوری و لشکری) گرفت! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۱/۱۳ ☑️ @m_ghanbarian
lotf latif_1401.01.14_2.mp3
6.45M
🔅جرعه ای از نور/ برنامه رادیو اقتصاد/ رمضان۱۴۰۱ ▫️ لطیفه اول: مال و توحید! • مال، مال الله است. • انسان، مستخلف و جانشین خداوند در اقتصاد! ☑️ @m_ghanbarian
۱-درسهایی از چهل حدیث.mp3
39.72M
🔘 درسهایی از امام خمینی حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان۱۴۰۱/ جلسه اول • روش و ضرورت چهل حدیث خوانیاین سلسله گفتار چگونه تنظیم میشود؟ - سه فصل از مطالب مشاع چهل حدیث امام ۱. ما با خود چه می کنیم؟ دنیا، شهوات و گناهان با ما چه می کنند؟ ۲. چگونه از مرداب درآییم؟! توبه و عزم و... ۳. اعمال مقبول چگونه میشود؟ و چه می کند؟ • حظ و بهره های دنیا با ما چه می کند؟ - مانع عبادات و ریاضات - کراهت از مرگ و عزیمت - بغض نسبت به خداوند لحظه مرگ • چرا حظ های دنیا چنین می کند؟ - ما ولید و فرزند دنیاییم! - لطف خداوند درباره امیال دنیوی! - هر میل با ارضاء شدت می یابد تا همه قلب را دنیا بگیرد! • عبادات برای مهندسی معکوس تعبیه شد! - از قرنطینه الزامی رمضان بیشتر استفاده کنیم * تفصیل را بشنوید! ☑️ @m_ghanbarian
حاجی کمتر از شتر!.mp3
3.27M
⚠️ حاجیِ کمتر از شتر، رزمنده ی کمتر از اسب! چند سال مهمان خدا شدن مارا بهشتی می کند؟! (برشی از جلسه اول درسهایی از چهل حدیث امام) حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
lotf latif_1401.01.15_2.mp3
6.81M
🔅جرعه ای از نور/ برنامه رادیو اقتصاد/ رمضان ۱۴۰۱ ▫️ لطیفه دوم: مال و برپایی مردم • مال مثل خون باید در گردش باشد نه گنج و نه دست به دستِ اغنیاء • اموال عمومی نباید دست سفیهان جامعه باشد - حضرت امیر(ع) حزب اموی را از سفیهان خواند. - امام صادق(ع) بقاء و فناء اسلام و مسلمین را به این مهم مربوط کرد که اموال عمومی جامعه دست چه کسانی باشد! ☑️ @m_ghanbarian
💠 کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) 🗓 سوم تا سیزدهم ماه رمضان ساعت ۱۷ تا ۱۸ 📺 پخش زنده از: اینستاگرام http://instagram.com/mostazafin_edu آپارات http://yun.ir/ghanbarian_ir ☑️ @m_ghanbarian
۲-درسهایی از چهل حدیث.mp3
14.83M
🔘 درسهایی از امام خمینی حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان۱۴۰۱/ جلسه دوم • توصیه به خمینی خوانی در اخلاق و سیاستبیان دیگری از چهل حدیث درباره اینکه چگونه لذت های دنیا وجهه قلب را از آخرت می گیرد؟! - هر عمل هوشیارانه مثل قلم مو زدن بر بوم نفس و نقاشی کردن آن است. - قاعده: هرچه توجه به دنیا بیشتر شود، غفلت از آخرت بیشتر میشود! • چرا مصرف دنیا، حب آن را زیادتر می کند؟ - فطرت حب بقاء داریم اما باور قلبی به دار فناء بودن دنیا نداریم لذا متغیرهای دنیا محبوب ما در آن میل فطری میشود • دو ابزار مهندسی معکوس: ۱. بلایا که موجب تنفر و کاهش حب دنیا میشود ۲. عبادات و ریاضات شرعی • روش درمان دنیا زدگی در روضه ها(بلایا و مصائب اولیاء الله)! ☑️ @m_ghanbarian
28.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برشی از جلسه اول مباحث / رمضان۱۴۰۱/حجت الاسلام قنبریان • مهارت امیدبانی قواعدی دارد، اولش اینکه رویایی داشته باشی! • تُرِنس در دهه ۵۰ میلادی با آزمایشات ۲۰ ساله بر دو دبستان به این نتیجه رسید که: "به نظر می رسد یکی از قدرتمندترین سرچشمه های انرژی خلّاق، دستاوردهای چشمگیر و خود شکوفایی؛ خود باخته رویایتان می شود! دلباخته تصویرتان از آینده!" • از روانشناسی به سیاست کشیده شد؛ "رویای آمریکایی" (American Dream) مولود این کشف است که در ادبیات و رسانه و هنر بروز کرد! چون رویا را میشود به اشتراک گذاشت و رویای یک ملت کرد! • فرق رویای اجتماعی با سندهای چشم انداز چیست؟ اشتراک گذاری رویاها چگونه است؟! و دهها پرسش دیگر در سلسله مباحث مهارت امید بانی در آیات قرآن دنبال میشود... 🕙 شبهای نیمه اول رمضان ساعت ۲۲:۳۰ لایو مراسم را در این پیج ببینید: instagram.com/ghanbarian_live ☑️ @m_ghanbarian
lotf latif_1401.01..16_2.mp3
6.15M
🔅جرعه ای از نور/ برنامه رادیو اقتصاد/ رمضان ۱۴۰۱ ▫️ لطیفه سوم: مدّ و طَمس مالمثل دریا که جزر و مدّ دارد، مال هم مدّ (گستردگی) و طمس (زوال و نابودی) دارد - "مال ممدود" غیر از "امداد مال" است! - مال ممدود و گسترده نشانه گرامیداشت الهی نیست/ اما دنیای سرمایه داری پول را نشان خوشبختی می داند. • بازارهای مالی مدرن کارشان بیشتر جابجایی مال و مدّ و طمس است، نه نمو مال! - در دنیای جدید مال اعتباری تر و مدّ و طمس بیشتر شده! - در دوره نئولیبرال ها (۱۹۸۰) رشد اقتصادی کاهش، اما ثروتمندان، ثروتمندتر شدند! ☑️ @m_ghanbarian
۳-درسهایی از چهل حدیث.mp3
20.76M
🔘 درسهایی از امام خمینی حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان۱۴۰۱/جلسه سوم • حظ ها و لذت های طبیعی دنیا وقتی امیال ما را پاسخ می دهند، میل شدید و شهوت پدید می آید - شهوات با ما چه می کنند؟! • شهوات انسان را به رقّیت و عبودیت اهل دنیا می کشاند! - این اسارت و رقیت، حریّت و شرف را از انسان می گیرد. • در قابل عبادات -بخصوص شاقه- از این رقیت آزاد و طبیعت و بدن را منقاد روح می کند. - بدن مثل ملائکه میشود ... • سه اثر عبادات: ۱. صورت زیبای عمل در آخرت، نعمت های بهشت میشود ۲. اینجا موجب عزم و اراده و منقاد کردن بدن و طبیعت میشود ۳. ای بسا مَجاز به حقیقت راه یابد و ذکر به مذکور رسد • روایات ائمه(ع) و مواعظ نفیس امام درباره تهجد • حضور قلب در گروی استغاثه به امام زمان(ع) - محبت او را رایگان داری و با ریاضتی به دست نیامده، این متاع ارزشمند را خرج تحصیل عبادت و اثر بخشی آن کن! ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 مطالبه گران هم شهید میشوند! • کارجهادی بدون مطالبه گری ابتر است؛ چاله های پرشده باز تولید میشود! • پیامبر(ص) فرمود: "ابلغونی حاجة من لا یستطیع ابلاغی حاجته فانه من ابلغ سلطاناً حاجة من لایستطیع ابلاغها ثبت الله قدمیه علی الصراط یوم القیامه": نیازمندی و درخواست کسی که توان رساندش به من را ندارد به من برسانید. هرکس درخواست ناتوانها را به حاکم برساند قدمهایش بر پل صراط ثابت می ماند و نمی لغزد"(تحف العقول ج۱ ص۵۹) • ماجرای مطالبه گری روحانی جهادی برای مردم ناتوان حاشیه مشهد جزییاتی بیش از این هم دارد... • مهر شهادت مطالبه گری اش را امضاء کرد و الا در چشم برخی از ما مطالبه گری های بسیاری ضدیت با نظام و کمک به براندازان و بازی در پازل دشمن و موجب عاقبت به شری است! پیامبر(ص) ولی این کار را موجب ثبات قدم شمرد! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
lotf latif_1401.01.17_2.mp3
5.84M
🔅 جرعه ای از نور/ برنامه رادیو اقتصاد/ رمضان ۱۴۰۱ ▫️ لطیفه چهارم: مال و امدادگری۱آیا امداد رسانی مال، خیر است؟! - دو دسته آیه! • دو سطح زندگی انسان: ۱- زندگی افقی؛ نامش در قرآن ،معیشت است. خوراک و پوشاک و... ⬅️ مال در زندگی افقی، مدد رسان و از نعمت هاست. نبودنش فقر است که از آتش نمرود سخت؛ تر است! ۲- زندگی عمودی؛ نامش در قرآن حیات است. معنا بخشی به زندگی، پرداختن به استعدادهای فطری و... ☑️ @m_ghanbarian
۴-درس‌هایی از چهل حدیث.mp3
26.14M
🔘 درسهایی از امام خمینی حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان۱۴۰۱/ جلسه چهارم • انسان در بدو امر حیوان بالفعل، انسان بالقوه - شریعت حیوانات: اداره شهوت و غضب! - قوه شیطنت هم به کمک انسان می آید و او را حیوان عجیب و غریبی می کند! با ظاهر صلاح، مال مردم خوری می کند و...! - معارف و عقاید هم پایمالش میشود! مرجئه گری را معاویه و عمروعاص ساختند الان در هیاتها و مساجد ما هم نفوذ می دهند! • انسانیت ولادت ثانویه و تحصیلی - قاعده: میزان باز ماندن از حق = میزان متابعت از هوای نفس - حکومت عدل در مملکت درون بعد از تسلیم شدن شهوت و غضب به مقام شرع و عدل! • امام نبض و رگ خواب مذهبی ها و هیاتی ها را می شناسد می داند روی امیرالمومنین حساسند با آن تربیتشان می کند! - بزرگترین ترس و اضطراب امیرالمومنین(ع) از تبعیت هوای نفس کردن ماست! • مواعظ دلنشین امام در اینباره... - اگر این مواعظ امام خمینی را مدتی بعد از روضه ها بخوانیم آدم می شویم! ☑️ @m_ghanbarian
lotf latif_1401.01.18_2.mp3
6.2M
🔅جرعه ای از نور/ برنامه رادیو اقتصاد/ رمضان ۱۴۰۱ ▫️ لطیفه پنجم: مال و امدادگری۲خیراتی که مال در آنها امدادرسان نیست! - سطح عمودی زندگی(حیات)، توجهات به فطریات، علوم نافع، اکتسابات اخلاقی، معنابخشی به زندگی و... - در اینها مال چقدر مددرسان است؟! • زندگی عمودی دو ویژگی دارد: ۱. دخل مالی ندارند! ۲. الزاما با خرج مال هم حاصل نمیشوند! ⬅️ پس در زندگی عمودی مال مددرسان اصلی نیست! - سلیمان(ع) دارای حیات معنوی، مددرسانی هدایای بلقیس را زیر سؤال برد! ☑️ @m_ghanbarian
۵-درسهایی از چهل حدیث.mp3
22.39M
🔘 درسهایی از امام خمینی حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۰۱/ جلسه پنجم • چگونه شهوات انسان را تا شیطنت می برد؟ - قلب وسط مُلک و ملکوت و یک آینه دو وجهی - وجهه عالم ملک قلب توسط حواس ظاهری و خیال و وهم تصویر می گیرد - با شدت التذاذ و شهوت به دنیا، همّ او منحصر در دنیا میشود - این وجهه متوجه ملکوت سُفلی که عالم جن و شیاطین است میشود - القائات شیاطین و سوسه و شک ها زیاد میشود - اراده تابع همین القائات میشود - اعمال را تابع آن اراده! • بی حساب نیست در مدرنیته و غلبه جلوات دنیا، سخن از جن و شیاطین هم بیشتر شده! • باید گوش قلب و وجهه ملکوتی آنرا با مجالس ذکر و خواندن آیات الهی کمک کرد... ☑️ @m_ghanbarian
روش درمان دنیازدگی در روضه ها.mp3
1.42M
🔴 روش درمان دنیازدگی در روضه ها (برشی از جلسه دوم درس‌هایی از چهل حدیث) حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
lotf latif_1401.01.19_2.mp3
5.55M
🔅جرعه ای از نور/ برنامه رادیو اقتصاد/ رمضان ۱۴۰۱ ▫️ لطیفه ششم: مال و غنیآیا مال موجب غنی و بی نیازی است؟! - قرآن دارایان را "اغنیاء" می خواند اما همزمان می فرماید مال موجب غنی نیست! • مال در بخشی از زندگی عمودی نقشی ندارد! - لازم نیست تراکنش مالی ای اتفاق افتد تا درک ملکوت کنی یا معنابخشی به زندگی شود! • در بخش دیگری که مال نقشی دارد(رایگان بخشی ها)، تعیین کننده نیست! • مذمت مال در انجیل لوقا و ادبیات اسلامی! ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
⭕️ سوژگی فقه در ابژه سکولاریزاسیون! نقدی بر یادداشت آقای میلاد دخانچی https://b2n.ir/w37799 • اصلا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐 فقه ترازِ نظریه نظام انقلابی! • وقتی از فقاهت دفاع می کنیم، تنها دانش اسلامی-ولو بشری و با خصائص بشری- را قصد می کنیم که اتصالش به معصوم برقرار و عمدتا حول روایات -آن هم معتبر- شکل گرفته است. • متاثر از "نظاماً للملة"(نظم بخش به شریعت) بودن معصوم، میتواند "نظم شرعیِ" آموزه ها در مواجهه با دنیای نوبه نو را کشف کند و "عصرِ دینی" را دنبال کند؛ نه به "دینِ عصری" تن دهد! • اینگونه با "نظمِ عرفی" مدرنیته دیالوگ و دیالکتیک دارد و با "خلاقیّت بخشی به علوم دیگر"، "نهادها"ی متناسب نظم شرعی خود را می سازد نه ماشین امضای نهادهای نوبه نوی نظم عرفی شود! • تفصیل این رویکرد را در تعقیب کرده ام... •پ.ن: مقاله مورد اشاره در ویدئو از شهید بهشتی: https://jh.isca.ac.ir/article_4194.html محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
lotf latif_1401.01.20_1.mp3
6.99M
🔅 جرعه ای از نور/برنامه رادیو اقتصاد/ رمضان ۱۴۰۱ ▫️ لطیفه هفتم: مال و استغناء • غنی پدیده ای عینی است اما استغناء درکی ذهنی! • استغناء در "معیشت"(بسندگی) بسیار ممدوح است اما استغناء از "حیات" بسیار مذموم است - پندار اینکه "پول" جای "معنای زندگی" و "دارایی ها" جای "اطمینان قلب" را می گیرد را قرآن زیر سؤال می برد! • دو پیامد منفی این استغناء: ۱. پندار باطل خلود! ۲. طغیان اجتماعی! - پیف از روانشناسان مدرن با آزمایشهایی ثابت کرد پولدارها همدردی اجتماعی کمتری دارند! - متمولین جامعه آمریکا از سیاستهایی که به نفع عموم و محرومین است کمتر حمایت می کنند! ☑️ @m_ghanbarian
۶-درسهایی از چهل حدیث.mp3
27.37M
🔘 درسهایی از امام خمینی حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان۱۴۰۱/جلسه ششم • گناهان با ما چه می کند؟! • اثر سیئات و اعمال زشت در ما شدید تر است! • شباهت و تفاوت امراض نفسانی با جسمانی - امراض جسمانی با مرگ تمام اما امراض نفسانی تازه آشکار و دردناک میشود! - طبیب این امراض انبیاء و اولیاء اند - دوا، اعمال صالحه و پرهیزها، منهیات و محرمات است - در بین دواها و پرهیزها، واجبات و محرماتشان مهمتر و بین ایندو ، محرمات مهمتر است! - "ذنبِ مانع" را باید یافت و آنرا از بین برد! • قوه و توان انتقال از معصیت به طاعت، با جذبه محبت خدا و اولیاء خدا حاصل میشود. - استفاده اخلاقی از مجالس سیدالشهدا! ☑️ @m_ghanbarian
موازنه مهر و قهر اجتماعی! جامعه وقتی به صنفی اعتماد بیشتر کند و مهر ورزد، اگر نمونه هایی از خیانت و سوء استفاده از آن صنف ببیند؛ سرخورده میشود، قهر می کند و بد می گوید... اگر کثیری از اهل همان صنف مظلوم واقع شوند و از اشرار جامعه بد ببینند، و تازه در زیر آن قهر، امانت و پاکی و خدمت آنان کشف شود، جامعه دوباره میل می کند و مهر می ورزد. این یک موازنه اجتماعی است. پ.ن: ۱. اشرافیت، فساد، جبّاریت و تحکّم و... برخی معممین به حیثیت کل این صنف لطمه میزند و شهادت و امانت و خدمت صادق و بی کلک عده ای دیگر حیثیت برای این صنف می سازد. ۲. از همین جا معلوم می شود نقطه قرار این صنف در جامعه کجاست؟ : نقطه ی امانتداری و خدمت صادقانه و نزدیکترین نقطه به شهادت و جذب شرارتها؛ نه نقطه ی فاصله از مردم و رفتن سر سفره مصرف محبت ها و خوردن غنیمتِ اعتمادها! ۳. شهادت جادوی این مذهب برای موازنه بخشی هاست! نامزدهای خود را با وسواس برمی گزیند و صحنه گزینش را فوق العاده هنرمندانه و حکیمانه می چیند! مرور کنید: شهید حججی، شهید سحرگاه جمعه بغداد، شهیدان اصلانی و دارایی و... محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🔻 شب نهم | نهج‌البلاغه و مسئله‌ی عدالت؛ ▪️ سوره، فصل نهج البلاغه؛ 📌 سوره در نهمین شب ویژه برنامه ماه مبارک رمضان میزبان محسن قنبریان، استاد حوزه و محقق و پژوهشگر دینی است و با موضوع «نهج‌البلاغه و مسئله‌ی عدالت» با او گفتگو خواهد کرد. آخرین حضور حجت الاسلام قنبریان در سوره به فصل باز می‌گردد. سوره؛ فصل در حالی متوقف شد که در سومین شب این برنامه قرار بود محسن قنبریان، استاد حوزه و محقق و پژوهشگر دینی مهمان برنامه باشد و با او درباره موضوع سقیفه؛ از سبک حکومت تا سبک حکمرانی گفتگو شود. 🗓 پخش: یکشنبه، ۲۱ فروردین، ساعت ۲۲، شبکه چهار بازپخش‌ها: دوشنبه ۲۲ فروردین ۹ و ۱۵:۳۰ ⭕️ برنامه سوره در اینستاگرام، توئیتر و تلگرام حساب کاربری دارد. ویدئوهای سوره به طور منظم در آپارات و کستباکس بارگزاری می‌شوند. صفحات سوره را دنبال کنید. @Sooreh_tv4