🔴 مظنون اول مسمومیت های ایدئولوژیک؟!
• مسمومیت زنجیره ای دانش آموزان فرصت مناسبی است تا خاستگاه این جور پدیده ها در فرقه هایی که مظنون اصلی به حساب می آیند مرور شوند!
❓فرقه ای که مادر را با شستشوی مغزی وا می دارد تا با شیر حاوی سیانور بچه یک ساله اش را بکشد؛ مظنون جدی تری در این حوادث به حساب نمی آید؟!
بخصوص وقتی برای اینگونه اعمال قرائتی ایدئولوژیک و فرقه ای -نه صرفاً سیاسی- هم بیان کنند.
❗️ سرنوشت ۸۰۰کودک پادگان اشرف آدرس آخرین جنایت سازمان یافته ی ایرانی تبار درباره بچه ها و دختر بچه هاست!
- زندگی شبانه روزی در پانسیون ها و حق صدا نکردن مادر خود در ملا عام!
- منع ادامه تحصیل و از ۱۳سالگی با شست و شوی مغزی جزء تشکیلات کردن!
- قبل از سن قانونی، دختران را در اختیار فرماندهان در ازدواج و طلاق های ایدئولوژیک قرار دادن!
- دستور به مهاجرت اجباری بچه ها؛ بخاطر اینکه بچه، استحکام خانواده و آن موجب غلبه عشق و عاطفه خانواده بر وفاداری به سازمان و رجوی نشود!
- بردن زیر بمباران آمریکایی ها در عراق برای توجیه مهاجرت اجباری!
- پانسیون های اروپا هم یک پادگان جدید برای بچه ها که فقط مجازند ویدئوهای سازمان را -بجای تلویزیون- ببینند؛ هر ارتباط با والدین هم ممنوع!
- ۳۰درصد آسیب روانی بچه ها برای فرقه ای که برای ۴۰۰۰نیرویش، ۱۰زندان در اشرف داشت؛ هزینه مجازی است!
⬅️ مقاله زنان و کودکان قربانیان فرقه تروریستی منافقین را اینجا بخوانید:
http://ensani.ir/fa/article/1887
❌ پ.ن:
نکته حائز اهمیت اینکه:
آنچه از رواداری خشونت درباره زنان، منع تعلیم دختران و سخت گیری بر آنها بعنوان گزاره های بنیادگرا، بهانه اتهام به مذهب شده؛ نیز روزی ساخت یا جعل فرقه ای بوده است که مقابل اسلام اصیل محمد(ص) قد علم کرده است! و نوعاً نظر مشهور اسلام شناسان اصیل واقع نشده است!
- مواجهه خشن خلیفه ای با زنان و حضور اجتماعی آنها، زمینه جعل احادیث و شیوع قرائتی خاص از اسلام در پیروانش شده است! برای نمونه اینجا بخوانید:
http://ensani.ir/fa/article/91148
- در مقابل، فرقه خوارج برای جبران کمبود نیرو، زنان را به جنگ و اِعمال خشونت می کشاندند!
نمونه ای را اینجا بخوانید:
https://hawzah.net/fa/Article/View/97956
⬅️ نظر اسلام اصیل درباره زن و دختر، در انقلاب اسلامی بروز کرد و معجونی از آن نظرات منحط هم در فرقه رجوی مدرنیزه شد: هم زن، تروریست شد و هم مادری و همسری به محاقِ فرقه رفت!
طلاق ایدئولوژیک، نشستن یک زن و مرد در کابین جلوی ماشین را تحریم و تا بچه کشی پیش برد!
#مسمومیت_دختران
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
☑️ @m_ghanbarian
27.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ
♦️ سلسلهنشستهای «زن در جمهوری اسلامی؛ از گفتمان تا میدان»
حجتالاسلام قنبریان
🗓 برگزار شده در: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
✔️ اولین امر به معروف حاکم توسط یک زن تحقق یافته است.
✔️ ظرف تحقق ولاء اجتماعی و امر به معروف مومنین و مومنات، جامعه است و بیحضور احتماعی امکانپذیر نیست.
🎧فایل کامل صوتی را اینجا بشنوید
☑️ @m_ghanbarian
۱۷-چهل حدیث.mp3
9.39M
🔘 گزیده درسهایی از #چهل_حدیث امام خمینی
قسمت هفدهم
حجت الاسلام محسن قنبریان
رمضان۱۴۰۱
🎙صوت کامل این جلسه را اینجا بشنوید
#اخلاق
☑️ @m_ghanbarian
🔰 خمینی را از آموزه های مهدوی کودکان حذف نکنید!
• بقیة الله -لقب انحصاری امام دوازدهم- نه یعنی باقیمانده خدا؛ بلکه بمعنای "وجه باقی" پروردگار است.
• نزدیکترین اصطلاح به آن "اولوا بقیة" در قرآن است:
فَلَوْلَا كَانَ مِنَ الْقُرُونِ مِنْ قَبْلِكُمْ أُولُو بَقِيَّةٍ يَنْهَوْنَ عَنِ الْفَسَادِ فِي الْأَرْضِ إِلَّا قَلِيلًا مِمَّنْ أَنْجَيْنَا مِنْهُمْ ۗ وَاتَّبَعَ الَّذِينَ ظَلَمُوا مَا أُتْرِفُوا فِيهِ وَكَانُوا مُجْرِمِينَ(۱۱۶ هود): پس چرا از نسلهاى پيش از شما صاحبان بقائی نبودند كه [مردم را] از فساد در زمين باز دارند؟ جز اندكى از كسانى كه از ميان آنان نجاتشان داديم. و كسانى كه ستم كردند به دنبال ناز و نعمتى كه در آن بودند رفتند، و آنان بزهكار بودند.
- "اولوا" مثل "ذو" دلالت بر مصاحبت می کند اما مصاحبتی متصل تر و پیوسته تر. اولوا العلم یعنی صاحبان علم و اولوا بقیه یعنی صاحبان بقاء، کسانی که "وجه رب" شده و باقی اند (علماء باقون ما بقی الدهر)
• این "اولوا بقیه" -که نزدیکترین به بقیة الله هستند- کتاب بیشتر و شاگرد بیشتر نداشته اند؛ به نص قرآن: "ینهون عن الفساد فی الارض" کرده اند. مقابل "ظالمین" و "مترفین" ایستاده اند. فقط همین خط است که توسط بقیة الله(عج) تکمیل و "یملا الارض قسطاً و عدلاً بعد ما ملئت ظلماً و جوراً" می شود.
• به تحقیق عَلَم بلند اولوا بقیه با این نص صریح قرآنی در دوره غیبت، شخص امام خمینی بوده است و هیچ عالم و عارفی از این حیث با او قابل مقایسه نیست.
• سرود #سلام_فرمانده در ورژن اول خود نشان داد ابزاری مناسب برای انتقال مفاهیم مهدوی به کودکان است؛ اما صد حیف که برای بار دوم هم نام خمینی بزرگ -این نشان ممتاز راه مهدوی- در آن نیست! امام خمینی اندازه شیخ احمدکافی بلکه ابن مهزیار و میرزا کوچک، حضور در این سبد فرهنگی نداشته است! عجیب اینکه علیرغم اعتراضات بار اول، در سرود دوم هم غایب است!
• امام عزیز محتاج یک سرود برای فهمیده شدن نیست؛ لکن بقیة اللهِ قرآن بدون او از مهدویت های مرتجع و متحجر، سازشکار و اهل قعود و مُترف و اشرافی قابل شناسایی نیست. شیخ کافی و کوچک خان و ابن مهزیار ذیل آن عَلَم بلندِ ینهون عن الفساد فی الارض نشان میشوند ؛حتی همت و سلیمانی ها بدون او صفرهای بدون یک اند!
آموزش خمینی به فرزندان را یک فریضه بدانیم!
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
☑️ @m_ghanbarian
۱-دو قلوی شعبانیه_نهج البلاغه.mp3
20.72M
🔅 دوقلوی شعبانیه_نهج البلاغه!
#جلسه_اول
حجت الاسلام قنبریان
• مناجات شعبانیه شرح انفسی خطبه۲۲۲ و این خطبه شرح آفاقی شعبانیه!
• ۸مدار مناجات شعبانیه:
۱. شروع از یک فرار به سمت خدا
۲. وقوف اول در محضر الهی؛ دیدن مسکنت ها
۳. وقوف دوم ؛ دیدن فضل های الهی
۴. مقام دَلال؛ بدهکار، طلبکار می شود!
۵. توجه به فرداها؛ مرا مبعوث کن!
۶. اقامت در شهر ولایت
۷. کمال انقطاع و عبد نجیّ شدن؛ فناجیتَه سرّاً و عمل لک جهراً
۸. بازگشت...
• خطبه۲۲۲ با توصیف عبد نجیّ (مدار۷) شروع می شود...
- عمل لک جهراً؛ یادآوری ایام الله و اقامه قسط و نهی از منکر و... است!
- ایام الله، مناسبتهای تقویمی نیست؛ روز زدن به نیل و مثل آن است!
#معرفتی_اخلاقی
☑️ @m_ghanbarian
💬 #تحلیل_و_تبیین | جزئیات عفو گسترده محکومان و متهمان اغتشاشات اخیر در گفتوگوی اختصاصی رئیس قوهقضائیه با رسانه KHAMENEI.IR مطرح شد:
👈🏻 عفو یک مسئله سیاسی و مقطعی نیست؛ جزو ذات انقلاب ماست
🔻حجتالاسلام والمسلمین محسنی اژهای:
🔸 جنبه رحمانیت الهی از اول انقلاب و زمان امام(ره) تا امروز بوده. مکرّر این را از زبان رهبر انقلاب شنیدم که فرمودند: «حواستان باشد ما باید روز قیامت پاسخگو باشیم، مراقب باشید.» این یک مسئله سیاسی مقطعی نیست؛ این جزو ذات انقلاب ماست.
🔸 پیشنهاد عفو با شناختی بود که از مبانی رهبر انقلاب داشتیم.
🔸 ۴۰ روز قبل از پیشنهاد و زمانی که اغتشاشات تقریباً تمام و شکست دشمن مشخص شده بود پیشنهاد دادیم طبق معیارها، کسانی که مرتکب خطا یا جرمی شدهاند، پروندهشان در هر مرحلهای که قرار دارد بسته شود.
🔍 ادامه را بخوانید👇
https://khl.ink/f/52155
.................................................
✍ مطالب مرتبط کانال حجت الاسلام قنبریان:
• عفو معیاری و معیار عفو
https://eitaa.com/m_ghanbarian/3780
• سبک رهبر انقلاب در جمع کردن فتنه خیابانی
https://eitaa.com/m_ghanbarian/3648
• آیت الله لوازم این نظر را نمی پذیرد
https://eitaa.com/m_ghanbarian/3614
• امیرالمومنین با قتل خطایی آشوبها چه میکرد؟
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1661
• خون شیراز و ایذه با زاهدان فرقی میکند؟
https://eitaa.com/m_ghanbarian/3534
رادیو اسنپ اقتصادی_1.mp3
6.23M
مدل سقراطی جهاد تبیین!
🎙 گفتگوی اقتصادی سیدامیرحسین حسینی با آقای راننده اسنپ
💠 موضوع: مقایسه رفاه مردم ایران در جهان سوم و آمریکا و اروپا در جهان اول
✍ هر روز در محافل خانوادگی تا درون تاکسی و صف نانوایی با بحث های طرفینی ای در حوزه معیشت و اقتصاد، وضعیت ایران و سایر کشورها و... مواجه ایم و بعضا تصاویر سیاه از ایران و زیبا از اروپا و آمریکا می شنویم.
#سید_امیر_حسین (پژوهشگر اقتصادی) هم در اسنپ با این بحث مواجه شده، به شکل سقراطی و با دیالوگ ذهنیت راننده اسنپ را تغییر داده است.
فرم و محتوای این #جهاد_تبیین، به نظرم بدیع و جالب آمد.
عامه مردم نه همایش ها را شرکت و نه برنامه های تبیینی و تخصصی رسانه ملی را می بینند و نه ایتا و روبیکا و بله را فوروارد می کنند؛ لذا این شکل گفتگوها -بشرط تسلط- برای گروه هدف بزرگی از جامعه، تبیین صورت می دهد.
جوانان دانشجو و طلبه خوب است این روش را بیاموزند و امتداد دهند. حتی تجربه ها را به اشتراک بگذارند!
به افرا بپیوندید: @afra_eco
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
📢احیای روز مستضعفین بجای فستیوال شادی! 🔅پیشنهادی برای جشن های نیمه شعبان: 🔹با پیروزی انقلاب اسلامی،
🔆 امام مستضعفین(عج)
• انقلاب مردم ایران عجیب بود؛ در دوره مبارزه، سالی جشن نیمه شعبان (ریسه و شربت) را تحریم کرد!۱ و بعد از پیروزی، نیمه شعبان را #روز_مستضعفین کرد!
• به مرور "مستضعفین" از ادبیات انقلابی ها هم رفت و "قشر آسیب پذیر" نام گرفت؛ جشن ها هم نوعاً به ریسه و شربت و صرفاً عشق و عاطفه برگشت!
• بدخواهانی هم پیدا شدند که همین نام و یاد را نشانه گرفتند؛ پس همین جُنگ شادی هم غنیمت شد و منتقد هم از آن سقف آرمانی کوتاه آمد!
• برخی سالها برای سخنرانی درهمین جشن ها، اعلام میکردم هرکس با خودش یک عکس از انواع استضعاف و صنوف مستضعف بیاورد. از کودکان یمن و غزه تا محرومیت در بشاگرد و جیرفت و مدرسه ایذه و... می آمد!
• جامع همه: "آمریکا" (و اسرائیل و ایادی اش) و "اسلام آمریکایی" (اسلام مترفین و مرفهین بی درد و اسلام تئوریزه کننده فاصله طبقاتی و...) بود؛ که باید علیه اش حرف زده می شد؛ همان که امام خمینی و انقلاب اسلامی نشانه گرفته بود. گرچه فقط سخنرانی چاره نبود...!
* دیدم حاج آقا #پناهیان عزیز امسال برای جشن نیمه شعبان در منطقه محروم #زابل کمک جمع آوری می کند؛ خواستم تشکر و یاری کنم:
https://eitaa.com/panahian_ir/6572
.....................
۱. https://b2n.ir/a60279
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
۲-دو قلوی شعبانیه_نهج البلاغه.mp3
18.71M
🔅 دو قلوی شعبانیه_نهج البلاغه!
#جلسه_دوم
حجت الاسلام قنبریان
هیات اصحاب الحسین دانشگاه تهران ۱۲اسفند۱۴۰۱
• خطبه۲۲۲ شرح آفاقی مناجات شعبانیه و عباد نجیّ
• کارکرد اصلی ذکر: جلاء قلب ⬅️ شنیدن بعد سنگینی/ دیدن بعد کوری/ رام شدن بعد دشمنی
• عباد نجیّ همان کمال الانقطاع ای های شعبانیه؛ مناجات خداوند در فکرشان و تکلم در ذات عقولشان
- نور یقظه این مناجات و سخن سرّی
- "یُذکّرون بایام الله" ، شروع "عمل لک جهراً" شعبانیه
• عمل آشکار آنها همه اجتماعی-سیاسی است!
- من اخذ القصد حمدوا الیه طریقه... من اخذ یمینا و شمالاً...
⬅️ اینها مصابیح و چراغ های ظلمات اند!
• قلمرو اهل ذکر:
- ذکر بدل از دنیا/ گذر از حیات دنیا با ذکر!
- هاتف غافلین شدن/ یأمرون بالقسط...
- الان در آخرت/ مطلع بر غیوب اهل برزخ...(حتی دستگیری از اهل برزخ)
- کشف غطاء و پرده از اهل دنیا
• اگر آنها را مجسم ببینی!
- توصیف زیبای محاسبه، مراقبه آنها...
- یادی از شهید علی بلورچی...
#معرفتی_اخلاقی
☑️ @m_ghanbarian
💠 حکومت صددرصد مردمی آینده!
حکومت آینده حضرت مهدی موعود ارواحنافداه، یک حکومت مردمىِ به تمام معناست.
مردمی یعنی چه؟
یعنی متّکی به ایمانها و ارادهها و بازوان مردم است. امام زمان، تنها دنیا را پُر از عدل و داد نمیکند؛ امام زمان از آحاد مؤمن مردم و با تکیه به آنهاست که بنای عدل الهی را در سرتاسر عالم استقرار میبخشد و یک حکومت صددرصد مردمی تشکیل میدهد.
(رهبر انقلاب/۳۰مهر۱۳۸۱)
🔺 پ.ن:
واژه ها در عصر ما زیاد دستمالی میشوند! بسیاراستعمال میشوند اما در معنا و مصداقشان، اختلاس میشود! گاه مردم گفته اما طبقه خاص، طیف خاص، جناح خاص و... مراد میشود!
"مردمیِ به تمامِ معنا" و "صددرصد مردمی"، از اینجا مهم می شود!
#نیمه_شعبان
#موعود
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
14.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 وحدت عمومی چه زمانی محقق می شود؟
❓چرا برخورد امام(ره) با سرباز میدان ژاله که اسلحه بدست بود با یک سرباز بعثی متفاوت بود؟
❓خواست اکثریت مردم چیست؟
🎞 تبیین حجت الاسلام محسن قنبریان در مورد نظریه اجتماعی اسلام و وحدت عمومی، در برنامه تلویزیونی جهان آرا
🗨 حاشیه صراط؛
رویکرد مومنانه در جامعه که باعث جلب قلوب شده و کدورت ها را از بین میبرد عمل به آیه «وَاخْفِضْ جَنَاحَكَ لِلْمُؤْمِنِينَ» است. تا نگاه بالا به پایین عده ای، مخصوصا مسئولین تغییر نکند جلب قلوب کسانی که به بهانه های مختلف با مظاهر دین و جمهوری اسلامی زاویه پیدا کرده اند اتفاق نخواهد افتاد. نمونه عینی و بارز این نوع برخورد مومنانه، رهبر انقلاب و شهید حاج قاسم سلیمانی است.
🎬عضو گروه رسانه ای صراط شوید
@serat_zanjan
🎧 برای تفصیل و قضاوت بهتر صوت کامل را اینجا بشنوید
☑️ @m_ghanbarian
🔘 عدالتخواهی واقع گرا
چکیده ای از بحثی مهم شب نیمه شعبان۱۴۰۱/ دانشگاه شریف
حجت الاسلام قنبریان
#بخش_اول
▫️ دو آیه کلیدی و ارزیابی
1⃣ آیه ۱۱۵ انعام: وَ تَمَّت کَلِمَتُ رَبِّکَ صِدقاً و عَدلاً لامُبَدِّلَ لِکَلِماتِه وَ هُو السَّمیعُ العلیم
❓کلمه رب چیست؟ اتمامش چیست؟!
❓تمام شدن کلمه به صدق و عدل یعنی چه؟!
• کلمه چیزی است که از مکنون و منظوری پرده بردارد. گاهی سخن و فرمان است گاهی هم یک موجود عینی! قرآن، عیسی(ع) را (کلمه منه) کلمه ای از پروردگار می خواند! چون آن نحوه خلقت، تمثال کلمه وجودیِ "کُن فیکون" بود.
• کلمه رب در این آیه:
- روایات می گویند: ائمه اطهار(ع)
- مفسرینی مثل علامه طباطبایی: دعوت اسلامی، آیین
ایندو قابل جمع اند. دین و آیین از آدم تا خاتم به حسب اقتضاء و نیاز بشر تکمیل شد؛ دین اسلام اتمام و اکمال آن است.
در عین حال رهبران معصوم این دین، مجسمه و تمثال آنند پس درست است آنان هم کلمه رب خوانده شوند. چنانچه آنها را در زیارات "کلمه التقوی" هم می خوانیم.
• تمامیت به صدق: یعنی آنچنان که گفته شده، تحقق پذیرد. این آیین حاکی از حقیقت تکوین و بنیادی ترین حقیقت (یعنی توحید و شعب آن) و مراتب واقعیت عالم است. ⬅️ پس از این حیث متصف به صدق می شود.
صدق، معیار سنجش اخبار است. در حکمت نظری این آیین درباره قوس نزول (انا لله) و قوس صعود (انا الیه راجعون) هر چه لازم بوده، تمام و کمال گفته است پس اتمامش متصف به صدق می شود.
• تمامیت به عدل: عدالت گزاره بنیادین حکمت عملی و حوزه باید ها و بایسته هاست. بخلاف هست ها، باید ها متصف به صدق و کذب نمی شوند چون انشاء و ایجادند نه خبر و حکایت.
متصف به عدل و ظلم می شوند. "برو" مثل "رفت" نیست. برو، انشاء و ایجاد رفتن است نمی پرسند راست است یا دروغ می گویند: این دستور عدل بود؟! ⬅️ دستورات و تشریع دین از این حیث متصف به عدل می شود.
یعنی از حیث تشریع و بایسته، متکی به عدالت و رعایت حق و شأن هاست.
• جمع بندی: آیه می فرماید کلمه رب و این آیین هم "واقع گراست" (چون متکی به اصیل ترین واقعیات است و صدق دارد) و هم "آرمانگراست"
(چون بایسته ها و درخواست هایش متکی بر اصیل ترین آرمان یعنی عدالت است)
❗️ دو دیگری این کلمه رب:
الف) یکی جانب "واقعیت" ایستاد و واقع گرایی را برگزید!
لکن حقیقت و واقعیت اصیل عالم یعنی خدا و توحید را لحاظ نکرد! به واقعیت های دانی و پست بسنده کرد!
نگفت خدا نیست؛ گفت قابل بحث علمی و عقلی نیست! یعنی صدق و کذب بردار نیست! کانت این ضربه جبران ناپذیر را زد که بحث از مبدأ و معاد را از سنجش علمی و بررسی صدق و کذب خارج کرد! پوزیتویست ها بعدا تصورش را هم زیر سؤال بردند و گفتند اصلا معنای روشنی هم ندارد!
- این رئالیست و واقع گرایی در غرب به "واقعیت طبیعت" تنزل کرد چون هیچ واقعیت برتری از آن را قابل بررسی علمی و اتصاف به صدق و کذب ندانست!
- "طبیعت" هم دو فرد اصلی دارد: طبیعت انسان و طبیعت بی جان! واقعیت شد همین طبیعت ها!
علوم شد بررسی و سنجش و پیش بینی این طبیعت ها! طبیعت حرص و طمع در انسان، کنش اقتصادی او را می سازد. انسان اصلا در بستره بازار معنا شد. تنبل و بی کار است مگر برای گرسنگی یا غذای چرب تر! پیش بینی آماری و ریاضی این کنش ها علم (اقتصاد و...) شد!
- آرمان در این واقع گرایی تنزل یافته، "آزادی طبیعت انسان" است. طبیعتی که واقعیت است، تغییر برنمی دارد؛ همان را آزاد بگذار!
ب) دیگری جانب آرمان ایستاد! ریشه ایده ها و آرمانها و بایسته ها، عدالت بود. شعار عدالت داد لکن چون آرمان و عدالتش مبتنی بر واقعیت نبود از حقیقت اصیل توحید نمی آمد، به یک ایده آلیست پوچ انجامید. وقتی توحید و خدا را خرافه و افیون خواند، عدالت و آرمانش هم متکی بر واقع و صدق نشد...
ادامه در بخش دوم
☑️ @m_ghanbarian