eitaa logo
محسن قنبریان
17.4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
866 ویدیو
108 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حسینیه هدایت
قنبریان سه.mp3
6.41M
🎙 چرا شرایط برای جبهه حق و جبهه صهیونیستی، شرایط مرگ و زندگی است؟ حجت الاسلام والمسلمین محسن قنبریان: ▫️اگر باور نکنیم که شرایط اکنون برای دو جبهه حق و باطل حیاتی است، هیچ کنش واقعی صورت نمی‌گیرد. این را طرفین ماجرا به زبان آوردند که شرایط کنونی منطقه به گونه‌ای است که هم برای دشمن صهیونیستی هم برای جبهه حق شرایط مرگ و زندگی است. چیزی که مانع درک این اتفاق است، مغرور شدن به حقانیت است. امیدی که با نگرانی همراه نباشد رجاء صادق نیست. کنشگر واقعی کسی است که هم امید دارد و هم نگران است. | | 🔻 | اینجا انقلاب جریان دارد... @hoseinie_hedayat
🖼️ 🎙 حجت‌الاسلام 🏴 شب چهارم مراسم عزاداری فاطمیه 🕌 مسجد دانشگاه تهران هیأت‌ دانشجویی اصحاب الحسین(ع) @m_ghanbarian @ashabolhossein_ir
سوال فیزیک ۱ دانشگاه شریف «چهل میلیون تُن جنایت» ❌ اولین سوال میانترم درس فیزیک ۱ که هر ترم سهم مبحث «تخمین» است، امروز از ورودی‌های ۱۴۰۳ خواسته بود تا حجم آوار ناشی از جنایت اسرائیلی‌ها در نوار غزه را تخمین بزنند. 🔸 دکتر ابوالحسنی یکی از استادان این درس در صفحه X خود جواب را نوشته: حدود ۴۰ میلیون تن آوار که سال‌ها آواربرداری آن زمان خواهد برد. @thirdintifada
هدایت شده از حسینیه هدایت
🎙 فاطمیه در نگاه کلان حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قنبریان در این مجموعه پادکست چشم‌اندازی نو از فاطمیه را پیش روی ما می‌گذارند؛ و ما را با روایتی از فاطمیه رو به رو می‌کنند که صرفاً یک واقعه تاریخی نیست؛ بلکه مکتبی است برای فهم "کنش درست" در "زمان درست". | | 🔻 | اینجا انقلاب جریان دارد... @hoseinie_hedayat
هدایت شده از حسینیه هدایت
شأن مردم در آینه تاریخ.mp3
3.71M
🎙 فاطمیه در نگاه کلان ▪️کنشگری همه‌جانبه: از فریاد حق‌طلبی تا تلنگر به دل‌ها ▪️مبارزه‌ای به وقت ضرورت: در برابر پلیدیِ آشکار شرارت ▪️شأن مردم در آینه تاریخ: دعوتی برای برخاستن از نمای دور هم وقتی به فاطمیه نگاه کنید نمای یک کنش اجتماعی_سیاسی را می‌بینید. قبل از اینکه حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها چه گفتند، عَلَیه چه کسی گفتند، به نفع چه کسی گفتند، از راه دور یک کنش می‌بینید. یک فعالیت اجتماعی و سیاسی که از قضا از سوی یک زن تراز اسلام دارد رخ می‌دهد، در زمانی که مردان ساکتند. | | 🔻 | اینجا انقلاب جریان دارد... @hoseinie_hedayat
غزه، روایت تعلم بجای ترحم.mp3
22.9M
💠 غزه؛ روایت تعلّم بجای ترحم! ارائه ای متفاوت درباره مقاومت غزه با تاکید بر کودکان توسط حجت الاسلام / رویداد الف تای مقاومت/ ۲۳آبان۱۴۰۳ • روایت توصیف و روایت تبیین ❓این چگونه کودکی است که در غزه می بینیم؟! چگونه تربیت شده که زیر بمباران هم آیه می خواند؟! و... ▫️ روایت تبیینِ علمی • زیر ساخت و تطور این نحوه تربیت در کلمات منیر فاشه (نظریه پرداز مسیحی حوزه تعلیم و تربیت در فلسطین) ❗️مقاومت غزه را مثل موکب اربعین عراقی از دور نمی شناسیم؛ نزدیک شوید! یک جور سبک زندگی و کنشی غریزی شده است! ایدئولوژیک نیست بدونی که ایدئولوژی زدا باشد! سازمان یافته نیست؛ نهادی و خود جوش و خود اتکاست... ▫️ اشاره به تبیین ایمانی و معرفتی • بیان فاشه از حضرت امیر(ع) • تجلی یدالله مع الجماعة/ جماعت را باید از نو شناخت هم جمع و جامعه ای جماعت نیست! * اگر پسندیدید به دیگران پیشنهاد دهید ☑️ @m_ghanbarian
•| برای ماندن در کارزار بی پایان ،،، فقط به چادر مادر پناه باید برد |• مراسم عزاداری ایام فاطمیه 🔻سخنران: حجت الاسلام استاد قنبریان 🔺بانوای: حاج علی جهانبخش کربلایی احمدرضا اسحاقی ⏰ دوشنبه ۵ آذر | ساعت۲۰ 📍دانشگاه قم مسجد الغدیر 🔸هیئت دانشجویی محبین الحسین(ع) @mohebbinalhosein
۱- شرح خطبه۲۱۶.mp3
15.06M
📖 درسهای نهج البلاغه ▫️ شرح خطبه ۲۱۶ جلسه اول / ۲آذر۱۴۰۳ حجت الاسلام قنبریان • نمای کلی خطبه • خطبه ۵ بخش اصلی دارد ۱. حق و فلسفه آن ۲. بزرگترین این حقوق ۳. حالت خروج از اعتدال در روابط میان والی و مردم ۴. توصیه ها ۵. مواجهه با مدح والی ❗️ گلایه از جبهه انقلاب ☑️ @m_ghanbarian
📖 درسهای نهج البلاغه ▫️ شرح خطبه ۲۱۶ جلسه اول / ۲آذر۱۴۰۳ نمای کلی خطبه حجت الاسلام قنبریان • این خطبه مکمل نامه مالک اشتر (مربوط به کارگزاران) و به روابط متقابل حاکم و مردم می پردازد. در کافی ج۸ ص۳۶۲ تا ۳۶۰ هم آمده که ۲نفر توثیق ندارد. 🔸 خطبه پنج بخش اصلی دارد 1⃣ حق و فلسفه آن نسبت من له الخق و من علیه الحق و رابطه حق و تکلیف: لاَ يَجْرِي لِأَحَدٍ إِلاَّ جَرَى عَلَيْهِ وَ لاَ يَجْرِي عَلَيْهِ إِلاَّ جَرَى لَهُ حق در ذات خودش نوعی مساوات دارد. 2⃣ بزرگترین این حقوق: حق متقابل مردم و والی البته در فقه ما سهم چندانی ندارد در حالی که باید همواره خوب، موشکافی و به‌روزرسانی شود. وَ أَعْظَمُ مَا اِفْتَرَضَ سُبْحَانَهُ مِنْ تِلْكَ اَلْحُقُوقِ حَقُّ اَلْوَالِي عَلَى اَلرَّعِيَّةِ وَ حَقُّ اَلرَّعِيَّةِ عَلَى اَلْوَالِي فَرِيضَةٌ فَرَضَهَا اَللَّهُ سُبْحَانَهُ لِكُلٍّ عَلَى كُلٍّ فَجَعَلَهَا نِظَاماً لِأُلْفَتِهِمْ وَ عِزّاً لِدِينِهِمْ فَلَيْسَتْ تَصْلُحُ اَلرَّعِيَّةُ إِلاَّ بِصَلاَحِ اَلْوُلاَةِ وَ لاَ تَصْلُحُ اَلْوُلاَةُ إِلاَّ بِاسْتِقَامَةِ اَلرَّعِيَّةِ قدرت در آن نه از بالاست نه از پایین؛ بلکه رابطه کاملا متقابل است. حتی کلمه "قدرت" خیلی گویا نیست و ادبیات خاصی را می‌طلبد. وقتی از فرض و واجب خدا می‌گوید، چرا از آثار و کارکردش هم سخن می‌گوید؟ با اینکه در خطبه قاصعه میفرماید خدا عمدا فلسفه احکامش را معلوم نکرده تا بنده را از غیر بنده مشخص کند. ایمان اسلامی: علم قطعی پیشین + ابهام پسین در متعلقات. ایمان مسیحی: از اول ابهام است. عقل پذیر نیست چنانچه نزد ایمان گرایانی مثل کی یررکگارد اخلاق پذیر هم نیست! ایمانش عقل‌ستیز و علم‌ستیز نیست. حالا کسی که استاد آموزش بندگی است، اینجا کارکردهای این حکم مهم اجتماعی سیاسی را بیان می‌کند. 3⃣ حالت خروج از اعتدال در روابط میان والی و مردم عهدنامه بیشتر زبان توصیه و هنجاری است اما اینجا بیشتر توصیف، که نشان‌دهنده‌ی اهمیت روایت در تشخیص مسئله از نامسئله است. 4⃣ توصیه‌ها: فَعَلَيْكُمْ بِالتَّنَاصُحِ فِي ذَلِكَ وَ حُسْنِ اَلتَّعَاوُنِ عَلَيْهِ فَلَيْسَ أَحَدٌ وَ إِنِ اِشْتَدَّ عَلَى رِضَا اَللَّهِ حِرْصُهُ وَ طَالَ فِي اَلْعَمَلِ اِجْتِهَادُهُ بِبَالِغٍ حَقِيقَةَ مَا اَللَّهُ سُبْحَانَهُ أَهْلُهُ مِنَ اَلطَّاعَةِ لَهُ قلب رآکتور اینجاست؛ که از تحلیل‌های قبلی گرفته و در جای خود توضیح خواهم داد. 5⃣ مواجهه با مدح والی: اینجا کسی مفصل حضرت را مدح میکند: فَأَجَابَهُ عليه‌السلام رَجُلٌ مِنْ أَصْحَابِهِ بِكَلاَمٍ طَوِيلٍ يُكْثِرُ فِيهِ اَلثَّنَاءَ عَلَيْهِ وَ يَذْكُرُ سَمْعَهُ وَ طَاعَتَهُ لَهُ و حضرت مدح والی را دردی می‌داند که درمانش می‌کند: فَلاَ تُكَلِّمُونِي بِمَا تُكَلَّمُ بِهِ اَلْجَبَابِرَةُ وَ لاَ تَتَحَفَّظُوا مِنِّي بِمَا يُتَحَفَّظُ بِهِ عِنْدَ أَهْلِ اَلْبَادِرَةِ وَ لاَ تُخَالِطُونِي بِالْمُصَانَعَةِ ... فَلاَ تَكُفُّوا عَنْ مَقَالَةٍ بِحَقٍّ أَوْ مَشُورَةٍ بِعَدْلٍ ... در این موارد شکسته نفسی، اغراء به جهل مخاطب است؛ حضرت علیرغم عصمت دارد سبک حکمرانی بیان می کند. 🔹 گلایه از جبهه انقلاب موقف هیچ یک از بزرگان این جبهه با حضرت آقا، موقف خود آیت الله خامنه ای با امام نیست! امام با آنها می اندیشید و اینها فهم و درک خود را به تفکر امام عرضه می کردند، تصحیح و رشد می کردند. وقتی شدیم فقط شارحان لفظی، شارحان خوبی هم نمی شویم! لذا هرکس کنجی از حرف را می گیرد و فصل الخطاب بودنش را از دست می دهد و از قضا محل اختلاف ها می شود! 🔹 روضه نامه 28 - جواب نامه معاويه وَ قُلْتَ إِنِّي كُنْتُ أُقَادُ كَمَا يُقَادُ اَلْجَمَلُ اَلْمَخْشُوشُ حَتَّى أُبَايِعَ وَ لَعَمْرُ اَللَّهِ لَقَدْ أَرَدْتَ أَنْ تَذُمَّ فَمَدَحْتَ وَ أَنْ تَفْضَحَ فَافْتَضَحْتَ و گفته‌اى كه مرا چونان شتر مهار كرده به سوى بيعت مى‌كشاندند. سوگند به خدا! خواستى نكوهش كنى، امّا ستودى، خواستى رسوا سازى كه خود را رسوا كرده‌اى وَ مَا عَلَى اَلْمُسْلِمِ مِنْ غَضَاضَةٍ فِي أَنْ يَكُونَ مَظْلُوماً مَا لَمْ يَكُنْ شَاكّاً فِي دِينِهِ وَ لاَ مُرْتَاباً بِيَقِينِهِ وَ هَذِهِ حُجَّتِي إِلَى غَيْرِكَ قَصْدُهَا وَ لَكِنِّي أَطْلَقْتُ لَكَ مِنْهَا بِقَدْرِ مَا سَنَحَ مِنْ ذِكْرِهَا مسلمان را چه باك كه مظلوم واقع شود، ما دام كه در دين خود ترديد نداشته، و در يقين خود شك نكند، اين دليل را آورده‌ام حتّى براى غير تو كه پند گيرند، و آن را كوتاه آوردم به مقدارى كه از خاطرم گذشت. ☑️ @m_ghanbarian
🔰 سلسله نشست‌های خانه ملی گفت‌وگوی حقوق اساسی 🔹 نشست چهارم: حمایت از مستضعفان جهان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 🔸سخنرانان و محورهای نشست: 👤 - حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قنبریان، استاد حوزه و دانشگاه 🔻«تکالیف شرعی و قانونی جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقاومت» 👤 - دکتر مهدی خانعلی‌زاده، کارشناس و تحلیل‌گر روابط بین‌الملل 🔻«تأمین منافع و امنیت ملی ایران از طریق محور مقاومت» 👤 - دکتر محمدهادی ذاکرحسین، عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران 🔻«مشروعیت محور مقاومت از منظر حقوق بین‌الملل» 👤 - دکتر محمدرضا اصغری شورستانی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری تهران 🔻«الزامات حقوقی حمایت از مستضعفان جهان مبتنی بر قانون اساسی» دبیر علمی: 👤 علیرضا مزینانی پژوهشگر پژوهشکده شورای نگهبان 🗓 سه‌شنبه ۶ آذرماه ⏰ ساعت ۱۴:۳۰ 📍نشانی: پژوهشکده شورای نگهبان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان سرافراز، کوچه ۵، پلاک ۱۱ ⬅️ لینک ثبت‌نام: https://formafzar.com/form/q2vtj @ccri_ir