eitaa logo
شعله ی طور
11هزار دنبال‌کننده
416 عکس
170 ویدیو
118 فایل
المکتوبات فی النجف‌الاشرف محمدهادی اصفهانی آرشیو جلسات: @esfahani_archive طرح حیله های مدرن آپارات🔻 www.aparat.com/m_h_esfahani_aparat
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ ‍ ‍ ‍ ♦️گودالِ ناپیدا♦️ ‍ چه بگویم... از آن استیلا و از آن اقتدار بی نظیرت در وصول عاشقان به آن حقیقتِ مکتومِ مکنون یا بگویم از آن نفی تحیرآمیز خویشتن و به یادگار گذاشتن آن سوز بی کران در سپهر تاریخِ فنا،آن جا که فرمودی لایوم کیومک یا اباعبدالله و به وسعت گریه های ابدی نمک منتشر در روضه های حسین گشتن یا بگویم آن قصه ی عجیب شیرین پر طراوتت که رقابتت با حسین علیه السلام بر سر این بود که اتصال نسبی خویش با امیرالمومنین ع را با گفتن ابالحسین ابالحسین نفی نمایی و حسین که تو امام او گشتی هم در این قبال امیرالمومنین را ابالحسن خطاب میکرد. چه طوفان محیرالعقولی در شکستن خویشتن در تو برپا بود. و آیا بگویم از آن اختناق خونین بی حد که تو را چون شاهد آن در آن کوچه های بی پایان گشتی ، غریق پرده مظلومیت ابدی نمود. باطن ها تو را در چه گودالی ذبح نمودند که قصه ی عاشورایت در کمون هستی باقی ماند و کمتر گوشی قصه ی تلخ آن را بر جانش چون حسین با خون و گوشت بر پیکره ی هستی اش در هم آمیخت؟ تو کیستی که جز سالکین راه یافته قدر تو را نمیدانند. اصلا انگار نیستی از بس که هستی و این همان توصیفی است که اهل حقیقت از حضور الله در میانه ی ادراکات ترسیم نموده اند. چه رازی میان تو و مادرت نهفته است که هر کس اگر به نهان فاطمه سلام الله علیها راه یافت باید از چشمه های حقیقت تو سیراب گردد. چقدر من بی توجه به تو بوده ام.... برایم ثابت شده است و این را به وسعت فلک فریاد میزنم که رابطه ای عمیق میان تکثر در توسل به تو و تعجیل در ظهور اباصالح پدر مهربانم تکوّن یافته است. شما پرده های غیبت از حقیقت بی کران اهل بیت هستید و این پرده ها با تعدد و تکثرِ توامان با عمق کنار خواهند رفت. یادم نمیرود قصه ی آن جوانی که بعد از توسلاتی عمیق در جمکران به او فهمانده بودند به غریب ترین اهل بیت امام مجتبی توسل کنید. تو آن راز مکتوم در میان اهل بیت و اصحاب خمسه هستی که از شدت ظهور بی رنگ بی رنگ در پرده ی اوهام ما درک میشوی. اما تو معروف ترین به کرم بوده ای و هستی. من هزار هزار عذر در پیشگاه تو بیاورم باز عذر بی توجهی ام به تو نخواهد شد. از تو میخواهم در این شب قدر،شب میلاد،مرا وارد جرگه متوجهین به ساحت بی کرانه ات کنی که فهمیده ام تو آن سرّ مکنون ازلی هستی که هر آنکس را که بخواهند سیراب از توحید کنند باید پرده ی غربت و غیبت تو در وجود او کنار رفته باشد. مرا دریاب من تو را از مادرت میخواهم... دعاگوی غریبان جهانم و ادعو بالتواتر و التوالی المکتوبات فی النجف الاشرف @sholeye_toor
‍ ‍ ♦️اذن دخول شب قدر شاید اگر در شب نوزدهم و شب بیست و یکم سجده ای نسبتا طولانی رفتیم و با صدیقه ی طاهره سلام الله علیها تکلمی باطنی توامان با اشک داشتیم و در این میانه وصول به باطن امیرالمومنین علی علیه السلام را طلب کنیم در شب بیست و سوم ماه مبارک از باطن امیرالمومنین سلام الله علیه ما را وارد باطن فاطمه سلام الله علیها و درک لیله القدر بنمایند. شاید که توانستیم این دوبزرگوار را در این سه شب مجاب کنیم که حقیقتا تشنه کام ورود در منظومه ی حقیقتشان هستیم. این شبها شب های نا امیدی نیست، شب امید و حرکت و باور به توان ولایت کبرای الهیه در وصول انسان غرق شده و محصور به اشارتی از ابروان صاحب این لیالی است. تو همان تجلّیِ ایزدی ، که فراز عرشی و لا مکان خبری ز گردش چشم تو ، حرکات گردش آسمان دهد آن فؤاد و لسان تو ، ز فروغ لوح و قلم نشان تو که ردّ شمس کُنی عیان ، به یکی اشاره‌ی ابروان دو مُسخّر آمده مِهر و مَه ، هله بر هلالِ تو یا علی   پ ن: توسل به فاطمه ی زهرا سلام الله علیها را از گودال قتلگاه آغاز کنید... 🔻المکتوبات فی النجف الاشرف @sholeye_toor
شعله ی طور
‍ ♦️اضلاع سه گانه ی سلوک اگر فرصت کردید گوش بفرمایید المکتوبات فی النجف الاشرف @sholeye_toor
‍ ‍ ♦️برُد موسیقی برای صعود به بیان ساده♦️ اصوات فی نفسه منتقل کننده ی توجه روح به ساحت های متفاوت است. محبوبیت موسیقی ها در میان انسان ها از این روست که صوت ها کمک بزرگی به تعویض بُعد توجه می نمایند. در آن ساحت نفس درون خویش بازیابی و ایجادِ خیال ، افکار ،حس ها و حتی عطر های مانوس می کند. خیلی ها معتقدند که موسیقی ها برایشان انتقالی به سمت حقایق عالیه ایجاد می کند،لکن اینجا عرصه ی هواجس نفسانی و تحریکات خیالی ، مغفول عنه واقع می شود. اینکه کدام صوت برای کدام نفس حکم "کلمینی یا حمیرا"دارد و آن را به خورد خویشتن بجای "ارحنا یا بلال"می دهد یک تخصص و خلط آن با ترقیات معنوی خود از عجائب روزگار است. سلطنت خیال و غلیان احساس چیزی بیش از آن است که عمدتا تصور می شود و در بسیاری از مواقع ،صبغه ی تنزل خواهی انسان دایره ی حقایق بلند را به دام طائر خیال انداخته و حس صبغه ی آسمانی برای او این معنای تنزل یافته را توجیه آسمانی میکند. هنر قرآن و کلمات زنده ی ملکوتی واسطه گری برای انتقال نفس به آسمان های غیب و حقیقت غیب الغیوبی عالم بدون واماندگی در حدود تعینات است. کاری که اصوات عادی به این سهولت از پس آن بر نمی آیند و روح را ممکن است مشعوف،سرمست و منتقل به ساحتی دیگر نمایند لکن در قید تکثر متوقف می کنند و طبعا چون عمدتا تخصصی برای تشخیص این تغییر وجود ندارد،افراد در خویش حس ارتقاء می یابند،لکن بُرد این جابجایی ساحت نفس،نهایتا تا سرزمین برزخ قابلیت خواهد داشت. معجزه بودن اصوات قرآن در ارتقای انسان به غیب ماجرایی بس شنیدنی است. صوتی این هنر را دارد که از درون به بیرون روانه گردد نه اینکه از بیرون به داخل تزریق شود. هم نوایی با کیان عالم ها خود شرط اصلی برای انتقال دهندگی نفس به ساحت های ماورایی است. تکثر و پاشیدگی روزافزون در موسیقی های مدرن نماد فاصله گرفتن از هویت این انتقال آسمانی است. به تعبیری نفوس اگر سالم و بی غل و غش باشند، با شنیدن صوت قرآن و هم پیکره های قرآن از حیث باطنی ولو از درون خویش ،حتی بدون الفاظ، از زندگی دنیا پر کشیده و بر شاخه های باغ های ملکوتی می نشینند که آنجا خود نیز ظهور درون انسان است که صوتی دارد برای ارتقاء به آسمان جبروت و مافوق آن. کثرت قرائت قرآن این حس ها را در ما بیدار می کند و تشخیص اصوات آسمانی و مرتقی از غیر آن را سهل الوصول. این بحث مجال بیشتری می طلبد. ان شاءالله به شرط حیات و توفیق المکتوبات فی النجف الاشرف @sholeye_toor
هدایت شده از تذکره الاولیاء
♦️هیئت کانال تذکره الاولیاء در ماه محرم الحرام ۱۴۴۱♦️ سخنران: حجه الاسلام اصفهانی مداح: کربلایی حسینی ♦️زمان: از یکشنبه ۱۰ شهریور ۹۸ مصادف با اول محرم لغایت ۲۱ شهریور مصادف با دوازدهم محرم با اقامه نماز مغرب تا ساعت ۲۲:۳۰ ♦️مکان: تهران - اتوبان صدرغرب به شرق - خروجی کامرانیه -بعد از زیرگذر به سمت بالای سرازیری - اولین بن بست(گلبو) انتهای کوچه - پلاک ۲۰ ---------------------------------- آدرس از راه دیگر میدان چیذر - خیابان بهمن پور - انتهای بهمن پور دست چپ - بلافاصله اولین بن بست دست راست(گلبو) - انتهای کوچه پلاک ۲۰ - 📌آدرس از روی نقشه: https://goo.gl/maps/iKptKBeiymu کانال تذکره الاولیاء @tezkar
هدایت شده از تذکره الاولیاء
4_6028091530282010270.m4a
28.74M
‍ ♦️التوحید اسقاط الاضافات مجلس اول صبح های محرم ۱۴۴۱ هیئت کانال تذکره الاولیاء (مصادف با هشتم محرم) حجت الاسلام و المسلمین اصفهانی کانال تذکره الاولیاء @tezkar
هدایت شده از تذکره الاولیاء
01 کربلا ترجمان هویت انسان - استاد اصفهانی .mp3
30.61M
♦️کربلا ترجمان هویت انسان♦️ جلسه ی اول(شب هفتم محرم الحرام ۱۴۴۱) چند دقیقه ی ابتدایی،صوت کمی ضعیف است در ادامه تصحیح میشود. حجت الاسلام و المسلمین اصفهانی کانال تذکره الاولیاء @tezkar
هدایت شده از تذکره الاولیاء
02 کربلا ترجمان هویت انسان - استاد اصفهانی .mp3
40.32M
♦️کربلا ترجمان هویت انسان♦️ جلسه ی دوم(شب هشتم محرم الحرام ۱۴۴۱) حجت الاسلام و المسلمین اصفهانی کانال تذکره الاولیاء @tezkar
هدایت شده از تذکره الاولیاء
4_6030356665969149104.mp3
44M
‍ ‍ ‍ ♦️کربلا ترجمان هویت انسان♦️ جلسه ی سوم(شب نهم محرم الحرام ۱۴۴۱) حجت الاسلام و المسلمین اصفهانی کانال تذکره الاولیاء @tezkar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌‌‌♦️ره چهل ساله♦️ از مرحوم آيت الله سيد علي قاضي ره درباره ي سفيد شدن موهاي زينب كبري سلام الله عليها در بيابان كربلا منقول است كه ايشان ميفرموده اند زينب كبري سلام الله عليها راهِ چهل ساله را در چند لحظه طي نموده است و آن لحظات همان هنگامه اي بود كه وجود مباركش بر بلنداي تل ايستاده بود و نظاره گر وقايع خونين گودالِ قتلگاه و پرپر شدن تمام هستيش بود... ته گودال فقط پیکر تو مانده و من همه رفتند فقط مادر تو مانده و من سر و انگشتر و انگشت به غارت بردند پاره های بدن بی سر تو مانده و من 📍📍📍حتما فیلم را ببینید المکتوبات فی النجف الاشرف @sholeye_toor
هدایت شده از تذکره الاولیاء
ترجمان هویت انسان 9.mp3
49.58M
‍ ‍ ‍ ‍ ♦️کربلا ترجمان هویت انسان♦️ جلسه ی چهارم(شب دهم محرم الحرام ۱۴۴۱) حاوی مقتل خوانی. حجت الاسلام و المسلمین اصفهانی کانال تذکره الاولیاء @tezkar
هدایت شده از تذکره الاولیاء
Recording (13).mp3
48.66M
‍ ‍ ♦️التوحید اسقاط الاضافات مجلس دوم صبح های محرم ۱۴۴۱ هیئت کانال تذکره الاولیاء (مصادف با نهم محرم روز تاسوعا) حجت الاسلام و المسلمین اصفهانی کانال تذکره الاولیاء @tezkar
هدایت شده از تذکره الاولیاء
التوحید اسقاط الاضافات.mp3
45.71M
‍ ‍ ‍ ♦️التوحید اسقاط الاضافات مجلس سوم ( آخر)صبح های محرم ۱۴۴۱ هیئت کانال تذکره الاولیاء (مصادف با دهم محرم روز عاشورا) حجت الاسلام و المسلمین اصفهانی کانال تذکره الاولیاء @tezkar
هدایت شده از تذکره الاولیاء
کربلا ترجمان هویت انسان 11.mp3
44.13M
‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ♦️کربلا ترجمان هویت انسان♦️ جلسه ی ششم(شب دوازدهم محرم الحرام ۱۴۴۱) حجت الاسلام و المسلمین اصفهانی کانال تذکره الاولیاء @tezkar
♦️دریچه ی وصول♦️ شاید یکی از قرقگاه های اخذ توفیق تشرف خدمت امام عصر علیه السلام انطباق دادن خویشتن بر حقیقت فعل امام در لحظات و آنات مختلف باشد. یکی از مهمترین و مستند ترین احوالات ایشان گریه ی صبح و شام بر سیدالشهداء ارواحنا له الفداء است. این دریچه ای متقن است که بعض اصحاب تشرف از این زاویه راه به حضور خدمت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف برده اند. در بعض دستورات خواصی از بزرگان مداومت بر گریه ی صبح شام بر اباعبدالله علیه السلام به مدت یکسال راهبردی غیر قابل چشم پوشی و البته شیرین و بلکه احلی من العسل برای ادراک شهدِ وجود شاهد عالم ذکر شده است. مدد بطلبیم که شرط نتیجه ی آن اتیان واجب و ترک حرام کامل در این مدت مورد توجه است. 🔻المکتوبات فی النجف الاشرف @sholeye_toor
‍ ‍ ‍ اگر به دنبال استاد کامل می گردیم باید بدانیم یکی از مهمترین صفات مبرز استاد کامل طریقت، قدرت نزع صور در وجود سالک است. چه سال ها که بر ما گذشته و میگذرد و همچنان گرفتار عالم خیال خویش هستیم. کسی را بیابیم که ما را از عطش تایید خیالاتمان به سرزمین شهود معانیِ بی صورت و ادراک حقایق بدون واسطه ی خیال رهنمون شود. روحی که قوت شجاعتِ صبر بر کریوه های بی مثال را در ما بدمد. از سیدالشهداء سلام الله علیه طلب کنیم. #النازعات المکتوبات فی النجف الاشرف @sholeye_toor
‍ تمام سرمایه ی انسان به میزان توجهات اوست. انسان با کیفیت توجهش به حقایق ترجمه می شود. حس حضور و میزان آن مقیاسی دقیق برای درک مختصات ارتقای هویت انسان و بهره وری از مقامات انسانی است. بشر به مقدار حضورش در نماز و غیر آن آدم است. گذشت از علقه های بشری شعبه ای از صراط برای راه بی کران انسانیت است. #حضور المکتوبات فی النجف الاشرف @sholeye_toor
شعله ی طور
‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ♦️گودالِ ناپیدا♦️ ‍ چه بگویم... از آن استیلا و از آن اقتدار بی نظیرت در وصول عاشقان به آن حقیقتِ مکتومِ مکنون یا بگویم از آن نفی تحیرآمیز خویشتن و به یادگار گذاشتن آن سوز بی کران در سپهر تاریخِ فنا،آن جا که فرمودی لایوم کیومک یا اباعبدالله و به وسعت گریه های ابدی نمک منتشر در روضه های حسین گشتن یا بگویم آن قصه ی عجیب شیرین پر طراوتت که رقابتت با حسین علیه السلام بر سر این بود که اتصال نسبی خویش با امیرالمومنین ع را با گفتن ابالحسین ابالحسین نفی نمایی و حسین که تو امام او گشتی هم در این قبال امیرالمومنین را ابالحسن خطاب میکرد. چه طوفان محیرالعقولی در شکستن خویشتن در تو برپا بود. و آیا بگویم از آن اختناق خونین بی حد که تو را چون شاهد آن در آن کوچه های بی پایان گشتی ، غریق پرده مظلومیت ابدی نمود. باطن ها تو را در چه گودالی ذبح نمودند که قصه ی عاشورایت در کمون هستی باقی ماند و کمتر گوشی قصه ی تلخ آن را بر جانش چون حسین با خون و گوشت بر پیکره ی هستی اش در هم آمیخت؟ تو کیستی که جز سالکین راه یافته قدر تو را نمیدانند. اصلا انگار نیستی از بس که هستی و این همان توصیفی است که اهل حقیقت از حضور الله در میانه ی ادراکات ترسیم نموده اند. چه رازی میان تو و مادرت نهفته است که هر کس اگر به نهان فاطمه سلام الله علیها راه یافت باید از چشمه های حقیقت تو سیراب گردد. چقدر من بی توجه به تو بوده ام.... برایم ثابت شده است و این را به وسعت فلک فریاد میزنم که رابطه ای عمیق میان تکثر در توسل به تو و تعجیل در ظهور اباصالح پدر مهربانم تکوّن یافته است. شما پرده های غیبت از حقیقت بی کران اهل بیت هستید و این پرده ها با تعدد و تکثرِ توامان با عمق کنار خواهند رفت. یادم نمیرود قصه ی آن جوانی که بعد از توسلاتی عمیق در جمکران به او فهمانده بودند به غریب ترین اهل بیت امام مجتبی توسل کنید. تو آن راز مکتوم در میان اهل بیت و اصحاب خمسه هستی که از شدت ظهور بی رنگ بی رنگ در پرده ی اوهام ما درک میشوی. اما تو معروف ترین به کرم بوده ای و هستی. من هزار هزار عذر در پیشگاه تو بیاورم باز عذر بی توجهی ام به تو نخواهد شد. از تو میخواهم مرا وارد جرگه متوجهین به ساحت بی کرانه ات کنی که فهمیده ام تو آن سرّ مکنون ازلی هستی که هر آنکس را که بخواهند سیراب از توحید کنند باید پرده ی غربت و غیبت تو در وجود او کنار رفته باشد. مرا دریاب من تو را از مادرت میخواهم... دعاگوی غریبان جهانم و ادعو بالتواتر و التوالی المکتوبات فی النجف الاشرف @sholeye_toor
‍ ‍ ‍ ♦️برآیند عزم ها♦️ بعض اهل باطن حاصل این دو ماه اقامه ی عزا بر اباعبدالله الحسین روحی له الفداء و توجه به ساحت و مصائب و غوطه ور شدن در دریای بیکران زوار اربعین و حقیقت نهایی این سفر رمزآلود را در بهار و ربیع پس از آن با تراز عزم برخاسته از شوق به تحرکات آسمانیِ عمیق و صافی گشتن و ترکیز همّ بر اسقاط حدود خویشتن بر اقیانوس ولایت،سنجه می کنند. الغرض حاصل حرکت برای اهل راه ،عزم مهفوف به رحمانیت مظاهر رحیمیه ی خدای کریم سبحان است. عزم بر حرکت تحفه ایست که به دست صاحب این عزاها،صدیقه ی طاهره سلام الله علیها بر نهاد عطشناک تشنه گان تراوش میکند. خود را برای حفظ سرمایه ی عزم که برآیند گریه های بر سالار شهیدان و زیارت اوست به خاکساری در درگاه جوهره ی قدسیه ی کائنات؛مادر سادات ملتزم نماییم. سرمایه ی انسانیت و نفوذ او به مدد سلطنت مقام ولایت در اکناف آسمان ها رخ نمیدهد الا به استیلای عزم و حفظ و مراقبت از آن. و من گاهی در حیرتم که این افلاک پر فلق چه بیکرانند که عزم های پولادین در منظومه های بی افق آن راهی ندارند جز خاکساری بر درگاه مقام صاحبان آن ها که محمد و آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین باشد. وَالشَّمْسُ تَجْرِي لِمُسْتَقَرٍّ لَهَا (۳۹ یس) اینکه خورشید حقیقت هر کس بر کدام افق طلوع میکند و حد یقف برای خویش میشناسد یا نه را باید در این کریمه ی بیکران که اصلی ثابت در منظر اهل دل است جستجو کرد که فرمود: وَلَقَدْ عَهِدْنَا إِلَىٰ آدَمَ مِن قَبْلُ فَنَسِيَ وَلَمْ نَجِدْ لَهُ عَزْمًا (۱۱۵ طه) راه برای خورشید بودن در تمام آسمان ها برای انسان تعریف شده است. تا کدامین آسمان منزل و مستقر حقیقت ماست،آن قصه ای دیگر است... @sholeye_toor
‍ ‍ ♦️آرامش بعد از توحید♦️ (گفتگویی دقیق میان آیت الله پهلوانی و مرحوم علامه ی طباطبایی رحمت الله تعالی علیهما) تلميذ: علت چیست که هرچه کوشش میکنیم و حالمان بهتر می شود و چیزهایی می فهمیم، اما باز دنبال گمشده ای هستیم؟ استاد: بلی، چنین است. علت آن است که سالک (هنوز) آن گمشده را نیافته؛ وگرنه پس از یافتن حقیقت و نایل شدن به توحید افعالی و صفاتی و اسمایی و ذاتی، آرامش می یابد و طلبش تمام میشود. سالها دل طلب جام جم از ما می کرد آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد در آخر می یابد و می فهمد چیزی را که از اول دارا بوده و توجه به آن نداشته؛ مثل این است که به کسی بگویند برو سرت را بیاورا آن شخص مدتها پی سرش بگردد و پس از آن، ببیند سرش با خودش است. ثمرات الحیات المکتوبات فی النجف الاشرف @sholeye_toor
‍ ‍ ♦️یادنامه ی سیدالعرفا♦️ مصاحبه ی نشریه ی آستان قدس رضوی با حقیر پیرامون شخصیت مرحوم آیت الله قاضی طباطبایی ره به مناسبت ششم ربیع الاول سالگرد وفات ایشان. 📌بنده انصافا نمیدانم چرا از حقیر این مصاحبه انجام شد و چه نسبتی یافته بودند که چنین تصوری از توانایی نسبت به این امر ایجاد شده بود. محتملا از باب همجواری با مدفن ایشان و شیفتگی حقیر به ایشان بوده است.در هر صورت از باب ادای دین به این مرد بزرگ چند کلامی به هم بافته شده است،دوستانی که وقتشان گران است با تامل نسبت به صرف وقتشان نسبت به این صوت تصمیم بر گوش دادن بگیرند.بیشتر عرض ارادتی بوده و ادای دینی نسبت به ساحت ایشان لذا قطعا درخور مقام ایشان نخواهد بود و بیشتر از جنس ای مگس عرصه ی سیمرغ نه جولانگه توست جلوه میکند، اما امید دارم مشمول کرم و بزرگواری صاحب ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام در تصویر سازی و الگو برداری از شخصیت یکی از خاکساران و شاگردان مقام بی کران ایشان واقع گردد. ♦️۶ سوال مطرح کرده بودند که به ترتیب پاسخ داده شده است. 🔻متن سوال ها: ۱. بعنوان مقدمه و آغاز بحث کمی درباره شخصیت بزرگ و عرفانی ایشان بفرمایید. ۲. درباره منش اجتماعی و ارتباط ایشان با مردم بویژه مستمندان و علما بگویید. ۳. کتاب عطش که پیرامون شخصیت ایشان است در رسانه‌ها مطرح شده، نظر شما درباره این کتاب و محتوای آن چیست؟ ۴. بیانی از مرحوم سید هاشم حداد ره درباره ایشان هست که جامع‌ترین عارف از صدر اسلام هستند و همچنین نقل قولی از ایشان هست که بهترین انسان آن است که فقیه و صوفی باشد، منش عرفانی و عقلانی ایشان در کنار هم چطور جمع میشد؟ ۵. ارتباط ایشان با مسائل سیاسی و ضد استکباری چگونه بود؟ ۶. نظر ایشان درباره امام خمینی چه بود؟ و برداشت شما از داستان نقل شده درباره ملاقات این دو بزرگوار چیست؟ 🔻پ ن ۱: بسیاری از مطالب نقل مستقیم از افراد و اساتید است که ممکن است در کتب مشهور نیامده باشد. 🔻پ ن۲: به نظر بنده مسائل وسوالات بسیار دقیق تر و عمیق تری علی الخصوص نسبت به شیوه ی عملی و دستورات ایشان و پرداختن دقیق تر به راهکارهای ایشان در عقبات سلوک وجود دارد که با توجه به متن پرسش ها، مجال طرح و بررسی آن به موقعیت ها و توفیقات بعدی موکول شد. 📌فاتحه ای برای گشایش امور خودمان تقدیم روح این مرد الهی کنیم. المکتوبات فی النجف الاشرف @sholeye_toor