eitaa logo
استاد مرتضی جوادی آملی
553 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
286 ویدیو
45 فایل
استاد حوزه و دانشگاه فهرست: https://eitaa.com/m_vaezjavadi/904 لینک اولین مطلب کانال: https://eitaa.com/m_vaezjavadi/3
مشاهده در ایتا
دانلود
S asfar -0378.mp3
7.92M
💠 صوت درس 🔹 جلسه : 378 و روي أيضا: أنه ص صلى يوما الصلاة ثم رقى المنبر فأشار بيده قبلة المسجد فقال قد رأيت الآن مذ صليت لكم الصلاة الجنة و النار ممثلتين من قبل هذا الجدار فلم أر كاليوم في الخير و الشر رواه البخاری. تاریخ تدریس: 14/10/1399 🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
S asfar -0379.mp3
8.32M
💠 صوت درس 🔹 جلسه : 379 و من الأخبار ما يدل على أن النار فی هذه الأرض بعينها كحديث الوادی الذی ذكرناه من قبل. تاریخ تدریس: 15/10/1399 🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️ مجلس بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی رحمه الله علیه ۱۵ دی ماه ۱۳۹۹ 🆔 @m_vaezjavadi
: اگر کسی که به قرآن مراجعه می‌کند آن مراجعه به صورت مقطعی و گرفتن برخی از آیات بدون توجه به قواعد و اصول باشد، طبعاً انسان را به انحراف می‌کشاند اظهارات اخیر عبدالکریم سروش در نشستی تحت عنوان «دین و قدرت» واکنش‌های متعددی را برانگیخته است. حجت الاسلام والمسلمین رئیس بنیاد علوم وحیانی اسرا در یادداشتی، به مطالب اخیر منتشر شده از دکتر ، واکنش نشان داده است: نکاتی در باب وجود دارد که لازم است به آن توجه شود. نکته اول: اولاً دین یک حقیقت جامعی است و همه جهات انسانی دین و الهی انسان را در نظر گرفته و با بیان «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم» دین را تمام و کمال رسانده است. هم کیفا و هم کمّا دین کامل است. نمی‌شود بخشی از دین به عنوان خشیت و خوف و هراس باشد و بخش دیگری که به رحمت و لطف و عشق است در دین نباشد. دینی که اشدا علی الکفار دارد رحماء بینهم را هم دارد. رحمت و عشقی که در متن دین دوانیده شده است عشق مستند به خداست و معنادار است. عشق اگر مستند به خدا نباشد و همینطور رها شده باشد نمی‌تواند عشق معناداری باشد. در برخی از سخنانی که از صوفیه و اهل معرفت آمده، عشق حقیقی و ابتهاج حقیقی از آن پروردگار عالم است و اگر صوفیه عشقی دارند جزئی از رحمت و عشق الهی است و خدای عالم این رحمت و عشق را در دین به نهایت رسانده است همانطور که خوف و غضبش را در خصوص مشرکین به نهایت رسانده است.