eitaa logo
استاد مرتضی جوادی آملی
550 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
285 ویدیو
45 فایل
استاد حوزه و دانشگاه فهرست: https://eitaa.com/m_vaezjavadi/904 لینک اولین مطلب کانال: https://eitaa.com/m_vaezjavadi/3
مشاهده در ایتا
دانلود
حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی در گفتگو با مهر: مکتب فقهی امام صادق (ع) مبتنی بر جریان اصیل وحی است متن کامل مصاحبه👇👇👇 https://b2n.ir/t85447 @m_vaezjavadi
حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی در گفتگو با مهر: مکتب فقهی امام صادق (ع) مبتنی بر جریان اصیل وحی است 🔷احتجاج ها به عنوان ویژگی مکتب فقهی امام صادق علیه السلام بایستی که مد نظر باشد. دیگران اگر مکاتبی داشتند مثل مکتب شافعی یا حنبلی یا حنفی بر اساس نگرش‌های شخصی یا گروهی شکل می‌گرفته است اما امام علیه السلام آنچه را که به عنوان مکتب جعفری بنیان نهاده است مبتنی بر جریان اصیل وحی است که در کتاب و سنت رسول گرامی اسلام متجلی شده است. این مکتب را نباید در کنار سایر مکاتب قرار داد و گفت که اگر ما مکتب مالکی و حنفی و شافعی و حنبلی داریم، مکتب دیگری به نام مکتب شیعی داریم. 🔷یکی از امتیازاتی که در عصر امام صادق علیه السلام وجود داشت و بایستی آن را نمونه و الگوی عصر روزگار خودمان محسوب کنیم این بود که حضرت از فرصت طلایی که برایشان پیش آمد کمال استفاده را کرده و فرصت سوزی نکردند. یکی از امتیازاتی که در اندیشه و جریان فکری مکتب امام صادق علیه السلام وجود دارد ژرف‌اندیشی و عمیق شدن در لایه‌های عمیق و زیرین دین است. بعضی‌ها به سطحی گرایی و ظاهرگرایی خود را مشغول کردند و متأسفانه از همین سطحی‌نگری و ظاهرگرایی هم انحراف و تحریف ایجاد شده است. امروزه هم کسانی که با یک سطح از ظواهر علم و دین آشنا هستند، اظهار نظراتی می‌کنند که هرگز با اصول و مبانی سازگار نیست. امروز اظهار نظرهایی که از برخی از اشخاص حتی کسانی که به هر حال جایگاه اجتماعی قابل توجهی هم دارند ارائه می‌شود و به عنوان اسلام و به عنوان مکتب تشیع و به عنوان کسی که از علوم اهل بیت خبر می‌دهد ارائه می‌شود که به هیچ وجه با اصول و ارزش‌های تنیده شده با معارف اسلامی سازگاری ندارد و این به جهت آن است که از عمق و از اندیشه ژرفی که امام علیه السلام برای جامعه‌ی علمی حوزوی و دانشگاهی ترسیم کرده است، برخوردار نیستند. متن کامل مصاحبه👇👇👇 https://b2n.ir/t85447 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
440.mp3
11.47M
💠 صوت درس 🔹 جلسه : 440 : (31) فی الإشارة إلى الزبانیة و عددها قال تعالى‌ عَلَیها تِسْعَةَ عَشَرَ وَ ما جَعَلْنا أَصْحابَ النَّارِ إِلَّا مَلائِكَةً وَ ما جَعَلْنا عِدَّتَهُمْ إِلَّا فِتْنَةً لِلَّذِینَ كَفَرُوا الآیة اعلم أن لله سبحانه ملائكة عمالة بإذنه فی الأجسام كما أن له ملائكة علامة لا التفات لهم بغیره تعالى و لا شغل لهم فی الأجسام و هم المشار إلیهم بقوله.... تاریخ تدریس: 1400/03/16 : جلسه فردا ساعت 10:30 برگزار می گردد. 🆔 @m_vaezjavadi
رابطه دین و فطرت حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی سه شنبه 18 خرداد ماه ساعت 14:30 به وقت ایران برنامه زوم ID: 394 9619 859 password : 5 همچنین پخش از سامانه مجازی 🔹https://el.esra.ir/ch/darseaakhlaghostadm.javadi 🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
S asfar -0441.mp3
24.01M
💠 صوت درس 🔹 جلسه : 441 : فی الإشارة إلى درجات السلوك إلى الله و الوصول إلى الجنة : في شجرة طوبى و شجرة زقوم‌ الی تاریخ تدریس: 1400/03/17 🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
S asfar -0442.mp3
18.9M
💠 صوت درس 🔹 جلسه : 442 : في شجرة طوبى و شجرة زقوم‌ و أما عند القيامة فلكون النفس مجردة عن شواغل الدنيا و آثار الحواس و كون الباطن مكشوفا ظاهرا و العلم عينا و الغيب شهادة كانت اللذة... تاریخ تدریس: 1400/03/18 (اتمام جلد نهم) 🆔 @m_vaezjavadi
💠 فرزند رسول الله 🔸 حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) بهره مند از بوده و سلامی که به ساحت آن حضرت عرض می کنیم صِرفاً به عنوان دختر موسی بن جعفر «باب الحوائج الی الله» نیست، بلکه عرض می کنیم سلام بر آن کسی که خود ولی الهی است الله است، فرزند ولایت علی بن ابی طالب و همچنین «بنت الولایة» است، «أخت الولایة» است و «عمة الولایة» است. 🔸 در زیارتی که برای آن حضرت است او را می شناسیم و معرفی می کنیم[1] و از آن حضرت هم ـ إن شاءالله ـ سعادت و نجات از همه انحراف ها و تباهی ها را برای خود و جامعه خود و نظام اسلامی مسئلت می کنیم و امید است که ـ إن شاءالله ـ علوم و معارف آنان منتشر بشود. [1] . زاد المعاد ـ مفتاح الجنان، ص546 ـ 568; «... السَّلَامُ عَلَیكِ یا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیكِ یا بِنْتَ فَاطِمَةَ وَ خَدِیجَةَ السَّلَامُ‏ عَلَیكِ یا بِنْتَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلَامُ عَلَیكِ یا بِنْتَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَینِ السَّلَامُ عَلَیكِ یا بِنْتَ وَلِی اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیكِ یا أُخْتَ وَلِی اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیكِ یا عَمَّةَ وَلِی اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیكِ یا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُه‏ ...». 📚 سخنرانی مجازی تاریخ: 1399/09/06 🆔 @m_vaezjavadi
💠 حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی: 🔸 امام معتقد بود در «جمهوریت» باید همه آحاد جامعه نقش آفرین باشند/ بزرگترین میراث اجتماعی و سیاسی امام هماهنگی بین جمهوریت و اسلام است! ما در یک جامعه بسیط نیستیم که اسلام را در یک طرف و مردم را در طرف دیگر قرار بدهیم. اندیشه سیاسی مهمی که امام به صحنه آورد، این آمیختگی و با هم بودن در بستر حکومت بود. امام معتقد بودند که اگر مردم در صحنه باشند اسلام در صحنه است و اگر مردم در صحنه نباشند یک اسلام تقلبی و ساختگی که قدرت او را تعریف کرده به صحنه می آید. مردم به صورت فطری اسلام را می شناسند و ارزش هایی که اسلام تولید می کند را با همه وجود می پذیرند. ولی وقتی نقش مردم در حاکمیت و تحقق اسلام یک نقش حداقلی و حضور مردم در عرصه حاکمیت اسلامی کمرنگ شد، و مردم جایگاهی برای خود در حاکمیت اسلامی ندیدند و اسلام را هم احیانا به گونه دیگری و قلب یافته تعریف کردند، طبیعی است که اگر نگوییم اسلام ستیز می شوند، اسلام گریز می شوند. امام جمهوریت را به گونه ای معنا کرد که همه افراد و آحاد جامعه اسلامی در این جمهوریت حضور دارند. بزرگترین میراث اجتماعی و سیاسی امام هماهنگی و همدلی بین جمهوریت و اسلام است. همه باید تلاش کنیم که جامعه را با حقایق اسلامی آشنا کنیم و معاذالله اجازه ندهیم که با حرکت ها، اقدامات، مواضع و نظرات ما بین جمهوریت و اسلامیت گسست ایجاد شود. طبعا اولین آسیب این گسست به خود اسلام، جمهوری و نظام خواهد بود و بعدها به تبع موارد دیگری ممکن است اتفاق بیفتد. متن کامل مصاحبه با جماران👇👇👇 yun.ir/ug4fgg 🆔 @m_vaezjav
💠 تنها دوست 🔸 انسان یک ولی مباشر دارد که او را به جهت خیر سوق می دهد به نام عقل و یک ولی مباشر دارد که او را به سمت شرّ و بدی سوق می دهد به نام جهل. این بیان نورانی حضرت (علیهما آلاف التحیة و الثناء) به این امر ما را هدایت می کند که انسان تنها و تنها دارد به نام و یک دشمن دارد به نام : «صَدِیقُ كُلِّ امْرِئٍ عَقْلُه وَ عَدُوُّهُ جَهْلُه‏».[1] [1]. الكافی(ط ـ الإسلامیة)، ج‏1، ص11. ◀️ سلسله مباحث اخلاقی تاریخ: 1399/11/09 🆔 @m_vaezjavadi