eitaa logo
معارف دینی(عقاید و تاریخ و....)
94 دنبال‌کننده
170 عکس
53 ویدیو
3 فایل
💢 کانال های اصلی ما 👤👥 در ایتا 👈 @Allameaskari در ایتا 👈 @taghriraterozaneh 📚پرسش و پاسخ👈 @aghayabnalhasan 📱 ✍ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 در تفسیر طبری آمده است؛ (ع) فرمود: اگر 《ازدواج موقت》را ممنوع نکرده بود، هیچ کس زنا نمی کرد مگر شقی و بدبخت. * ..فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً وَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَاضَيْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِيضَةِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا *(نساء/۲۴) عبدالرزاق در مصنّف خود از (عطا) روایت کند که؛ ابن عباس این آیه را این چنین قرائت و تفسیر کرده است؛ *..فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ_ اِلی اَجَل مُسمیّ _فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ [..زنانی که_برای مدتی معلوم_از آنان کام جستید،مهریه واجب آنها را بپردازید] 🔹علاوه بر این ازدواج موقت در سنت پیامبر نیز وجود داشته؛ در ،مسند احمد،سنن بیهقی ... روایت آمده: (ص) به ما اجازه متعه[ازدواج موقت] داد.... در و مسند احمد از (عطا)،روایت کنند: ، گفت؛ ما در زمان رسول خدا(ص) و ابی بکر و عمر ازدواج موقت می کردیم. 💢 اما چرا این حکم حلال خدا، حرام شد؟! 🔻در آمده است: عمران بن سواده به قصد نصیحت، نزد خلیفه دوم(عمر) رفت‌ و گفت: مردم در چهار چیز بر تو ایراد می گیرند. ...عمران گفت: می گویند تو نساء[ازدواج موقت] را حرام کرده ای،در حالی که آن، اجازه و رخصت خدایی بود؛ با مهریه مناسب متعه می کردیم و پس از سه روز جدا می شدیم. عمر گفت؛ رسول خدا(ص) آن را در زمان ضرورت حلال فرمود. پس از آن مردم در رفاه شدند و اکنون کسی از مسلمانان را نمی شناسم که به آن عمل کرده یا به سوی آن بازگردد!!! 👈🏻الان نیز هرکه می خواهد با مناسب ازدواج کند و پس از سه روز با طلاق جدا شود.پس کار درستی کرده ام... 📝 علامه عسکری: این توجیه و عذر او غیر مقبول است. زیرا بیشتر روایاتی که بر وقوع متعه در عصر رسول خدا صراحت دارد،ناظر بر آن است که نزول حکم آن در جنگ ها و حال سفر بوده است و از این جهت هیچ تفاوتی بین عصر پیامبر و عصر عمر و حتی تا دوران ما و آینده ندارد. 👈🏻آیا مردی به سفر برود و از خانواده اش دور باشد، و سفرش طولانی بشود می تواند غریزه جنسی اش را از خودش جدا کند و پس از بازگشت به کارش گیرد؟! 📕برگستره کتاب و سنت ص ۳۶۴ الی ۳۷۵ 🔗 برای پیگیری بیشتر : ( @Allameaskari ) 📲 @Maaref_dini http://eitaa.com/joinchat/411369494Cf2961fdb4d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(ع) 💢 با انسان❗️ 《چشم مومن از دل او سرچشمه گرفته و دلش پشت زبان اوست》 راوی گوید که از حضرت صادق (ع) شنیدم که می فرمود: [ لایَقَبلُ اللهُ عَمَلا اِلّا بِمَعرِفَه و لامَعرفَهَ اِلاّ بِعَمَل،فَمَن عَرَفَ دَلَّتهُ المعرفهُ علی الَعَمل و مَن لَم یَعمل فَلامَعرِفَه لَه اَلا اِنَّ الایمانَ بَعضَه مِن بعض ] شرح و ترجمه حدیث توسط : 🔸خدا عملی را قبول نمی کند،مگر اینکه این عمل همراه با ،فهم و شناخت باشد؛معرفت را هم قبول نمی کند،مگر اینکه همراه با عمل باشد.(یعنی عمل باید با معرفت مقرون باشد و عمل بی معرفت هیچ بهایی ندارد،چون شعار تو خالی است.درستی آن وقتی است که با هم هستند.معرفت مقبول، معرفتی است که با عمل همراه است و عمل مقبول، عملی است که با معرفت همراه است.) 🔸هر کس که به شناخت و برسد،حتما معرفتش او را به عمل می رساند(یعنی اگر خدا و قیامتش را شناختی و آنها را پذیرفتی،امکان ندارد که عمل نکنی؛ کسی که خدا را می شناسد و از خبر دارد،ممکن نیست که دروغ بگوید) پس هر کس عمل نداشته باشد،روشن می شود که به معرفت نرسیده. حضرت در ادامه می فرمایند: 🔸بخش های ایمان از هم جدایی ندارد ( یک بخش ایمان در جان و روح و قلب اوست و یک بخش دیگر آن در اعضا و جوارح آدمی است،در چشم اوست،در گوش اوست،در دست اوست و.. اگر ایمان در جان آدمی ، جا داشته باشد، نمی شود اعضای او فرمان نبرند.ایمان در جان آدمی و عمل آن در اعضا و جوارح از هم جدایی ندارند.یعنی نمی شود انسان مرحله قلبی ایمان را داشته باشد ولی در مرتبه خارجی،ایمان را نداشته باشد. چشم مومن از دل او سرچشمه گرفته و دلش پشت زبان اوست) 📚 اندرز ص ۱۵ 📲 @Maaref_dini http://eitaa.com/joinchat/411369494Cf2961fdb4d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵 اصحاب پیامبر(ص) هر گاه علی(ع) را می دیدند،می گفتند: 《》 آمد. *..إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَٰئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ* [ کسانی که ایمان آوردند و کارهای شایسته انجام دادند،بهترین مخلوقات اند] 🔸ابن عساکر از جابربن عبدالله انصاری ، درباره این آیه چنین نقل کرده؛ 🔻 نزد پیامبر بودیم،که علی (ع) آمد. پیامبر فرمود: سوگند به آنکه جانم در دست اوست،این شخص و شیعیان او، رستگاران قیامت اند. و آیه : إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا.... نازل شد، و چنان شد که اصحاب پیامبر اکرم(ص) هرگاه،علی(ع) را می دیدند، می گفتند: خیر البریه آمد. 📗 برگستره کتاب و سنت ص ۲۵۴ 🔗برای پیگیری بیشتر : ( @Allameaskari ) 📲 @Maaref_dini http://eitaa.com/joinchat/411369494Cf2961fdb4d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺مرحوم می‌فرمودند: من اولین چیزی را که به دنبالش رفتم تا یاد بگیریم بود با این هدف که به دستم بیاید. گاهی انسان می‌نشیند و در یک مجلس با آن افراد همراهی می کند اما حواسش نیست. یا این که دارد ناسزا می‌گوید اما ملتفت نیست. چون را نمی‌داند! ▫بیانات ️استاد (زید عزه) 📸ععکس : دوران جوانی آیت الله حق شناس 🔗 برای پیگیری بیشتر : ( @taghriraterozaneh ) 📲 @Maaref_dini http://eitaa.com/joinchat/411369494Cf2961fdb4d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👤اگر در هنگام وضو گرفتن، ساعت را از دستمان خارج نكنيم ولى آن را چند بار بچرخانيم تا آب به سطح پوست برسد، براى وضو اشكالى دارد؟ اگر آب به پوست مى‌رسد و از بالا به پايين شسته مى‌شود اشكال ندارد. استفتائات جدید_ ای 📲 @Maaref_dini http://eitaa.com/joinchat/411369494Cf2961fdb4d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👤منظور از 《بداء》چیست؟ 📖 امام صادق (ع) فرمود: 🔸مَن زَعَمَ اَنَّ الله عَزَّوَجَلَّ یَبدُو لَهُ فی شَیء لَم یَعلَمهُ اَمس فابرَئوا منه 🔻هر کس بگوید برای خدای عزوجل در چیزی،رای تازه و جدیدی پیدا می شود که پیش تر آن را نمی دانسته،از او بیزاری بجویید. 💠علمای گفته اند: 《بداء》درباره ی ،آشکار کردن چیزی است که بر بندگان مخفی بوده و ظهورش برای آنان تازگی دارد. بنابراین،کسانی که پنداشته اند مقصود از 《بداء》 درباره ی خداوند این است که برای حق تعالی نیز،همانند مخلوقات،رای تازه_غیر از آنچه پیش از بداء داشته_پیدا می شود،سخت در اشتباهند. 📚 ص۲۹۹ الی ۳۱۱ 🔗پیگیری بیشتر : ( @allameaskari ) 📲 @maaref_dini http://eitaa.com/joinchat/411369494Cf2961fdb4d