eitaa logo
نشریه معارف
2.8هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
335 ویدیو
593 فایل
ویژه استادان معارف، مبلغان و دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مطالب به‌روز آرشیو غنی (117ش) مقاله،گفتگو،اخبار علمی و صنفی،تازه‌های معارفی... امور مشترکین 02532919219- داخلی 115 ادمین: @aminalla_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
نشریه معارف
⚛️جاهلیت مدرن در مواجهه با عقلانیت رهایی‌بخش توحیدی خاخام دکتر یوسف حمامی لاله‌زار، رهبر دینی کلیمیان ایران در وبینار بین‌المللی «بررسی راهبرد جاهلیت مدرن در مواجهه با عقلانیت رهایی‌بخش توحیدی» که ۱۲ بهمن از سوی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) برگزار شد؛ ابراز داشت: ⬇️نام خداوند تقدس دارد متأسفانه توهین به مقدسات در چند سال اخیر وجود داشته در حالی که ادیان توحیدی سوزاندن کتاب مقدس قرآن در اروپا را برخلاف هر دین و باوری می‌دانند. نام خداوند برای ما تقدس دارد و در تورات تنها توهین و تمسخر بت‌ها و بت‌پرستی مجاز بوده و حتی فردی اجازه تمسخر انسان گناهکار را ندارد. اگر به کتب دیگر ادیان ایمان نداریم ولی چون نام خدای یگانه و یکتا در آن آمده، هرگونه اهانت به آن کتاب مقدس به صورت غیرمستقیم اهانت به خداست. در تورات هرگونه اهانت به نام خدا و حتی نوشته ساده ممنوعیت دارد چه برسد به اینکه مجموعه‌ای از اسامی متبرکه و اسماء الهی در کتاب مقدس قرآن وجود دارد. ادیان ابراهیمی و توحیدی در رابطه با اعتقاد به خدای یگانه، بحث نبوت، بحث معاد و منجی موعود اشتراکات فراوانی با یکدیگر دارند و فقط در نوع اجرای احکام دینی تفاوت‌هایی مشاهده می‌شود. به طور کلی همه ما به خدای یگانه باور داریم و به سمت او نماز می‌خوانیم. اگر اختلاف نظری هم هست باید علمای ادیان با هم بحث کنند. ⬇️یادآور دوران بربریت و جاهلیت اتفاقات اخیر ما را به یاد رفتارهای دوران بربریت و جاهلیت می‌اندازد. چون توان مقابله با یک کتاب، یک ایده و ایدئولوژی را ندارند فکر می‌کنند با پاره کردن و سوزاندن کتاب آن ایدئولوژی را از بین می‌برند؛ در صورتی‌که مسلماً معتقدان به آن کتاب را مصمم‌تر می‌سازد و جز ایجاد نفاق، آتش‌افروزی و دشمنی میان ادیانی که اشتراکات بسیار زیادی دارند، نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد. مشت زدن نشانه پیروزی نیست! بلکه این نشان‌دهنده آن است که از نظر گفتاری و مبانی و منطق دچار کمبود است و چون نمی‌تواند آن را جبران کند چنین رفتاری از او سر می‌زند. سوزاندن کتاب، ایده‌ها را از بین نمی‌برد. توهین به ادیان دیگر چه مسلمان باشد، چه مسیحی و یهودی جز ابلهی و جاهلیت تعبیر دیگری ندارد و انسان را یاد دوران بربریت و جانشینان اسکندر مقدونی که به بت‌ها و الهه‌های مختلف یونانی اعتقاد داشتند، می‌اندازد، دورانی که وقتی با یهودیت مواجه شدند و نمی‌توانستند با منطق و گفتار آن را رد کنند دستور دادند طومارهای تورات را بسوزانند. برای اینکه تورات و قرآن را بخوانیم وضو می‌گیریم تا با طهارت دست به کتب مقدس بزنیم؛ چون نام و کلام خداست. دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه میان ادیان و اقوام مختلف هستند و منافع و سود آنها در جنگ‌افروزی است. اینگونه رفتارها مصداق شعله‌ور ساختن اختلاف‌هایی است که در اصل مورد پذیرش واقع شده است. در دعای حضرت داوود(ع) آمده فرد خطاکار از بین نرود بلکه خداوند به هر فردی عقل و فهم و درک صحیح اعطا می‌کند تا بتواند نفس اماره‌اش را رها سازد. طبق باور یهودیان زمانی که منجی موعود ظهور می‌کند ضرورتاً همه دنیا مطابق اعتقاد ما یهودی نخواهند شد، بلکه همه افراد دنیا خداپرست می‌شوند. 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir
به مناسبت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی🇮🇷برگزار می گردد: 💻مدرسـه فصلـی انقلاب اسلامی فضای مجازی 📆برنامههای روز 13 بهمن ماه 1401: 🎙حجت الاسلام والمسلمین دکتر ایزدهی ➖گستره انقلاب اسلامی در فضای مجازی ملی یا جهانی 🕙ساعت 10 🎙حجت الاسلام والمسلمین دکتر غلامی ➖امکان‌سنجی انقلاب اسلامی در فضای مجازی 🕓ساعت 16 ⬅️جهت ثبت‌نام و حضور شناسه@oisc_rooydad در ایتا 💻پخش زنده با ترافیک رایگان: https://heyatonline.ir/graaph/ 📲پخش از طریق کانال دفتر در ایتا و آپارات https://www.aparat.com/oisc_majazi
مستند انقلاب.pdf
529.6K
🇮🇷مستند انقلاب 57؛ فرصت یا تهدید؟!🇮🇷 ارزیابی رسانه‌ای مستند انقلاب 57 ✍️ علیرضا دباغ دکتری فرهنگ و ارتباطات و مدیر کل سابق رسانه‌های نوین صدا و سیما 🔸درآمد اگر از من بپرسند: پخش مستند «انقلاب 57» از شبکه «من و تو» را در فضای رسانه‌ای چگونه ارزیابی می‌‌کنید؟ می‌‌گویم: خیلی خوب! چرایی این امر به عوامل زیادی بستگی دارد که همگی از یک دلیل اصلی ریشه می‌‌گیرد و آن هم تمایل انسان‌ها به روایت‌گویی و روایت‌خوانی است. کافی‌است در همین سن و سالی که هستیم یک بار دیگر کسی بگوید: «یکی بود یکی نبود»، آن وقت است که گوش‌هایمان تیز می‌‌شود و ذهن‌هایمان آماده می‌‌شود تا پای داستانی بنشینیم که قصه‌گو برایمان روایت می‌‌کند. شنیدن داستان، تمایلی فطری است که انسان به ‌‌آن علاقمند است و در قرآن کریم هم از این شیوه ارتباطی استفاده شده است؛ ملیت، رنگ، ایل و طایفه هم نمی‌شناسد. همه به آن علاقمندند یا حداقل توجه می‌‌کنند. پس اصل روایت کردن کاری است که فی‌نفسه برای انسان دارای جذابیت است؛ از همین‌رو روایت شبکه «من و تو» از انقلابی که به‌ آن عشق می‌‌ورزیم در نفس خود جذاب است؛ اما آنچه محل اشکال است نوع روایتی است که با روایت دوستداران انقلاب تفاوت دارد و با ملاحظاتی همراه ‌است که باید مورد توجه قرار گیرد. ✅ادامه مطلب در فایل pdf 📚منبع: نشریه معارف ش 108. 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir
اخلاق حرفه ای تدریس4.pdf
143.9K
🌱اخلاق حرفه‌ای تدریس (قسمت چهارم)🌱 ♻️ از سری کارگاه‌های اخلاق کاربردی ✍️ الف.ف. امیدوار یكی دیگر از عوامل تأثیرگذار در بحث معلمی استفاده بجا از هنر، نظیر شعر است. گاه یك بیت شعر کار یک سخنرانی را به زیبایی انجام می‌دهد و گاه یك بیت شعر مطلب دشوار را به راحتی برای دانشجویان قابل درك می‌سازد. در کارگاه تأثیرگذاری بحثی با عنوان «راه‌های نفوذ و ماندگاری اثر» وجود دارد، یعنی پس از اثر گذاری چه کنیم تا اثر باقی بماند؟ در آنجا گفته می‌شود که یكی از راه‌های ماندگاری اثر، بهره گیری از زبان شعر است. شعر، قدرت حافظه انسان را تقویت ‌كرده و گاه یك قطعه ادبی مطلب مهم و طولانی‌ای را به یاد انسان می‌آورد. تمثیل نیز همین گونه است. تمثیل یعنی برای مطلب، مثال و نمونه‌ای ملموس و محسوس پیدا كنید. به جزم می‌توان گفت زبان تمثیل زبان اعجاز در اثرگذاری است. ✅ادامه مطلب در فایل pdf 📚منبع: نشریه معارف 104. 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علی(ع ) در نهج البلاغه قسمتی از خطبه قاصعه که امیرالمومنین(ع) موقعیت ویژه خود را در اسلام و در نزد پیامبر اکرم(ص) یادآور می شود. ترجمه: من در دوران جوانی بزرگان و شجاعان عرب را به خاک افکندم و شاخهای بلند قبیله ربیعه و مضر را درهم شکستم (و سران گردنکش آنها را به خاک نشاندم) و شما به خوبی موقعیت مرا از رسول خدا(صلی الله علیه وآله) از نظر خویشاوندی نزدیک و منزلت و مقام ویژه می‌دانید. او مرا در دامان خویش در حالی که کودک (خردسالی) بودم می‌نشاند و (همانند فرزندش) مرا به سینه خود می‌فشرد و در بستر خویش در کنار خود می‌خوابانید، به گونه‌ای که بدن خود را (همچون یک پدر مهربان) به بدن من می‌چسبانید و بوی خوش خود را به مشام من می‌رساند و (چون بسیار کوچک بودم و توان جویدن غذای سخت را نداشتم) غذا را می‌جوید و در دهان من می‌گذاشت. او هرگز دروغی در گفتار من نیافت و در کردارم خطا و اشتباهی ندید. از همان زمان که رسول خدا(صلی الله علیه وآله) از شیر بازگرفته شد، خداوند بزرگ‌ترین فرشته از فرشتگان خود را مأمور ساخت تا در طول شب و روز وی را به راه‌های فضیلت و محاسن اخلاق جهانیان وادارد و من هم مانند کودکی که به دنبال مادرش حرکت می‌کند از او پیروی می‌کردم. هر روز نکته تازه‌ای از اخلاق برجسته خود برای من آشکار می‌ساخت و مرا فرمان می‌داد که به او اقتدا کنم. او در هر سال مدتی را در مجاورت غار حرا به سر می‌برد (و به عبادت خدا می‌پرداخت) من او را می‌دیدم و کسی دیگر او را نمی‌دید (و از برنامه عبادت او خبر نداشت و هنگامی که آن حضرت به نبوت مبعوث شد) در آن روز خانه‌ای که اسلام در آن راه یافته باشد، جز خانه پیامبر نبود تنها او و خدیجه در آن بودند و من نفر سوم بودم. من نور وحی و رسالت را می‌دیدم و بوی نبوّت را استشمام می‌کردم. من صدای ناله شیطان را در آغاز نزول وحی بر آن حضرت شنیدم و گفتم ای رسول خدا این ناله (از کیست و برای) چیست؟ فرمود: این ناله شیطان است، زیرا از اینکه پیرویش کنند مأیوس شده است. (سپس پیامبر صلی الله علیه وآله به من فرمود:) تو آنچه را من می‌شنوم می‌شنوی و آنچه من می‌بینم می‌بینی (و چشم و گوش تو حقایق عالم غیب را درک می‌کند) جز اینکه تو پیامبر نیستی; ولی وزیر منی و در مسیر خیر و سعادت قرار داری! خطبه : أنَا وَضَعْتُ فِی الصِّغَرِ بِكَلاَكِلِ الْعَرَبِ، وَ كَسَرْتُ نَوَاجِمَ قُرُونِ رَبِیعَةَ وَ مُضَرَ. وَ قَدْ عَلِمْتُمْ مَوْضِعِی مِنْ رَسُولِ ال‍لّهِ صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ بِالْقَرَابَةِ الْقَرِیبَةِ، وَ الْمَنْزِلَةِ الْخَصیصَةِ. وَضَعَنِی فِی حِجْرِهِ وَ أَنَا وَلَدٌ یضُمُّنِی إِلَی صَدْرِهِ، وَ یکْنُفُنِی فِی فِرَاشِهِ، وَ یمِسُّنِی جَسَدَهُ، وَ یشِمُّنِی عَرْفَهُ. وَ كَانَ یمْضَغُ الشَّیءَ ثُمَّ یلْقِمُنِیهِ، وَ مَا وَجَدَ لِی كَذْبَةً فِی قَوْل، وَ لاخَطْلَةً فِی فِعْل. وَ لَقَدْ قَرَنَ ال‍لّهُ بِهِ صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ مِنْ لَدُنْ أَنْ كَانَ فَطِیماً أَعْظَمَ مَلَک مِنْ مَلاَئِكَتِهِ یسْلُكُ بِهِ طَرِیقَ الْمَكَارِمِ، وَ مَحَاسِنَ أَخْلاَقِ الْعَالَمِ، لَیلَهُ وَ نَهَارَهُ. وَ لَقَدْ كُنْتُ أَتَّبِعُهُ اتِّبَاعَ الْفَصِیلِ أَثَرَ أُمِّهِ، یرْفَعُ لِی فِی كُلِّ یوْم مِنْ أَخْلاَقِهِ عَلَماً، وَ یأْمُرُنِی بِالْاِقْتِدَاءِ بِهِ. وَ لَقَدْ كَانَ یجَاوِرُ فِی كُلِّ سَنَة بِحِرَاءَ فَأَرَاهُ، وَ لایرَاهُ غَیرِی. وَ لَمْ یجْمَعْ بَیتٌ وَاحِدٌ یوْمَئِذ فِی الْاِسْلاَمِ غَیرَ رَسُولِ ال‍لّهِ صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ خَدِیجَةَ وَ أَنَا ثَالِثُهُمَا. أَرَی نُورَ الْوَحْی وَ الرِّسَالَةِ، وَ أَشُمُّ رِیحَ النُّبُوَّةِ. وَ لَقَدْ سَمِعْتُ رَنَّةَ الشَّیطَانِ حِینَ نَزَلَ الْوَحْی عَلَیهِ صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ فَقُلْتُ: یا رَسُولَ ال‍لّهِ مَا هذِهِ الرَّنَّةُ؟ فَقَالَ: «هذَا الشَّیطَانُ قَدْ أَیسَ مِنْ عِبَادَتِهِ. إِنَّكَ تَسْمَعُ مَا أَسْمَعُ، وَ تَرَی مَا أَرَی، إِلاَّ أَنَّكَ لَسْتَ بِنَبِی، وَ لكِنَّكَ لَوَزِیرٌ وَ إِنَّكَ لَعَلَی خَیر». (نهج البلاغه، خ ۱۹۲) 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir
🅾 ایوان طلای حرم حضرت امیرالمومنین (ع) زائران دَرگَهَت را بَر دَرِ خُلدِ بَرین می‌دهند آواز طِبتُم فَادخُلوها خالِدین 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir
❓رژیم هفت‌جوشِ خبیث❓ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار 17/10/93 با مردم قم، نسبت به فعالیت‌ها و اقدامات برخی از انگیزه‌‌های معاند و معارض با نظام اسلامی که می‌کوشند روز‌های بزرگ تاریخ ملت ایران و همچنین چهره زشت حکومت پهلوی را به فراموشی بسپارند، هشدار داده و به ۵ خصوصیت از کارنامه سیاه این «رژیم هفتجوشِ خبیثِ جامعِ همه بدىها» اشاره کردند. اینک با تشکر از پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار معظم له KHAMENEI.IR، مشروح مدون آن هشدارها به عنوان پیش‌درآمدی بر این پرونده، تقدیم می‌شود: «این رژیمى که ملّت با آن گلاویز شد، چه بود؟ چه کسى بود؟ این خیلى مهم است. چند خصوصیّت را من عرض می‌کنم؛ چون عرض کردم امروز انگیزهها وجود دارد براى تحریف، یعنى سعى می‌کنند چهره خبیثترین و زشتترین و سیاهروترین عناصر حُکّام تاریخىِ اواخر این ملّت را به شکلى آرایش کنند که حقیقت براى مردم مکشوف نشود و نفهمند با این انقلاب چه کردند:» ادامه در تصویر 📚منبع: نشریه معارف ش 108. 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir
به مناسبت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی🇮🇷برگزار می گردد: 💻مدرسـه فصلـی انقلاب اسلامی فضای مجازی 📆برنامههای روز 16 بهمن ماه 1401: 🎙دکتر محمود حکمت نیا ➖تبیین مساله فقهی مالکیت در فضای مجازی 🕙ساعت 10 🎙حجت الاسلام دکتر بشیری ➖مساله رسانه و حقیقت در حکمرانی اسلامی 🕓ساعت 16 ⬅️جهت ثبت‌نام و حضور شناسه@oisc_rooydad در ایتا 💻پخش زنده با ترافیک رایگان: https://heyatonline.ir/graaph/ 📲پخش از طریق کانال دفتر در ایتا و آپارات https://www.aparat.com/oisc_majazi
⚛️ نام کتاب: Beautiful Revolution ☑️نویسنده: دکتر محسن نصری(استاد گروه معارف، گرایش انقلاب و تاریخ) ☑️زبان: انگلیسی ☑️ناشر: نور فاطر ☑️چاپ: اول، زمستان ۱۴۰۱. کتاب Beautiful Revolution(انقلاب زیبا) در معرفی انقلاب اسلامی در جهاد تبیین در مقابله با اسلام و ایران هراسی و تطهیر پهلوی به زبان انگلیسی از ۸۴ عنوان کتاب انگلیسی از تحلیل گران و سیاستمداران اروپایی و آمریکایی بهره برده است. این کتاب شامل سه فصل مفهوم شناسی در معرفی واژه انقلاب و اسلام و ایران، ریشه شناسی در اعلام شکست تحلیل گران غربی در عدم توانایی شناخت انقلاب اسلامی و تبیین نظریه منظومه ای در ریشه اسلامی،اتاریخی واجتماعی انقلاب ایران می باشد. در فصل سوم تغییرات ایران از رژیم پهلوی به جمهوری اسلامی در عرصه های کوتاهی به مردمی، شاهنشاهی به جمهوری اسلامی، وابستگی به استقلال، استبداد به آزادی و فساد ( سیاسی، اخلاقی و اقتصادی) به اصلاح تبیین شده است. این کتاب در ۱۷۸ صفحه با چاپ‌ دورنگ روی کاغذ بالک به قیمت ۷۵ هزارتومان توسط نشر نور فاطر در حال توزیع است. تلفن مرکز پخش031 _33351531 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir