eitaa logo
معارف الثقلین
103 دنبال‌کننده
117 عکس
352 ویدیو
31 فایل
بسم الله تعالی قال رسول الله صل الله علیه و آله إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ اَلثَّقَلَيْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِي كِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي وَ إِنَّهُمَا لَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ اَلْحَوْضَ
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️ تأثیر امام عسکری علیه‌السلام بر روی زندانبان‌های پلید و قسی‌القلب! هنگامى كه حضرت امام عسکری عليه‌السلام را به زندان انداختند، بنى العباس نزد صالح بن وصيف (که از دشمنان اهل‌بیت و فرمانده لشکریان در دستگاه خلافت مهتدی ملعون بود) آمدند و گفتند: ✔️. بر او سخت بگير تا در آسايش نباشد! ❓ صالح به آنها گفت: چه كنم؟! دو نفر از شرورترين افرادم را بر او گماردم، ولى آنان از عابدترينِ مردم شده و مشغول نماز و روزه گشته‏‌اند! 🔘 سپس امر کرد آن دو زندانبان را بياورند؛ وقتى حاضر شدند به آنها گفت: ⁉️ واى بر شما! در مورد اين مردِ زندانى (امام عسکری علیه‌السلام) چه مى‏‌گوئيد؟ ✍️ پاسخ دادند: 👈 چه بگوئيم دربارۀ مردى كه روزها روزه است و شب‏ها به تهجد مى‌‏پردازد؛ غير از عبادت، سخنى نمى‌‏گويد و جز بندگى خدا، مشغوليتى ندارد؛ 👌 هنگامى كه به ما نظر مى‏‌افكند، بدنمان چنان به لرزه مى‏‌افتد كه نمى‌‏توانيم خودمان را كنترل كنيم! بنى العباس خبیث وقتى اين سخنان را شنيدند، با ذلّت و خوارى بازگشتند. 📚 کافی، ج۱، ص۵۱۲.
وَ رَوَى اَلْعَلاَءُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَحَدِهِمَا عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ قَالَ: «لَيْسَ مِنْ عَبْدٍ إِلاَّ وَ هُوَ يُوقَظُ فِي لَيْلَتِهِ مَرَّةً أَوْ مَرَّتَيْنِ فَإِنْ قَامَ كَانَ ذَلِكَ وَ إِلاَّ جَاءَ اَلشَّيْطَانُ فَبَالَ فِي أُذُنِهِ أَ وَ لاَ يَرَى أَحَدُكُمْ أَنَّهُ إِذَا قَامَ وَ لَمْ يَكُنْ ذَلِكَ مِنْهُ قَامَ وَ هُوَ مُتَخَثِّرٌ ثَقِيلٌ كَسْلاَنُ ». و علاء از محمّد بن مسلم و او از يكى دو امام باقر يا صادق عليهما السّلام روايت كرده كه فرمود: هيچ بنده اى نيست مگر اينكه در طول شب يك بار يا دو بار او را از خواب بيدار مى‌كنند، اگر از بستر برخاست كه توفيق نماز شب را يافته است، و اگر نه اين بار شيطان بجاى فرشتگان مى‌آيد، و در گوش او بول مى‌كند، آيا نديده‌ايد كه وقتى كسى صبح از خواب برميخيزد اگر سحر به عبادت برنخاسته باشد چقدر افسرده و سنگين و تنبل و كسل است‌؟! من لا يحضره الفقيه ج ۱، ص ۴۷۸
برخورد امام صاحب‌الزمان سلام‌الله‌علیه با ناصبیان از سلام بن مستنیر نقل می‌‍‌کند: از امام باقر صلوات الله علیه شنیدم که فرمودند : قائم صلوات الله علیه چون قیام کند، ایمان را بر تمام ناصبیان عرضه دارد، پس اگر از روى حقيقت ايمان آورد پس چه بهتر و الاّ گردنش را مى‌زند، يا بايد جزيه بپردازد چنان كه امروزه اهل ذمّه جزيه مى‌پردازند و هميانى به كمرشان مى‌بندند و آنها را از شهرها به روستاها مى‌فرستند. الكافي- ط الاسلامية نویسنده : الشيخ الكليني جلد : 8 صفحه : 227
❌❌فوق العاده مهم ❌❌ مکرر از حق یا باطل بودن فلان عارف خیاط و بزاز و جمال و حداد و قناد پرسیده می شود اما به شما یک ملاک مهم و ترازوی دقیق می دهم که خودتان بتوانید به راحتی بطلان یا حقانیت آنها را بسنجید. خیلی هم سخت نیست و لازم نیست عمری را با او سپری کنید : 🔺ببینید در دست مصحف دارد یا مثنوی 🔺زیر لب دو بیتی می خواند یا کلام الله را 🔺در حافظه اش اشعار صوفیه نقش بسته یا احادیث 🔺از او رائحه مدینه استشمام میشود یا قونیه 🔺نصوص را بر فصوص ترجیح می دهد یا خیر 🔺پیرو فتوحات مدنیه است یا فتوحات مکیه 🔺مدرس حکمت صدرایی است یا علوی 🔺زمزمه اش قال الصادق است یا غزل حافظ 🔺از امام غریب دم میزند یا پیر طریق 🔺ثناگوی اهل بیت است یا اهل خانقاه 🔺مروج اذکار ماثوره است یا اوراد غریبه 🔻توحیدش تسبیح است یا تشبیه 🔻ولایتش امامت است یا قطبیت 🔻مصادرش به کلینی میرسد یا قشیری 🔻از کتب اربعه می خواند یا اسفار اربعه کثرت صلاة و صوم و چشمان اشکبار مادامی راهگشاست که درب خانه اهل بیت علیهم السلام خرج شود و موالی و شیعه حقیقی اهل بیت علیهم السلام کسی است که اعتقادات و مبانی دینی و منظومه فکری اش را از آن ذوات مقدس گرفته باشد در غیر این صورت مسیر خود و پیروانش به ضلالت است ولو بلغ ما بلغ. 💡امام باقر علیه السلام: شَرِّقَا و غَرِّبَا، فَلَا تَجِدَانِ عِلْماً صَحِيحاً إِلَّا شَيْئاً خَرَجَ مِنْ عِنْدِنَا أَهْلَ الْبَيْت‏ شرق و غرب جهان را سیر کنید علم صحیح را نمی یابید مگر آنچه از ما اهل بیت علیهم السلام صادر شده باشد. كافي (ط - دار الحديث)، ج‏2، ص: 328
نماز بر آنها واجب نیست اما لعن می‌گویند ! امام باقر صلوات الله علیه: خداوند جل جلاله كوهى محيط‍‌ بر دنيا آفريده از زبرجد سبز و سبزى آسمان ( شفق های قطبی ! ) نيز از سبزى همين كوه است و گروهى را در پشت آن كوه آفريده كه هيچ يک از چيزهایی كه بر مردم واجب نموده از قبيل نماز و زكات بر آنها واجب نكرده ، همه آنها دو نفر از اين امت را لعنت ميكنند نام آن دو را برد. 💐إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ خَلَقَ جَبَلًا مُحِیطاً بِالدُّنْیَا مِنْ زَبَرْجَدَةٍ خَضْرَاءَ وَ إِنَّمَا خُضْرَةُ السَّمَاءِ مِنْ خُضْرَةِ ذَلِکَ الْجَبَلِ وَ خَلَقَ خَلْفَهُ خَلْقاً لَمْ یَفْتَرِضْ عَلَیْهِمْ شَیْئاً مِمَّا افْتَرَضَهُ عَلَی خَلْقِهِ مِنْ صَلَاةٍ وَ زَکَاةٍ وَ کُلٌّ یَلْعَنُ رَجُلَیْنِ مِنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ وَ سَمَّاهُمَا🌸 📚المحتضر ، جلد ۱ ، صفحه ۲۷۹ 📚الوافی ، جلد ۲۶ ، صفحه ۴۸۱ 📚مختصر البصائر ، جلد ۱ ، صفحه ۷۱ 📚بصائر الدرجات ، جلد ۱ ، صفحه ۴۹۲ 📚بحارالانوار ، جلد ۲۷ ، صفحه ۴۷ 📚بحارالانوار ، جلد ۳۰ ، صفحه ۱۹۶ 📚بحارالانوار ، جلد ۵۷ ، صفحه ۱۲۰ 📚البرهان فی تفسير القرآن ، جلد ۱ ، صفحه ۱۰۸ 📚البرهان فی تفسير القرآن ، جلد ۵ ، صفحه ۱۲۶ ✨اَللّٰهُمَّ صَلِّ وَ سَلِّمْ وَ بارِکْ وَ تَرَحَّمْ وَ تَحَنَّنْ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَ عَلیٍّ وَ آلِهِمَا الطَّیِّبینَ الطّاهِرین وَ عَجِّلٍ فَرَجَهُم وَ الْعَنْ وَ اَهْلِکْ وَ عَذِّبْ اَعْدائَهُمْ اَجْمَعین✨ ✨لَعَنَ اللهُ قَاتلِیکِ وَ ضَارِبیِکِ و ظَالِمِیکِ وَ غَاصِبی حَقِّک یا مُوْلاَتِي يَا فَاطِمَةُ اَلزَّهْرَاء وَ صَلَّی اللّهُ عَلَيْكِ یا سَیِّدَتی وَ مُولاتی✨ ✨اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج بِحَقِّ وَ بِحُرْمَةِ مُولاتَنا فاطِمَةَ الزَّهْراء صَلَواتُکَ عَلَیْها✨
💠 سوره همزه 🔸 امام صادق علیه السلام: هرکس سوره همزه را در نمازهاى واجب خود بخواند او برطرف مى گردد و روزى به سویش جلب شده و مرگ بد از او دفع مى شود. 📚 مکارم الاخلاق، حدیث2419 ✍🏼 از دیگر خواص این سوره، رفع و چشم درد است و هر که در نمازهایش سوره همزه را قرائت کند به اندازه دنیا ثواب به او داده می شود. 📚 الاحتجاج/ج2/ص303 عضویت در سرویس های روزانه👇 pay.eitaa.com/v/p/ برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
01 Madarane Payambar (1403-06-12) Mashhad Moghadas.mp3
26.74M
🔈 🔰 جلسه اول ⚜ بحثی پیرامون زن‌های تأثیرگذار در تربیت پیامبر اکرم (صل‌الله‌علیه‌وآله) [3:53] 1⃣ حضرت آمنه بنت وهب، مادر پیامبر اکرم (صل‌الله‌علیه‌وآله) [4:49] 2⃣ حلیمه سعدیه، زنی که به پیامبر اکرم (صل‌الله‌علیه‌وآله) شیر دادند [5:56] 3⃣ أم‌أیمن، کنیز پدر پیامبر (صل‌الله‌علیه‌وآله)، خود ایشان و حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) [6:49] 4⃣ فاطمه بنت اسد، مادر امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) [7:43] * نذر حضرت عبدالمطلب: قربانی فرزند دهم برای خداوند [11:32] * نقشه‌های ترور توسط یهودیان: فوت حضرت هاشم در شهر غزه و حضرت عبدالله کمی بعد از بازگشت [15:35] * تولد یتیمانه پیامبر اکرم (صل‌الله‌علیه‌وآله) در شرایط سخت [19:07] * امتناع زنان قبیله سعدیه از شیر دادن به پیامبر (صل‌الله‌علیه‌وآله) به خاطر فقر و یتیم بودن [21:10] * نزول برکات الهی و عوض شدن اوضاع زندگی جناب حلیمه سعدیه [23:14] * رنج‌های حضرت آمنه: از دست دادن شوهر و ندیدن فرزند تا دو سال [25:40] * ارتباط شعر با روحیه لطیف زنانه؛ اشعار زنان بزرگ اسلام [27:02] * همراهی دو ساله حضرت آمنه با پیامبر اکرم (صل‌الله‌علیه‌وآله) و فوت در سن 29 سالگی [29:19] * دستور امام صادق (علیه‌السلام) برای رفع مشکل اقتصادی: طواف و نماز به نیت جد، پدر و مادر پیامبر (صل‌الله‌علیه‌وآله) [34:19] * بی‌قراری حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) هنگام مشاهده وخامت حال پدر [39:35] * دری که حضرت عزرائیل بدون اجازه به آن وارد نشد... [45:53] ⏰ مدت زمان: ۵۰:۳۴ 📆 ۱۴۰۳/۰۶/۱۲ 🔔@Aminikhaah_Media
🏴امام حسن عسکری علیه‌السلام در لحظات احتضار خود، آب طلبید و به دستان فرزند دلبندش، سیراب شد؛ امّا... در روایت آمده است: ◼️ آخرین لحظات عمر مبارک امام حسن عسکری علیه‌السلام بود که به «عقید»، خادم خود فرمودند: «ای عقید! قدری آبِ مَصطکی برای من بجوشان! » عقید هم آب را روی اجاق نهاد و صیقل (نام دیگر حضرت نرجس سلام الله علیها) مادر امام زمان علیه‌السلام، آن را به خدمت حضرت آورد. آن حضرت، کاسه را گرفت و خواست بیاشامد، ولی دست مبارکش لرزید و کاسه به دندا‌نهای نازنینش خورد. سپس آن را رویزمین گذاشت.آنگاه رو به عقید کرد و فرمود: «برو به اندرون، کودکی را می‌بینی که در سجده است، او را نزد من بیاور» عقید گوید: «وقتی به اندرون برای جستجوی او رفتم، دیدم کودکی سجده می‌کند و انگشت سبابه خود را به سوی آسمان گرفته است. من سلام کردم و او نمازش را کوتاه کرد.» سپس گفتم: «آقا شما را می‌طلبد که به خدمتش درآیی.» در این وقت مادرش صیقل آمد، دست او را گرفت و او را نزد پدرش آورد. وقتی امام حسن عسکری علیه السلام او را دید، گریه کردند و فرمودند: «ای آقای این خاندان! این آب را به من بده که من اینک به سوی خدای خود می‌روم. إمام زمان علیه‌السلام، کاسه آب داغ را برداشت و به دهان پدر بزرگوارش نزدیک ساخت، تا آن را نوشید. کتاب الغیبهٔ-شیخ طوسی -صفحه ۲۷۱
امام علیه السلام در عالم حدود هست ولی محدود به حدود نیست... 🍃أَبِي هَاشِمٍ قَالَ: 🍁دَخَلْتُ عَلَى أَبِي مُحَمَّدٍ سلام اللّه علیه وَ كَانَ يَكْتُبُ كِتَاباً 🔸فَحَانَ وَقْتُ الصَّلَاةِ الْأُولَى فَوَضَعَ الْكِتَابَ مِنْ يَدِهِ وَ قَامَ سلام اللّه علیه إِلَى الصَّلَاةِ 💎👈فَرَأَيْتُ الْقَلَمَ يَمُرُّ عَلَى بَاقِي الْقِرْطَاسِ مِنَ الْكِتَابِ وَ يَكْتُبُ حَتَّى انْتَهَى إِلَى آخِرِهِ 🌈فَخَرَرْتُ سَاجِداً 🔺فَلَمَّا انْصَرَفَ مِنَ الصَّلَاةِ أَخَذَ الْقَلَمَ بِيَدِهِ وَ أَذِنَ لِلنَّاسِ. 📜ترجمه: 🍃ابو هاشم نقل می کند که : 🍁خدمت امام عسکری علیه السلام رسیدم ، آن حضرت مشغول نوشتن نامه ای بود، 🔸همینکه وقت نماز فرا رسید نامه را رها کرد و به نماز پرداخت، 💎👈دیدم قلم خود بخود روی آن کاغذ حرکت کرد و بقیّه نامه را نوشت تا به آخر رسید. 🌈من از مشاهده این معجزه به سجده افتادم، 🔺و امام علیه السلام وقتی نماز را به پایان رسانید ،قلم را بدست گرفت و به مردم اجازه ملاقات داد. 📚عيون المعجزات :ص134
🍃محمد بن عبدالله میگوید: 🍁امام عسکری علیه السلام در حالی که طفل خردسالی بود میان چاه افتاد 👈و پدر بزرگوارش حضرت هادی علیه السلام مشغول نماز خواندن بود 🔺و زنها از ترس فریاد می زدند. ▫همینکه امام علیه السلام از نماز فازغ شد به آنها فرمود: 💎👈چیزی نیست! سپس اشاره ای فرمود و آب چاه بالا آمد بطوری که تا لبه چاه رسید، و همگی دیدند که امام عسکری علیه السلام روی آب نشسته و با آب بازی می کند. 📚الخرائج و الجرائح،ج1، ص451
🗯 أَبْرَأُ مِنْ كُلِّ وَلِيجَةٍ دُونَهُمْ بصائر الدرجات إِبْرَاهِیمُ بْنُ هَاشِمٍ عَنْ یَحْیَی بْنِ عِمْرَانَ عَنْ یُونُسَ عَنْ سُلَیْمَانَ بْنِ صَالِحٍ رَفَعَهُ إِلَی أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ: إِنَّ حَدِیثَنَا هَذَا تَشْمَئِزُّ مِنْهُ قُلُوبُ الرِّجَالِ فَمَنْ أَقَرَّ بِهِ فَزِیدُوهُ وَ مَنْ أَنْکَرَهُ فَذَرُوهُ إِنَّهُ لَا بُدَّ مِنْ أَنْ تَکُونَ فِتْنَةٌ یَسْقُطُ فِیهَا کُلُّ بِطَانَةٍ وَ وَلِیجَةٍ حَتَّی یَسْقُطُ فِیهَا مَنْ کَانَ یَشُقُّ الشَّعْرَ بِشَعْرَتَیْنِ حَتَّی لَا یَبْقَی إِلَّا نَحْنُ وَ شِیعَتُنَا. 🔻سلیمان بن صالح طبق روایت مرفوعی از امام باقر علیه السلام نقل می‌کند که فرمود: از این نوع حدیث ما، قلب‌ها بیزار و فراری اند؛ هر کس اقرار کرد بیش تر بگویید. منکران را رها کنید، ناگزیر فتنه ای است که رازداران سقوط خواهند کرد؛ حتی کسی که به اندازه ای دقیق النظر و باریک بین است که یک مو را شکافته، تبدیل به دو مو می‌کند، سقوط خواهد کرد تا جایی که جز ما و شیعیان ما کسی نماند.    📚بحارالانوار - جلد ۲، صفحه ۱۹۳ کسی که غیر از اهل بیت علیهم السلام را ولیجه قرار دهد و کسی را عِدل امام قرار دهد،در دین سقوط خواهد کرد.‌
1_6848247943.mp3
12.21M
تله بزرگ جمعیتی که دولتهای یهودی برای کاهش زاد و ولد کشورهای شیعه نشین برقرار کردند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوره المائدة آیه ۸۲ : لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا ۖ وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَىٰ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ ترجمه : بطور مسلّم، دشمنترین مردم نسبت به مؤمنان را، یهود و مشرکان خواهی یافت؛ و نزدیکترین دوستان به مؤمنان را کسانی می‌یابی که می‌گویند: «ما نصاری هستیم» این بخاطر آن است که در میان آنها، افرادی عالم و تارک دنیا هستند؛ و آنها (در برابر حق) تکبّر نمی‌ورزند. -------------------------------------------------------------- فتنه های بیشماری از جانب دولتهای یهودی و مشرکین به سرزمینهای اسلامی رسیده که می بایست ملتها از آن آگاه شوند عمده این سیاستها در جهت کاهش جمعیت مسلمانان و علی الخصوص شیعیان می باشد آنچه یهود در پی آن است به استضعاف کشاندن ملتها برای نظام پوشالی سلطه جهانی هستند که یکی از آن سیاستها کاهش جمعیت از طریق فرهنگ سازی ، داروها و غذاهای ناسالم ، جنگ و کشتار و ایجاد اختلاف بین فرق مسلمین است
خطبه الغدرة؛ خطبه‌ای کم‌تر شنیده شده از امیر المومنین علیه السلام خطاب به غاصبین خلافت 🔹مرحوم میرجهانی رحمه الله در کتاب جنةالعاصمه می‌نویسد: در کتاب صوارم الحاسمة فی تاریخ الزهراء فاطمة، تألیف علامه محدث آقا فتح الله کمالی استر آبادی، مأخوذ از نسخه مخطوط که در نجف اشرف در کتابخانه شوشتری‌ها، از موقوفات مرحوم شیخ علی محمد نجف آبادی، و از کتاب کشف اللئالی ابن العرندس نقل کرده که چنین روایت کرده که امیر المومنین علیه السلام پس از اینکه آن حضرت را به مسجد بردند تا از او بیعت بگیرند، خطبه‌ای ایراد فرمود که متن آن خطبه چنین است: اى شکنندگان عهد و پیمان! اهل فسق و فجور و گناهان! و مرتکبین کارهاى حرام! و اى متهمین به ریبه و آلودگان به عیب و فساد که مردمان از فساد اخلاق شما دورى کنندگانند! اى اشخاص خبیث النفس نفهم بی‌تمیزى که مانند حیوانات چراکننده حق را از باطل تمیز نمی‌دهید! روى قدم‌هاتان بلند شده‌اید، و آستین‌هاى خود را بالا برده‌اید براى گمراهى تا به آن، آتش نفاق را دامن زنید و دوست می‌دارید، مراقب نادانى و مخالفت باشید. آیا گمان کرده‌اید که شمشیرهاى شما تیز و برنده است، و نفس‌هاى شما حفظ کننده و گردآورنده است؟ بد چیزى براى خود پیش فرستادید. اى گروهى که پس از گرد آمدن با هم پراکنده خواهید شد، و عدول ‏کننده از حق و اهل نزاع و جدال می‌باشید، نه مراقب حقید، و نه از خدا می‌ترسید. آرى به ذات خدا قسم! آن امرى است که ضمیرهاى شما آن‌را بروز داده است از صیحه فزعناک، آن خباثت باطن‌هاى شما پیشى می‌گیرد به ثابت بودن در باطل، پس پشیمان خواهید شد، و ما هم بر حق باقى می‌مانیم، پروردگار ما ما را به راه راست راهنمایى می‌کند، و وفا می‌کند براى ما آنچه را که وعده داده است ما را از جهت صبر و بردبارى پاکیزه‌اى که کرده و می‌کنیم، و نیست پروردگار تو ستم ‏کننده مر بندگان را. این کردار شما باطل و ناچیز شدنى است، خدا زشت و قبیح گرداند روهاى شما را، و لعنت کند شما را براى آن که نفس‌هاى شما میل کرده است به دنیایى که به درازى کشید زمانى که رسول خدا صلی الله علیه و آله شما را می‌ترسانید از دوستى و علاقه به آن، و دل بسته‌اید به جانب آن، و انواع متاع و لذات آن، و برگشته‌اید و دست بدست یکدیگر داده‌اید به دشمنى در مقابل کسى که وادار کرده است نفس خود را بر مشقت عظیمه براى ظفر یافتن‏ به حاجتى که دارد. ترک کرده است نفس‌هاى امّاره شما آخرت باقى را، و حال آن‌که نفس‌هاى ما رغبت دارد در آنچه که شما ترک کرده‌اید، وعده‌گاه ما و روز وعده یعنى قیامت نزدیک است و پروردگار خوب حاکمى است. آیا زهرا زده می‌شود به زجر؟ و حق ما از ما گرفته می‌شود به قهر و غلبه و جبر؟ پس هیچ یاری‌کننده و نجات‌دهنده‌اى نیست، و هیچ معین و یاورى نیست. کاش پسر ابی طالب پیش از این روز مرده بود، و نمی‌دید که کفار و فجار هجوم بیاورند و ازدحام کنند بر ظلم و ستم کردن در حق فاطمه‌اى که پاکیزه و نیکوکار است، خدا ایشان را هلاک کند، و ملازم خسران قرار دهد، و دور گرداند آن‌ها را از رحمت خود، این کارى که کردند بازگشت آن به‌سوى خداست، و دفاع آن با رسول خدا صلی الله علیه و آله است. بسیار دشوار است بر پسر ابی طالب که پشت فاطمه از زدن سیاه شود، و حال آن که از پیش مقام او شناخته شده بود، و روزهاى عزت و عظمت او دیده شده بود، و از جا جستن نکند به حمایت عقیله خود، و اصرارى نداشته باشد در دفع ضرر از حلیله خود، پس میمنت صبر و بردبارى زیادتر و پاکیزه‌تر است، و خوشنود بودن به آنچه که خدا به آن خشنود است برتر و بهتر است، براى این که حق از ثبات و سکون خود بیرون نرود و به جاى بماند، و باطل هم در جاى خود ظاهر شود تا وقتى که ملاقات کنم رحمت پروردگار خود را، و به‌سوى او شکایت کنم از آنچه که شماها مرتکب شدید از غصب کردن شما حق مرا، و عقب انداختن و تعلل ورزیدن از آنچه در سینه من است، و او بهترین حکم‌کنندگان، و رحم‌کننده‌ترین رحم‌کنندگان است، و زود باشد که جزا دهد خدا سپاسگزاران را، و ستایش مخصوص پروردگار جهانیان است. جنة العاصمة، ص۴۹۶-۴۹٨
بسیار مهم .... بسیار مهم ..بسیارمهم نهم ربیع هیچ ارتباط مناسبتی با امام زمان ارواحنافداه ندارد... عید بیعت یا عید بدعت ‌ ‌ جشن عید الزهرا سلام الله علیها یا تاج گذاری امام زمان سند سوزی و سند سازی از اول تاریخ اسلام مخصوصا بعد از شهادت رسول الله سندسوزی و سندسازی بوده یعنی یک واقعه ای رو منکر میشدن و واقعه ای که مد نظرشون بود را جایگزین میکردند تا بتونند بدعتی رو بصورتی وارد دین کنند که طبیعی جلوه بده یکی از بزرگان فرمودند: اين روش فرزندان پادشاهان و سلاطين ظلم و جور است كه به دنبال مرگ پدر بودند تا خود به فرمانروايي برسند، در كجاي تاريخ ديده ايد فرزندان ائمه از شهادت پدر بزرگوارشان خوشحالي كنند؟! يا صحابي آنها به آنان شادباش بگويند؟! آیا صحابی ویاران امام حسن (عليه السلام) از اينكه با شهادت اميرالمؤمنين (عليه السلام) به امامت رسيدند به ايشان تبريك گفتند؟! آیا به امام حسين (عليه السلام) از اينكه پس از مسموميت برادر به امامت رسيدند تبريك گفتند؟! پس از عاشورا به امام سجاد (عليه السلام) تبريك و شادباش گفتند؟! به كدام يك از ائمه روز بعد از شهادت پدرشان، به امامت رسيدنشان را تبريك گفته اند؟! اصلا مگر به امامت رسیدن امامان معصوم با مرگ پدر است ؟ اگر با شهادت امام قبل هم باشد همان لحظه ای که امام شهید میشوند امام بعدی امام است پس باید همان لحظه تبریک گفت نه فردای آنروز ولی ما در روایات یک امام ناطق داریم و یک امام صامت امام ناطق امام بزرگتر است و امام کوچکتر امام صامت مثلا در زمان امامت امام حسن امام حسین امام بودند ولی امام صامت بودند امامت اهل بیت از عوالم قبل بوده نه اینکه در این دنیا امام بشند حال ما بايد به امام زمان صلوات الله عليه از اينكه پدرشان به شهادت رسيده اند و ايشان به مقام امامت ناطق واصل شده اند تبريك و شادباش بگوييم؟! مگر نه اينكه با غم اهل بيت غمگين و با شادي اهل بيت شاد باشيم؟! هیچ روایات و یا حتی تاکید از فقهای گذشته در نهم ربیع تحت جشن آغاز امامت امام زمان ارواحنافداه رو ندارییم... نگذاريد دشمنان مفهوم اين عيد بزرگ يعنى عید الزهرا را که ریشه در روایات صحیحه دارد و نشانگر تبری و برائت از دشمنان اهل بيت عليهم السلام است و مسلما یکی از مهمترین مباحث دینی است و ‌در سیره ی فقهای بزرگ و بسيار ديگر از فقها ديده شده برايمان عوض نكنند روزی که پیامبر فرمودند در این روز غاصب خلافت کشته میشود البته بزرگواران هيچ عملى خارج از شرع در عيدالزهرا جايز نبوده و نخواهد بود و رفع القلم(برداشتن قلم) در اين سه روز طبق فرمايش امام صادق اين است كه فرصت توبه و ننوشته شدن گناه در پرونده از هفت ساعت به سه روز تخفيف داده ميشود نه اينكه هر گناهى خواستيم بكنيم و ننويسند پس در اين سه روز يعني از نهم ربيع تا يازدهم ربيع به جشن و سرور پرداخته و در جلسات مطاعن دشمنان اهل بيت را ياد آوري كرده تا مورد رضايت حضرت زهرا كه رضايت خداوند نيز در رضايت ايشان است قرار بگيريم منتظران و فعالین مهدویت مراقب باشیم در زمین دشمن بازی نکنیم... طبق نقل روایت قطعی امام حسن عسکری علیه سلام قبل از اذان صبح به شهادت رسیدن و دار فانی رو وداع گفتن و مسلما بر اساس فرضی که به دنبال تبریک و جشن آغاز امامت هستید قطعا روز هشتم باید جشن بگیرید...
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
02 Madarane Payambar (1403-06-13) Mashhad Moghadas.mp3
28.04M
🔈 🔰 جلسه دوم * دستور امام صادق (علیه‌السلام) برای رفع گره‌های اقتصادی [3:28] * طواف و نماز به نیت حضرت عبدالمطلب، ابوطالب،عبدالله، آمنه و فاطمه‌بنت‌اسد * روش‌های جایگزین برای به جا آوردن این دستور در حرم‌ها یا در خانه [7:52] * پاکدامنی مادر: شرط اعطای فرزندی پاک و بزرگ [13:58] ⚜ ویژگی‌های حضرت آمنه: [19:25] 1⃣ محتشمة فی نفسها: (با شخصیت و بزرگوار) 2⃣ طاهرة مطهرة 3⃣ عاقل بودن 4⃣ متدین بودن * اشعار پرمحتوای حضرت آمنه خطاب به پیامبر اکرم (صل‌الله‌علیه‌وآله) [23:39] * پیامبر اکرم (صل‌الله‌علیه‌وآله): بعد از مادرم أم‌أیمن مادر من بود [27:56] * خدمتگذاری أم‌أیمن تا آخر عمر به پیامبر اکرم (صل‌الله‌علیه‌وآله) با وجود آزاد بودن [28:22] * حضور جناب أم‌أیمن در جنگ‌های احد، خیبر و حنین؛ مداوا و آب‌رسانی به رزمندگان [29:59] * خواب عجیب جناب أم‌أیمن؛ حضور پاره تن پیامبر (صل‌الله‌علیه‌وآله) در خانه ایشان [31:53] * حضرت أم‌أیمن؛ تنها مدافع حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) در ماجرای فدک [35:28] * دفاع أم‌أیمن از امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در مسجد هنگام بیعت با ابوبکر [36:26] * خلقت نوری پیامبر اکرم (صل‌الله‌علیه‌وآله) در عرش؛ خروج این نور از عبدالمطلب و تقسیم آن به دو بخش [40:12] * وعده‌های معاویه به جعده برای شهادت امام حسن (علیه‌السلام) [46:20] * علاقه شدید و گریه امام حسین (علیه‌السلام) برای امام حسن (علیه‌السلام) [49:02] * لا یوم کیومک یا عبدالله... ⏰ مدت زمان: ۵۶:۱۶ 📆 ۱۴۰۳/۰۶/۱۳ 🔔@Aminikhaah_Media
💡 ابوبکر فدک را از حضرت زهرا سلام الله علیها گرفت تا آلوده به دنیا نشود ▪️عطار نیشابوری لعنت الله علیه (م۶۱۸ق)، شاعر صوفی منحرف قرن هفتم در کتاب مصیبت‌نامه‌اش، توجیهات سخیفی دربارۀ غصب فدک توسط ابوبکر تراشیده تا فردای قیامت در صف ظالمان به اهل‌بیت محشور شود و از شکایت صدیقه کبری سلام‌الله‌علیها بی‌نصیب نماند! ▪️عطار، ظلم عظیم غصب فدک توسط غاصبین خلافت را با ماجرای آموختن تسبیح مشهور به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها توسط رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله بجای بخشش خدمتکار به ایشان، مقایسه و توجیه می‌کند و در قالب شعری توهین‌آمیز به این مضمون می‌گوید: ✖️ «اینکه ابوبکر، فدک را از حضرت فاطمه علیهاالسلام منع کرد که عملی صحیح و بجا بود، مانند آن است که پیغمبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله برای خدمتکاری حضرت به ایشان کنیزی نبخشید و به جایش تسبیحات معروفه را آموخت!!» مصیبت نامه (عطارنیشابوری)، بخش۱۹
🔰 قال المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف؛ ✉ إنَّ الْحَقَّ مَعَنا وَ فینا، لا یَقُولُ ذلِکَ سِوانا إلاّ کَذّابٌ مُفْتَر، وَ لا یَدَّعیهِ غَیْرُنا إلاّ ضالٌّ غَویٌّ. ✍حق همیشه با ما و در بین ما اهل بیت عصمت و طهارت است و چنین سخنی را هر فردی غیر از ما بگوید دروغ گو و افترا زننده است ; و کسی غیر از ما آن را ادّعا نمی کند مگر آن که گمراه باشد. 📚بحارالانوار: ج 53، ص 191
💟هم_اکنون اجتماع بزرگ عید بیعت همراه با دعای استغاثه به امام زمان علیه‌السلام با سخنرانی استاد حیدری کاشانی و با نوای : امیر طلاجوران ❇️ پخش زنده تصویری از: آپارات | سایت منتظر 🌱اللهم عجل لولیک الفرج بحق خانم حضرت زینب کبری سلام الله علیها 🤍
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 🔸 رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم): کسی که از آنچه به دست نیاورده قطع امید کند، بدن خود را تأمین کرده است و کسی که به آنچه دارد قناعت کند، همواره خشنود خواهد بود. 📚 نهج الفصاحه/ح1599 ✍🏼 خوردن و آرزوی زیاد و طمع داشتن، دو عامل مهم در به هم خوردن تعادل روحی و آرامش روان انسان و به سختی افتادن انسان برای بدست آوردن آنهاست. عضویت در سرویس های روزانه👇 pay.eitaa.com/v/p/ برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
🔰الإمامُ عليٌّ صلوات الله و سلامه علیه في قولِهِ تعالى : «نحنُ قَسَمنا بينهم معيشَتهم» ـ: ✉أخبرَنا سبحانَه أنَّ الإجارةَ أحدُ مَعايشِ الخَلْقِ ، إذ خالفَ بحكمتِهِ بينَ هِمَمِهم وإرادتهِم وسائرِ حالاتِهم ، وجعلَ ذلكَ قِواما لِمَعايِشِ الخَلْقِ ، وهُو الرّجُلُ يَستأجِرُ الرّجُلَ ... ولو كانَ الرّجُلُ منّا يُضْطَرُّ إلى أن يكونَ بَنّاءً لنفسهِ أو نَجّارا أو صانعا في شيءٍ مِن جميعِ أنواعِ الصَّنائعِ لنفسِهِ ... ما استقامَتْ أحوالُ العالَمِ بتلكَ ، ولا اتّسعُوا لَه ، ولَعَجِزوا عَنهُ ، ولكنّهُ أتْقَنَ تدبيرَهُ لِمخالَفتِهِ بينَ هِمَمِهِم ، وكلُّ ما يُطلَبُ مِمّا تَنصَرِفُ إليهِ همّتُهُ ممّايَقومُ بهِ بعضُهُم لبعضٍ ، ولِيَستَغنيَ بعضُهُم ببعضٍ في أبوابِ المَعايِشِ الّتي بها صَلاحُ أحوالِهِم. 🔰امام على صلوات الله و سلامه علیه درباره آيه «ما روزى ايشان را ميانشان قسمت مى كنيم» ـفرمود: ✍خداوند سبحان [با اين آيه ]به ما خبر داده كه اجاره و اجيرى يكى از راههاى معيشت مردمان است؛ زيرا به حكمت خود، همّتها وخواستها و ديگر احوال مردم را متفاوت قرار داد و اين امر را مايه قوام معيشت آنها ساخت. از اين رو ، مردى مرد ديگر را اجير مى كند ... اگر هر كس ناچار مى شد كار بنّايى يا نجّارى و يا هركار ديگرى را خودش براى خودش انجام دهد ، نه كارهاى دنيا سامان مى گرفت و نه مردم فرصت و توانايى انجام همه اين كارها را داشتند ؛ اما خداوند با متفاوت ساختن خواسته هاى مردم، تدبيرى استوار كرد تا انسان هر چه را بخواهد، ديگران برايش انجام دهند و بدين سان هر كدام با كمك ديگرى آن طور كه مصلحت حالش اقتضا دارد، امور زندگانى اش را پيش ببرد. 📚میزان الحکمه جلد ۱ صفحه ۲۵
🔰قال الرّسول صلی الله علیه و آله و سلم : ✉( إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمْ أَمْرَیْنِ إِنْ أَخَذْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا کِتَابَ اللَّهِ عزّوجلّ وَ أَهْلَ بَیْتِی عِتْرَتِی أَیُّهَا النَّاسُ اسْمَعُوا وَ قَدْ بَلَّغْتُ إِنَّکُمْ سَتَرِدُونَ عَلَیَّ الْحَوْضَ فَأَسْأَلُکُمْ عَمَّا فَعَلْتُمْ فِی الثَّقَلَیْنِ وَ الثَّقَلَانِ کِتَابُ اللَّهِ جَلَّ ذِکْرُهُ وَ أَهْلُ بَیْتِی فَلَا تَسْبِقُوهُمْ فَتَهْلِکُوا وَ لَا تُعَلِّمُوهُمْ فَإِنَّهُمْ أَعْلَمُ مِنْکُمْ فَوَقَعَتِ الْحُجَّهًُْ بِقَوْلِ النَّبِیِّ (وَ بِالْکِتَابِ الَّذِی یَقْرَأُهُ النَّاسُ فَلَمْ یَزَلْ یُلْقِی فَضْلَ أَهْلِ بَیْتِهِ بِالْکَلَامِ وَ یُبَیِّنُ لَهُمْ بِالْقُرْآنِ إِنَّما یُرِیدُ اللهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً وَ قَالَ عَزَّ ذِکْرُهُ وَ اعْلَمُوا أَنَّما غَنِمْتُمْ مِنْ شَیْءٍ فَأَنَّ للهِ خُمُسَهُ وَ لِلرَّسُولِ وَ لِذِی الْقُرْبی ثُمَّ قَالَ: وَ آتِ ذَا الْقُرْبی حَقَّهُ فَکَانَ عَلِیٌّ (وَ کَانَ حَقُّهُ الْوَصِیَّهًَْ الَّتِی جُعِلَتْ لَهُ وَ الِاسْمَ الْأَکْبَرَ وَ مِیرَاثَ الْعِلْمِ وَ آثَارَ عِلْمِ النُّبُوَّهًِْ. 🔰پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم  ✍همانا من دو امر در میان شما می‌گذارم، اگر آن‌ها را بپذیرید هرگز گمراه نمی‌شوید؛ ۱ کتاب خدای عزّوجلّ (قرآن) ۲ اهل بیت (و عترت من. ای مردم! گوش‌کنید که من تبلیغ کردم، شما در قیامت سر حوض بر من وارد می‌شوید و من از آنچه نسبت به ثقلین انجام داده‌اید از شما بازخواست می‌کنم و ثقلین؛ کتاب خدای عزّوجلّ و اهل بیت من هستند، بر ایشان پیشی نگیرید که هلاک می‌شوید و به ایشان چیزی نیاموزید که آن‌ها از شما داناترند. بنابراین حجّت [خدا برای مردم] با قول پیغمبر (صلی الله علیه و آله) و قرآنی که خود مردم آن را می‌خوانند ثابت شد، زیرا پیغمبر (صلی الله علیه و آله) همواره فضیلت اهل بیتش را به‌وسیله‌ی بیان القا می‌فرمود و به‌وسیله‌ی قرآن برای مردم روشن می‌ساخت. آیاتی‌که متضمّن فضیلت اهل بیت (است از این قرار است؛ خداوند فقط می‌خواهد پلیدی و گناه را از شما اهل بیت دور کند و کاملًا شما را پاک سازد. (احزاب/۳۳) خدای فرمود: بدانید؛ هرگونه غنیمتی به دست آورید، خمس آن برای خدا، و برای پیامبر، و برای ذی القربی اوست. (انفال/۴۱) سپس فرمود: وَ آتِ ذَا الْقُرْبی حَقَّهُ؛ مقصود از خویشاوندان علی (علیه السلام) است و حقّ او وصیّتی است که برای او قرار داده و اسم اکبر و میراث علم و آثار علم نبوّت است. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۱۴۰ 📚الکافی، ج۱، ص۲۹۳