eitaa logo
معارف الثقلین
104 دنبال‌کننده
117 عکس
356 ویدیو
31 فایل
بسم الله تعالی قال رسول الله صل الله علیه و آله إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ اَلثَّقَلَيْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِي كِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي وَ إِنَّهُمَا لَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ اَلْحَوْضَ
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی فَاطِمَةَ و اَبِیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا اَحاطَ بِهِ عِلمُک 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 💎 قال الإمَامِ الحسن الْعَسْکَري صلوات الله و سلامه علیه : ✉«نَحْنُ حُجَجُ اللّهُ عَلَی خَلْقِهِ وَ أُمُّنَا [جَدَّتُنَا] فَاطِمَةُ حُجَّةُ اللّهِ عَلَیْنَا». 💠 امام حسن عسکری صلوات الله و سلامه علیه فرمودند : ✍ما حجّت‌های خدا بر خلقش هستیم و مادرمان فاطمه(سلام الله علیها) حجّت خداست بر ما. 📚تفسير اطيب البيان، طیب، ج‏۱۳، ص۲۲۵؛ 📚أسرار فاطميه، شيخ محمد فاضل مسعودی، ص۱۷ و ۵۳ و ۶۹ و ۹۹ و ۱۵۴ و ۴۱۰؛ 📚فاطمة الزهراء بهجة قلب مصطفى، همدانی، ص۷۴۴، ح ۷. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 فخر زمان فاطمه اطهری  پیک خدارا چه نکو دختری ام ابیها،لقبت ، زین سبب کز حسبت ، دخت پدر پروری گوهر یک دانه دریای وحی  رحمت حق ، شافعه محشری زهد و صلاح و شرف و فضل را  هم قدر و هم قدم حیدری یازده اختر که درخشش گرفت  در فلک دین ، همه را مادری نسل فزاینده و پاینده را  کوثر گویند ، تو آن کوثری ملک تو مرز ملکوت خداست کی به هوای فدک و خیبری آنچه که در وصف تو گویند باز  بر تر و والاتر والاتری 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
وَ لَوْ أَنَّ ما فِي الْأَرْضِ مِنْ شَجَرَةٍ أَقْلامٌ وَ الْبَحْرُ يَمُدُّهُ مِنْ بَعْدِهِ سَبْعَةُ أَبْحُرٍ ما نَفِدَتْ كَلِماتُ اللهِ إِنَّ اللهَ عَزيزٌ حَكيمٌ سوره لقمان آیه ۲۷ و اگر همه‌ی درختان روى زمين قلم شود، و دريا براى آن مركّب گردد، و هفت دريا به آن افزوده شود، [اين‌ها همه تمام مى‌شود ولى] كلمات خدا پايان نمى‌گيرد؛ خداوند توانا و حكيم است. امام كاظم‏ صلوات الله علیه فرمود: «مصداق كلمات اللّه ما هستیم كه فضایل ما قابل ادراك و شماره نیست». 📚تفسیر نورالثقلین، ذیل آیه. 🔶️🔷️🔶️🔷️🔶️🔷️ موسی‌بن‌محمّد نوه‌ی حضرت رضا (علیه السلام) (برادر حضرت هادی) گوید: در دارالعامّه به یحیی‌بن‌اکثم برخوردم و از من سؤالاتی نمود. پس به خدمت برادرم علی‌بن‌محمّد (علیه السلام) رسیدم ... و درباره‌ی این کلام خداوند که میفرماید: وَ لَوْ أَنَّ ما فِی الْأَرْضِ مِنْ شَجَرَةٍ أَقْلامٌ وَ الْبَحْرُ یَمُدُّهُ مِنْ بَعْدِهِ سَبْعَةُ أَبْحُرٍ ما نَفِدَتْ کَلِماتُ اللهِ؛ پرسیده است: نام این دریاها چیست و در کجا واقع شده‌اند؟ ... فرمود: «بنویس». گفتم: «چه بنویسم»؟ ... فرمود: این آیه: وَ لَوْ أَنَّ ما فِی الْأَرْضِ مِنْ شَجَرَةٍ أَقْلامٌ وَ الْبَحْرُ یَمُدُّهُ مِنْ بَعْدِهِ سَبْعَةُ أَبْحُرٍ ما نَفِدَتْ کَلِماتُ اللهِ؛ همین طور هم هست. اگر درختان دنیا تمامی قلم گردد و دریا مرکّب و هفت دریای دیگر به آن بیفزایند و همه‌ی چشمه‌ها از زمین بجوشد، همه و همه تمام شوند، کلمات خدا پایان نمی‌یابد، و آن‌ها مانند چشمه کبریت، و چشمه نمر، و چشمه برهوت، و چشمه طبریّه، و چشمه آب گرم ماسبذان، و چشمه آب گرم افریقیّه مشهور به لسنان، و چشمه بحرون است. و ماییم آن کلمات خدا که نه پایان می‌پذیریم و نه فضایلمان درک می‌گردد». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۱، ص۵۷۰ 📚بحار الأنوار، ج۱۰، ص۳۸۸ 📚تحف العقول، ص۴۷۶
🌺قال الصّادق (علیه السلام) إِنَّ الَّذِینَ ارْتَدُّوا عَلی أَدْبارِهِمْ عَن الإیمَانِ بِتَرکِهِم وِلَایَهًَْ عَلِیٍّ أمِیرِالمُؤمِنِینَ (علیه السلام). 🌺امام صادق علیه السلام درباره آیه إِنَّ الذِینَ ارْتَدُّوا عَلی أَدْبَارِهِم فرمودند منظور کسانی هستند که با ترک ولایت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام)، از ایمان دست کشیدند. 📚تفسیر القمی ج۲، ص۳۰۸
بیایید با نشر این پیام، مبلغ غدیر باشیم ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ 💥روزی معاویه «لعنة‌الله‌علیه» وارد مکه شد، گروهی بر معاویه وارد شدند و گفتند : آیا می دانی که ابن عباس تفسیر قرآن می کند؟ معاویه گفت: خب ابن عباس پسر عمه ی پیغمبر بوده، او از هاشمیان است! اگر او نکند که تفسیر کند؟! گفتند: آیات را به نفع علی بن ابیطالب تفسیر می کند و ما از این قضیه شاکی هستیم! معاویه گفت: خودم رسما وارد مجلس می شوم و جمع شان را بر هم می زنم. معاویه وارد مجلس تفسیر ابن عباس می شود، ابن عباس با چنان کیفیتی تفسیر آیات می کرد که معاویه هیچ جای اعتراضی برخود ندید! بعد از مجلس معاویه رو به ابن عباس کرد و گفت: ابن عباس تو تفسیر آیات می کنی یا فضائل علی بن ابیطالب را بازگو می کنی؟! ابن عباس گفت : معاویه به من بگو کجای قرآن است که فضائل علی بن ابیطالب نیست؟ از خودت هم سوال می کنم جواب می دهی؟ "انَّما اَنتَ مُنذِرُ و َلِکُلِ قَومِ هاد" این آیه برای کیست معاویه؟ معاویه گفت : رسول خدا فرمود ؛ منذر این امت منم و هادی وجود علی بن ابیطالب است! ولی ابن عباس حتما باید این آیه را بخوانی؟! ابن عباس گفت : "اِنَّما یُریدُ اللهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ اَهلَ البَیتِ وَ یُطَهِّرَکُم تَطهیرا" بگو این آیه برای کیست معاویه؟ معاویه گفت : این هم قصه ی طهارت و عصمت علی بن ابیطالب و اهل بیتش است، درست! ولی حتما باید این را بخوانی؟ ابن عباس گفت : "اِنَّما وَلیُّکُمُ اللهُ وَ رَسولُه وَالَّذینَ یُقیمونَ الصَّلوهَ وَ یُوتونَ الزَّکوةَ وَ هُم رکِعون" معاویه این آیه برای کیست؟ معاویه گفت : زمانی که علی بن ابیطالب انگشتر در راه خدا داد این آیه بر حق علی نازل شد، قبول دارم! ولی حتما این را باید بخوانی؟ ابن عباس گفت : "عَمَّ یَتَساءَلون عَنِ النَّبَاِ العَظیم" معاویه بگو این آیه در حق کیست؟ معاویه گفت : رسول خدا فرمود ؛ خبر عظیم علی بن ابیطالب است که هم مردم ازش می پرسند و هم من از علی خواهم پرسید، ولی ابن عباس حتما باید این را بخوانی؟ ابن عباس گفت : "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعا وَ لا تَفَرَّقوا" بگو ببینم این آیه برای کیست؟ معاویه گفت : پیغمبر فرمود ؛ حبل الله علی بن ابیطالب است دست به دامن علی بزنید و جای دیگر نروید که گمراه میشوید. ولی باید همین را تفسیر کنی؟ ابن عباس گفت : "کَفی بِاللهِ شَهیدا بَینی وَ بَینَکُم" این آیه برای چیست معاویه؟ معاویه گفت : این قصه قصه ی علم علی بن ابیطالب است که خدا همه ی علم جاری رو در سیره ی او تعریف میکند، ولی لازم است حتما این را بخوانی؟ ابن عباس گفت : "قُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا و َأَبْنَاءَکُمْ و َنِسَاءَنَا و َنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ" بگو به من که این آیه برای کیست؟ معاویه گفت : این هم ماجرای مباهله با اهل نجران است که خدا در این آیه علی بن ابیطالب را نفس پیغمبر میخواند، ولی برای مردم حتما باید همین را بخوانی؟ ابن عباس گفت : "ساَلَ سائِلٌ بِعَذابِ واقِع" این آیه برای چیست معاویه؟ معاویه گفت : روز غدیر شخصی نزد رسول خدا آمد و گفت این سخنان از خودت بود یا از خدا؟ پیغمبر فرمود امر رسالت بود ، شخص رو به پیغمبر کرد و گفت ؛ به خدا بگو بر من عذاب وارد کند که تحمل ولایت علی را ندارم و خداوند جلوی همگان دشمن علی را هلاک کرد، ابن عباس قبول دارم ! آیا باید فقط همین آیه را بخوانی؟ ابن عباس گفت : "یا اَیُّهَا الرَّسولُ بَلِّغ ما اُنزِلَ اِلَیک" این آیه دیگر برای چیست معاویه؟ معاویه گفت : این هم ماجرای ابلاغ ولایت علی بن ابیطالب است قبول دارم! ولی این را حتما باید بازگو کنی؟ ابن عباس گفت : "اَلیومَ اَکمَلتُ لَکُم دینَکُم" معاویه به من بگو این دگر برای کیست؟ معاویه گفت : این آیه هم اکمال دیانت در پرتوی ولایت علی بن ابیطالب است ولی آیه ای دیگر بخوان نه این را ! ابن عباس از جا بلند شد و گفت: معاویه به من بگو کجای قرآن را بخوانم که فضل علی بن ابیطالب نباشد؟! کجا را بخوانم که از علی بیان نشده باشد؟! معاویه گفت : اصلا ابن عباس بخوان "اِذا زُلزِلَتِ الارض زلزالها ابن عباس: این آیه هم فضل علی بن ابیطالب است! معاویه گفت : علی در این آیه دگر چه می کند ابن عباس؟! ابن عباس گفت : نشنیدی بعد از رسول خدا یک سال نگذشته بود که زلزله ای بر مدینه آمد که همه ی مردم از شدت وحشت از خانه به در شده بودند و علی در میانشان حاضر شد و خواند این آیه را و پایش را بر زمین کوبید و فرمود: زمین ! ابوتراب بر تو امر می کند آرام گیر! معاویه که از غضب بر خود می پیچید گفت: 🌷 ابن عباس راحت بگو تا قرآن باشد، علی هم خواهد بود... بحار الانوار ج ۴۴ ص ۱۲۵
🟡 هرگاه ذکر پروردگار شد بر محمد و آل محمد صلوات بفرست☺️ عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الدِّهْقَانِ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ فَقَالَ لِي مَا مَعْنَى قَوْلِهِ- وَ ذَكَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلَّى‏ قُلْتُ كُلَّمَا ذَكَرَ اسْمَ رَبِّهِ قَامَ فَصَلَّى فَقَالَ لِي لَقَدْ كَلَّفَ اللَّهُ- عَزَّ وَ جَلَّ هَذَا شَطَطاً فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَكَيْفَ هُوَ فَقَالَ كُلَّمَا ذَكَرَ اسْمَ رَبِّهِ صَلَّى عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ. عبيد اللَّه بن عبد اللَّه دهقان گويد: خدمت حضرت امام رضا صلوات الله علیه وارد شدم؛ پس آن حضرت به من فرمودند : معناى گفتار خداوند در قرآن چيست؟ (كه فرمايند:) وَ ذَكَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلَّى‏؟ من عرض كردم : يعنى هر زمان نام پروردگارش را به ياد آورد برخیزد‏ و نماز بخواند ، حضرت به من فرمودند : (اگر اين طور باشد) پس خداوند عزّوجل به حقيقت تكليفى نا به جا و بيرون از طاقت و توانائى كرده است؟ پس عرض کردم: قربانت شوم پس معناى آن چگونه است؟ فرمودند : هر گاه نام پروردگارش را ياد كند بر محمّد و آل ایشان صلوات فرستد. الكافي/‏ج2 /ص494 - باب الصلاة على النبي محمد وأهل بيته عليهم السلام/ح18
💎محدّثین عامه از صلّی‌الله‌علیه‌وآله چنین نقل کرده‌اند که آن حضرت به علیه‌السلام فرمودند: 🌿 «قسم به خدایی که جانم در دست اوست، اگر بیم آن نداشتم که عدّه‌ای (غالی) از امّتم درباره تو مطالبی بگویند که نصارا درباره عیسی بن مریم گفتند (که مشرک شده و را پسر خدا نام نهادند)، فضائلت را چنان بیان می‌کردم که بر هیچ مسلمانی گذر نکنی، مگر اینکه خاک زیر پایت را برای تبرّک بر‌دارد!» 💠 «أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال لعلي: والذي نفسي بيده لولا أن يقول فيك طوائف من أمتي بما قالت النصارى في عيسى ابن مريم لقلت فيك اليوم مقالا لا تمر بأحد من المسلمين إلا أخذ التراب من أثر قدميك يطلب به البركة.» 📚 مجمع الزوائد (هیثمی)، ج۹، ص۱۳۱ معجم الکبیر (طبرانی)، ج۱، ص۳۲۰
🌺قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم : 💠 أثبَتُكُم عَلَى الصِّراطِ أشَدُّكُم حُبًّا لي ولِأَهلِ بَيتي؛ ❇️ استوارترين شما بر صراط، كسى است كه علاقه‌اش نسبت به من و اهل‌بيتم بيشتر باشد. 📚جامع الأحاديث للقمّي: ۲۳۱ 🤲یاعالی بحق علی عجل لولیک الفرج 🤲
قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ لَوْ أَنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَ آتَوُا الزَّكَاةَ وَ حَجُّوا الْبَيْتَ وَ صَامُوا شَهْرَ رَمَضَانَ ثُمَّ قَالُوا لِشَيْءٍ صَنَعَهُ اللَّهُ أَوْ صَنَعَهُ رَسُولُ اللَّهِ أَلَّا صَنَعَ خِلَافَ الَّذِى صَنَعَ أَوْ وَجَدُوا ذَلِكَ فِى قُلُوبِهِمْ لَكَانُوا بِذَلِكَ مُشْرِكِينَ ثُمَّ تَلَا هَذِهِ الْآيَةَ فَلا وَ رَبِّكَ لا يُؤْمِنُونَ حَتّى يُحَكِّمُوكَ فِيما شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لا يَجِدُوا فِى أَنْفُسِهِمْ حَرَجاً مِمّا قَضَيْتَ وَ يُسَلِّمُوا تَسْلِيماً ثُمَّ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْكُمْ بِالتَّسْلِيمِ. امام صادق عليه السلام فرمودند: اگر مردمى خداى يگانه را بدون شرک عبادت كنند و نماز گزارند و زكات دهند و حج خانه خدا بجا آرند و ماه رمضان را روزه دارند و پس از همه اينها نسبت به حکم خدا يا رسولش بگويند: چرا چنین حکمی کرد؟ چرا برعکسش را حکم نکرد؟ يا اين سخن را در دل خود بگوید به همين سبب مشرک میشوند. سپس اين آيه را تلاوت فرمودند: «نه، به پروردگارت سوگند، ايمان ندارند تا آنکه تو را در اختلافات خويش حاكم كنند، سپس در دلهاى خويش از آنچه حكم كرده اى گرفتگی و اعتراض نيابند و بطور کامل تسلیم شوند» سپس امام صادق عليه السلام فرمودند: بر شما باد به تسليم. البرهان ج۲،ص۱۱۹
🔸از جابر بن عبد الله انصاری نقل شده است که گفت: جناب عمار (رضی الله عنه) را در بعضی از کوچه های مدینه ملاقات کردم از او درباره پیامبر (صلی الله علیه و آله) پرسیدم؛ گفت که او در مسجدش در بین گروهی از قومش (مهاجرین) بوده و پس از نماز صبح به ما رو نموده (و صحبت می کرد)؛ اینگونه بود تا آفتاب طلوع کرد که علی بن ابی طالب سلام الله علیه وارد شد! پس پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به پیشوازش رفت و بین دو چشمش را بوسید و حضرتش را در جوار خویش نشاند؛ به اندازه ای که دو زانویش به دو زانوی او میخورد! سپس فرمود: ای امیرالمومنین علیه السلام برخیز و با خورشید سخن بگو چرا که با تو سخن می گوید اهل مسجد نیز برخاستند. پس گفتند: به نظرتان خورشید امیرالمومنین صلوات الله علیه سخن می گوید؟! عده ای (منافقین) گفتند: مدام جایگاه پسر عمویش را بالا می برد و نامش را پیش می کشد. زمانی که امیرالمومنین صلوات الله علیه خارج شد و به خورشید فرمود: چگونه صبح کردی؟ ای آفریده ی الله! خورشید پاسخ داد: به خیر ای برادر رسول الله ای اول ای آخر ای ظاهر ای باطن ای که بر هر چیزی دانایی پس امیرالمومنین علیه السلام به نزد پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم برگشت؛ در حالی که پیامبر (صلی الله علیه و آله) لبخند میزد؛ فرمود: یاعلی! تو مرا خبر می دهی (از ماجرا) یا من بگویم؟! (امیر المومنین سلام الله علیه) فرمود: از جانب تو نیکوتر است ای رسول الله. پس رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: اینکه به تو گفت: ای اول، پس تو اول کسی هستی که به الله ایمان آورد. اینکه به تو گفت: ای آخر، پس تو آخرین کسی هستی که مرا ( پس از شهادتم) روی مکان غسلم یاری میکنی! اینکه به تو گفت: ای ظاهر، پس تو اولین کسی هستی که برایت راز پنهان من آشکار شده است! اینکه به تو گفت: ای باطن، پس تو پوشانده شده برای علم من هستی و اما دانا به هر چیز! بدین معناست که الله متعال علمی را نازل ننموده است علمی از حلال و حرام و فرائض و احکام و تنزیل و تأويل و ناسخ و منسوخ و محکم و متشابه و مشکل مگر اینکه تو بدان آگاه هستی! و اگر ترس از این نبود که درباره تو گروهی از امتم چیزی بگویند که نصاری (مسیحیان) راجع به عیسی گفتند ، کنون چیزی درباره ات می گفتم که بر گروهی عبور نمی کردی مگر اینکه جهت شفا گرفتن، خاک زیر قدم های مبارکت را بر گیرند! جابر گوید : عمار تا گفتن این حدیثش را به پایان برد سلمان آمد؛ عمار گفت: این سلمان هم با ما بود. سلمان نیز مانند عمار همین حدیث را برایم بازگفت! تفسیر البرهان، ج‏5، ص: 280 مدينة المعاجز، ج‏1، ص: 214 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏41، ص: 181
⭕️ نه‌ هزار‌ سال‌ ميمون بن مهران نقل می‌کند: 💚 در حضور امام حسن عليه‌السلام نشسته بودم كه مردى نزد آن حضرت آمد و گفت: ☀️ اى فرزند رسول خدا فلان شخص مالى بر ذمۀ من دارد و مى‌خواهد مرا به زندان افكند امام عليه‌السلام فرمود: به خدا قسم مالى در اختيار ندارم كه دين تو را بپردازم، گفت: پس در اين باره با او گفتگو كن. ❤️ حضرت عليه‌السلام کفش به پا كردند (و خواستند که از مسجد خارج شوند) 🌸 گفتم: يابن‌رسول‌اللّٰه آيا اعتكافت را فراموش كرده‌اى‌؟ ☀️ فرمود: فراموش نكرده‌ام، ولى از پدرم شنيدم كه رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله که اللّٰه می فرماید: 👌 كسى كه در راه برآوردن حاجت برادر مسلمانش بكوشد، چنان است كه نه‌هزار‌سال خدا را با صيام روز و قيام شب عبادت كرده باشد. 📚 من لایحضره‌الفقیه، ج۲، ص۵۴۷ 🔻 ظهور بسیار نزدیک است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوره المائدة آیه ۸۲ : لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا ۖ وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَىٰ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ ترجمه : بطور مسلّم، دشمنترین مردم نسبت به مؤمنان را، یهود و مشرکان خواهی یافت؛ و نزدیکترین دوستان به مؤمنان را کسانی می‌یابی که می‌گویند: «ما نصاری هستیم»؛ این بخاطر آن است که در میان آنها، افرادی عالم و تارک دنیا هستند؛ و آنها (در برابر حق) تکبّر نمی‌ورزند.
تفسیر آیه👇 اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِیم ما را به راه راست هدایت فرما💚✨ [فاتحه/۶] «قَالَ‌ رَسُولُ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَیهِ‌ وَ آلِهِ‌ لِعَلِی‌ بْنِ‌ أَبِی طَالِبٍ‌: أَنْتَ‌ الطَّرِیقُ‌ الْوَاضِحُ‌ وَ أَنْتَ‌ الصِّرَاطُ‍‌ الْمُسْتَقِیمُ‌، وَ أَنْتَ‌ یعْسُوبُ‌ الْمُؤْمِنِینَ‌»، رسول خدا صلی الله علیه و آله به علی ابن ابی طالب فرمود: تو طریق روشن و صراط مستقیم و رئیس مومنین هستی.✨ 📚شواهد‌التنزیل/ج۱،ص۷۶
※  بِسْــمِ اللهِ الرَّحْــمٰنِ الرَّحیـــمْ ※ ✅️ چرا جمعه را جمعه نامیدند؟ ⬅️ مردی از محضر امام باقر علیه السلام این سوال را پرسید: 💎حضرت فرمودند: ✍️ خداوند متعال ، در روز جمعه ٬ مخلوقاتش را جمع نمود برای میثاق گرفتن بر ولایت پیامبر (صلوات الله علیه و آله و سلم ) و وصی او امام امیرالمؤمنین علی علیه السلام . پس این روز را جمعه نامیدند زیرا کل خلق ، در آن جمع شدند. 📚 الکافی ج ۳ ص ۴۱۵ ✾اَللّـٰهُمَّ‌عَجـِّـلِ‌لوَلــیِّکَ‌اَلْفـَـرَجْ✾
💠 روز 💠 💎 حق‌خواهی مردی از قُم 🔻امام كاظم ‌عليه‌السلام: رَجُلٌ مِن أهلِ قُم يَدعُو النّاسَ إلَي الحَقِّ يَجتَمِعُ مَعَهُ قَومٌ كَزُبَرِ الحَديِدِ ❇️ مردي از قم مردم را به حق فرامي‌خواند و گروهي استوار، چون پاره‌هاي آهن، پيرامون او گرد مي‌آيند. 📚 بحارالأنوار، ج ۶۰ ، ص ۲۱۶ ‌✔️ جامعه نیازمند تبیین و آگاهیست
ziyarateashura-arabi.mp3
3.84M
زیارت عاشورا 🍀🌿 دعای زیارت عاشورا را می‌خوانیم به نیابت از خانم حضرت زینب کبری سلام الله علیها 💚جهت سلامتی وتعجیل در فرج آقاجانمون صاحب الزمان عج قربه الی الله 🌱
🔻در روایتی امام صادق صلوات الله علیه فرمودند: _در «لوح مبارک» مادرِ ما، صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها این کلام الهی مسطور است که خدای متعال در ضمن یک حدیث قدسی، وقتی به نام مبارک حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا علیه‌السلام می‌رسد، اینگونه از آن حضرت کرده و می‌فرماید: _إِنَّ الْمُکَذِّبَ بِالثَّامِنِ مُکَذِّبٌ بِکُلِّ أَوْلِیَائِی وَ عَلِیٌّ وَلِیِّی وَ نَاصِرِی وَ مَنْ أَضَعُ عَلَیْهِ أَعْبَاءَ النُّبُوَّةِ وَ أَمْنَحُهُ بِالاضْطِلَاعِ بِهَا: _بی شک کسی که هشتمین (امام) را تکذیب کند، همه اولیای مرا تکذیب کرده است؛ و علی بن موسی الرضا عليهماالسلام، ولی و یاور من است، او کسی است که سنگینی بار نبوّت را بر دوش او می‌گذارم و وی را با درگیر شدن با آن می‌آزمایم؛ _یَقْتُلُهُ «عِفْرِیتٌ مُسْتَکْبِرٌ» یُدْفَنُ بِالْمَدِینَةِ الَّتِی بَنَاهَا الْعَبْدُ الصَّالِحُ إِلَی جَنْبِ شَرِّ خَلْقِی: _او را عفریت مستکبر (دیوی خودخواه) به قتل می‌رساند و در شهری که آن را عبدصالح من (ذو القرنین) بنا کرده در کنار بدترین آفریده من (هارون) دفن خواهد شد. کمال الدین،ص:179 الاحتجاج،ص:41 الاختصاص،ص:210
کران و کوران در قرآن کریم چه کسانی هستند؟؟؟ وَالَّذِینَ کَذَّبُواْ بِآیَاتِنَا صُمٌّ وَبُکْمٌ فِی الظُّلُمَاتِ مَنْ یَشَإِ اللّه ُ یُضْلِلْهُ وَمَنْ یَشَأْ یَجْعَلْهُ عَلَی صِرَاطٍ مُّسْتَقِیمٍ 👈«و کسانی که آیات ما را دروغ پنداشتند، در تاریکیها[ی کفر] کر و لالند، هر که را خدا بخواهد گمراهش می‌گذارد، و هر که را بخواهد بر راه راست قرارش می‌دهد» 🚩ابی حمزه از حضرت امام محمد باقر علیه السلام روایت نموده که این آیه در شأن منکران اوصیا و ائمه معصومین علیهم السلام نازل شده است که آن‌ها چنانچه خداوند فرموده کران و گنگانند و در ظلمات هستند. (چون) کسانیکه از نسل ابلیس هستند تصدیق اوصیا را نمی کنند و هیچوقت ایمان به ایشان نمی آورند و آن‌ها ❌ و کسانیکه از نسل آدمند ایمان به اوصیا آورده اند و ایشان ثابت بر صراط مستقیم می‌باشند. ابوحمزه می‌گوید: من از آن حضرت شنیدم که فرمود: (مراد از) تکذیب آیات در بطن قرآن (یعنی) تکذیب اوصیا (ائمه هدی علیهم السلام) می‌باشد. بحارالانوار: ج۲۳ ص۲۰۶.
⛔️ دنبال شهرت نگرد ... ❌ در این عصری که برای شهرت و خودنمایی مسابقه می‌دهند و حجاب زنان و حیای مردان سست و نگران‌کننده شده و غیبت و اتّهام و فحّاشی و تمسخر و بیهوده‌گویی به ابزاری برای شهرت و پول تبدیل شده، این کلام امیرالمؤمنین علیه السّلام باید مدام یادآوری شود:   💢 حضرت امیرمؤمنان علیه السّلام به کمیل بن زیاد فرمودند: ⚡️ آرام‌گیر تا مشهور نگردی و خود را پنهان ساز تا نامت برده نشود، یادگیر و بیاموز تا عالِم گردی، و خاموشی گزین تا در امان بمانی. وقتی که خداوند متعال تو را از دین خود آگاه ساخت و دین‌دار شدی، دیگر چه باک که نه تو مردم را بشناسی و نه ایشان تو را بشناسند. 📚 بحارالأنوار، ج ٧۵ ص ۵٧
🌷 امیرالمؤمنین امام على (عليه السلام) : 👌 نياز عاقلان به ادب ، همانند نياز كشتزار به باران است ✍ اِنَّ بِذَوِى الْعُقولِ مِنَ الْحاجَةِ اِلَى الاَْدَبِ كَما يَظْمَأُ الزَّرْعُ اِلَى الْمَطَرِ 📚 غررالحكم ح۳۴۷۵
💠 قال امیر المؤمنین مولی الموحدین علی ابن ابیطالب صلوات الله و سلامه علیه : 💢 یا کُمَیْلُ 🔶️ اَحْسَنُ حِلْیَةِ الْمُؤْمِنُ التَّواضُعُ، وَ جَمالُهُ التَّعَفُّفُ، وَ شَرَفُهُ التَّفَقُّهُ، وَ عِزُّهُ تَرْکُ الْقالِ وَ الْقیلِ؛ 💢 اى کمیل 🔷️ بهترین زینت انسان باایمان تواضع و فروتنى است، و زیبایى و جمال مؤمن در عفّت و پاکدامنى است، و شرافت او در آگاهى است، و عزّت او در ترک قیل و قال و گفت و گوهاى بى ثمر است! 📚 بحار الانوار، ج ۷۴، ص۴۱۳