eitaa logo
معارف الثقلین
103 دنبال‌کننده
117 عکس
353 ویدیو
31 فایل
بسم الله تعالی قال رسول الله صل الله علیه و آله إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ اَلثَّقَلَيْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِي كِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي وَ إِنَّهُمَا لَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ اَلْحَوْضَ
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 🔹 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم): رها کردن لقمه حرام، نزد خداوند دوست داشتنی تر از دوهزار رکعت نماز مستحبی است. ✨ ترك لقمةِ حرامٍ اَحبُّ الي الله من صلاة اَلفي ركعة تطوُّعاً 📚 عده الداعی/ص140 ✍🏼 و شبهه ناک، انسان را به ورطه گمراهی می کشاند و او را از عبادت خداوند متعال به قبول ولایت می‌کشاند. به همین جهت به دست آوردن مال حلال از والاترین عبادات شمرده شده است. عضویت در سرویس های روزانه👇 pay.eitaa.com/v/p/ برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
امام صادق علیه السلام: 🔹 الْمُؤْمِنُ أَخُو اَلْمُؤْمِنِ كَالْجَسَدِ اَلْوَاحِدِ إِنِ اِشْتَكَى شَيْئاً مِنْهُ وَجَدَ أَلَمَ ذَلِكَ فِي سَائِرِ جَسَدِهِ وَ أَرْوَاحُهُمَا مِنْ رُوحٍ وَاحِدَةٍ وَ إِنَّ رُوحَ اَلْمُؤْمِنِ لَأَشَدُّ اِتِّصَالاً بِرُوحِ اَللَّهِ مِنِ اِتِّصَالِ شُعَاعِ اَلشَّمْسِ بِهَا . 🔸مومن برادر مومن است و هردو مانند یک پیکر واحد هستند که اگر دردی به یک عضو آن برسد سایر اعضا نیز احساس درد می کنند. روح آنها از یک روح واحد است و به راستی که اتصال روح مومن به روح خداوند قوی تر از اتصال نور خورشید به خورشید است. 📚 اصول کافی (باب الایمان و الکفر) جلد ۲ صفحه ۱۶۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️از گذشته تا حال بسیاری براین باورند که وضعیت ستارگان تاثیرمستقیم در زندگی انسان ها داردویکی از اقسام جادو نجوم به معنای خرافی آن است. در مقابل علم نجوم وستاره شناسی یک رشته علمی است که ربطی به خرافه وجادو ندارد. بعضی جادو باوران از ستارگان يارى جسته و گمان می کردندتدبير اين عالم به دست آنهاست و براى رفع نيازها و دفع رقيبان از ستاره‌ها بهره مى‌جستند. پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام واقعيّت داشتن سحر به معناى ياد شده را انكار كرده در مواردى آن را شرك مى‌دانند. در منابع اسلامی از ستارگان برای جهت یابی و تعیین قبله استفاده شده است. خبر دادن ازآینده وحل مشکلات زندگ یااز این روش شیوه جادوگران است و کمک گرفتن ازجادوگران باطل وحرام است. ❌ إِيَّاكُمْ وَتَعَلُّمَ النُّجُومِ، إِلاَّ مَا يُهْتَدَى.. ازتعلّم علم نجوم بپرهيزيد،مگر آن قسمت كه درراه‌يابى درخشکی و دریا از آن استفاده مى‌شود،چون آن بالاخره به كهانت وغيبگوئى مى‌كشد، منجّم مانند كاهن وكاهن مانند جادوگر و جادوگرمانند کافراست و كافردرآتش است،به نام خدا راه بيفتيد 📖 نهج البلاغه، خطبه ۷۸.
🔰در ذکر سلام در پايان نماز، منظور از دو عبارت (السلام علينا و علي عبادالله الصالحين) و (السلام عليکم و رحمه الله و برکاته) چيست؟ 👈مخاطب ضمير هاي نا و کم ، چه کساني هستند؟ ✅ مقصود از «نا» در «السلام علینا و علی عبادالله الصالحین» شخص نمازگزار، نمازگزاران دیگر و مسلمین و مسلمات و مؤمنین و مؤمنات هستند و مراد از «کم» در «السلام علیکم و رحمة الله و برکاته» معصومین (علیهم السلام) و پیامبران و فرشتگان الهی هستند. 📚پی نوشت: (کلینی، محمد، الکافی، ج 3، ص 486؛ صدوق، محمد، علل الشرائع، ج 2، ص 316) ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌  ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
حضرت آقا امام صادق صلوات الله علیه: منجم ملعون است، پیشگو (فالگیر) ملعون است، ساحر ملعون است، زن آوازه خوان ملعون است و کسی که او را پناه و منزل می دهد ملعون است و کسی که از درآمد او می خورد، ملعون است. 🔥الْمُنَجِّمُ مَلْعُونٌ وَ الْکَاهِنُ مَلْعُونٌ وَ السَّاحِرُ مَلْعُونٌ وَ الْمُغَنِّیَةُ مَلْعُونَةٌ وَ مَنْ آوَاهَا مَلْعُونٌ وَ آکِلُ کَسْبِهَا مَلْعُونٌ 📚وسائل الشيعة - ط الإسلامية ج 12 ص 103 ح 7 https://eitaa.com/kalame_thaghalein
📢برای دفع بلا و... صدقه بدهید❗️ ▪️عَلِیُّ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ غَیْرِ وَاحِدٍ عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَسْبَاطٍ عَمَّنْ رَوَاهُ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: کَانَ بَیْنِی وَ بَیْنَ رَجُلٍ قِسْمَةُ أَرْضٍ وَ کَانَ الرَّجُلُ صَاحِبَ نُجُومٍ وَ کَانَ یَتَوَخَّی سَاعَةَ السُّعُودِ فَیَخْرُجُ فِیهَا وَ أَخْرُجُ أَنَا فِی سَاعَةِ النُّحُوسِ فَاقْتَسَمْنَا فَخَرَجَ لِی خَیْرُ الْقِسْمَیْنِ فَضَرَبَ الرَّجُلُ بِیَدِهِ الْیُمْنَی عَلَی الْیُسْرَی ثُمَّ قَالَ مَا رَأَیْتُ کَالْیَوْمِ قَطُّ قُلْتُ وَیْکِ أَ لَا أُخْبِرُکَ ذَاکَ قَالَ إِنِّی صَاحِبُ نُجُومٍ أَخْرَجْتُکَ فِی سَاعَةِ النُّحُوسِ فَخَرَجْتُ أَنَا فِی سَاعَةِ السُّعُودِ ثُمَّ قَسَمْنَا فَخَرَجَ لَکَ خَیْرُ الْقِسْمَیْنِ فَقُلْتُ أَ لَا أُحَدِّثُکَ بِحَدِیثٍ حَدَّثَنِی بِهِ أَبِی علیه السلام قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله مَنْ سَرَّهُ أَنْ یَدْفَعَ اللَّهُ عَنْهُ نَحْسَ یَوْمِهِ فَلْیَفْتَتِحْ یَوْمَهُ بِصَدَقَةٍ یُذْهِبُ اللَّهُ بِهَا عَنْهُ نَحْسَ یَوْمِهِ وَ مَنْ أَحَبَّ أَنْ یُذْهِبَ اللَّهُ عَنْهُ نَحْسَ لَیْلَتِهِ فَلْیَفْتَتِحْ لَیْلَتَهُ بِصَدَقَةٍ یَدْفَعُ اللَّهُ عَنْهُ نَحْسَ لَیْلَتِهِ فَقُلْتُ إِنِّی افْتَتَحْتُ خُرُوجِی بِصَدَقَةٍ فَهَذَا خَیْرٌ لَکَ مِنْ عِلْمِ النُّجُومِ 🌑 حضرت امام جعفرالصادق علیه السلام فرمودند: بین من و مردی منجم زمینی مشترک بود، او پیوسته برای تقسیم تأخیر می‌انداخت تا ساعتی را انتخاب کند که بنظر خودش برایش خوش یمن باشد و برای من نحس. بالاخره تقسیم کردیم قسمت خوب بمن افتاد، منجم از ناراحتی دست بر پشت دست دیگر زده گفت: مثل امروز ندیده بودم. گفتم: مگر از علم خود استفاده نکردی؟ گفت من با اطلاع از علم نجوم برای شما ساعت نحس انتخاب کردم و خودم در ساعت سعد خارج شدم باز قسمت بهتر بشما افتاد. گفتم : می‌خواهی حدیثی را که پدرم از پدر خود برایم نقل کرده برایت بگویم؟ پدرم گفت: حضرت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: هر کس مایل است نحسی روزش برطرف شود اول صبح صدقه بدهد خداوند با این صدقه نحسی آن روز را برطرف می کند و هر که می‌خواهد نحسی شبش برطرف گردد شب را با صدقه شروع کند، خداوند با این صدقه نحسی شبش را برطرف می‌کند. گفتم : من وقتی خارج شدم صدقه دادم ، فایده این صدقه برای تو از علم نجوم تو بهتر است 📚 الکافی ج ۴ ص ۶ بحارالانوار ج ۴۷ ص ۵۳ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
چرا خداوند متعال در سوره مبارکه بقره منافق را کر و کور و لال قلمداد می کند؟ «18» صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لا يَرْجِعُونَ‌ آنان (از شنيدن حقّ) كر و (از گفتن حقّ) گنگ و (از ديدن حقّ) كورند، پس ايشان (به سوى حقّ) باز نمى‌گردند. نکته ها قرآن در ستايش برخى پيامبران مى‌فرمايد: آنان دست وچشم دارند، «وَ اذْكُرْ عِبادَنا إِبْراهِيمَ وَ إِسْحاقَ وَ يَعْقُوبَ أُولِي الْأَيْدِي وَ الْأَبْصارِ» «1» شايد مقصود آن است كه كسى كه دست بت‌شكنى دارد دست دارد، كسى كه چشم خدابين دارد چشم دارد، پس منافقان كه چنين دست وچشمى ندارند، در واقع همچون ناقص الخلقه‌هايى هستند كه خود مقدّمات نقص را فراهم كرده و وسائل شناخت را از دست داده‌اند. لذا در اين سوره درباره‌ى منافقان تعابيرى همچون «لايشعرون، ما يشعرون، لايعلمون، لايبصرون، يعمهون، صمّ، بكم، عمى، لا يرجعون» بكار رفته است. نظر، غير از بصيرت است. در سوره اعراف مى‌خوانيم: «تَراهُمْ يَنْظُرُونَ إِلَيْكَ وَ هُمْ لا يُبْصِرُونَ» «2» مى‌بينى كه به تو نگاه مى‌كنند، در حالى كه نمى‌بينند. يعنى چشم بصيرت ندارند كه حقّ را ببينند. عدم بهره‌گيرى صحيح از امكانات و وسائل شناخت، مساوى با سقوط و از دست دادن انسانيّت است. در سوره اعراف آيه‌ى 179 مى‌خوانيم: «لَهُمْ قُلُوبٌ لا يَفْقَهُونَ بِها وَ لَهُمْ أَعْيُنٌ لا يُبْصِرُونَ بِها وَ لَهُمْ آذانٌ لا يَسْمَعُونَ بِها أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِكَ هُمُ الْغافِلُونَ» آنان دل دارند، ولى نمى‌فهمند، چشم دارند ولى نمى‌بينند، گوش دارند ولى حقّ را نمى‌شنوند، اين گروه همچون چهارپايان بلكه از آنها پست‌تر و گمراه‌ترند، ايشان غافل هستند. جزاى كسى كه در دنيا خود را به كورى و كرى و لالى مى‌زند، كورى و كرى و لالى آخرت است. «وَ نَحْشُرُهُمْ يَوْمَ الْقِيامَةِ عَلى‌ وُجُوهِهِمْ عُمْياً وَ بُكْماً وَ صُمًّا» «3» «1». ص، 45. «2». اعراف، 198. «3». اسراء، 97. جلد 1 - صفحه 68 پیام ها 1- نفاق، انسان را از درك حقايق و معارف الهى باز مى‌دارد. «صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ» 2- كسى كه از عطاياى الهى در راه حقّ بهره نگيرد، همانند كسى است كه فاقد آن نعمت‌هاست. «صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ» 3- حقّ نديدن منافقان دو دليل دارد: يكى آنكه فضاى بيرونى آنان تاريك است؛ «فِي ظُلُماتٍ» وديگر آنكه خود چشم دل را از دست داده‌اند. «صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ» 4- منافقان، لجاجت و تعصّب دارند. «فَهُمْ لا يَرْجِعُونَ» https://eitaa.com/kalame_thaghalein
🤍امیرالمومنین علیه‌السلام: لا يُقاسُ بِآلِ مُحَمَّد مِنْ هذِهِ الاُمَّهٍ اَحَد. ❌ احدی از این امت، قابل قیاس با نیست. 🤍 امام باقر علیه‌السلام: انَّا أهْلُ الْبَیْتِ لَا یُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ مَنْ قَاسَ بِنَا أَحَداً مِنَ الْبَشَرِ فَقَدْ كَفَرَ. 👈 به درستی که با احدی قابل قیاس نیست، هرکس احدی از  بنی‌بشری را با ما مقایسه کند(البته نه از روی نادانی، بلکه اعتقادش این باشد،) قطعا کافر است. 📚نهج‌البلاغه 📚بحارالانوار ، ج۲۳ص۱۷ 👈 شبیه این روایات در کتب خود سنی‌ها نیز موجود است.. https://eitaa.com/kalame_thaghalein
بهترین وقت استجابت دعا... عَنْ عَبْدِ الْعَظِیمِ الْحَسَنِیِّ عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ أَبِی مَحْمُودٍ قَالَ: قُلْتُ لِلرِّضَا (صلوات الله علیه) یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ مَا تَقُولُ فِی الْحَدِیثِ الَّذِی یَرْوِیهِ النَّاسُ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) أَنَّهُ قَالَ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی یَنْزِلُ کُلَّ لَیْلَةٍ إِلَی السَّمَاءِ الدُّنْیَا فَقَالَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُحَرِّفِینَ لِلْکَلِمِ عَنْ مَوَاضِعِهِ وَ اللَّهِ مَا قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) کَذَلِکَ إِنَّمَا قَالَ (صلی الله علیه و آله) إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی یُنْزِلُ مَلَکاً إِلَی السَّمَاءِ الدُّنْیَا کُلَّ لَیْلَةٍ فِی الثُّلُثِ الْأَخِیرِ وَ لَیْلَةَ الْجُمُعَهِ فِی أَوَّلِ اللَّیْلِ فَیَأْمُرُهُ فَیُنَادِی هَلْ مِنْ سَائِلٍ فَأُعْطِیَهُ هَلْ مِنْ تَائِبٍ فَأَتُوبَ عَلَیْهِ هَلْ مِنْ مُسْتَغْفِرٍ فَأَغْفِرَ لَهُ یَا طَالِبَ الْخَیْرِ أَقْبِلْ یَا طَالِبَ الشَّرِّ أَقْصِرْ فَلَا یَزَالُ یُنَادِی بِهَذَا إِلَی أَنْ یَطْلُعَ الْفَجْرُ فَإِذَا طَلَعَ الْفَجْرُ عَادَ إِلَی مَحَلِّهِ مِنْ مَلَکُوتِ السَّمَاءِ حَدَّثَنِی بِذَلِکَ أَبِی عَنْ جَدِّی عَنْ آبَائِهِ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) 🔸از حضرت عبد العظیم حسنی از ابراهیم بن ابی محمود روایت شده که گوید: به امام رضا (صلوات الله علیه) گفتم: ای فرزند رسول خدا چه می فرمائی در حدیثی که مردم از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل کنند که فرمود: خدای تبارک و تعالی هر شب به آسمان دنیا نازل شود؟ حضرت فرمود: خدا آنان که سخن را از جای خود تحریف کنند لعنت کند! ؛ به خدا سوگند رسول خدا (صلی الله علیه و آله) چنین نفرموده، همانا فرموده: خدای تبارک و تعالی هر شب در ثلث آخر شب و شب جمعه از اول شب، فرشته ای را به آسمان دنیا می فرستد و به او دستور دهد که ندا دهد: آیا سائلی هست که به او عطا کنم؟ توبه کننده ای هست که از او بپذیرم؟ آمرزش خواهی هست که برایش بیامرزم؟ ای خیرخواه بیا! ای بد خواه کوتاه کن! و این ندا را تا طلوع فجر (اذان صبح) ادامه دهد و چون سپیده دمد به جای خود در ملکوت آسمان برگردد. پدرم از جدم از پدرانم از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) این را روایت کردند. 📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏3، ص: 314 من لا يحضره الفقيه، ج‏1، ص: 421 الإحتجاج (طبرسي)، ج‏2، ص: 410 https://eitaa.com/kalame_thaghalein
این شخص دین ندارد... ✨حضرت آیت الله العظمی امام صادق صلوات الله علیه فرمودند : هر کس که برای دین دوستی نکند و هر کس که برای دین دشمنی نکند ، دین ندارد ! كُلُّ مَنْ لَمْ يُحِبَّ عَلَى اَلدِّينِ وَ لَمْ يُبْغِضْ عَلَى اَلدِّينِ فَلاَ دِينَ لَهُ 📚الکافی ، جلد ۲ ، صفحه ۱۲۷ 📚الوافی ، جلد ۱۴ ، صفحه ۴۸۵ 📚بحارالانوار ، جلد ۶۶ ، صفحه ۲۵۰ 📚وسائل الشیعه ، جلد ۱۶ ، صفحه ۱۷۷ 📚تفسیر نورالثقلین ، جلد ۵ ، صفحه ۳۰۲ 📚تفسير کنز الدقائق و بحر الغرائب ، جلد ۱۳ ، صفحه ۲۰۳ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
⭕ ما ضرر نمی‌کنیم ... 🔅...  رُوِيَ‏ أَنَّ الصَّادِقَ ع قَالَ لِابْنِ أَبِي الْعَوْجَاءِ إِنْ يَكُنِ الْأَمْرُ كَمَا تَقُولُ وَ لَيْسَ كَمَا تَقُولُ نَجَوْنَا وَ نَجَوْتَ وَ إِنْ يَكُنِ الْأَمْرُ كَمَا نَقُولُ وَ هُوَ كَمَا نَقُولُ نَجَوْنَا وَ هَلَكْتَ. ✍🏻 روایت شده که امام صادق علیه السلام به "ابن ابی العوجاء" فرمودند: اگر حقیقت چنان باشد که تو می‌گویی (یعنی بهشت و جهنمی در کار نباشد) و البته هرگز چنین نیست، هم تو نجات می یابی هم ما (چون عذاب و ثوابی در کار نیست و در پایان کار مسلمان و کافر یکسانند) ولی اگر حقیقت چنان باشد که ما می‌گوییم و البته که چنین است، ما نجات می‌یابیم اما تو هلاک می‌شوی. 📚 الإحتجاج، نشر المرتضی، ج‏ ٢ ص ٣٣٦ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
⭐️رسول خدا ﷺ فرمودند: «يَا عَلِىُّ! أَعْجَبُ النَّاسِ إِيمَاناً وَ أَعْظَمُهُمْ ثَوَاباً قَوْمٌ يَكُونُونَ فِي آخِرِ الزَّمَانِ لَمْ يَلْحَقُوا النَّبِيَّ وَ حُجِبَ عَنْهُمُ الْحُجَّةُ فَآمَنُوا بِسَوَادٍ عَلَى بَيَاضٍ.» ❇️ یا علی❗️ عجیب‌ترین مردم از جهت ایمان، و عظیم‌ترین ایشان از جهت یقین، گروهی هستند که:🔰🔰🔰 💢 در آخر الزمان زیست می‌کنند، زیرا ایشان به دیدار پیامبر ﷺ نپیوسته‌اند، و حجّت از ایشان غائب است، ولی ایشان به نوشته‌ای ایمان آورده‌اند. یعنی 👈 ( قرآن و کتاب‌های روایات معصومین علیهم السلام ) 📚 مَن لا یَحضرهُ الفقیه، صدوق، ج ۴، ص۳۶۶ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
آیا ما واقعا شیعه اهل بیت علیهم السلام هستیم یا فقط محبیم ؟ دو نفر به یکدیگر تفاخر می‌کردند. 🔸یکی از آن دو به دیگری گفت: «آیا به من فخر می‌کنی و حال آنکه من شیعه خاندان پاک محمّد صلی الله علیه و آله هستم؟ » 🔹حضرت مولانا باقر علیه السلام والیه التسلیم به او فرمودند: «ای بنده خدا! به خدای کعبه که تو را بر او فخری نیست، بلکه خود را فریب دادی و دروغ گفتی   و سپس فرمودند : مال و ثروتی که خودت به دست آوردی را دوست داری خودت از آن استفاده کنی یا برادران مؤمنت؟ 🔸 عرض کرد: «خرج خودم می‌کنم. » 🔹فرمودند: «بنابراین تواز شیعیان ما نیستی، زیرا ما خودمان، اگر مالمان را در راه  برادران خویش صرف کنیم، برای ما بهتر است از اینکه به مصرف خود برسانیم (پس از شیعیان ما نیستی. ) ولی بگو از دوستان شمایم و از کسانی که با دوستی شما، امید نجات دارم. » 📚بحار الأنوار  ج۶۵ ص۱۵۴ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
Andalusia-Jafarian-96.pdf
3.99M
سرگذشت غمبار فتح اندلس بدست مسیحیان و بازنگری تاریخ آن بمنظور درس عبرتی برای ایران حاضر که مورد هجوم فرهنگ های مبتذل غربی از طریق نمایش های مجازی مانند تلویزیون ، شبکه نمایش های خانگی بدتر از ماهواره ها ، فضاهای مجازی اینستگرام ، تلگرام ، واتساب و ... و اثر آن در نمایش های حضوری در سطح جامعه و اختلاط زن و مرد در فضای کسب و کار ، مدارس ، دانشگاهها و ... روابط نامشروعی که در این برحه از طریق فضای مجازی مدیریت می شود و از همه مهمتر استحاله فرهنگی و عقیدتی که جامعه و متولیان امر را در خواب غفلت فرو برده این نیاز اساسی را می طلبد که تاریخ اندلس بعنوان یکی از مباحث مهم در کتب مدارس و حوزه و دانشگاه گنجانده شود و این بایست مورد مطالبه عمومی همه اقشار جامعه تحت لوای غیرت دینی قرار گیرد https://eitaa.com/kalame_thaghalein
💠 در زندگی 🔹 امام علی (علیه السلام): هیچ گنجی به اندازه قناعت، انسان را بی نیاز نمیکند و هیچ ثروتی به اندازه رضایت به روزیِ مقدر، فقر را برطرف نمیکند. هر کس به اندازه مورد نیاز زندگی اش از مال دنیا را کسب و استفاده کند، به آسایش تن و روان دست یافته است. ✨ لا مالَ أذهَبُ بِالفاقَةِ مِنَ الرِّضا بِالقَناعَةِ، ولا کنزَ أغنی مِنَ القُنوعِ، ومَنِ اقتَصَرَ عَلی بُلغَةِ الکفافِ فَقَدِ انتَظَمَ الرّاحَةَ وتَبَوَّأَ خَفضَ الدَّعَةِ 📚 نهج البلاغه/ح371 طمع در هر چه بستی پای بستی چو دست از جمله شستی رو که رستی طمع بسیار کردن خواری آرد نتیجه خواریش غمخواری آرد مدار از کس طمع هر دم به چیزی شود خوار از توقع هر عزیزی عضویت در سرویس های روزانه👇 pay.eitaa.com/v/p/ برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
💟هم_اکنون مراسم استغاثه به امام زمان علیه‌السلام 🌾 با سخنرانی شیخ ناصر یوسفی ✅️ پخش زنده تصویری از: آپارات | سایت منتظر اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر 🌿
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حق الناس شیعیان در دستان معصوم 💔 إِنَّ إِلَيْنَا إِيَابَهُمْ ﴿٢٥﴾ ثُمَّ إِنَّ عَلَيْنَا حِسَابَهُم ﴿سورة الغاشية ٢٦﴾ در حقيقت ، بازگشت آنان به سوى ماست ، (۲۵) آنگاه حساب خواستن از آنان به عهده ماست.(۲۶) حضرت آیت الله العظمی امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند : وقتی روز قیامت شود ، خداوند ما را موکل بر حساب شیعیانمان کند. آنچه مربوط به خدا است ، از خدا درخواست می­ کنیم به ما ببخشد پس آن حق الله برای آنهاست (به شیعیان بخشیده می شود) و آنچه مربوط به مردم است ، تقاضا می کنیم در مقابل حقی که دارند به ایشان عوض بدهد و آن حق الناس برای آنهاست به شیعیان بخشیده می شود ، و آنچه مربوط به خود ما است ، به ایشان می بخشیم ؛ سپس قرائت نمود : «إِنَّ إِلَیْنا إِیابَهُمْ * ثُمَّ إِنَّ عَلَیْنا حِسابَهُمْ» غاشیه / 25 و 26 {در حقیقت بازگشت آنان به سوی ماست ، آنگاه حساب [خواستن از] آنان به عهده ماست.} 📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏8، ص: 50 تأويل الآيات الظاهرة، ص: 762 تفسير كنز الدقائق، ج‏14، ص: 261 البرهان في تفسير القرآن، ج‏5، ص: 646 ان شاء الله جزء نوکران این خاندان به شمار آییم 💔 https://eitaa.com/kalame_thaghalein
💠 🔹 امام باقر (علیه السلام): خداوند به خودش سوگند خورده هیچ مصیبت زده، رنجیده خاطر، گنهکار و تشنه اى نیست که به درگاه خدا روى بیاورد و در کنار قبر امام حسین (علیه السلام) دعا کند و حضرت را شفیع خود بسازد، مگر اینکه خدا اندوهش را برطرف، حاجاتش را برآورده می کند، گناهانش را بخشیده، عمرش را طولانى و روزى اش را توسعه میدهد. ✨ اِنّ الحُسَینَ صاحِبَ کَربَلا قُتِلَ مَظلوما، مَکروبا عَطشانا، لَهفانا فآلَى اللّه‏ُ عَزَّوَجلّ عَلى نَفسِهِ اَن لا یاتیَهُ لَهفانٌ و لا مَکروبٌ و لا مُذنِبٌ و لا مَغمومٌ و لا عَطشانٌ و لا مَن بِهِ عاهَةٌ ثُمَّ دَعا عِندَهُ و تَقَرَّبَ بِالحُسَینِ بنِ عَلىٍّ علیه السلام اِلَى اللّه‏ِ عَزَّوَجَلَّ إلاّ نَفَّسَ اللّه‏ُ کُربَتَهُ وَ اَعطاهُ مَسأَلَتَهُ و غَفَرَ ذَنبَهُ وَ مَدَّ فى عُمُرِهِ وَ بَسَطَ فى رِزقِهِ فَاعتَبِروا یا اُولـِى الاَبصار؛ 📚 بحارالأنوا،ج 98،ص 46 📚 مستدرک‌الوسایل ج10،ص239 عضویت در سرویس های روزانه👇 pay.eitaa.com/v/p/ برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
💠 🔸 رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم): تا زمانى که مردم امر به معروف و نهی از منکر نمایند و در کارهاى نیک به یارى یکدیگر بشتابند، در خیر و سعادت خواهند بود. اما اگر چنین نکنند، برکت از آنان گرفته شود و گروهى بر گروه دیگر سلطه پیدا می کنند. در این زمان گروه مظلوم نه در زمین یاورى دارد و نه در آسمان. ✨ لا یَزالُ النّاسُ بِخَیرٍ ما أمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنکَرِ وَتَعاوَنوا عَلَی البِرِّ وَ التَّقوی فَإذا لَم یَفعَلوا ذلِکَ نُزِعَت مِنهُمُ البَرَکاتُ، وَ سُلِّطَ بَعضُهُم عَلی بَعضٍ و لَم یَکُن لَهُم ناصِرٌ فِی الأرضِ وَ لا فِی السَّماءِ 📚 تهذیب الاحکام/ج6/ص181 عضویت در سرویس های روزانه👇 pay.eitaa.com/v/p/ برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
صدای چکاوک 1️⃣امام باقر صلوات الله علیه: چکاوک ها از دوستان ما اهل بیت هستند و آن ها در ندای خود می گویند: بر شما اهل بیت و بر شیعیانتان برکت باد و بر دشمنان شما لعنتِ خدا باد. 📕بحار الانوار جلد 61 صفحه 303 2️⃣امام صادق صلوات الله علیه: چکاوک به مقدار زیاد، تسبیح خداوند متعال می کند، و ذکر تسبیح این پرنده، چنین است: « لَعَنَ اللَّهُ مُبْغِضِي آلِ مُحَمَّدٍ علیهم السلام» یعنی: خداوند لعنت کند دشمنان خاندان محمد را. 📕الكافي، ج‏6، ص225 3️⃣رسول خدا صلی الله علیه و آله: پرندگان چکاوک در سحرها بر بالای درختان، ذکرشان چنین است: «أَلَا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى مُبْغِضِي عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام،‏ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏، وَ سَلامٌ عَلى‏ عِبادِهِ الَّذِينَ اصْطَفى» یعنی: لعنت خدا بر دشمنان علی بن ابی طالب، بسم الله الرحمن الرحیم و سلام بر آن بندگانش که [آنان را] برگزیده است. (نمل 59) 📕كشف اليقين في فضائل أمير المؤمنين عليه السلام، ص429
امر به معروف یعنی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام و نهی از منکر یعنی  عمر و ابابکر لع 👈🏼 شیخ مفید از طریق اهل‌سنت به اسناد خویش از محمد بن سائب و او از کلبی نسابه نقل نموده که گفت: هنگامی که امام صادق علیه‌السلام به عراق آمده و درمنزل حیره اقامت گزیدند، ابوحنیفه به محضر آن حضرت شرفیاب شده و در مورد مسائلی از حضرت سوال نمود که از جمله آن‌ها این بود: ◽️ فدایت شوم امر به معروف چیست؟ فرموند: ای اباحنیفه! معروف نزد اهل آسمان وزمین, امیرالمومنین علیه‌السلام است. ◽️ عرض کرد: فدایت گردم، منکر چیست؟ فرمود: منکر آن دونفر هستند که درحق او ظلم کردند وخلافتش را غصب کردند و مردم را بر او مسلط نمودند. ◽️ عرض کرد: پس این که می‌بینیم مردم معصیت می‌کنند و آن‌ها را نهی از معاصی می‌نماییم چیست؟ فرمود: آن امر به معروف و نهی ازمنکر نیست بلکه (آنچه که گفتم) خیری است مقدم بر آن‌چه که تو می‌گویی. 📚 غایة المرام، علامه بحرانی، ص۲۵۷ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
آیات مبارک قرآن دارای باطن ها و ظاهر هایی هستند... عَنْ جَابِرٍ،قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ(عَلَيْهِ السَّلاَمُ)عَنْ شَيْءٍ فِي تَفْسِيرِ الْقُرْآنِ فَأَجَابَنِي،ثُمَّ سَأَلْتُهُ ثَانِيَةً فَأَجَابَنِي بِجَوَابٍ آخَرَ،فَقُلْتُ:جُعِلْتُ فِدَاكَ،كُنْتَ أَجَبْتَ فِي هَذِهِ الْمَسْأَلَةِ بِجَوَابٍ غَيْرِ هَذَا قَبْلَ الْيَوْمِ؟!فَقَالَ لِي: «يَا جَابِرُ،إِنَّ لِلْقُرْآنِ بَطْناً،وَ لِلْبَطْنِ بَطْناً وَ ظَهْراً،وَ لِلظَّهْرِ [2] ظَهْراً-يَا جَابِرُ-وَ لَيْسَ شَيْءٌ أَبْعَدَ مِنْ عُقُولِ الرِّجَالِ مِنْ تَفْسِيرِ الْقُرْآنِ،إِنَّ الْآيَةَ لَيَكُونُ أَوَّلُهَا فِي شَيْءٍ وَ أَوْسَطُهَا فِي شَيْءٍ وَ آخِرُهَا فِي شَيْءٍ،وَ هُوَ كَلاَمٌ مُتَّصِلٌ يُتَصَرَّفُ عَلَى وُجُوهٍ». ●جابر بن یزید جعفی می گوید: از امام باقر علیه السلام در باره مطلبی از تفسیر پرسیدم. ایشان جواب من را دادند و من باری دیگر مجددا از همان موضوع پرسیدم. این بار جوابی دیگر به من دادند. به ایشان عرض کردم: فدایتان شوم، جواب امروزتان در پاسخ به سئوال من با جواب دیروزتان در باره همین سئوال متفاوت بود؟ امام علیه السلام به من فرمود: جابر! برای قرآن باطنی است و برای باطن آن نیز باطنی دیگر و ظاهری. و برای ظاهر آن ظاهری دیگر است. ای جابر! هیچ چیز دورتر و بعیدتر برای عقول انسان ها از تفسیر قرآن نیست. آیه ای اول آن در باره یک موضوع است و وسط آن در مورد یک موضوع دیگر است و آخر آن در باره موضوعی دیگر است و در حالی که سخنی متصل و پیوسته به هم است، بر معانی گوناگونی حمل می شود. 📙البرهان في تفسير القرآن/ج1/ص46 https://eitaa.com/kalame_thaghalein