eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.9هزار عکس
32.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر دام عزّه 🔻 برخی قواعد اخیراً به فضای و تزریق شده و یک سبک‌هایی جایگزین شده که با آن‌ها، کسانی که راهی را نرفته‌اند، احساس وصول به مراتب عالیه می کنند و احساس اتصال می کنند؛ اما بعد به موانعی برخورد می‌کنند و می بینند سال‌ها قرص مسکّن می‌خورده اند. 🔸 از طرفی زخم‌ها و بیماری‌های نفسانی در وجودشان کهنه می‌شود و لذا بعدا در درمانش درمانده می‌شوند. 🔹 شناختن زخم‌ها و بیماری‌های نفسانی و دست گذاشتن روی آن برای درمان، کار هر کسی نیست. شاید در شناخت قواعد، بعضی‌ها چیزی بگویند؛ اما در موقع درمان، هیچ چیز مثل این شناخت موثر نیست و الّا افراد پراکنده و دور می‌شوند. 🔸 اختلاف آیت الله سید عبدالکریم کشمیری قدس سره با اینگونه افراد و سبکشان در این بود که ایشان مستقیماً بر روی مشکلات و نقاط ضعف افراد دست می‌گذاشت و می‌گفت: این‌ها را درمان کن، بقیه خودش درست می‌شود. 🔹 دیگرانی بودند که می‌گفتند: نه، همین الان آن بیماری را نابود کردم، خلاص شد، برو. شاید آن وقت هم، آن فرد، یک گَرمی داشت و می گفت: بله، خوب شد، شما راست می‌گویید اما بعد می‌دید که نه، این بیماری او را رها نمی‌کند و باز هم می‌آید. 🔸 دربارۀ کیفیت طریقه آیت الله کشمیری می توان گفت: ✓ اولاً ایشان، خودشان یک منبعِ توجه بود؛ اذکار لسانی هم داشتند و خود ایشان ذکر زیاد می‌گفتند. ✓ برای حرکت دادن به دیگران هم، سعی می‌کردند که موتورشان را با ذکر، آن هم با اربعین‌های اولیه روشن کنند و مراقبش بودند و کمکش می‌کردند؛ 🔸 البته نه اینکه همینطوری بدون برنامه، ذکر زیاد بگویند. خود ایشان می‌فرمود: ذکر زیاد مالیخولیا می‌آورد. ذکر با مراقبت باید باشد نه بی مراقبه. 🔹 روش درمانی ایشان، برگرفته از اکابر حوزه بود. در دوران متاخره، در حوزه‌ها بزرگانی بودند، که سبک و روششان نسل به نسل، سینه به سینه منتقل شد، منتها فضای حوزه آمادگی برای پذیرش کامل نداشت. 🔸 بعضی‌ها هم در جامعه علمی اینطوری هستند که اگر یک چیزی از بزرگی شنیدند که در حد کشش و توانشان نبود، حتماً باید آن فرد را مجروح کنند و نمی‌توانند خودشان را متهم به این کنند که شاید آن‌ها اطلاعاتی دارند که ما نداشتیم و واردش نشدیم. نه، می‌گویند: این چیزی که هست و واقعیت است، همین است که ما می‌دانیم؛ و طرف مقابل را مجروحش می‌کنند. @nasery_ir
سخنرانی حجت الاسلام ناصری 1401.3.18.mp3
9.5M
🎧 زمین خورده‌ها چه کنند؟ 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین 🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ⏱ زمان: ۳۹ دقیقه 📍مدرسه علمیه صاحب‌الزمان علیه‌السلام اصفهان 🎞 دانلود فیلم جلسه از آپارات: aparat.com/v/H3fO2 🔺 @nasery_ir
30.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 زمین خورده‌ها چه کنند؟ 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ⏱ زمان: ۳۹ دقیقه 📍مدرسه علمیه صاحب‌الزمان علیه‌السلام اصفهان 🎞 آپارات: aparat.com/v/H3fO2 @nasery_ir
هدایت شده از تلاوت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 در آیینی و همزمان با دهه کرامت، در مشهد انجام شد: 📖 رونمایی از کتب تفسیری حضرت مدّظله العالی 🔻 همزمان با ایام و در جوار حرم مطرح رضوی، چهار عنوان کتاب تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای بر سوره‌های «حمد»، «بقره»، «حشر» و «جمعه» رونمایی شد. 🔍 ادامه را بخوانید👇 https://khl.ink/f/50428
مباحث
📹 ببینید | فیلم کامل سخنرانی رهبر انقلاب در مراسم سی‌وسومین سالگرد رحلت امام خمینی (رضوان الله تعالی
📊 نقشه راه | نمودار بیانات در مراسم سی‌وسومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله). ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ 📥 دریافت و مطالعه نسخه PDF👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💑 اهمیت به همـسر اهمیت به خودتان است 🔸وقتی همسرتان را در اولویت قرار میدهید، در واقع به خودتان بها دادید چون بازتاب این عمل به خودتان برمی گردد. شما تنها کسانی هستید که قرار است تمام لحظات زندگی را تا آخر کنار هــم باشـــید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20220605-WA0002.mp3
2.13M
🏡 خانه محل است! 💠 خانه محل است! 🎙️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5823337545789869679.mp3
5.4M
📲 فایل صوتـے 🎙 آیت الله حفظه الله تعالی 🔖 دعایی برای عصر غیبت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف و علیه السلام)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۸۲ 🏷️ ارزش هاى والاى انسانى ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام أُوصِيكُمْ بِخَمْسٍ لَوْ ضَرَبْتُمْ إِلَيْهَا آبَاطَ اَلْإِبِلِ لَكَانَتْ لِذَلِكَ أَهْلاً لاَ يَرْجُوَنَّ أَحَدٌ مِنْكُمْ إِلاَّ رَبَّهُ وَ لاَ يَخَافَنَّ إِلاَّ ذَنْبَهُ وَ لاَ يَسْتَحِيَنَّ أَحَدٌ مِنْكُمْ إِذَا سُئِلَ عَمَّا لاَ يَعْلَمُ أَنْ يَقُولَ لاَ أَعْلَمُ وَ لاَ يَسْتَحِيَنَّ أَحَدٌ إِذَا لَمْ يَعْلَمِ اَلشَّيْءَ أَنْ يَتَعَلَّمَهُ وَ عَلَيْكُمْ بِالصَّبْرِ فَإِنَّ اَلصَّبْرَ مِنَ اَلْإِيمَانِ كَالرَّأْسِ مِنَ اَلْجَسَدِ وَ لاَ خَيْرَ فِي جَسَدٍ لاَ رَأْسَ مَعَهُ وَ لاَ فِي إِيمَانٍ لاَ صَبْرَ مَعَهُ ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: شما را به پنج چيز سفارش مى‌كنم كه اگر براى آنها شتران را پر شتاب برانيد و رنج سفر را تحمّل كنيد سزاوار است. كسى از شما جز به پروردگار خود اميدوار نباشد و جز از گناه خود نترسد، و اگر از يكى سؤال كردند و نمى‌داند، شرم نكند و بگويد نمى‌دانم و كسى در آموختن آنچه نمى‌داند شرم نكند. و بر شما باد به شكيبايى، كه شكيبايى، ايمان را چون سر است بر بدن و ايمان بدون شكيبايى چونان بدن بى‌سر، ارزشى ندارد. ─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام (در اندرز) فرموده است: شما را به پنج چيز سفارش ميكنم كه براى بدست آوردن آنها اگر (با پاشنه‌هاى پاى خود) زير بغلهاى شترها بزنيد (بشتاب رفته رنج و سختى را بر خود هموار سازيد) سزاوار است:(اوّل) بايد هيچيك از شما اميدوار نباشد مگر به پروردگار خود (زيرا اميدوارى و توجّه باو مستلزم در عمل و دوام عبادت و بندگى است، دوم) و نترسد مگر از خود (زيرا بزرگترين ترسها از عذاب و كيفر خداوند است و به بنده نمى‌رسد مگر بر اثر گناه، سوم) و اگر چيزى را كه نمى‌داند از او بپرسند بايد شرم نكند كه بگويد نمى‌دانم (زيرا اگر شرم كند ندانسته مى‌گويد و ديگرى را گمراه مى‌سازد و آن موجب تباهى است، چهارم) و اگر چيزى را نمى‌داند بايد شرم ننمايد از اينكه آنرا بياموزد (زيرا اگر شرم نمايد در جهل و نادانى باقى مى‌ماند و بيچاره ميشود، پنجم) و بر شما باد بصبر و شكيبائى زيرا (هيچيك از فضائل و كمالات از صبر خالى نيست و) شكيبائى از مانند سر است است از تن، و خير و نيكى نيست در تنى كه سر نداشته باشد و در ايمانى كه با آن شكيبائى نباشد. ● • ۰ ◄▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬►
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 امام در اين حكمت پربار به پنج موضوع از مهم‌ترين مسائلى كه در زندگى انسان سرنوشت‌ساز است و اهميت فوق العاده‌اى دارد با تأكيد اشاره مى‌كند. نخست مى‌فرمايد: «شما را به پنج چيز سفارش مى‌كنم كه اگر براى تحصيل آن شتران راهوار را به سرعت حركت دهيد (و همه جا را براى به‌دست آوردن آن گردش كنيد) سزاوار است»؛ (أُوصِيكُمْ‌ بِخَمْسٍ‌ لَوْ ضَرَبْتُمْ‌ إِلَيْهَا آبَاطَ الْإِبِلِ‌ لَكَانَتْ‌ لِذَلِكَ‌ أَهْلاً) 👈 تعبير به «ضَرَبْتُمْ‌ إلَيْهٰا آبٰاطَ الْإبِلِ‌ ؛ زير بغل شتران را بزنيد) كنايه از نهايت تلاش و كوشش در اين راه است؛ زيرا هنگامى كه مى‌خواستند شتر را با سرعت به سوى مقصد حركت دهند به يكى از نقاط حساس بدن او از جمله زير بغل ضربه مى‌زدند تا با سرعت حركت كند. آن‌گاه به بيان آنها يكى پس از ديگرى پرداخته مى‌فرمايد: «هيچ يك از شما جز به پرورگارش اميدوار نباشد (و دل نبندد)»؛ (لَا يَرْجُوَنَّ‌ أَحَدٌ مِنْكُمْ‌ إِلَّا رَبَّهُ‌) زيرا اولاً: مُسبِّب الاسباب خداست و بر اساس توحيد افعالى معتقديم: لا مؤثر فى الوجود الا الله؛ همه چيز به فرمان او و رشتۀ تمام امور در قبضۀ قدرت اوست؛ بنابراين چه بهتر كه انسان آب را از سرچشمه بگيرد و هرچه مى‌خواهد از او بخواهد و سرنوشت خود را در تفكرى شرك‌آلود در دست ديگرى نبيند. ثانياً به فرض كه ديگران هم سرنوشت‌ساز باشند، خضوع و تواضع در برابر غير خدا ذلت است و در برابر پروردگار عزت. در روايتى آمده است هنگامى كه برادران يوسف مى‌خواستند او را به چاه بيفكنند و بر اثر حسادت او را مى‌زدند ناگهان يوسف شروع به خنديدن كرد. برادران سخت در تعجب فرو رفتند كه اينجا جاى خنده نيست گويى برادر ما مسئلۀ به چاه افكندن را شوخى مى‌انگارد؛ ولى يوسف پرده از اين راز برداشت و درس بزرگى به آنها و به همۀ ما آموخت. گفت: به خاطر دارم روزى به شما برادران نيرومند با آن بازوان قوى و قدرت فوق العاده نظر انداختم و با خود گفتم كسى كه اين همه يار و ياور نيرومند دارد چه غمى دارد. آن روز بر شما تكيه كردم و به بازوان نيرومندتان دل بستم ولى امروز خود را در چنگال شما گرفتار مى‌بينم و از شما به شما پناه مى‌برم ولى به من پناه نمى‌دهيد. خدا از اين طريق به من آموخت كه من بر غير او تكيه نكنم. البته اين مسئله منافاتى با استفاده از عالم اسباب و نيروهاى ديگران براى رسيدن به اهداف مادى و معنوى ندارد؛ مهم آن است كه انسان بداند هر سببى كه تأثيرى دارد آن هم از ناحيۀ خداست و اگر لحظه‌اى چشم الطاف الهى بر جهان اسباب بسته شود همۀ آنها از كار باز مى‌مانند. در پايان به پنجمين و مهم‌ترين دستور پرداخته مى‌فرمايد: «بر شما باد كه صبر و استقامت را پيشه كنيد، زيرا صبر و استقامت در برابر ايمان همچون سر است در برابر تن. تن بى سر فايده‌اى ندارد همچنين ايمان بدون صبر و استقامت»؛ (وَ عَلَيْكُمْ‌ بِالصَّبْرِ، فَإِنَّ‌ الصَّبْرَ مِنَ‌ الْإِيمَانِ‌ كَالرَّأْسِ‌ مِنَ‌ الْجَسَدِ، وَ لَا خَيْرَ فِي جَسَدٍ لَا رَأْسَ‌ مَعَهُ‌، وَ لَا فِي إِيمَانٍ‌ لَا صَبْرَ مَعَهُ‌). مى‌دانيم مهم‌ترين حواس انسان در سر اوست: بينايى، شنوايى، چشايى و بويايى و مهم‌ترين ابزار ارتباط انسان با ديگران كه زبان است در سر قرار دارد. دروازۀ ورود غذا به بدن؛ يعنى دهان نيز جزء اين پيكر است. از همه مهم‌تر، فرماندۀ تمام اعضا كه مغز است در وسط جمجمه قرار دارد كه اگر كمترين آسيبى به آن برسد بخشى از فعاليت‌هاى بدن تعطيل مى‌شود. در سكتۀ مغزى كه گاه نيمى از بدن انسان فلج مى‌گردد عامل اصلى خونريزى بعضى از رگ‌هاى مغز است كه آن بخش را از كار انداخته است. امروز در بسيارى از شهرهاى صنعتى اتاق كنترلى وجود دارد كه از آنجا به تمام بخش‌ها فرمان لازم داده مى‌شود و يا دستور توقف مى‌دهند. مغز انسان در واقع اتاق كنترل تمام بدن است. همۀ اينها در سر قرار دارد؛ اگر سر از بدن جدا شود، انسان دست و پاى مذبوحانه‌اى مى‌زند و پس از چند دقيقه تمام دستگاه‌ها تعطيل مى‌شود. صبر و استقامت نسبت به ايمان نيز چنين است. اگر از جدا شود دوام و بقايى براى ايمان نخواهد بود، زيرا نه در برابر تاب تحمل ترك دارد، نه در برابر مشكلات اطاعت، توانى در خود مى‌بيند و نه در مصائب صبر مى‌كند. به همين دليل هنگامى كه فرشتگان رحمت به استقبال بهشتيان مى‌آيند به آنها مى‌گويند: «اين همه نعمت در برابر صبر و استقامتى است كه به خرج داديد»: ««وَ اَلْمَلاٰئِكَةُ‌ يَدْخُلُونَ‌ عَلَيْهِمْ‌ مِنْ‌ كُلِّ‌ بٰابٍ‌ * سَلاٰمٌ‌ عَلَيْكُمْ‌ بِمٰا صَبَرْتُمْ‌ فَنِعْمَ‌ عُقْبَى اَلدّٰارِ»؛ مؤمنان وارد باغ‌هاى جاويدان بهشتى مى‌شوند و همچنين پدران، همسران و فرزندان صالح آنها و فرشتگان از هر درى بر آنان وارد مى‌شوند و به آنها مى‌گويند سلام بر شما (اينها همه) به دليل و استقامت‌تان است چه نيكو است سرانجام آن سراى جاويدان»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مباحث
📿 #استغفار_امیرالمومنین صلوات الله علیه ─┅•═༅ بند سی‌ و پنجم ༅═•┅─ 🤲 اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِ
📿 صلوات الله علیه ─┅•═༅ بند سی‌ و ششم ༅═•┅─ 🤲 اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ تُبْتُ إِلَیْکَ مِنْهُ ثُمَّ عُدْتُ فِیهِ وَ نَقَضْتُ الْعَهْدَ فِیمَا بَیْنِی وَ بَیْنَکَ جُرْأَةً مِنِّی عَلَیْکَ لِمَعْرِفَتِی بِکَرَمِکَ وَ عَفْوِکَ فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ ┅───────────────┅ ❖ «بار خدایا! از تو آمرزش می‌طلبم برای هر گناهی که از آن به سویت کردم و مجدداً به سوی آن برگشتم و عهدی را که بین من و تو بود با گُستاخی و جرأت نقض کردم؛ زیرا با کرم و عفو تو آشنا بودم؛ پس بر محمد و آل محمد درود فرست و و آن را بر من بیامرز، ای بهترین آمرزندگان» @ostadelahi
مباحث
#مطالعه #داستانهای_شگفت ۲۱ - اخبار از آتیه ـــــــ ــ ـــ ـ ـــ ـــ ـــ ــ ـ ــ ــ ـــ ـ ـ مرحوم
۲۲ - نجات از وبا به وسیله صدقه ـــــــ ــ ـــ ـ ـــ ـــ ـــ ــ ـ ــ ــ ـــ ـ ـ جناب آقای ایمانی سابق الذکر نقل کردند از مرحوم حاج غلامحسین ملک التجار بوشهری که گفت سفری که حج مشرف شدم عالم ربانی مرحوم حاج شیخ محمد جواد بیدآبادی هم مشرف بودند و در آن سفر عده ای قطاع الطریق اموال زیادی از حجاج بُردند و مرض وبا هم همه را تهدید می کرد و همه ترسناک بودند. مرحوم حاجی بیدآبادی فرمود هرکَس بخواهد از خطر وبا محفوظ بماند مبلغ 140 تومان یا 1400 تومان، هرکَس به مقدار توانائیش بدهد (و آن مرحوم به عدد 12 و 14 سخت معتقد بودند) و من سلامتی او را توسط حضرت حجت بن الحسن العسکری علیه السلام از خداوند مسئلت می کنم و ضمانت می کنم سلامتی او را. مرحوم حاج ملک گفت برای خودم مبلغ 140 تومان را دادم و همچنین عده ای از حجاج پرداختند و چون این مبلغ در آن زمان زیاد بود بسیاری ندادند و آن مرحوم وجوه پرداخته شده را بین حجاجی که دزد اموالشان را برده و پریشان بودند تقسیم فرمود و در آن سفر هرکَس مبلغ مزبور را پرداخته بود، از آن مرض محفوظ و به سلامت به وطن خود برگشت و کسانی که ندادند، همه گرفتار و هلاک شدند؛ از آن جمله همشیره زاده ام و کاتبم از پرداخت آن مبلغ امتناع ورزیدند و جزء هلاک شدگان شدند. تأثیر صدقه در حفظ بدن از مرض و جلوگیری از خطر مرگ (مگر أجل حتمی) و نگهداری مال از هر آفتی، از مسلّمیّات و تجربیات است و اخبار متواتره ... مطالعه ادامه داستان 👇 https://eitaa.com/ghararemotalee/2670 ╭═══════๛- - - ┅┅╮ │📳 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا