eitaa logo
آیت‌الله ملک زاده
5.5هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
47 ویدیو
263 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 مباحث: کانالی برای پاسخ به نیازهای طلبه پساانقلاب و تربیت مجتهد تمدن ساز 💥 اطلاع رسانی و ارائه دروس، سخنرانی‌ها، تالیفات، آراء و ... «آیت‌الله محمدحسین ملک زاده» توسط جمعی از شاگردان؛ 🔶 خادمان کانال: @seyyedifard @Zeini64
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 موضوع: ، و ؛ ⏪ میزبان: دفتر حفظ و نشر حضرت آیت الله العظمی ▪️ موسسه پژوهشی فرهنگی 🔶 زمان: ۱۱ بهمن ۹۷ 👤 آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیت‌الله ملک زاده
✅ #نشست_علمی 🔶 موضوع: #فقه_اجتماعی، #فقه_حکومتی و #فقه_نظام؛ ⏪ میزبان: دفتر حفظ و نشر حضرت آیت ال
🔶 موضوع: طرح و پیگیری در بیان ▪️ ریشه تاریخی شکل گیری حوزه علمیه قم، پس از ؛ ⏪ میزبان: دفتر حفظ و نشر حضرت آیت الله العظمی ▪️ موسسه پژوهشی فرهنگی 🔶 زمان: بهمن ۹۷ ▪️ جلسه دوم 👤 آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
⏪ به مناسبت حلول ماه مبارک رجب؛ 🔶 زبان حال ما نسبت به اعمال وارد شده در و فرصتی برای ؛ آیت الله ملک زاده 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
⏮ تفاوت و تفسیر 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 میان استظهار و ، تفاوت وجود دارد. تفسیر یعنی کشف الغطاء و القناع؛ و در موردی مطرح می‎شود که معنا ظاهر نباشد. اما ظهور یعنی مطلب، منکشف است و قناع و غطائی ندارد. بله ممکن است مطلبی ظاهر باشد، اما شما تنبه و توجه نداشتید و پس از آن توجه پیدا کنید، اما پرده و قناعی روی معنا نبوده است، لذا آقایان می‎گویند استظهار از قبیل تفسیر نیست. از این رو در استظهارهایی که در ادلۀ ذمّ تفسیر به رأی مانند «من‏ فسّر القرآن‏ برأيه‏ فليتبوأ مقعده من النار» آورده می‎شود، معمولا آن را تخصصا خارج از بحث ظهور و حجیت ظهور می‎دانند. البته در اینجا نظرات مختلف است، اما دیدگاه سائد و رایج است این است که ظهور تخصصا از ذیل این روایات خارج می‎باشد. 💥 برگرفته از سال دوم از دورۀ سوم درس خارج اصول 🗓 زمان: ۲۴ دی ۱۴۰۲ 🕌 مکان: مدرسه آیت الله العظمی تبریزی، مدرس ۱۱۳ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از آیت‌الله ملک زاده
بررسی روش و حل تزاحمات در با تمرکز بر فضای سایبر 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ 🕙 ساعت: ۱۵:۳۰ 🏫 مکان: هنرستان بعد از خیابان شهید تراب نجف زاده، ساختمان موسسه شناخت،پلاک ۲۴۵، طبقه دوم. 📱نشانی اینترنتی "موسسه فرهنگی هنری شناخت پژوهان رسانه" https://neshan.org/maps/places/6e3781b3ad2f30c6b9d88b7832656ba1 💥 لینک پخش زنده نشست: https://www.skyroom.online/ch/shenakht/feqh_rasane
⏪ علت در اسلام 🔶 پاسخ کوتاه و محکم آیت الله العظمی به دانشمند اروپایی 👤 آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
⏮ شرح و تفسر تعلیلِ روایت شریف «عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: قَرَأْتُ فِي كِتَابِ عَلِيٍّ ع إِنَّ اللَّهَ لَمْ يَأْخُذْ عَلَى الْجُهَّالِ عَهْداً بِطَلَبِ الْعِلْمِ حَتَّى أَخَذَ عَلَى الْعُلَمَاءِ عَهْداً بِبَذْلِ الْعِلْمِ لِلْجُهَّالِ لِأَنَّ الْعِلْمَ كَانَ قَبْلَ الْجَهْلِ» (الكافي، ج ۱، ص ۴۱.) 🔶 احتمالات گوناگونی اینجا وجود دارد. یک احتمال این است که ناظر به خلقت عالَم باشد. یعنی خداوند ابتدا علما را آفرید بعد جُهّال را؛ 🔶 تفاسیر مختلفِ مدیریتی، اجتماعی یا اقتصادی دیگری می‎توان از این تعلیل ارائه دارد. آیا اول عرضه باشد بعد تقاضا را در نظر بگیریم؟ یا ابتدا ارائه کنیم، سپس افراد طالب شوند؟ 🔶 مؤیدی از آیه نفر بر تفسیر این روایت؛ 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: ۲۸ دی ۱۴۰۲ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9