eitaa logo
آیت‌الله ملک زاده
5.5هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
47 ویدیو
263 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 مباحث: کانالی برای پاسخ به نیازهای طلبه پساانقلاب و تربیت مجتهد تمدن ساز 💥 اطلاع رسانی و ارائه دروس، سخنرانی‌ها، تالیفات، آراء و ... «آیت‌الله محمدحسین ملک زاده» توسط جمعی از شاگردان؛ 🔶 خادمان کانال: @seyyedifard @Zeini64
مشاهده در ایتا
دانلود
اجتهاد: 🔶 تقسیم کتب لغوی لازم برای فراید استنباط و اجتهاد به سه دسته 1️⃣ دسته اول: کتبی که تنها به معنای لغت پرداخته‌اند و به جایگاه استعمال واژه نظر نداشته‌اند. از جمله این کتب می‌توان از «العین» خلیل بن احمد، «صحاح اللغة» جوهری، «لسان العرب» إبن منظور، «مصباح المنیر» فیّومی و «قاموس المحیط» فیروزآبادی نام برد. 2️⃣ دسته دوم: کتبی که لغت را با توجه به کاربردش در قرآن و حدیث معنا کرده‌اند. مشهورترین کتاب در لغات قرآن «مفردات» راغب اصفهانی است. مهمترین کتب در لغت روایات نیز «النهایة» ابن اثیر و «مجمع البحرین» طریحی می‌باشد. 3️⃣ دسته سوم: کتبی که ریشه و معنای اصلی لغت را در عصر صدور، به دقت مشخص کرده‌اند. که «مقاییس اللغة» ابن فارس و همچنین «أساس البلاغة» زمخشری از این دسته‌اند. 🔶 فقها، معمولا به این کتب لغت مراجعه می‌کنند. به طور مثال شیخ اعظم انصاری در مکاسب محرمه، هنگامی که به قول لغوی مراجعه می‌کند، معمولا قولِ به قاموس المحیط، المصباح المنیر، الصحاح و النهایه مراجعه کرده و از آن‌ها نام می‌برد. 🔶 البته برخی در لغت قرآن، کتاب «مفردات» را قبول ندارد و می‌گویند راغب اصفهانی در آن اجتهادات زیادی کرده و نظرات شخصی خودش را اعمال کرده است. دو کتاب اصلی لغت در احادیث، که به نوعی می‌توان آن را با قرآن مشترک نیز دانست، «النهایه فی غریب الحدیث و الاثر»، تألیف إبن الاثیر(م606) است که از اهل سنت می‌باشد، و «مجمع البحرین»، تألیف فخرالدین طریحی(م1085) که شیعه است، هستند. این دو کتاب، از منابع اصلی رجوع فقها به لغت حدیث می‌باشد. اگر فقیه بخواهد اصل و ریشۀ اصلی لغات را در زمان صدور بررسی کند، معمولا از دو کتاب «مقاییس اللغة»، تألیف ابن فارس بن زکریا، و «اساس البلاغة»، تألیف ابوالقاسم محمود بن عمر زمشخری مراجعه می‌کند. البته کتاب اول از اهمیت بیشتری برخوردار است. این کتب، عمدۀ کتاب‌های لغت مورد استفاده در اجتهاد است که ممکن است، برخی بر روی تعدادی از آنها را تاکید کنند. 💥 برگرفته از درس و اجتهاد آیت‌الله ملک زاده 🗓 زمان: پاییز ۱۳۹۹ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
⏮ نشریه 🔶 شماره سوم 🔹 مهر و شهریور ۱۴۰۰ 👤 آیت‌الله محمدحسین ملک زاده 🔶 پرونده حقوق و روابط بین الملل 🔹 حکومتی واحد در یک کشور دارالإسلام، وضعیت آرمانی مسلمانان است؛ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9 👇👇👇
قوه قدسیه در اجتهاد 👤 آیت الله ملک زاده ⏪ ولا يخفى أنه ليست ملكة الاستنباط الاّ تلك القوة الحاصلة من معرفة ما ذكره، لا قوة أخرى تسمى بالقوة القدسية وأنها نور يقذفه الله في قلب من يشاء (نهاية الدراية، ج ٣، ص ٤٢٥) 🔶 علاوه بر همه اشکالاتی که بزرگان به قوه قدسیه به عنوان یکی از مقدمات اجتهاد یا خود اجتهاد وارد کرده‌اند اشکال دیگر آن است که اساسا باب بحث علمی مُنسد می‌شود. یعنی وقتی به فقیهی گفته شود، چرا اینطور فتوا می‌دهی؟ می‌گوید «فهمتُ بالقوة القدسیة» از دیگری سوال می‌شود تو چرا اینطور می‌گویی؟ او نیز می‌تواند پاسخ دهد «فهمتُ بالقوة القدسیة ایضاً» لذا لازمۀ آن معنای عرفانی که برخی می‌خواهند از قوه قدسیه برداشت کنند این است که از اول تا آخر کتاب فقه را ببندیم و فقیه در ابتدای کتاب خود بگوید همۀ مسائل را با قوه قدسیه فهمیدم و همه، از اشراقات الهیه بوده است. 🔶 بله، امداد غیبی و اینکه انسان فکر کند و خدا به ذهن انسان بیندازد و ... را اجمالا می‌شود پذیرفت و فی الجمله برای عموم آقایان این حاصل می‌شود. 🔶 گمان نشود که این مطلب (اعتقاد به قوه قدسیه به عنوان مقدمه اجتهاد) در حال حاضر قائل ندارد. علاوه بر تصریح در بیانات بعضی اشخاص، بنده شخصا با برخی از افرادی که جزء شخصیتهای وابسته به یکی از جریانات درون حوزه هستند بحث کردم و بطلان مطلبی را برای او اثبات کردم و او هم پذیرفت. اما آخرین پاسخی که او داد این بود که «چه کنیم، آقای فلانی این مطلب را گفته‌اند و ایشان اهل تهذیب نفس هستند!» 💥 برگرفته از درس فلسفه فقه و روش شناسی اجتهاد http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
مراد از حاکم شرع در فقه امامیه 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 حاکم شرع در فقه ما یعنی فقیه عادل که همان ولایت فقیه است. 🔶 اگر فقیه قدرت، حکومت و دولت، ولو در حد یک شهر یا روستا را نداشته باشد نمی‎تواند کسی را مجبور کند. چنین فقیهی یعنی کسی که در رأس قرار گرفته و قدرت، نیرو و امکانات دارد و حداقل اینگونه است که وقتی امر می‎کند امرش مُطاع است. این همان تصرف در اموال و انفس می‌باشد. 💥 برگرفته از دوره فشرده فقه امامیه 🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
عنوان دروغین دوران نامزدیِ بدون عقد 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 اگر زن و مردی قبل از عقد روابط نامشروع داشتند توصیه این است که سریعا با هم ازدواج کنند یعنی همدیگر را نبینند الا به ازدواج تا جلوی این حرام گرفته بشود زیرا تا زمانی که ازدوج صورت نگیرد لعل این ارتباطات ادامه داشته باشد. 🔶 یک عنوان دروغین و ساختگی به عنوان دوران نامزدی بدون عقد درست شده است که در این دوره، طرفین مانند زن و شوهر با هم ارتباط دارند. ما چنین چیزی در اسلام نداریم، بله اگر عقد خوانده شود درست است ظاهرا امیرالمؤمنین و فاطمه زهرا سلام الله علیهما یک ماه دوران عقد داشته‎اند. 💥 برگرفته از دوره فشرده فقه امامیه 🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
💥 💥 ✅ ، و ابن مالک ⏮ برای فراگیری ، خواندن و یادگیریِ کامل مطالب سه کتاب «هدایه، صمدیه و شرح الفیّه ابن مالک (نوشته ابن عقیل یا سیوطی)» در نظر گرفته شده است. اما با این وجود، می‌توان این سه کتاب را با کتاب یا کتاب‌های دیگر نیز جایگزین نمود؛ به شرط آنکه آن کتاب یا : 1⃣ اولاً، به لحاظ محتوا و میزان شناختی که از علم نحو در اختیار دانش پژوه می‌گذارند با مجموع سه کتاب هدایه، صمدیه و شرح الفیّه، برابر و یا از آنها بیشتر و کامل‌تر باشند؛ 2⃣ ثانیاً، از نظر کیفیت تألیف، تبویب و شیوه بیان، عرضه و انتقال مطالب به مخاطب، بهتر و مناسب‌تر از سه کتاب مذکور باشند؛ 3⃣ ثالثاً، به جهت مقدار زمانی که باید برای تعلیم و تعلّمشان صرف نمود با مجموع سه کتاب نامبرده، برابر و یا از آنها کمتر باشند. ⏮ قسمتی از کتاب برنامه درسی تالیف آیت‌الله ملک زاده؛ http://eitaa.com/joinchat/1962278932Cb131348d00
جایگاه مجمع تشخیص مصحلت در نظام اسلامی و رابطه آن با ولی امر 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 اگر ولی امر تشخیص مصلحت را به شخص دیگری سپرد به معنای استشاره است. یعنی اگر آن مجمع تشخیص مصلحت چیزی را تشخیص داد برای اجرایی شدن حتما باید به امضای ولی امر برسد و اگر ولی امر این مصلحت را امضا نکرد فایده‎ای ندارد. البته باید توجه داشت که بر ولی امر هم مشورت در امور واجب است و این امری طرفینی است. 🔶 اولا بر ولی امر واجب است، مخصوصا در مصالح خیلی مهم مشورت کند ثانیا هنگامی که مشورت دادند فإذا عزمتَ فتوکّل علی الله، یعنی تصمیم گیری بر عهده خودش است و در نهایت هم مثوبة و عقوبة بر عهده خود ولی امر است. 💥 برگرفته از دوره فشرده فقه امامیه 🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیا قرآن کریم رأی اکثریت را نفی کرده است؟ 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 در قرآن کریم مذمت اکثریت، زیاد وجود دارد می‎‏فرماید «اکثرهم لایعقلون»، «اکثرهم لایعرفون»، «اکثرهم لایؤمنون» و ... . 🔶 توجه و دقت به دو مقام در باب رأی اکثریت، از منظر قرآن. مقام اول، مقام کشف حقیقت و تعیین حق از باطل؛ مقام دوم، مقام ادارۀ جامعه. 🔶 امیرالمؤمنین می‎فرماید «رضی العامة» یعنی رضایت عامه را به دست آور. گاهی سوال می‎شود که آیا عموم مردم ما از حکومت راضی هستند و رضی العامة کسب شده است؟ 🗓 زمان: ۳ دی ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه آیت الله العظمی تبریزی، مدرس ۱۱۳ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیت‌الله ملک زاده
✅ #بیان_نکته ⏮ آیا قرآن کریم رأی اکثریت را نفی کرده است؟ 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 در قرآن کریم مذمت
آیا قرآن کریم رأی اکثریت را نفی کرده است؟ 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 در قرآن کریم مذمت اکثریت، زیاد وجود دارد می‏فرماید «اکثرهم لایعقلون»، «اکثرهم لایعلمون»، «اکثرهم لایؤمنون» و مواردی از این قبیل. در نگاه نخست به نظر می‎رسد نوعی تضاد میان این دیدگاه قرآنی و دموکراسی و رأی اکثریت وجود داشته باشد. برخی از شخصیت‎های محترم نیز در نقد دموکراسی غربی از این آیات استفاده می‎کردند. 🔶 در این مطلب دقّتی وجود دارد که باید به آن توجه شود. در اینجا دو مقام وجود دارد. مقام اول، مقام کشف حقیقت و تعیین حق از باطل است که در این مقام قطعا رأی اکثریت اعتباری ندارد، به تجربه نیز مشاهده می‎شود اکثر مردم به دنبال حق نیستند بلکه به دنبال هوا و هوس، اغراض، تمایلات و التذاذات، تنبلی‎ها و عافیت طلبی‎های خودشان هستند. پس در مقام تشخیص حق و باطل، اکثریت ملاک نیست بلکه حتی به تجربه ثابت شده «و قلیلٌ من عبادی الشکور» و عده کمی هستند که پای حق می‎ایستند. 🔶 اما مقام دیگر، مقام اداره جامعه است که اکثریت در آن سهم مهمی دارند. ما به دنبال اثبات دموکراسی غربی نیستیم و لحاظ شود که این حرف را کسی می‎گوید که طرفدار دموکراسی غربی نیست بلکه همۀ عمر خود را در دفاع از نظریه اسلام و پاسخ به شبهات گذرانده است. ما می‎گوییم اکثریت در اداره جامعه مهم است نه از آن جهت که اکثریت، تابع حق است خیر بلکه خود اکثریت موضوعیت دارد. لذا امیرالمؤمنین می‎گوید «رضی العامة» یعنی رضایت عامه را به دست آور. گاهی سوال می‎شود که آیا عموم مردم ما از حکومت راضی هستند و رضی العامة کسب شده است؟ در پاسخ باید گفت این رضایت، مراتبی دارد از بالاترین مراتب که رضایت صد در صدی همه از حکومت است که هیچ حکومتی نمی‎تواند چنین رضایتی را در همه مسائل به دست آورد تا پایین‎ترین مراتبش که رضایت به حفظ حکومت برای جلوگیری از وضع بدتر است. یعنی اگر الان به مردم توضیح داده شود که آیا اگر این حکومت فرو بریزد افراد خوبی سر کار می‎آیند؟ خیر، اینجا دولت عوض نمی‎شود بلکه اگر حکومت سقوط کند بلایی بر سر این کشور می‎آورند که تا قرنها چیزی در این سرزمین ظهور و بروز پیدا نکند و کشور روی آرامش به خود نبیند، اگر کسی توجه داشته باشد، این یک امر قطعی است. انکار این مطلب ایستادن در مقابل بداهت است و اگر شخص، فقط مقداری عقل داشته باشد خواهد گفت پس این حکومت باشد و اصلاح بشود. البته ممکن است اصلاح مدّ نظر او حقیقتا افساد باشد. 🔶 گاهی دیده می‎شود در توجیه این آیات گفته می‎شود آن اکثریتی که قرآن با آن مخالف است، اکثریت مردم جهان که کافرند می‎باشد، نه اکثریت جامعه اسلامی که به این بیان پاسخ داده می‎شود. 🗓 زمان: ۳ دی ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه آیت الله العظمی تبریزی، مدرس ۱۱۳ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
📚 النخبة من دروس في علم الأصول 💥 قابل توجه طلاب و فضلای کتاب من دروس في علم الأصول، تأليف آيت الله در فروشگاه بوستان کتاب، شعبه مشهد عرضه شده و در دسترس می‌باشد. 🏢 آدرس: ، چهارراه خسروى، مجتمع یاس، جنب دفتر تبلیغات اسلامى. ☎️ شماره تماس: 05132233672 🌐 از طریق سایت کتاب http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیت‌الله ملک زاده
✅ #اللقاء_العلمي ⏪ الشهيد الصدر منظّر نظامنا 🎙 مع سماحة آية الله الشيخ ملك زاده 🔹 القسم الثاني
الشهيد الصدر منظّر نظامنا 🎙 مع سماحة آية الله الشيخ ملك زاده 🔹 القسم الثالث 🔶 الان بعض الأخوة عندهم هذه الشکوی، یقولون إبنی أو بنتی کان ملتزماً ومعتقداً بالأمور الدینیة والاحکام الشرعیة کان معتقداً جداً بالعقائد الدینیة ولکن ذهب إلی الجامعة ودرس فی الجامعة بعد مدة شکّ بالنسبة إلی کل شیء ویقول هذا الأشیاء انت تقول لقدیم الزمان والان لیس لهذه الأمور فائدة لو کان هناک مثلاً القیامة و المعاد فقط للثواب .. 🔶 الشهيد السيد محمد باقر الصدر يقول .. 🗓 الزمان: ٢٥ جمادي الأولى ١٤٤٦ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
شرط وکالت در طلاق برای زن ضمن عقد نکاح 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 گاهی خانم در ازدواج شرط می‎کند که وکیل در طلاق باشد یعنی هر وقت خواستم بتوانم خودم را از طرف مرد طلاق بدهم و احیانا شرایطی هم برای آن می‎گذارد مثلا من وکیل طلاق خودم باشم در صورتی که تو معتاد شدی یا با من بد رفتاری کردی یا در فلان شهر زندگی نکردی و ... ؛ 🔶 ما الان به جهات اخلاقی آن کاری نداریم که آیا این کار درست است یا خیر اما به لحاظ حکم شرعی اگر این وکالت به صورت معلّق انشاء شود هیچ ارزشی ندارد. زیرا وکالت باید منجز باشد به این صورت که باید بگوید من به عقد نکاح تو در می‎آیم به شرط اینکه الان وکیل تو باشم که اگر در آینده شرط را رعایت نکردی بتوانم خودم را طلاق بدهم. در این صورت این مطلب، شرط ضمن عقد و لازم الوفاء است. البته اگر مورد وکالت که طلاق است معلّق باشد اشکالی ندارد مثلا اینکه گفته شود «وکّلتک لبیع داری بعد سنةٍ» خود وکالت منجّز است زیرا او الان وکیل شده هرچند مورد وکالت یعنی فروش خانه، بعد از یک سال است اما اگر بگوید «وکلّتک بعدَ سنةٍ» یعنی بعد از یک سال تو را وکیل می‎کنم این معلق است و وکالت باطل می‎باشد. 💥 برگرفته از دوره فشرده فقه امامیه 🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
👤 آیت الله ملک زاده 🔶 چرا شهید صدر در دو موضع از کتاب اقتصادنا، بحث منطقة الفراغ را مطرح می‎کند؟ 🔶 ایشان در اوایل جلد دوم کتاب بحث منطقة الفراغ را با نگاه روش شناسانه مطرح و بررسی می‎کند که منطقة الفراغ در مقام استکشاف مذهب اقتصادی اسلام چه جایگاهی دارد. به عبارت اگر روش تحقیق در فقه را اصول نامگذاری کنیم، بحث ایشان در این قسمت، اصولی و روش تحقیقی می‎باشد. 🔶 اما در اواخر جلد دوم بحث فقهی محض دارند و قلمروهای ورود حکومت در اقتصاد را بررسی می‎کنند و در ذیل آن مفصل به بحث از منطقة الفراغ می‌پردازند. 💥 برگرفته از درس روش دستیابی به نظام‎های اسلامی بر اساس اقتصادنا 🗓 زمان: ۶ دی ۱۴۰۳ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
تبصرة المتعلمين۲۹.mp3
14.74M
✅ دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب 🔹 تألیف ⏪ جلسه 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیت‌الله ملک زاده
✅ دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب #تبصرة_المتعلمين 🔹 تألیف #علامه_حلی ⏪ جلسه #بیست_نه 👤 آیت ال
✅ ادامه بارگذاری دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب 💥 به امید خدا از امروز دوباره صوتهای این بحث به صورت روزانه در کانال قرار داده می‌شود.
تبصرة المتعلمين۳۰.mp3
16.07M
✅ دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب 🔹 تألیف ⏪ جلسه 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
محروم کردن دختر از ارث! 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 «لو أوصی بإخراج بعض ولده من المیراث لم یصح» (تبصرة المتعلمین، ص ۱۳۱)؛ مطلبی بین عوام الناس بیان می‎شود که در میان کفار و غیر مسلمانان رواج دارد و آن اینکه شخص می‎تواند برخی از ورثۀ خود را از ارث محروم کند. مثلا گاهی گفته می‎شود پدری فرزندش را تهدید می‎کند که از ارث محرومت می‎کنم در حالی که ما چنین چیزی در اسلام نداریم. زیرا مسألۀ ارث، مسأله‎ای نیست که در اختیار ما باشد بله تا ثُلث اموالمان را می‎توانیم وصیت کنیم اما مازاد آن در اختیار ما نیست بلکه، یک امر الهی است. قرآن کریم در این باب می‎فرماید «فَریضةً من اللّهِ» یا در آیۀ دیگری می‎گوید «نَصیباً مَفروضاً» یعنی خداوند آن را فرض کرده یا در آیه یازدهم سوره نساء می‎فرماید «آبائکم و أبنائکم لا تَدرون أیُّهم أقربُ لَهُم نفعاً»؛ کسی نگوید سهم ارث پدر، پسر، دختر، همسر و ... چرا این مقدار است. همه این موارد حکمتها و علتهایی دارد که خداوند خبر دارد این واجبی از جانب خداست و خداوند با علم و حکمت خودش این سهام را تعیین کرده است. 🔶 البته اگر شخص در زمان حیاتش اموالش را تقسیم کند جایز است اما این کار مورد رضایت خداوند نیست. متاسفانه برخی از روی تعصبات یا دعوا مثلا می‎گوید اگر دخترم ارث ببرد دامادم از این اموال استفاده می‎کند و برای اینکه داماد بهره‎مند نشود اموالش را در زمان حیاتش بین پسرانش تقسیم می‎کند. متاسفانه این مطلب در کشورهای عربی و در میان اهل سنت رواج دارد که دختر را از ارث محروم کنند. 🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
تبصرة المتعلمين۳۱.mp3
15.85M
✅ دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب 🔹 تألیف ⏪ جلسه 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
تشکیل حکومت اسلامی از ارکان ثابت در اندیشه شهید صدر 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 یکی از ارکان و عناصر اساسی اندیشه شهید صدر این است که اگر ما بخواهیم انظمه اسلامی را به درستی و کمال اجرا کنیم نیازمند حکومت اسلامی هستیم. 🔶 لذا ما به نقل از شاگردان شهید صدر و با تتبعی که انجام داده‌ایم بارها مطرح کرده‌ایم که اندیشه سیاسی شهید صدر دارای تطور سه مرحله‌ای بوده است، اما در عین حال در مقدمه آن بحث همواره متذکر شده‌ایم که آنچه در اندیشه شهید صدر ثابت بوده لزوم تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت می‌باشد. 🔶 یعنی اینکه ما موظفیم در عصر غیبت حکومت اسلامی تشکیل دهیم در این تطورات تغییر نکرده و تنها در چگونگی و کیفیت اداره این حکومت سه مرحله تطور وجود داشته است. نظریه شورا، نظریه ولایت مطلقه فقیه و تلفیق این دو نظریه؛ البته ما معتقدیم از اساس این موارد یکی است. 💥 برگرفته از درس روش دستیابی به نظام‎های اسلامی 🗓 زمان: ۶ دی ۱۴۰۳ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9