eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
🔻روایت توافق احتمالی؛ 🔻خوب قصه بخوانیم و قصه خوب بخوانیم برای فهم توافق احتمالی، اول باید قصه را درست دید؛ وگرنه هم در روایت‌های ناشیانه داخلی گم می‌شویم، هم در روایت‌های خبث‌آلود خارجی. 🔻قصه از جایی شروع شد که آمریکا خیال می‌کرد با یک آشوب، می‌تواند جمهوری اسلامی را جمع کند؛ تصورشان این بود که اگر حکومت سقوط کند، پرونده هسته‌ای، موشکی و حتی مقاومت منطقه‌ای خودبه‌خود حل می‌شود. اما نشد. در عوض، یک چیز مهم فهمیدند. جمهوری اسلامی قائم به فرد نیست. فهمیدند از ظاهر مردم نمی‌شود میزان پیوندشان با این خاک و این نظام را فهمید. اینجا نظام محاسباتی‌شان به هم ریخت. 🔻از اینجا به بعد، هدف تغییر کرد؛ از «تغییر نظام» به «تضعیف کشور». رفتند سراغ هسته‌ای و موشکی. اما باز به دیوار سخت خوردند. چرا؟ چون جمهوری اسلامی جنگ را تا سر سفره آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها امتداد داد؛ همان چیزی که امام شهید گفته بود: منطقه‌ای شدن هزینه جنگ. 🔻نتیجه چه شد؟ آمریکا در داخل کشور خودش تحقیر شد. میان آمریکا و اروپا شکاف افتاد. افکار عمومی جهان، آمریکا را آغازگر یک جنگ بی‌حساب شناخت. کشورهای منطقه هم فهمیدند امنیت عاریتی به دردشان نمی‌خورد. 🔻آمریکا ناچار به آتش‌بس شد. اما آتش‌بس برای ایران فرصت شد؛ در مذاکرات فهمید این ایران آن ایران نیست. از طرفی آتش بس فرصتی شد برای بازسازی توان دفاعی، تقویت دیپلماسی برای موقعیت منطقه‌ای و از همه مهمتر فروش بیشتر و گران‌تر نفت. اینجا بود که مجبور شدند محاصره را کلید بزنند. محاصره برای ایران هزینه داشت، اما آمریکا را بیشتر در باتلاقی که خودش ساخته بود فرو می‌برد. اینجا بود که راهبرد جدید ایران خودش را نشان داد: «فرسایش زمانی». یعنی تبدیل زمان به سلاح علیه آمریکا. 🔻در همین نقطه بود که رهبر انقلاب گفت تنگه هرمز دارایی هویتی ماست. معنای این جمله روشن بود؛ تنگه فقط یک مسیر اقتصادی نیست، نقطه اعمال حاکمیت است. 🔻و تنگه چه کرد؟ زمان را علیه آمریکا چرخاند. هرچه زمان می‌گذشت، فشار اقتصادی روی کشورهای منطقه بیشتر می‌شد، تورم در آمریکا بالاتر می‌رفت، بحران انرژی اروپا را مقابل واشنگتن قرار می‌داد، افکار عمومی دنیا ترامپ را جنگ‌طلب و شکست‌خورده می‌دید و انتخابات پیش‌رو برای او سخت‌تر می‌شد. در مقابل، ایران آرام‌آرام خودش را بازسازی می‌کرد؛ هم توان نظامی‌اش را، هم دیپلماسی‌اش را. از اختلاف اروپا و کشورهای منطقه با آمریکا استفاده می‌کرد و با هدایت هوشمندانه کشتی‌ها در تنگه، هم حاکمیتش را تثبیت می‌کرد و هم افکار عمومی دنیا را با خود همراه می‌ساخت. 🔻تااینکه ترامپ این تعارض در زمان را فهمید؛ اینکه زمان به ضرر او و به نفع جمهوری اسلامی حرکت می‌کند. دوباره تهدید کرد. اما یک سوال بی‌جواب داشت: چه چیزی را بزند که «ضربه آخر» باشد؟ همزمان سپاه پیام داد: اگر جنگ را انتخاب کنید، وارد جنگ فرامنطقه‌ای می‌شویم. یعنی آنچه تا امروز دیده‌اید فقط هزینه‌های جنگ منطقه‌ای بوده است. شگفتانه اینجاست؛ موشک هایی برای جنگ فرامنطقه ای ترامپ دوباره برگشت؛ دریوزگی توافق. راه دیگری نداشت. 🔻اما حالا خروجی توافق احتمالی تا اینجا چیست؟ آمریکا باید محاصره را بردارد، اصل ایران هسته‌ای را بپذیرد، قدرت موشکی ایران را کلا بی خیال شود. آتش‌بس منطقه را قبول کند، محوریت ایران در جبهه مقاومت را بپذیرد و درباره تحریم‌ها عقب‌نشینی کند؛ تحریم‌هایی که با حاکمیت ایران بر تنگه هرمز عملاً از بین رفته اند. 🔻و در نهایت، از جنگی بیرون برود که عملا دستش خالی است و هیبتش کاملا شکسته است. میان متحدانش اختلاف افتاده، اعتبارش آسیب دیده و مهم‌تر از همه، باید تنگه هرمزی را که قبلاً باز بود، دوباره باز کند؛ اما این بار با پذیرش حاکمیت جمهوری اسلامی بر آن. خفت از این بیشتر؟ @mahdian_mohsen
هدایت شده از خبرگزاری فارس
چرا ایران بر آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده پافشاری می‌کند؟ 🔹تهران در مذاکرات با آمریکا، آزادسازی فوری دارایی‌های بلوکه‌شده را به یکی از مطالبات اصلی خود تبدیل کرده؛ مطالبه‌ای که ریشه در تجربه‌های گذشته و بی‌اعتمادی به تعهدات واشنگتن دارد. 🔹مقام‌های ایرانی معتقدند تجربۀ خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها نشان داد توافق بدون تضمین عملی، نمی‌تواند منافع ایران را حفظ کند؛ به‌همین دلیل تهران این‌بار بر دریافت امتیاز نقدی و فوری تأکید دارد. 🔹برآوردها نشان می‌دهد حجم دارایی‌های بلوکه‌شده بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار است؛ منابعی که به گفتۀ کارشناسان می‌تواند نقش مهمی در تقویت اقتصاد کشور و آغاز پروژه‌های توسعه‌ای داشته باشد. 🔹در مقابل، برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند نباید توافق بزرگ‌تر میان ایران و آمریکا را صرفاً به موضوع پول‌های بلوکه‌شده محدود کرد؛ اما گروهی دیگر تأکید دارند آمریکا باید هزینۀ بدعهدی‌های گذشتۀ خود را بپردازد. @Farsna
چند روزه هجمه روی مسئولان نظام خیلی بیشتر شده این کانال‌های تفرقه افکن، یک روز به دروغ ادعا می‌کنن رهبری عراقچی رو به حضور نپذیرفته چند روز بعد شایع می‌کنن قالیباف از ریاست تیم مذاکره توسط رهبری عزل شده! شایعه‌ی تعطیلی مجلس هم صدر همه‌ی جنجال‌هاست و قبل از اون، تئوری مطرح می‌شه! بدون توجه به اینکه تجمع حضوری مسئولان و نمایندگان مجلس و افشای موقعیت رهبری معظم، هدفِ اصلیِ دشمنه برای ترورهای مجدد! همزمان در تجمعات میدانی، صحبت‌ها علیه شعام شکل می‌گیره، اطلاعات ناقص و کاذب توسط برخی نمایندگان مجلس ارائه می‌شه درباره‌ی اعضای شعام و قدرتِ رأی اونها، و به دروغ عنوان می‌شه که غیر از اعضای دولت و وزرا، هیچ یک از اونها حق رأی ندارن! هدف؟! عصبانی کردن مردم و کلید زدن یک هیجان کاذب علیه دولت و دقیقا بعد از این، با استدلال بر اینکه شعام زیر نظر دولته و داره نظرش رو به رهبری تحمیل می‌کنه، مسأله‌ی ضرورت مطرح می‌شه! شبهه‌ی تحمیل و فشار به رهبری هم که مدتهاست از طرف همین طیف مطرحه... اما انحلال شعام _که تنها نهادی‌ست که بدون تأیید رهبری معظم، هیچ مصوبه‌ای درش، قانونی و قابل اجرا نیست_، با ادعای باز شدن دست رهبری مطرح می‌شه درحالی‌که در حقیقت نتیجه‌اش می‌شه !! نکنه دلیل این مواضع شون این باشه که موج عشق و ایمان و ارادت و تعهد ملت به رهبری معظم، دست این افراد رو برای طرح مستقیم نگاه حقیقی‌شون به نظام بسته و...؟!! و مجبور هستن تحت عنوان نگرانی برای جان رهبری، مردم رو دور خودشون جمع کنن برای رسیدن به برخی اهداف‌شون... اگرچه رو هم نباید نادیده گرفت... نفوذ در میان این طیف در قالب تصمیم‌گیر یا تصمیم‌ساز ولو با چند واسطه!! رهبر شهید قبلا بارها درباره ، ، و تذکر و هشدار داده بودن گفته بودن ما در مقابل دشمن خارجی محکم می‌ایستیم، اما در مقابل فتنه داخلی هوشیار باشید... امروز فتنه‌ی داخلی از جانب افرادی داره رقم می‌خوره که به نام نظام و انقلاب و ولایت‌مداری، ناخواسته در مسیرِ نظام هستن!! کسانی که مثلاً حزب تمدن نوین اسلامی رو با هدف راه‌اندازی کردن و امروز در آموزش مواضع خودشون به اعضای حزب‌شون، به صراحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران رو یک سیستم فرسوده و وارداتی تحت تأثیر جریان لیبرال معرفی می‌کنن! و معتقدن انقلابی که امام خمینی بنیانگذارش بودن امروز تبدیل شده به این! و این‌طور عنوان می‌کنن که ما باید این تمدن نوین اسلامی رو دوباره بازتولید کنیم! سؤال اینه که پس نقش ولایت فقیه چی می‌شه؟! ولایت فقیهی که تفکر تمدن نوین اسلامی رو درقالب طرح کلی اندیشه اسلامی درقرآن، در سال ۵۳ برای ساختن نظام اسلامی، تدوین و تبیین کرد و در دهه ۵۰ و ۶۰ معروف بود به فتنه‌ی آنتی‌تز انقلاب، با تخریب گسترده‌ی کلیه‌ی مسئولان و مدیران حاکمیت جمهوری اسلامی، امروز با لباس انقلابی‌گری و با شعار در بین مردم در تجمعات میدانی، عملا داره همدلی، همبستگی و وحدت کلمه و آرامش مردم و پیروزی ایران رو به حاشیه می‌بره و از حضور امت مبعوث علیه خودِ امت، استفاده می‌کنه! پ.ن ۱_چه کسی با شجاعت تمام ضرورت انحلال شعام رو مطرح کرد؟! فردی بنام فؤاد ایزدی، استاد دانشگاه و بقول معروف، آمریکاشناسی که چند هفته پیش آمریکا رو پیروز معرفی کرد! کسی که چند ماه قبل، در مصاحبه‌ی اینترنتیِ شبانه با علیزاده‌ی لندنی! وقتی به رهبری شهید اهانت شد، سکوت کرد و هیچ جوابی به اهانت مجری نداد و برای همین سکوت، از لیست اساتید و تحلیل‌گران شبکه خبر حذف شد! شاید این مطلب رو در کانال‌های مختلف دیده باشید با این توصیف الان دقیقا ۵ نفر دارن می‌گن آمریکا به اهدافش رسیده؛ 🔶ترامپ 🔷نتانیاهو 🔶هگست 🔷روبیو 🔶فواد ایزدی! 😏 ۲_ نکته‌ی عجیب این‌جاست که چند روز پس از طرح غرب‌گرا بودن اعضای تیم مذاکره‌کننده از طرف همین طیف، به قالیباف پیشنهاد می‌کنن که به جای اونها جناب فؤاد ایزدی رو با خودش به مذاکرات ببره! کسی که بدون خجالت از مردم ایران، و بدون ترس از متهم شدن، براحتی و به دروغ در رسانه اظهار نظر می‌کنه که آمریکا به اهدافش دست پیدا کرده _که این به معنای پیروزی آمریکاست در جنگی که شروع کرده!!_ چیزی که حتی خود سناتورها و خبرگزاری‌های آمریکا هم تکذیب می‌کنن و بطور مداوم دارن اعلام می‌کنن آمریکا شکست خورده چون نتونسته به هیچ یک از اهدافش دست پیدا کنه!
✨🌸در محضر نهج‌البلاغه🌸✨ 💠 کارآمدترين وسيله ها ◽️إِنَّ أَفْضَلَ مَا تَوَسَّلَ بِهِ الْمُتَوَسِّلُونَ إِلَى اللهِ سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَى، الإِيمَانُ بِهِ وَ بِرَسُولِهِ برترين وسيله اى که متوسّلان به خدا، به آن توسّل مى جويند ايمان به خدا و پيامبر اوست 📚خطبه ۱۱۰ نهج البلاغه @mabavi
6.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱اخلاق بندگی🌱 🌙 آیت الله حق شناس: 🔆و الا این سرمایه را از تو می‌گیرند! @mabavi
16.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😍 کمک زاکانی به دولت؛ نمونه‌ای از ولایتمداری واقعی. ایشان همان کسی است که در انتخابات و مناظرات، با پزشکیان بحث و رقابت می‌کرد؛ اما حالا که پای کشور در میان است، با تمام توان به میدان کمک آمده است. در جنگ ۱۲روزه و جنگ ۴۰روزه، آقای زاکانی کارهایی فراتر از وظایف شهرداری انجام داد و حالا هم بدون توجه به مسائل حزبی و سیاسی، کمر همت برای کمک به مردم و کشور بسته است. احسنت به این روحیه مجاهدانه و خالصانه. وقتی پای فرمان ولی‌فقیه و دفاع از زندگی مردم و منافع کشور وسط باشد، مرد میدان بودن معنا پیدا می‌کند. فرد ولایتمدار روی زخم‌ها نمک نمی‌پاشد؛ برای حل مسئله به میدان می‌آید. دمت گرم زاکانی عزیز!/۱ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ کانال نبض خبر 👇 @nabzze_khabar
نه دیگه… واقعاً تا کِی می‌خواید همین یه مشت کانال و دو تا شخص ، براتون جای عقل و بصیرت و تجربه‌ی یک نظام رو بگیره؟ نشستم همه‌ی این خبرها، مواضع رسمی، سخنرانی‌ها، تحلیل‌ها، تهدیدهای فرمانده‌ها، جواب‌های وزارت خارجه، اطلاعیه‌های سپاه،… رو کنار هم گذاشتم. یک «پازل منسجم» درمیاد: میدان و دیپلماسی، با هم، زیر یک فرمان، دارن یک جنگ پیچیده رو مدیریت می‌کنن بعد یهو وسط این همه خط روشن، یه عده آدم به اصطلاح انقلابی سبز می‌شن و می‌گن: همه نفوذی شدن، به رهبری مذاکره تحمیل شده، نظام هرکی‌هرکی شده عجب… یعنی شما که فقط سه تا کانال می‌خونید و چهار تا لایو می‌بینید بیدارید، اما رهبری، شورای عالی امنیت ملی، سپاه، وزارت خارجه، اطلاعات، ستاد کل، قرارگاه خاتم همه‌شون فریب خوردن؟😁 چقدر باید به خودتون خوش‌بین باشید و به بقیه بدبین، که همچین تصویری بسازید دلنوشته‌ست دیگه بذار بگم برادر انقلابی عزیزم، تو که هنوز فکر می‌کنی هرکس یک ذره حرفش با هضم دستگاه گوارش کانال محبوبت جور نبود، نفوذیه، تو که هر تصمیم سخت و چندلایه‌ی نظام رو، چون تو جیب موبایلت جا نمی‌شه، می‌ذاری پای تحمیل به رهبری، واقعاً فرق تو با اون جماعتی که هر اتفاقی می‌افته می‌گن کار سپاهه چیه؟ اونا همه‌چیز رو می‌چسبونن به سپاه، تو همه‌چیز رو می‌چسبونی به نفوذ… هر دو یه کار می‌کنید: بی‌اعتبار کردن نظام، فقط با دو مدل ادبیات متفاوت. همیشه می‌گفتیم به رسانه‌های دشمن اعتماد نکنید الان باید بگیم: به نسخه‌ی دوم همون رسانه‌ها با جلد انقلابی هم اعتماد کورکورانه نکنید. این‌که چهار نفر هر روز صبح از خواب پا می‌شن و شروع می‌کنن به زدن سپاه، شورای نگهبان، دولت، وزارت خارجه، قوه قضاییه ، قالیباف ، رییسی ، جلیلی همه رو نفوذی، ماله کش ، و.. معرفی می‌کنن اسمش «بصیرت» نیست اسمش همان چیزی است که دشمن سال‌ها براش برنامه‌ریزی کرده: بی‌اعتمادی به همه‌چیز، جز حلقه‌ی کوچک خودمان تو اگر واقعاً به رهبری ایمان داری نمی‌تونی هر جا تصمیم مطابق میل تو نبود، بگی تحمیل شده. این یعنی: من بیشتر از خود رهبری می‌فهمم، ایشون رو دور زدند، من از توی کانال X فهمیدم برادر من، این دیگه دفاع از ولایت نیست؛ این یک نوع خیال‌بافی خودبزرگ‌بینانه است. حرف آخر: نظام «هرکی‌هرکی» نیست اگر هرکی‌هرکی بود، الان نه از تنگه هرمز خبری بود، نه از بازدارندگی، نه از موشک، نه از خط قرمزهای میدانی هرکی‌هرکی آن‌جاست که هر ادمین کانال، برای خودش ولیّ امرتعریف می‌کند و هر کسی که با خط او زاویه داشت، می‌شود نفوذی ، صورتی ، ماله کش و... کمی هم شجاعت می‌خواهد که آدم یک‌بار بنشیند و به خودش بگوید: شاید مشکل از تحلیل‌های من است، نه از کل نظام. اگر هنوز بعد این‌همه توضیح و سند و موضع رسمی باز هم همه‌چیز در ذهنت خلاصه می‌شود در: همه خائن، همه نفوذی، همه خواب؛ فقط ما بیدار آن‌وقت دیگر مشکل سیاسی نیست مشکل این است که از انقلابی بودن، فقط احساس خاص بودنش را دوست داری، نه مسئولیت و سختی اعتماد به یک هندسه‌ی پیچیده اما منسجم به‌نام نظام. یاعلی مدد التماس دعا ✍ https://eitaa.com/shobhe73
تحلیلی از میدان 🔺هوشیاری تحسین برانگیز تیم مذاکره‌کننده‌ی ایران در برابر آمریکای عنودِ حیله‌گر! 🔹آمریکا عادت دارد همه را با وعده‌های نسیه بفریبد، کما اینکه حسن روحانی و جواد ظریف را فریب داد؛ اما این تیم مذاکره کننده، آن تیم سابق نیست که گول وعده‌های دروغین کاخ سفید را بخورد؛ دست دشمن برای ما رو شده است! 🔹دقت کنید؛ در مذاکرات اخیر که پاکستانی‌ها میانجی آن هستند و دیروز نیز خبرهایی مبنی بر نزدیک شدن به توافق منتشر شد، ایران شروط واضحی دارد که بعضی را در مرحله‌ی اول، بعضی را در مرحله‌ی دوم، و بعضی را در مرحله‌ی سوم قرار داده است. آنچه را ایران با زیرکی در مرحله‌ی آخر قرار داده، درست همان چیزهایی است که آمریکا تلاش می‌کند در مرحله‌ی اول باشد، و آن چیزی که ایران در مرحله اول قرار داده چیزی است که آمریکا می‌گوید بعدا به آن رسیدگی می‌کنیم! 🔹ایالات متحده سعی می‌کند از هر آنچه قابلیت نقد شوندگی زودهنگام دارد فرار کند و هر آنچه امکان نقض عهد در آن وجود دارد را اولویت قرار دهد. ایران اما نقد شوندهپها را در مرحله‌ی اول قرار داده است؛ مواردی مانند آزادسازی همه دارایی‌های بلوکه شده، یا رفع تحریم‌ها که اگر برداشته شود در یک شب می‌شود فقط کلی نفت فروخت و درآمد کسب کرد! بنابراین اگر آمریکا در مراحل بعدی نقض عهدی هم کرد، در عوض ایران چیزی از دست نداده، و با تنگه‌ی هرمز، آن نقض عهد را جبران می‌کند! 🔹هرچند در بحث هسته‌ای هم ایران سیاست گام به گام را در پیش خواهد گرفت و به هیچ عنوان به سیاق روحانی مذاکره نخواهد کرد، اما موضوعی است که احتمال نقض عهد در آن وجود دارد و نیز به دلیل حساسیت‌های این عرصه و خاصیتی که خود بعنوان یک اهرم فشار فراهم می‌کند، ایران آن را به سادگی موضوع مذاکره نمی‌کند، هرچند در آن هم خطوط قرمز پر رنگی مانند اصل غنی‌سازی و حفظ مواد غنی شده موجود است! 🔹با این حال آمریکایی‌ها می‌گویند با توقف جنگ در همه‌ی جبهه‌ها مشکلی نداریم و در برابر آن از خود سرسختی نشان نمی‌دهند، چرا؟! چون در این مورد قابلیت نقض عهد وجود دارد و هرگاه بخواهند می‌توانند به جایی حمله کنند، اما در برابر خواسته‌هایی مانند رفع تحریم و آزادسازی دارایی‌ها مقاومت می‌کنند! 🔹فقط همین دو سه آیتم نشان می‌دهد که آمریکا در گفتگوها صداقت ندارد و به دنبال فریب است؛ یعنی حتی آنجا که شکست هم خورده‌اند، تا آخرین لحظه سعی می‌کنند راهی برای فرار خود از عمل به وعده‌ها باقی بگذارند؛ زهی خیال باطل!
هدایت شده از عمارآنلاین
‌ ‌ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: واشنگتن مواضع خود را به طور مداوم و گاهی در عرض چند ساعت تغییر می‌دهد پ.ن: نمی‌توان گفت که امضای توافق نزدیک است؛ آیا شما دو شب پیش توقع داشتید مسئولین ما چه چیز را توضیح بدهند؟! اخبار فیک آمریکا را؟؟! ‌ ‌ @ammaronlin
هدایت شده از عمارآنلاین
🚨میخواهند شعار ملت را در سنگر خیابان ، دچار استحاله کنند!!!⚠️ دستورالعمل سوپرانقلابی‌( انقلابی نما)👇🏻 «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» نگویید❌ «مرگ بر بی‌حجاب» و «مرگ بر مسئولین» بگویید!!! پرچم ایران را بالا نبرید❌ پرچم خونخواهی و پلاکارد حاوی اهانت به مسئولین را بالا ببرید!!! تجمعات مردمی، جای مداح و منبری و سرداران سپاه نیست❌ جای شادی و سرود‌خوانی و امیدآفرینی نیست❌ تجمعات مردمی باید فقط جای مطالبه‌گری باشد؟! هوشیار و بیدار باشید مردم! اگر هوشیار نباشیم، 👆🏻این خادمان نادان اسرائیل ، قطعا جنگ بُرده را تبدیل به شکست خواهند کرد. @ammaronlin
بسیجیان خامنه‌ای نق‌نقو نیستند؛ فدایی‌اند. یک تیر که به سمت این خاک شلیک شود و یک شعله که به پرچم سه‌رنگ ایران بیفتد، اولین کسی که کف خیابان است بسیجی خامنه‌ای است. هر ایست بازرسی که بمباران شود، داوطلبان بسیجی‌اش از فردا بیشتر خواهدشد. حالا با صدور حکم پرونده شهید آرمان علیوردی، عده‌ای عواطف شخصی و احساسات‌شان را غالب کرده و می‌گویند حالا که حکم همه افراد حاضر در صحنه جرم، قصاص نیست پس اگر باز فتنه‌ای پیش آمد، ما نیستیم؛ بگویید بچه‌های خودتان بروند! ما مگر قاضی هستیم و علم قضاوت می‌دانیم؟ ما مگر از پرونده و جزئیاتش، از نظریه تخصصی پزشکی‌قانونی و اظهارات شهود و مستنداتش مطلع‌ایم؟ ما مگر از ماده‌های قانونی و تبصره‌هایش، فقه و مبانی قضایی چنین قانونی خبر داریم؟ در فقه اسلام و عدالت جمهوی‌اسلامی، چه مقتول علی‌بن‌ابی‌طالب باشد و قاتل ابن‌ملجم و هم‌دست‌هایش، یا مقتول مطهری و صیاد و احمدی‌روشن و علیوردی باشد و قاتل، منافقین و اسرائیل ، یا مقتول ضدنظام باشد و قاتل حامی نظام، حکم یکی‌ است. عواطف انقلابی قضات بر سرنوشت پرونده تاثیر نخواهد گذاشت. ما چون نظام‌های غربی و صهیونیستی نیستیم که در دادگاه‌هایمان حامیان نظام را به‌ هر بهانه تبرئه‌کنند و مخالفان نظام را به‌ هر بهانه زندانی و قصاص. جمهوری اسلامی خون دل می‌خورد و از بدنه طرفداران خود زخم زبان می‌شنود ولی عدالت را ذبح نمی‌کند. در قتل دسته‌جمعی اگر فقط یک ضربه خاص منجر به قتل شده باشد و وارد کننده آن ضربه تشخیص داده نشود، اسلام اجازه قصاص همه افراد را نمی‌دهد. این فقط پرونده قتل این متهمان است و چه‌بسا همین‌ افراد که حکم قصاص نگرفتند در پرونده دادگاه انقلاب به اتهام محاربه محکوم به اعدام شوند. با جملاتی مثل این که بسیجی‌ها حتی در جمهوری اسلامی هم مظلوم‌اند، توی دل بسیجیان باغیرت را خالی نکنیم و بی‌اطلاع، جامعه را نسبت به نظام بدبین نکنیم. که این به رضایت آقای شهید ما نزدیک‌تر است! «مهدی مولایی» @m_molaie110
🚨☝️ دو سوال از عزیزان شبکه افق 1⃣ پس چرا رهبری شهید پس از این جمله اجازه مذاکره را دادند؟ سردار شهید باقری صریحا از اجازه رهبری فرمود. سند👇 https://www.aparat.com/v/min6s68 شهیدان باقری و شهید خطیب که عضو شعام بودند یعنی بر خلاف نظر رهبری به ایشان تحمیل کردند؟؟؟ آن زمان دبیر اقای احمدیان بود که دبیر شعام دوره شهید هم بوده ! دولت شهید رییسی نیز نظر رهبری را تغییر دادند؟ 2⃣ ❌قیاس شما با خرمشهر غلط محض هست بحث شدن سرزمین را با مذاکرات صلح که نمی کنند !!! ⚠️رفع اشغال شدن سرزمین راهی جز جنگ ندارد ✅ اما گرفتن امتیاز و تحقق شروط رهبری عزیز در کنار و ، نیازمند هم هست. 👌همانطور که رسانه رسمی رهبری این سه عرصه را در یک راستا معرفی کرد. ⚠️🚨راستی جنگ ۸ ساله تحمیلی با چه چیزی تمام شد؟؟؟ غیر از قطعنامه بود؟ عجب!!!! ✍عبادی(با اندکی اضافات) ╭┅───────┅╮ @porseshgar📻🌿📮°  ╰┅───────┅╯