eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از عقل سرخ | مهدی محمدی
برادر گرامی جناب آقای مهدی محمدی سلام علیکم پیرو مطلبی که در خصوص برنامه اینترنتی — که در جمع مردم حاضر در میدان ولی‌عصر (عج) اجرا شد — نگاشته‌اید، همان‌طور که در برنامه نیز عرض کردیم، ما در این برنامه آمادگی داریم در گفت‌وگوهای دوسویه در خدمت مسئولان مذاکرات یا افراد نزدیک به تیم مذاکره‌کننده باشیم. لذا از جنابعالی دعوت می‌کنیم در این گفت‌وگوها حضور یابید تا با اشرافی که دارید، به تبیین دقیق موضوع بپردازید و به پرسش‌ها و ابهامات مردم و کارشناسان منتقد پاسخ دهید. اساساً هدف برنامه اینترنتی ، طرح دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم و کارشناسان درباره تحقق ۱۰ شرط شعام و رهبری عزیز است و امیدواریم این مطالبه با پاسخگویی مسئولان یا افراد مرتبط مواجه شود تا ان‌شاءالله نگرانی‌های مردم برطرف گردد. حتماً به مردم حق می‌دهید که با توجه به تجربه‌های پیشین از زیاده‌خواهی و فریب‌کاری دشمن در مذاکرات، و اعتماد برخی مسئولان به دشمن در ماجرای برجام، از روند کنونی نیز نگرانی‌هایی داشته باشند. باید به مردم و کارشناسان فرصت داد تا دغدغه‌های تخصصی خود را مطرح کنند، مبادا خدای‌نکرده «ایجاد خطا در دستگاه محاسباتی مسئولان»، کشور را به سمت تحمیل برجامی دیگر از سوی دشمن سوق دهد. بی‌تردید اتحاد مردم با مسئولان در شرایط بی‌خبری از داخل و پروپاگاندای دروغین روزانهٔ دشمن، خدشه‌دار می‌شود. اگر مردم از ایستادگی مسئولان در برابر دشمن آگاه شوند، اتحاد ملی تقویت می‌گردد. بنابراین حضور جنابعالی و سایر اعضای مرتبط با تیم مذاکره‌کننده برای گفت‌وگو با کارشناسان و پاسخگویی به پرسش‌ها، بهترین کمک برای تبیین موضوع و افزایش اتحاد ملی است. امیدوارم دعوت برنامه «خیابان انقلاب» را بپذیرید و در روزهای آینده میزبان شما نیز باشیم. با احترام محسن مقصودی
هدایت شده از عقل سرخ | مهدی محمدی
"بسمه تعالی" جناب آقای مقصودی عزیز سلام علیکم از اینکه من به برنامه خود دعوت کرده اید سپاسگزارم. من بیش از نود شب است با خانواده خود هر شب در میدان ولیعصر می ایستم و بابت شدت اخلاص، ایمان و پایمردی مردم بر آنها رشک می برم. همه دارایی امروز ما همین مردمی هستند که عاشقانه و مومنانه پای انقلاب ایستاده اند و از هیچ فداکاری دریغ نکرده اند. از اهتمامی که برای تبیین مسائل برای مردم دارید ممنونم اما آنچه می کنید با هدفی که دارید منطبق نیست. همانطور که رهبران حاضر وشهید انقلاب مکررا هشدار داده اند تفرقه، امروز پروژه اصلی دشمن است و نمی توان به نام تبیین، ذهن و دل مردم را آشفته کرد و خیابان، یعنی اصلی ترین سرمایه امروز انقلاب اسلامی را به میدان تفرقه بدل نمود. مردم در خیابان باید دلگرم شوند نه دلسرد. من از روز اول جنگ، به حسب وظیفه، یک شب در میان، با انتشار فایل های صوتی با مردم سخن گفته ام و این کمترین وظیفه ای است که بر عهده من است. از این به بعد هم این کار را خواهم کرد. لذا من مشکل تریبون ندارم و انتظار نداشته باشید در برنامه ای مشارکت کنم که چند ساعت بعد از پیام رهبری درباره ضرورت تاب آوری مردم و اجتناب از تفرقه، در آن می نشینند و می گویند «مذاکره خیانت به خون امام شهید است»، «مذاکره کنندگان عقب مانده هستند» و قس علی هذا. اکنون زمانه حسن روحانی نیست که شما نگران برجام شده اید. غربگرایان مدت هاست دیگر بر کشور حاکم نیستند و نخواهند بود. کشور را سربازان و فدائیان ولی فقیه اداره می کنند. ایران عزیز ما امروز در میانه جنگ است و در این هنگامه، لرزاندن دل مردم، بی اعتماد کردن آنها به مسئولینی چون محمدباقر قالیباف که جانشان کف دستشان است و عمر خود را به مبارزه گذرانده اند، تعقیب اهداف یک جریان سیاسی خاص که در میانه جنگ به فکر بازی های سیاسی و انتخاباتی است و از همه مهم تر، سخن گفتن به گونه ای که گویی امریکا و اسراییلی در کار نیست و هر مشکلی هست در داخل است؛ بازی در زمین دشمن و آب ریختن در آسیابی است که ترامپ و نتانیاهو آن را می چرخانند. خطای محاسباتی مسئولین زمانی رخ خواهد داد که انسجام و وحدت جامعه به چالش کشیده شود. آن روز است که مسئولان خطا خواهند کرد. ضرورت اطلاع رسانی درباره موضوع حساس و پیچیده ای چون مذاکرات، دلیل موجهی نیست تا به جان ذهن و روح جامعه بیفتیم و با نفرت پراکنی علیه سربازان ملت دشمن را به طمع بیندازیم. همین حالا دشمن در انتظار نشسته تا در صفوف ملت تفرقه ای ایجاد شود و 18 دی و 9 اسفند 1404 را تکرار کند. اگر چنین شد فاجعه رخ خواهد داد. مراقب باشید که آب در آسیاب دشمن نریزید، مردم را بی اعتماد و هراسان نکنید، و دشمن را درباره از دست رفتن انسجام داخلی در ایران به اشتباه محاسباتی نیفکنید که اگر چنین شد دوباره این خاک درمعرض تهاجم قرار خواهد گرفت و آنها که در این زمانه حساس قدر انسجام ملت را ندانستند و پروژه سیاسی خود را بر اوامر ولی و منافع و مصالح امت ترجیح دادند، مسئول خواهند بود. از زحماتی که می کشید و دغدغه و اهتمامی که دارید ممنونم. مهدی محمدی 15 خرداد 1405 @mohammadi61
هدایت شده از عقل سرخ | مهدی محمدی
War report44 mohammadi 153405 part1.mp3
زمان: حجم: 11.6M
گزارش به‌روزرسانی وضعیت جنگ - شماره 44 - بخش اول (وضعیت میدان نظامی) مهدی محمدی- 15خرداد 1405 @mohammadi61
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
زمان: حجم: 1.3M
🔰 توضیح درباره اشتباه صداوسیما ⁉️آیا دولت در این قضیه نقش داشت؟ 👈چرا برنامه آقای مقصودی بسته شد؟ (قسمت اول) 🎤عبادی @ma_va_o
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
زمان: حجم: 1.3M
قسمت دوم صوت بالا 🎤 احسان عبادی
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
زمان: حجم: 1.3M
قسمت سوم صوت بالا 🎤احسان عبادی
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
👆👆👆 این سه صوت را بدون تعصب گوش دهید اگر برنامه ای که از افرادی دعوت کرده که در این مدت ❌علیه سفر حج حرف زدند ❌ دروغ قهر فلان مسئول را مطرح کردند ❌دروغ اینکه سیاسیون مانع حمله نظامی ها شدند را مطرح کردند ❌ با برداشت های سطحی خود از قرآن ، مذاکره را حرام دانستند ❌ با بی ادبی گفتند کار از دست رهبری در رفته ❌ حرفهای عجیب و غریب کم نزده اند و... 👈 بسته شود ، این خاموش کردن صدای منتقدان هست یا جلوی نشر اکاذیب را گرفتن؟؟؟؟
🔺چند سوال جدی در واکنش به تحلیل سطحیِ ثابتیِ جوان، نماینده جویای نام 🔹آقای امیرحسین ثابتی نماینده مجلس اخیرا در گفتگویی مدعی شده آمریکا ما را بازی خواهد داد تا بحران جام جهانی تمام شود و پس از آن به ایران حمله خواهد کرد. او این سیاست را شرطی کردن امنیت کشور دانسته و ضمن انتقاد از مسئولان، مدعی شده اینها پدر ما را در خواهند آورد و کشور تبدیل به غزه دوم خواهد شد! 🔹وی در پاسخ به سوال مجری یک برنامه اینترنتی که پرسید راه حل چیست، اظهار داشت که باید از نظر نظامی آماده باشیم و اجازه ندهیم آنها پتروشیمی ما را برنند بعد ما به آنها حمله کنیم؛ من اگر تصمیم گیر بودم و دکمه دست من بود میگفتم اگر دشمن گفت زیرساخت را میزنم تو باید زیرساخت را بزنی! یعنی او حرفش را اگر زد تو بزنی! وی افزود این کار ما را درگیر جنگ تمام عیار نمیکند بلکه جنگ را از ما دور میکند؛ شما باید چک اول را بزنی و طوری توی شکمش بروی که مجبور به عقب نشینی شود! 🔸آقای ثابتی فکر میکند تصمیمات کلان نظامی و امنیتی به سادگی همان تحلیل هایی است که ایشان و سایر بلاگرهای محترم کف ایتا ارائه میکنند؛ من فکر میکنم حضور آدم هایی با این سطح از بی اطلاعی در مجلس شورای اسلامی واقعا خطرناک است. با این وجود چند پرسش از ایشان دارم، امیدوارم که ببینند و پاسخ بدهند. ۱- این ادعا که آمریکا بعد از جام جهانی میخواهد به ایران حمله کند و ایران در پی آن به غزه دوم تبدیل خواهد شد یک "خبر" است یا یک "تحلیل"؟ ۲- اگر خبر است بر اساس کدام داده، سند یا اطلاعات آن را بیان کرده اید، و اگر تحلیل است، مولفه ها و ساختارهای تحلیلی شما دقیقا کدام اند؟! ۳- با حمله به ایران پس از جام جهانی دقیقا چه چیزی نصیب آمریکا میشود؟ و اگر آمریکا عزم و توانایی تبدیل ایران به غزه دوم را داشت، چرا در همان مرحله اول آن را ادامه نداد؟ چرا به آتش بس پناه برد؟! ۴- به فرض صحت ادعای شما، آیا تبدیل ایران به غزه دوم سبب باز شدن تنگه هرمز میشود؟ اگر نمیشود چرا ترامپ باید آمریکا را به باتلاق عمیق تری فرو ببرد؟ ۵- حمله پیشدستانه به پتروشیمی های منطقه چه آورده ای برای ایران دارد؟ شما میدانید اگر آمریکا و متحدانش مجبور به عقب نشینی شده اند، یکی از اصلی ترین علت ها ترس آنها از ویرانی زیرساخت های کشورهای عرب خلیج فارس است؛ اگر ما آنها را بصورت پیشدستانه نابود کنیم، چیزی برای ترسیدن آمریکا باقی می ماند؟ اساسا دیگر چیزی برای از دست دادن دارند که بخاطر آن حمله نکنند؟! جناب ثابتی عزیز؛ جوان جویای نام! ما هیچ وقت خطر درگیری را نفی نکرده ایم و نظامیان ما همواره در آماده باش هستند، اما اگر هم بخواهیم به تاسیسات نفتی آنها حمله کنیم، آن را گام به گام انجام خواهیم داد تا بازدارندگی نسبی را برای زیرساخت های خودمان هم حفظ کنیم؛ اگر همه زیرساخت های آنها را زده بودیم اکنون خودمان هم زیرساخت نفتی سالمی در اختیار نداشتیم! ۶- چه اصراری دارید ایران با آن عظمت، آن همه تجهیزات و تکنولوژی، آن وسعت و جمعیت، و با آن موقعیت استراتژیک را با یک باریکه محصور و بی دفاع مانند غزه مقایسه کنید؟ واقعا میخواهید چه انگاره ای در ذهن مخاطب بسازید و هدفتان از ایجاد این ذهنیت چیست، آن هم وقتی خود آمریکایی ها اقرار میکنند ایران به چهارمین کشور تاثیرگذار دنیا بدل شده است؟! ۷- شما چقدر در نظامی گری سر رشته دارید؟ چند واحد دیپلماسی پاس کرده اید؟ آشنایی تان با روابط و حقوق بین الملل چقدر است؟ آخر شما استراتژیست قابلی هستید، ملیتاریستید، یا از ژئوپلتیک چیزی میدانید؟ چرا میگویید اگر دست نیروهای نظامی را نبندند نظامیان ما سناریوی مورد نظر شما را انجام خواهند داد، وقتی که رهبری انقلاب، سپاه، ارتش و قرارگاه خاتم بارها بر هماهنگی کامل جبهه ها تاکید کرده اند؟! ۸- آیا فکر نمیکنید که مردم به اندازه کافی آگاه شده اند و دیگر خامِ درگیری های سیاسی و جدل های حزبی و جناحی نمیشوند؟! 🔹ایران جنگ بلد است، امکان درگیری را نه فقط بعد از جام جهانی، که حتی همین حالا هم بسیار بالا میداند، و برای آن آماده است؛ اما بدون رودربایستی عرض کنم اگر قرار بود صلاح و مصلحت مملکت دست امثال شما باشد، واقعا معلوم نبود چه بلایی سر این ملت بیاید! @Ansari_rahim
🔺اینکه چرا آمریکا به آتش بس تن داد چند دلیل دارد که عرض میکنم 🔹اول اینکه هر جنگی با طرح و برنامه اولیه ای آغاز میشود و در آن طراحی، برای تحقق اهداف یک بازه زمانی پیش بینی میشود. از مهمترین اهداف آمریکا و اسرائیل ترور رهبران ایران، شورش خیابانی و سرنگونی حاکمیت نهایتا در ۱۰ الی ۱۴ روز بود، که هیچکدام از اهداف در زمان تعیین شده محقق نگردید و گذشت زمان نیز، نه تنها چشم انداز روشنی پیش روی آمریکا قرار نداد، که هر روز اوضاع بدتر شد. 🔹دوم آنکه آمریکایی ها در ۳۹ روز جنگ متوجه شدند که در سطح بالایی آسیب پذیرند و قادر به دفاع از سربازان و پایگاه های خود نیستند؛ ضمن آنکه علیرغم ماه ها گردآوری سلاح در منطقه، با کمبود شدید بمب و موشک مواجه شدند. برای مثال کل تولید موشک های سامانه آمریکایی تاد در یک سال ۷۰۰ عدد بوده، که آنها فقط در هفته اول ۸۰۰ موشک مصرف کرده بودند، و علیرغم این مصرف بالا تقریبا همه سامانه های راداری و دفاع هوایی آنها منهدم شد. 🔹و نکته سومی که باعث شد ایالات متحده از جنگ عقب بنشیند، ترسی بود که از تخریب زیرساخت های انرژی در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس داشت. علاوه بر آنکه خودِ آمریکایی ها به دلیل سرمایه گذاری در این تاسیسات متضرر میشدند، تخریب آنها میتوانست تامین انرژی جهان از خلیج فارس را برای بیش از یک دهه تعطیل کند. 🔹نکته چهارم هم چنبره جمهوری اسلامی بر تنگه هرمز از همان روز آغازین جنگ بود که به اهرمی قدرتمند برای ایران جهت تحمیل خواسته هایش تبدیل شد. 🔸حال با این تفاصیل و با توجه به اینکه در تمام مدت آتش بس، جمهوری اسلامی توانسته قدرت نظامی خود را تقویت و نقاط ضعف خود را بپوشاند، آیا آغاز جنگ به نفع آمریکا است یا به ضرر او؟! @Ansari_rahim
👥 مردم، منشأ قدرت ایران اسلامی 📝 اشاره رهبر معظم انقلاب به اصول مکتب امام که در بیانات سالیانه رهبر شهید انقلاب در چهاردهم خرداد تشریح می‌شد ۱۴/خرداد/۱۴۰۵   🔸 ملّت ایران؛ ملّتی مؤمن، باهوش و شجاع 🔹 مردم؛ صاحبان اصلی کشور و منشأ قدرت آن 🔸 توانایی مردم در رقم زدن هر تحول صحیح 🔹 توانایی مردم در عینیت بخشیدن به شعار «ما می‌توانیم» 🔸 حمایت از مظلوم به‌عنوان وظیفه‌ای اسلامی، انسانی و ایرانی 🔹 مشکل داشتن نظام سلطه و آمریکا با ملّت ایران و هویت ممتاز و تسلیم‌ناپذیریش 📲 @rahbar_enghelab_ir
هدایت شده از بر پا
پیام مهم رهبری 🔺یکی از صریح ترین سخنان رهبری عزیز ما درباره هشدار به مسوولین از ابتدای رهبری ایشان، همین پیام چهارده خرداد بود. هشداری که بارها سالهای پیش رهبری شهید هم داده بودند، بحث درباره تاثیر دشمن در نظام محاسبات مسوولین. همینطور تبعات تصمیمات غلط مسوولین در سرخوردگی مردم. 🔺این نکته چند تحلیل غلط متداول بین رفقای ما را نفی میکند. 🔹اولا این جمله خطایی که "همه چیز با رهبری هماهنگ شده". در نظام جمهوری اسلامی همه چیز با رهبری هماهنگ نیست. این را هم قانون میگوید، هم تجربه کرده ایم، هم آقایان را میشناسیم، هم شرایط امروز روشن است 🔹ثانیا این جمله غلط که آقایان مسوول تا امروز خطا نکرده اند و هر کس نقدی به مسوولین داشته باشد را متهم کنیم به همراهی با دشمن و عملا دهان هر نقد کننده ای را بخواهیم ببندیم. این هم خطا است بسیاری از دلسوزان به درستی یا به اشتباه حتی نقدشان از این منظر است که فلانی کاری را میکند که دشمن میپسندد. 🔹ثالثا این جمله این تلقی خطا را هم از بین میبرد که طرح نقد به مسوولین باعث اختلاف بین مردم میشود، نگرانی از نفوذ دشمن در سطح تصمیم گیری مسوولین خصوصا در این شرایط نشان از وجود این تهدید و خطر در ارکان تصمیم ساز کشور دارد، لذا ایشان به روشنی تذکر دادند. 🔺در این بین اما برخی تفسیرهای غلط هم باید جلویش گرفته شود. تفسیرهایی که متاسفانه برخی از دوستان ما به آن دامن میزنند. 🔹دیدم برخی رفقا تصمیمهای کلیدی و کلان در ماجرای جنگ و مذاکرات را زیر سوال بردند. این حرف اولا با خود متن پیام رهبری که ما را پیروز قطعی میدان تلقی میکند، نمیسازد. ثانیا معنایش خروجی نهایی تصمیمات به نفع دشمن است یعنی حکم دادن به موفقیت دشمن در این زمینه. این خلاف انصاف است. دقیقا مثل اینکه بگوییم در متن رهبری ایشان میگویند مردم تاب آوری نخواهند داشت یا ندارند. این چه حرف غلطی است بله این خطر هست و ممکن است در عده ای تاثیر بگذارد. اما نتیجه نهایی به نفع دشمن باشد از کجا 🔹برخی دوستان توجه ندارند که رهبری مسوولیتش این نیست که تمام جزییات کشور با ایشان هماهنگ شود اما راهبردی ترین مسائل کشور اموری نیستند که بگوییم ایشان مراقب آن نخواهند بود. اینکه ایشان را منفعل نسبت به مهمترین مسائل کشور تلقی کنیم حرف خطایی است. 🔹دیدم برخی از رفقا کل مذاکرات و اصل آن را مبتنی بر نوع تفکر ظریف در نشریه فارن افرز تفسیر کرده اند. این سخن ادعای بدون دلیل است. ظاهر سخن ظریف رها کردن تنگه هرمز به وضع قبل بود، در ایران کدام مسوول از تیم مذاکرات چنین گفته؟ 🔺با وجود این سخنان رهبری ما در نسبت با مسوولین باید چه کنیم؟ 🔹جایی که خطای آشکار مخالف خطوط روشن رهبری و بعثت مردم میبینیم تذکر دهیم اما مراقب باشیم همین تذکر ریشه قصه را تقویت نکند که بذر بدبینی و اختلاف و ناامیدی و ترس و بددلی و غیره است که رهبری عزیز فرمود. اگر نمیتوانیم چنین کنیم اصلا تذکر هم ندهیم 🔹جایی که اطلاع نداریم، به مجموعه تصمیم گیران نظام اعتماد کنیم. اما خواسته های رهبری را تکرار کنیم خود این فشار و مطالبه کلی در کف میدان حتما در سبک تصمیم گیری مسوولین موثر است. 🔹اصل حضور پرنشاط مردمی را مراقبت کنیم. تا وقتی همه متحد و همدل کف خیابان باشند عقلانیت مردم مبعوث خودش بهترین راهنماییها را برای همه ما ایجاد خواهد کرد @ali_mahdiyan
سرلشکر محسن رضایی: مذاکرات متوقف شده است، آمریکا اگر توافقی می‌خواهد باید فورا ۲۴میلیارد دلار دارایی های ایران را آزاد کند اگر محاصره دریایی ادامه یابد ما [از طریق تاکتیک‌های ناشناخته] جنگ را به دریای سرخ، دریای مدیترانه و اقیانوس هند می‌کشانیم. @mrtahlilgar1