168483230381475700.pdf
708.3K
آخرین نسخه کامل لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب - تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
با امضای رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور
@mabavi
5.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مسجد توفیق برگزار می کند:
💢 با موضوعات:
🔸 ارزش فرزند و فرزندآوری
🔸 ارزش مادر و مادری
🔺با اجرا استاد مسلم وافی🔺
صاحب ۱۳ فرزند و نویسنده کتاب تربیت فرزند از زیر صفر
📆 پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۴، بعد از نماز مغرب و عشا
🔸 مکان: ملاصدرا ۷، مسجد توفیق
🔹 #لطفا_رسانه_باشید
@mabavi
محمد ابوی سانی | قیام🇵🇸
آخرین نسخه کامل لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب - تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ با امضای رئیس قوه قضائیه و
قبل از هر گونه تحلیلی راجع به بندهای این لایحه، باید کامل مطالعه ش کنیم تا اسیر برخی تحلیل های عجولانه و تقطیع های این فضا نشیم
اما عمده ی نقدی که میشه به این لایحه وارد کرد، میزان جرائم در نظر گرفته شده در صورت تکرار تخلف بعد از تذکرِ سیستمیه که لازمه به روز بشه تا بازدارندگی مناسبی داشته باشه،
مشابه جرائم راهنمایی_رانندگی که الان دیگه بعضا بازدارنده نیست و لازمه به روز بشه
#لایحه_عفاف_و_حجاب
#قانون_پوشش
@mabavi
تقلای #جریان_تحریف
درباره تغییر دبیر "شُعام" -۱
🔹تغییر دبیر شورای عالی امنیت ملی، با فضاسازی نشریات زنجیرهای مواجه شد.
♦️روزنامه اعتماد نوشت: «ناگهانی و با سرعتی بالا رخ داد؛ دستبهدست شدن صندلی دبیری شورای عالی امنیت ملی، روندی عجیب داشت؛ هم به لحاظ سرعت جابهجایی و مهمتر به لحاظ زمان این تغییر».
🔹اعتماد همچنین مدعی شد پشتپرده خداحافظی شمخانی، ترس تندروها از احیای برجام، پس از نقشآفرینی شمخانی در توافق با عربستان بوده است(!)
♦️روزنامه شرق برخلاف اعتماد که تغییر دبیر شُعام را ناگهانی خوانده بود، نوشت: «اتفاقی که خیلی قبلتر از این منتظر بودیم، رخ داد، سرانجام سردار احمدیان جایگزین شمخانی شد... این برکناری میتواند بهدلیل فشارها و هجمههای جبهه پایداری باشد. به هر حال برخی گروههای تندرو سعی دارند همه سطوح قدرت را در اختیار خود بگیرد؛ بهخصوص آنکه شمخانی در ماههای اخیر سعی کرد روابط منطقهای را به نحوی حلوفصل کند که بستر احیای برجام هم حفظ شود. آنها احساس کردند که پختوپزهایی در منطقه و برجام بدون حضور آنها در حال انجام است. کمااینکه در موضوع احیای روابط با عربستان و دیگر مسائل سیاست خارجی منطقهای، تقریبا وزارت امور خارجه به سایه رفت ».
🔹درباره فضاسازی نشریات زنجیرهای گفتنی است که اولا تغییرات این چنینی، طبیعی است. آقای شمخانی به مدت ۱۰ سال در دبیری شورا حضور داشت، این در حالی است که دو دبیر قبلی (آقایان جلیلی و لاریجانی)، به ترتیب ۶ سال و ۲ سال، در این سمت حضور داشتند....
محمد ابوی سانی | قیام🇵🇸
تقلای #جریان_تحریف درباره تغییر دبیر "شُعام" -۱ 🔹تغییر دبیر شورای عالی امنیت ملی، با فضاسازی نشریا
تقلای #جریان_تحریف
درباره ی تغییر دبیر «شُعام» -۲
....
♦️ثانیا روند غالب و متعارف این است که با تغییر دولتها و قرار گرفتن رؤسایجمهور جدید در مسند ریاست شورای عالی امنیت ملی، دبیر شورا هم تغییر میکند. اما آقای شمخانی در دولت جدید، به مدت ۱۹ ماه در این سمت حضور داشت و آخرینبار با هماهنگی دولت و در مدار راهبرد دولت آقای رئیسی، مذاکرات چند مرحله ای با عربستان را نهایی کرد.
🔹در اینجا نیز فارغ از نگرش گروههای سیاسی به اشخاص، سیاستهای کلان نظام و دولت است که روند تصمیمات را تعیین میکند. همچنین مضحک است که ادعا شود ترس فلان گروه از احیای برجام، علت تغییر شمخانی بوده است! در عین حال، ارتقای مذاکرات به سطحی فراتر از وزارت خارجه، درخواست طرف سعودی بوده است.
محمد ابوی سانی | قیام🇵🇸
تقلای #جریان_تحریف درباره تغییر دبیر "شُعام" -۱ 🔹تغییر دبیر شورای عالی امنیت ملی، با فضاسازی نشریا
تقلای #جریان_تحریف
درباره تغییر دبیر "شُعام" -۲
🔹موضوع بعدی، تلاش افراطیون غربگرا برای مصادره شمخانی به مطلوب خویش است و حال آنکه وی، مرزبندیهای جدی با این جریان داشت.
♦️در ماجرای برجام، او هر چند در ابتدا (و در کلیت ماجرا) نگاه خوشبینانه داشت، اما بعدها به منتقد جدی توافق و خسارات آن تبدیل شد و در دبیرخانه شورا، نقش مؤثری در هماهنگی برای تصویب قانون اقدام متقابل در مجلس ایفا کرد؛
🔹این در حالی بود که روحانی و برخی اطرافیانش، بیاعتنا به عبرتها و خسارتهای برجام، مجدداً دنبال توافق به هر قیمت با آمریکا بودند و اگر همکاری مجلس و دبیرخانه شورا نبود، قطعاً خسارتهای به مراتب بزرگتری برای کشور رقم خورد.
♦️در همین زمینه روزنامه سازندگی اذعان کرد: «هرچند شمخانی تا پایان دولت روحانی بر سر کار خود ماند، اما همان زمان هم اختلافاتی میان دولت و شمخانی وجود داشت. ریشه این اختلافات به برجام برمیگشت. شمخانی چندینبار، امضای برجام را یک اشتباه خواند. در زمانی که مذاکرات احیای برجام با حضور عراقچی به عنوان معاون وزارت خارجه در جریان بود، نورنیوز (رسانه وابسته به شُعام) خبرهایی را به نقل از منابع آگاه منتشر میکرد که نشان میداد، گفتوگوها یا در مسیر توافق نیست، یا متن روی میز، خواستههای ایران را تأمین نمیکند. روندی که نشان میداد شمخانی با احیای برجام، دستکم با شرایط مد نظر دولت روحانی، موافق نیست».
🔹شمخانی مرداد ۱۳۹۸ در گفتوگو با شبکه انبیسینیوز اظهار داشت:
♦️«امضای برجام اشتباه بود؛ ما نباید آن را امضا میکردیم. مذاکره با آمریکا بیفایده است. ما بیش از این اجازه نداریم که فرصت ملت ایران را صرف روندهای بیحاصل کنیم. اروپاییها از ما خواستند از برجام خارج نشویم. ما پذیرفتیم تا به اروپا فرصت بدهیم . اروپا اگر در پرداخت هزینههای حفظ برجام مردد است، باید بداند که ایران معطل آنها نخواهد ماند».
🔹او همچنین تأکید کرده بود: «هدف تحریمها، مذاکره نیست؛ بلکه وادار کردن ایران به تسلیم است و مادام که آمریکا این رویکرد را در پیش بگیرد، ایران هرگز بهدنبال مذاکره نخواهد بود».
♦️این موضع شمخانی در آن زمان با عصبانیت محافل غربگرایی روبهرو شد که امروز، ضمن تحریف واقعیات مسلم، ادعا میکنند شمخانی چون میخواست برجام را احیا کند، برکنار شد! این جریان در کنار روحانی، بهدنبال مسئولیت زدایی از آمریکای عهدشکن و متهم کردن طرف ایرانی است.
«محمد ایمانی»
@mabavi
پوست های میوهاتان را دور نریزید...🍌
به آنها نیاز داریم...
#خشکاله
با توجه به شرایط بارندگی و کمبود نهاده های دامی، میتوان گامی بزرگ در تامین این نیاز برداشت.🐑🐄
آن هم فقط با جمع کردن پوست های میوه، چیدن توی آفتاب و خشک کردن آنها، و تحویل به فروشگاه سلسبیل...
در قبال این کار نیکو، به ازاء هر کیلو، 2500 تومان پول نقد از فروشگاه دریافت میکنید.💰💵
نکات لازم👇
🔷پوست ها، باید کاملاً خشک و بدون کپک باشند و آوردن آنها به صورت مرطوب، موجب ناراحتی و دلسردی ماست.
🔷امکان بررسی دقیق پوستها، توسط دامدار فراهم نیست، وجود هسته هلو و آلبالو و موارد این چنینی، باعث لطمه به دام خواهد شد.😱
و ضمنا تخم مرغ، میوه نیست...😁
و همچنین این طرح ؛ شامل حال پوست کدو و بادمجان 🍆و سیب زمینی🥔 هم میشه😊
❌🚗 تحویل از درب منزل نداریم و فقط باید تشریف بیاورید
این طرح عمومی نیست، بلکه مخصوص خانواده های فرهیخته و بافرهنگ است... پس تبلیغ کنید و از این پس دور ریختن پوست میوه را اسراف بدانید...
روش تهیه خشکاله👇👇
eitaa.com/salsabil1404/2745
کلیپ توضیحات👇👇
eitaa.com/salsabil1404/3010
نشانی ما: انتهای مطهری شمالی 21 سمت راست جنب مسجد ابوالفضلیها
@alo_salsabil
سلسبیل در خدمت👈دامداری🐑
@salsabil1404
#افشاء_العارفه
#مواسات
#کمک_مؤمنانه
@mabavi
استاد خسرو پناه _ لایحه حجاب و عفاف.mp3
1.87M
توضیحات استاد خسروپناه پیرامون لایحه عفاف و حجاب
مطرح شده در مدرسه فصلی فلسفه فقه نظام سیاسی (پژوهشگاه فقه نظام)
پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲
🖊لطفا تا انتها بشنوید
متاسفانه انتشارِ تحلیل های عجولانه نسبت به این لایحه بعضا بدون اطلاع از اصل متنِ اون، و بعضا متأثر از برخی تحلیل های ناقص و بدون اشراف به ساختار و حواشیِ این موضوع، اون هم از طرف جریان حزب اللهی، اولویت ها رو تحت الشعاع قرار میده و جریان انقلابی رو دچار فرصت سوزی میکنه.
#لایحه_عفاف_و_حجاب
#جریان_تحریف
#جهاد_تبیین
#سواد_رسانه
@mabavi
هدایت شده از روحانیت مردمی
📃 تاملی در لایحه عفاف و حجاب (۱)
درباره لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و #حجاب، سخن بسیار است و قطعاً مانند هر طرح و لایحهای، کاستیهایی دارد و نیازمند اصلاح است؛ اما روی سخن من در ابتدا با آن دسته از دوستان است که از قانون فعلی (تبصره ماده ۶۳۸ تعزیرات) دفاع میکنند.
لایحه پیشنهادی نسبت به قانون فعلی دست کم از دو جهت دارای امتیاز است:
۱- مبنای قانون فعلی این است که حکومت اسلامی موظف است "هر گونه" گناه علنی را مجازات نماید حتی اگر برخورد با آن، پشتوانه اجتماعی و مردمی نداشته باشد.
این مبنا اساسا با فلسفه تشکیل حکومت اسلامی ناسازگار است؛ حکومتی که قرار است از تمام ابزارها، اعم از آموزشی، تربیتی، فرهنگی، اقتصادی و البته کیفری، برای رساندن جامعه به #انتخاب_درست_آگاهانه و مسئولیتپذیری جامعه استفاده نماید. در قانون فعلی، بدون توجه به ابزارهای دیگر و بدون توجه به قید "آگاهانه"، برای هر گونه بدحجابی تعیین مجازات نموده است؛ در حالی که متأسفانه عدم رعایت حجاب کامل شرعی، از نگاه غالب مردم، یک رفتار ناپسند شمرده نمیشود. این جرمانگاری گسترده حتی اگر به مرحله اعمال مجازات نرسد، تبعات بسیار بدی دارد که بخشی از آن امروز قابل مشاهده است.
در روایتی میخوانیم: "از امام صادق علیه السلام پرسیدم اگر کسی کمتر از یکچهارم دینار دزدیده باشد آیا عنوان دزد بر او صدق میکند؟ فرمود هر کس مال مسلمانی را بدزدد که صاحبش آن را در بر داشته و در جای محفوظ گذاشته باشد، با نام دزد خوانده میشود و از نظر خداوند نیز سارق است. ولی بریدن دست دزد، بستگی دارد که مال دزدی، حداقل یکچهارم دینار باشد. اگر قرار بود دست هر دزدی قطع شود، بیشتر مردم را دستبریده میدیدی!" (الکافی ۲۲۱/۷)
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!
۲- #عدالت این است که برای نقد یک فیلم، فقط بازیگر را نبینیم و تمام عوامل پشت صحنه را به نقد بکشیم. این که تمام عوامل دور و نزدیک بدحجابی، از تحولات ارزشی جامعه گرفته تا باندهای فضای مجازی و مدلینگ تا کنترل بسیار ضعیف خروجیهای سینما و بازار پوشاک تا بیتحرکی و بیسلیقگی نهادهای تربیتی و فرهنگی و ... همه را رها کنیم و برای جرمانگاری، فقط معلول و عدم رعایت حجاب را ببینیم، عین بیعدالتی است و این چیزی است که در قانون فعلی دیده میشود. در حالی که در لایحه پیشنهادی، توجه ویژهای به وضعیت حجاب در بدنه دستگاههای اجرایی، ادارات و در میان تأثيرگذاران اجتماعی و سلبریتیها شده است. بیحجابی در موارد فوق، تأثير بسیار مضاعفی بر وضعیت حجاب بانوان دارد. علاوه بر این، به نقش باندهای سازمانیافته ترویج بیحجابی در فضای مجازی و حقیقی و فروشندگان پوشاک منافی عفت نیز توجه شده است.
از سوی دیگر، اقدامات خودسرانه، غیرشرعی و غیرقانونی علیه بدحجابان به بهانه امر به معروف محکوم شده است. این اقدامات خودسرانه یکی از عوامل رواج بیشتر ناهنجاری و موجب تشدید گسست اجتماعی است.
بنابراین لایحه پیشنهادی دستکم از دو جهت فوقالذکر نسبت به قانون فعلی امتیاز دارد.
اشکالات لایحه را در بخش دوم یادداشت مطرح خواهیم کرد.
🖋به قلم حجت الاسلام محمد مروارید عضو شورای مرکزی جبهه روحانیت مردمی و از پژوهشگران بسته تحلیلی راهبردی ساماندهی وضعیت حجاب
https://eitaa.com/rohaniat_mardomi
هدایت شده از روحانیت مردمی
📃 تاملی در لایحه عفاف و حجاب (۲)
به نظر میرسد لایحه پیشنهادی با اشکالات زیر روبهرو است:
۱- نداشتن طرح جامع: ساماندهی وضعیت کنونی #حجاب باید دارای یک طرح جامع و یکپارچه مشتمل بر تحلیل و ریشهیابی وضعیت موجود، ترسیم وضعیت مطلوب، سیاستها و راهبردهای رسیدن به نقطه مطلوب باشد. این طرح، تنها از قوه قضائیه ساخته نیست و باید در تدوین آن، همه نهادها و نخبگان، مشارکت و همفکری داشته باشند.
راهبرد تنبیهی در پاسخ به وضعیت حجاب، قطعهای از پازل ماست و اگر به سایر قطعات ضمیمه نشود دارای اثرگذاری مقطعی و صرفا نمادین خواهد بود. باید به راهبردهای پیشگیرنده، راهبردهای تشویقی و راهبردهای مردمی در کنار راهبردهای تنبیهی اشاره کرد.
۲- بازدارندگی کم: #کشف_حجاب و #بدپوششی_عرفی، غالباً در افرادی مشاهده میشود که توانایی مالی دارند یا با انگیزه کسب منافع دست به این کار میزنند. بنابراین جریمه نقدی این دو رفتار باید بر اساس محاسبه هزینه-فائده از بازدارندگی لازم برخوردار باشد و به نظر میرسد مبلغ جرایم مذکور چنین نیست.
ضمن این که کشف حجاب حتی در مرتبه چهارم و پس از معرفی به مراجع قضایی، هیچ مجازات غیرمالی ندارد؛ در حالی که اگر مجازات مالی برای این فرد، بازدارنده بود این رفتار نباید سه بار تکرار میشد.
همچنین، #محرومیت_از_حقوق_اجتماعی شش ماه تا پنج سال که در جرم بدپوششی عرفی و برهنگی ذکر شده، محرومیت از حقوقی است که در ماده ۲۶ قانون مجازات اسلامی ذکر شده است. از میان این حقوق، آنچه از بقیه مهمتر است استخدام و اشتغال در دستگاههای حکومتی و دولتی است که منع از آن، تنها برای بخش بسیار کوچکی از افرادی که مرتکب این رفتارها میشوند، بازدارندگی دارد.
۳- کیفیت اجرا: یکی از ابهامات لایحه، نحوه اجرای آن توسط ضابطان قضایی است. آیا این امکان و فناوری وجود دارد که بدون مواجهه فیزیکی با فرد متخلف، با کمترین درصد خطا، فرد شناسایی شود و مراحل مذکور طی شود؟ آیا نظارت لازم و کافی بر عملکرد مأموران نیروی انتظامی برای اجرای دقیق و قاطعانه وجود دارد؟
به نظر میرسد علاوه بر بهرهگیری از فناوریهای نوین، باید ضابطان قضایی را موظف کرد در صورت گزارش مردمی کشف حجاب و بدپوششی و برهنگی، در محل حاضر شده و تذکر را به صورت شفاهی انجام دهند و در صورت عدم اصلاح رفتار خود، فرد شناسایی شده و مرحله بعد اعمال شود. بدین ترتیب، در مورد برهنگی، اگر فرد به رفتار خود ادامه داد بازداشت میگردد و به مراجع قضایی معرفی میشود.
بنابراین لایحه پیشنهادی، از جهاتی که پیشتر ذکر شد دارای قوت است؛ اما به دلیل داشتن کاستیهای فوق، از بازدارندگی کمی برخوردارست. علاوه بر آن که در بهترین حالت، دارای اثر مقطعی و زودگذر خواهد بود؛ چرا که در یک طرح جامع و همهجانبه قرار نگرفته است.
در بسته تحلیلی - راهبری ساماندهی وضعیت حجاب بانوان در کشور که به همت جبهه روحانیت مردمی و با مشارکت مجمع بانوان مبین تدوین شده و اخیرا به تایید کمیسیون فرهنگ و اخلاق شورای عالی حوزه علمیه خراسان نیز رسید، تلاش شده مبتنی بر یک تحلیل درست و کامل از شرایط موجود، طرحی جامع برای رسیدن به شرایط مطلوب ارائه شود.
شایان ذکر است که این بسته از سوی دبیرخانه شورای عالی حوزه به طور رسمی برای کمیسیون فرهنگی مجلس ارسال شده است.
🖋به قلم حجت الاسلام محمد مروارید عضو شورای مرکزی جبهه روحانیت مردمی و از پژوهشگران بسته تحلیلی راهبردی ساماندهی وضعیت حجاب
https://eitaa.com/rohaniat_mardomi
❇️بیائید این اخلاق رهبری را تمرین کنیم
🔻رهبرانقلاب در دیدار با نماینده های مجلس از آنها تقدیر کرد؛ اینکه انقلابی آمدند و انقلابی ماندند. تا به حال دقت کردید؟ این اخلاق در رهبرانقلاب دامنه دار وپرسابقه است. وقتی اقدام مثبتی از دولت هم می بینند تقدیر می کنند؛ مثل کار و تلاش دولتی ها. یک وقت هایی از یک مسوول تقدیر می کنند؛ یک وزیر یا یک نهاد. مثلا تقدیر از وزیر کشور یا ستاد فرمان امام برای واکسن و غیره.
وقتی مسوولی هم کنار گذاشته میشود باز مراقبت می کنند زحمات او نادیده گرفته نشود. گوئی تجربه یک مسوول را غنیمت می دانند و اجازه نمی دهند این علم و تجربه کنار گذشته شود. یک نمونه اش دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی؛ آقای شمخانی.
جالب اینکه در این خصوص به جناح بندی ها نیز فکر نمی کنند. برای او کار و خدمت مهم است؛ علم و تجربه و هویت افراد را تکریم می کنند و تا وقتی خود را درون انقلاب تعریف می کنند به آنها توجه دارند.
حتی وقتی دولت یا مسوولی دوره اش تمام می شود نیز اجازه نمی دهد درباره عملکرد آن ها بی انصافی شود. یک نمونه اش نیز دولت روحانی. وقتی از عقب ماندگی های دهه 90 می گویند به عوامل مختلف از جمله سهم تحریم ها اشاره می کنند که نکند همه نقص ها به پای یک دولت نوشته شود.
چنین اخلاقی را کجا سراغ داریم؟ کمتر کسی از مسوولین است که اینطور نسبت به خدمات دیگران قدردان باشد. این اخلاق سیاسی خودش آموزنده است.
🔻قدردانی خودش یک راهبرد است؛ راهبردی فراتر از راهبرد مدیریتی؛ بلکه یک راهبرد تربیتی است. یکی از قواعد اصلی رشد انسان ها به ظهور کشاندن دارایی هاست. ماجرا را در ابعاد یک جامعه ببینید و نه حتی تک تک افراد. وقتی آنچه از خیرات یک جامعه به بروز و ظهور می کشیم جامعه وجودش مستعد افاضه دارایی ها و نعمات بیشتر می شود. این راهبرد بر اساس منطق قرآنی لَئِن شَکَرتُم لَاَزیدَنَّکُم است.
🔻راهبرد شکر، تنها برای مدیریت سیاسی کشور هم نیست؛ گوئی مهمترین ثمره اش یک درس برای زندگی است. برای زندگی فردی آدم ها و سبک تعامل اجتماعی افراد.
درس اصلی اینست؛
🔻قدردان و شاکر باشیم. قدم اول شاکر بودن نیز اینست که ابتدا نعمت را ببینیم. دارایی ها را ببینیم و سر دست بگیریم. دیدن داشته های ما، خودش جزئی از شاکری است. اگر در زندگی شخصی مان و با اطرافیان این اخلاق را تمرین کردیم در فضای سیاسی جامعه نیز با همین سبک رفتار می کنیم.
🔻ثمره اصلی این اخلاق اینست که هم حرکت و داشته ها را می بینیم و امیدوار خواهیم بود و هم نقص ها را در نسبت با دارایی ها می سنجیم و با کمترین کسری و ضعف و آسیبی از کوره در نمی رویم و دچار سستی و رخوت نمی شویم.
🔻و از همه مهمتر وقتی نعمت ها را در کنار نقص ها دیدیم متوجه اراده حق در پس همه امور می شویم؛ گوئی ظهورش همه جا هست تا در دل مشکلات راه را باز کند.
❇️بیائید تمرین کنیم.
«محسن مهدیان»
@mabavi
🔴 کاش از خسروپناه برای این سخنانش ضمانت اجرایی بگیرند!
❌ خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفته لایحه موسوم به عفاف و حجاب خیلی کاربردی و موفق هست و کسانی که به لایحه ایراد میگیرند آن را ندیده اند!!
🔹 این بنده خدا که شد دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خیلی از نیروهای انقلابی ذوق مرگ شده بودند که ببینید چه شخصیت برجسته ای اومده ، ما همون موقع خوش بین نبودیم به ایشون ،چون این بزرگوار همیشه در عالم تئوری و نظریه و سخنرانی حضور داشتند و هیچگاه درگیر کار میدانی و عملیاتی نبودند، حالا ببینید چه افاضاتی کرده !!
🔹 آقای خسرو یا واقعاً خودت نخوندی این لایحه رو و یا خوندی و متوجه عمق فاجعه اش نشدی که خدایی نکرده با تصویب این لایحه دیگر چیزی به نام حجاب در جامعه وجود نخواهد داشت.
⏪ اگر از ما نمی پذیری، برو از کسانی که ماموریت دارند بساط بیحجابی را جمع کنند بپرس ببین چطور با این لایحه عملا خنثی و دست بسته میشوند.
«بیداری_ملت»