eitaa logo
مجمع الذاکرین مداحان کشوری و بخش پیربکران شهرستان فلاورجان اصفهان
3هزار دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
9.3هزار ویدیو
1هزار فایل
مجمع ذاکرین مداحان بخش پیربکران بسیج مداحان آموزش مداحی امام حسین(ع)محل کلاس پایگاه بسیج کرافشان حوزه شهید بهشتی چهارشنبه شبه ساعت ساعت ۱۹/۳۰ مداح اهل بیت مهدی عباسی شماره تماس مجتبی موسوی ونهری: 09130857625 لینک کانال: @madahanpirbakran
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باید سخن از حقیقت دین گفتن از حُرمت قبله ی نخستین گفتن امروز برای شاعران تکلیف است با لهجه ی شعر از فلسطین گفتن
💢تا دیروز می‌گفتن: آمریکا و اسرائیل به ایران حمله کنند رژیم عوض بشه. 💢امروز میگن: جنگ خوب نیست! چرا به اسرائیل حمله کنیم که اونها هم حمله کنند؟ پ.ن: آفتاب پرست هم اینقدر رنگ عوض نمی‌کنه:// ✏️محب امام خامنه ای
. (س) *بند اول* جسمم شده؛زار و نحیف میبینی احوالم/شکست پرو بالم... بابا،یی بیا؛دیگه نمیتونم سه سالمه ولی پیرم بابا همینه تقدیرم شبیه پیرزنا زمینگیرم... حسابی درد سر دارم انگار به زجر بدهکارم میده همیشه با سیلی آزارم... ///من الذی ایتمنی.../// *بند دوم* جوری زده؛توو صورتم ضعیف شده چشمام/کبوده گونه هام... زخم،گوشام؛بازم شده تازه... بابا پاهام پره خاره چشام ضعیف شده تاره این طرز راه رفتنم خنده داره... بابا برات بگم چیزی یه نانجیب و چشم هیزی ماها رو میخواست برای کنیزی... ///من الذی ایتمنی.../// *بند سوم* چند روزیه؛منتظرم تا که بیای بابا؛خستم ازین دنیا... دستام؛پاهام؛دیگه نداره نا... توی موهات پره خاکه سنگ خورده روو لبت یا که جا ضربه ی خیزرانه که چاکه... یکی میزد منو با مشت موهامو میکشید از پشت سنان و زجر میزدن به قصد کشت... ///من الذی ایتمنی.../// شعر: کرج .👇👇👇
.  (س) *بند اول: (س) *بند دوم: (س) *بند سوم: (ع) *بند اول* دخترت تب داره/این روزا بیماره/زیر پاهاش خاره/داداش... صورتش شد نیلی/بس که خورده سیلی/ارثیه فامیلی/داداش... تا میگفت بابامو میخوام ؛ میزدن بی هوا... مسخره میکردن اونو ؛ تموم بچه ها... گریه کردم وقتی که... پرسید از من یه چیزی... خارجی میگن به ما... چیه عمه کنیزی... ///من الذی ایتمنی.../// *بند دوم* مضطر و آشفتم/راه میرم می افتم/شب با گریه خفتم/بابا... تا صدات میزنم/میزنه دهنم/خونیه بدنم/بابا... حوصلم سر رفته بابا ؛ منو هم میبری... نون خشکاشونو میریخت ؛ جلو من دختری... میبینی سرو روومو... ریخته بابایی موهام... شدم مثل مادرت... شکسته استخوونام... ///من الذی ایتمنی.../// *بند سوم* من فدای زخمات/خونیه گونه هات/ریخته انگار موهات/گلم... دختره بابایی/تو مث زهرایی/موجی از دردایی/گلم... خیلی لاغر شدی گلم ؛ دختره بابایی... جون بابا فدای تو ؛ چرا روو خاکایی... از روو نی میدیدمت... وقتی زد تووی سرت... وقتی موهاتو کشید... زد لگد توو کمرت... ///من الذی ایتمنی.../// -کرج* 👇
🇮🇷باید به صف تبیین🇮🇷 🇮🇷شمشیر به کف باشیم🇮🇷 🔊گفتگوی بصیرتی ثامن ☑️موضوع: بررسی ابعاد ترور شهید مجاهد اسماعیل هنیه 🎙سخنران: استاد سرلک 🕰زمان : چهارشنبه ۱۷ مرداد ساعت ۲۰/۳۰ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ⚫️محتوای ثامن ناحیه فلاورجان https://rubika.ir/mhtavasamenfalavarjan
🎤 ترور؛ تلاش نافرجام رژیم برای نجات از سه کنج استراتژیک 🎤 گفت‌وگوی تفصیلی KHAMENEI.IR با دکتر حسین جابری انصاری درباره ترورهای اخیر رژیم صهیونیستی، شناخت شخصی او از مجاهد بزرگ شهید اسماعیل هنیه و چرایی لزوم خونخواهی جمهوری اسلامی ایران 🔹معنای عملیّات ترور در تهران این است که دایره‌ی عملیّات را اسرائیل دارد گسترده می‌کند. بنابر‌این، شما به عنوان طرف مقابل نمی‌توانی شاهد و تماشاگر باشی. 🔹 در این لحظه‌ی جاری، قطعاً ایران به دنبال جنگ نیست، همان‌گونه‌ که خطّ استراتژیک چند دهه‌ی ایران بوده. این سیاست ثابت ایران و رهبری انقلاب اسلامی است و همیشه این سیاست باقی بوده. امّا معنایش این نیست که در برابر یک دشمن افزون‌خواه، توسعه‌طلب، جنگ‌طلب و اشغالگری مثل رژیم صهیونیستی، وا داده بشود و کارهایی انجام بشود که به معنای پیشروی او باشد. 🔹 در پاسخی که ایران می‌دهد، اضافه بر همه‌ی منطق‌های استراتژیک، منطق درونی هم باید مورد توجّه قرار بگیرد و سیاست داخلی ما با حفظ وحدت ملّی و حرکت وفاقی که آغاز شده و تقسیم کار ملّی و صدای واحد شنیدن ــ یک صدای واحد متّفق از سوی نهادهای حاکمیّتی و اجزای سیاسی مختلف ــ پیش برود. 🔹 اسرائیلی‌ها می‌خواهند بن‌بست در جنگ را از طریق رجوع به مزیّت نسبی خودشان در حوزه‌ی عملیّات‌های ویژه‌ی امنیّتی و ترور جبران کنند. در حقیقت، اسرائیل به دنده‌ی کمکی رجوع کرده و خودروی جنگی‌اش در گِلزار نوار غزّه گیر کرده. 🔹 یک جمع کوچکی از فلسطینی‌ها در شهر زیرزمینی غزّه، در زیر زمین، مدّت‌ها برنامه‌ریزی کردند، یک عملیّات بزرگی در اندازه‌ی هفتم اکتبر را طرّاحی کردند و در یک پیشروی سریع، آمدند دو برابر نوار غزّه را گرفتند! این یعنی فروپاشی منظومه‌ی بازدارندگی اسرائیل به تمام معنی کلمه. 🔹 ایستادگی اسطوره‌ای و تقریباً بی‌نظیر تاریخی مقاومت فلسطین در غزّه، نه قرینه، بلکه یک امر قطعی و یک امر واقعی است که بیش از دو میلیون و دویست هزار فلسطینی در غزّه ایستاده‌اند و اکثریّت قاطع و غالبشان پشتوانه‌ی مقاومت هستند. 🔹 وعده‌ی صادق یک عملیّات حساب‌شده بود؛ بنا نبود تلفات داشته باشد، بلکه بنا بود نشان داده بشود که ایران اراده دارد، منظومه‌ی قدرت دارد، از خودش دفاع می‌کند، اجازه نمی‌دهد بازدارندگی‌اش خدشه‌دار بشود‌ و همچنین به رژیم صهیونیستی اجازه نمی‌دهد که مفهوم خودش از موازنه‌ی قدرت و بازدارندگی را به ایران تحمیل بکند. 🔹 عملیّات‌های جدید، از جمله زنجیره ترور و ترور خاص در تهران، یک هدف‌گیری‌اش این است که در نتایج استراتژیک عملیّات وعده‌ی صادق خدشه ایجاد بشود و موازنه‌ی جدیدی به نفع اسرائیل شکل بگیرد. 🔹به نظر می‌رسد که شخص نتانیاهو نیم‌نگاهی به انتخابات آمریکا هم دارد و بر روی کار آمدن جمهوری‌خواهان شرط‌بندی دارد و می‌خواهد یار کمکی آن‌ها باشد و کمک بکند برای اینکه جمهوری‌خواهان و شخص ترامپ به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان، در آمریکا روی کار بیایند. 🔹 وقتی ما این حرف را می‌زنیم که «اسرائیل دچار بن‌بست است»، با کمال تأسّف، برخی لبخند می‌زنند و می‌گویند چه‌جور این‌همه تخریب کرده و کشتار کرده و شما می‌گویید در بن‌بست است. بالاترین نشانه این است که اسرائیل توافق آتش‌بس را نمی‌پذیرد. اگر اهدافش در غزّه محقّق  شده، چرا به جنگ خاتمه نمی‌دهد؟ 🎤 🔍 ادامه را بخوانید👇 khl.ink/f/57330
. (س) *بند اول* جسمم شده؛زار و نحیف میبینی احوالم/شکست پرو بالم... بابا،یی بیا؛دیگه نمیتونم سه سالمه ولی پیرم بابا همینه تقدیرم شبیه پیرزنا زمینگیرم... حسابی درد سر دارم انگار به زجر بدهکارم میده همیشه با سیلی آزارم... ///من الذی ایتمنی.../// *بند دوم* جوری زده؛توو صورتم ضعیف شده چشمام/کبوده گونه هام... زخم،گوشام؛بازم شده تازه... بابا پاهام پره خاره چشام ضعیف شده تاره این طرز راه رفتنم خنده داره... بابا برات بگم چیزی یه نانجیب و چشم هیزی ماها رو میخواست برای کنیزی... ///من الذی ایتمنی.../// *بند سوم* چند روزیه؛منتظرم تا که بیای بابا؛خستم ازین دنیا... دستام؛پاهام؛دیگه نداره نا... توی موهات پره خاکه سنگ خورده روو لبت یا که جا ضربه ی خیزرانه که چاکه... یکی میزد منو با مشت موهامو میکشید از پشت سنان و زجر میزدن به قصد کشت... ///من الذی ایتمنی.../// شعر: کرج .👇👇👇
.  (س) *بند اول: (س) *بند دوم: (س) *بند سوم: (ع) *بند اول* دخترت تب داره/این روزا بیماره/زیر پاهاش خاره/داداش... صورتش شد نیلی/بس که خورده سیلی/ارثیه فامیلی/داداش... تا میگفت بابامو میخوام ؛ میزدن بی هوا... مسخره میکردن اونو ؛ تموم بچه ها... گریه کردم وقتی که... پرسید از من یه چیزی... خارجی میگن به ما... چیه عمه کنیزی... ///من الذی ایتمنی.../// *بند دوم* مضطر و آشفتم/راه میرم می افتم/شب با گریه خفتم/بابا... تا صدات میزنم/میزنه دهنم/خونیه بدنم/بابا... حوصلم سر رفته بابا ؛ منو هم میبری... نون خشکاشونو میریخت ؛ جلو من دختری... میبینی سرو روومو... ریخته بابایی موهام... شدم مثل مادرت... شکسته استخوونام... ///من الذی ایتمنی.../// *بند سوم* من فدای زخمات/خونیه گونه هات/ریخته انگار موهات/گلم... دختره بابایی/تو مث زهرایی/موجی از دردایی/گلم... خیلی لاغر شدی گلم ؛ دختره بابایی... جون بابا فدای تو ؛ چرا روو خاکایی... از روو نی میدیدمت... وقتی زد تووی سرت... وقتی موهاتو کشید... زد لگد توو کمرت... ///من الذی ایتمنی.../// -کرج* 👇
. ‍ توصیه میکنم حتما فایل تصویری رو مشاهده کنید و سپس ،تحلیل استاد فراهانی رو هم بخوانيد و هم بشنوید تحلیل هنرمندانه‌ فایل تصویری مکمل خوانی⬇️⬇️ 🔶 تحلیل توسط ✍ 🔴تعریف مکمل خوانی در این روش مداحی مشغول خواندن است که دو یا چند مداح دیگری در اثنای خواندن مداح اصلی، دیگر اشعار و مطالب مرتبط با موضوع را بیان می کنند و سپس مداح اصلی به خواندن خود ادامه می دهد. این کار مداح دوم را مکمل خوانی می گویند. در مکمل خوانی نکاتی را باید مورد توجه قرار داد: 1. اختصار 2. استفاده از اشعار بسیار ناب و بسیار اثرگذار (در صورت خواندن روضه، بهتر است ذیل اشعار به عنوان تفسیر آن به روضه اشاره شود) 3. توجه خاص به هنر بدن 4. استفاده از فنون و اصول مجلسداری 5. مخاطب شناسی دقیق در این جلسه شعر زیر توسط حاج حسن خلج خوانده شد👇 برخیز! ماندنت اینجا صواب نیست حرفی بزن! سکوت برایم جواب نیست برخیز! جای مشک، دو چشم مرا ببر این سیل اشک، جان برادر! سراب نیست اهل حرم ز روی تو شرمنده، بینشان شرمنده تر ز مادر اصغر، رباب، نیست برخیز! ای پناه حرم! بی حضور تو در چشم هیچ دخترکی، رنگ خواب نیست نکات مربوط به فایل مورد بحث 1. انتخاب شعر: در این جلسه، آقای خلج، اشعاری انتخاب کرده بودند که در آن، عاطفه و احساس با جنبه های ادبی شعر، همراه شده بود. 2. فصاحت: این اشعار با این خصوصیات که عرض شد، به نحوی کاملا فصیح، توسط آقای خلج ادا شد(فصاحت متکلم). 3. القای معانی: محتوای این شعر کاملا بر جان ایشان نشسته بود و با تمام وجود آن را ادا کردند(القای معانی). 4. بلاغت: این کلمه، کلام و بیان فصیح را با توجه به مخاطب انتخاب کردند که این مصداق بلاغت است. 5. تناسب: در محتوای شعر منتخب آقای خلج، نوعی درخواست همراه با سوز و گداز غم فراق، وجود داشت، لذا ایشان از سبک و لحنی متناسب این محتوا استفاده کردند. 6. مکث: گاهی مکث بجا، اثرگذاری کلام را دوچندان می کند، در این جلسه چند مرتبه با سبک و روش بسیار مناسبی این مکثها صورت گرفت: مثلا بعد از جمله؛ «حرفی بزن» در بیت؛ «برخیز! ماندنت اینجا صواب نیست/حرفی بزن! سکوت برایم جواب نیست» و یا بعد از جمله؛ «اهل حرم ز روی تو شرمنده» در بیت؛ «اهل حرم ز روی تو شرمنده، بینشان/شرمنده تر ز مادر اصغر، رباب، نیست» و یا بعد از جمله؛ «برخیز ای پناه حرم» در بیت؛ «برخیز! ای پناه حرم! بی حضور تو/در چشم هیچ دخترکی، رنگ خواب نیست» 7. مقدمه چینی: گاهی برای اثر گذاری آنچه می خواهیم بیان کنیم مقدمه چینی لازم است. در این جلسه آقای خلج، قبل از گفتن بیت؛ «برخیز جای مشک دو چشم مرا ببر/این سیل اشک جان برادر سراب نیست» که در آن یک تعبیر عاشقانه و ادبی بود، از زبان امام حسین(ع) به حضرت عباس(ع) گفتند: «می گی نمیام، نتونستم آب بیارم» گفتن این جمله در جا افتادن و اثرگذاری بیت بر مستمع خیلی اهمیت داشت. 8. شرر پاشی حاج محمد نوروزی: بین خواندن آقای خلج، حاج محمد نوروزی ورود پیدا کردند و بیت؛ «این آبها که ریخت فدای سرت که ریخت/اصلا فدای ام بنین مادرت که ریخت» را خواندند. قاعده این است که سطح و اثرگذاری شعر فردی که شررپاشی می کند بالاتر از سطح و اثرگذاری شعر فرد اصلی باشد. در این جلسه چون درجه عاطفه و احساس و زبان شعر، قرائت شده توسط آقای خلج بالاتر بود، اثرگذاری خواندن آقای خلج بیشتر دیده شد. 9. شرر پاشی حاج محمود کریمی: آقای کریمی در بیت «برخیز ای پناه حرم...» ورود پیدا کردند و با جمله؛ «حالا که صحبت از حرم شد، شاید حضرت عباس(ع) برای دفاع از حرم بلند شه» شرر پاشی کردند. این شرر پاشی به سه جهت اثر کرد، 1. اینکه استحسان و برداشتی لطیف بود. 2. مستمع به آن حساس بود. 3. شدت مصیبت آن بیش از شدت مصیبت شعر مداح اصلی بود. نکات اخلاقی 1. نخواندن روضه توسط مداح اصلی و بسنده کردن به شعر و زمزمة «دخیل یا ابالفضل» گرفتن؛ رعایت آداب مکمل خوانی بود که فضا برای مداحان دیگر جلسه هم فراهم باشد. 2. از حال بکاء آقای خلج و آقای کریمی، این نکته یادآوری می شود که تا خود مداح، نسوزد قطعا نمی تواند مستمع را بسوزاند. به همین جهت باید همواره برای اهل بکاء و سوز و گداز بودن، توسل داشته باشیم. 👇
در گورستان بر مزار بی خانه ای نوشته بودند: شکر خدا بالاخره صاحبِ خانە و مکان خویش شدم. بر سنگ قبر فقیری نوشته بودند: پا برهنه به دنیا آمدم، پابرهنه زیستم و پا برهنه به آخرت برگشتم. روی سنگ ثروتمندی خواندم: همه کس را با پول راضی کردم، اما فرشته ی مرگ را نتوانستم راضی کنم. بر مزار دلشکسته ای چنین نگاشته شده بود: قیامتی هست، تلافی می کنم. بر گور جوانی چنین خواندم: یکدیگر را نیازارید. به خدا قسم پشیمان خواهید شد. بر قبر کودکی نوشته بودند: خوشحالم بزرگ نشدم تا به درنده ای تبدیل شوم. بر مزار مادری نگاشته بودند: تو رو خدا مواظب بچه هایم باشید. بر قبر دیوانه ای نوشته بودند: هوشیار به دنیا آمدم، هوشیار زیستم، اما بخاطر رفتارهایتان خودم را به دیوانگی زده بودم. بر سنگ قبر دکتری چنین خواندم: همه چیز چاره و درمانی دارد غیر از مرگ! دنیا مزرعه ی آخرت است. به عاقبت خود بیندیشیم که چه کاشته ایم، چون به جز آن درو نخواهیم کرد... از مکافاتِ عمل غافل مَشو گندم از گندم بروید... جُو ز جُو ‎‌
Roohollah Rahimian - Age Mordam Chi (320).mp3
3.82M
|⇦•اربعین نزدیکه وآشوبم.. وتوسل به امام رضا علیه السلام اجرا شده به نفسِ روح الله رحیمیان ●━━━━━━─────── به امام رضا میگم حرفامو آخه بهتر میدونه دردامو اربعین نزدیکه و آشوبم میشه آقا بزنی امضامو اگه مُردم چی اگه قبل اربعین چشامو بستم چی اگه مُردم چی همه رفتن پس من که دلشکسته ام چی اشکامو ببین من فقط یه کربلا ازت میخوام همین اشکامو ببین نکنه دوباره جا بمونم اربعین یه حرم فقط، رفیق با معرفت به رقیه میگم از جاموندن آخه جاموندنو درکش کرده کاش منو تو کربلا خاک کنند حیفه آدم از حرم برگرده دل وا موندم بیقراره از همون سالی که جا موندم اگه دل خونم خسته ام بس که یه کنج از حرمو خوندم یه کنج از حرم بهم جا بده دلم تنگته خدا شاهده هوای حرم هوای بهشت بریم کربلا به جای بهشت «یه حرم فقط، رفیق با معرفت» .....ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ..... .