درگیرِ فتنه ها شد و مضطر سکوت کرد
بیست و سه سال بعد پیمبر(ص)سکوت کرد
نامردِ ناخلف که به ناحق خلیفه شد-
-را دید تکیه داده به منبر...سکوت کرد
تا آمدند پشت درِ خانه غاصبین
غمگین نگاه کرد و مکرر سکوت کرد
حتی زمانِ نحس هجوم چهل نفر
آنجا که سوخت پاشنهٔ «در» سکوت کرد
می دید بیهوا گلِ شش ماهه؛ محسنش-
-در بین شعله ها شده پرپر...سکوت کرد
میسوخت ذوالفقار؛ غضبناک در غلاف
آتش زبانه زد؛ یلِ خیبر سکوت کرد
دین را قوام داد علی(ع) با بصیرتش
چیزی اگر نگفت و سراسر سکوت کرد
زهرا(س) چه عاشقانه ولایت مدار بود
آنجا که مرتضای دلاور سکوت کرد
گاهی سکوتِ مصلحتی جنگِ کامل است
مولای ما کسی ست که محشر سکوت کرد
تا بشنویم از سر گلدسته ها اذان
زهرا(س) دفاع کرده و حیدر سکوت کرد
میخواند و آیه آیه فقط آه میکشید
یک عمر بعدِ سورهٔ کوثر سکوت کرد!
شعر فتنه با محتوای اغتشاشات ویژه ایام فاطمیه شاعر: محمود ژولیده
اگر چشمِ فتنه، درآوردَنی است...
چرا نزد برخی، رها کردنی است؟
در آنجا که فتنه، شرر میزند
سکوتِ زبانها، ضرر میزند
چگونه ست، در اوجِ گرد و غبار...
نمودند خوبان، سکوت اختیار؟
کجا رفت، فریادِ عمارها؟
زبانِ چو شمشیرِ تمارها؟
چه شد، عهد و میثاقِ رزمندگان؟
مبادا بمانند، شرمندگان!
خواص از چه شد دور، از بندگی؟
پیِ چرب و شیرینِ این زندگی!
عوام از خواصند، فهمیدهتر
قدم میگذارند، سنجیدهتر
اَلاای خواصِ زمانه، بگوش!
بزرگان، جوانان، دلیران، بهوش!
ندیدید! آتش به قرآن زدند؟
لگد بر زنانِ مسلمان زدند؟
ندیدید! کشتند بس بیگناه؟
جوانانِمان را، به هر قتلگاه؟
ندیدید! با چند قبضه سِلاح؟
نمودند، هتکِ حرم را مباح؟
ندیدید! بیغیرتی سر گرفت؟
به یک نقشه، بیعفتی سر گرفت؟
ندیدید! با لطفِ پروردگار؟
که شد چهرههای نفاق آشکار؟
چه تکرارِ تاریخ، دیدیم باز!
که سَبّ علی را، شنیدیم باز!
بجای علی، با معاویهها
نشستند و گفتند از او چهها
دروغِ معاویه، تکرار شد
اَراجیفِ شان، پُر خریدار شد
ز تهدید و تطمیع و تحریمها
به کفار، کردند تکریمها
در آنجا که غم، تا نهایت رسید
اِهانت، جسارت، به غایت، رسید
در آن روزها، خانه آتش زدند
در این روزها، خصمِ مسجد شدند
پس از ناسزاها و اقدامها...
چه شد رفت شیطان، سرِ بامها؟!
علی، باز اگر دست بسته شود...
خواص از چه در کار، خسته شود؟!
در آنجا که زهرا، چهل نیمه شب
به یاریِ مولا، شود در تَعَب
چگونه به تنهاییاَش، تن دهیم
به رسوائیِ خویشتن، سر نَهیم
علی دوستان، حامیِ حیدرند
همه جان به کف، رَهروِ کوثرند
اگرچه عدوی علی، یاغی است
دفاع از علی، تا ابد باقی است
وفاداریِ خود، نشان میدهیم
به فرمانِ زهراست، جان میدهیم
هنوز از جفا، فاطمه شاکی است
هنوز اشک، بر چادرِ خاکی است
هنوز آهِ زهرا، به مسمار هست
هنوز اشکِ مولا، به دیوار هست
هنوز اَبروی مرتضا اَخمی است!
چرا گونه فاطمه زخمی است؟
چه شد، ضربهای بر گُلِ یاس خورد؟
چه شد، بر رُخَش دستِ خناس خورد؟
خدایا! قسم بر ولای، ولی ز دشمن بگیر انتقامِ علی
(خوشبحال شهدا نور صفا را دیدند..)
خوش به حال شهدا نورِ صفا را دیدند
در شبِ واقعه مصباح هدی را دیدند
خوش به حال شهدا چشم ز دنیا بستند
در عوض بارگه هفت سماء را دیدند
خوش به حال شهدا بندۀ شیطان نشدند
در تجلی گه اخلاص خدا را دیدند
خوش به حال شهدا، وای به حالِ من و تو
ما کجا و شهدا، بین که کجا را دیدند
ما پِی تذکرۀ کربُبَلا می گردیم
شهدا شاه ذبیحأ به قفا را دیدند
خوش به حال شهدا عقده گشایی کردند
اهتزازِ علم عقده گشا را دیدند
دست بر سینه نهادند و سلامی دادند
تاکه فرماندهی کل قوا را دیدند
نام فرماندۀ کل شهدا عباس است
ای خوش آن قوم یل شیر خدا را دیدند
✅#جنگ_ترکیبی به زبان ساده...
⭕️فرض کنید همسایهای دارید که از شما خوشش نمیآید و میخواهد کاری کند که شما در تنگنا قرار گرفته و محله را ترک کنید. چنین فردی چگونه و از چه روشهایی دشمنی خود را ابراز میکند؟ مثلا ؛
1⃣تایر ماشین شما را پنچر میکند
2⃣اشغال هایش را درب منزل شما میگذارد
3⃣روی دیوار خانهی شما مطالب توهین آمیز مینویسد
4⃣در بین همسایه ها پشت سر شما بد میگوید تا آنها دید بدی نسبت به شما پیدا کنند
5⃣برای خانوادهی شما [چه بی واسطه چه با واسطه] مزاحمت ایجاد میکند
6⃣شیشهی خانهی شما را با سنگ مورد هدف قرار میدهد
7⃣و............
🔴این فرد از تمام روش ها اعم از ضرر اقتصادی ، ایجاد ترس ، بدنام کردن ، توهین کردن و... برای جنگیدن با شما استفاده میکند و در حقیقت یک جنگ ترکیبی و فراگیر بر علیه شما به راه انداخته است.
⭕️ما شاهد عظیم ترین جنگ ترکیبی بر علیه نظام جمهوری اسلامی هستیم و در این جنگ دشمن میکوشد در تمام عرصههای جامعه بی نظمی و خرابکاری ایجاد کند و آرامش را از جامعه سلب نماید ؛
1⃣در اقتصاد : به وسیلهی تحریمها و اعتصابات اجباری و فلج کردن اقتصاد به وسیلهی دلال های نفوذی و تحت تسلط خودش
2⃣در اجتماع : با ایجاد تفرقه بیت اقشار مختلف کشور مخصوصا شیعه و سنی
3⃣در سیاست : با فعالیت ها و بیانیههای بین المللی در مجامع جهانی
4⃣در فرهنگ : با #جنگ_شناختی و به میدان آوردن سلبریتی ها
5⃣در امنیت : با ایجاد اغتشاشات خیابانی و دعوت از تروریست های خارجی
6⃣در جمعیت : با کنترل و کاهش آن
7⃣در رسانه ها : با انتشار اخبار جعلی و تقویت شبهات و جنگ نرم ِ رسانهای
8⃣در انتخابات ها : با مهندسی افکار عمومی به وسیلهی رسانه هایش و تلاش برای رای آوردن فردی که منافع او را تامین کند
Ali Faani - Golbarge Kabood (320).mp3
11.12M
🎵 قطعه «گلبرگ کبود»
🎤 با صدای: علی فانی
#فرزندپروری | چرا باید به بچهها پول تو جیبی بدیم؟
🔸 یکی از آموزشهای مهم تربیتی، آموزش مدیریت مالیه.
🔸 کودکان باید یاد بگیرن چطور دخل و خرجشون رو از همون بچگی کنترل کنن!
#خانه و #خانواده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 #کلیپ ؛ #استوری
👤 استاد #رائفی_پور
🔸 اون حال میکنه، این لایک میکنه...
عاقبت جامعهای که پولدارها در اون الگو بشن...
⁉️ وظیفه ما تو این اوضاع چیه؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقای دایی خفتگیر گردنبندتون رو بخشیدید؟
+دایی : نه نبخشیدم ، این یه چیزیه که مربوط به اجتماعست مربوط به من نیست، این آسیب اجتماعیه ، اونایی که وحشیانه با قمه میان سرقت میکنن شما حسابشو کن چقدر آرامش رو از ما میگیره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 لحظات دیدنی از تشییع پیکر طلبه شهید حسن مختارزاده
🌷مراسم تشییع پیکر طلبه بسیجی شهید حسن مختارزاده با حضور باشکوه مردم قم از مصلای قدس به سمت حرم مطهر بانوی کرامت برگزار و تدفین شد.
👩🎓سه الگو در مواجه با کشف حجاب دانشجویی
1⃣ الگوی دکتر زاکانی: برجک زنی!
• در این الگو دختر دانشجو بخاطر کشف حجاب از حرف زدن منع نمیشود و تریبون می گیرد اما جایش در مضمون حرف، گیر می افتد. در پاسخ با تیکه و طعنه جبران می شود که: ولش کنید شاید بخواهد نماینده داعش باشد! فقط بدانند اگر گیر داعش می افتادند چه بلایی سرشان می آمد!
• این الگو را:
- حزب اللهی های سیاسی تر بیشتر پذیرفتند. با بی حجابی او کنار آمده بودند اما تعرضش به رهبر انقلاب را هو کردند!
- مذهبی ترها تریبون دهی به بی حجاب را رسمیت شماری و مشروعیت بخشی به کشف حجاب خواندند!
- برخی هم بخاطر شرایط شریف ترجیح اش دادند!
• این الگو، تهاجمی و بیش از حفاظت از ارزشهای خود به فکر زدن ارزشهای طرف است؛ نتیجه اش روکم کنی است نه اقناع یا جذب و...!
لذا در شرایطی که دوماه گذشته در شریف شکل گرفته بود، این الگو نزد برخی یک پاسخ تلقی شد.
2⃣ الگوی برادر خضریان: منع گفتگو!
• در این الگو با ادب و متانت شرط گفتگو را احترام به قانون و اسلام می خواند و از اول پرسش دانشجو بی حجاب را منوط به حجاب سر کردن می کند!
• این الگو را:
- مذهبی ترها ترجیح دادند چون کشف حجاب را به رسمیت نشناخت؛ حتی اگر این دانشجو و مثل او سالن را ترک می کردند و دیگر هم در چنین جلساتی شرکت نکنند!
• این الگو بر حفاظت از ارزشهای خود بیش از درگیری مستقیم با طرف مصرّ است. می خواهد سر خطوط قرمز بایستد؛ مهر تایید بر کشف حجاب نخورد و کوتاه آمدن از حجاب برداشت نشود. اگر بتواند در گام بعد بی حجاب را به سالن هم راه نمی دهد.
• نتیجه اش جدا کردن صف از بی حجابها با فشار غیر مستقیم برآنهاست. البته بسته به تعداد طرفدار، یا به غلبه ظاهری می رسد و یا بخاطر رعایت نشدن ارزش حجاب توسط اکثر حضار، دیگر خود در آن محیط ها حاضر نمی شود؛ مثل حاضر نشدن در جشنواره های رسمی هنری یا برخی مراکز خرید و...
• شرایط افول اغتشاشات خیابانی به همراه باقی ماندن کشف حجاب ها و عادی شدنش، این الگو را نزد برخی موجّه می کند.
3⃣ الگوی سوم: گفتگوی مشروط! (نمونه ندارم!)
• در این الگو مقام مسئول پاسخ خود را مشروط می کند به اینکه: من پاسخ سؤال شما را می دهم یا اگر اشکالتان وارد بود می پذیرم به شرطی که شما هم سؤال و اشکال بنده را جواب دهید!
اگر دانشجو حاضر نشد و رفت ؛ چیزی از جنس الگوی۲ قابل صورت بندی است. اگر پذیرفت، پس از پاسخ به سؤالش یا قبول اشکالش، از کشف حجاب او سؤال و به آن اشکال می شود!
• الگوی۳ گرچه ژست الگوی۲ را ندارد لکن کشف حجاب را جای ندید گرفتن، پاسخگو می کند. به نوعی بین رسمیت نشمردن کشف حجاب و پاسخگو کردنش جمع می کند.
- بعضی همین قدر را عقب نشینی از قانون و انفعال می دانند و الگوی۲ را ترجیح می دهند.
- پاسخ طرفداران این الگو یک کلام است: در همه جاهایی که امر به معروف واجب است، قانونی (آن هم قانون خدا) نقض شده است! در همه باید راه اثر بخشی را باز کرد.
• مغزای اصلی این الگو بر ولایت طرفینی همه افراد جامعه و بالتبع امر و نهی های متقابل است(۷۱/توبه) است؛ وقتی او حق دارد به مسئول اشکال کند، مسئول هم حق دارد به کشف حجاب او اشکال کند. منطقاً "به تو چه؟" از دو طرف رخت بر می بندد و عادتاً راه برای تاثیر و تأثر باز می شود.
• هسته سخت کشف حجاب در ماه های اخیر، آنرا یک سلیقه و سبک زندگی شخصیِ غیر قابل گفتگو گرفت و دست به کشف حجاب زد. امیدش این بوده بتواند زنان زیادی را با خود همراه کند تا برخورد را پرهزینه و سخت کند.
الگوی ۱و۲ بیشتر روی فاصله ها می ایستد. تحقیر او یا رعایت ویترین رسمی (ولو به یک شال عقب افتاده) برایش مهمتر از تاثیر و تأثر طرفینی است.
*⃣ هریک از سه الگو به "لحاظ ذاتی" و به "لحاظ موقعیت و شرایط" قابل ارزش گذاری است.
هریک مبتنی بر درکی از ارزشها و روش تحقق آن و هم مبتنی بر محاسبه ای از وضعیت حجاب و کشف حجاب در جامعه است.
با همین دو می توان سه الگو را ارزش گذاری یا در موقعیت های متفاوت تجویز یا منع اش کرد.
#حجاب
#ولایت_طرفینی
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۹/۲۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 قرص مُسکّن چطور میفهمد کجای بدن درد میکند؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅صحبت های مجید رضا رهنورد قاتل قبل از قصاص به علی کریمی و بقیه :
این فیلم رو خودم گفتم گرفتن که بعدا چند نفر مثل منو بدبخت نکنی.
زنی که میتوانست پیغمبر باشد.mp3
5.22M
🏴 فاطمهی زهرا (سلاماللهعلیها) یک زن اسلامی است، زنِ در بالاترین طراز زن اسلامی، یعنی در حدّ یک رهبر، امّا همین زنی که از لحاظ فضایل و مناقب و حدّ وجودی میتوانست پیغمبر باشد، همین زن مادری میکند، همسری میکند، خانهداری میکند؛ ببینید اینها را باید فهمید. این فریفتگانِ غافلِ حرفهای پوچ غربیها، اینقدر خانهداری را تحقیر نکنند. معنای خانهداری زن تربیت انسان است، معنایش تولید والاترین و بالاترین محصول و متاع عالم وجود است.
👤 مقام معظّم رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سلسله نشستهای فاطمی
🔸 فضائل و شخصیّت حضرت خدیجه (س)
🔹 حجةالإسلام ناصر رفیعی
▪️ #فاطمیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | ماجرای غصب فدک چه بود؟
🔸 خیلی از ما کم و زیاد درباره فدک در روضههای فاطمیه شنیدیم، در این بخش قراره این ماجرای تاریخی رو بررسی کنیم.
▪️ #فاطمیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دوربین_مخفی مهم !!!
🔴همه این کلیپ رو تا آخر ببینن،
دختر دارا ببینن،
خواهر دارا ببینن،
غیرتیا ببینن،
ایرانیا ببینن ...
چقدرمدیون شهیدان و خانواده های معظم شهیدان هستیم.
🖤
✨تنبل خانه✨
شاه عباس یک روز گفت: خدا را شکر! همه اصناف در مملکت ایران به نوایی رسیده اند و هیچ کس نیست که بدون درآمد باشد.
سپس خطاب به مشاوران خود گفت: همین طور است؟ همه سخن شاه را تایید کردند.از نمایندگان اصناف پرسید، آن ها هم بر حرف شاه صحه گذاشتند و از تلـاش های شاه در آبادانی مملکت تعریف کردند.اما وزیر عرض کرد: قربانتان بشوم، فقط تنبل ها هستند که سرشان بی کلـاه مانده.
شاه بلـافاصله دستورداد تا تنبلخانه ای در اصفهان تاسیس شود و به امور تنبلها بپردازد. بودجه ای نیز به این کار اختصاص داده شد.کلنگ تنبل خانه بر زمین زده شد و تنبل خانه مجلل و باشکوهی تاسیس شد.
تنبل ها از سرتاسر مملکت را در آن جای گرفتند و زندگیشان از بودجه دولتی تامین شد.
تعرفه بودجه تنبل خانه روز به روز بیشتر می شد، شاه گفت: این همه پول برای تنبل خانه؟ عرض کردند: بله. تعداد تنبلها زیاد شده و هر روز هم بیشتر از دیروز می شود!شاه به صورت سرزده و با لباس مبدل به صورت ناشناس از تنبلخانه بازدید کرد. دید تنبلها از در و دیوار بالـا می روند و جای سوزن انداختن نیست.
شاه خودش را معرفی کرد. هرچه گفتند: شاه آمده، فایده ای نداشت، آن قدر شلوغ بود که شاه هم نمی توانست داخل بشود. شاه دریافت که بسیاری از این ها تنبل نیستند و خود را تنبل جا زده اند تا مواجب بگیرند.شاه به کاخ خود رفت و مساله را به شور گذاشت.
مشاوران هریک طرحی ارایه دادند تا تنبل ها را از غیر تنبل ها تشخیص بدهند ولی هیچ یکی از این طرح ها عملی نبود.سرانجام دلقک شاه گفت: برای تشخیص تنبل های حقیقی از تنبل نماها همه را به حمامی ببرند و منافذ حمام را ببندند و آتش حمام را به تدریج تند کنند، تنبل نماها تاب حرارت را نمی آورند و از حمام بیرون می روند و تنبلهای حقیقی در حمام می مانند.شاه این تدبیر را پسندید و آن را به اجرا درآورد. تنبل نماها یک به یک از حمام فرار کردند.
فقط دو نفر باقی ماندند که روی سنگ های سوزان کف حمام خوابیده بودند. یکی ناله می کرد و می گفت: آخ سوختم، آخ سوختم. دیگری حال ناله و فریاد هم نداشت گاهی با صدای ضعیف می گفت: بگو رفیقمم سوخت
💠 امام علی علیه السلام:
🔸 «مبادا هيچ كارى تو را از كار براى آخرت باز دارد؛ زيرا كه فرصت، كم است.»
▪️ #السَّلاَمُعَلَيْكِأيَّتُهَاالْمَظْلُومَةُالْشَهِیدَة
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 حساسیت امام صادق علیه السلام نسبت به نام "فاطمه"
🔹حجت الاسلام فرحزاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 استاد نبویان پاسخ می دهد!!!
🔎 بسیار دقیق و علمی استاد نبویان به بحث محاربه و تطبیق آن با حوادث اخیر می پردازد.
چه کنیم تا فرزندانمان #مجید_رضا نشوند؟!
مجید رضا از آن دسته انسانهایی بوده که هم پدر و مادر مومنی داشته هم خودش مومن بوده
منتها در سنی که هنوز درک درستی از مفاهیم پایه نداشته در سرزمین دشمن (اینستاگرام) بدون محافظت رها شده
فرزندانمان را در سرزمین دشمن و بدون محافظ رها نکنیم